Ik heb de nodige onrusten meegemaakt, met name de "hartals" - opstand van het volk, vaak vanwege politieke redenen. Er wordt aangeraden thuis te blijven tijdens deze momenten. Ambassade personeel zal nog niet gerepatrieerd worden lijkt mij. Er is al flink gesneden in beheer, dus op een ambassadeur, 1st secretary en nog wat ander uitgezonden volk zal er niet veel zijn. Deze mensen zullen werk - naar huis - werk leventje gaan leidenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:38 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Wat gaat nu gebeuren? Het lijkt mij dat iedereen gewoon naar huis gaat als dit voorbij is? Gezien het risico.
Op zich een juist en hard oordeel, maar besef je wel dat dit ook op Nederland van toepassing is?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Bengaalse overheid heeft te lang de andere kant opgekeken terwijl ultra-orthodoxe elementen rustig konden kweken. Nu is het pay time. Geniet van Bengalezen. Geen enkele medelijden mee. Wie dat soort fouten maakt verdient een land van chaos en anarchie.
Zeker weten doe ik dat kerel, zeker weten. Dat doe ik al lange tijd zelfs.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 07:44 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Op zich een juist en hard oordeel, maar besef je wel dat dit ook op Nederland van toepassing is?
Nederland faciliteert samen met Saoedi Arabië het salafisme is Nederland
Dat zal wel meevallen, ze planten zich daar nog steeds voort als konijnen terwijl ze zich bewust zijn van een waardeloos toekomstperspectief voor hun kroost. Dus geen pech, gewoon het gevolg van een bewuste keuze, ze zullen het wel geweldig moeten vinden daarquote:Op vrijdag 1 juli 2016 21:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben pech omdat ze daar geboren zijn. En daarmee bedoel ik echt al de hele tijd de inwoners van Bangladesh.
Hoe is dit kortzichtig?
het veilig houden van je vakantie ligt eraan in welke gebieden en wijken je komt, en ook hoe je je gedraagt en opstelt.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Trouwens heb ik bij Brazilië altijd het gevoel gehad dat het een onveilig land was. Terwijl het mij wel fucking vet lijkt om er heen te gaan.
Erdogan is gewoon bezig met verdeel en heers.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:16 schreef PXY225 het volgende:
Het IS persbureau had dus uiteindelijk gelijk, 20 doden dus. Wie had dat gedacht, dat zij betrouwbaarder zouden zijn dan de Westerse media.
Nu ga ik toch twijfelen of IS achter de aanslag in Istanbul zat, anders hadden ze het wel opgeëist.
Het waren iig geen Koerden, want de aanslagplegers waren niet-Koerden uit Rusland en Centraal Azië. De aanslagplegers van Turkije zouden volgens geruchten behoren tot een splintergroepering die IS te gematigd vindt (ooit hoorden ze bij IS maar ze hebben zich afgesplitst vanwege hun verschillende opvattingen over Turkije en de vraag of de Turken infidels zijn of niet, op Twitter worden ze de Hazimi-groep genoemd).
quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:59 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
'Italiaanse gijzelaars Bangladesh gemarteld'
[ afbeelding ]Een van de Italiaanse slachtoffers aangekomen in Rome
ROME - De moslimextremisten die vorige week twintig mensen gijzelden en vermoordden in een restaurant in Dhaka hebben in elk geval de Italianen onder hen gemarteld. Dat hebben lijkschouwers vastgesteld na aankomst van de lijken van de slachtoffers in Rome, laat een bron bij de Italiaanse rechterlijke macht weten.
De lichamen van de negen Italianen vertoonden hak- en steekwonden en sommige waren aan stukken gesneden, aldus de bron. Uit de lijkschouwing zou zijn gebleken dat velen van hen een langzame dood zijn gestorven.
Behalve negen Italianen waren onder de omgebrachte gijzelaars ook een aantal Japanners, Indiërs en Amerikanen. Het gros van hen werkte in de kledingindustrie. Islamitische Staat heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist.
Bron
quote:Zeker vier doden na aanval militanten op agenten Bangladesh
Een groep militanten heeft in Bangladesh agenten aangevallen die patrouilleerden bij een viering van het Suikerfeest. De aanslagplegers gooiden zelfgemaakte bommen en openden het vuur op politiemensen. Er kwamen zeker vier mensen om het leven.
Het incident gebeurde in de plaats Kishoreganj, in het noordoosten van Bangladesh. Daar was een grote groep moslims bij elkaar gekomen om het einde van de ramadan te vieren.
De militanten, die ook islamitisch zijn, gooiden molotovcocktails naar de groep politiemensen. Bij de aanval kwamen twee agenten, een militant en een omstander om. Twaalf mensen raakten gewond.
Geweld
De situatie in Bangladesh is gespannen. Afgelopen vrijdag bestormden gewapende mannen een restaurant in de hoofdstad Dhaka. Zij gijzelden de aanwezigen, onder wie Europeanen. Ruim twintig mensen werden gedood.
De verantwoordelijkheid voor die aanslag werd opgeëist door IS, dat in de dagen daarna een video publiceerde waarin wordt gewaarschuwd voor meer geweld. Ondanks die boodschap houdt de regering van Bangladesh vol dat de terreurgroep niet actief is in het land.
http://nos.nl/artikel/211(...)nten-bangladesh.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |