Wat een leuk wereldbeeld heb jij.quote:Op woensdag 13 juli 2016 02:17 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn 3 soorten mensen. Mensen die zich paranoïde super druk lopen te maken om enge schimmen, mensen die dat belachelijk vinden en mensen die zich er helemaal niet mee bezig houden.
Spoiler. Die laatste groep is minimaal 90% van de wereldbevolking.
Het kan best zijn dat mensen die zich druk maken om schimmen het beste voor hebben met de wereld maar hun oplossingen voor problemen zijn vaak juist recept voor een wereld die kutter is dan wat we nu hebben. Dus vandaar die weerstand, hae.
Ben het wel met je eens hoor voor een groot deel. Alleen denk ik dus dat de mensen die zich (in jouw ogen) paranoide druk maken om enge schimmen het bij het juiste eind hebben. En persoonlijk heb ik weinig angsten wat dat betreft. Ik probeer me er ook zo weinig mogelijk druk over te maken. Ik denk alleen dat het zoveel beter kan dan dat het op dit moment gaat. En dat het bewust (door die schimmen) de verkeerde kant opgestuurd word.quote:Op woensdag 13 juli 2016 02:17 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn 3 soorten mensen. Mensen die zich paranoïde super druk lopen te maken om enge schimmen, mensen die dat belachelijk vinden en mensen die zich er helemaal niet mee bezig houden.
Spoiler. Die laatste groep is minimaal 90% van de wereldbevolking.
Het kan best zijn dat mensen die zich druk maken om schimmen het beste voor hebben met de wereld maar hun oplossingen voor problemen zijn vaak juist recept voor een wereld die kutter is dan wat we nu hebben. Dus vandaar die weerstand, hae.
Leuke woorden. Het klinkt leuk wat je schrijft maar er zit weinig inhoud in. Wat drijft je nou echt? En bedoel je mij met dat ik hier alleen kom om te lezen?quote:Op woensdag 13 juli 2016 03:26 schreef theguyver het volgende:
Hangt van het topic af!
TS geloof je in de FE-theorie?
Plus het heeft meer te maken hoe een complot/conspiracy/hoax/false flag gebracht word.
Je kan het erg lastig langs 1 meetlat leggen.
Bijvoorbeeld 9/11 daar zijn zoveel verschillende mogelijk heden.
Klein aantal voorbeelden
- De een grote media hoax ( CGI crisis no planes actors etc )
- De overheid did it! (inside job )
- De overheid wist er van en liet het gebeuren
- De overheid vaalde hard
- OLIE!!!
- mini nukes
- etc
Nou gelooft niet iedereen het zelfde en niet elk standpunt kan hard gemaakt worden, sommige zijn gebaseerd op feiten, anderen op hersenkronkels en sommige denken dat alles klopt wel redelijk ( ja ik zeg redelijk) klopt zoals in rapport staat.
Iedereen kan er anders over denken, kan je ze dan in een hokje plaatsen?
Nee want de een kan wel geloven dat er meer schuilt in een van de vele 9/11 complotten, maar gelooft wel in de maanlanding.
De ander denkt dat aarde plat is, en weer anderen denken misschien wel dat de aarde een soort van matrix is.
En weer andere komen hier omdat ze leuk vinden om dingen tot de bodem uit te zoeken en gaan diep in details en anderen lezen alleen ( JA Ik heb het tegen jou!! [ afbeelding ] )
Dus om even een lang verhaal kort te maken, probeer niet iedereen in een hokje te plaatsen we zijn individuen ieder mens is anders..
En als je toch zo denkt dan heeft BNW je precies waar hij je wil hebben!
Geen individualiteit maar allemaal makke schaapjes![]()
Ik zal wel in het groepje non-believer vallen, maar hier ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind het helemaal niet prima zoals het gaat, er is een hoop onrecht en lijden in de wereld, en het kan een stuk beter. Het gaat er alleen om dat in mijn mening, de believers naar de foute oorzaken wijzen. En dat werkt dan averechts als je de problemen daadwerkelijk aan wil pakken.quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:53 schreef Japie77 het volgende:
Believers zien het onrecht, het lijden, alle ellende in de wereld en denken dat het beter kan. Non-believers vinden het allemaal wel prima zoals het nu gaat. Dat is hoe ik het zie.
Jij richt je alleen op 1 punt. Maar ik vind je manier van discussie voeren prima trouwens. Je doet moeite.quote:Op woensdag 13 juli 2016 04:14 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik zal wel in het groepje non-believer vallen, maar hier ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind het helemaal niet prima zoals het gaat, er is een hoop onrecht en lijden in de wereld, en het kan een stuk beter. Het gaat er alleen om dat in mijn mening, de believers naar de foute oorzaken wijzen. En dat werkt dan averechts als je de problemen daadwerkelijk aan wil pakken.
Valt wel mee. Nog wat inhoudelijks te melden?quote:
Alles kan beter. Wat we nodig hebben is meer realiteit, niet minder. Het is in theorie best mogelijk dat je door het aanhangen van een fantasiewereld alsnog een wereld creëert die beter is dan het nu is. Ik acht de kans echter klein. De trend lijkt te zijn dat hoe beter we worden in het modelleren van de realiteit hoe beter onze wetenschap, onze politiek en onze technologie en uiteindelijk ons leven.quote:Op woensdag 13 juli 2016 02:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens hoor voor een groot deel. Alleen denk ik dus dat de mensen die zich (in jouw ogen) paranoide druk maken om enge schimmen het bij het juiste eind hebben. En persoonlijk heb ik weinig angsten wat dat betreft. Ik probeer me er ook zo weinig mogelijk druk over te maken. Ik denk alleen dat het zoveel beter kan dan dat het op dit moment gaat. En dat het bewust (door die schimmen) de verkeerde kant opgestuurd word.
Zekerquote:Denk jij dan niet dat het beter kan?
Waar? In Nederland? Ik woon in Thailand. Ik ben benieuwd hoe erg jij Nederland vindt want de kans is vrij groot dat ik er niet van onder de indruk ga zijn.quote:Als je kijkt naar alle corruptie,
Er zal altijd ellende zijn. De enige discussies die wat dat betreft waarde hebben is wanneer we specifieke vormen van ellende aanwijzen en manieren bedenken om die te reduceren zonder een prijs te betalen die ellende op andere niveaus verhoogt. En wat je daar voor nodig hebt is realiteitszin.quote:ellende
De gemiddelde uitkeringstrekker in Nederland leidt een leven waar de gemiddelde Europese royal 300 tot zelfs ja 200 jaar geleden nog niet eens van zou durven dromen. Er is inderdaad armoede en er zal altijd relatieve armoede zijn maar het lijkt op dit moment in de geschiedenis minder prioriteit te hebben dan andere problemen.quote:en armoede?
Het gebeurt juist wel. Door technologie en kennis hebben we sterven door ziektes en aandoeningen gereduceerd tot op het punt dat de meeste mensen van ouderdom sterven. We drinken schoon water, hebben vermaak met de druk op een knop, hebben een stabiel (niet perfect maar soit) rechtssysteem en forensische technieken waardoor we gerechtigheid kunnen afdwingen waar vroeger shit gewoon ongestraft bleef.quote:Als je kijkt wat voor technologie en kennis we beschikbaar hebben moet het toch veel beter kunnen? Waarom gebeurt dat dan niet?
Beste Japie dat gaat mij veels te ver.quote:Op woensdag 13 juli 2016 03:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat ik al eerder gezegd hebt, iedereen die niet ziet dat hier twee kampen zijn, is nogal blind.
dat jij het een kansloos topic vindt betekent niet dat ik er ook zo over denk.quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:35 schreef Scrummie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, maar: kansloos topic.
Nee joh dit topic heeft echt wel potentie denk ik..quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:55 schreef ChrisCarter het volgende:
Er zijn geen 2 kampen.
Punt uit. Je hebt niet simpelweg "believers" en "non believers".
Dit is dezelfde onzin als dat True BNW'er gezeik.
Alleen als je alle complotten gelooft ben je een believer?
Sterker nog, ik durf te wedden dat er geen enkele user hier post die zal zeggen dat complotten niet bestaan. Daar is gewoon (historisch) bewijs voor.
Dit topic zet alleen maar weer een wig tussen alle users en kan mijns insziens beter zsm dichtgegooid worden.
Dacht dat we het eens waren dat het over de inhoud moest gaan. Gaat het weer over de vorm...
Jij ziet meerwaarde in het opzetten en uitspelen van elkaar in 2 kampen?quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:58 schreef Vance het volgende:
[..]
Nee joh dit topic heeft echt wel potentie denk ik..
maar het wordt al wel heel snel weer gekaapt en gederailed (helaas).....
Take Care
Lees aub even wat ik poste (sla biekjes aub over daar heb ik net 2 maal TR op gezet).quote:Op woensdag 13 juli 2016 08:00 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Jij ziet meerwaarde in het opzetten en uitspelen van elkaar in 2 kampen?
Lekker hokjesdenken. Either you are with "x" or against "x"?
Nee. Ik blijf bij mijn standpunt. Inhoud in plaats van vorm. Stoppen met dat gelabel.
geloof jij in flat earth?quote:Op woensdag 13 juli 2016 03:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Leuke woorden. Het klinkt leuk wat je schrijft maar er zit weinig inhoud in. Wat drijft je nou echt? En bedoel je mij met dat ik hier alleen kom om te lezen?
Wat ik al eerder gezegd hebt, iedereen die niet ziet dat hier twee kampen zijn, is nogal blind.
Wat jij denkt of vind interesseert me vrij weinig. Ik geef mijn mening over het topic (op de inhoud) en als je dat niet bevalt: jammer dan.quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:55 schreef Vance het volgende:
[..]
dat jij het een kansloos topic vindt betekent niet dat ik er ook zo over denk.
Beetje kansloze opmerking van je. Doet ook niets goeds eraan om dit topic verder uit te bouwen.
De opmerkingen net gemaakt door Lambiekje.. Die zijn wat mij betreft kansloos.
Baai Zwaai.
Het is geen kapen, het is geen derailen. Dat soort gejank is precies waar het om draait. Zodra er een mening gepost word die niet de jouwe is (in dit geval), begin je (in dit geval) te janken over derailen en kapen, iemand anders deed dat met "oh trol".quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:58 schreef Vance het volgende:
[..]
Nee joh dit topic heeft echt wel potentie denk ik..
maar het wordt al wel heel snel weer gekaapt en gederailed (helaas).....
Take Care
Ik denk dat jij totaal niet gelezen hebt waar het om gaat Scrummie. je komt ook veels te snel met een reactie die eigenlijk nergens op slaat. Je begint over janken maar ik denk dat je totaal de voorgaande postings niet hebt gelezen maar impulsief reageert op de laatste 2 of 3 die je even vluchtig hebt over ge scrolled.quote:Op woensdag 13 juli 2016 08:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is geen kapen, het is geen derailen. Dat soort gejank is precies waar het om draait. Zodra er een mening gepost word die niet de jouwe is (in dit geval), begin je (in dit geval) te janken over derailen en kapen, iemand anders deed dat met "oh trol".
Hetzelfde gebeurt bij video's die men plaatst en 'debunked' worden. Dan ben je een debunker en trol of geen 'echte BNW'er'.
Joh, pleur op met je zweverige bullshit. Ik heb heel goed gelezen waar het om gaat: Het bij elkaar brengen van 2 zogenaamde kampen die in mijn optiek niet bestaan. Dit topic vind ik kansloos en dat heb ik gepost, en het is kansloos omdat het nooit dicht bij elkaar gaat komen omdat een groepje mensen geen argumenten wil, maar met elkaar mee praten over de grote boze wereld, en dat groepje wil absoluut niet dat er ook maar 1 iemand hun verteld dat die grote boze wereld misschien net wat anders boos is of misschien toch niet zo boos.quote:Op woensdag 13 juli 2016 08:57 schreef Vance het volgende:
[..]
Ik denk dat jij totaal niet gelezen hebt waar het om gaat Scrummie. je komt ook veels te snel met een reactie die eigenlijk nergens op slaat. Je begint over janken maar ik denk dat je totaal de voorgaande postings niet hebt gelezen maar impulsief reageert op de laatste 2 of 3 die je even vluchtig hebt over ge scrolled.
Nou sorry Scrum maar dit soort reacties van jou in en op dit topic... je kan er beter niet op reageren want je reactie die je net poste voegt totaal helemaal niets toe.
Je post alleen maar een hoop frustratie die denk ik in je zit en je valt daar anderen mee lastig.
Ja dit is een persoonlijke aanval dat weet ik.. maar ik neem de 24 uurs ban daarvoor met alle liefde.
Take Care.
Goed Hoor Scrummie! Dat is nou echt een reactie waar ik wat aan heb en van kan leren!!quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Joh, pleur op met je zweverige bullshit. Ik heb heel goed gelezen waar het om gaat: Het bij elkaar brengen van 2 zogenaamde kampen die in mijn optiek niet bestaan. Dit topic vind ik kansloos en dat heb ik gepost, en het is kansloos omdat het nooit dicht bij elkaar gaat komen omdat een groepje mensen geen argumenten wil, maar met elkaar mee praten over de grote boze wereld, en dat groepje wil absoluut niet dat er ook maar 1 iemand hun verteld dat die grote boze wereld misschien net wat anders boos is of misschien toch niet zo boos.
Verder neem ik je nou niet echt serieus (he, op de persoon), sorry. Dus ook je mening niet dat ik niets toe zou voegen in dit topic. Ik zal daar verder niet op reageren dat ik jou nog nooit iets heb zien toevoegen in welk topic dan ook. Oeps.
Geen dankquote:Op woensdag 13 juli 2016 09:18 schreef Vance het volgende:
[..]
Goed Hoor Scrummie! Dat is nou echt een reactie waar ik wat aan heb en van kan leren!!
Dank Je!
Juist.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:58 schreef Lavenderr het volgende:
Dit zinnetje uit de OP stuit me tegen de borst: 'Believers zien het onrecht, het lijden, alle ellende in de wereld en denken dat het beter kan. Non-believers vinden het allemaal wel prima zoals het nu gaat'. Daar ligt een stukje zelfverheerlijking in en een veroordeling.
Het is toch ook behoorlijk egoistisch om je eigen relatieve rijkdom belangrijker te vinden dan de ellende die een ander moet doorstaan.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:58 schreef Lavenderr het volgende:
Dit zinnetje uit de OP stuit me tegen de borst: 'Believers zien het onrecht, het lijden, alle ellende in de wereld en denken dat het beter kan. Non-believers vinden het allemaal wel prima zoals het nu gaat'. Daar ligt een stukje zelfverheerlijking in en een veroordeling.
Ik vind het persoonlijk nogal pretentieus om te stellen dat believers de wereld verbeteren en dat mensen die niet in complotten geloven-of wel in geloven maar beseffen dat ze daar niets of zeer weinig tegen kunnen beginnen- schijt hebben aan armoede en ellende.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is toch ook behoorlijk egoistisch om je eigen relatieve rijkdom belangrijker te vinden dan de ellende die een ander moet doorstaan.
Goed voorbeeld is bijvoorbeeld die gekke KoosVogels. Heb een discussie met hem gehad een half jaar terug waarin hij duidelijk aangaf zijn eigen weelde belangrijk te vinden en schijt aan de rest te hebben. De domme tokkie massa.
Dat vind ik persoonlijk bijzonder kwalijk en is mede verantwoordelijk voor de zooi waar we nu inzitten en waar we naar toe gaan.
Nou wil ik hier niet mee zeggen dat iedereen maar alles klakkeloos moet geloven. Maar een klein beetje diepgang en discussie op basis van argumenten zou toch mogelijk moeten zijn. In plaats van het gekscherende: "BNW is verderop"
Vind het nog niet zo'n gekke bewering van TS.
Dat stel ik ook niet.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk nogal pretentieus om te stellen dat believers de wereld verbeteren en dat mensen die niet in complotten geloven-of wel in geloven maar beseffen dat ze daar niets of zeer weinig tegen kunnen beginnen- schijt hebben aan armoede en ellende.
Dus als je twee nespresso-machines hebt kun je niet ook aan goede doelen geven? Nah, zwakke stelling.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet.
Persoonlijk val ik over lieden die volledig lak hebben aan de onderkaste, dat is iemand met een gevoel van onmacht niet. Dat zijn alleen lieden met een keiharde plaat voor de kop en twee nespresso machines. Met een materiële oppervlakkigheid waar je bijna misselijk van wordt.
En daarbij dus woordelijk aangeven schijt te hebben aan mensen die niet zoveel geluk hebben gehad als zij.
Nou je dat zo zegt en ik het weer lees....quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:58 schreef Lavenderr het volgende:
Je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus als je twee nespresso-machines hebt kun je niet ook aan goede doelen geven? Nah, zwakke stelling.
Wat wil je dan? Dat mensen solidair ook in armoede gaan leven? Wat schieten die arme mensen daar mee op?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:25 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.
Het is niet zo zwart wit. Het is het wegkijken van het leed van een ander om het zelf maar beter te hebben. Een goede doelen gift vind ik nou niet meteen solidair maar eerder egoistisch. Je geweten afkopen kun je doen, maar handel dan vervolgens ook naar je zogenaamde goedheid
Je ziet niet wat ze ermee opschieten?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat mensen solidair ook in armoede gaan leven? Wat schieten die arme mensen daar mee op?
Nee verschil mag er best zijn. Alleen ben ik niet zo'n voorstander van dat er lieden op de planeet zijn die het belangrijk vinden een extra 0'etje op de bankrekening te sparen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat mensen solidair ook in armoede gaan leven? Wat schieten die arme mensen daar mee op?
Wat zie jij dan voor voordelen voor arme mensen als iedereen arm is?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:33 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je ziet niet wat ze ermee opschieten?
Maar hoe kun je nou aantonen dat je boven anderen staat zonder dat extra nulletje?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee verschil mag er best zijn. Alleen ben ik niet zo'n voorstander van dat er lieden op de planeet zijn die het belangrijk vinden een extra 0'etje op de bankrekening te sparen.
Ik denk dat het nulletje bijvoorbeeld de armere mensen ontzettend kan helpen als het niet op een bankrekening staat.
Verder ben ik van mening dat een maatschappij mooier wordt wanneer er geen gigantische verschillen in inkomen zijn.
Een derde wereld land is financieel wellicht niet zo interessant, maar het schijnt wel dat deze landen qua solidariteit enorm voorop lopen. Je deelt wat je bijna niet hebt. Dat is denk ik een mooiere levensvorm dan het opsplitsen in een machtige rijke elite en het proletariaat dat moet hopen dat ze te eten hebben.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:40 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Maar hoe kun je nou aantonen dat je boven anderen staat zonder dat extra nulletje?
911 is een mooi voorbeeld hoe er kunstmatig 2 groepen worden samengesteld.quote:Op woensdag 13 juli 2016 03:26 schreef theguyver het volgende:
Hangt van het topic af!
TS geloof je in de FE-theorie?
Plus het heeft meer te maken hoe een complot/conspiracy/hoax/false flag gebracht word.
Je kan het erg lastig langs 1 meetlat leggen.
Bijvoorbeeld 9/11 daar zijn zoveel verschillende mogelijk heden.
Klein aantal voorbeelden
- De een grote media hoax ( CGI crisis no planes actors etc )
- De overheid vaalde hard
- OLIE!!!
- mini nukes
- etc
Nou gelooft niet iedereen het zelfde en niet elk standpunt kan hard gemaakt worden, sommige zijn gebaseerd op feiten, anderen op hersenkronkels en sommige denken dat alles klopt wel redelijk ( ja ik zeg redelijk) klopt zoals in rapport staat.
Iedereen kan er anders over denken, kan je ze dan in een hokje plaatsen?
Nee want de een kan wel geloven dat er meer schuilt in een van de vele 9/11 complotten, maar gelooft wel in de maanlanding.
De ander denkt dat aarde plat is, en weer anderen denken misschien wel dat de aarde een soort van matrix is.
En weer andere komen hier omdat ze leuk vinden om dingen tot de bodem uit te zoeken en gaan diep in details en anderen lezen alleen ( JA Ik heb het tegen jou!! [ afbeelding ] )
Dus om even een lang verhaal kort te maken, probeer niet iedereen in een hokje te plaatsen we zijn individuen ieder mens is anders..
En als je toch zo denkt dan heeft BNW je precies waar hij je wil hebben!
Geen individualiteit maar allemaal makke schaapjes![]()
Dank u voor de aanvulling Wantiequote:Op woensdag 13 juli 2016 10:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
911 is een mooi voorbeeld hoe er kunstmatig 2 groepen worden samengesteld.
- Een grote media hoax ( CGI crisis no planes actors etc )
- De overheid faalde hard
- OLIE!!!
- mini nukes
-etc
Dat word allemaal gezien als 1 kamp.
Terwijl het in feite 6 of meer verschillende scenarios zijn over hoe 911 plaatsgevonden zou kunnen hebben en waarom.
En dan is er nog een kamp:
- Terroristen hebben het gedaan.
Maar waarom die tweesplitsing?
Waarom niet in dit geval 7 verschillende kampen die hun visie proberen te beargumenteren?
Waar het eigenlijk op neer komt is dat een bepaalde visie niet op BNW wordt getolereerd door bepaalde personen en wie die visie ondersteunt in een ander kamp wordt gedrukt. Om vervolgens het liefst met pek en veren van het forum af te jagen.
Ben je bekend met de term levensstandaard?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat zie jij dan voor voordelen voor arme mensen als iedereen arm is?
Ja maar als iedereen arm is dan is het niet best gesteld met de levensstandaardquote:Op woensdag 13 juli 2016 10:51 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ben je bekend met de term levensstandaard?
Kampen is ook wel een 'te zwaar' woord hiervoor maar er is wel een issue met hoofdzakelijk twee tegengestelde visies die zo ver uit elkaar staan dat ze maar gaan roepen om gehoord te worden. En veel wat dan een beetje links of rechts van die 'extremen' zit lijkt zich wel genoodzaakt te voelen om zich te liëren met één van die twee of anders wel door anderen in één van de hoekjes geduwd te worden. Nuance wordt daardoor lastig. (imo)quote:Op woensdag 13 juli 2016 02:06 schreef Impressme het volgende:
Zijn er 2 kampen? Misschien moet je wat minder online zitten
Ik ben geen van beide, welk hokje zit ik dan in? Maar dat van die vrede enzo, voor
wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar de reactie van je over Dance zijn mening met betrekking tot het homohuwelijk is naar LGBT geplaatst, waar die hoort.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:46 schreef Vance het volgende:
[..]
Ik kwam er nooit mijn post werd gemoved naar LGBT en ik reageerde op een post. Ik wist niet dat ik daardoor gemoved werd van Japie's topc naar LGBT .
Dat is geen aanval.quote:maar ook hier weer aanval : dus doe maar niet net alsof je daar nooit geweest bent
Nou dat korte lontje valt wel mee. Ik post al vanaf BB1 op Fok. (wel onder een andere nick eerst) maar toch al wel vanaf het begin.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar de reactie van je over Dance zijn mening met betrekking tot het homohuwelijk is naar LGBT geplaatst, waar die hoort.
[..]
Ok snap ik.
Dat is geen aanval.
Verder heb je wel een erg kort lontje als je meteen wilt stoppen na 1 moderatie.
Dan zou je inmiddels toch een dikkere huid moeten hebbenquote:Op woensdag 13 juli 2016 11:53 schreef Vance het volgende:
[..]
Nou dat korte lontje valt wel mee. Ik post al vanaf BB1 op Fok. (wel onder een andere nick eerst) maar toch al wel vanaf het begin.
Nou heb wel dikke huid hoor.. Maar waarom zou ik energie geven als er helemaal niks danwel weinig terug komt ?quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan zou je inmiddels toch een dikkere huid moeten hebben
Maar leuk je even gekend te hebben...
Mja, er kwamen toch goede reacties op je post?quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:28 schreef Vance het volgende:
[..]
Nou heb wel dikke huid hoor.. Maar waarom zou ik energie geven als er helemaal niks danwel weinig terug komt ?
Dan was er überhaupt geen forum, zelfs niet als concept want waar valt over te praten dan? Maar ook bij de voor het zicht extreem tegengestelde opinies valt de interesse in conpsiracies wel als raakpunt te zien. En ik vermoed dat er meer gelijkenissen zijn tussen elkaar dan we op het eerste gezicht of door een verwrongen beeld van anderen doen vermoeden.quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:27 schreef ems. het volgende:
Als we allemaal hetzelfde wilden dan was er geen BNW forum, vrees ik
Het gaat dan ook niet over het overeenkomen van interesses dan wel 'geloven' in dezelfde conspiracies. Het gaat er puur om dat 1 partij (en we moeten niet doen alsof die partij mega groot is, qua actieve leden op z'n meest 5 geloof ik) genoegen neemt met een warrige YouTube video als argument (simplistisch gezegd, ik heb totaal geen moeite (eerder respect) met hoe Japie veel post in het Monsanto topic, hij weet daar meer vanaf dan ik) en 'de rest' van de mensheid niet.quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan was er überhaupt geen forum, zelfs niet als concept want waar valt over te praten dan? Maar ook bij de voor het zicht extreem tegengestelde opinies valt de interesse in conpsiracies wel als raakpunt te zien. En ik vermoed dat er meer gelijkenissen zijn tussen elkaar dan we op het eerste gezicht of door een verwrongen beeld van anderen doen vermoeden.
Ja, oké. Grotendeels eens en dat is volgens mij jouw hoofdergernis (wel begrijpelijk!). Ononderbouwde youtubes zijn de herpes van het forum. Gewoon met een pointer op het scherm een beetje schril Brits alles een hoax noemen op basis van gekkigheid die je eigenlijk niet zou moeten kunnen verzinnen, als voorbeeld. Is ook ergerlijk en zeker jammer als men met een zwak argument en zwakke onderbouwing het hardste schreeuwt. En die ergernis vind ik dan ook zeker heel erg legitiem.quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet over het overeenkomen van interesses dan wel 'geloven' in dezelfde conspiracies. Het gaat er puur om dat 1 partij (en we moeten niet doen alsof die partij mega groot is, qua actieve leden op z'n meest 5 geloof ik) genoegen neemt met een warrige YouTube video als argument (simplistisch gezegd, ik heb totaal geen moeite (eerder respect) met hoe Japie veel post in het Monsanto topic, hij weet daar meer vanaf dan ik) en 'de rest' van de mensheid niet.
Vervolgens, als de YouTube video (of andere media) onderuit gehaald word met argumenten word die partij boos en gaat de kont in de krib, of blijven ze stil om vervolgens 3 posts later weer hetzelfde te beweren wat al onderuit gehaald is. Dan ben je niet constructief bezig, maar destructief.
Over Rusland gesprokenquote:Op woensdag 13 juli 2016 13:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, oké. Grotendeels eens en dat is volgens mij jouw hoofdergernis (wel begrijpelijk!). Ononderbouwde youtubes zijn de herpes van het forum. Gewoon met een pointer op het scherm een beetje schril Brits alles een hoax noemen op basis van gekkigheid die je eigenlijk niet zou moeten kunnen verzinnen, als voorbeeld. Is ook ergerlijk en zeker jammer als men met een zwak argument en zwakke onderbouwing het hardste schreeuwt. En die ergernis vind ik dan ook zeker heel erg legitiem.
Ander verhaal is, vind ik, dat wanneer er weer eens iemand langs komt en onderbouwde kritiek geeft over [iets BNW] en van mensen eenzelfde behandeling krijgt. Dan heb ik niet het idee dat het aan de onderbouwing ligt maar een 'vijandigheid' puur op basis van wat de heersende opinie is en hoort te zijn.
Rusland is een leuk voorbeeld. Eigenlijk alle zaken die over propaganda gaan. Als het Westers nieuws over Rusland is en die is negatief [want vijand!] dan is het allemaal 'tof/verschrikkelijk' en waarschijnlijk waar. Maar hetzelfde zeggen over het Westen en dan is het forum te klein. En dat is dan ook zeker wel een punt waar ik op persoonlijke titel het eens ben met de mensen die wat meer aan de extremere kant van de conspiracy theorieën staan, dat BNW wel de plek is om dat met enige rust en zonder schoffering uiteen moet kunnen leggen. (Veel genuanceerder kan ik het ECHT niet zeggen).
Hoe is dit on topic?quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Over Rusland gesproken
http://langleveeuropa.nl/(...)vast-150-militairen/
Ja, leuk maar verkeerde topic lambiekjequote:Op woensdag 13 juli 2016 14:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Over Rusland gesproken
http://langleveeuropa.nl/(...)vast-150-militairen/
Dat klopt, dat is hoofdergernis nummer 1quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, oké. Grotendeels eens en dat is volgens mij jouw hoofdergernis (wel begrijpelijk!). Ononderbouwde youtubes zijn de herpes van het forum. Gewoon met een pointer op het scherm een beetje schril Brits alles een hoax noemen op basis van gekkigheid die je eigenlijk niet zou moeten kunnen verzinnen, als voorbeeld. Is ook ergerlijk en zeker jammer als men met een zwak argument en zwakke onderbouwing het hardste schreeuwt. En die ergernis vind ik dan ook zeker heel erg legitiem.
Eens, dat zou niet moeten. Maar ik vroeg Japie al wie dat dan was (in zijn post) want ik kan me dat niet herinneren.quote:Ander verhaal is, vind ik, dat wanneer er weer eens iemand langs komt en onderbouwde kritiek geeft over [iets BNW] en van mensen eenzelfde behandeling krijgt. Dan heb ik niet het idee dat het aan de onderbouwing ligt maar een 'vijandigheid' puur op basis van wat de heersende opinie is en hoort te zijn.
Eens wel. Met als kanttekening: Russia Today als bron aanvoeren is al matig, dat is een partij waar je kan aantonen echt propaganda te voeren voor Rusland. En dan niet alleen op MH17 gebied, maar op heel veel gebieden. En tóch word vaak dat als bron gebruikt, waarbij men het klakkeloos aanneemt. Brengt de NOS bijv. hetzelfde bericht, is het "vieze kut MSM". Terwijl je juist van mensen die zo 'open' zouden zijn (hun woorden) verwacht dat ze alles wantrouwen, en niet alleen datgene wat niet in hun straatje past.quote:Rusland is een leuk voorbeeld. Eigenlijk alle zaken die over propaganda gaan. Als het Westers nieuws over Rusland is en die is negatief [want vijand!] dan is het allemaal 'tof/verschrikkelijk' en waarschijnlijk waar. Maar hetzelfde zeggen over het Westen en dan is het forum te klein. En dat is dan ook zeker wel een punt waar ik op persoonlijke titel het eens ben met de mensen die wat meer aan de extremere kant van de conspiracy theorieën staan, dat BNW wel de plek is om dat met enige rust en zonder schoffering uiteen moet kunnen leggen. (Veel genuanceerder kan ik het ECHT niet zeggen).
Dat was Bart.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is hoofdergernis nummer 1.
[..]
Eens, dat zou niet moeten. Maar ik vroeg Japie al wie dat dan was (in zijn post) want ik kan me dat niet herinneren.
[..]
Eens wel. Met als kanttekening: Russia Today als bron aanvoeren is al matig, dat is een partij waar je kan aantonen echt propaganda te voeren voor Rusland. En dan niet alleen op MH17 gebied, maar op heel veel gebieden. En tóch word vaak dat als bron gebruikt, waarbij men het klakkeloos aanneemt. Brengt de NOS bijv. hetzelfde bericht, is het "vieze kut MSM". Terwijl je juist van mensen die zo 'open' zouden zijn (hun woorden) verwacht dat ze alles wantrouwen, en niet alleen datgene wat niet in hun straatje past.
Maar goed, je hebt wel gelijk, de grootste ergernis is, wat mij betreft, het klakkeloos aannemen van iets, en als vervolgens met (goede!) argumenten aangetoond wordt dat iets onzin is, beweren dat die argumenten onzin zijn zonder aan te tonen waarom. Als perfect voorbeeld Summers in Feedback vandaag, met de voorbeeld video die jij toonde, waarbij zij aangaf dit filmpje prima te geloven. Dan zit je gewoon op een andere golflengte als 98% van dit forum.
De Bart die aangaf dat BNW niets voor hem was, en hij zelf dus maar weg ging? Die Bart? Goed voorbeeld Japie.quote:
Dat komt heel mooi aan het licht als bijv. de NOS een nieuwsitem brengt dat wel in lijn is met een bepaald complot. Dan opeens wordt het feit dat de MSM er over bericht als ultiem bewijs gebruikt dat dat dus wel waar moet zijn!!!quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:05 schreef Scrummie het volgende:
Eens wel. Met als kanttekening: Russia Today als bron aanvoeren is al matig, dat is een partij waar je kan aantonen echt propaganda te voeren voor Rusland. En dan niet alleen op MH17 gebied, maar op heel veel gebieden. En tóch word vaak dat als bron gebruikt, waarbij men het klakkeloos aanneemt. Brengt de NOS bijv. hetzelfde bericht, is het "vieze kut MSM". Terwijl je juist van mensen die zo 'open' zouden zijn (hun woorden) verwacht dat ze alles wantrouwen, en niet alleen datgene wat niet in hun straatje past.
Eens. Dit is geen goed begin voor een topic waarin we kennelijk allemaal hetzelfde willen. Want dan zet je gelijk een kant weg.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:58 schreef Lavenderr het volgende:
En alsof Bart zo'n lievertje was. Hij heeft ook een hoop ongefundeerde shit hier op BNW gezet. Sorry, maar zoals hij verschillende keren vragen over zijn stellingen pareerde met suggesties van het dienen van bepaalde belangen sloeg echt nergens op. En toen ging ie ook nog een keer stalken, ja dan ga je toch veel te ver.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De Bart die aangaf dat BNW niets voor hem was, en hij zelf dus maar weg ging? Die Bart? Goed voorbeeld Japie.
je bent er zelf debet aan, Japie...quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:42 schreef Japie77 het volgende:
Ik heb het al weer opgegeven. Blijkbaar willen er een aantal users hier geen verandering. Hier mag een slotje op wat mij betreft.
Waarom start je een discussie over dit onderwerp als je geen discussie er over wil?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:42 schreef Japie77 het volgende:
Ik heb het al weer opgegeven. Blijkbaar willen er een aantal users hier geen verandering. Hier mag een slotje op wat mij betreft.
Jij kan helemaal niet weten wat een ander wel of niet klakkeloos aanneemt , elk hoax filmpje waar ik het mee eens ben heb ik zelf onderzocht en dezelfde conclusie getrokken .quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar goed, je hebt wel gelijk, de grootste ergernis is, wat mij betreft, het klakkeloos aannemen van iets, en als vervolgens met (goede!) argumenten aangetoond wordt dat iets onzin is, beweren dat die argumenten onzin zijn zonder aan te tonen waarom. Als perfect voorbeeld Summers in Feedback vandaag, met de voorbeeld video die jij toonde, waarbij zij aangaf dit filmpje prima te geloven. Dan zit je gewoon op een andere golflengte als 98% van dit forum.
Die pijnlijke ironie.quote:Sommige mensen denken dat je een short cut kan nemen op de waarheid en willen een hap klaar brokje met de waarheid ipv de normale manier door zelf onderzoeken .
Omdat het weer vervalt in respectloos en beledigend gelul zoals dit:quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom start je een discussie over dit onderwerp als je geen discussie er over wil?
en je ziet zelf niet dat je zelf begon met deze toon in de OP?quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat het weer vervalt in respectloos en beledigend gelul zoals dit:
Nee dat zie ik niet. Je mag dingen aanmerken op wat ik vind en hoe ik dingen zie maar doe dat op een normale en respectvolle manier.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
en je ziet zelf niet dat je zelf begon met deze toon in de OP?
Als je in de OP al stelt dat de "believers" de enige kritische zijn (wat al een oxymoron is) dan vind ik het vreemd dat je dit niet in ziet of in wil zien. Dan geef je wat mij betreft al duidelijk aan dat je niet zit te wachten op een constructieve discussie.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dat zie ik niet. Je mag dingen aanmerken op wat ik vind en hoe ik dingen zie maar doe dat op een normale en respectvolle manier.
Even over Bart2002 gesproken zei hij dat BNW niets voor hem was omdat de sfeer en de manier van discussiëren niet aan hem besteed was en dat is inderdaad de situatie waar we nu in zitten. Het jaagt mensen weg die wel van toevoeging kunnen zijn aan BNW. Enkel omdat die persoon er een mening op nahoudt die niet strookt met veel anderen. Niet op basis van inhoud. Dat Broomer en Bart2002 niet door één deur kunnen is dan weer een ander verhaal maar was niet onoverkomelijk geweest.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De Bart die aangaf dat BNW niets voor hem was, en hij zelf dus maar weg ging? Die Bart? Goed voorbeeld Japie.
Nee, in dit geval is hij dat niet. Hij geeft zijn visie over het probleem en daar kan je ook normaal op discussieren in plaats van 'boehoe waarom zeg je dat, ik vind het stom'. Kansloos.quote:
Mensen wegzetten in 2 kampen waarbij je het ene kamp op een veel hoger voetstuk plaatst dan de ander. En dan niet doorhebben dat juist dat de kern van de wrijving is? Daarom noemde ik het zoals het is; dit topic zaait alleen maar conflict. Het is weer dat "ware BNW'er" gezeik wat juist de discussie continu op het spits drijft.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dat zie ik niet. Je mag dingen aanmerken op wat ik vind en hoe ik dingen zie maar doe dat op een normale en respectvolle manier.
Lezen we wel hetzelfde topic?quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, in dit geval is hij dat niet. Hij geeft zijn visie over het probleem en daar kan je ook normaal op discussieren in plaats van 'boehoe waarom zeg je dat, ik vind het stom'. Kansloos.
Japie ziet 'kampen'. Oké, anderen niet, als je dat niet ziet, wat zie je dan wel. en voor de grap en verandering post je jouw eigen zicht op het forum en de wereld in een manier dat je geen anderen aanvalt. Gewoon voor de grap en kijken waar het toe leidt. Niet perse aan jou gericht maar aan alles en iedereen dat huilt over het woord kampen/groepjes en dergelijke.
Titel: We willen toch allemaal hetzelfde? ga daar op in. Maak er voor de grap eens een vruchtbare discussie van in plaats van de gebruikelijke kaalslag en gehuil om bewoordingen.
Geen idee welk topic jij in je alt tab hebt.quote:
Alt tab?quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Geen idee welk topic jij in je alt tab hebt.
ik zie wel degelijk kampen, maar die zijn door iedereen gecreeerd. En uiteraard kan dat opgelost worden, maar als je meteen met katten wordt ontvangen, dan zie ik die oplossing niet.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, in dit geval is hij dat niet. Hij geeft zijn visie over het probleem en daar kan je ook normaal op discussieren in plaats van 'boehoe waarom zeg je dat, ik vind het stom'. Kansloos.
Japie ziet 'kampen'. Oké, anderen niet, als je dat niet ziet, wat zie je dan wel. en voor de grap en verandering post je jouw eigen zicht op het forum en de wereld in een manier dat je geen anderen aanvalt. Gewoon voor de grap en kijken waar het toe leidt. Niet perse aan jou gericht maar aan alles en iedereen dat huilt over het woord kampen/groepjes en dergelijke.
Titel: We willen toch allemaal hetzelfde? ga daar op in. Maak er voor de grap eens een vruchtbare discussie van in plaats van de gebruikelijke kaalslag en gehuil om bewoordingen.
Dat stel ik helemaal niet in de OP.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als je in de OP al stelt dat de "believers" de enige kritische zijn (wat al een oxymoron is) dan vind ik het vreemd dat je dit niet in ziet of in wil zien. Dan geef je wat mij betreft al duidelijk aan dat je niet zit te wachten op een constructieve discussie.
Ik plaats het ene kamp niet op een hoger voetstuk hoor. Jij plaatst waarschijnlijk je eigen kamp op een lager voetstuk......quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:02 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Mensen wegzetten in 2 kampen waarbij je het ene kamp op een veel hoger voetstuk plaatst dan de ander. En dan niet doorhebben dat juist dat de kern van de wrijving is? Daarom noemde ik het zoals het is; dit topic zaait alleen maar conflict. Het is weer dat "ware BNW'er" gezeik wat juist de discussie continu op het spits drijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |