Wat een leuk wereldbeeld heb jij.quote:Op woensdag 13 juli 2016 02:17 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn 3 soorten mensen. Mensen die zich paranoïde super druk lopen te maken om enge schimmen, mensen die dat belachelijk vinden en mensen die zich er helemaal niet mee bezig houden.
Spoiler. Die laatste groep is minimaal 90% van de wereldbevolking.
Het kan best zijn dat mensen die zich druk maken om schimmen het beste voor hebben met de wereld maar hun oplossingen voor problemen zijn vaak juist recept voor een wereld die kutter is dan wat we nu hebben. Dus vandaar die weerstand, hae.
Ben het wel met je eens hoor voor een groot deel. Alleen denk ik dus dat de mensen die zich (in jouw ogen) paranoide druk maken om enge schimmen het bij het juiste eind hebben. En persoonlijk heb ik weinig angsten wat dat betreft. Ik probeer me er ook zo weinig mogelijk druk over te maken. Ik denk alleen dat het zoveel beter kan dan dat het op dit moment gaat. En dat het bewust (door die schimmen) de verkeerde kant opgestuurd word.quote:Op woensdag 13 juli 2016 02:17 schreef SpecialK het volgende:
Er zijn 3 soorten mensen. Mensen die zich paranoïde super druk lopen te maken om enge schimmen, mensen die dat belachelijk vinden en mensen die zich er helemaal niet mee bezig houden.
Spoiler. Die laatste groep is minimaal 90% van de wereldbevolking.
Het kan best zijn dat mensen die zich druk maken om schimmen het beste voor hebben met de wereld maar hun oplossingen voor problemen zijn vaak juist recept voor een wereld die kutter is dan wat we nu hebben. Dus vandaar die weerstand, hae.
Leuke woorden. Het klinkt leuk wat je schrijft maar er zit weinig inhoud in. Wat drijft je nou echt? En bedoel je mij met dat ik hier alleen kom om te lezen?quote:Op woensdag 13 juli 2016 03:26 schreef theguyver het volgende:
Hangt van het topic af!
TS geloof je in de FE-theorie?
Plus het heeft meer te maken hoe een complot/conspiracy/hoax/false flag gebracht word.
Je kan het erg lastig langs 1 meetlat leggen.
Bijvoorbeeld 9/11 daar zijn zoveel verschillende mogelijk heden.
Klein aantal voorbeelden
- De een grote media hoax ( CGI crisis no planes actors etc )
- De overheid did it! (inside job )
- De overheid wist er van en liet het gebeuren
- De overheid vaalde hard
- OLIE!!!
- mini nukes
- etc
Nou gelooft niet iedereen het zelfde en niet elk standpunt kan hard gemaakt worden, sommige zijn gebaseerd op feiten, anderen op hersenkronkels en sommige denken dat alles klopt wel redelijk ( ja ik zeg redelijk) klopt zoals in rapport staat.
Iedereen kan er anders over denken, kan je ze dan in een hokje plaatsen?
Nee want de een kan wel geloven dat er meer schuilt in een van de vele 9/11 complotten, maar gelooft wel in de maanlanding.
De ander denkt dat aarde plat is, en weer anderen denken misschien wel dat de aarde een soort van matrix is.
En weer andere komen hier omdat ze leuk vinden om dingen tot de bodem uit te zoeken en gaan diep in details en anderen lezen alleen ( JA Ik heb het tegen jou!! [ afbeelding ] )
Dus om even een lang verhaal kort te maken, probeer niet iedereen in een hokje te plaatsen we zijn individuen ieder mens is anders..
En als je toch zo denkt dan heeft BNW je precies waar hij je wil hebben!
Geen individualiteit maar allemaal makke schaapjes![]()
Ik zal wel in het groepje non-believer vallen, maar hier ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind het helemaal niet prima zoals het gaat, er is een hoop onrecht en lijden in de wereld, en het kan een stuk beter. Het gaat er alleen om dat in mijn mening, de believers naar de foute oorzaken wijzen. En dat werkt dan averechts als je de problemen daadwerkelijk aan wil pakken.quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:53 schreef Japie77 het volgende:
Believers zien het onrecht, het lijden, alle ellende in de wereld en denken dat het beter kan. Non-believers vinden het allemaal wel prima zoals het nu gaat. Dat is hoe ik het zie.
Jij richt je alleen op 1 punt. Maar ik vind je manier van discussie voeren prima trouwens. Je doet moeite.quote:Op woensdag 13 juli 2016 04:14 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik zal wel in het groepje non-believer vallen, maar hier ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind het helemaal niet prima zoals het gaat, er is een hoop onrecht en lijden in de wereld, en het kan een stuk beter. Het gaat er alleen om dat in mijn mening, de believers naar de foute oorzaken wijzen. En dat werkt dan averechts als je de problemen daadwerkelijk aan wil pakken.
Valt wel mee. Nog wat inhoudelijks te melden?quote:
Alles kan beter. Wat we nodig hebben is meer realiteit, niet minder. Het is in theorie best mogelijk dat je door het aanhangen van een fantasiewereld alsnog een wereld creëert die beter is dan het nu is. Ik acht de kans echter klein. De trend lijkt te zijn dat hoe beter we worden in het modelleren van de realiteit hoe beter onze wetenschap, onze politiek en onze technologie en uiteindelijk ons leven.quote:Op woensdag 13 juli 2016 02:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens hoor voor een groot deel. Alleen denk ik dus dat de mensen die zich (in jouw ogen) paranoide druk maken om enge schimmen het bij het juiste eind hebben. En persoonlijk heb ik weinig angsten wat dat betreft. Ik probeer me er ook zo weinig mogelijk druk over te maken. Ik denk alleen dat het zoveel beter kan dan dat het op dit moment gaat. En dat het bewust (door die schimmen) de verkeerde kant opgestuurd word.
Zekerquote:Denk jij dan niet dat het beter kan?
Waar? In Nederland? Ik woon in Thailand. Ik ben benieuwd hoe erg jij Nederland vindt want de kans is vrij groot dat ik er niet van onder de indruk ga zijn.quote:Als je kijkt naar alle corruptie,
Er zal altijd ellende zijn. De enige discussies die wat dat betreft waarde hebben is wanneer we specifieke vormen van ellende aanwijzen en manieren bedenken om die te reduceren zonder een prijs te betalen die ellende op andere niveaus verhoogt. En wat je daar voor nodig hebt is realiteitszin.quote:ellende
De gemiddelde uitkeringstrekker in Nederland leidt een leven waar de gemiddelde Europese royal 300 tot zelfs ja 200 jaar geleden nog niet eens van zou durven dromen. Er is inderdaad armoede en er zal altijd relatieve armoede zijn maar het lijkt op dit moment in de geschiedenis minder prioriteit te hebben dan andere problemen.quote:en armoede?
Het gebeurt juist wel. Door technologie en kennis hebben we sterven door ziektes en aandoeningen gereduceerd tot op het punt dat de meeste mensen van ouderdom sterven. We drinken schoon water, hebben vermaak met de druk op een knop, hebben een stabiel (niet perfect maar soit) rechtssysteem en forensische technieken waardoor we gerechtigheid kunnen afdwingen waar vroeger shit gewoon ongestraft bleef.quote:Als je kijkt wat voor technologie en kennis we beschikbaar hebben moet het toch veel beter kunnen? Waarom gebeurt dat dan niet?
Beste Japie dat gaat mij veels te ver.quote:Op woensdag 13 juli 2016 03:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat ik al eerder gezegd hebt, iedereen die niet ziet dat hier twee kampen zijn, is nogal blind.
dat jij het een kansloos topic vindt betekent niet dat ik er ook zo over denk.quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:35 schreef Scrummie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, maar: kansloos topic.
Nee joh dit topic heeft echt wel potentie denk ik..quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:55 schreef ChrisCarter het volgende:
Er zijn geen 2 kampen.
Punt uit. Je hebt niet simpelweg "believers" en "non believers".
Dit is dezelfde onzin als dat True BNW'er gezeik.
Alleen als je alle complotten gelooft ben je een believer?
Sterker nog, ik durf te wedden dat er geen enkele user hier post die zal zeggen dat complotten niet bestaan. Daar is gewoon (historisch) bewijs voor.
Dit topic zet alleen maar weer een wig tussen alle users en kan mijns insziens beter zsm dichtgegooid worden.
Dacht dat we het eens waren dat het over de inhoud moest gaan. Gaat het weer over de vorm...
Jij ziet meerwaarde in het opzetten en uitspelen van elkaar in 2 kampen?quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:58 schreef Vance het volgende:
[..]
Nee joh dit topic heeft echt wel potentie denk ik..
maar het wordt al wel heel snel weer gekaapt en gederailed (helaas).....
Take Care
Lees aub even wat ik poste (sla biekjes aub over daar heb ik net 2 maal TR op gezet).quote:Op woensdag 13 juli 2016 08:00 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Jij ziet meerwaarde in het opzetten en uitspelen van elkaar in 2 kampen?
Lekker hokjesdenken. Either you are with "x" or against "x"?
Nee. Ik blijf bij mijn standpunt. Inhoud in plaats van vorm. Stoppen met dat gelabel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |