abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163760810
Ik lees net dat ze in de voorsteden van Parijs een uur na de aanslag al stonden te juichen. Ik heb nog nooit me bloeddruk laten meten maar volgens mij komt die vandaag tegen het kookpunt aan.

quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 15:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ergens tijdens het zappen kwam ik een boeiend gesprek tegen hoe we dit beter aan kunnen pakken, alle neuzen dezelfde kant op, om iig grip te houden op dit soort mensen.
Heel misschien is ons kopje koffie nog nieteens zo verkeerd, als ze maar in beeld blijven.
Een groot deel is al in beeld. De inlichtingendiensten hebben lijsten vol met die gasten. En nu? Nu gaan we wachten tot ze een aanslag plegen. Meer doen we niet.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_163760816
Motorrijder klom op moordtruck

NICE - Een motorrijder heeft in Nice een poging gedaan om aan boord te komen van de moordtruck die op een feestende meute inreed en daarbij zeker 84 dodelijke slachtoffers maakte. Dat vertelt de Duitse ooggetuige Richard Gutjahr (42). De persoon op de motor probeerde de cabine binnen te dringen, maar belandde uiteindelijk voor de wielen van de truck.

Gutjahr: „Ik stond op het balkon aan de Promenade des Anglais naar het gefeest te kijken toen plotseling een truck door de meute reed. De truck verplaatste zich toen nog niet zo snel en werd achtervolgd. De motorrijder probeerde de deur van de truck te openen, maar dat ging helemaal mis. Hij kwam onder de wielen van de vrachtwagen terecht. Daarna gaf de man in de vrachtwagen flink gas en reed hij zigzaggend door de mensenmassa. In de volgende 15 tot 20 seconden hoorde ik veel geweerschoten. Daarna sloeg de paniek toe. Mensen zochten een veilig heenkomen in de hotels. Meteen hierna zag ik ongeveer twaalf doden, maar ik had al snel door dat het er veel meer zouden worden.”

Of de man of vrouw op de motor de aanslag overleefd heeft, is niet duidelijk.

http://www.telegraaf.nl/b(...)op_moordtruck__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:10:41 #153
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163760819
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Lui mormel:
https://www.google.nl/sea(...)ader+nice&aqs=chrome..69i57.2611j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
moet jij zeggen >:) .. en volg eens een cursus links posten :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Admin vrijdag 15 juli 2016 @ 16:10:58 #154
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163760825
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:07 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

HUH ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:07 schreef Infection het volgende:

[..]

:')
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik denk zomaar dat banaantje bedoelt bedankt voor de update.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_163760858

Enkele kogelgaten aan de rechterkant van de vrachtwagen, veel inslagen in de voorruit en zo te zien enkele in het linkerportier.

Lijkt er dus op dat de vrachtwagen vooral van voren onder vuur is genomen. Dan is het wel opmerkelijk dat er vooral gericht lijkt te zijn op de passagierskant. Je hoort nu vrijwel niets meer over een mogelijke tweede dader. Terwijl er vlak na de aanslag meldingen waren van schoten die werden gelost vanuit de vrachtwagen.
pi_163760896
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:10 schreef StaceySinger het volgende:
Motorrijder klom op moordtruck

NICE - Een motorrijder heeft in Nice een poging gedaan om aan boord te komen van de moordtruck die op een feestende meute inreed en daarbij zeker 84 dodelijke slachtoffers maakte. Dat vertelt de Duitse ooggetuige Richard Gutjahr (42). De persoon op de motor probeerde de cabine binnen te dringen, maar belandde uiteindelijk voor de wielen van de truck.

Gutjahr: „Ik stond op het balkon aan de Promenade des Anglais naar het gefeest te kijken toen plotseling een truck door de meute reed. De truck verplaatste zich toen nog niet zo snel en werd achtervolgd. De motorrijder probeerde de deur van de truck te openen, maar dat ging helemaal mis. Hij kwam onder de wielen van de vrachtwagen terecht. Daarna gaf de man in de vrachtwagen flink gas en reed hij zigzaggend door de mensenmassa. In de volgende 15 tot 20 seconden hoorde ik veel geweerschoten. Daarna sloeg de paniek toe. Mensen zochten een veilig heenkomen in de hotels. Meteen hierna zag ik ongeveer twaalf doden, maar ik had al snel door dat het er veel meer zouden worden.”

Of de man of vrouw op de motor de aanslag overleefd heeft, is niet duidelijk.

http://www.telegraaf.nl/b(...)op_moordtruck__.html
Ja dat dacht ik al. Dat is op de beelden die vanaf het balkon zijn genomen te zien. Ik dacht dat het een motoragent was. Heldhaftig mannetje. Zoals ik het zag kwam hij bij het linker voorwiel ten val maar stond hij daarna weer op en rende nog een stuk achter de vrachtwagen aan.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:14:41 #157
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163760897
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Geen kogelgaten aan de rechterkant van de vrachtwagen, veel inslagen in de voorruit en zo te zien enkele in het linkerportier.

Lijkt er dus op dat de vrachtwagen van voren en van rechts onder vuur is genomen. Dan is het wel opmerkelijk dat er vooral gericht lijkt te zijn op de passagierskant. Je hoort nu vrijwel niets meer over een mogelijke tweede dader. Terwijl er vlak na de aanslag meldingen waren van schoten die werden gelost vanuit de vrachtwagen.
Je kunt best rijden en schieten te gelijkertijd hoor. Chauffeurs zetten koffie onder t rijden, dus waarom niet schieten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Admin vrijdag 15 juli 2016 @ 16:15:10 #158
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163760903
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Geen kogelgaten aan de rechterkant van de vrachtwagen, veel inslagen in de voorruit en zo te zien enkele in het linkerportier.

Lijkt er dus op dat de vrachtwagen van voren en van rechts onder vuur is genomen. Dan is het wel opmerkelijk dat er vooral gericht lijkt te zijn op de passagierskant. Je hoort nu vrijwel niets meer over een mogelijke tweede dader. Terwijl er vlak na de aanslag meldingen waren van schoten die werden gelost vanuit de vrachtwagen.
Er is wel meer onduidelijk, de vermoedelijke 2e schutter, de vrachtwagen die wel/niet met explosieven cq wapens gevuld was, de 2e vrachtwagen die ze bij zijn huis vonden (?)

Wat ziet die voorkant eruit joh :o
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_163760904

[ Bericht 100% gewijzigd door Budapestenaar op 15-07-2016 16:18:07 ]
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:15:42 #160
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163760915
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook links in de zijkant achter de deur zit het vol gaten...
En de schoten werden gelost vanuit het zijraam volgens ooggetuigen
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:19:21 #161
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163761005
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Enkele kogelgaten aan de rechterkant van de vrachtwagen, veel inslagen in de voorruit en zo te zien enkele in het linkerportier.

Lijkt er dus op dat de vrachtwagen vooral van voren onder vuur is genomen. Dan is het wel opmerkelijk dat er vooral gericht lijkt te zijn op de passagierskant. Je hoort nu vrijwel niets meer over een mogelijke tweede dader. Terwijl er vlak na de aanslag meldingen waren van schoten die werden gelost vanuit de vrachtwagen.
misschien is die heldhaftige motorbestuuder ook door een kogel geraakt?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163761022
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je kunt best rijden en schieten te gelijkertijd hoor. Chauffeurs zetten koffie onder t rijden, dus waarom niet schieten ?
Slalommend door de menigte en tegelijktertijd schieten? Zou kunnen maar lijkt me toch lastig. Ik weet niet of het een ervaren chauffeur was, maar zo'n vrachtwagen is niet bepaald lichtvoetig...
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:20:16 #163
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163761029
in mijn optiek is het zelfs ook mogelijk dat de dader door een politiekogel geraakt is alvorens hij op de massa in ging rijden.. schrik en paniek effect en dan hoef je enkel het gastpedaal in te duwen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Admin vrijdag 15 juli 2016 @ 16:22:04 #164
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_163761062
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:20 schreef Onnoman het volgende:
in mijn optiek is het zelfs ook mogelijk dat de dader door een politiekogel geraakt is alvorens hij op de massa in ging rijden.. schrik en paniek effect en dan hoef je enkel het gastpedaal in te duwen
Dus hij zou net zo goed geraakt kunnen zijn en daarna al slingerend verder gereden zijn?
Dus dan zou het bewuste zigzaggen om slachtoffers te maken er opeens anders uit komen te zien.

vrijdag 15 juli 2016 @ 16:22:35 #165
224960 highender
Travellin' Light
pi_163761079
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 14:04 schreef truthortruth het volgende:
Geloof moet je ook niet verbieden. Je moet het indoctrineren van kinderen verbieden, geen religieuze scholen meer. Het kost je een generatie of 2 maar dan is het ook klaar.
QFT (pun intended)
pi_163761104
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:20 schreef Onnoman het volgende:
Dat moet dan te zien zijn op een van de filmpjes lijkt me
ijs_beer fan!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:24:16 #167
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163761110
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:20 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Slalommend door de menigte en tegelijktertijd schieten? Zou kunnen maar lijkt me toch lastig. Ik weet niet of het een ervaren chauffeur was, maar zo'n vrachtwagen is niet bepaald lichtvoetig...
Ligt aan de uitvoering van de vrachtwagen hoe gemakkelijk die te besturen is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:24:17 #168
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163761112
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:22 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dus hij zou net zo goed geraakt kunnen zijn en daarna al slingerend verder gereden zijn?
Dus dan zou het bewuste zigzaggen om slachtoffers te maken er opeens anders uit komen te zien.
Je rijdt toch geen 2 km lang mensen omver als je niet die bedoeling hebt? Zo'n ding komt inderdaad niet meteen tot stilstand, maar aangezien hij bleef rijden dan lijkt het me uit te sluiten dat dit niet de bedoeling was.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:24:24 #169
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163761117

Het zijraam is ook compleet weg he? Dat verbrokkeld itt de gelaagde voorruit..
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:25:25 #170
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_163761142
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op de foto's en ook het filmpje wat eerder werd gepost, is te zien dat veel politieagenten aan de passagierskant staan. Dan is het toch niet onlogisch dat vooral van die kant geschoten is en dus ook vanaf die kant kogelgaten te zien zijn?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:28:27 #171
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163761230
Ik blijf het ook bijzonder opmerkelijk vinden dat één vrachtwagen zoveel doden kan achterlaten,
dan moet het of dermate bizar druk zijn of er moet idd echt geschoten zijn.. zo snel reed de vrachtwagen volgens mij ook weer niet
85 doden.. dat is echt enorm veel om dood te rijden
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163761243
Sterk glas wel trouwens. Normaal verbrijzeld dat toch helemaal?
pi_163761252
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:25 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Op de foto's en ook het filmpje wat eerder werd gepost, is te zien dat veel politieagenten aan de passagierskant staan. Dan is het toch niet onlogisch dat vooral van die kant geschoten is en dus ook vanaf die kant kogelgaten te zien zijn?
Nee, dat is zeker niet onlogisch. Maar op foto's die net gepost zijn zie je ook veel inslagen aan de andere kant van de vrachtwagen. Ik blijf het raar vinden dat de voorruit aan de passagierskant doorzeefd is en dat er aan de bestuurderskant maar een paar gaten zitten. Ik vraag me af of die schoten bedoeld zijn geweest om een schutter in de vrachtwagen uit te schakelen.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:29:57 #174
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163761266
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Je rijdt toch geen 2 km lang mensen omver als je niet die bedoeling hebt? Zo'n ding komt inderdaad niet meteen tot stilstand, maar aangezien hij bleef rijden dan lijkt het me uit te sluiten dat dit niet de bedoeling was.
2 km? communiceren die agenten niet met elkaar ofzo?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:30:18 #175
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163761273
Dit is dan nog een vrij kleine vrachtwagen...als ie een grotere had gehad, hadden ze hem nog moeilijker kunnen raken.. dan schoten ze meer in het plafond van de cabine vanaf de straat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')