abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2016 @ 01:53:34 #1
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163705491
Ik open dit topic om te proberen om erachter te komen waarom er twee kampen zijn in BNW. Je hebt believers en non-believers. Maar wat steekt daar achter? Het gaat hoe ik het zie vooral om hoe je de wereld ziet op dit moment. Believers zien het onrecht, het lijden, alle ellende in de wereld en denken dat het beter kan. Non-believers zien dat ook allemaal maar geloven niet dat de wereld bewust de kant van lijden op wordt gestuurd door bepaalde krachten achter de schermen. Dat is hoe ik het zie.

Dus doe je zegje hier. En laten we proberen om wat meer begrip op te brengen voor elkanders meningen. We leven tenslotte met zijn allen op een klein bolletje dat door de ruimte heen sjeest. We zullen het samen moeten doen. Iedereen wil uiteindelijk gelukkig zijn en in vrede leven lijkt mij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Japie77 op 14-07-2016 23:41:59 ]
Feyenoord!
  woensdag 13 juli 2016 @ 01:59:54 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163705555
Goed initiatief O+. Laat iedereen in hun waarde over hoe ze het zien en geef je eigen beeld. Laat het niet vervallen in een nodeloos gekibbel. Kijken of er (vergeten) raakpunten zijn met mensen waarvan je het niet verwacht.

Morgen doe ik ook een duit in het zakje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_163705614
Zijn er 2 kampen? Misschien moet je wat minder online zitten ;)

Ik ben geen van beide, welk hokje zit ik dan in? Maar dat van die vrede enzo, voor :D
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  woensdag 13 juli 2016 @ 02:17:32 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163705690
Er zijn 3 soorten mensen. Mensen die zich paranoïde super druk lopen te maken om enge schimmen, mensen die dat belachelijk vinden en mensen die zich er helemaal niet mee bezig houden.

Spoiler. Die laatste groep is minimaal 90% van de wereldbevolking.

Het kan best zijn dat mensen die zich druk maken om schimmen het beste voor hebben met de wereld maar hun oplossingen voor problemen zijn vaak juist recept voor een wereld die kutter is dan wat we nu hebben. Dus vandaar die weerstand, hae.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_163705727
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 02:17 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn 3 soorten mensen. Mensen die zich paranoïde super druk lopen te maken om enge schimmen, mensen die dat belachelijk vinden en mensen die zich er helemaal niet mee bezig houden.

Het kan best zijn dat mensen die zich druk maken om schimmen het beste voor hebben met de wereld maar hun oplossingen voor problemen zijn vaak juist recept voor een wereld die kutter is dan wat we nu hebben. Dus vandaar die weerstand, hae.
Wat een leuk wereldbeeld heb jij.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  woensdag 13 juli 2016 @ 02:33:33 #6
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163705805
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 02:17 schreef SpecialK het volgende:

Ben het wel met je eens hoor voor een groot deel. Alleen denk ik dus dat de mensen die zich (in jouw ogen) paranoide druk maken om enge schimmen het bij het juiste eind hebben. En persoonlijk heb ik weinig angsten wat dat betreft. Ik probeer me er ook zo weinig mogelijk druk over te maken. Ik denk alleen dat het zoveel beter kan dan dat het op dit moment gaat. En dat het bewust (door die schimmen) de verkeerde kant opgestuurd word.

Denk jij dan niet dat het beter kan? Als je kijkt naar alle corruptie, ellende en armoede? Als je kijkt wat voor technologie en kennis we beschikbaar hebben moet het toch veel beter kunnen? Waarom gebeurt dat dan niet?
Feyenoord!
  woensdag 13 juli 2016 @ 03:26:34 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163705986
Hangt van het topic af!
TS geloof je in de FE-theorie?

Plus het heeft meer te maken hoe een complot/conspiracy/hoax/false flag gebracht word.

Je kan het erg lastig langs 1 meetlat leggen.
Bijvoorbeeld 9/11 daar zijn zoveel verschillende mogelijk heden.

Klein aantal voorbeelden
- De een grote media hoax ( CGI crisis no planes actors etc )
- De overheid did it! (inside job )
- De overheid wist er van en liet het gebeuren
- De overheid vaalde hard
- OLIE!!!
- mini nukes
- etc

Nou gelooft niet iedereen het zelfde en niet elk standpunt kan hard gemaakt worden, sommige zijn gebaseerd op feiten, anderen op hersenkronkels en sommige denken dat alles klopt wel redelijk ( ja ik zeg redelijk) klopt zoals in rapport staat.

Iedereen kan er anders over denken, kan je ze dan in een hokje plaatsen?
Nee want de een kan wel geloven dat er meer schuilt in een van de vele 9/11 complotten, maar gelooft wel in de maanlanding.
De ander denkt dat aarde plat is, en weer anderen denken misschien wel dat de aarde een soort van matrix is.

En weer andere komen hier omdat ze leuk vinden om dingen tot de bodem uit te zoeken en gaan diep in details en anderen lezen alleen ( JA Ik heb het tegen jou!! )

Dus om even een lang verhaal kort te maken, probeer niet iedereen in een hokje te plaatsen we zijn individuen ieder mens is anders..

En als je toch zo denkt dan heeft BNW je precies waar hij je wil hebben!
Geen individualiteit maar allemaal makke schaapjes })
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 13 juli 2016 @ 03:31:13 #8
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163705990
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2016 03:26 schreef theguyver het volgende:
Hangt van het topic af!
TS geloof je in de FE-theorie?

Plus het heeft meer te maken hoe een complot/conspiracy/hoax/false flag gebracht word.

Je kan het erg lastig langs 1 meetlat leggen.
Bijvoorbeeld 9/11 daar zijn zoveel verschillende mogelijk heden.

Klein aantal voorbeelden
- De een grote media hoax ( CGI crisis no planes actors etc )
- De overheid did it! (inside job )
- De overheid wist er van en liet het gebeuren
- De overheid vaalde hard
- OLIE!!!
- mini nukes
- etc

Nou gelooft niet iedereen het zelfde en niet elk standpunt kan hard gemaakt worden, sommige zijn gebaseerd op feiten, anderen op hersenkronkels en sommige denken dat alles klopt wel redelijk ( ja ik zeg redelijk) klopt zoals in rapport staat.

Iedereen kan er anders over denken, kan je ze dan in een hokje plaatsen?
Nee want de een kan wel geloven dat er meer schuilt in een van de vele 9/11 complotten, maar gelooft wel in de maanlanding.
De ander denkt dat aarde plat is, en weer anderen denken misschien wel dat de aarde een soort van matrix is.

En weer andere komen hier omdat ze leuk vinden om dingen tot de bodem uit te zoeken en gaan diep in details en anderen lezen alleen ( JA Ik heb het tegen jou!! [ afbeelding ] )

Dus om even een lang verhaal kort te maken, probeer niet iedereen in een hokje te plaatsen we zijn individuen ieder mens is anders..

En als je toch zo denkt dan heeft BNW je precies waar hij je wil hebben!
Geen individualiteit maar allemaal makke schaapjes })

Leuke woorden. Het klinkt leuk wat je schrijft maar er zit weinig inhoud in. Wat drijft je nou echt? En bedoel je mij met dat ik hier alleen kom om te lezen?

Wat ik al eerder gezegd hebt, iedereen die niet ziet dat hier twee kampen zijn, is nogal blind.
Feyenoord!
pi_163706026
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 01:53 schreef Japie77 het volgende:
Believers zien het onrecht, het lijden, alle ellende in de wereld en denken dat het beter kan. Non-believers vinden het allemaal wel prima zoals het nu gaat. Dat is hoe ik het zie.
Ik zal wel in het groepje non-believer vallen, maar hier ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind het helemaal niet prima zoals het gaat, er is een hoop onrecht en lijden in de wereld, en het kan een stuk beter. Het gaat er alleen om dat in mijn mening, de believers naar de foute oorzaken wijzen. En dat werkt dan averechts als je de problemen daadwerkelijk aan wil pakken.
  woensdag 13 juli 2016 @ 04:52:46 #10
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163706041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 04:14 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik zal wel in het groepje non-believer vallen, maar hier ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind het helemaal niet prima zoals het gaat, er is een hoop onrecht en lijden in de wereld, en het kan een stuk beter. Het gaat er alleen om dat in mijn mening, de believers naar de foute oorzaken wijzen. En dat werkt dan averechts als je de problemen daadwerkelijk aan wil pakken.
Jij richt je alleen op 1 punt. Maar ik vind je manier van discussie voeren prima trouwens. Je doet moeite.
Feyenoord!
  woensdag 13 juli 2016 @ 05:02:49 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163706050
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 02:23 schreef Impressme het volgende:

[..]

Wat een leuk wereldbeeld heb jij.
Valt wel mee. Nog wat inhoudelijks te melden?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_163706058
Leuk Topic Japie!

Ik doe elke dag mijn best voor mezelf, voor mijn katten en voor alles wat me lief is om het leven hier nu waardevol te maken. Ik hoop in dit leven heel veel te bereiken op emotioneel en spiritueel vlak.

Ik leef vooral van dag tot dag.

Wat ik nu kan doen wat ik leuk vind kan misschien niet meer over 5 of 10 of 15 jaar.

Kortom ik probeer vooral te genieten van mijn leven!

Mocht ik ooit de pijp uitgaan hoop ik dat als ik dan terugkijk op alles dat ik een zinvol en waardevol leven heb geleid en wie weet ben ik dan ook voor anderen een eye opener geweest.

En ik probeer door dit leven te gaan met heel veel humor.
Tot nu toe is het allemaal niet altijd zo makkelijk geweest.

Maar ik denk wel dat ik me er goed door heen sla en ik blijf genieten van alles wat ik nu ben en heb.

(zeker de onvoorwaardelijke liefde van mijn katten en honden naar mij toe die ik mocht ervaren).

Ik blijf verwonderd om me heen kijken op wat voor een absurde planeet we leven en vooral wat een puinhoop eigenlijk de aarde nu is.

Fijne dag toegewenst
Baai Zwaai.
  woensdag 13 juli 2016 @ 05:12:59 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163706060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 02:33 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens hoor voor een groot deel. Alleen denk ik dus dat de mensen die zich (in jouw ogen) paranoide druk maken om enge schimmen het bij het juiste eind hebben. En persoonlijk heb ik weinig angsten wat dat betreft. Ik probeer me er ook zo weinig mogelijk druk over te maken. Ik denk alleen dat het zoveel beter kan dan dat het op dit moment gaat. En dat het bewust (door die schimmen) de verkeerde kant opgestuurd word.
Alles kan beter. Wat we nodig hebben is meer realiteit, niet minder. Het is in theorie best mogelijk dat je door het aanhangen van een fantasiewereld alsnog een wereld creëert die beter is dan het nu is. Ik acht de kans echter klein. De trend lijkt te zijn dat hoe beter we worden in het modelleren van de realiteit hoe beter onze wetenschap, onze politiek en onze technologie en uiteindelijk ons leven.

quote:
Denk jij dan niet dat het beter kan?
Zeker

quote:
Als je kijkt naar alle corruptie,
Waar? In Nederland? Ik woon in Thailand. Ik ben benieuwd hoe erg jij Nederland vindt want de kans is vrij groot dat ik er niet van onder de indruk ga zijn.

quote:
ellende
Er zal altijd ellende zijn. De enige discussies die wat dat betreft waarde hebben is wanneer we specifieke vormen van ellende aanwijzen en manieren bedenken om die te reduceren zonder een prijs te betalen die ellende op andere niveaus verhoogt. En wat je daar voor nodig hebt is realiteitszin.

quote:
en armoede?
De gemiddelde uitkeringstrekker in Nederland leidt een leven waar de gemiddelde Europese royal 300 tot zelfs ja 200 jaar geleden nog niet eens van zou durven dromen. Er is inderdaad armoede en er zal altijd relatieve armoede zijn maar het lijkt op dit moment in de geschiedenis minder prioriteit te hebben dan andere problemen.

quote:
Als je kijkt wat voor technologie en kennis we beschikbaar hebben moet het toch veel beter kunnen? Waarom gebeurt dat dan niet?
Het gebeurt juist wel. Door technologie en kennis hebben we sterven door ziektes en aandoeningen gereduceerd tot op het punt dat de meeste mensen van ouderdom sterven. We drinken schoon water, hebben vermaak met de druk op een knop, hebben een stabiel (niet perfect maar soit) rechtssysteem en forensische technieken waardoor we gerechtigheid kunnen afdwingen waar vroeger shit gewoon ongestraft bleef.

Dat je je kan inbeelden dat iets beter kan en dat het ook beter had moeten zijn heeft als consequentie dat elke vooruitgang ontoereikend is voor je. Dus dan is er altijd een complot. Per definitie. Dat kan natuurlijk niet.

Nogmaals. Wees realistisch en redelijk en weinig mensen zullen het oneens met je zijn.

En even voor de goede orde. Als ik zeg "je" bedoel ik mensen in het algemeen. Niet specifiek jou. Ik zie dat je realistisch en redelijk kan zijn hoewel ik ook zie dat je het soms niet bent daar niet van.

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 13-07-2016 05:42:26 ]
pi_163706076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 03:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat ik al eerder gezegd hebt, iedereen die niet ziet dat hier twee kampen zijn, is nogal blind.
Beste Japie dat gaat mij veels te ver.

Ik ben echt niet blind en ik bekijk meestal alles wat op mijn weg komt van meerdere kanten.

Nu ik hier toch ben. Er wordt nogal wat afgegeven en ik zag ook nogal wat aanvallen op CAD.
Ik wil niet zeggen dat ik het met haar mening en postings eens ben, maar ik vind wel dat ze erg goed is met Nederlandse taal.

Als ze post wordt ze best vaak afgebrand hier maar de manier waarop ze de NL taal gebruikt daar kan menigeen een puntje aan zuigen.

Persoonlijk lees ik wel graag de postings van Cad ondanks het feit dat ik het meestal 2000% oneens met haar menig ben.

Ik zie niet zo die 2 kampen hier op BNW. Komt misschien ook omdat ik het standpunt heb van leef en laat leven.

Als hier onderwerpen verzeild raken in een zinloos heen en weer gedoe en persoonlijke aanvallen en onbegrip moet ik heel vaak een beetje glimlachen. Meestal denk ik dan ook... tjemig waar maken jullie je druk om?

Ooit lang geleden las ik eens een SC hier op BNW waarin een aantal van jullie die vaak lijnrecht tegen over elkaar staan samen kwamen in een luchtige SC hier op BNW en dat was hartstikke leuk om te lezen! (Jammer dat ik toen niet online was).

Wat me daar het meest van bijstaat is dat Cad haar kattespeelgoed gratis aanbood aan Lav en dat het echt een hele relaxte leuke SC was!

Dus het kan echt wel dat de 2 kampen die jij ziet samen plezier hebben! Jij deed daar toen ook aan mee Japie!

Baai Zwaai.
Fijne dag toegewenst vandaag!

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 13-07-2016 05:44:02 ]
  woensdag 13 juli 2016 @ 07:22:53 #15
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163706347
-edit- daar hebben we al topics van lopen, en is niet de bedoeling van dit topic.

[ Bericht 23% gewijzigd door Dance99Vv op 13-07-2016 08:43:27 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 13 juli 2016 @ 07:28:46 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163706372
-edit-Dit is niet het topic om je stokpaardjes te bereiden, en je rants te publiceren

[ Bericht 54% gewijzigd door Dance99Vv op 13-07-2016 08:39:01 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 13 juli 2016 @ 07:29:54 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163706379
-edit- uitstekende reactie hoor maar daar hebben we al topics over lopen, gelieve die discussie in het betreffende topic te voeren.

[ Bericht 93% gewijzigd door Dance99Vv op 13-07-2016 08:36:35 ]
  woensdag 13 juli 2016 @ 07:31:04 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163706384
-edit - ik lees ook mee. ;)

[ Bericht 87% gewijzigd door Dance99Vv op 13-07-2016 08:40:39 ]
pi_163706412
Begrijp me niet verkeerd, maar: kansloos topic.

Ga je nooit uitkomen, in een topic als deze benadruk je de verschillen tussen 'kampen' alleen maar, waardoor je in plaats van dichter bij elkaar komt alleen maar verder van elkaar af gaat staan. Bovendien kan ik me nog steeds niet helemaal vinden in 'kampen'.

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 07:38:26 ]
pi_163706515
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 07:35 schreef Scrummie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, maar: kansloos topic.
dat jij het een kansloos topic vindt betekent niet dat ik er ook zo over denk.
Beetje kansloze opmerking van je. Doet ook niets goeds eraan om dit topic verder uit te bouwen.

De opmerkingen net gemaakt door Lambiekje.. Die zijn wat mij betreft kansloos.

Baai Zwaai.
pi_163706520
Er zijn geen 2 kampen.

Punt uit. Je hebt niet simpelweg "believers" en "non believers".

Dit is dezelfde onzin als dat True BNW'er gezeik.

Alleen als je alle complotten gelooft ben je een believer?

Sterker nog, ik durf te wedden dat er geen enkele user hier post die zal zeggen dat complotten niet bestaan. Daar is gewoon (historisch) bewijs voor.

Dit topic zet alleen maar weer een wig tussen alle users en kan mijns insziens beter zsm dichtgegooid worden.

Dacht dat we het eens waren dat het over de inhoud moest gaan. Gaat het weer over de vorm... :{
pi_163706540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 07:55 schreef ChrisCarter het volgende:
Er zijn geen 2 kampen.

Punt uit. Je hebt niet simpelweg "believers" en "non believers".

Dit is dezelfde onzin als dat True BNW'er gezeik.

Alleen als je alle complotten gelooft ben je een believer?

Sterker nog, ik durf te wedden dat er geen enkele user hier post die zal zeggen dat complotten niet bestaan. Daar is gewoon (historisch) bewijs voor.

Dit topic zet alleen maar weer een wig tussen alle users en kan mijns insziens beter zsm dichtgegooid worden.

Dacht dat we het eens waren dat het over de inhoud moest gaan. Gaat het weer over de vorm... :{
Nee joh dit topic heeft echt wel potentie denk ik..
maar het wordt al wel heel snel weer gekaapt en gederailed (helaas).....

Take Care
pi_163706557
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 07:58 schreef Vance het volgende:

[..]

Nee joh dit topic heeft echt wel potentie denk ik..
maar het wordt al wel heel snel weer gekaapt en gederailed (helaas).....

Take Care
Jij ziet meerwaarde in het opzetten en uitspelen van elkaar in 2 kampen?

Lekker hokjesdenken. Either you are with "x" or against "x"?

Nee. Ik blijf bij mijn standpunt. Inhoud in plaats van vorm. Stoppen met dat gelabel.
pi_163706577
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 08:00 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jij ziet meerwaarde in het opzetten en uitspelen van elkaar in 2 kampen?

Lekker hokjesdenken. Either you are with "x" or against "x"?

Nee. Ik blijf bij mijn standpunt. Inhoud in plaats van vorm. Stoppen met dat gelabel.
Lees aub even wat ik poste (sla biekjes aub over daar heb ik net 2 maal TR op gezet).

Bovendien label ik helemaal niet.. ik legde juist net uit in mijn postings wat ik er van vind.
Helaas (wat ik net al zei) komt Biekje het topic kapen (: (: (:
pi_163706608
En nu ga ik maar eens werken.

Toedels :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')