quote:20 foreign citizens (mostly western) taking hostage in #Gulshan restaurant raid, #Dhaka #Bangladesh. Most of them are foreign diplomats
quote:Schutters vallen café aan in Bengaalse diplomatenwijk
Schutters zijn in een diplomatenwijk in de Bengaalse hoofdstad Dhaka in een vuurgevecht verwikkeld met de politie.
Drie mensen, waaronder twee politieagenten, zijn gewond geraakt meldt BBC News op basis van The Bangladesh Daily Star.
De Amerikaanse ambassade in de Bengaalse hoofdstad laat weten dat het mogelijk om een gijzeling gaat. En adviseert mensen in de buurt om een veilige schuilplaats te zoeken. Volgens de krant Dhaka Tribune zouden mogelijk twintig mensen, waaronder veel buitenlanders, worden gegijzeld.
De schietpartij zou zijn ontstaan in een café in de wijk Gulshan toen enkele schutters het café binnengingen en het vuur openden.
Politie heeft het gebied afgezet. Het café is volgens de BBC onder anderen populair bij buitenlandse werknemers in Bangladesh en diplomaten.
Onrustig
Het is de afgelopen maanden onrustig in Bangladesh. Het land kampt de afgelopen maanden met een groot aantal aanslagen op seculiere, liberale en atheïstische activisten en leden van islamitische minderheden.
Van de 160 miljoen inwoners in Bangladesh is bijna 90 procent moslim.
Ook mensen van andere groepen waren soms het slachtoffer. In april kwamen bijvoorbeeld nog twee prominente homo-activisten, een student en een hoogleraar om het leven.
Half mei werden daarnaast een dorpsdokter en een universitair docent aangevallen met kapmessen. De aanslagen worden veelal opgeëist door Islamitische Staat, maar de regering spreekt juist van "terrorisme op eigen bodem".
Volgens mij al vanaf vanmiddag aan de gang. Mensen hebben gewoon weinig interesse in Bangladesh.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:18 schreef MadameMossel het volgende:
Het wordt zo normaal dat er na 40 minuten pas 1 reactie is...
twitter:News_Executive twitterde op vrijdag 01-07-2016 om 20:23:55UPDATE: Up to 12 foreigners are being held hostage inside the restaurant by up to 9 militants in Dhaka Bangladesh, there are casualties reageer retweet
Mensen kijken gtst cliffhangerquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:18 schreef MadameMossel het volgende:
Het wordt zo normaal dat er na 40 minuten pas 1 reactie is...
Zag al zo'n reactie voorbij komen idd op reddit:quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Bengaalse overheid heeft te lang de andere kant opgekeken terwijl ultra-orthodoxe elementen rustig konden kweken. Nu is het pay time. Geniet van Bengalezen. Geen enkele medelijden mee. Wie dat soort fouten maakt verdient een land van chaos en anarchie.
https://www.reddit.com/r/(...)deshi_capital_dhaka/quote:This may sound crass, but here it goes. As a Bangladeshi, people had it coming. When the Islamic terrorists started to kill atheists, secular bloggers, and extremist Islamic parties are holding mass procession to behead ex-Muslims, atheists, most of the people were complicit. The govt. did not take any action because most of the people were OK, if not happy, with the murders. It's the infidels are getting killed, killers are trying to destroy the enemies of Islam, so no need to worry about that. Many secularist bloggers, journalists, and writers have tried to warn about the danger of sharia law, Islamic revolution. We have so many examples to learn from - Pakistan, Afghanistan etc. But people were too much drunk in the alcohol of Islamic utopia - free of infidels. Guess what? In a muslim majority country, there are not many infidels -- decades of ethnic cleansing took care of that -- after killing all the infidels, whom they are going to turn their eyes on. Now is the turn for the Muslims who are not Muslim enough for the terrorists.
We saw it coming. We had it coming. We ignored all the living examples of countries destroyed by Islamists. We did not do anything because it's the infidels who are getting killed. We whined why others are making a big deal out of it. We hatched conspiracy theories; it's the jews and the christians that are doing it. Now terrorists are coming to get us. Guess what we will do now? We will blame the West for all the killings. We will whine about Islamophobia. We will hatch more conspiracy theories - the jews are doing it. We will claim ourselves "the victim", but we will never take the responsibility that we bred this monster and let it grow. Then, maybe we will migrate to other countries, and start the whole process of building another Islamic "utopia".
Kortom wel te begrijpen dat mensen dus ook vluchten naar EU toe........quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zag al zo'n reactie voorbij komen idd op reddit:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)deshi_capital_dhaka/
livestream
https://www.reddit.com/live/x6nlz174eayk
Zet alle berichten van de afgelopen tijd, die in deze categorie vallen en je wordt vanzelf zeer onrustig.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoop dat het goed afloopt.
Vind onrustig nogal een understatement als je de berichten van de afgelopen tijd leest.
Nja in het geval van Bangladesh bedoel je of algemeen?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zet alle berichten van de afgelopen tijd, die in deze categorie vallen en je wordt vanzelf zeer onrustig.
Algemeen, in de zin van (moslim) terrorisme.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja in het geval van Bangladesh bedoel je of algemeen?
Ja klopt maar de berichten die uit Bangladesh komen schrik ik elke keer van. Het gewoon op straat op gruwelijke wijze mensen vermoorden. Met kapmessen en shitquote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Algemeen, in de zin van (moslim) terrorisme.
Bangladesh (en ook India) heeft ook nog te lijden onder climate change. In de Sundarban (delta van de Ganges). Laatst docu over gezien. Miljoenen lui zullen moeten verkassen binnen tien jaar.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja in het geval van Bangladesh bedoel je of algemeen?
Ja.. dat klopt zeer zeker, maar dan moet je je voor de grap eens verdiepen in Braziliequote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt maar de berichten die uit Bangladesh komen schrik ik elke keer van. Het gewoon op straat op gruwelijke wijze mensen vermoorden. Met kapmessen en shit
Nja heb de afgelopen jaren alleen maar negatieve berichten gehoord. Eerst over omstandigheden van mensen die in de kledingindustrie en zo werken. En dan nu lees je vrijwel wekelijk wel weer een bericht van een docent of een geestelijke die op straat is afgeslacht.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bangladesh (en ook India) heeft ook nog te lijden onder climate change. In de Sundarban (delta van de Ganges). Laatst docu over gezien. Miljoenen lui zullen moeten verkassen binnen tien jaar.
Het is ook verschrikkelijk idd. Je wordt er pessimistisch van iig.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja heb de afgelopen jaren alleen maar negatieve berichten gehoord. Eerst over omstandigheden van mensen die in de kledingindustrie en zo werken. En dan nu lees je vrijwel wekelijk wel weer een bericht van een docent of een geestelijke die op straat is afgeslacht.
Sommige landen lijken alleen maar terug te gaan in de tijd.
Ja hoor ik dan weer niet zoveel over maar dat is veel drugsgerelateerd geweld toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja.. dat klopt zeer zeker, maar dan moet je je voor de grap eens verdiepen in Brazilie![]()
Je hebt wel gelijk though en het lijkt daar wel steeds erger te worden.
Ja dat sowieso ja. Elke keer denk je dat het niet slechter kan. En hoeveel pech mensen dan kunnen hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is ook verschrikkelijk idd. Je wordt er pessimistisch van iig.
Ja, als je er geboren bent, weet je nauwelijks beter.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat sowieso ja. Elke keer denk je dat het niet slechter kan. En hoeveel pech mensen dan kunnen hebben.
Je maakt een grapje toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, als je er geboren bent, weet je nauwelijks beter.
Zelfde als die hond bij onze buren die altijd in een hondenhok zit achter in de tuin. Beestje weet niet beter.
Ons chihuahuatje weet ook niet beter, maar daar wordt voor gekookt.
Nee, ik vergelijk niet mensen met honden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij vergelijkt mensen met honden?
Ff serieus. Je bent niet serieus, dat kan niet.
Toch?
Je denkt serieus dat die mensen niet weten dat ze nogal in een ongelukkige positie geboren zijn?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik vergelijk niet mensen met honden.
Ik zeg dat als je er geboren bent dan weet je niet beter.
Net als die hond bij ons achter in de tuin, die weet ook niet beter. Gun hem wel een beter bestaan.
Ik denk dat mensen de situatie waarin ze geboren zijn idd als referentiekader hebben idd.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat die mensen niet weten dat ze nogal in een ongelukkige positie geboren zijn?
Je denkt dat ze compleet zijn afgesloten van de buitenwereld? Dat ze denken dat de hele wereld in dezelfde shitty positie zit?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen de situatie waarin ze geboren zijn idd als referentiekader hebben idd.
Zeg ik nou iets ontzettend akeligs dan?
Ik denk niet dat ze de hele dag op internet zitten om hun eigen situatie met die van de situatie in het westen te vergelijken, nee.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je denkt dat ze compleet zijn afgesloten van de buitenwereld? Dat ze denken dat de hele wereld in dezelfde shitty positie zit?
Jij denkt dat ik zeg dat mensen met een andere huidskleur honden zijn?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso is de vergelijking met het bewustzijn van een hond nogal bizar.
Dat zei ik niet maar jij zegt dat ze gewoon niet beter weten nee. Dat ze denken dat het overal zo gaat. Das onzin toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de hele dag op internet zitten om hun eigen situatie met die van de situatie in het westen te vergelijken, nee.
Jij denkt van wel?
Nee dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik zeg dat mensen met een andere huidskleur honden zijn?
Pas sinds de komst van internet en de daarbijbehorende globalisering kun je daar niet meer van spreken mijn inziens.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zei ik niet maar jij zegt dat ze gewoon niet beter weten nee. Dat ze denken dat het overal zo gaat. Das onzin toch?
Nee maar we kunnen er wel gewoon van uitgaat dat zelfs mensen in Bangladesh wel eens op het internet zijn geweest, een tv hebben etc.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Pas sinds de komst van internet en de daarbijbehorende globalisering kun je daar niet meer van spreken mijn inziens.
Wat bedoel je met "overal zo gaat"?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zei ik niet maar jij zegt dat ze gewoon niet beter weten nee. Dat ze denken dat het overal zo gaat. Das onzin toch?
Dat zeg ik, dat is pas met de komst van internet en televisie gekomenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar we kunnen er wel gewoon van uitgaat dat zelfs mensen in Bangladesh wel eens op het internet zijn geweest, een tv hebben etc.
De landen om hun heen of de westerse wereld. Ik heb geen idee, ik denk dat ze wel beter weten dan dat namelijk.quote:
Ja nou dat hebben ze toch al een tijdje... :pquote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat is pas met de komst van internet en televisie gekomen
Ze denken wrs niet dat het overal een kutzooi is. Alhoewel? Dat weet je niet. Genoeg Marokkanen gesproken die denken dat onze koning ook alle touwtjes in handen heeft. Ga je uitleggen hoe het wel zit in NL, geloven ze dit niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zeg je dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik ook niet.
Dit is een beetje flauw Ryan...
Het gaat om aanslagen toch? Worden er geen mensen onthoofd in Frankrijk of opgeblazen in België? Of in India?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De landen om hun heen of de westerse wereld. Ik heb geen idee, ik denk dat ze wel beter weten dan dat namelijk.
Ja je hebt over ervaringen met honden en je ouders.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze denken wrs niet dat het over een kutzooi is. Alhoewel? Dat weet je niet. Genoeg Marokkanen gesproken die denken dat onze koning ook alle touwtjes in handen heeft. Ga je uitleggen hoe het wel zit in NL, geloven ze dit niet..
Punt is dat mensen wennen aan de crap waarin ze zitten en er het beste van proberen te maken onder de omstandigheden.
Mijn ouders hebben als kind en tiener in een wereldoorlog geleefd, ik ken die verhalen wel hoor, hoe mensen zich aanpassen.
Je heb zojuist het bewustzijn van inwoners van Bangladesh vergeleken met jouw huisdieren.quote:
Uh ik had het over de algehele klote situatie daar.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:11 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Het gaat om aanslagen toch? Worden er geen mensen onthoofd in Frankrijk of opgeblazen in België? Of in India?
Ja, mijn ouders waren net als die hond van de buren, wisten toen ook niet dat het anders kon.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je hebt over ervaringen met honden en je ouders.
....
Het geen pretje vinden is wat anders als niet het bewustzijn hebben om te begrijpen dat het niet normaal is.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders waren net als die hond van de buren, wisten toen ook niet dat het anders kon.
Voor de oorlog was het ook al geen pretje.
O, shit, vergelijk ik nu mijn ouders met honden?
Hoe kan ik toch?
En waarom is het daar een klote situatie dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uh ik had het over de algehele klote situatie daar.
Hou er maar mee op, het gaat allemaal weer nergens over. Of vraag maar een ban aan oid.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je heb zojuist het bewustzijn van inwoners van Bangladesh vergeleken met jouw huisdieren.
En dan begin jij ook nog over huidskleur.
Heb je wat gedronken?
Waar doel je op?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:14 schreef PXY225 het volgende:
[..]
En waarom is het daar een klote situatie dan?
Niet nu de slachtoffer gaan uithangen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hou er maar mee op, het gaat allemaal weer nergens over. Of vraag maar een ban aan oid.
Ik weet niet wat je van plan bent, om mensen hun woorden te verdraaien.
Is wel schering en inslag hier op FOK geworden iig.
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, als je er geboren bent, weet je nauwelijks beter.
Zelfde als die hond bij onze buren die altijd in een hondenhok zit achter in de tuin. Beestje weet niet beter.
Ons chihuahuatje weet ook niet beter, maar daar wordt voor gekookt.
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik zeg dat mensen met een andere huidskleur honden zijn?
Omdat het een van de armste landen ter wereld is..quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:15 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Jij hebt het over de algehele klote situatie daar, en ik vraag wat je daarmee bedoelt.
En nu? Kun je niet doordenken dan? Waarom zijn ze arm? Wie is de schuldige?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat het een van de armste landen ter wereld is..
Had je dit niet zelf ook kunnen bedenken?
Er is een schuldige?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:18 schreef PXY225 het volgende:
[..]
En nu? Kun je niet doordenken dan? Waarom zijn ze arm? Wie is de schuldige?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |