...quote:
dus daarom is het terecht om een aanslag te plegen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan de gedachtegang ook wel begrijpen eigenlijk. Totale willekeur en beschermen van belangen waarom er in bepaalde landen wel/niet wordt ingegrepen. Geen enkele overheid geeft echt iets om mensenrechten
Er komen een aantal Fransen en Amerikanen die je onschuldige familie en vrienden "vermoorden" uit naam van democratie. Hoe zou jij reageren?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:10 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dus daarom is het terecht om een aanslag te plegen.ja hoor...dat klinkt wel zo logisch.
Dit dusquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Er komen een aantal Fransen en Amerikanen die je onschuldige familie en vrienden "vermoorden" uit naam van democratie. Hoe zou jij reageren?
Praat het niet goed, ben zelfs eerder rechts ingesteld dan links, maar we doen hier in het Westen allemaal alsof we er niks aan kunnen doen. En dat is natuurlijk bullshit
Ik waag het te betwijfel dat deze dader zijn familie heeft verloren. Het heeft alles te maken met de haatcultuur waarbij de Islam wordt misbruikt om mensen op te zwepen tegen anderen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Er komen een aantal Fransen en Amerikanen die je onschuldige familie en vrienden "vermoorden" uit naam van democratie. Hoe zou jij reageren?
Praat het niet goed, ben zelfs eerder rechts ingesteld dan links, maar we doen hier in het Westen allemaal alsof we er niks aan kunnen doen. En dat is natuurlijk bullshit
Zoiets kan je niet stoppen. Deze vent stond niet eens op een lijst van eventuele staatsgevaarlijke figuren, hoe kan je dan voorkomen dat zo iemand op een dag besluit een vrachtwagen te huren en die te gebruiken als stormram op een menigte feestvierende mensen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:57 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Hij klinkt als iemand die het heeft opgegeven en doodmoe is. Ik vind het een bizarre uitspraak en ik ben het zeer zeker niet met hem eens. Dit moet stoppen en het maakt niet uit hoe.
waar heb je het over?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ah, het is weer eens onze eigen schuld. Helder.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:58 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Verantwoordelijk wil ik het niet noemen. Maar onze regeringen kunnen dit soort tegenreacties verwachten ja. En wij moeten eens afvragen of wij zo'n regering dus wel willen. En ik vind dit soort acties verschrikkelijk en ik vind het een heel lastig vraagstuk hoe we dit in godsnaam kunnen oplossen maar "onze" acties in het midden-oosten en dergelijke zijn soms net zo ziek.
Uiteraard, maar de haat begint natuurlijk wel bij de aanwezigheid van o.a. Frankrijk in bijvoorbeeld Mali waar moslims worden "vermoord".quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik waag het te betwijfel dat deze dader zijn familie heeft verloren. Het heeft alles te maken met de haatcultuur waarbij de Islam wordt misbruikt om mensen op te zwepen tegen anderen.
Het probleem is dat iedere gek uit de Koran wel een tekst kan halen waardoor het uitmoorden van anderen wel wordt gerechtvaardigd. Je kan uit zo'n boek halen wat je zelf graag wil, dat is de pest van religiesquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik ben een Moslim , die vermoorden geen onschuldige mensen.
Koran (5:32): Wie iemand doodt anders dan voor doodslag en verderf zaaien op aarde, het is alsof hij de mensheid gezamenlijk heeft gedood
Euh, de meeste terroristen van de afgelopen aanslagen zijn gewoon geboren in Belgie of Frankrijk. Waar heb je het over man.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze komen ook als we niets doen. De meeste doden vallen in het midden-oosten zelf, ongelofelijke nativiteit als je denkt dat als je ze met rust laat er niets gebeurd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:12 schreef Blik het volgende:
Haha, ja hoor. Daar begint het.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de haat begint natuurlijk wel bij de aanwezigheid van o.a. Frankrijk in bijvoorbeeld Mali waar moslims worden "vermoord".
Zie de nuancering iets laterquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Euh, de meeste terroristen van de afgelopen aanslagen zijn gewoon geboren in Belgie of Frankrijk. Waar heb je het over man.
Waar begint het volgens jou?quote:
Waarom zou ik dat doen, ik versta ze nauwelijksquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens Rutte staan we schouder aan schouder met de Fransen. Nu zullen ze zich wel een stuk beter voelen
Deze man heeft absoluut gelijk. Laat mensen in Mali en Afghanistan lekker zelf bepalen hoe ze willen leven. Als ze daar met elkaar oorlog over willen voeren: prima. Als ze oorlog willen voeren met hun buren: uitstekend. Het zijn onze zaken niet. Helaas hebben we een machtige bondgenoot die om heel andere (lees: economische) belangen besluit wie goed is en wie slecht. En met wie Europa het dus aan de stok moet krijgen en met wie niet.quote:
Ze zijn geboren in België en Frankrijk, maar België en Frankrijk voeren een oorlog tegen hun SHARIA-broeders elders, een oorlog tegen HUN ideologie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Euh, de meeste terroristen van de afgelopen aanslagen zijn gewoon geboren in Belgie of Frankrijk. Waar heb je het over man.
Actie levert reactie op. Bommen blijven gooien gaat dat probleem echt niet oplossen, eerder verergerenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:17 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ze komen ook als we niets doen. De meeste doden vallen in het midden-oosten zelf, ongelofelijke nativiteit als je denkt dat als je ze met rust laat er niets gebeurd.
Helemaal niet, maar doen alsof regeringen in het Westen helemaal niks te verwijten valt omdat we niks fout doen is gewoon ook bullshit.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:18 schreef matthias24 het volgende:
ik krijg het idee dat er mensen zijn die deze aanslag goedpraten ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |