911 is een mooi voorbeeld hoe er kunstmatig 2 groepen worden samengesteld.quote:Op woensdag 13 juli 2016 03:26 schreef theguyver het volgende:
Hangt van het topic af!
TS geloof je in de FE-theorie?
Plus het heeft meer te maken hoe een complot/conspiracy/hoax/false flag gebracht word.
Je kan het erg lastig langs 1 meetlat leggen.
Bijvoorbeeld 9/11 daar zijn zoveel verschillende mogelijk heden.
Klein aantal voorbeelden
- De een grote media hoax ( CGI crisis no planes actors etc )
- De overheid did it! (inside job )
- De overheid wist er van en liet het gebeuren
- De overheid vaalde hard
- OLIE!!!
- mini nukes
- etc
Nou gelooft niet iedereen het zelfde en niet elk standpunt kan hard gemaakt worden, sommige zijn gebaseerd op feiten, anderen op hersenkronkels en sommige denken dat alles klopt wel redelijk ( ja ik zeg redelijk) klopt zoals in rapport staat.
Iedereen kan er anders over denken, kan je ze dan in een hokje plaatsen?
Nee want de een kan wel geloven dat er meer schuilt in een van de vele 9/11 complotten, maar gelooft wel in de maanlanding.
De ander denkt dat aarde plat is, en weer anderen denken misschien wel dat de aarde een soort van matrix is.
En weer andere komen hier omdat ze leuk vinden om dingen tot de bodem uit te zoeken en gaan diep in details en anderen lezen alleen ( JA Ik heb het tegen jou!! [ afbeelding ] )
Dus om even een lang verhaal kort te maken, probeer niet iedereen in een hokje te plaatsen we zijn individuen ieder mens is anders..
En als je toch zo denkt dan heeft BNW je precies waar hij je wil hebben!
Geen individualiteit maar allemaal makke schaapjes![]()
Dank u voor de aanvulling Wantiequote:Op woensdag 13 juli 2016 10:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
911 is een mooi voorbeeld hoe er kunstmatig 2 groepen worden samengesteld.
- Een grote media hoax ( CGI crisis no planes actors etc )
- De overheid did it! (inside job )
- De overheid wist er van en liet het gebeuren
- De overheid faalde hard
- OLIE!!!
- mini nukes
-etc
Dat word allemaal gezien als 1 kamp.
Terwijl het in feite 6 of meer verschillende scenarios zijn over hoe 911 plaatsgevonden zou kunnen hebben en waarom.
En dan is er nog een kamp:
- Terroristen hebben het gedaan.
Maar waarom die tweesplitsing?
Waarom niet in dit geval 7 verschillende kampen die hun visie proberen te beargumenteren?
Waar het eigenlijk op neer komt is dat een bepaalde visie niet op BNW wordt getolereerd door bepaalde personen en wie die visie ondersteunt in een ander kamp wordt gedrukt. Om vervolgens het liefst met pek en veren van het forum af te jagen.
Ben je bekend met de term levensstandaard?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat zie jij dan voor voordelen voor arme mensen als iedereen arm is?
Ja maar als iedereen arm is dan is het niet best gesteld met de levensstandaardquote:Op woensdag 13 juli 2016 10:51 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ben je bekend met de term levensstandaard?
Kampen is ook wel een 'te zwaar' woord hiervoor maar er is wel een issue met hoofdzakelijk twee tegengestelde visies die zo ver uit elkaar staan dat ze maar gaan roepen om gehoord te worden. En veel wat dan een beetje links of rechts van die 'extremen' zit lijkt zich wel genoodzaakt te voelen om zich te liëren met één van die twee of anders wel door anderen in één van de hoekjes geduwd te worden. Nuance wordt daardoor lastig. (imo)quote:Op woensdag 13 juli 2016 02:06 schreef Impressme het volgende:
Zijn er 2 kampen? Misschien moet je wat minder online zitten
Ik ben geen van beide, welk hokje zit ik dan in? Maar dat van die vrede enzo, voor
wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar de reactie van je over Dance zijn mening met betrekking tot het homohuwelijk is naar LGBT geplaatst, waar die hoort.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:46 schreef Vance het volgende:
[..]
Ik kwam er nooit mijn post werd gemoved naar LGBT en ik reageerde op een post. Ik wist niet dat ik daardoor gemoved werd van Japie's topc naar LGBT .
Dat is geen aanval.quote:maar ook hier weer aanval : dus doe maar niet net alsof je daar nooit geweest bent
Nou dat korte lontje valt wel mee. Ik post al vanaf BB1 op Fok. (wel onder een andere nick eerst) maar toch al wel vanaf het begin.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar de reactie van je over Dance zijn mening met betrekking tot het homohuwelijk is naar LGBT geplaatst, waar die hoort.
[..]
Ok snap ik.
Dat is geen aanval.
Verder heb je wel een erg kort lontje als je meteen wilt stoppen na 1 moderatie.
Dan zou je inmiddels toch een dikkere huid moeten hebbenquote:Op woensdag 13 juli 2016 11:53 schreef Vance het volgende:
[..]
Nou dat korte lontje valt wel mee. Ik post al vanaf BB1 op Fok. (wel onder een andere nick eerst) maar toch al wel vanaf het begin.
Nou heb wel dikke huid hoor.. Maar waarom zou ik energie geven als er helemaal niks danwel weinig terug komt ?quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan zou je inmiddels toch een dikkere huid moeten hebben
Maar leuk je even gekend te hebben...
Mja, er kwamen toch goede reacties op je post?quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:28 schreef Vance het volgende:
[..]
Nou heb wel dikke huid hoor.. Maar waarom zou ik energie geven als er helemaal niks danwel weinig terug komt ?
Dan was er überhaupt geen forum, zelfs niet als concept want waar valt over te praten dan? Maar ook bij de voor het zicht extreem tegengestelde opinies valt de interesse in conpsiracies wel als raakpunt te zien. En ik vermoed dat er meer gelijkenissen zijn tussen elkaar dan we op het eerste gezicht of door een verwrongen beeld van anderen doen vermoeden.quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:27 schreef ems. het volgende:
Als we allemaal hetzelfde wilden dan was er geen BNW forum, vrees ik
Het gaat dan ook niet over het overeenkomen van interesses dan wel 'geloven' in dezelfde conspiracies. Het gaat er puur om dat 1 partij (en we moeten niet doen alsof die partij mega groot is, qua actieve leden op z'n meest 5 geloof ik) genoegen neemt met een warrige YouTube video als argument (simplistisch gezegd, ik heb totaal geen moeite (eerder respect) met hoe Japie veel post in het Monsanto topic, hij weet daar meer vanaf dan ik) en 'de rest' van de mensheid niet.quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan was er überhaupt geen forum, zelfs niet als concept want waar valt over te praten dan? Maar ook bij de voor het zicht extreem tegengestelde opinies valt de interesse in conpsiracies wel als raakpunt te zien. En ik vermoed dat er meer gelijkenissen zijn tussen elkaar dan we op het eerste gezicht of door een verwrongen beeld van anderen doen vermoeden.
Ja, oké. Grotendeels eens en dat is volgens mij jouw hoofdergernis (wel begrijpelijk!). Ononderbouwde youtubes zijn de herpes van het forum. Gewoon met een pointer op het scherm een beetje schril Brits alles een hoax noemen op basis van gekkigheid die je eigenlijk niet zou moeten kunnen verzinnen, als voorbeeld. Is ook ergerlijk en zeker jammer als men met een zwak argument en zwakke onderbouwing het hardste schreeuwt. En die ergernis vind ik dan ook zeker heel erg legitiem.quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet over het overeenkomen van interesses dan wel 'geloven' in dezelfde conspiracies. Het gaat er puur om dat 1 partij (en we moeten niet doen alsof die partij mega groot is, qua actieve leden op z'n meest 5 geloof ik) genoegen neemt met een warrige YouTube video als argument (simplistisch gezegd, ik heb totaal geen moeite (eerder respect) met hoe Japie veel post in het Monsanto topic, hij weet daar meer vanaf dan ik) en 'de rest' van de mensheid niet.
Vervolgens, als de YouTube video (of andere media) onderuit gehaald word met argumenten word die partij boos en gaat de kont in de krib, of blijven ze stil om vervolgens 3 posts later weer hetzelfde te beweren wat al onderuit gehaald is. Dan ben je niet constructief bezig, maar destructief.
Over Rusland gesprokenquote:Op woensdag 13 juli 2016 13:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, oké. Grotendeels eens en dat is volgens mij jouw hoofdergernis (wel begrijpelijk!). Ononderbouwde youtubes zijn de herpes van het forum. Gewoon met een pointer op het scherm een beetje schril Brits alles een hoax noemen op basis van gekkigheid die je eigenlijk niet zou moeten kunnen verzinnen, als voorbeeld. Is ook ergerlijk en zeker jammer als men met een zwak argument en zwakke onderbouwing het hardste schreeuwt. En die ergernis vind ik dan ook zeker heel erg legitiem.
Ander verhaal is, vind ik, dat wanneer er weer eens iemand langs komt en onderbouwde kritiek geeft over [iets BNW] en van mensen eenzelfde behandeling krijgt. Dan heb ik niet het idee dat het aan de onderbouwing ligt maar een 'vijandigheid' puur op basis van wat de heersende opinie is en hoort te zijn.
Rusland is een leuk voorbeeld. Eigenlijk alle zaken die over propaganda gaan. Als het Westers nieuws over Rusland is en die is negatief [want vijand!] dan is het allemaal 'tof/verschrikkelijk' en waarschijnlijk waar. Maar hetzelfde zeggen over het Westen en dan is het forum te klein. En dat is dan ook zeker wel een punt waar ik op persoonlijke titel het eens ben met de mensen die wat meer aan de extremere kant van de conspiracy theorieën staan, dat BNW wel de plek is om dat met enige rust en zonder schoffering uiteen moet kunnen leggen. (Veel genuanceerder kan ik het ECHT niet zeggen).
Hoe is dit on topic?quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Over Rusland gesproken
http://langleveeuropa.nl/(...)vast-150-militairen/
Ja, leuk maar verkeerde topic lambiekjequote:Op woensdag 13 juli 2016 14:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Over Rusland gesproken
http://langleveeuropa.nl/(...)vast-150-militairen/
Dat klopt, dat is hoofdergernis nummer 1quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, oké. Grotendeels eens en dat is volgens mij jouw hoofdergernis (wel begrijpelijk!). Ononderbouwde youtubes zijn de herpes van het forum. Gewoon met een pointer op het scherm een beetje schril Brits alles een hoax noemen op basis van gekkigheid die je eigenlijk niet zou moeten kunnen verzinnen, als voorbeeld. Is ook ergerlijk en zeker jammer als men met een zwak argument en zwakke onderbouwing het hardste schreeuwt. En die ergernis vind ik dan ook zeker heel erg legitiem.
Eens, dat zou niet moeten. Maar ik vroeg Japie al wie dat dan was (in zijn post) want ik kan me dat niet herinneren.quote:Ander verhaal is, vind ik, dat wanneer er weer eens iemand langs komt en onderbouwde kritiek geeft over [iets BNW] en van mensen eenzelfde behandeling krijgt. Dan heb ik niet het idee dat het aan de onderbouwing ligt maar een 'vijandigheid' puur op basis van wat de heersende opinie is en hoort te zijn.
Eens wel. Met als kanttekening: Russia Today als bron aanvoeren is al matig, dat is een partij waar je kan aantonen echt propaganda te voeren voor Rusland. En dan niet alleen op MH17 gebied, maar op heel veel gebieden. En tóch word vaak dat als bron gebruikt, waarbij men het klakkeloos aanneemt. Brengt de NOS bijv. hetzelfde bericht, is het "vieze kut MSM". Terwijl je juist van mensen die zo 'open' zouden zijn (hun woorden) verwacht dat ze alles wantrouwen, en niet alleen datgene wat niet in hun straatje past.quote:Rusland is een leuk voorbeeld. Eigenlijk alle zaken die over propaganda gaan. Als het Westers nieuws over Rusland is en die is negatief [want vijand!] dan is het allemaal 'tof/verschrikkelijk' en waarschijnlijk waar. Maar hetzelfde zeggen over het Westen en dan is het forum te klein. En dat is dan ook zeker wel een punt waar ik op persoonlijke titel het eens ben met de mensen die wat meer aan de extremere kant van de conspiracy theorieën staan, dat BNW wel de plek is om dat met enige rust en zonder schoffering uiteen moet kunnen leggen. (Veel genuanceerder kan ik het ECHT niet zeggen).
Dat was Bart.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is hoofdergernis nummer 1.
[..]
Eens, dat zou niet moeten. Maar ik vroeg Japie al wie dat dan was (in zijn post) want ik kan me dat niet herinneren.
[..]
Eens wel. Met als kanttekening: Russia Today als bron aanvoeren is al matig, dat is een partij waar je kan aantonen echt propaganda te voeren voor Rusland. En dan niet alleen op MH17 gebied, maar op heel veel gebieden. En tóch word vaak dat als bron gebruikt, waarbij men het klakkeloos aanneemt. Brengt de NOS bijv. hetzelfde bericht, is het "vieze kut MSM". Terwijl je juist van mensen die zo 'open' zouden zijn (hun woorden) verwacht dat ze alles wantrouwen, en niet alleen datgene wat niet in hun straatje past.
Maar goed, je hebt wel gelijk, de grootste ergernis is, wat mij betreft, het klakkeloos aannemen van iets, en als vervolgens met (goede!) argumenten aangetoond wordt dat iets onzin is, beweren dat die argumenten onzin zijn zonder aan te tonen waarom. Als perfect voorbeeld Summers in Feedback vandaag, met de voorbeeld video die jij toonde, waarbij zij aangaf dit filmpje prima te geloven. Dan zit je gewoon op een andere golflengte als 98% van dit forum.
De Bart die aangaf dat BNW niets voor hem was, en hij zelf dus maar weg ging? Die Bart? Goed voorbeeld Japie.quote:
Dat komt heel mooi aan het licht als bijv. de NOS een nieuwsitem brengt dat wel in lijn is met een bepaald complot. Dan opeens wordt het feit dat de MSM er over bericht als ultiem bewijs gebruikt dat dat dus wel waar moet zijn!!!quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:05 schreef Scrummie het volgende:
Eens wel. Met als kanttekening: Russia Today als bron aanvoeren is al matig, dat is een partij waar je kan aantonen echt propaganda te voeren voor Rusland. En dan niet alleen op MH17 gebied, maar op heel veel gebieden. En tóch word vaak dat als bron gebruikt, waarbij men het klakkeloos aanneemt. Brengt de NOS bijv. hetzelfde bericht, is het "vieze kut MSM". Terwijl je juist van mensen die zo 'open' zouden zijn (hun woorden) verwacht dat ze alles wantrouwen, en niet alleen datgene wat niet in hun straatje past.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |