abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:42:58 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163751900
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:38 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Welke harde hand? Vertel mij nou eens wat ze hier hebben gedaan met de harde hand om dit soort debieltjes aan te pakken?
Ik doel op het bombarderen van met midden oosten. Dat heeft zijn uitwerking oa hier.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:43:51 #152
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163751914
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoe paradoxaal dat ook klinkt, het is toch echt waar. Er is ook meer dan genoeg materiaal te vinden wat dit bevestigt:

http://www.theatlantic.co(...)really-wants/384980/

Natuurlijk is de islam een ideologie die zich uitstekend leent voor radicalisatie. Dat ontkent niemand, dat is gewoon een feit. Echter, het is echt niet zo dat 13-jarige Mohammed een keertje de Koran leest, en vervolgens de menigte in rent om zich op te blazen. De katalysator is marginalisatie, en in propaganda speelt IS daar perfect op in.

Die jongeren zijn kansloos in onze maatschappij door slechte opvoeding, een cultuur die hier niet past, noem maar op. Die gaan zich richten op het vernielen van de maatschappij, en kiezen daarvoor iets wat dicht bij hun staat: de islam. IS is slechts één verschijningsvorm daarvan.

Het is tot op de letter hetzelfde gedrag als wat door zwarte gemarginaliseerde jeugd in de VS wordt vertoond. Die vormen straatbendes en gaan met elkaar de strijd aan, of overvallen mensen op straat of in winkels. Geweld wordt niet geschuwd, maar verheerlijkt.

Dit is dus geen 'goedpraterij'. Het is gewoon de vinger op de zere plek leggen. Iets meer nuance in het verhaal van 'islam is het probleem!!'. Je hoeft het allemaal niet zo wart-wit te bekijken om het met elkaar eens te kunnen zijn.
Goed verwoord
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:43:53 #153
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_163751915
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:41 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik ken ze ook hoor, dat soort mensen. Allen blanke middenklasse, kunst/cultuur studie, GroenLinks of PvdD stemmen en vooral denken dat de hele wereld zo kan werken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:44:06 #154
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163751918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:41 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wat heeft al dat gebombardeer in het MO precies opgeleverd, dan?
Hij zei dat een oorlog nooit een oplossing is.
Wat heeft het opgelevered dat de Russen en de geallieerden de Duitsers aanvielen?
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_163751932
Apart, het begint me net zoveel te doen als een random aanslag in een land ver weg van hier.

Op naar de volgende.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:45:12 #156
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163751942
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:44 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Wat heeft het opgelevered dat de Russen en de geallieerden de Duitsers aanvielen?
Een hoop doden. Maar de oorlog was toen al lang bezig.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:45:12 #157
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_163751943
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

We need to build a wall _O-
Wat dacht je, als er niemand reageert op mijn reactie doe ik het zelf wel?
pi_163751945
quote:

Natuurlijk is de islam een ideologie die zich uitstekend leent voor radicalisatie. Dat ontkent niemand, dat is gewoon een feit. Echter, het is echt niet zo dat 13-jarige Mohammed een keertje de Koran leest, en vervolgens de menigte in rent om zich op te blazen. De katalysator is marginalisatie, en in propaganda speelt IS daar perfect op in.

Mohammed die op zn 13e een keer een koran leest, is wat anders dan mohammed die op zn 13e zwaar geindoctrineerd vanaf z'n geboorte met deze religie (lees: handicap) rondloopt en ook door zijn familie verteld wordt, dat ISLAM voor álles gaat. Dat is wel even een verschil.
Lambo of Rekt
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:45:24 #159
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163751948
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik doel op het bombarderen van met midden oosten. Dat heeft zijn uitwerking oa hier.
En jij gelooft dat als we daar stoppen dat er hier niks meer gaat gebeuren?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:46:07 #160
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_163751957
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:39 schreef MakkieR het volgende:
De Tour de France gaat in ieder geval door *O*
Sport. :')
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:46:48 #161
64288 Bensel
Ladderzat
pi_163751964
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:28 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Topidee. In plaats van de problematiek in z'n eigen achterbuurten aan te pakken, waardoor de homegrown terroristen in eerste instantie zijn ontstaan, geef je mensen in het Oosten nog meer reden om je te haten.
nou ja, als mewn de reden vraagt waarom, dan komt vaak de inmenging in het middenoosten naar voren. Nu er weer een dodelijke aanslag is, en men het ingrijpen in het midden oosten versterkt, geeft Hollande in elk geval het signaal af niet terug te trekken, of te stoppen, en dat daarmee dergelijke aanslagen een averrechts effect hebben
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_163751967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Hier minder, daar bijzonder veel meer + dat je geen idee meer hebt wat zich daar aan het broeien is. De vraag is of je die verantwoordelijkheid wilt hebben. Ik niet.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:47:17 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163751971
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Wat ik zeg is dat de huidige manier niet werkt. Dus moeten we iets anders gaan proberen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_163751975
quote:
Hoe paradoxaal dat ook klinkt, het is toch echt waar. Er is ook meer dan genoeg materiaal te vinden wat dit bevestigt:

http://www.theatlantic.co(...)really-wants/384980/

Die jongeren zijn kansloos in onze maatschappij door slechte opvoeding, een cultuur die hier niet past, noem maar op. Die gaan zich richten op het vernielen van de maatschappij, en kiezen daarvoor iets wat dicht bij hun staat: de islam. IS is slechts één verschijningsvorm daarvan.

Het is tot op de letter hetzelfde gedrag als wat door zwarte gemarginaliseerde jeugd in de VS wordt vertoond. Die vormen straatbendes en gaan met elkaar de strijd aan, of overvallen mensen op straat of in winkels. Geweld wordt niet geschuwd, maar verheerlijkt.

Dit is dus geen 'goedpraterij'. Het is gewoon de vinger op de zere plek leggen. Iets meer nuance in het verhaal van 'islam is het probleem!!'. Je hoeft het allemaal niet zo wart-wit te bekijken om het met elkaar eens te kunnen zijn.
Je geeft precies het verschil aan, bij de zwarte gemarginaliseerde jeugd zit geen ideologie achter en is daardoor minder gevaarlijk. Het is puur opportunistisch gericht op eigen belang. Daarentegen heb je met deze haat religie dus een ideologie die je kan gebruiken om te organiseren, om een groter doel te creëren. En je hebt ook nog draagvlak bij een groter deel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163751977
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mohammed die op zn 13e een keer een koran leest, is wat anders dan mohammed die op zn 13e zwaar geindoctrineerd vanaf z'n geboorte met deze religie (lees: handicap) rondloopt en ook door zijn familie verteld wordt, dat ISLAM voor álles gaat. Dat is wel even een verschil.
Maar die benoem ik ook als katalysator. Ze hebben een cultuur die hier niet best en een slechte opvoeding, volgens onze maatstaven.

Die ouders zeggen niet "gij zult zich opblazen in een menigte!". Dat zegt IS, met hun propagandafilms over hoe wij hun 'broeders' platbombarderen. Als je je dan door je opvoeding en cultuur al een vreemde in een vreemd land voelt, dan is er niet veel meer voor nodig om te radicaliseren.

Nogmaals: met iets meer nuance kom je gewoon op dezelfde conclusie uit. Alleen de aanleiding is niet enkel de islam. De islam is de stok waar ze ons mee terug slaan. De oorzaak is in het fundament de kansloosheid, de rare cultuur en de normen en waarden die in dit land niet thuis horen.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:48:09 #166
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163751979
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Een hoop doden. Maar de oorlog was toen al lang bezig.
Jij had dus het liefst gehad dat iedereen zich had overgegeven aan de Duitsers?
pi_163751982
IS moet je alsnog helemaal kapot bombarderen hoor.
Maar laten we de volgende keer wel even goed nadenken als we weer een leider in het Midden-Oosten willen afzetten, want dat zet dus wel de deuren wijd open voor religekkies.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:48:50 #168
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_163751984
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Netten tegen de granaten en iedereen door de metaaldetector!
En dan gaan we schieten op de file voor de metaaldetector ...

Het erge aan alle veiligheidsmaatregelen is dat ze nieuwe bottlenecks creëren...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:48:51 #169
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163751985
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:48 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Jij had dus het liefst gehad dat iedereen zich had overgegeven aan de Duitsers?
Lezen is niet je sterkste kant hè?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:48:57 #170
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163751987
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Wat ik zeg is dat de huidige manier niet werkt. Dus moeten we iets anders gaan proberen.
Ja we moeten die ratten hier aanpakken.
In heel Europa al die broeinesten doorzoeken en registreren.
pi_163751995
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:48 schreef Mystikvm het volgende:
Nogmaals: met iets meer nuance kom je gewoon op dezelfde conclusie uit. Alleen de aanleiding is niet enkel de islam. De islam is de stok waar ze ons mee terug slaan. De oorzaak is in het fundament de kansloosheid, de rare cultuur en de normen en waarden die in dit land niet thuis horen.
Er zijn al genoeg islam terroristen geweest die helemaal niet uit een kansloze positie kwamen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:50:26 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163751999
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:44 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Toen was er toch al oorlog?!
Door de Duitsers begonnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163752002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er zijn al genoeg islam terroristen geweest die helemaal niet uit een kansloze positie kwamen.
Denk aan het brein achter 9/11.

Een verhaaltje uit de linkse koker om de aandacht van het echte probleem af te houden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163752003
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar die benoem ik ook als katalysator. Ze hebben een cultuur die hier niet best en een slechte opvoeding, volgens onze maatstaven.

Die ouders zeggen niet "gij zult zich opblazen in een menigte!". Dat zegt IS, met hun propagandafilms over hoe wij hun 'broeders' platbombarderen. Als je je dan door je opvoeding en cultuur al een vreemde in een vreemd land voelt, dan is er niet veel meer voor nodig om te radicaliseren.

Het laat wel heerlijk de natuur van de mens zien, dat hele 'de Islam is het hele probleem, het enige probleem!'-geroep. We zoeken naar een makkelijk te begrijpen oplossing, dus het probleem is dat Mo een keer te vaak op vrijdag naar de moskee is gegaan.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:51:09 #175
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163752007
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:48 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Lezen is niet je sterkste kant hè?
Waarom geef je dan zo'n halfbakken antwoord?
Ik geef alleen een voorbeeld waar oorlog zeker wel iets heeft bereikt en jij blijft er maar om heen draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')