10 weken voor een vrouw is echt geen optie wat betreft herstel enzo.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:20 schreef Anoonumos het volgende:
2x20 weken per kind
Gelijkstellen prima maar ga dan in het midden zitten.
En wat nou als het een alleenstaande vader is? Of een homo-koppel?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:12 schreef Najieto het volgende:
20 weken vrouw en 5 weken man ofzo. Is meer dan genoeg.
Ik ken iemand en die had na 2 weken wel weer genoeg van thuis zittenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:11 schreef Moppert het volgende:
[..]
10 weken voor een vrouw is echt geen optie wat betreft herstel enzo.
Dan is het voor 1 van de 2 20 weken er is altijd iemand het vrouwtje in wen relatie. Of minder als ze dat zelf willen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:17 schreef Mishu het volgende:
[..]
En wat nou als het een alleenstaande vader is? Of een homo-koppel?
tjah helemaal prima dat iemand liever werkt.. maar herstel technisch is 4 of 6 weken na de bevalling gewoon veel te weinig. Zwangerschapsverlof is opgebouwd aan een gedeelte voor de bevalling en een gedeelte na.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ken iemand en die had na 2 weken wel weer genoeg van thuis zitten
Ja maar dat krijgen ze dus niet omdat ze voor de wet alleen vader zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:20 schreef Najieto het volgende:
[..]
Dan is het voor 1 van de 2 20 weken er is altijd iemand het vrouwtje in wen relatie. Of minder als ze dat zelf willen.
5. Fucking VIJF en vrouwen 15 weken ofzo.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Hoeveel dagen heeft een nieuwe vader nu dan?
Na de bevalling van de partner heeft een werknemer recht op 2 dagen betaald kraamverlof (‘vaderschapsverlof’). Bovendien heeft de werknemer dan recht op 3 dagen ouderschapsverlof (partnerverlof)quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Hoeveel dagen heeft een nieuwe vader nu dan?
Een vrouw heeft 16 weken.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:24 schreef Mishu het volgende:
[..]
5. Fucking VIJF en vrouwen 15 weken ofzo.
Vind je het gek dat alle vrouwen werkloos zijn?
Maar je levert geen toekomstige arbeidskrachten dan.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:30 schreef Resistor het volgende:
En mensen die geen kinderen krijgen een bonus in geld graag.
Inderdaad. Dus iedere ouder 20 weken verlof maar in ruil moet dat kind zodra het kan 2 x 20 weken voor niks voor die werkgevers werken.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:53 schreef Mishu het volgende:
[..]
Maar je levert geen toekomstige arbeidskrachten dan.
Waarschijnlijk ligt het niet aan de werkgever.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:22 schreef Mishu het volgende:
Sowieso houdt die hele ongelijkheid mijn carrière tegen want elke werkgever is doodsbang dat ik kinderen wil
Omdat een stel eventueel samen er voor kan kiezen om de man de zorgende rol te geven? Omdat zij zich daar prettig bij voelen? Of omdat de vrouw toevallig meer verdient / werken leuker vind dan de man? Eeh...quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:07 schreef SupportIceland het volgende:
Waarom heeft een vader vaderschapsverlof nodig?
Allemaal leuk en aardig, maar strikt genomen is heel zo'n vaderschapsverlof niet nodig.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
Omdat een stel eventueel samen er voor kan kiezen om de man de zorgende rol te geven? Omdat zij zich daar prettig bij voelen? Of omdat de vrouw toevallig meer verdient / werken leuker vind dan de man? Eeh...
Ik ben zowel vanuit het algemene principe van gelijkwaardigheid, alsook met de ervaring als kersverse vader, voor. Ik vond het principieel al achterlijk, maar nu ik na 2 dagen in theorie weer aan het werk had gemoeten. De tering.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:13 schreef Mishu het volgende:
Deze (aanstaande) papa's komen in actie omdat ze meer dagen willen met hun baby. Vader zijn is hip.
Ze willen niet alleen gelijkstelling met vrouwen, nee, ze willen zelfs als mannen MEER verlofdagen hebben dan dat vrouwen nu hebben. Ze willen dat zowel man als vrouw 20 weken verlof heeft.
Linkje van de lobby-pagina:
Http://www.vaderzoektverlof.nl
Tevens te vinden op Facebook.
Wat vinden jullie? Mogen vaders ook de luiers in duiken?
Voor mij zou het heel handig zijn want ik ben op zoek naar een toekomstige huisman om mee te daten!Vrijwilligers mogen zich aanmelden. Als je er uit ziet als een van de mannen op de foto's van die website schroom dan vooral niet om me een PB te sturen
Nee, bij wet afgedwongen. Dat maakt het nog niet normaal. Enig idee wat de belastingdruk daar is? Het moet ergens van betaald worden natuurlijk.quote:
Mwah, beetje de schoonmaakster en de kinderoppas aansturen en wat eten bestellen, dat lijkt me niet zo heel verkeerd.quote:
Ja dat mag van mij. Maar waarom moet dat op kosten van andere mensen? (waar ook de overheid onder valt)quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:13 schreef Mishu het volgende:
Deze (aanstaande) papa's komen in actie omdat ze meer dagen willen met hun baby. Vader zijn is hip.
Ze willen niet alleen gelijkstelling met vrouwen, nee, ze willen zelfs als mannen MEER verlofdagen hebben dan dat vrouwen nu hebben. Ze willen dat zowel man als vrouw 20 weken verlof heeft.
Linkje van de lobby-pagina:
Http://www.vaderzoektverlof.nl
Tevens te vinden op Facebook.
Wat vinden jullie? Mogen vaders ook de luiers in duiken?
Voor mij zou het heel handig zijn want ik ben op zoek naar een toekomstige huisman om mee te daten!Vrijwilligers mogen zich aanmelden. Als je er uit ziet als een van de mannen op de foto's van die website schroom dan vooral niet om me een PB te sturen
Daar gaat het ook niet om; wel meer dingen zijn niet per sé nodig. Vaderschapsverlof lijkt vooral nuttig.quote:Op zondag 10 juli 2016 13:07 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar strikt genomen is heel zo'n vaderschapsverlof niet nodig.
Dat is aan het individu. De ene vindt een iPad nuttig, de ander niet. De ene vindt een grote auto nuttig, een ander een abonnement om kosteloos met de trein te kunnen. Je bepaalt zelf waar je je geld aan uitgeeft.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om; wel meer dingen zijn niet per sé nodig. Vaderschapsverlof lijkt vooral nuttig.
Verstandige mensen leggen een spaarpot aan voor nuttige zaken, zodat ze daarvoor niet afhankelijk zijn van anderen.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om; wel meer dingen zijn niet per sé nodig. Vaderschapsverlof lijkt vooral nuttig.
Ja, dat soort retoriek was 10 jaar geleden wellicht nog geloofwaardig.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verstandige mensen leggen een spaarpot aan voor nuttige zaken, zodat ze daarvoor niet afhankelijk zijn van anderen.
Op kosten van anderen. Andere mensen moeten hiervoor extra werken of meer belasting betalen en dat is niet fair. Natuurlijk is het fantastisch. Iedereen wil wel gratis 16 maanden vrij, de realiteit is dat het betaald moet worden.quote:Op maandag 11 juli 2016 15:35 schreef Knutknuttsson het volgende:
Bij mijn oudste dochter was ik 9 maanden betaald thuis, bij de tweede 7 maanden. Beide kinderen geboren in Zweden. Dit was nadat mijn vrouw bijna een jaar ouderschapsverlof had gehad. Meest fantastische tijd ooit. Heerlijk.
Dat jij het niet wil horen, is iets heel anders dan de geloofwaardigheid ervan in twijfel trekken.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dat soort retoriek was 10 jaar geleden wellicht nog geloofwaardig.
Wat Janneke141 zegt is de kern van de zaak. De rest van de discussie in dit topic is zinloos, nut en noodzaak bepaalt het gezin zelf evenals de financiering (want dit soort luxe op kosten van anderen is gewoon parasiteren). En wie het geld niet heeft, moet niet aan kinderen beginnen.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dat soort retoriek was 10 jaar geleden wellicht nog geloofwaardig.
Het is een beetje principieel geleuter. Natuurlijk, in de basis klopt het maar in de praktijk komt het daar zelden van terecht. Je ziet hetzelfde met de verhoging van het eigen risico om de basispremie omlaag te krijgen gebeuren; er zijn mensen die het eigen risico verhogen en alsnog zelf wat achter de hand houden voor het geval ze ergens aanspraak op willen maken. Maar een nog veel groter deel kiest ervoor om zichzelf medische zorg te ontzeggen met als gevolg dat de kostenposten uiteindelijk oplopen omdat de klachten verergeren.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat jij het niet wil horen, is iets heel anders dan de geloofwaardigheid ervan in twijfel trekken.
Dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen is geenszins een argument om dan maar bij anderen af te dwingen voor de kosten op te draaien.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een beetje principieel geleuter. Natuurlijk, in de basis klopt het maar in de praktijk komt het daar zelden van terecht. Je ziet hetzelfde met de verhoging van het eigen risico om de basispremie omlaag te krijgen gebeuren; er zijn mensen die het eigen risico verhogen en alsnog zelf wat achter de hand houden voor het geval ze ergens aanspraak op willen maken. Maar een nog veel groter deel kiest ervoor om zichzelf medische zorg te ontzeggen met als gevolg dat de kostenposten uiteindelijk oplopen omdat de klachten verergeren.
Ik vind goed vaderschap, of in ieder geval het stimuleren daarvan, wel in een wat ander rijtje thuishoren dan een iPad of auto.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is aan het individu. De ene vindt een iPad nuttig, de ander niet. De ene vindt een grote auto nuttig, een ander een abonnement om kosteloos met de trein te kunnen. Je bepaalt zelf waar je je geld aan uitgeeft.
Dit geldt ook voor immateriële zaken. De ene kiest ervoor om deeltijd te werken, een lager salaris maar wel een lang weekend. De andere werkt het liefst 50 uur per week om zoveel mogelijk te verdienen. Vaderschapsverlof hoort ook in dat rijtje thuis. Zelf regelen dus.
Niet vergelijkbaar.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een beetje principieel geleuter. Natuurlijk, in de basis klopt het maar in de praktijk komt het daar zelden van terecht. Je ziet hetzelfde met de verhoging van het eigen risico om de basispremie omlaag te krijgen gebeuren; er zijn mensen die het eigen risico verhogen en alsnog zelf wat achter de hand houden voor het geval ze ergens aanspraak op willen maken. Maar een nog veel groter deel kiest ervoor om zichzelf medische zorg te ontzeggen met als gevolg dat de kostenposten uiteindelijk oplopen omdat de klachten verergeren.
Goed vaderschap kan op vele manieren, en hoeft zeker niet op kosten van anderen.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind goed vaderschap, of in ieder geval het stimuleren daarvan, wel in een wat ander rijtje thuishoren dan een iPad of auto.
Dat is vrij inherent aan een samenleving. Je leert mensen op die manier niet hun verantwoordelijkheid te nemen, en als ze dat al leren is dat een decennia te laat. Met als gevolg dat je indirect alsnog met allerlei kosten opgezadeld zit. De vraag wat voor de samenleving als geheel beter is lijkt me zinvoller dan de vraag hoe je de ongelijkheid kunt vergroten.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen is geenszins een argument om dan maar bij anderen af te dwingen voor de kosten op te draaien.
Niet alle medische zorg is absolute noodzaak. Maar als je stelselmatig bepaalde klachten blijft ontwijken omdat aanspraak maken op het zorgstelsel te duur is wordt het uiteindelijk wel noodzakelijk.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet vergelijkbaar.
Medische zorg is absolute noodzaak.
Nee, andersom. Je leert mensen niet hoe ze verantwoordelijkheid moeten nemen door die volledig van ze over te nemen. En dat is precies wat er met dit voorstel, of met andere proefballonnetjes van linkse maakbaarheidsdenkers, gebeurt.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is vrij inherent aan een samenleving. Je leert mensen op die manier niet hun verantwoordelijkheid te nemen, en als ze dat al leren is dat een decennia te laat. Met als gevolg dat je indirect alsnog met allerlei kosten opgezadeld zit. De vraag wat voor de samenleving als geheel beter is lijkt me zinvoller dan de vraag hoe je de ongelijkheid kunt vergroten.
Dat klopt, maar dat is geen argument om dat dan maar helemaal niet te stimuleren.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Goed vaderschap kan op vele manieren
Dat zeg ik; dat hele idee van 'mensen moeten hun verantwoordelijkheid leren op deze manier' is zinloos. Mensen leren dat op deze manier niet, of je dat nu zoals jij bepleit regelt en de vrijheid aan mensen zelf overlaat of op een manier waarop dat voor ze geregeld wordt. Daar moet het ook helemaal niet om gaan.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, andersom. Je leert mensen niet hoe ze verantwoordelijkheid moeten nemen door die volledig van ze over te nemen.
Nou, dan leren ze het maar niet. Het voorkomt in ieder geval dat je mensen moet dwingen om te betalen voor de onverantwoordelijkheid van anderen.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik; dat hele idee van 'mensen moeten hun verantwoordelijkheid leren op deze manier' is zinloos. Mensen leren dat op deze manier niet, of je dat nu zoals jij bepleit regelt en de vrijheid aan mensen zelf overlaat of op een manier waarop dat voor ze geregeld wordt. Daar moet het ook helemaal niet om gaan.
Lees nog eens goed. Want linksom of rechtsom betaal je daar altijd voor. De mensen die jij domme keuzes vindt maken leven niet in een ander universum; die domme keuzes hebben invloed op microniveau en daarmee uiteindelijk ook op macroniveau. En als die domme keuzes tot schade leiden, leidt dat uiteindelijk weer tot meer overheidsuitgaven.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan leren ze het maar niet. Het voorkomt in ieder geval dat je mensen moet dwingen om te betalen voor de onverantwoordelijkheid van anderen.
Je hebt gelijk dat we in de huidige situatie tot in het oneindige blijven faciliteren dat mensen domme keuzes maken, ja.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lees nog eens goed. Want linksom of rechtsom betaal je daar altijd voor. De mensen die jij domme keuzes vindt maken leven niet in een ander universum; die domme keuzes hebben invloed op microniveau en daarmee uiteindelijk ook op macroniveau. En als die domme keuzes tot schade leiden, leidt dat uiteindelijk weer tot meer overheidsuitgaven.
Er is geen alternatief zolang mensen domme keuzes blijven maken. Dat heeft niets met de huidige situatie van doen. En 'gek' genoeg is het vooralsnog het meest prettig toeven in landen waarin die - zoals jij dat noemt - domme keuzes gefaciliteerd worden.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat we in de huidige situatie tot in het oneindige blijven faciliteren dat mensen domme keuzes maken, ja.
In dit specifieke geval is dat alternatief er wel degelijk. Al vele generaties overleven kinderen gewoon hun eerste maanden, ook al is vader aan het werk.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is geen alternatief zolang mensen domme keuzes blijven maken. Dat heeft niets met de huidige situatie van doen. En 'gek' genoeg is het vooralsnog het meest prettig toeven in landen waarin die - zoals jij dat noemt - domme keuzes gefaciliteerd worden.
Ik vind slimmere en meer empathische mensen, een langere levensduur en betere relaties met partner en kind(eren) wel opwegen tegen een vader die maar een paar dagen verlof krijgt. Je verliest er vrij weinig mee.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dit specifieke geval is dat alternatief er wel degelijk. Al vele generaties overleven kinderen gewoon hun eerste maanden, ook al is vader aan het werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |