http://www.parool.nl/amst(...)t-ontvoerd~a4337138/quote:'Vermiste Soufyan Essabaouni (21) uit Slotervaart ontvoerd'
De sinds donderdagnacht vermiste Soufyan Essabaouni uit Slotervaart is waarschijnlijk ontvoerd.
Bovendien vermoedt de politie een verband tussen de verdwijning van de 21-jarige Essabaouni, en die van Wendel Meijer (36) die dinsdagavond vermoedelijk eveneens ontvoerd werd in Zaandam. Volgens bronnen van Het Parool handelde Meijer onder meer in middelen die gebruikt worden bij het versnijden van cocaïne.
Essabaouni werd donderdag 7 juli vlak voor middernacht voor het laatst gezien op een parkeerterrein in Zwanenburg, met een zwarte Audi A1. Op bewakingsbeelden is te zien hoe een witte Seat Leon de Amsterdammer klemrijdt. De Amsterdammer vlucht uit zijn auto maar wordt, zoals de beelden laten zien, een paar keer onder vuur genomen voor hij uit beeld verdwijnt. Sindsdien ontbreekt van Essabouani elk spoor.
In de nacht van zaterdag op zondag is in Lelystad een uitgebrande Audi A4 station gevonden. Mogelijk is dat het voertuig waar Meijer dinsdagavond met veel geweld ingeduwd is door drie mannen in Zaandam.
Hoewel er al tips binnen zijn vraagt de politie mensen met informatie zich te melden.
Wendel:quote:De politie vermoedt dat de sinds donderdag vermiste 21-jarige Soufyan Essabaouni uit Amsterdam ook is ontvoerd, evenals de 36-jarige Wendel Meijer uit Landsmeer. De politie liet zondag weten te onderzoeken of er een verband is tussen beide vermissingen.
Essabaouni is donderdag voor het laatst gezien op een parkeerterrein in de plaats Zwanenburg. Op bewakingsbeelden is te zien dat hij in zijn auto werd klemgereden door een witte Seat. De Amsterdammer wist uit de auto te vluchten, waarna zijn belagers enkele keren op hem schoten. Op de beelden is niet te zien of hij is geraakt of is meegenomen.
Vanaf dat moment ontbreekt elk spoor van Essabaouni. Mogelijk hij net als Meijer ontvoerd. Op bewakingsbeelden is te zien dat Meijer dinsdagavond in Zaandam bij zijn bedrijf werd opgewacht door tenminste drie mannen die hem met geweld meenamen in hun witte Audi A4 station.
De politie vreest daarom dat Meijer ergens tegen zijn zin wordt vastgehouden en roept getuigen op zich te melden. Hij werd woensdag als vermist opgegeven. De politie heeft sindsdien een aantal tips binnengekregen, maar het is volgens een woordvoerder nog niet duidelijk of er bruikbare tussen zitten.
In de nacht van zaterdag op zondag is in Lelystad een uitgebrande Audi A4 station aangetroffen. De politie onderzoekt of dit voertuig is gebruikt bij de ontvoering van Meijer.
Ik vermoed dat we die niet meer levend terugzien. Misschien wel helemaal niet meer.quote:De politie zoekt de 36-jarige Wendel Meijer uit Landsmeer, die waarschijnlijk dinsdagavond ontvoerd is bij zijn bedrijf aan de Sluispolderweg in Zaandam, laat de politie zaterdag weten. De vriendin van de man meldde woensdagmiddag zijn vermissing bij de politie.
Op bewakingsbeelden is te zien dat de man dinsdagavond net na 21.30 uur zijn bedrijf verliet en daar werd opgewacht door tenminste drie mannen in een witte Audi A4 station die hem met geweld in hun auto meenamen. De politie vreest daarom dat Meijer ergens tegen zijn zin wordt vastgehouden en roept getuigen actief op zich te melden.
,,De politie vraagt mensen die Wendel na dinsdag gezien of gesproken hebben of die anderszins informatie hebben die relevant zou kunnen zijn, om zich met spoed bij de politie te melden'', schrijft de politie op de site.
Ik zie dat rechts Soufyan is. Hij heeft een woestijnkleurtje. Dat kan niet missen.quote:Op maandag 11 juli 2016 00:07 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]
Links: Wendel
Rechts: Soufyan
misschien dacht iemand dat het Pokémon waren? Die linkse heeft wel een Pokémon hoofd.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind het op zich niet zo boeiend dat die 2 zijn ontvoerd, maar vraag me alleen af waarom ze zijn ontvoerd en niet meteen om zeep geholpen.
Misschien zijn ze wel bijna meteen om zeep geholpen en liggen ze met wat beton om hun voeten ergens in een kanaal of plas of wat criminelen dan ook bedenken om van hun slachtoffers af te komen.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind het op zich niet zo boeiend dat die 2 zijn ontvoerd, maar vraag me alleen af waarom ze zijn ontvoerd en niet meteen om zeep geholpen.
quote:AMSTERDAM - De sinds donderdag vermiste 21-jarige Soufyan Essabaouni uit Slotervaart lijkt per vergissing te zijn ontvoerd. Hij werd vermoedelijk aangezien voor zijn neef Mohammed, in wiens auto hij reed.
Mohammed is een zakenrelatie uit de drugshandel van de dinsdag ontvoerde 36-jarige Wendel Meijer uit Landsmeer. De twee mannen zijn nog altijd spoorloos, meldt Het Parool.
Essabaouni, teamleider van een Albert Heijn in Amsterdam-Zuid, kwam donderdag 7 juli kort na middernacht aan op een parkeerterrein in Zwanenburg in de zwarte Audi A1 van zijn neef. Daar zou hij zijn klemgereden door een witte Seat Leon. Hij vluchtte zijn auto uit, waarna zijn belagers begonnen te schieten, zo zou te zien zijn op beelden van bewakingscamera's. De mannen verdwenen uit beeld, waardoor onduidelijk is of Essabaouni is geraakt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_verwisseld___.html
En nog steeds helemaal niks bekend of dat ie nog leeft of niet of wat de mogelijke verblijfplaats kan zijn?quote:
Hopelijk bij de politie wel. Dit klinkt niet goed.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
En nog steeds helemaal niks bekend of dat ie nog leeft of niet of wat de mogelijke verblijfplaats kan zijn?
Wel intens triest zeg, beschoten worden omdat je aangezien word voor een ander.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hopelijk bij de politie wel. Dit klinkt niet goed.
Als het zo is dan is het wel pech voor deze jongen ja.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wel intens triest zeg, beschoten worden omdat je aangezien word voor een ander.
Hier mogelijk nog zo'n geval.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wel intens triest zeg, beschoten worden omdat je aangezien word voor een ander.
quote:’Slachtoffer Berghem slachtoffer persoonsverwisseling’
maandag 11 juli 2016, 14:28
© AS Media
De politie onderzoekt of de vrouw uit Berghem die zondagochtend in het Brabantse Berghem werd neergeschoten, mogelijk werd aangezien voor iemand anders. Een politiewoordvoerder heeft aan Omroep Brabant laten weten dat wordt gekeken of sprake is van een eventuele persoonsverwisseling.
De schutter zou het volgens diverse bronnen eigenlijk gemunt hebben op de ex-vrouw van een bekende Osse drugscrimineel. Die vrouw was op hetzelfde feest aanwezig als waar het slachtoffer was.
De vrouw is buiten levensgevaar. Haar toestand wordt nog wel als ernstig omschreven en ze is nog niet aanspreekbaar, liet de politie maandag weten. De politie heeft zo'n 25 rechercheurs op de zaak gezet.
Dit soort posts krijgen nu wel een wrange bijsmaak.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:46 schreef madam-april het volgende:
Tsja zolang ze geen onschuldige in gevaar brengen kan ik er niet wakker van liggen..
Oh en waarom geen link naar het artikel in de op?
quote:Naast de kidnap van twee mannen, onderzoekt de politie in Noord-Holland nog een mogelijke ontvoering in hetzelfde criminele milieu.
Het slachtoffer zou net als de twee spoorloze mannen betrokken zijn bij een ripdeal, ofwel een diefstal van een grote partij drugs. De recherche heeft nog altijd geen spoor van Soufyan Essabaouni en Wendel Meijer en maakt zich grote zorgen over hun lot.
„Het onderzoek verloopt moeizaam”, zegt de politie. „Vooral omdat we sterk de indruk hebben dat niemand uit hun directe omgeving het achterste van zijn tong laat zien.”
2 van zulke figuren daar ligt niemand wakker vanquote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:25 schreef Loekie1 het volgende:
Het idee dat die twee nu ergens worden gemarteld in achterkamertjes. Waar gaat het heen met Nederland. Straks vindt men hun hoofd op een spies in het Vondelpark.
wat doet een teamleider van de AH s nachts op een parkeerterrein in the middle of nowhere. Lijkt me toch dat er een schimmige afspraak was om iets te besprekenquote:
Driewerfquote:Op dinsdag 12 juli 2016 08:52 schreef ootjekatootje het volgende:
De familie's laten niet het achterste van de tong zien, laat het ze lekker uitzoeken dan...
Waarom zouden ze dat moeten doen?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 08:52 schreef ootjekatootje het volgende:
De familie's laten niet het achterste van de tong zien, laat het ze lekker uitzoeken dan...
Nee, om de politie te helpen om die jongens te zoeken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat moeten doen?zodat mensen op internet lekker detectiveje kunnen gaan spelen?
Dat is inderdaad wel vreemd.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat doet een teamleider van de AH s nachts op een parkeerterrein in the middle of nowhere. Lijkt me toch dat er een schimmige afspraak was om iets te bespreken
Niemand praat daar in dat wereldje. Dat is voor de politie echt een groot probleem.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 08:52 schreef ootjekatootje het volgende:
of hij is echt naïef geweest en heeft zich door neef voor karretje laten spannen om even boodschap door te geven.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel vreemd.
Maar als hij echt betrokken is geweest bij een ripdeal oid, dan moet je echt behoorlijk stom zijn om 's nachts op een afgelegen plek, in je eentje, met schimmige figuren af te spreken.
Als zijn oom/neef echt een 'zakenrelatie' is van die Wendel, dan was hij misschien ook al op de hoogte van Wendels ontvoering.
Bedoelen ze hier nou dat Mohamed ook spoorloos is, of is het gewoon een ongelukkig geschreven stuk? De eerste zin lijkt dat namelijk wel te zeggen, maar icm met de rest van het bericht komt dat vreemd over.quote:De eigenaar van de auto waarin Soufyan Essabaouni reed toen hij donderdagnacht op een parkeerplaats in Zwanenburg werd klemgereden, is spoorloos. Deze eigenaar is een oom van Essabaouni, Mohamed. Hij staat in het criminele milieu te boek als drugshandelaar en is een zakenrelatie van Wendel Meijer. Het ligt daarom voor de hand dat hij het belangrijkste doelwit van de ontvoerders was. De familie van Soufyan Essabaouni, uit Nieuw-West, is er van overtuigd dat hij per vergissing is ontvoerd in plaats van zijn oom Mohamed.
Het is nog niet duidelijk of Soufyan wist in wat voor conflict zijn oom verwikkeld was toen hij in diens auto naar de parkeerplaats in Zwanenburg reed. De teamleider van een Albert Heijn in Amsterdam-Zuid was nooit eerder met misdrijven in verband gebracht.
Overigens staat niet voor honderd procent vast dat Essabaouni is gegijzeld, omdat niets meer van hem is vernomen sinds hij vluchtend uit het beeld van de beveiligingscamera's op de Zwanenburgse parkeerplaats verdween. Hij zou ook kunnen zijn ondergedoken, of juist dodelijk kunnen zijn getroffen door de kogels. Evenmin is uit te sluiten dat beide slachtoffers inmiddels zijn omgebracht.
"Neem mijn auto dan maar even."quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
of hij is echt naïef geweest en heeft zich door neef voor karretje laten spannen om even boodschap door te geven.
Kom jij uit een of andere volksbuurt?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 08:52 schreef ootjekatootje het volgende:
D'r staat inderdaad dat hij spoorloos is.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bedoelen ze hier nou dat Mohamed ook spoorloos is, of is het gewoon een ongelukkig geschreven stuk? De eerste zin lijkt dat namelijk wel te zeggen, maar icm met de rest van het bericht komt dat vreemd over.
Het lijkt me in ieder geval niet geheel onverstandig voor die Mohamed om nu ondergedoken te zitten als hij het doelwit was.
Zoals het zoeken naar de moordenaar van Dasha!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, om de politie te helpen om die jongens te zoeken.
Ik geloof dat de politie daar erg druk mee is.
Familie's die niet meewerken, dat kost extra tijd en geld.
Politie in Nederland kan zijn tijd beter besteden.
Misschien zeggen ze juist helemaal niets op aanraden van de politie. Beetje flauw om ze dat dan te verwijten vind je ook niet?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, om de politie te helpen om die jongens te zoeken.
Ik geloof dat de politie daar erg druk mee is.
Familie's die niet meewerken, dat kost extra tijd en geld.
Politie in Nederland kan zijn tijd beter besteden.
zo'n buurtje waar ze bij de kapper weten hoeveel hechtingen Mevr. de Wit had na de bevallingquote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:27 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Kom jij uit een of andere volksbuurt?
Lekker belangrijk waar ik woon.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:27 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Kom jij uit een of andere volksbuurt?
Waar het hoogtepunt van de week wordt beleefd onder de coupe soleil.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:30 schreef FANN het volgende:
zo'n buurtje waar ze bij de kapper weten hoeveel hechtingen Mevr. de Wit had na de bevalling
Of een van de cold case zaken, of de overvallen op de AH om de hoek.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:28 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Zoals het zoeken naar de moordenaar van Dasha!
*woon/woondequote:
Ja maar als je zou kiezen liever Dasha toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Of een van de cold case zaken, of de overvallen op de AH om de hoek.
Dat is toch wat er gezegd werd?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Misschien zeggen ze juist helemaal niets op aanraden van de politie. Beetje flauw om ze dat dan te verwijten vind je ook niet?
Maar niet wat jij claimde.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat is toch wat er gezegd werd?
Mogelijkheid is ook, in verband met het onderzoek doen we daar geen uitspraken over.
Voor een stel criminelen? Nee, daar heb ik weinig empathie voor, snel geld verdienen met drugs klinkt aantrekkelijk voor sommigen. Daar kleven grote risico's aan, dat weet elke jongen van 14 tegenwoordig.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:34 schreef hoink581 het volgende:
[..]
*woon/woonde
Gewoon een nette manier om te laten bevestigen dat je fatsoen en empathie wat in gebreke blijven.
Alleen over de omgeving ja. Jij maakt daar gelijk de familie van.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is toch wat er gezegd werd?
Mogelijkheid is ook, in verband met het onderzoek doen we daar geen uitspraken over.
Als het je niets zou doen dan getuigt het van fatsoen om je bloeddorstige onverschilligheid voor je te houden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Voor een stel criminelen? Nee, daar heb ik weinig empathie voor, snel geld verdienen met drugs klinkt aantrekkelijk voor sommigen. Daar kleven grote risico's aan, dat weet elke jongen van 14 tegenwoordig.
Vind het wel sneu voor die 21-jarige man, indien er sprake is van persoonsverwisseling.
Directe omgeving staat er.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Alleen over de omgeving ja. Jij maakt daar gelijk de familie van.
Maar op deze manier verwijt je het de familie, terwijl het ook gewoon de vrienden kunnen zijn die niet praten.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Directe omgeving staat er.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ng_onderzocht__.html
Directe omgeving zijn in mijn ogen inderdaad partner, familieleden en vrienden.
Want? Jij bepaald wat er geschreven mag worden?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:41 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Als het je niets zou doen dan getuigt het van fatsoen om je bloeddorstige onverschilligheid voor je te houden.
Het voegt vrij weinig toe, buiten een kijkje in een nogal primitieve geest.
Dat mag.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:47 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar op deze manier verwijt je het de familie, terwijl het ook gewoon de vrienden kunnen zijn die niet praten.
Dat vind ik niet netjes en veel te voorbarig.
Ja altijd en in iedere case? Zo, zo. Lekkere generalisaties krijgt de familie op hun bord.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat mag.
Gebeurt precies hetzelfde als bij die Geene, de ontvoeringszaak in Breda.
Directe omgeving weet donders goed wat er speelt.
Nee, alleen in de drugsgerelateerde zaken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja altijd en in iedere case? Zo, zo. Lekkere generalisaties krijgt de familie op hun bord.
Fijn als iemand het verkeerde slachtoffer is, en degene die er wel wat van zou kunnen weten (een oom of neef) z'n mond houdt.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, alleen in de drugsgerelateerde zaken.
Zonde van de tijd en het geld.
Huh?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Misschien zeggen ze juist helemaal niets op aanraden van de politie. Beetje flauw om ze dat dan te verwijten vind je ook niet?
Dit, en dat staat haaks op het doen van aangifte van ontvoering.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Huh?
De politie geeft juist aan dat er niet echt meegewerkt wordt. Zelf de persoon die al eerder zou zijn ontvoerd en nu weer vrij is, geeft weinig informatie.
enquote:AMSTERDAM -
Ruim zes dagen zijn ze al spoorloos. Soufyan Essabaouni en Wendel Meijer werden in Zwanenburg en Zaandijk gekidnapt, vermoedelijk vanwege betrokkenheid bij een diefstal van drugs. De politie vermoedt dat de ontvoeringen niet op zichzelf staan, maar stuit op een muur van zwijgzaamheid. Dat maakt de kans op een fatale afloop steeds groter.
quote:,,Het onderzoek verloopt moeizaam", zegt de politie. ,,Vooral omdat we sterk de indruk hebben dat niemand uit hun directe omgeving het achterste van zijn tong laat zien."
Dat is het doel van mijn opmerking ook helemaal niet. Dus deze eeuwige retorische vraag kun je in het vervolg ook voor je houden. Het is een advies voor als je in het vervolg niet wil overkomen als een agressieve volksbuurt bewoner.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Want? Jij bepaald wat er geschreven mag worden?
Dan snap jij niets van een forum.
Waar ben ik "bloeddorstig"?
Men doet aangifte van een vermissing, directe omgeving werkt niet mee.
Tja wat moeten ze dan? Er na tig manuren achter komen dat er een link is naar die Meijer en naar nu blijkt nog een derde ontvoeringszaak?
Ik vind dat zonde van de tijd en de het geld.
Ja, dat is soms lastig te begrijpen, maar aan de andere kant lopen die mensen vaak toch ook een behoorlijk risico.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, en dat staat haaks op het doen van aangifte van ontvoering.
Dus aan de ene kant willen ze hulp om die jongens terug te vinden maar de directe omgeving (niemand) werkt vervolgens niet mee.
Tenminste volgens het artikel van John van den Heuvel.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ng_onderzocht__.html
http://vlinderscrime.nl/quote:Ik zeg al eerder dat ik hoop dat deze twee mannen levend terug gewonden moeten worden maar ik vrees voor het ergste zoals ik al eerder melden. het is wachten tot morgen wanneer opsporing verzocht hier aandacht aan kan besteden want zoals ik ook al eerde melden deze zaak kan wel eens de meeste bizars misdaad zaak uit 2017 worden en met wie zouden deze twee een probleem kunnen hebben..?En of heeft Soufyan Essabaouni steekje laten vallen en sporen achter gelaten tijdens de ontvoering waar bij hij ook betrokken was tijdens de ontvoering van Wendel Meijer..?
Wat een aannames weer...quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:12 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat is het doel van mijn opmerking ook helemaal niet. Dus deze eeuwige retorische vraag kun je in het vervolg ook voor je houden. Het is een advies voor als je in het vervolg niet wil overkomen als een agressieve volksbuurt bewoner.
Bloeddorstig in de zin dat het je zegt dat het je vrij weinig kan schelen wat voor verschrikkelijks er met die criminelen gebeurt. Terwijl tussen de letters door je bijna een soort hoop kan lezen dat dit inderdaad gaat gebeuren. Het is een verkapte uiting van pure sensatiezucht.
Iets wat overigens niet heel vreemd is als je steeds persoonlijke tragedies uitzoekt om uit te pluizen. Persoonlijk vind ik het echter nogal smakeloos. Volgens mij is iedereen daar ook vrij in dat te uiten.
Een bijkomend voordeel van zulke zaken voor de politie is dat ze meerdere criminelen in één keer kunnen inrekenen als ze de daders vinden.
Ik weiger zijn 'teksten' te lezen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Op vlinderscrime oppert Martin het idee dat Soufyan Essabaouni zelf betrokken zou zijn bij de ontvoering van Wendel.
[..]
http://vlinderscrime.nl/
Zulke linkjes hebben we over 3 weken niets meer aan hè....quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Op vlinderscrime oppert Martin het idee dat Soufyan Essabaouni zelf betrokken zou zijn bij de ontvoering van Wendel.
[..]
http://vlinderscrime.nl/
Goed om te weten dat mijn aannames kloppen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat een aannames weer...
Bijkomend voordeel?
Die bendes zijn er zo achter wie er zijn mond opengedaan heeft.
En wat zal er met die personen en hun familieleden gebeuren?
Beetje naïef om te denken dat die door het OM gestopt kan worden.
Die site.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:24 schreef Leandra het volgende:
Zulke linkjes hebben we over 3 weken niets meer aan hè....
Doe het dan gewoon goed: http://vlinderscrime.nl/n(...)tvoerder-te-wachten/
Ik blijf het grappig vinden.quote:
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:24 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Echter wordt beetje bij beetje een bende opgerold. Zulke ontvoeringen staan namelijk niet op zichzelf, maar zijn altijd gelinkt met andere misdaden van dezelfde groepering.
Hmm.. In de Amsterdamse (en omstreken) drugsoorlog zijn toch veel moorden tot nu toe onopgelost gebleven, ondanks dat de politie soms sterke vermoedens heeft wie de dader(s) zijn. In een aantal gevallen zou dat te maken kunnen hebben met dat de verdachte zelf ondertussen ook is omgelegd, maar in andere gevallen is er gewoon te weinig bewijs en niemand wil praten.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:24 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Goed om te weten dat mijn aannames kloppen.
Echter wordt beetje bij beetje een bende opgerold. Zulke ontvoeringen staan namelijk niet op zichzelf, maar zijn altijd gelinkt met andere misdaden van dezelfde groepering.
Natuurlijk is het niet uit te roeien. Open deuren hoef je niet in te trappen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:
![]()
Die bendes worden constant voorzien van vers bloed.
Dat zijn geen organisaties met een Bruinsma of Holleeder aan de top.
Lees dat boek over de Mocro-maffia eens. Das niet uit te roeien, voor elke afrekening kun je er een aantal terug verwachten.
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet uit te roeien. Open deuren hoef je niet in te trappen.![]()
Maar ik wens jullie verder succes met deze 'zaak' van het Fok! Opsporingsteam. Vergeet niet de was te doen en wat boodschappen te halen, van onopgeloste moordzaken kunnen man en kinderen niet leven.
Bewegende beelden van de ontvoering vrijgegeven. De video is te zien op de website van de Telegraaf (klikken op linkje hierboven).quote:25.000 euro voor gouden tip ontvoeringszaak
dinsdag 12 juli 2016, 21:43
Justitie looft een beloning uit van 25.000 euro uit voor de gouden tip die leidt naar Wendel Meijer (36), die vorige week dinsdag werd ontvoerd en Soufyan Essabaouni (21) die donderdag waarschijnlijk eveneens is ontvoerd.
Het televisieprogramma Opsporing Verzocht toonde dinsdagavond de beelden van een bewakingscamera waarop te zien is hoe Wendel Meijer door zeker drie mannen in een witte Audi A4 werd getrokken vlak naast zijn bedrijfspand in Zaandam.
De recherche roept getuigen op zich te melden als zij een van de slachtoffers kort voor hun ontvoering nog heeft gezien.
http://m.telegraaf.nl/art(...)-tip-ontvoeringszaak
En de politie heeft meer dingen aan de kop en denkt ok ze vermoorden elkaar dat is bijzaak.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hmm.. In de Amsterdamse (en omstreken) drugsoorlog zijn toch veel moorden tot nu toe onopgelost gebleven, ondanks dat de politie soms sterke vermoedens heeft wie de dader(s) zijn. In een aantal gevallen zou dat te maken kunnen hebben met dat de verdachte zelf ondertussen ook is omgelegd, maar in andere gevallen is er gewoon te weinig bewijs en niemand wil praten.
Het zou me overigens niks verbazen als deze ontvoerders niet uit Nederland komen, maar uit een buurland. Ik heb daar verder geen aanwijzingen voor ofzo. Dat zou het voor de politie nog een stuk lastiger kunnen maken om de slachtoffers te vinden en/of de daders te pakken.
Zo op eerste gezicht lijken me dit pro's, als ik politie was zou ik eens gaan kijken bij ex mariniers.quote:
Ik gok op partij coke niet betaaltquote:Op woensdag 13 juli 2016 00:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo op eerste gezicht lijken me dit pro's, als ik politie was zou ik eens gaan kijken bij ex mariniers.
Ik zou mij eens gaan richten op misdaad tegen normale burgers, criminelen die het onderling oplossen altijd +1quote:Op woensdag 13 juli 2016 00:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo op eerste gezicht lijken me dit pro's, als ik politie was zou ik eens gaan kijken bij ex mariniers.
Vorig jaar zijn minimaal 2 volledig onschuldigen omgekomen bij de mocro war, dus ga daar niet te hard vanuit.quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik zou mij eens gaan richten op misdaad tegen normale burgers, criminelen die het onderling oplossen altijd +1
als ik pro was qua ontvoeringquote:Op woensdag 13 juli 2016 00:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ben je duidelijk niet pro genoeg. Deze pro's hebben niet eens een busje nodig.quote:Op woensdag 13 juli 2016 07:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
als ik pro was qua ontvoeringzou ik een busje jatten, daar is een volwassen kerel vast makkelijker in te proppen dan witte pooierauto
quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:05 schreef Grems het volgende:
Kijk, prima criminelen dus. Gewoon hun gang laten gaan, verkeerde gepakt en netjes thuis afgeleverd met een excuusbriefje en een zoen op het voorhoofd.
Voorbeeldig.
Moet je maar niet in de auto van je rippende neef gaan zitten s'nachts op een parkeerplaats.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:27 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
Levenslang trauma opgelopen, maar jah.. da's bijzaak
Misschien was hij niet op de hoogte van de activiteiten van zijn rippende neef, weet jij veel....quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:31 schreef Grems het volgende:
[..]
Moet je maar niet in de auto van je rippende neef gaan zitten s'nachts op een parkeerplaats.
Geloof je het zelf? Zo'n neef is in dergelijke "culturen" een absolute topheld.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Misschien was hij niet op de hoogte van de activiteiten van zijn rippende neef, weet jij veel....
Eehmm.. zijn oom is het doelwit.... die zal wel opgelucht zijn idd...quote:Op donderdag 14 juli 2016 09:23 schreef Copycat het volgende:
Wat een opluchting voor die jongen en zijn familie.
Ja inderdaad. Dat is een wet van Meden en Perzen. Gaat voor allemaal op. En altijd.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:35 schreef Grems het volgende:
Geloof je het zelf? Zo'n neef is in dergelijke "culturen" een absolute topheld.
Die weet iig dat hij goed moet uitkijken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:37 schreef Zolderkamer het volgende:
Eehmm.. zijn oom is het doelwit.... die zal wel opgelucht zijn idd...
Tuurlijk... de zussen van Willem Holleeder zijn ook zó blij met hun broerquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Zo'n neef is in dergelijke "culturen" een absolute topheld.
Dat weet je al vanaf het moment dat je het criminele circuit in wandelt en daar ook nog eens bekend bent...quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die weet iig dat hij goed moet uitkijken.
Willem klinkt ook zo lekker Noord-Afrikaans inderdaad.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Tuurlijk... de zussen van Willem Holleeder zijn ook zó blij met hun broer
misdaad cultuurquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:41 schreef Grems het volgende:
[..]
Willem klinkt ook zo lekker Noord-Afrikaans inderdaad.
Die zijn iig zo weer boven water met hun contacten....quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Tuurlijk... de zussen van Willem Holleeder zijn ook zó blij met hun broer
Ja ja ja , nou ik bedoel maar te zeggen dat je niet altijd weet wat familieleden uitvreten...quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die zijn iig zo weer boven water met hun contacten....
En enkel Astrid heeft zich geprobeerd los te weken..
Sonja heeft jaren geprofiteerd van de centen, net als Sandra van Klepper..
En nu lopen ze te huilen..omdat het boven hun hoofd is gegroeid...
Maar ze hadden zich ook gewoon niet in kunnen laten met criminele zaken... Simple as that..
Er is (nog) niks te vinden over hoe meneer weer terecht is, bevrijd of vrijgelaten. Al vermoed ik dat laatste.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat weet je al vanaf het moment dat je het criminele circuit in wandelt en daar ook nog eens bekend bent...
Maar dan weer niet zo bekend dat je je familie terug kan regelen...
Gerommel in de marge dus..
En te achterlijk voor woorden.. maarja dat zijn de meeste criminelen die in de pers komen..
Dat wisten ze wel...quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:46 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja ja ja , nou ik bedoel maar te zeggen dat je niet altijd weet wat familieleden uitvreten...
dat was het eigenlijk
En die zekerheid heb je hoe?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:48 schreef Zolderkamer het volgende:
En dat is niet anders voor (de ouders van) die gast die nu terug is...
Al wisten de ouders ervan dan nog... als die jongen van niks weet is het wel even schrikken voor hem toch?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat wisten ze wel...
En dat is niet anders voor (de ouders van) die gast die nu terug is...
Donderdagochtend werd de neef van Essabaouni ingelicht dat hij zou zijn thuisgekomen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
Er is (nog) niks te vinden over hoe meneer weer terecht is, bevrijd of vrijgelaten. Al vermoed ik dat laatste.
Natuurlijk niet hij is schuldig vanwege zijn afkomst, dat blijkt ook wel uit de eerdere reacties.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Al wisten de ouders ervan dan nog... als die jongen van niks weet is het wel even schrikken voor hem toch?
Of mag ik dat gewoon niet zeggen ofzo?
Zn neef krijgt het bericht dat ie terugkomt...quote:
Ja die indruk krijg ik nu ook sterkquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk niet hij is schuldig vanwege zijn afkomst, dat blijkt ook wel uit de eerdere reacties.
ow........quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zn neef krijgt het bericht dat ie terugkomt...
Zn oom is een bekende crimineel...
En zn ouders weten van niets....
Dat gaat er bij mij niet in..
Jawel hoor.... ik zou mn oom met de grond gelijk maken...quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Al wisten de ouders ervan dan nog... als die jongen van niks weet is het wel even schrikken voor hem toch?
Of mag ik dat gewoon niet zeggen ofzo?
je zou hem doodmaken ja?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jawel hoor.... ik zou mn oom met de grond gelijk maken...
Beetje je familie in gevaar brengen... de supercrimineel...
klinkt logisch, al twijfel ik nog wat over de betrouwbaarheid. Lijkt me nogal een risico, neef informeren dat er een vrijlating komt. Wat is de meerwaarde daarvan, dat neef zijn mond houdt?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niet door de politie... die gaat naar de eerste bloedlijn...
Als ik een week ontvoerd zou worden in complete onschuld, door toedoen van de zooi die mn oom maakt, had ik hem minimaal een rolstoel bezorgd ja...quote:
Neef is zoon van criminele oom.. met contacten?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
klinkt logisch, al twijfel ik nog wat over de betrouwbaarheid. Lijkt me nogal een risico, neef informeren dat er een vrijlating komt. Wat is de meerwaarde daarvan, dat neef zijn mond houdt?
Tja... ik denk dat jij dan ook de bak indraaid, maar ik begrijp wel wat je wil zeggen...quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als ik een week ontvoerd zou worden in complete onschuld, door toedoen van de zooi die mn oom maakt had ik hem minimaal een rolstoel bezorgd ja...
En dan vooral om de rest van mn familie te beschermen...![]()
Je zou maar kinderen willen oid....
Dat zou ik er wel voor over hebben...quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:58 schreef FANN het volgende:
[..]
Tja... ik denk dat jij dan ook de bak indraaid, maar ik begrijp wel wat je wil zeggen...
Fijn is het niet zo iemand in je familie.
Ik weet het niet. t Kan. Maar dat is dan toch wel een risico. Hoe meer mensen ervan weten hoe minder risico, dat wel.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Neef is zoon van criminele oom.. met contacten?
Misschien werd de druk te groot... 25000 euro beloning maakt de familie van de ontvoerders ook behoorlijk kwetsbaar...quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik weet het niet. t Kan. Maar dat is dan toch wel een risico. Hoe meer mensen ervan weten hoe minder risico, dat wel.
Er staat toch helemaal niet dat er aangekondigd is dat hij vrij zou komen?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
klinkt logisch, al twijfel ik nog wat over de betrouwbaarheid. Lijkt me nogal een risico, neef informeren dat er een vrijlating komt. Wat is de meerwaarde daarvan, dat neef zijn mond houdt?
Als onschuldige ga jij dus iemand te lijf die mogelijk betrokken is geweest bij rip deals. Heerlijk die forum grootspraak.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als ik een week ontvoerd zou worden in complete onschuld, door toedoen van de zooi die mn oom maakt, had ik hem minimaal een rolstoel bezorgd ja...
En dan vooral om de rest van mn familie te beschermen...![]()
Je zou maar kinderen willen oid....
quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus Soufyan is ontvoerd, oom Achmed is de crimineel, neef Said (de zoon van tante Fatima) is degene die contact heeft met AT5. Soufyan is veilig thuis, moeder belt met tante Fatiima dat hij weer thuis is en die geeft gelijk de telefoon door aan Said, zodat hij het ook van de moeder van Soufyan zelf kan horen.
Vervolgens neemt Said contact op met AT5, of andersom, als er al eerder contact was tussen Said en AT5.
Hihaho. Wat een lol.quote:
klopt, dat staat er niet (meer, of verkeerd gelezen)quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er staat toch helemaal niet dat er aangekondigd is dat hij vrij zou komen?
De neef die met AT5 gepraat heeft is op de hoogte gesteld dat hij weer thuis was. Meer niet.
Dus Pietje is ontvoerd, oom Jaap is de crimineel, neef Kees (de zoon van tante Annie) is degene die contact heeft met AT5. Pietje is veilig thuis, moeder belt met tante Annie dat hij weer thuis is en die geeft gelijk de telefoon door aan Kees, zodat hij het ook van de moeder van Pietje zelf kan horen.
Vervolgens neemt Kees contact op met AT5, of andersom, als er al eerder contact was tussen Kees en AT5.
Rip deals... Heerlijk die forum grootspraak...quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als onschuldige ga jij dus iemand te lijf die mogelijk betrokken is geweest bij rip deals. Heerlijk die forum grootspraak.
Het is verwarrend voor het topic om er een Pietje, Kees en tante Annie in de verwerken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:44 schreef Copycat het volgende:
Oh ja, er moeten uiteraard Marokkaanse namen worden gebruikt in het voorbeeld.
Zijn gewoon professionalsquote:Op donderdag 14 juli 2016 12:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ff serieus, ik had niet verwacht dat hij überhaupt nog in leven zou zijn.
Ze laten toch een getuige laten gaan na flink wat media-aandacht, zou er flink onderhandeld zijn met de ontvoerders?
Ze schieten in het wilde weg, hakken een kop af van een twintiger, schieten op agenten, plegen ripdeals, nemen het risico om de verkeerde te liquideren maar laten een jonge man vrij na zeven dagen ontvoerd te zijn geweest?quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:27 schreef Grems het volgende:
[..]
Zijn gewoon professionals![]()
Zullen wel oostblokkers ingehuurd hebben.
Meestal gaan dat soort zaken in criminele kringen buiten de politie om..quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze laten toch een getuige laten gaan na flink wat media-aandacht, zou er flink onderhandeld zijn met de ontvoerders?
Dat zeg ik, professionals. Buiten per ongeluk de verkeerde mee te nemen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze schieten in het wilde weg, hakken een kop af van een twintiger, schieten op agenten, plegen ripdeals, nemen het risico om de verkeerde te liquideren maar laten een jonge man vrij na zeven dagen ontvoerd te zijn geweest?
Komt vaker voor, is een Duitse naam.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:40 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar er zouden dus nog twee lui ontvoerd zijn in deze zaak volgens de politie... die ene is dus Wendel Meijer en die ander is mij onbekend..
Btw wie noemt zn zoon nou Wendel.. das net als Kim.. Dat doe je gewoon niet...
Nee maar als ik een niet werkende neef zou hebben die wel een erg dikke auto zou rijden zou ik toch wel mijn vraagtekens erbij hebben.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:46 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja ja ja , nou ik bedoel maar te zeggen dat je niet altijd weet wat familieleden uitvreten...
dat was het eigenlijk
Adolf is ook een Duitse naam..quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Komt vaker voor, is een Duitse naam.
http://www.babybytes.nl/namen/jongens/Wendel
En dat is wel vaker het geval inderdaad. Een andere ontvoering die hiermee te maken zou hebben is ook al afgelopen met het vrijlaten van het slachtoffer.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze schieten in het wilde weg, hakken een kop af van een twintiger, schieten op agenten, plegen ripdeals, nemen het risico om de verkeerde te liquideren maar laten een jonge man vrij na zeven dagen ontvoerd te zijn geweest?
vraag me af of deze jongen gaat meewerken met politieonderzoek.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Tja, RTL Boulevard had de primeur..quote:
'hij praat niet', niet duidelijk of dat keuze isquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tja, RTL Boulevard had de primeur..
Wendel kan nog niet praten en had letsel van mishandeling..
Misschien heeft iemand in die tijd een koffertje met geld afgeleverd.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Helemaal niets. Nog geen naam gehoord trouwens of een oproep.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh en nog iets over die derde die er zou zijn?
http://nieuws.nl/algemeen(...)-meijer-vrijgelaten/quote:De donderdag vrijgelaten Wendel Meijer uit Landsmeer is door zijn ontvoerders mishandeld. Dat heeft zijn zus gezegd in RTL Boulevard. ,,Ik heb hem gezien. Hij is er slecht aan toe. Hij praat niet, hij verkeert in shock en je ziet zichtbare mishandeling”, aldus de vrouw.
Meijer werd donderdag vrijgelaten nadat hij vorige week door onbekenden werd ontvoerd. De politie Noord-Holland Noord heeft de vrijlating bevestigd, maar kan nog niet zeggen hoe de man eraan toe is, waar hij is en wat er precies is voorgevallen. ,,Alles wordt op dit moment gecheckt, tot die tijd kunnen we niets zeggen”, aldus een woordvoerder.
Lijkt me niet.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:11 schreef Loekie1 het volgende:
O jee, in scene gezet om vindersloon te kunnen cashen? Dan hebben ze dat slim gedaan.
Dit, wie neemt dat risico nou in deze drugsoorlog?quote:Op donderdag 14 juli 2016 22:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Ik twijfel ook of dat bedrag wordt uitgekeerd als de tip alleen iets zegt over de verblijfplaats van de slachtoffers en verder niks wat naar de daders kan wijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |