Ja want die boefjes die daar zitten, hebben Europa nooit bedreigt... Nee hoor niks aan de hand, we moeten die boefjes gewoon hun gang laten gaan en als ze dan ect groot en sterk worden, laten ze ons vast en zeker met rustquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Deze man heeft absoluut gelijk. Laat mensen in Mali en Afghanistan lekker zelf bepalen hoe ze willen leven. Als ze daar met elkaar oorlog over willen voeren: prima. Als ze oorlog willen voeren met hun buren: uitstekend. Het zijn onze zaken niet. Helaas hebben we een machtige bondgenoot die om heel andere (lees: economische) belangen besluit wie goed is en wie slecht. En met wie Europa het dus aan de stok moet krijgen en met wie niet.
Nou, ik noem maar wat. Ongeletterde mensen uit een andere cultuur hierheen halen, in wijken stoppen, kinderen proberen te laten integreren terwijl dat onmogelijk is met ouders die zelf niet geintegreerd zijn, niet passen binnen de maatschappij, geen plek kunnen vinden, ook nog eens grootgebracht worden met een fundamentele haat jegens het Westen en dan ook nog een ideologie die preekt om ongelovigen met alle middelen van dien te doen 'overtuigen'.quote:
Als dat gepaard gaat met (vrijwel) gesloten (Europese) grenzen althans. Immers, als deze landen in oorlog willen leven is dat prima, maar dat betekent niet dat wij ons vervolgens moeten bekommeren om vluchtelingen et al. Het is of het een (open grenzen en interventie om de regio op te knappen) of ander (isolationisme met gesloten grenzen). Plus een verenigd Europa dat losstaat van het Amerikaans en Russisch juk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Deze man heeft absoluut gelijk. Laat mensen in Mali en Afghanistan lekker zelf bepalen hoe ze willen leven. Als ze daar met elkaar oorlog over willen voeren: prima. Als ze oorlog willen voeren met hun buren: uitstekend. Het zijn onze zaken niet. Helaas hebben we een machtige bondgenoot die om heel andere (lees: economische) belangen besluit wie goed is en wie slecht. En met wie Europa het dus aan de stok moet krijgen en met wie niet.
Als dat HUN ideologie is. Waarom gaan ze er dan niet wonen? Let op, dit bedoel ik absoluut niet aanvallend maar als ik vanavond wil gaan zuipen dan ga ik naar de kroeg en ga ik geen mensen bij de friettent in elkaar slaanquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:20 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ze zijn geboren in België en Frankrijk, maar België en Frankrijk voeren een oorlog tegen hun SHARIA-broeders elders, een oorlog tegen HUN ideologie.
Wie zegt dat IS zonder onze inmenging groot en sterk was geworden? Of überhaupt had bestaan? Wij verstoren het evenwicht met onze acties. Wij bemoeien ons met zaken die ons niet aangaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja want die boefjes die daar zitten, hebben Europa nooit bedreigt... Nee hoor niks aan de hand, we moeten die boefjes gewoon hun gang laten gaan en als ze dan ect groot en sterk worden, laten ze ons vast en zeker met rust
Dus omdat zij toevallig een soortgelijke ideologie aanhangen is het onze schuld en vind jij het volkomen begrijpelijk?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:20 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ze zijn geboren in België en Frankrijk, maar België en Frankrijk voeren een oorlog tegen hun SHARIA-broeders elders, een oorlog tegen HUN ideologie.
Omdat het nu eenmaal gemakszucht is. Men weet ook wel dat het in Irak of Syrië niet lekker wonen is en daarom blijven ze hier, onderwijl ze zichzelf identificeren met een ideologie welke haaks op de westerse wereld staat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat HUN ideologie is. Waarom gaan ze er dan niet wonen? Let op, dit bedoel ik absoluut niet aanvallend maar als ik vanavond wil gaan zuipen dan ga ik naar de kroeg en ga ik geen mensen bij de friettent in elkaar slaan
Maar hebben wij ze niet ooit als eerste binnen gehaald? En was het niet onze taak om ze destijds te laten integreren maar hebben we daar gewoon niet naar om gekeken?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou, ik noem maar wat. Ongeletterde mensen uit een andere cultuur hierheen halen, in wijken stoppen, kinderen proberen te laten integreren terwijl dat onmogelijk is met ouders die zelf niet geintegreerd zijn, niet passen binnen de maatschappij, geen plek kunnen vinden, ook nog eens grootgebracht worden met een fundamentele haat jegens het Westen en dan ook nog een ideologie die preekt om ongelovigen met alle middelen van dien te doen 'overtuigen'.
Als we niks doen krijgen we ook verwijten... De koerden vroegen ons, de mensen in Raqqa vroegen ons, de Iraakse regering vroeg ons.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:22 schreef Blik het volgende:
Actie levert reactie op. Bommen blijven gooien gaat dat probleem echt niet oplossen, eerder verergeren
[..]
Helemaal niet, maar doen alsof regeringen in het Westen helemaal niks te verwijten valt omdat we niks fout doen is gewoon ook bullshit.
Honderd procent eens. Dat is wat mij betreft inderdaad de andere kant van de medaille.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:23 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Als dat gepaard gaat met (vrijwel) gesloten (Europese) grenzen althans. Immers, als deze landen in oorlog willen leven is dat prima, maar dat betekent niet dat wij ons vervolgens moeten bekommeren om vluchtelingen et al. Het is of het een (open grenzen en interventie om de regio op te knappen) of ander (isolationisme met gesloten grenzen). Plus een verenigd Europa dat losstaat van het Amerikaans en Russisch juk.
Omdat België en Frankrijk hen landarrest hebben gegeven, ze MOGEN NIET vertrekken naar Syrië, hun paspoorten zijn ingenomen. De Franse elite KIEST ERVOOR om die lui HIER te houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat HUN ideologie is. Waarom gaan ze er dan niet wonen? Let op, dit bedoel ik absoluut niet aanvallend maar als ik vanavond wil gaan zuipen dan ga ik naar de kroeg en ga ik geen mensen bij de friettent in elkaar slaan
Je kan het wel minimaliseren. Wat je als politici in ieder geval niet moet doen is terrorisme binnen halen en dat gebeurt nu wel. Laten we maar eens beginnen om die paar duizend radicalen die we in Europa hebben en die met naam en toenaam bekend staan bij de inlichtingendiensten uit te zetten.quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:11 schreef deedeetee het volgende:
en daar gaan we weer en waarom ?
Moslims gaan bij voorkeur elkaar te lijf en dat heeft vervelende gevolgen. Wij zijn zo dom geweest ons er mee te willen bemoeien om * mensen te redden * Meteen mee ophouden. Het is daarmee net zoals met drugs verslaafden, die moeten eerst de bodem raken voor ze is staat zijn om tot inkeer te komen en hun slechte gewoontes te willen doorbreken. Laat de moslims maar gewoon in hun eigen land de feiten onder ogen zien : dwz de islam zorgt voor een hoop ellende en is dringend aan verbetering toe. Oké mag niet want is al volmaakt en kritiek is doodzonde. Nou da's dus mooi het probleem van de moslims.
Het enige dat wij kunnen doen is de moslims zo veel mogelijk aanmoedigen om in hun eigen land te blijven en die al hier zijn proberen te motiveren om te vertrekken.
Intussen zijn er alweer veel onschuldige mensen betrokken bij de zoveelste moslim moordpartij..... Of t nu IS is of een andere groep moslims maakt niet echt veel uit.
sorry wat?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat IS zonder onze inmenging groot en sterk was geworden? Of überhaupt had bestaan? Wij verstoren het evenwicht met onze acties. Wij bemoeien ons met zaken die ons niet aangaan.
Er zijn genoeg landen die niet meedoen met die onzin, kijk een Zwitserland bijvoorbeeld. Laat ze lekker hun eigen boontjes doppenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als we niks doen krijgen we ook verwijten... De koerden vroegen ons, de mensen in Raqqa vroegen ons, de Iraakse regering vroeg ons.
Hebben deze mensen er niet zelf voor gekozen om te verhuizen naar een deel van de wereld met een Christelijke, seculiere achtergrond? Dragen ze zelf geen verantwoordelijkheid voor hun eigen integratie?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:25 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Maar hebben wij ze niet ooit als eerste binnen gehaald? En was het niet onze taak om ze destijds te laten integreren maar hebben we daar gewoon niet naar om gekeken?
Hier ben ik het me eensquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:23 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Als dat gepaard gaat met (vrijwel) gesloten (Europese) grenzen althans. Immers, als deze landen in oorlog willen leven is dat prima, maar dat betekent niet dat wij ons vervolgens moeten bekommeren om vluchtelingen et al. Het is of het een (open grenzen en interventie om de regio op te knappen) of ander (isolationisme met gesloten grenzen). Plus een verenigd Europa dat losstaat van het Amerikaans en Russisch juk.
Honderd procent dat wij die mensen hebben laten verekken, die mochten ons vuile werk doen en thats it. Maar er is weldegelijk een onderscheid en dat is de ideologie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:25 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Maar hebben wij ze niet ooit als eerste binnen gehaald? En was het niet onze taak om ze destijds te laten integreren maar hebben we daar gewoon niet naar om gekeken?
Ik word net zo misselijk van deze aanslagen als jij hoor. Ergens denk ik soms ook weleens flikker gewoon alles het land uit. Maar dat gaat het niet oplossen en het lijkt me ook onmogelijk. Ik vind het een ontzettend moeilijke kwestie. En ik zeg niet dat het onze schuld is maar dat je door de acties van onze regeringen in andere landen wel reacties als deze kunt verwachten.
Natuurlijk wel. Ik zeg ook niet dat ze dat niet hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hebben deze mensen er niet zelf voor gekozen om te verhuizen naar een deel van de wereld met een Christelijke, seculiere achtergrond? Dragen ze zelf geen verantwoordelijkheid voor hun eigen integratie?
Je hebt het nu over een paar mafketels naar Syrië willen om daar andere mensen te onthoofden, toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:26 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Omdat België en Frankrijk hen landarrest hebben gegeven, ze MOGEN NIET vertrekken naar Syrië, hun paspoorten zijn ingenomen. De Franse elite KIEST ERVOOR om die lui HIER te houden.
Precies, hadden ze met ons ook moeten doen....quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zijn genoeg landen die niet meedoen met die onzin, kijk een Zwitserland bijvoorbeeld. Laat ze lekker hun eigen boontjes doppen
Leugens.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:26 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Omdat België en Frankrijk hen landarrest hebben gegeven, ze MOGEN NIET vertrekken naar Syrië, hun paspoorten zijn ingenomen. De Franse elite KIEST ERVOOR om die lui HIER te houden.
oog om oog, tand om tand. En iemand moet daar als eerste mee stoppen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, hadden ze met ons ook moeten doen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |