quote:20 foreign citizens (mostly western) taking hostage in #Gulshan restaurant raid, #Dhaka #Bangladesh. Most of them are foreign diplomats
quote:Schutters vallen café aan in Bengaalse diplomatenwijk
Schutters zijn in een diplomatenwijk in de Bengaalse hoofdstad Dhaka in een vuurgevecht verwikkeld met de politie.
Drie mensen, waaronder twee politieagenten, zijn gewond geraakt meldt BBC News op basis van The Bangladesh Daily Star.
De Amerikaanse ambassade in de Bengaalse hoofdstad laat weten dat het mogelijk om een gijzeling gaat. En adviseert mensen in de buurt om een veilige schuilplaats te zoeken. Volgens de krant Dhaka Tribune zouden mogelijk twintig mensen, waaronder veel buitenlanders, worden gegijzeld.
De schietpartij zou zijn ontstaan in een café in de wijk Gulshan toen enkele schutters het café binnengingen en het vuur openden.
Politie heeft het gebied afgezet. Het café is volgens de BBC onder anderen populair bij buitenlandse werknemers in Bangladesh en diplomaten.
Onrustig
Het is de afgelopen maanden onrustig in Bangladesh. Het land kampt de afgelopen maanden met een groot aantal aanslagen op seculiere, liberale en atheïstische activisten en leden van islamitische minderheden.
Van de 160 miljoen inwoners in Bangladesh is bijna 90 procent moslim.
Ook mensen van andere groepen waren soms het slachtoffer. In april kwamen bijvoorbeeld nog twee prominente homo-activisten, een student en een hoogleraar om het leven.
Half mei werden daarnaast een dorpsdokter en een universitair docent aangevallen met kapmessen. De aanslagen worden veelal opgeëist door Islamitische Staat, maar de regering spreekt juist van "terrorisme op eigen bodem".
Volgens mij al vanaf vanmiddag aan de gang. Mensen hebben gewoon weinig interesse in Bangladesh.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:18 schreef MadameMossel het volgende:
Het wordt zo normaal dat er na 40 minuten pas 1 reactie is...
twitter:News_Executive twitterde op vrijdag 01-07-2016 om 20:23:55UPDATE: Up to 12 foreigners are being held hostage inside the restaurant by up to 9 militants in Dhaka Bangladesh, there are casualties reageer retweet
Mensen kijken gtst cliffhangerquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:18 schreef MadameMossel het volgende:
Het wordt zo normaal dat er na 40 minuten pas 1 reactie is...
Zag al zo'n reactie voorbij komen idd op reddit:quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Bengaalse overheid heeft te lang de andere kant opgekeken terwijl ultra-orthodoxe elementen rustig konden kweken. Nu is het pay time. Geniet van Bengalezen. Geen enkele medelijden mee. Wie dat soort fouten maakt verdient een land van chaos en anarchie.
https://www.reddit.com/r/(...)deshi_capital_dhaka/quote:This may sound crass, but here it goes. As a Bangladeshi, people had it coming. When the Islamic terrorists started to kill atheists, secular bloggers, and extremist Islamic parties are holding mass procession to behead ex-Muslims, atheists, most of the people were complicit. The govt. did not take any action because most of the people were OK, if not happy, with the murders. It's the infidels are getting killed, killers are trying to destroy the enemies of Islam, so no need to worry about that. Many secularist bloggers, journalists, and writers have tried to warn about the danger of sharia law, Islamic revolution. We have so many examples to learn from - Pakistan, Afghanistan etc. But people were too much drunk in the alcohol of Islamic utopia - free of infidels. Guess what? In a muslim majority country, there are not many infidels -- decades of ethnic cleansing took care of that -- after killing all the infidels, whom they are going to turn their eyes on. Now is the turn for the Muslims who are not Muslim enough for the terrorists.
We saw it coming. We had it coming. We ignored all the living examples of countries destroyed by Islamists. We did not do anything because it's the infidels who are getting killed. We whined why others are making a big deal out of it. We hatched conspiracy theories; it's the jews and the christians that are doing it. Now terrorists are coming to get us. Guess what we will do now? We will blame the West for all the killings. We will whine about Islamophobia. We will hatch more conspiracy theories - the jews are doing it. We will claim ourselves "the victim", but we will never take the responsibility that we bred this monster and let it grow. Then, maybe we will migrate to other countries, and start the whole process of building another Islamic "utopia".
Kortom wel te begrijpen dat mensen dus ook vluchten naar EU toe........quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zag al zo'n reactie voorbij komen idd op reddit:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)deshi_capital_dhaka/
livestream
https://www.reddit.com/live/x6nlz174eayk
Zet alle berichten van de afgelopen tijd, die in deze categorie vallen en je wordt vanzelf zeer onrustig.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoop dat het goed afloopt.
Vind onrustig nogal een understatement als je de berichten van de afgelopen tijd leest.
Nja in het geval van Bangladesh bedoel je of algemeen?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zet alle berichten van de afgelopen tijd, die in deze categorie vallen en je wordt vanzelf zeer onrustig.
Algemeen, in de zin van (moslim) terrorisme.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja in het geval van Bangladesh bedoel je of algemeen?
Ja klopt maar de berichten die uit Bangladesh komen schrik ik elke keer van. Het gewoon op straat op gruwelijke wijze mensen vermoorden. Met kapmessen en shitquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Algemeen, in de zin van (moslim) terrorisme.
Bangladesh (en ook India) heeft ook nog te lijden onder climate change. In de Sundarban (delta van de Ganges). Laatst docu over gezien. Miljoenen lui zullen moeten verkassen binnen tien jaar.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja in het geval van Bangladesh bedoel je of algemeen?
Ja.. dat klopt zeer zeker, maar dan moet je je voor de grap eens verdiepen in Braziliequote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt maar de berichten die uit Bangladesh komen schrik ik elke keer van. Het gewoon op straat op gruwelijke wijze mensen vermoorden. Met kapmessen en shit
Nja heb de afgelopen jaren alleen maar negatieve berichten gehoord. Eerst over omstandigheden van mensen die in de kledingindustrie en zo werken. En dan nu lees je vrijwel wekelijk wel weer een bericht van een docent of een geestelijke die op straat is afgeslacht.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bangladesh (en ook India) heeft ook nog te lijden onder climate change. In de Sundarban (delta van de Ganges). Laatst docu over gezien. Miljoenen lui zullen moeten verkassen binnen tien jaar.
Het is ook verschrikkelijk idd. Je wordt er pessimistisch van iig.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja heb de afgelopen jaren alleen maar negatieve berichten gehoord. Eerst over omstandigheden van mensen die in de kledingindustrie en zo werken. En dan nu lees je vrijwel wekelijk wel weer een bericht van een docent of een geestelijke die op straat is afgeslacht.
Sommige landen lijken alleen maar terug te gaan in de tijd.
Ja hoor ik dan weer niet zoveel over maar dat is veel drugsgerelateerd geweld toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja.. dat klopt zeer zeker, maar dan moet je je voor de grap eens verdiepen in Brazilie![]()
Je hebt wel gelijk though en het lijkt daar wel steeds erger te worden.
Ja dat sowieso ja. Elke keer denk je dat het niet slechter kan. En hoeveel pech mensen dan kunnen hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is ook verschrikkelijk idd. Je wordt er pessimistisch van iig.
Ja, als je er geboren bent, weet je nauwelijks beter.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat sowieso ja. Elke keer denk je dat het niet slechter kan. En hoeveel pech mensen dan kunnen hebben.
Je maakt een grapje toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, als je er geboren bent, weet je nauwelijks beter.
Zelfde als die hond bij onze buren die altijd in een hondenhok zit achter in de tuin. Beestje weet niet beter.
Ons chihuahuatje weet ook niet beter, maar daar wordt voor gekookt.
Nee, ik vergelijk niet mensen met honden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij vergelijkt mensen met honden?
Ff serieus. Je bent niet serieus, dat kan niet.
Toch?
Je denkt serieus dat die mensen niet weten dat ze nogal in een ongelukkige positie geboren zijn?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik vergelijk niet mensen met honden.
Ik zeg dat als je er geboren bent dan weet je niet beter.
Net als die hond bij ons achter in de tuin, die weet ook niet beter. Gun hem wel een beter bestaan.
Ik denk dat mensen de situatie waarin ze geboren zijn idd als referentiekader hebben idd.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat die mensen niet weten dat ze nogal in een ongelukkige positie geboren zijn?
Je denkt dat ze compleet zijn afgesloten van de buitenwereld? Dat ze denken dat de hele wereld in dezelfde shitty positie zit?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen de situatie waarin ze geboren zijn idd als referentiekader hebben idd.
Zeg ik nou iets ontzettend akeligs dan?
Ik denk niet dat ze de hele dag op internet zitten om hun eigen situatie met die van de situatie in het westen te vergelijken, nee.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je denkt dat ze compleet zijn afgesloten van de buitenwereld? Dat ze denken dat de hele wereld in dezelfde shitty positie zit?
Jij denkt dat ik zeg dat mensen met een andere huidskleur honden zijn?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso is de vergelijking met het bewustzijn van een hond nogal bizar.
Dat zei ik niet maar jij zegt dat ze gewoon niet beter weten nee. Dat ze denken dat het overal zo gaat. Das onzin toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de hele dag op internet zitten om hun eigen situatie met die van de situatie in het westen te vergelijken, nee.
Jij denkt van wel?
Nee dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik zeg dat mensen met een andere huidskleur honden zijn?
Pas sinds de komst van internet en de daarbijbehorende globalisering kun je daar niet meer van spreken mijn inziens.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zei ik niet maar jij zegt dat ze gewoon niet beter weten nee. Dat ze denken dat het overal zo gaat. Das onzin toch?
Nee maar we kunnen er wel gewoon van uitgaat dat zelfs mensen in Bangladesh wel eens op het internet zijn geweest, een tv hebben etc.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Pas sinds de komst van internet en de daarbijbehorende globalisering kun je daar niet meer van spreken mijn inziens.
Wat bedoel je met "overal zo gaat"?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zei ik niet maar jij zegt dat ze gewoon niet beter weten nee. Dat ze denken dat het overal zo gaat. Das onzin toch?
Dat zeg ik, dat is pas met de komst van internet en televisie gekomenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar we kunnen er wel gewoon van uitgaat dat zelfs mensen in Bangladesh wel eens op het internet zijn geweest, een tv hebben etc.
De landen om hun heen of de westerse wereld. Ik heb geen idee, ik denk dat ze wel beter weten dan dat namelijk.quote:
Ja nou dat hebben ze toch al een tijdje... :pquote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat is pas met de komst van internet en televisie gekomen
Ze denken wrs niet dat het overal een kutzooi is. Alhoewel? Dat weet je niet. Genoeg Marokkanen gesproken die denken dat onze koning ook alle touwtjes in handen heeft. Ga je uitleggen hoe het wel zit in NL, geloven ze dit niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zeg je dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik ook niet.
Dit is een beetje flauw Ryan...
Het gaat om aanslagen toch? Worden er geen mensen onthoofd in Frankrijk of opgeblazen in België? Of in India?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De landen om hun heen of de westerse wereld. Ik heb geen idee, ik denk dat ze wel beter weten dan dat namelijk.
Ja je hebt over ervaringen met honden en je ouders.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze denken wrs niet dat het over een kutzooi is. Alhoewel? Dat weet je niet. Genoeg Marokkanen gesproken die denken dat onze koning ook alle touwtjes in handen heeft. Ga je uitleggen hoe het wel zit in NL, geloven ze dit niet..
Punt is dat mensen wennen aan de crap waarin ze zitten en er het beste van proberen te maken onder de omstandigheden.
Mijn ouders hebben als kind en tiener in een wereldoorlog geleefd, ik ken die verhalen wel hoor, hoe mensen zich aanpassen.
Je heb zojuist het bewustzijn van inwoners van Bangladesh vergeleken met jouw huisdieren.quote:
Uh ik had het over de algehele klote situatie daar.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:11 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Het gaat om aanslagen toch? Worden er geen mensen onthoofd in Frankrijk of opgeblazen in België? Of in India?
Ja, mijn ouders waren net als die hond van de buren, wisten toen ook niet dat het anders kon.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je hebt over ervaringen met honden en je ouders.
....
Het geen pretje vinden is wat anders als niet het bewustzijn hebben om te begrijpen dat het niet normaal is.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders waren net als die hond van de buren, wisten toen ook niet dat het anders kon.
Voor de oorlog was het ook al geen pretje.
O, shit, vergelijk ik nu mijn ouders met honden?
Hoe kan ik toch?
En waarom is het daar een klote situatie dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uh ik had het over de algehele klote situatie daar.
Hou er maar mee op, het gaat allemaal weer nergens over. Of vraag maar een ban aan oid.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je heb zojuist het bewustzijn van inwoners van Bangladesh vergeleken met jouw huisdieren.
En dan begin jij ook nog over huidskleur.
Heb je wat gedronken?
Waar doel je op?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:14 schreef PXY225 het volgende:
[..]
En waarom is het daar een klote situatie dan?
Niet nu de slachtoffer gaan uithangen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hou er maar mee op, het gaat allemaal weer nergens over. Of vraag maar een ban aan oid.
Ik weet niet wat je van plan bent, om mensen hun woorden te verdraaien.
Is wel schering en inslag hier op FOK geworden iig.
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, als je er geboren bent, weet je nauwelijks beter.
Zelfde als die hond bij onze buren die altijd in een hondenhok zit achter in de tuin. Beestje weet niet beter.
Ons chihuahuatje weet ook niet beter, maar daar wordt voor gekookt.
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik zeg dat mensen met een andere huidskleur honden zijn?
Omdat het een van de armste landen ter wereld is..quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:15 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Jij hebt het over de algehele klote situatie daar, en ik vraag wat je daarmee bedoelt.
En nu? Kun je niet doordenken dan? Waarom zijn ze arm? Wie is de schuldige?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat het een van de armste landen ter wereld is..
Had je dit niet zelf ook kunnen bedenken?
Er is een schuldige?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:18 schreef PXY225 het volgende:
[..]
En nu? Kun je niet doordenken dan? Waarom zijn ze arm? Wie is de schuldige?
De locatie maakt verder niet uit?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:20 schreef PXY225 het volgende:
[..]
De Bengaalse regering en hun buitenlandse sponsoren volgens de aanslagplegers?
Ik wil niks van jou persoonlijk, maar ik probeer te brainstormen over waarom ze aanslagen plegen en hoe dit gestopt kan worden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De locatie maakt verder niet uit?
Sowieso snap ik niet echt wat je nu van mij wilt...![]()
Ik had het niet alleen over de aanslagen maar over de algehele klote situatie. Ik zei dat ze pech hadden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:23 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ik wil niks van jou persoonlijk, maar ik probeer te brainstormen over waarom ze aanslagen plegen en hoe dit gestopt kan worden.
Pech hebben, haha, ja dat is één visie op de situatie daar. Anderen grijpen blijkbaar naar de wapens omdat ze een andere visie hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik had het niet alleen over de aanslagen maar over de algehele klote situatie. Ik zei dat ze pech hadden.
Nogmaals ik heb het niet alleen over de aanslagen. Heb het over de gehele bevolking.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:25 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Pech hebben, haha, ja dat is één visie op de situatie daar. Anderen grijpen blijkbaar naar de wapens omdat ze een andere visie hebben.
Nogmaals, aanslagen, armoede, en nog meer factoren zijn gerelateerd aan elkaar en kun je niet los van elkaar zien vind ik.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nogmaals ik heb het niet alleen over de aanslagen.
Joh.... ik had het over dat mensen pech hadden. Niet specifiek de mensen die aanslagen plegen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:27 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Nogmaals, aanslagen, armoede, en nog meer factoren zijn gerelateerd aan elkaar en kun je niet los van elkaar zien vind ik.
Heb ik dan anders beweerd? Ben jij misschien degene die dronken is?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Joh.... ik had het over dat mensen pech hadden. Niet specifiek de mensen die aanslagen plegen.
En in dit land stampen we gewoon een mega salafistenschool uit de grond. Diep gestoord.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zag al zo'n reactie voorbij komen idd op reddit:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)deshi_capital_dhaka/
livestream
https://www.reddit.com/live/x6nlz174eayk
Nee maar wederom ging je verder over aanslagen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:29 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Heb ik dan anders beweerd? Ben jij misschien degene die dronken is?
Ik vind het feit dat je zei dat ze pech hebben omdat ze arm zijn kortzichtig. Een VVD-uitspraak.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar wederom ging je verder over aanslagen.
Snap niet welke discussie je nou met probeerde aan te gaan.
Sinds opkomst IS denk ik.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is trouwens toch nog niet zolang aan de gang dat er dit soort aanslagen worden gepleegd?
Beste Yasmin, hij vergeleek de SITUATIES (die van die mensen en die van zijn hond). Hij vergeleek echt niet die mensen met honden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Niet nu de slachtoffer gaan uithangen.
Kijk wat je hebt gezegd:
Ze hebben pech omdat ze daar geboren zijn. En daarmee bedoel ik echt al de hele tijd de inwoners van Bangladesh.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:32 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ik vind het feit dat je zei dat ze pech hebben omdat ze arm zijn kortzichtig. Een VVD-uitspraak.
Ja dan lees jij het toch anders dan ik.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:33 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Beste Yasmin, hij vergeleek de SITUATIES (die van die mensen en die van zijn hond). Hij vergeleek echt niet die mensen met honden.
Ik denk dat bepaalde lieden er baat bij hebben dat zij in armoede blijven leven de komende eeuwen, en het kan best zo zijn dat ze bewust in die situatie worden gehouden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze hebben pech omdat ze daar geboren zijn. En daarmee bedoel ik echt al de hele tijd de inwoners van Bangladesh.
Hoe is dit kortzichtig?
Ze hebben ook nogal last van het klimaat daar.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:34 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ik denk dat bepaalde lieden er baat bij hebben dat zij in armoede blijven leven de komende eeuwen, en het kan best zo zijn dat ze bewust in die situatie worden gehouden.
Ja dat is nog een factor, misschien dat ze daarom baat hebben bij een kalifaat zonder grenzen, dan kunnen ze namelijk massaal verhuizen en infidel-woningen inpikken in buurlanden. Zouden ze daarom aanslagen plegen?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze hebben ook nogal last van het klimaat daar.
Als ik zou weten welk plan de aanslagplegers zouden hebben zou ik denk ik mijn tijd nu wel nuttiger kunnen besteden dan hier op fok zitten...quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:39 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ja dat is nog een factor, misschien dat ze daarom baat hebben bij een kalifaat zonder grenzen, dan kunnen ze namelijk massaal verhuizen en infidel-woningen inpikken in buurlanden. Zouden ze daarom aanslagen plegen?
Heb het trouwens nog steeds over de bevolking.quote:Omdat het grootste deel van Bangladesh bestaat uit laaggelegen vlakte, vinden in het land regelmatig grote overstromingen plaats. De overstromingen komen vooral voor tijdens de moesson. Tijdens een gemiddelde moesson staat meer dan twee derde van Bangladesh onder water. Hoewel de moesson ook in Bangladesh voor een toename in de neerslag zorgt, is de toename in de wateraanvoer van de grote rivieren de belangrijkste oorzaak. Wanneer het waterpeil in alle drie de grote rivieren tegelijk een maximum bereikt, is dit een ramp voor de bevolking. In 1998, 2004 en 2007 raakten miljoenen mensen dakloos en veroorzaakten de overstromingen honderden slachtoffers. De overstromingen zijn echter niet alleen een probleem. De jaarlijkse aanvoer van vruchtbaar slib is van groot belang voor de landbouw. Aangezien de economie sterk afhankelijk is van de landbouw, is infrastructuur om de overstromingen tegen te houden controversieel. De rivieren zijn grotendeels niet van dijken voorzien.
Bangladesh is een van de meest gevoelige gebieden voor zeespiegelstijgingen. De door veel klimatologen voorspelde stijging als gevolg van de opwarming van de Aarde zou het land in de toekomst hard kunnen treffen. Daarom is de politiek in Bangladesh zeer sterk voor maatregelen die de uitstoot van broeikasgassen verminderen. Een voorbeeld is een verbod op benzine in de grote steden, waar tegenwoordig alle voertuigen op gas rijden.
Een ander groot probleem is de vervuiling van het grondwater met natuurlijk voorkomend arseen. Dit is voornamelijk een probleem waaraan bijgedragen is door westerse NGO's die het boren van putten als alternatief voor het vervuilde rivierwater hebben aangemoedigd. Arseenvergiftiging bedreigt ongeveer 25% van de bevolking. Ook groeit het werkende deel van de bevolking sneller dan het aantal banen in de belangrijkste sector, de landbouw.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bangladesh
We weten nu iig zeker wie die aanslagplegers zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ik zou weten welk plan de aanslagplegers zouden hebben zou ik denk ik mijn tijd nu wel nuttiger kunnen besteden dan hier op fok zitten...
Ja verrast jou ditquote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:52 schreef PXY225 het volgende:
[..]
We weten nu iig zeker wie die aanslagplegers zijn.
IS eist gijzeling restaurant hoofdstad Bangladesh op
De gijzeling van een restaurant in Dhaka, de hoofdstad van Bangladesh, is opgeëist door Islamitische Staat. Om iets na 21 uur lokale tijd werd het restaurant bestormd door ten minste negen bewapende mannen. Hoeveel mensen er gegijzeld zijn, is niet bekend.
http://www.volkskrant.nl/(...)gladesh-op~a4331735/
Behalve bij aanslagen in Turkije, om de een of andere reden eisen ze die aanslagen niet op terwijl het overduidelijk is dat zij het gedaan hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja verrast jou dit
Afgezien van of ze hier achter zitten of niet. Heb het wel een beetje het gevoel alsof ze elke keer als de kippen bij zijn om iets op te eisen.
Ja dat weet ik niet. Ben geen expert in typische trademarks van terroristische groeperingen :pquote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:55 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Behalve bij aanslagen in Turkije, om de een of andere reden eisen ze die aanslagen niet op terwijl het overduidelijk is dat zij het gedaan hebben.
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik niet. Ben geen expert in typische trademarks van toeristische groeperingen :p
In die jaren dat jij er woonde was dit nog niet?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:09 schreef KNAK het volgende:
Heb er jaren gewoond. 5 minuten loop afstands van dat restaurant
Het is Dichtbij de Nederlandse club, dichtbij de nordic club , genoeg expats / diplomaten / zakenlui die daar in die wijk leven.
Heb nog een mooie tijd van het lazarus door de straten van die wijk lopen mogen meemaken. Er gefeest als een gek wat in Nederland niet zou kunnen. Ga er nu voor geen prijs meer heen
Van 2007 tot 2011 heb ik snachts zonder issues half laveloos door die wijk kunnen hobbelen. ISIS was er toen nog niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In die jaren dat jij er woonde was dit nog niet?
Maar er waren ook genoeg plekken waar je niet zou komen?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:16 schreef KNAK het volgende:
[..]
Van 2007 tot 2011 heb ik snachts zonder issues half laveloos door die wijk kunnen hobbelen. ISIS was er toen nog niet.
Enige trammelant wat ik zo ongeveer heb meegemaakt was wat tasjesdieven. De wijk is open voor een ieder om binnen te rijden. Wel de nodige RAB agenten links en rechts , guards gestationeerd voor huizen en ambassades , maar nooit echt onveilig gevoeld (in die wijk)
Voor m'n werk moest ik dagelijks die wijk verlaten. Armoede is duidelijk meer aanwezig buiten dat gebied , maar heb me nooit onveilig gevoeld. Vaak vond ik het altijd wel leuk, want de meeste Bengalen buiten die wijk zien niet zo veel blanke mensen, met name buiten dhaka. Met name de jeugd kwam wanneer ze in staat waren altijd een praatje maken. Het enige gevaar was het verkeer. Die snelwegenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar er waren ook genoeg plekken waar je niet zou komen?
Dat lijkt mij wel erg naar.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:25 schreef KNAK het volgende:
[..]
Voor m'n werk moest ik dagelijks die wijk verlaten. Armoede is duidelijk meer aanwezig buiten dat gebied , maar heb me nooit onveilig gevoeld. Vaak vond ik het altijd wel leuk, want de meeste Bengalen buiten die wijk zien niet zo veel blanke mensen, met name buiten dhaka. Met name de jeugd kwam wanneer ze in staat waren altijd een praatje maken. Het enige gevaar was het verkeer. Die snelwegen. Heb genoeg lijken gezien door verkeersongevallen in die tijd; rood gekleurd asfalt .. Echt ernstig
Als man kon ik me er vrij bewegen in vrijwel alle gebieden in en rondom dhaka. Erbuiten ook.
twitter:Elsevier twitterde op vrijdag 01-07-2016 om 22:24:36Zeker veertig gewonden na IS-terreurdaad in #Bangladesh https://t.co/yF56cTpW2c https://t.co/G4vvIwYKcP reageer retweet
Dat is het niveau van Ryan Verlinde.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso is de vergelijking met het bewustzijn van een hond nogal bizar.
Voor werk moest ik door het land heen rijden; links en rechts rijstvelden, woeste natuur.. Erg mooi. De stad zelf is beetje ranzig. Erbuiten is mooi, als je al dat zwerfafval langs de weg zo nu en dan er even bij wegdenktquote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel erg naar.
Keek net op google en volgens mij hebben ze daar wel prachtige natuur?
20 doden aldus ISquote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:24 schreef Yasmin23 het volgende:
Vind dat twitter altijd lastig te geloven wat er waar is. Sommige berichten spreken over 2 dode Italianen en las ook een Franstalige tweet over 20 doden...
Hoop dat ze geen gelijk hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:32 schreef PXY225 het volgende:
[..]
20 doden aldus IS
IS-persbureau meldt dood 20 gijzelaars
http://www.telegraaf.nl/b(...)in_Bangladesh__.html
Politiemannen gedood bij gijzelingsactie van IS in restaurant
heeft aan twee agenten het leven gekost
http://www.hln.be/hln/nl/(...)og-aan-de-gang.dhtml
Lekker op de man spelen is het niet?quote:
En waarom was er ineens deze verandering? Regering?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:38 schreef KNAK het volgende:
Er gebeurt nog wel meer daar wat het nieuws niet haalt, wat ik van mensen die daar nog wonen dan weer hoor.
Alle feesten zoals die er vroeger waren zijn er al niet meer. De internationale clubs ( waar je kan eten, zwemmen, tennissen, etc ) sluiten al vroeg in de avond. De hotels (raddisson, westin etc) geven geen knalfeesten meer) mensen zijn nu helemaal aangewezen op privé huisfeesten waar ook al zenuwachtig over gedaan wordt deze te houden.
Kut met peren in dit soort landen voor westerlingen tegenwoordig. Hard werken en vlug je huisje in en er tot aan de volgende dag niet meer uitkomen is hoe ze het tegenwoordig doen
Geen idee, lijkt mij de opkomst van groepen als IS.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En waarom was er ineens deze verandering? Regering?
Ja weet niet of je het kan voorkomen. Denk het niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:44 schreef KNAK het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt mij de opkomst van groepen als IS.
De regering hangt er daar ook maar halfbakken bij. Er is wel genoeg politiemacht op de been, checkpoints her en der, maar dat was er in Turkije ook, in Brussel ook,.. Parijs ook.
twitter:ReutersWorld twitterde op vrijdag 01-07-2016 om 21:49:13BREAKING: Islamic State claims responsibility for attack on cafe in Bangladesh, says more than 20 people killed: Amaq news agency reageer retweet
90% van de bevolking ginder wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:50 schreef Infection het volgende:
Ze zullen wel weer de religie van de vrede aanhangen.
Wat moeten het anders zijn? De lokale toneelvereniging die Band of Brothers naspeeltquote:Een groep van acht of negen gewapende mannen, vermoedelijk terroristen, viel eerder op de avond het Spaanse restaurant Holey Artisan Bakery binnen. Dat is populair bij buitenlandse bezoekers. Volgens diplomatieke bronnen worden twintig tot dertig mensen, zowel gasten als personeel, gegijzeld. Een ontsnapte werknemer vertelde dat de daders 'Allahu Akbar' (God is groot) riepen toen ze naar binnen stormden.
Jazeker. Het gaat nog wel tot morgen door. De hele wijk moet uitgekamd worden. Ze hadden het gemunt op een chique buurt waar vooral Europeanen en Amerikanen wonen..... De afgelopen maanden hebben ze al verscheidene Bengaalse atheïsten, seculieren, homoseksuelen en bloggers neergestoken. Dit was het volgende project.quote:
Niemand wil ze. Als ze in Thailand aankomen met hun schuiten dan slepen de Thaise autoriteiten ze zonder blikken en blozen weer terug de zee op. Je ziet huilende mannen, vrouwen en kinderen maar ze hebben totaal geen boodschap aan. Niet zonder reden. Zodra hun buikje gevuld is, ze een huis hebben daarna begint het sprookje van radicalisering en ander ongein pas. Tot die tijd zijn ze zielig.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 23:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Zou die instelling de reden zijn dat Birma liever geen Bengaalse kolonisten op haar grondgebied heeft?
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:17 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Niemand wil ze. Als ze in Thailand aankomen met hun schuiten dan slepen de Thaise autoriteiten ze zonder blikken en blozen weer terug de zee op. Je ziet huilende mannen, vrouwen en kinderen maar ze hebben totaal geen boodschap aan. Niet zonder reden. Zodra hun buikje gevuld is, ze een huis hebben daarna begint het sprookje van radicalisering en ander ongein pas. Tot die tijd zijn ze zielig.
quote:Volgens de Verenigde Naties zijn de Rohingya één van de meest vervolgde minderheden ter wereld. Door het racistisch en religieus geweld tegen dit volk zijn in loop der tijd honderdduizenden gevlucht naar Bangladesh en andere nabijgelegen landen. De junta van Myanmar heeft meerdere malen twee minderheden (Rohingya en Chinezen) in Myanmar vervolgd door hetzes tegen deze volkeren te stichten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rohingya_(volk)
Prima, terug naar hun thuisland Bangladesh. Dan blijven tenminste nog een aantal landen bevrijdt van islamitische terreur.quote:
Je leest net dat zij vervolgd worden en zijn en dan alsnog een opmerking maken over islamitisch terreur?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:24 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Prima, terug naar hun thuisland Bangladesh. Dan blijven tenminste nog een aantal landen bevrijdt van islamitische terreur.
Alle minderheden in islamitische landen worden vervolgd: yezidi, kopten, atheïsten, seculieren, homo- en bikseksuelen. Ik heb je niet een keer betrapt op een uitspraak daarover. Ik kan niet rauwig om zijn als volkeren ze liever niet hebben in hun thuisland. Aziaten zijn over het algemeen niet zo ver heen dat ze politiek correct te werk gaan.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je leest net dat zij vervolgd worden en zijn en dan alsnog een opmerking maken over islamitisch terreur?
Nazi's worden toch ook vervolgd? Maakt ze nog niet zielig.....quote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je leest net dat zij vervolgd worden en zijn en dan alsnog een opmerking maken over islamitisch terreur?
IS heeft aangegeven dat ze vanuit Bangladesh aanslagen in Myanmar aan het voorbereiden zijn. Ze gaan uitbreiden naar de boeddhistische terreurstaat Myanmar.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja geloof dat wat er met deze groep gebeurd is daar van los staatquote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:30 schreef PXY225 het volgende:
[..]
IS heeft aangegeven dat ze vanuit Bangladesh aanslagen in Myanmar aan het voorbereiden zijn. Ze gaan uitbreiden naar de boeddhistische terreurstaat Myanmar.
Wat gaat nu gebeuren? Het lijkt mij dat iedereen gewoon naar huis gaat als dit voorbij is? Gezien het risico.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:36 schreef KNAK het volgende:
Het is bijzonder dat ze geen internationale club binnen zijn gestormd.
De nordic club zit er 2 minuten lopen vandaan; vol met Zweden/Finnen/Denen en groepen ander internationaal volk wat naar binnen mag op vertoning van hun eigen clubpas (zo had ik een NLe club pas waarmee ik ook de internationale clubs mee binnen kon komen) en volk wat ingeschreven kan worden door een lid als ze geen pas hebben
Nederlandse club zit er nog geen 5 minuten lopen ten westen van dat restaurant. Nederlanders, ander internationaal volk, en met genoeg guesthouse gasten, ook internationaal
Genoeg ander internationaal gebeuren op die map en er iets buiten te vinden. Een restaurant pakken is nogal algemeen, want ook lokaal volk is er te vinden, meer dan in die internationale clubs. ( op het personeel na )
[ afbeelding ]
Linksonder het appartement waar ik toen woonde
Ik heb de nodige onrusten meegemaakt, met name de "hartals" - opstand van het volk, vaak vanwege politieke redenen. Er wordt aangeraden thuis te blijven tijdens deze momenten. Ambassade personeel zal nog niet gerepatrieerd worden lijkt mij. Er is al flink gesneden in beheer, dus op een ambassadeur, 1st secretary en nog wat ander uitgezonden volk zal er niet veel zijn. Deze mensen zullen werk - naar huis - werk leventje gaan leidenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:38 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Wat gaat nu gebeuren? Het lijkt mij dat iedereen gewoon naar huis gaat als dit voorbij is? Gezien het risico.
Op zich een juist en hard oordeel, maar besef je wel dat dit ook op Nederland van toepassing is?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Bengaalse overheid heeft te lang de andere kant opgekeken terwijl ultra-orthodoxe elementen rustig konden kweken. Nu is het pay time. Geniet van Bengalezen. Geen enkele medelijden mee. Wie dat soort fouten maakt verdient een land van chaos en anarchie.
Zeker weten doe ik dat kerel, zeker weten. Dat doe ik al lange tijd zelfs.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 07:44 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Op zich een juist en hard oordeel, maar besef je wel dat dit ook op Nederland van toepassing is?
Nederland faciliteert samen met Saoedi Arabië het salafisme is Nederland
Dat zal wel meevallen, ze planten zich daar nog steeds voort als konijnen terwijl ze zich bewust zijn van een waardeloos toekomstperspectief voor hun kroost. Dus geen pech, gewoon het gevolg van een bewuste keuze, ze zullen het wel geweldig moeten vinden daarquote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben pech omdat ze daar geboren zijn. En daarmee bedoel ik echt al de hele tijd de inwoners van Bangladesh.
Hoe is dit kortzichtig?
het veilig houden van je vakantie ligt eraan in welke gebieden en wijken je komt, en ook hoe je je gedraagt en opstelt.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Trouwens heb ik bij Brazilië altijd het gevoel gehad dat het een onveilig land was. Terwijl het mij wel fucking vet lijkt om er heen te gaan.
Erdogan is gewoon bezig met verdeel en heers.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:16 schreef PXY225 het volgende:
Het IS persbureau had dus uiteindelijk gelijk, 20 doden dus. Wie had dat gedacht, dat zij betrouwbaarder zouden zijn dan de Westerse media.
Nu ga ik toch twijfelen of IS achter de aanslag in Istanbul zat, anders hadden ze het wel opgeëist.
Het waren iig geen Koerden, want de aanslagplegers waren niet-Koerden uit Rusland en Centraal Azië. De aanslagplegers van Turkije zouden volgens geruchten behoren tot een splintergroepering die IS te gematigd vindt (ooit hoorden ze bij IS maar ze hebben zich afgesplitst vanwege hun verschillende opvattingen over Turkije en de vraag of de Turken infidels zijn of niet, op Twitter worden ze de Hazimi-groep genoemd).
quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:59 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
'Italiaanse gijzelaars Bangladesh gemarteld'
[ afbeelding ]Een van de Italiaanse slachtoffers aangekomen in Rome
ROME - De moslimextremisten die vorige week twintig mensen gijzelden en vermoordden in een restaurant in Dhaka hebben in elk geval de Italianen onder hen gemarteld. Dat hebben lijkschouwers vastgesteld na aankomst van de lijken van de slachtoffers in Rome, laat een bron bij de Italiaanse rechterlijke macht weten.
De lichamen van de negen Italianen vertoonden hak- en steekwonden en sommige waren aan stukken gesneden, aldus de bron. Uit de lijkschouwing zou zijn gebleken dat velen van hen een langzame dood zijn gestorven.
Behalve negen Italianen waren onder de omgebrachte gijzelaars ook een aantal Japanners, Indiërs en Amerikanen. Het gros van hen werkte in de kledingindustrie. Islamitische Staat heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist.
Bron
quote:Zeker vier doden na aanval militanten op agenten Bangladesh
Een groep militanten heeft in Bangladesh agenten aangevallen die patrouilleerden bij een viering van het Suikerfeest. De aanslagplegers gooiden zelfgemaakte bommen en openden het vuur op politiemensen. Er kwamen zeker vier mensen om het leven.
Het incident gebeurde in de plaats Kishoreganj, in het noordoosten van Bangladesh. Daar was een grote groep moslims bij elkaar gekomen om het einde van de ramadan te vieren.
De militanten, die ook islamitisch zijn, gooiden molotovcocktails naar de groep politiemensen. Bij de aanval kwamen twee agenten, een militant en een omstander om. Twaalf mensen raakten gewond.
Geweld
De situatie in Bangladesh is gespannen. Afgelopen vrijdag bestormden gewapende mannen een restaurant in de hoofdstad Dhaka. Zij gijzelden de aanwezigen, onder wie Europeanen. Ruim twintig mensen werden gedood.
De verantwoordelijkheid voor die aanslag werd opgeëist door IS, dat in de dagen daarna een video publiceerde waarin wordt gewaarschuwd voor meer geweld. Ondanks die boodschap houdt de regering van Bangladesh vol dat de terreurgroep niet actief is in het land.
http://nos.nl/artikel/211(...)nten-bangladesh.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |