Ik doel op het bombarderen van met midden oosten. Dat heeft zijn uitwerking oa hier.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:38 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Welke harde hand? Vertel mij nou eens wat ze hier hebben gedaan met de harde hand om dit soort debieltjes aan te pakken?
Goed verwoordquote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hoe paradoxaal dat ook klinkt, het is toch echt waar. Er is ook meer dan genoeg materiaal te vinden wat dit bevestigt:
http://www.theatlantic.co(...)really-wants/384980/
Natuurlijk is de islam een ideologie die zich uitstekend leent voor radicalisatie. Dat ontkent niemand, dat is gewoon een feit. Echter, het is echt niet zo dat 13-jarige Mohammed een keertje de Koran leest, en vervolgens de menigte in rent om zich op te blazen. De katalysator is marginalisatie, en in propaganda speelt IS daar perfect op in.
Die jongeren zijn kansloos in onze maatschappij door slechte opvoeding, een cultuur die hier niet past, noem maar op. Die gaan zich richten op het vernielen van de maatschappij, en kiezen daarvoor iets wat dicht bij hun staat: de islam. IS is slechts één verschijningsvorm daarvan.
Het is tot op de letter hetzelfde gedrag als wat door zwarte gemarginaliseerde jeugd in de VS wordt vertoond. Die vormen straatbendes en gaan met elkaar de strijd aan, of overvallen mensen op straat of in winkels. Geweld wordt niet geschuwd, maar verheerlijkt.
Dit is dus geen 'goedpraterij'. Het is gewoon de vinger op de zere plek leggen. Iets meer nuance in het verhaal van 'islam is het probleem!!'. Je hoeft het allemaal niet zo wart-wit te bekijken om het met elkaar eens te kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:41 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ik ken ze ook hoor, dat soort mensen. Allen blanke middenklasse, kunst/cultuur studie, GroenLinks of PvdD stemmen en vooral denken dat de hele wereld zo kan werken.
Hij zei dat een oorlog nooit een oplossing is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat heeft al dat gebombardeer in het MO precies opgeleverd, dan?
Een hoop doden. Maar de oorlog was toen al lang bezig.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:44 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Hij zei dat een oorlog nooit een oplossing is.
Wat heeft het opgelevered dat de Russen en de geallieerden de Duitsers aanvielen?
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Mohammed die op zn 13e een keer een koran leest, is wat anders dan mohammed die op zn 13e zwaar geindoctrineerd vanaf z'n geboorte met deze religie (lees: handicap) rondloopt en ook door zijn familie verteld wordt, dat ISLAM voor álles gaat. Dat is wel even een verschil.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:41 schreef Mystikvm het volgende:
Natuurlijk is de islam een ideologie die zich uitstekend leent voor radicalisatie. Dat ontkent niemand, dat is gewoon een feit. Echter, het is echt niet zo dat 13-jarige Mohammed een keertje de Koran leest, en vervolgens de menigte in rent om zich op te blazen. De katalysator is marginalisatie, en in propaganda speelt IS daar perfect op in.
En jij gelooft dat als we daar stoppen dat er hier niks meer gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doel op het bombarderen van met midden oosten. Dat heeft zijn uitwerking oa hier.
Sport.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:39 schreef MakkieR het volgende:
De Tour de France gaat in ieder geval door
nou ja, als mewn de reden vraagt waarom, dan komt vaak de inmenging in het middenoosten naar voren. Nu er weer een dodelijke aanslag is, en men het ingrijpen in het midden oosten versterkt, geeft Hollande in elk geval het signaal af niet terug te trekken, of te stoppen, en dat daarmee dergelijke aanslagen een averrechts effect hebbenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Topidee. In plaats van de problematiek in z'n eigen achterbuurten aan te pakken, waardoor de homegrown terroristen in eerste instantie zijn ontstaan, geef je mensen in het Oosten nog meer reden om je te haten.
Hier minder, daar bijzonder veel meer + dat je geen idee meer hebt wat zich daar aan het broeien is. De vraag is of je die verantwoordelijkheid wilt hebben. Ik niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
En jij gelooft dat als we daar stoppen dat er hier niks meer gaat gebeuren?
Dat zeg ik niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
En jij gelooft dat als we daar stoppen dat er hier niks meer gaat gebeuren?
Je geeft precies het verschil aan, bij de zwarte gemarginaliseerde jeugd zit geen ideologie achter en is daardoor minder gevaarlijk. Het is puur opportunistisch gericht op eigen belang. Daarentegen heb je met deze haat religie dus een ideologie die je kan gebruiken om te organiseren, om een groter doel te creëren. En je hebt ook nog draagvlak bij een groter deel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:41 schreef Mystikvm het volgende:
Hoe paradoxaal dat ook klinkt, het is toch echt waar. Er is ook meer dan genoeg materiaal te vinden wat dit bevestigt:
http://www.theatlantic.co(...)really-wants/384980/
Die jongeren zijn kansloos in onze maatschappij door slechte opvoeding, een cultuur die hier niet past, noem maar op. Die gaan zich richten op het vernielen van de maatschappij, en kiezen daarvoor iets wat dicht bij hun staat: de islam. IS is slechts één verschijningsvorm daarvan.
Het is tot op de letter hetzelfde gedrag als wat door zwarte gemarginaliseerde jeugd in de VS wordt vertoond. Die vormen straatbendes en gaan met elkaar de strijd aan, of overvallen mensen op straat of in winkels. Geweld wordt niet geschuwd, maar verheerlijkt.
Dit is dus geen 'goedpraterij'. Het is gewoon de vinger op de zere plek leggen. Iets meer nuance in het verhaal van 'islam is het probleem!!'. Je hoeft het allemaal niet zo wart-wit te bekijken om het met elkaar eens te kunnen zijn.
Maar die benoem ik ook als katalysator. Ze hebben een cultuur die hier niet best en een slechte opvoeding, volgens onze maatstaven.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mohammed die op zn 13e een keer een koran leest, is wat anders dan mohammed die op zn 13e zwaar geindoctrineerd vanaf z'n geboorte met deze religie (lees: handicap) rondloopt en ook door zijn familie verteld wordt, dat ISLAM voor álles gaat. Dat is wel even een verschil.
Jij had dus het liefst gehad dat iedereen zich had overgegeven aan de Duitsers?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een hoop doden. Maar de oorlog was toen al lang bezig.
En dan gaan we schieten op de file voor de metaaldetector ...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Netten tegen de granaten en iedereen door de metaaldetector!
Lezen is niet je sterkste kant hè?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:48 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Jij had dus het liefst gehad dat iedereen zich had overgegeven aan de Duitsers?
Ja we moeten die ratten hier aanpakken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Wat ik zeg is dat de huidige manier niet werkt. Dus moeten we iets anders gaan proberen.
Er zijn al genoeg islam terroristen geweest die helemaal niet uit een kansloze positie kwamen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:48 schreef Mystikvm het volgende:
Nogmaals: met iets meer nuance kom je gewoon op dezelfde conclusie uit. Alleen de aanleiding is niet enkel de islam. De islam is de stok waar ze ons mee terug slaan. De oorzaak is in het fundament de kansloosheid, de rare cultuur en de normen en waarden die in dit land niet thuis horen.
Toen was er toch al oorlog?!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:44 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Hij zei dat een oorlog nooit een oplossing is.
Wat heeft het opgelevered dat de Russen en de geallieerden de Duitsers aanvielen?
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Denk aan het brein achter 9/11.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg islam terroristen geweest die helemaal niet uit een kansloze positie kwamen.
Het laat wel heerlijk de natuur van de mens zien, dat hele 'de Islam is het hele probleem, het enige probleem!'-geroep. We zoeken naar een makkelijk te begrijpen oplossing, dus het probleem is dat Mo een keer te vaak op vrijdag naar de moskee is gegaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar die benoem ik ook als katalysator. Ze hebben een cultuur die hier niet best en een slechte opvoeding, volgens onze maatstaven.
Die ouders zeggen niet "gij zult zich opblazen in een menigte!". Dat zegt IS, met hun propagandafilms over hoe wij hun 'broeders' platbombarderen. Als je je dan door je opvoeding en cultuur al een vreemde in een vreemd land voelt, dan is er niet veel meer voor nodig om te radicaliseren.
Nogmaals: met iets meer nuance kom je gewoon op dezelfde conclusie uit. Alleen de aanleiding is niet enkel de islam. De islam is de stok waar ze ons mee terug slaan. De oorzaak is in het fundament de kansloosheid, de rare cultuur en de normen en waarden die in dit land niet thuis horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |