abonnement Unibet Coolblue
pi_163437592
Originele OP:

Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een licht verlies uitkwamen, zijn de tegenstanders aan de winnende hand. Het Engelse pond is als reactie daarop ingestort. De opiniepeilers hebben dus duidelijk het verkeerd gehad. Veel tegenstanders van het politiek correcte establishment doen dit kennelijk in stilte en zijn onzichtbaar voor de analisten.
De grootste verliezer zijn niet de Engelsen maar de EU want andere landen zullen volgen.





vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163437625
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

''Nu moeten jullie nog sneller oprotten!!'' Ik snap niet waarom mensen in Brussel en al helemaal in dit topic willen aansturen op een vechtscheiding. Echt niemand wordt er beter van en het geeft de PVV en dergelijke partijen alleen maar meer munitie. De UK is al sinds 1940 een bondgenoot van ons geweest dus gewoon uit beleefdheid alleen al zou je normaal moeten doen. Niet geregeerd willen worden uit Brussel door een onverkiesbare elite met sponsoring van het grootbedrijf is geen persoonlijke aanval op onze fokkers die pro EU zijn. Ik snap dan ook niet de wraakgevoelens van de types boven ons.
Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 16:02:54 #3
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163437674
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

''Nu moeten jullie nog sneller oprotten!!'' Ik snap niet waarom mensen in Brussel en al helemaal in dit topic willen aansturen op een vechtscheiding. Echt niemand wordt er beter van en het geeft de PVV en dergelijke partijen alleen maar meer munitie. De UK is al sinds 1940 een bondgenoot van ons geweest dus gewoon uit beleefdheid alleen al zou je normaal moeten doen.
Niemand stuurt aan op een vechtscheiding maar sommigen zeggen (terecht) dat het niet goed is voor zowel de EU als GB als het proces heel lang gaat duren en dus de onzekerheid lang gaat duren. Daar zeggen ze niets verkeerds mee denk ik.

En de ijdelheid van Juncker moet je niet serieus nemen. Hij weet ook wel hoe het werkt.
pi_163437679
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

''Nu moeten jullie nog sneller oprotten!!'' Ik snap niet waarom mensen in Brussel en al helemaal in dit topic willen aansturen op een vechtscheiding. Echt niemand wordt er beter van en het geeft de PVV en dergelijke partijen alleen maar meer munitie. De UK is al sinds 1940 een bondgenoot van ons geweest dus gewoon uit beleefdheid alleen al zou je normaal moeten doen. Niet geregeerd willen worden uit Brussel door een onverkiesbare elite met sponsoring van het grootbedrijf is geen persoonlijke aanval op onze fokkers die pro EU zijn. Ik snap dan ook niet de wraakgevoelens van de types boven ons.
Vechtscheiding :') Doe normaal man.

De EU heeft straks niets meer te maken met de belangen van de UK. Alleen met haar eigen belangen. En dat vind ik goed.
Het heeft niet direct met wraak te maken.

Ze zijn er zelf in gestapt en hebben alles ondertekend wat nodig was. Dan kan je niet zodra je weg wilt je niet meer aan de regels houden. Ik snap best dat de EU niet wilt dat ze, zonder artikel 50 in werking te stellen, niet mogen onderhandelen met andere landen.

Eerst je relatie afbreken voordat je met andere het bed in duikt, om jouw voorbeeld maar door te zetten.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 16:03:51 #5
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163437701
Trouwens nog een paar niet gebruikte campagne-posters van remain die vandaag vrijgegeven zijn:





























quote:
The Remain campaign ads that got away

Several of the agencies involved in the Stronger In campaign for the EU referendum have shared some ad executions that never saw the light of day.

The following rejected ideas give a new insight into the communications strategy that failed to convince the majority of British voters to stay in the EU.

"We never normally release work that we produced on behalf of a client but that hasn’t run," Moray MacLennan, worldwide chief executive of M&C Saatchi, says. "But this time is different. We are still emotionally engaged, the issue is – and will remain – of vital importance and it might help to air some of these ideas."

Could the Remain camp have made a stronger case to the public if any of these ads had made the cut? Judge for yourself.
pi_163437709
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Goede post.
Ik snap er echt niks van.

Als je de EU een soort Nazi-regime vindt, dan wil je er toch zo snel mogelijk uit? Of niet dan?
pi_163437747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:03 schreef beantherio het volgende:
Trouwens nog een paar niet gebruikte campagne-posters van remain die vandaag vrijgegeven zijn:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 16:11:58 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163437866
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik snap er echt niks van.

Als je de EU een soort Nazi-regime vindt, dan wil je er toch zo snel mogelijk uit? Of niet dan?
.

en van uitstel komt afstel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163437936
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik snap er echt niks van.

Als je de EU een soort Nazi-regime vindt, dan wil je er toch zo snel mogelijk uit? Of niet dan?
Nee, dat zie je verkeerd. De EU mag dan wel een voortzetting van het Derde Rijk zijn, een walgelijk instituut dat walgelijke decreten oplegt aan de brave burgerbevolkingen van de edele natiestaat, waardoor er een soort van bewuste white genocide plaatsvindt onder goedkeuring van de verderfelijke elite, máár het is ook niet erg om er nog een tijdje in te blijven hoor, we moeten wel alles even rustig overdenken natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163438564
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd. De EU mag dan wel een voortzetting van het Derde Rijk zijn, een walgelijk instituut dat walgelijke decreten oplegt aan de brave burgerbevolkingen van de edele natiestaat, waardoor er een soort van bewuste white genocide plaatsvindt onder goedkeuring van de verderfelijke elite, máár het is ook niet erg om er nog een tijdje in te blijven hoor, we moeten wel alles even rustig overdenken natuurlijk.
En die 350 miljoen per week die naar de gezondheidszorg moest gaan kan wel wachten. Niet nodig. Mensen die vandaag een slecht nieuws gesprek hadden in het ziekenhuis hebben gewoon wat pech.
pi_163438601
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En die 350 miljoen per week die naar de gezondheidszorg moest gaan kan wel wachten. Niet nodig. Mensen die vandaag een slecht nieuws gesprek hadden in het ziekenhuis hebben gewoon wat pech.
Maar we doen wel nu vast de belastingen omhoog en de uitgaven naar beneden, als regering.

Want dat krijg je van de Brexit.
Make my day!
pi_163438696
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:50 schreef agter het volgende:

[..]

Maar we doen wel nu vast de belastingen omhoog en de uitgaven naar beneden, als regering.

Want dat krijg je van de Brexit.
Maar de boze buitenlanders komen er mooi niet meer in. Over een jaar of drie. Of vijf. Of als het kan. Ja ja, dit is het ware vrije leventje *O*
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:13:20 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163440132
het gaat helemaal niet door, let maar op , geen Brexit, niemand die het echt wil

quote:
LONDEN - Geen enkele eerste minister kan het zich in Londen veroorloven het land uit de Europese Unie te halen, want het land is daar te verdeeld over. Dit betoogde de jurist en professor aan de London School of Economics Jo Murkens in de krant de Evening Standard.

De uitslag van het referendum was feitelijk 2-2 gelijk, aldus Murkens. Engeland en Wales voor de brexit, Schotland en Noord-Ierland tegen. Een premier die het in zijn hoofd haalt het land uit de EU te slepen, verscheurt 'the Union' en blijft met niks achter. De unie van de landen stamt uit 1707. Murkens waarschuwt dat er geen politieke wil in Noord-Ierland en Schotland is om de EU te verlaten. Hij kan zich niet voorstellen dat er een premier komt die toestaat dat het Verenigd Koninkrijk door de brexit uit elkaar valt.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:16:56 #14
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163440209
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
het gaat helemaal niet door, let maar op , geen Brexit, niemand die het echt wil

[..]

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar het scenario waarin Schotland Brexit kan blokkeren door er geen toestemming voor te geven. Blijkbaar is dit mogelijk en ik zie zo voor me dat dit wel eens een gewenste route voor de Schotten kan gaan worden omdat zelfstandige toetreding tot de EU (door de onwil van Spanje en Frankrijk) heel lastig gaat worden.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:38:34 #15
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163440605
Geen Brexit en uiteindelijk meer Europa.
http://www.nu.nl/politiek(...)-sterker-europa.html

Je verwacht het niet he :')

De Europese grondwet, het associatieverdrag met Oekraine, dreigementen van fuhrer Junker op een de uitslag van het brexit referendum. Zo werkt democratie in hetvierde reich.

[ Bericht 10% gewijzigd door Revolution-NL op 01-07-2016 18:44:26 ]
pi_163440658
Tegelijkertijd moet Europa "beter leren omgaan met verschillende ambitieniveaus".

Hij is fraai.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163440661
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Geen Brexit en uiteindelijk meer Europa.
http://www.nu.nl/politiek(...)-sterker-europa.html

Je verwacht het niet he :')

Propaganda in 3... 2... 1...
pi_163440669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
het gaat helemaal niet door, let maar op , geen Brexit, niemand die het echt wil

[..]

Nouja, 52% van de stemmers willen het wel. Bovendien is het VK helaas voor de Schotten en Noord-Ieren geen federatie maar een eenheidsstaat, dus ze hebben niet zo gek veel te willen wat dat betreft.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:47:14 #19
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163440749
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nouja, 52% van de stemmers willen het wel. Bovendien is het VK helaas voor de Schotten en Noord-Ieren geen federatie maar een eenheidsstaat, dus ze hebben niet zo gek veel te willen wat dat betreft.
Frankrijk en Nederland wilden ook geen Europese grondwet. Democratie is niet van toepassing op de agenda voor de oprichting van het vierde reich.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:39:18 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_163442981
Kan deze in het vervolg in de OP?

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163444456
Boris heeft besloten niet voor premierschap te gaan omdat hij niet kan doen wat hij wil doen....

Dus toch uiteindelijk geen Brexit?!?

http://nos.nl/artikel/211(...)ij-van-plan-was.html

Vanaf ongeveer 30sec.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_163444881
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Niemand stuurt aan op een vechtscheiding maar sommigen zeggen (terecht) dat het niet goed is voor zowel de EU als GB als het proces heel lang gaat duren en dus de onzekerheid lang gaat duren. Daar zeggen ze niets verkeerds mee denk ik.

En de ijdelheid van Juncker moet je niet serieus nemen. Hij weet ook wel hoe het werkt.
Brexit-kamp voor het referendum: "we willen eruit en daarna graag een deal a la Noorwegen en Zwitserland"

EU na het referendum: "dat is prima en helemaal mogelijk, laten we daar over praten wanneer jullie zeker weten dat jullie eruit willen"

Brexit-kamp nu: "booooeee!!! Dit is gemeen!!!! Dit is oneerlijk!!!!! Jullie sturen aan op een vechtscheiding!!!! Dit is zo fucking oneerlijk!!!!!"
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163444985
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Brexit-kamp voor het referendum: "we willen eruit en daarna graag een deal a la Noorwegen en Zwitserland"
Uh, nee, volgens mij niet. :) Want Noorwegen en Zwitserland doen mee met het vrij verkeer van personen, maar het eruit tyfen van de Polen was het belangrijkste campagnepunt van het Brexit-kamp.

Gove, die nu premier wil worden, wou daarom juist aansluiting zoeken bij Albanië, Bosnië en Servië. (zie bijv. hier)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2016 21:36:09 ]
pi_163445019
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:19 schreef ender_xenocide het volgende:
Boris heeft besloten niet voor premierschap te gaan omdat hij niet kan doen wat hij wil doen....

Dus toch uiteindelijk geen Brexit?!?

http://nos.nl/artikel/211(...)ij-van-plan-was.html

Vanaf ongeveer 30sec.
Boris is in zn rug gestoken door Gove. Dat is echt de enige reden waarom hij geen kandidaat is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163445143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Uh, nee. Want Noorwegen en Zwitserland doen mee met het vrij verkeer van personen, maar het eruit tyfen van de Polen was het belangrijkste campagnepunt van het Brexit-kamp.

Gove, die nu premier wil worden, wou daarom juist aansluiting zoeken bij Albanië, Bosnië en Servië.
Het toont gewoon aan dat het brexit kamp van alles liep te roeptoeteren en geen flauw benul had van wat ze echt willen.

De hele NHS en de fish&chips industrie draait op Polen. Stiekem willen ze die lui echt niet kwijt. Geen enkele dikke werkloze xenofobe Brexit Brit die straks om 04:00 uur op gaat staan om de godganse dag vis schoon te maken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163445370
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het toont gewoon aan dat het brexit kamp van alles liep te roeptoeteren en geen flauw benul had van wat ze echt willen.
Ik moest even in m'n arm knijpen toen ik het voor het eerst las.

Immers, in discussies over het Nederlandse lidmaatschap van de EU heb ik wel eens gezegd dat als je helemaal uit de interne markt wil, de situatie dan meer op die van Albanië dan die van Noorwegen lijkt en dat bedoelde ik dan meer als schrikbeeld. Ik bedoel, Albanië, moet je dan überhaupt nog meer zeggen? En dan heb je dus een campagne met top-ranking Britse politici die Albanië als positief voorbeeld neerzetten - wat al ongelofelijk is - en dan ook nog met de winst ervandoor gaan - wat al helemáál ongelofelijk is.
quote:
De hele NHS en de fish&chips industrie draait op Polen. Stiekem willen ze die lui echt niet kwijt. Geen enkele dikke werkloze xenofobe Brexit Brit die straks om 04:00 uur op gaat staan om de godganse dag vis schoon te maken.
Dat ook nog eens ja.
pi_163445964
De Nexit voorstanders in NL hebben eveneens geen plan, geen idee, hoe het zonder EU in ons land moet.
Tenminste, ik heb ze daar niet op kunnen betrappen.
Make my day!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:07:15 #28
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163446097
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De hele NHS en de fish&chips industrie draait op Polen. Stiekem willen ze die lui echt niet kwijt. Geen enkele dikke werkloze xenofobe Brexit Brit die straks om 04:00 uur op gaat staan om de godganse dag vis schoon te maken.
Waar haal je dit vandaan? De NHS is compleet kapot bezuinigd. 2 uur wachten op een ambulance
Juist gekwalificeerd personeel uit India werd niet toegelaten. Maar wel veel ongeschoolde burgers uit de EU. En dat in een regio waar de industrie, staalbouw etc compleet de vernieling is ingedraaid en al een hoog aantal werkloos is.
Engeland is niets meer dan een financieel centrum dat leeft in een bubbel.

https://www.theguardian.c(...)things-manufacturing

En de fabrieken die er nog zijn werken inderdaad Polen voor een grijpstuiver zonder rechten en een union. Bij enig beklag meteen ontslag.

En nee dat is niet compleet de schuld van een EU. Maar geen alternatief bieden aan een land vol arbeiders en er een financieel centrum van maken dat zich in Londen afspeelt is vragen om problemen. En dan vraagt men zich af waarom zoveel mensen in die regio's brexit stemmen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:08:41 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163446130
Ja. Hoe zien de Nexitters het als Nederland uit de EU stapt? Welk model wordt gevolgd? Dat van Noorwegen, Zwitserland of toch Albanië? En hoe moet men reageren op al die vrachtschepen die ipv Rotterdam gaan aanmeren in Antwerpen en Hamburg?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163446168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Gove, die nu premier wil worden, wou daarom juist aansluiting zoeken bij Albanië, Bosnië en Servië. (zie bijv. hier)
die landen kunnen niet als voorbeeld dienen omdat zij juist wel lid willen worden van de EU

[ Bericht 15% gewijzigd door zakjapannertje op 01-07-2016 23:19:36 ]
pi_163446219
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:08 schreef Falco het volgende:
Ja. Hoe zien de Nexitters het als Nederland uit de EU stapt? Welk model wordt gevolgd? Dat van Noorwegen, Zwitserland of toch Albanië? En hoe moet men reageren op al die vrachtschepen die ipv Rotterdam gaan aanmeren in Antwerpen en Hamburg?
Ik heb niet meer plan gehoord dan terug naar de Gulden en dan wordt alles beter.

Ik vind het bizar. Kijk naar de UK. Leer daarvan.
Je moet een plan hebben. En daarover communiceren.
Make my day!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:18:31 #32
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163448671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Uh, nee, volgens mij niet. :) Want Noorwegen en Zwitserland doen mee met het vrij verkeer van personen, maar het eruit tyfen van de Polen was het belangrijkste campagnepunt van het Brexit-kamp.

Gove, die nu premier wil worden, wou daarom juist aansluiting zoeken bij Albanië, Bosnië en Servië. (zie bijv. hier)
En Noorwegen wil de Britten niet graag in de EVA. Hadden die Brexit lui ook wel eens mogen bedenken.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:22:20 #33
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163448770
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

En Noorwegen wil de Britten niet graag in de EVA. Hadden die Brexit lui ook wel eens mogen bedenken.
Waarom wil Noorwegen dat niet?
in a crowd you lose humanity
pi_163448778
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:07 schreef Cherna het volgende:
En nee dat is niet compleet de schuld van een EU. Maar geen alternatief bieden aan een land vol arbeiders en er een financieel centrum van maken dat zich in Londen afspeelt is vragen om problemen. En dan vraagt men zich af waarom zoveel mensen in die regio's brexit stemmen.
Hear hear.
Het is overigens niet zo dat die dikke "bank hangende" Britten geen zin hebben om om 04:00 bevroren vis te fileren, een beetje wel, want laten we wel wezen: wie ambieert nou zoiets? Maar zij willen dit niet doen voor zo'n symbolische vergoeding. En dat kunnen die Polen wel omdat zij niet echt meedoen in de Britse economie. Zij geven hun geld uit in Polen. Daar valt voor de arbeider woonachtig in de UK niet tegen op te concurreren. En dat is in NL ook zo. Open grenzen is slecht voor de werknemer en goed voor de werkgever. Overal en altijd. Denk hierover en vraag je af of je dat echt wilt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart2002 op 01-07-2016 23:31:43 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163449148
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan? De NHS is compleet kapot bezuinigd. 2 uur wachten op een ambulance
Juist gekwalificeerd personeel uit India werd niet toegelaten. Maar wel veel ongeschoolde burgers uit de EU. En dat in een regio waar de industrie, staalbouw etc compleet de vernieling is ingedraaid en al een hoog aantal werkloos is.
Engeland is niets meer dan een financieel centrum dat leeft in een bubbel.

https://www.theguardian.c(...)things-manufacturing

En de fabrieken die er nog zijn werken inderdaad Polen voor een grijpstuiver zonder rechten en een union. Bij enig beklag meteen ontslag.

En nee dat is niet compleet de schuld van een EU. Maar geen alternatief bieden aan een land vol arbeiders en er een financieel centrum van maken dat zich in Londen afspeelt is vragen om problemen. En dan vraagt men zich af waarom zoveel mensen in die regio's brexit stemmen.
Dat is niet de schuld van de EU, maar van de Britten zelf. De Angelsaksische geestverwant van de Britten zit aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, niet aan de overkant van de Noordzee.
pi_163449471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hear hear.
Het is overigens niet zo dat die dikke "bank hangende" Britten geen zin hebben om om 04:00 bevroren vis te fileren, een beetje wel, want laten we wel wezen: wie ambieert nou zoiets? Maar zij willen dit niet doen voor zo'n symbolische vergoeding. En dat kunnen die Polen wel omdat zij niet echt meedoen in de Britse economie. Zij geven hun geld uit in Polen. Daar valt voor de arbeider woonachtig in de UK niet tegen op te concurreren. En dat is in NL ook zo. Open grenzen is slecht voor de werknemer en goed voor de werkgever. Overal en altijd. Denk hierover en vraag je af of je dat echt wilt.
Is dat de schuld van de Polen of van de Britse overheid die naar West-Europese normen een relatief laag minimumloon hanteert? Ik ben op basis hiervan toch meer geneigd het tweede te denken:

Bron: http://uk.businessinsider(...)rld-2015-5?r=US&IR=T
pi_163449519
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:02 schreef agter het volgende:
De Nexit voorstanders in NL hebben eveneens geen plan, geen idee, hoe het zonder EU in ons land moet.
Tenminste, ik heb ze daar niet op kunnen betrappen.
Nou heel eenvoudig zoals het ervoor was de EEG terug b.v.

Zat daar GB niet bij?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2016 23:53:25 ]
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:53:16 #38
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_163449544
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:50 schreef J.B. het volgende:

[..]

Is dat de schuld van de Polen of van de Britse overheid die naar West-Europese normen een relatief laag minimumloon hanteert? Ik ben op basis hiervan toch meer geneigd het tweede te denken:
[ afbeelding ]
Bron: http://uk.businessinsider(...)rld-2015-5?r=US&IR=T
We zouden beter eens een EU minimumloon invoeren ... Zou heel veel problemen oplossen. Heel veel.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:54:07 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163449557
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:36 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat is niet de schuld van de EU, maar van de Britten zelf. De Angelsaksische geestverwant van de Britten zit aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, niet aan de overkant van de Noordzee.
Daarom zei ik al dat het niet alleen de schuld van een EU is. Wat ik jammer vind is dat een EU hier niet heeft kunnen helpen. Men heeft het laten gebeuren. Je kunt geen ongeschoolde Polen laten overkomen die terecht komen in gebieden waar het al droevig gesteld is en gekwalificeerde mensen het zo moeilijk maken die van buiten de EU komen dat ze bijna geen kans hebben(visum etc.) Je hebt helemaal gelijk dat ook de lokale politiek compleet gefaald heeft.

Het is alleen zo jammer dat de burger nu voor idioot word weggezet dit terwijl die al in armoede leven voor westerse begrippen. De Pool en arme Brit in die regio zijn in feite lotgenoten.
Dan krijg je natuurlijk al snel het idee dat de EU faalt ook al omdat Londen het financiële hart is waar alle aandacht naar toe gaat. Alsof alleen Londen van belang is.
Dat deze mensen daar niets van snappen kan ik volledig begrijpen. Ik snap het al niet(ben geen financieel expert), laat staan een werkloze arbeider. Bovendien krijgt deze arbeider nu van remain te horen dat er banen zullen verdwijnen bij een Brexit. Dan vraagt zich een brexit stemmer af welke banen. Die banen zijn er niet die kunnen verdwijnen. Die zijn al weg.

Enfin het laat zien dat we met Nederland niet die kant op moeten binnen die EU.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163449564
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

We zouden beter eens een EU minimumloon invoeren ... Zou heel veel problemen oplossen. Heel veel.
Uiteraard zou dat iets oplossing maar dan zal men ook in die landen erheen leven, dus naar het inkomen ook de lasten!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:54:50 #41
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163449579
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou heel eenvoudig zoals het ervoor was de EEG terug b.v.

Zat daar GB niet bij?
Terug naar de EEG is geen Nexit hoor. Da's eerder het hervormen van de EU.
pi_163449586
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou heel eenvoudig zoals het ervoor was de EEG terug b.v.

Zat daar GB niet bij?
heb m'n vragen over Nexit hier naartoe verplaatst:
POL / Nexit, wat zijn de plannen?

Wees welkom.
Make my day!
pi_163449595
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:54 schreef beantherio het volgende:

[..]

Terug naar de EEG is geen Nexit hoor. Da's eerder het hervormen van de EU.
Daar zou ik al tevreden mee zijn maar dat is of was wel de voorloper van de EU zonder geld verspilling of niet?
Ervoor was het toen niet kolen en staal!
pi_163449614
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:55 schreef agter het volgende:

[..]

heb m'n vragen over Nexit hier naartoe verplaatst:
POL / Nexit, wat zijn de plannen?

Wees welkom.
Je gooit een balletje op en dan wil je vertrekken en de nodige meelokken?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:01:01 #45
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163449702
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

We zouden beter eens een EU minimumloon invoeren ... Zou heel veel problemen oplossen. Heel veel.
Dan moet ook het levensonderhoud dichter op elkander zijn afgestemd. Anders heeft dat weinig nut als je het mij vraagt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163449716
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan moet ook het levensonderhoud dichter op elkander zijn afgestemd. Anders heeft dat weinig nut als je het mij vraagt.
Denk dat je het goed ziet?
pi_163449747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je gooit een balletje op en dan wil je vertrekken en de nodige meelokken?
Pardon?
Ideeën over een Nexit lijkt me een eigen topic waard.
We zijn geen VK hier.
Maar ik ben wel benieuwd naar de Nexit plannen.
Als die er zijn. That is...
Make my day!
pi_163449764
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:03 schreef agter het volgende:

[..]

Pardon?
Ideeën over een Nexit lijkt me een eigen topic waard.
We zijn geen VK hier.
Maar ik ben wel benieuwd naar de Nexit plannen.
Dat kan niet meer net zo als dat mijn geld op de bank komt en niet in een zakje!

Maar dat heb jij waarschijnlijk nog nooit meegemaakt, laat staan dat je erover mee kunt praten, het is me aangesmeerd en daar kom ik niet mer van af!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2016 00:05:17 ]
pi_163449893
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan moet ook het levensonderhoud dichter op elkander zijn afgestemd. Anders heeft dat weinig nut als je het mij vraagt.
In Duitsland heeft men ook voor het hele land hetzelfde minimumloon ingevoerd, zonder onderscheid tussen oost en west.

De vrees was dat het bedrag te hoog zou zijn voor Oost-Duitsland (het was immers een derde meer dan wat een doorsnee bakker-verkoper of kapper ofzo verdiende) en er heel snel een boel werkloosheid zou ontstaan. Gek genoeg is dat helemaal niet gebeurd.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:13:09 #50
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163449961
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:10 schreef Igen het volgende:

[..]

In Duitsland heeft men ook voor het hele land hetzelfde minimumloon ingevoerd, zonder onderscheid tussen oost en west.

De vrees was dat het bedrag te hoog zou zijn voor Oost-Duitsland (het was immers een derde meer dan wat een doorsnee bakker-verkoper of kapper ofzo verdiende) en er heel snel een boel werkloosheid zou ontstaan. Gek genoeg is dat helemaal niet gebeurd.
Mogelijk is dat dan een idee. Dit zijn nu zaken waarvan ik hoop dat een EU hier aan werkt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163450190
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Mogelijk is dat dan een idee. Dit zijn nu zaken waarvan ik hoop dat een EU hier aan werkt.
Hoe zie je dat voor je heel de EU zo een sociaal stelsel als hier of hier het sociale stelsel de lucht in?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:41:14 #52
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163450603
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je heel de EU zo een sociaal stelsel als hier of hier het sociale stelsel de lucht in?
Je vraagt me iets waar ik helaas geen concreet antwoord op kan geven. Het zou al een hele hoop uitmaken als we industrie in ere behouden en die moderniseren daar waar het nodig is. Goede arbeidsvoorwaarden, prima onderwijs, zorg, goed vangnet etc binnen die EU.
Ik kan me er eenvoudig van afmaken als ik zeg Rijnlandmodel, sociaal democratie maar niet het Angelsaksische model dat de UK hanteerde. Je ziet wat er van komt. Ellende op lange termijn.

Hoe je dat moet realiseren binnen een EU, ik heb geen idee. Mogelijk is het wensdenken.

In Limburg zijn ooit de mijnen gesloten en daar kwam een DSM voor terug met prima arbeidsvoorwaarden voor de arbeider die zijn kinderen kon laten studeren. Dat is wat ik bedoel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:56:17 #53
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_163450897
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:10 schreef Igen het volgende:

[..]

In Duitsland heeft men ook voor het hele land hetzelfde minimumloon ingevoerd, zonder onderscheid tussen oost en west.

De vrees was dat het bedrag te hoog zou zijn voor Oost-Duitsland (het was immers een derde meer dan wat een doorsnee bakker-verkoper of kapper ofzo verdiende) en er heel snel een boel werkloosheid zou ontstaan. Gek genoeg is dat helemaal niet gebeurd.
Het zorgt ervoor dat de bakker of de kapper iets meer kunnen vragen voor hun diensten omdat nu eenmaal iedereen ook die iets meer kan betalen.

Ik vind het vreemd dat het in die hele Europese discussie nooit voorkomt, dat is immers dé oplossing om de sociale dumping die nu plaats aan het vinden is tegen te gaan ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_163450982
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het zorgt ervoor dat de bakker of de kapper iets meer kunnen vragen voor hun diensten omdat nu eenmaal iedereen ook die iets meer kan betalen.

Ik vind het vreemd dat het in die hele Europese discussie nooit voorkomt, dat is immers dé oplossing om de sociale dumping die nu plaats aan het vinden is tegen te gaan ...
Sommige lidstaten willen het niet.

Duitsland wil bijv. dat alle vrachtwagenchauffeurs minimumloon betaald krijgen zolang ze op Duits grondgebied zijn, maar de Poolse regering zet alles op alles om via de EU af te dwingen dat Poolse chauffeurs voor minder dan het minimumloon in Duitsland kunnen rijden.
pi_163452691
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou heel eenvoudig zoals het ervoor was de EEG terug b.v.

Zat daar GB niet bij?
Dat is niet zo eenvoudig, omdat je dat niet eenzijdig kunt afdwingen als je uit de EU stapt.
En GB trad in 1973 toe tot de EEG.
in a crowd you lose humanity
pi_163452851
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:02 schreef agter het volgende:
De Nexit voorstanders in NL hebben eveneens geen plan, geen idee, hoe het zonder EU in ons land moet.
Tenminste, ik heb ze daar niet op kunnen betrappen.
Dan zijn ze op het gelijke niveau als de Eurocraten, want die weten ook niet hoe het met de EU verder moet als landen opstappen. Het verschil is wel dat de Eurocraten er jarenlang over vergaderen en er goed voor betaald worden, dan mag je toch verwachten dat zij precies kunnen vertellen hoe de uittreding gaat en hoe de EU dan verder gaat.... maar ze komen niet verder dan bangmakerij, waardoor de burger denkt dat het juist een goed idee is om uit de EU te gaan
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163453305
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 07:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan zijn ze op het gelijke niveau als de Eurocraten, want die weten ook niet hoe het met de EU verder moet als landen opstappen. Het verschil is wel dat de Eurocraten er jarenlang over vergaderen en er goed voor betaald worden, dan mag je toch verwachten dat zij precies kunnen vertellen hoe de uittreding gaat en hoe de EU dan verder gaat.... maar ze komen niet verder dan bangmakerij, waardoor de burger denkt dat het juist een goed idee is om uit de EU te gaan
Kom op, zo achterlijk is de gemiddelde burger echt niet.
pi_163453333
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kom op, zo achterlijk is de gemiddelde burger echt niet.
Dat dachten de politici in het VK ook. Ten onrechte.
pi_163453385
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat dachten de politici in het VK ook. Ten onrechte.
Goed punt.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:39:56 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163454707
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 07:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan zijn ze op het gelijke niveau als de Eurocraten, want die weten ook niet hoe het met de EU verder moet als landen opstappen. Het verschil is wel dat de Eurocraten er jarenlang over vergaderen en er goed voor betaald worden, dan mag je toch verwachten dat zij precies kunnen vertellen hoe de uittreding gaat en hoe de EU dan verder gaat.... maar ze komen niet verder dan bangmakerij, waardoor de burger denkt dat het juist een goed idee is om uit de EU te gaan
De Eurocraten hebben wèl een globaal plan hoe zo'n uittreding gaat. In het verdrag van Lissabon is dat beschreven onder artikel 50. Verder zijn de afgelopen periode nog een paar logische uitspraken gedaan over deze situatie. Zo wordt het VK een korte rustpauze gegund om hun politieke chaos op te ruimen. En is gecommuniceerd dat de start van onderhandelingen over handelsakkoorden niet eerder begint dan dat artikel 50 in werking is gesteld. De EU houdt zich opvallend stil verder en laat de schijnwerpers verder op het VK hierin en dat is maar goed ook. De bal ligt immers bij hen nu.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163455107
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 07:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan zijn ze op het gelijke niveau als de Eurocraten, want die weten ook niet hoe het met de EU verder moet als landen opstappen. Het verschil is wel dat de Eurocraten er jarenlang over vergaderen en er goed voor betaald worden, dan mag je toch verwachten dat zij precies kunnen vertellen hoe de uittreding gaat en hoe de EU dan verder gaat.... maar ze komen niet verder dan bangmakerij, waardoor de burger denkt dat het juist een goed idee is om uit de EU te gaan
Ze komen niet met bangmakerij maar met de waarheid, dat het erg slecht is daar zijn alle deskundigen het wel over eens. Verder is geheel duidelijk wat de procedure is maar het is natuurlijk nu aan de Britten om te vertellen welke handelsverdragen ze willen, het standpunt van de eu lijkt mij redelijk duidelijk die zullen dezelfde zaken willen als ten aanzien van Noorwegen en Zwitserland. Het probleem komt pas als de regeringen weer moeten instemmen want dan kunnen landen weer hun eigen eisen hebben. Mogelijk komt er dan in Nederland nog een referendum over het associatieverdrag met de Britten, al zullen ze het waarschijnlijk een andere naam geven.
pi_163455423
Zojuist weer een nieuw woord geleerd: öxit, dat krijgen we als het even meezit met de verkiezingen in Oostenrijk als Norbert Hofer gekozen gaat worden. De Italiaanse krant Corriere della Sera meldde dat hij zinspeelde, na het referendum in Groot-Brittannië over vertrek uit de EU (Brexit), op een Oostenrijks vertrek, de 'öxit'. :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163455472
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:26 schreef Oud_student het volgende:
Zojuist weer een nieuw woord geleerd: öxit, dat krijgen we als het even meezit met de verkiezingen in Oostenrijk als Norbert Hofer gekozen gaat worden. De Italiaanse krant Corriere della Sera meldde dat hij zinspeelde, na het referendum in Groot-Brittannië over vertrek uit de EU (Brexit), op een Oostenrijks vertrek, de 'öxit'. :)
De extreem-rechtse kiezer is toch wel aan zijn kant. Als het even meezit zorgt dit ervoor dat hij in het midden van de maatschappij juist aan steun verliest.
pi_163455481
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:29 schreef Igen het volgende:

[..]

De extreem-rechtse kiezer is toch wel aan zijn kant. Als het even meezit zorgt dit ervoor dat hij in het midden van de maatschappij juist aan steun verliest.
We zullen zien :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163455559
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:26 schreef Oud_student het volgende:
Zojuist weer een nieuw woord geleerd: öxit, dat krijgen we als het even meezit met de verkiezingen in Oostenrijk als Norbert Hofer gekozen gaat worden. De Italiaanse krant Corriere della Sera meldde dat hij zinspeelde, na het referendum in Groot-Brittannië over vertrek uit de EU (Brexit), op een Oostenrijks vertrek, de 'öxit'. :)
Alsjeblieft niet, Hofer moet gewoon opflikkeren met zijn Öxit.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:02:13 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_163456135
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan? De NHS is compleet kapot bezuinigd. 2 uur wachten op een ambulance
Juist gekwalificeerd personeel uit India werd niet toegelaten. Maar wel veel ongeschoolde burgers uit de EU. En dat in een regio waar de industrie, staalbouw etc compleet de vernieling is ingedraaid en al een hoog aantal werkloos is.
Engeland is niets meer dan een financieel centrum dat leeft in een bubbel.

https://www.theguardian.c(...)things-manufacturing

En de fabrieken die er nog zijn werken inderdaad Polen voor een grijpstuiver zonder rechten en een union. Bij enig beklag meteen ontslag.

En nee dat is niet compleet de schuld van een EU. Maar geen alternatief bieden aan een land vol arbeiders en er een financieel centrum van maken dat zich in Londen afspeelt is vragen om problemen. En dan vraagt men zich af waarom zoveel mensen in die regio's brexit stemmen.
Dat heeft natuurlijk helemaal niks met de EU te maken, maar met de Tories. De industrie is de nek omgedraaid door Thatcher. De NHS door de huidige regering. En dan stemmen al die arme Britten weer op de Tories om ze zichzelf te laten naaien. Nu gaat de laatste winstgevende sector, mogelijk gemaakt juist door de EU, eraan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163457039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze komen niet met bangmakerij maar met de waarheid, dat het erg slecht is daar zijn alle deskundigen het wel over eens. Verder is geheel duidelijk wat de procedure is maar het is natuurlijk nu aan de Britten om te vertellen welke handelsverdragen ze willen, het standpunt van de eu lijkt mij redelijk duidelijk die zullen dezelfde zaken willen als ten aanzien van Noorwegen en Zwitserland. Het probleem komt pas als de regeringen weer moeten instemmen want dan kunnen landen weer hun eigen eisen hebben. Mogelijk komt er dan in Nederland nog een referendum over het associatieverdrag met de Britten, al zullen ze het waarschijnlijk een andere naam geven.
Het is bangmakerij, want de situatie heeft zich nog niet eerder voorgedaan. Zonder onderhandelingen als het verloop ná die onderhandelingen blijft het simpelweg gissen. Het is nu verworden tot een zinloos ja-nietus door zowel voor-als tegenstanders. Maar een ding is zeker, Brexit is een gegeven feit. Daarover is geen discussie meer.

Uiteindelijk is de huidige koers van de EU onhoudbaar geworden met de uittreding van de Britten. Ook tegenstanders van Brexit erkennen dit gegeven en dringen aan op een hervormde EU om de boel bij elkaar te houden.

Volgend jaar zijn er verkiezingen in Frankrijk en Nederland waar het anti-EU sentiment onder diens bevolking tot grote hoogten stijgt. De EU zal als belangrijkste punt op de agenda staan bij de volgende landelijke verkiezingen. De campagnes hierover zijn feitelijk al begonnen. Het uitreden via een Nexit of een Frexit kan niet meer binnen die discussie buiten beschouwing worden gehouden, zoals we nu al zien. Tegenstanders van de EU willen nu doorpakken.
pi_163457133
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk helemaal niks met de EU te maken, maar met de Tories. De industrie is de nek omgedraaid door Thatcher. De NHS door de huidige regering. En dan stemmen al die arme Britten weer op de Tories om ze zichzelf te laten naaien. Nu gaat de laatste winstgevende sector, mogelijk gemaakt juist door de EU, eraan.
En het resultaat is een lose-lose.

De Tories hebben, om van Labour te winnen, een situatie gecreëerd waar hun werkelijke achterban alleen maar schade van ondervindt, en de minderbedeelde boze kiezer zal er ook alleen maar op achteruit gaan doordat hij zijn woede richt op de welvaart zelf en niet op de politici die hem van die welvaart hebben weggehouden.
pi_163457278
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:34 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, Hofer moet gewoon opflikkeren met zijn Öxit.
Blij dat dit pro-Europese bedrog op tijd is blootgelegd.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:57:10 #70
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163457311
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk helemaal niks met de EU te maken, maar met de Tories. De industrie is de nek omgedraaid door Thatcher. De NHS door de huidige regering. En dan stemmen al die arme Britten weer op de Tories om ze zichzelf te laten naaien. Nu gaat de laatste winstgevende sector, mogelijk gemaakt juist door de EU, eraan.
Een aantal post later op een reactie van JB heb ik dat ook gezegd. Ik heb vaker ook al gezegd dat Thatcher hier een oorzaak van is. Maar hoe komt het dat dan toch veel mensen brexit stemmen. Dat moet een oorzaak hebben. De laatste winstgevende sector is dat de city van Londen? Als dat zo is dan heb je gelijk het probleem te pakken. Een Brexit stemmer moet schijnbaar al jaren aanhoren dat het de EU alleen om Londen gaat en dan met name de city. Word ook nog als racist wegezet en word al jaren niet gehoord.

Als een EU wil slagen en dat hoop ik zal de EU zich moeten realiseren dat het niet alleen om Frankfurt, Londen,, Parijs en Amsterdam gaat.

Sociale dumping werkt onrust in de hand. Leg een Brexit stemmer maar eens uit dat je ongeschoolde EU burgers laat binnenwandelen die uiteindelijk ook werkloos zijn en een geschoolde werknemer uit India die in de zorg zou kunnen werken niet toelaat. En deze armer burger ook nog voor racist uitmaakt als EU voorstander. Dat werkt averechts.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:03:45 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_163457447
In essentie is het ook, ten dele in ieder geval, een probleem van verstedelijking. Alles wat jong en potentieel heeft trekt naar de grote stad, de regio's verkrotten en vergrijzen. Ook hier in Nederland. In Amsterdam en Utrecht betaal je voor huizen van 110 vierkante meter met gemak zes ton en wordt er stevig over de vraagprijs heen geboden, in Overijssel raak je je huis aan de straatstenen niet kwijt. Daardoor concentreert de macht en de economie zich steeds verder in een klein gedeelte. De inkomensongelijkheid wordt niet groter, maar de tweedeling van haves en haves not regionaal gezien wel. De ene helft schurkt steeds dichter tegen de macht aan, voor de ander ligt het steeds verder weg, zeker met de ook al niet te stoppen globalisering. Het was niet de EU die ervoor koos om meer geld in King's Cross te steken dan in het hele noorderlijke treinennetwerk, of prestigeprojecten zoals de Olympische Spelen in Londen plaats te laten vinden, dat is puur de keuze van Westminster geweest. (beter nog, de EU heeft voornamelijk subsidiepotjes om de regio beter te maken, case in point Cornwall.) Maar voor de arme oude man uit de regio is het een pot nat, en als je de kosmopolitische hippe rijke burger op een of andere manier kan treffen, dan is alles toegestaan. Het is wel de EU die de City met al haar dikke nekken mogelijk maakt. Op het moment dat ze naar Amsterdam verhuizen zal Amsterdam ook heel veel groter groeien en onbetaalbaar maken, wat de brain drain uit de provincie alleen maar groter maakt. Dus die aversie zal meespelen.

Dat en voornamelijk heel veel xenofobie natuurlijk.

edit: we zeggen bijna hetzelfde, maar niet helemaal lol

[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 02-07-2016 14:42:49 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163457688
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is bangmakerij, want de situatie heeft zich nog niet eerder voorgedaan. Zonder onderhandelingen als het verloop ná die onderhandelingen blijft het simpelweg gissen. Het is nu verworden tot een zinloos ja-nietus door zowel voor-als tegenstanders. Maar een ding is zeker, Brexit is een gegeven feit. Daarover is geen discussie meer.

Uiteindelijk is de huidige koers van de EU onhoudbaar geworden met de uittreding van de Britten. Ook tegenstanders van Brexit erkennen dit gegeven en dringen aan op een hervormde EU om de boel bij elkaar te houden.

Volgend jaar zijn er verkiezingen in Frankrijk en Nederland waar het anti-EU sentiment onder diens bevolking tot grote hoogten stijgt. De EU zal als belangrijkste punt op de agenda staan bij de volgende landelijke verkiezingen. De campagnes hierover zijn feitelijk al begonnen. Het uitreden via een Nexit of een Frexit kan niet meer binnen die discussie buiten beschouwing worden gehouden, zoals we nu al zien. Tegenstanders van de EU willen nu doorpakken.
Als duidelijk is dat je een land en een aantal andere landen grote economische problemen gaat opleveren is dat geen bangmakerij. Verder is wel duidelijk dat er een lange periode van grote onzekerheid komt en dat is zeker slecht voor de economie. Investeringen zullen op een laag peil blijven zolang onduidelijk is hoe de toekomst eruit ziet. Met gebrek aan leiderschap in de UK, de mogelijke afscheiding van Schotland en langdurige onderhandelingen nadat die eindelijk kunnen beginnen is wel duidelijk dat alles, een flinke periode, economisch een grote rem heeft gekregen. Daarna is nog maar afwachten wat de uitkomst is maar als men niet dezelfde verdragen weer opnieuw sluit za er nog meer schade ontstaan en het is vreemd als men weer dezelfde verdragen gaat sluiten zonder in de EU te zijn vertegenwoordigd. Het is geen vraag of het slecht is de vraag is alleen hoe slecht het wordt.

DE EU hervormingen moeten inderdaad de invloed van de landsregeringen moet naar beneden, die kunnen teveel noodzakelijke hervormingen tegenhouden. Als je kijkt naar de problemen in de EU blijkt steeds weer dat de invloed van de regeringen te groot is terwijl die wel de schuld steeds van zichzelf afschuiven, elk verdrag in de EU is goedgekeurd door onze eigen regering voordat de EU iets mag doen namens hun. De hervormingen moet je in het eigen land zoek en niet bij de uitvoerders namens hun.
pi_163457891
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

DE EU hervormingen moeten inderdaad de invloed van de landsregeringen moet naar beneden, die kunnen teveel noodzakelijke hervormingen tegenhouden. Als je kijkt naar de problemen in de EU blijkt steeds weer dat de invloed van de regeringen te groot is terwijl die wel de schuld steeds van zichzelf afschuiven, elk verdrag in de EU is goedgekeurd door onze eigen regering voordat de EU iets mag doen namens hun. De hervormingen moet je in het eigen land zoek en niet bij de uitvoerders namens hun.
Je hebt nogal een onduidelijk schrijfstijl, vooral de laatste zin.

Maar eigenlijk bedoel je: De EU creëert tal van problemen. Oplossing = meer EU.
pi_163458078
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hebt nogal een onduidelijk schrijfstijl, vooral de laatste zin.

Maar eigenlijk bedoel je: De EU creëert tal van problemen. Oplossing = meer EU.
Dat zegt hij niet. Hij zegt volgens mij dat de problemen komen doordat de lidstaten teveel naar het eigenbelang kijken waardoor vaak oplossingen komen die bepaald niet ideaal zijn. Een oplossing kan dan zijn om meer daadwerkelijk door de EU te laten beslissen in plaats van in de nationale parlementen.
pi_163458617
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet. Hij zegt volgens mij dat de problemen komen doordat de lidstaten teveel naar het eigenbelang kijken waardoor vaak oplossingen komen die bepaald niet ideaal zijn. Een oplossing kan dan zijn om meer daadwerkelijk door de EU te laten beslissen in plaats van in de nationale parlementen.
Daar is de EU voor opgericht: eigenbelang, allereerst voor de mensen die voor de EU werken.
Ten tweede voor de grote bedrijven die via lobbyisten de Eurocraten beïnvloeden (laat ik het heel voorzichtig zeggen) Ten derde is elk land op z'n eigen voordeel uit, Griekenland krijgt onbeperkt geld, Polen en andere voormalige Oostblokstaten zijn netto-ontvanger. Duitsland profiteert van de export, Frankrijk van de landbouwsubsidies. Alleen gekke Henkie, Nederland, profiteert niet, de groei blijft achter en we zijn netto betaler :(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163458691
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Daar is de EU voor opgericht: eigenbelang, allereerst voor de mensen die voor de EU werken.
Ten tweede voor de grote bedrijven die via lobbyisten de Eurocraten beïnvloeden (laat ik het heel voorzichtig zeggen) Ten derde is elk land op z'n eigen voordeel uit, Griekenland krijgt onbeperkt geld, Polen en andere voormalige Oostblokstaten zijn netto-ontvanger. Duitsland profiteert van de export, Frankrijk van de landbouwsubsidies. Alleen gekke Henkie, Nederland, profiteert niet, de groei blijft achter en we zijn netto betaler :(
Nederland profiteert ook flink mee hoor :).
pi_163458835
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nederland profiteert ook flink mee hoor :).
Ik heb het al eens eerder gevraagd: dat iedereen "profiteert" dat kan natuurlijk niet. Hoe zit dat precies dan?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163458926
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder gevraagd: dat iedereen "profiteert" dat kan natuurlijk niet. Hoe zit dat precies dan?
Hoezo kan dat niet dan?
Er zijn zat zaken te verzinnen waarbij iedereen profiteert aan een samenwerking.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:11:48 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_163458932
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder gevraagd: dat iedereen "profiteert" dat kan natuurlijk niet. Hoe zit dat precies dan?
https://en.wikipedia.org/wiki/Gains_from_trade
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163459049
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:11 schreef erodome het volgende:
Er zijn zat zaken te verzinnen waarbij iedereen profiteert aan een samenwerking.
Nou, verzin ze dan maar even voor me. :)

Kijk, als je nettobetaler bent dan zijn die "profits" misschien ook te verkrijgen voor minder dan je betaalt aan de EU. Vandaar mijn vraag. Die profits staan mij i.i.g. niet duidelijk voor ogen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163459090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou, verzin ze dan maar even voor me. :)
Groepseks
Conscience do cost.
pi_163459102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou, verzin ze dan maar even voor me. :)
In het klein, kijk maar naar bv verzekeringen. Door samen te werken en de groep groter te maken kan je goedkoper uit zijn. In het groot, maak een handelsblok samen en je kan betere deals maken met groepen buiten dat blok dan je ooit had kunnen doen wanneer je "alleen" was.
Iedereen vaart dan wel bij die samenwerking, die kost wat, maar levert meer op.

Echt zo simpel mogelijk uitgelegd dit, maar het idee dat het niet kan dat iedereen profiteert is een onwaarheid om je stelling mee te beginnen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163459117
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:18 schreef ems. het volgende:

[..]

Groepseks
Kan ook zonder de EU. Beter zelfs. En vast een stuk voordeliger. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163459146
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kan ook zonder de EU. Beter zelfs. En vast een stuk voordeliger. :)
Heb je Juncker weleens gezien? Dat ass :9
Conscience do cost.
pi_163459159
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou, verzin ze dan maar even voor me. :)

Kijk, als je nettobetaler bent dan zijn die "profits" misschien ook te verkrijgen voor minder dan je betaalt aan de EU. Vandaar mijn vraag. Die profits staan mij i.i.g. niet duidelijk voor ogen.
Je vult het aan, laat me daar wat specifieker op ingaan...

Het is idd de vraag of je dezelfde goede deals kan krijgen als kleinere groep zijnde. De praktijk leert dat het antwoord daarop maar zeer zelden ja is. Zeker tegenover andere wel grotere groepen.

Hoe groter de groep, hoe groter het machtsblok en hoe interessanter je bent voor de andere partijen. Die onderhandelen dan niet voor een groepje van 17 miljoen, maar voor een veelvoud daaraan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163459173
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:18 schreef erodome het volgende:

[..]

In het klein, kijk maar naar bv verzekeringen. Door samen te werken en de groep groter te maken kan je goedkoper uit zijn. In het groot, maak een handelsblok samen en je kan betere deals maken met groepen buiten dat blok dan je ooit had kunnen doen wanneer je "alleen" was.
Iedereen vaart dan wel bij die samenwerking, die kost wat, maar levert meer op.

Echt zo simpel mogelijk uitgelegd dit, maar het idee dat het niet kan dat iedereen profiteert is een onwaarheid om je stelling mee te beginnen.
Een "betere" deal kost de ander geld. Dat is logisch. De verkopende partij profiteert hier niet echt. Of althans minder dan had gekund. Ik snap het theoretische verhaal wel hoor. Alleen de praktijk is weerbarstiger.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163459199
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een "betere" deal kost de ander geld. Dat is logisch. De verkopende partij profiteert hier niet echt.
Ik snap het theoretische verhaal wel hoor. Alleen de praktijk is weerbarstiger.
Die "ander" is geen deel van het samenwerkingsverband. De voordelen van dat samenwerkingsverband gaan op voor ieder in dat samenwerkingsverband. Daar profiteert iedereen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163459214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Die "ander" is geen deel van het samenwerkingsverband. De voordelen van dat samenwerkingsverband gaan op voor ieder in dat samenwerkingsverband. Daar profiteert iedereen.
Aha. Wat de VOC al zo goed deed indertijd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163459317
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Aha. Wat de VOC al zo goed deed indertijd.
Aha, wat echt van alle tijden is bedoel je... Sterker nog, wat ook voor jou op persoonlijk gebied opgaat, of zorg jij even goed voor het persoon 5 huizen verderop als voor je gezin/familie/vrienden?

Een goede deal maken is trouwens niet hetzelfde als de ander alles ontnemen he? Kan ook best wel gunstig zijn voor die "ander", die bv de toegang krijgt tot een enorme hoeveelheid consumenten.
Een goede deal die de ander het vel over de neus trekt is geen echte goede deal, lijkt alleen maar gunstig op de korte termijn, maar snijd je jezelf mee in de vingers op de langere termijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door erodome op 02-07-2016 15:48:04 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163459545
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hebt nogal een onduidelijk schrijfstijl, vooral de laatste zin.

Maar eigenlijk bedoel je: De EU creëert tal van problemen. Oplossing = meer EU.
De oplossing is zorgen dat er capabele mensen worden gekozen en men naar de feiten gaat kijken en niet luistert naar de onderbuik gevoelens. De EU heeft meer afstand tot de mensen en is minder afhankelijk van verkiezingsresultaten waardoor ze minder behoefte hebben aan het uitdelen van cadeautjes en het verkondigen van onzin en leugens. Het lijkt erop dat veel mensen de werkelijkheid niet onder ogen willen zien en dat is dat Europa op achterstand aan het raken is, het milieu een probleem is en de veiligheid in andere landen een groot probleem, daarnaast is de macht van multinationals enorm en dat gaat ten koste van de welvaart van de bevolking terwijl alleen de hele rijken erg profiteren . Dat men dat buiten wil sluiten achter landsgrenzen is geen oplossing juist in deze probleemtijden is samenwerking van belang.

Juist door de samenwerking in de EU besparen we enorm op bureaucratie al kan de eu nog veel beter, maar in plaats van de problemen op te lossen maakt men de problemen steeds erger want steeds is er weer een land dat belang heeft bij bepaalde onzin. De Europese raad bepaald het beleid in schimmig achterkamers en deals die nauwelijks openbaar worden volgens krijgt van de uitkomst de EU de schuld van dezelfde leiders.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:45:53 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_163459719
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou, verzin ze dan maar even voor me. :)

Kijk, als je nettobetaler bent dan zijn die "profits" misschien ook te verkrijgen voor minder dan je betaalt aan de EU. Vandaar mijn vraag. Die profits staan mij i.i.g. niet duidelijk voor ogen.
Lees mijn link eens. Vrije handel vindt alleen plaats als beide partijen ervan profiteren. Handel is geen Zero sum game, en juist kleine landen profiteren het meest van vrijhandelszones. Dat is ook de hele reden waarom de mensheid al vele millennia specialiseert.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163459957
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Daar is de EU voor opgericht: eigenbelang, allereerst voor de mensen die voor de EU werken.
Ten tweede voor de grote bedrijven die via lobbyisten de Eurocraten beïnvloeden (laat ik het heel voorzichtig zeggen) Ten derde is elk land op z'n eigen voordeel uit, Griekenland krijgt onbeperkt geld, Polen en andere voormalige Oostblokstaten zijn netto-ontvanger. Duitsland profiteert van de export, Frankrijk van de landbouwsubsidies. Alleen gekke Henkie, Nederland, profiteert niet, de groei blijft achter en we zijn netto betaler :(
Nederland heeft zevende handelsoverschot in de wereld

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)erschot-in-de-wereld

quote:
Nederland heeft met 85,6 miljard dollar het tweede handelsoverschot van de Europese Unie, na Duitsland, en het zevende overschot in de wereld. Inclusief doorvoerstromen exporteerde ons land in 2014 voor 672,4 miljard dollar en importeerde Nederland voor 586,8 miljard dollar.
quote:
In vergelijking met het bbp van elk land zijn de overschotten van Duitsland (8 procent van het bbp) en China (4 procent) kleiner dan het overschot van Nederland (10 procent).
Duitsland profiteert van de export zei je? :9 De vraag is overigens of een langdurig groot handelsoverschot wel zo handig is, de wereldwijde balans moet gelijk zijn en dus is het ene overschot het tekort van iemand anders.
pi_163460490
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als duidelijk is dat je een land en een aantal andere landen grote economische problemen gaat opleveren is dat geen bangmakerij. Verder is wel duidelijk dat er een lange periode van grote onzekerheid komt en dat is zeker slecht voor de economie. Investeringen zullen op een laag peil blijven zolang onduidelijk is hoe de toekomst eruit ziet. Met gebrek aan leiderschap in de UK, de mogelijke afscheiding van Schotland en langdurige onderhandelingen nadat die eindelijk kunnen beginnen is wel duidelijk dat alles, een flinke periode, economisch een grote rem heeft gekregen. Daarna is nog maar afwachten wat de uitkomst is maar als men niet dezelfde verdragen weer opnieuw sluit za er nog meer schade ontstaan en het is vreemd als men weer dezelfde verdragen gaat sluiten zonder in de EU te zijn vertegenwoordigd. Het is geen vraag of het slecht is de vraag is alleen hoe slecht het wordt.

Het blijft weer dezelfde riedel vanuit dezelfde pro-Europeaanse langspeelplaat. Dus bangmakerij.

Economie kent altijd onzekerheden. Het onverantwoord bijdrukken van euro's door het ECB, het rommelen met inflatie en rente biedt op de langere termijn meer onzekerheden dan de waarde van de Britse pond die zich binnen een week al weer aan het herstellen is. Ik zie mijn pensioen steeds meer verdampen en mijn baanzekerheid afnemen door oneerlijke buitenlandse arbeidsimmigratie dankzij het vrije woon en werkverkeer. Waar dankzij de EU buitenlanders van niet Westerse landen onze huizen inpikken, onze sociale voorzieningen (wat er nog van over is) opslokken en bovendien gebruik maken van onze zorg. Wij betalen, zij krijgen het. Daar ligt de wortel van het toenemende EU-sentiment. Bovendien onderhouden we ook nog eens een volledig lidstaat (Griekenland) waarvan we het 'geleende' geld nooit meer terug zien. Geen onderbuik, gewoon de verifieerbare feiten. Dus de Britten hebben een prima uitgangspunt hieruit te willen stappen. Net zoals ook nu de Nederlanders, de Fransen en de Oostenrijkers roepen om een dergelijk referendum.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 16:34:18 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_163460801
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het blijft weer dezelfde riedel vanuit dezelfde pro-Europeaanse langspeelplaat. Dus bangmakerij.

Economie kent altijd onzekerheden. Het onverantwoord bijdrukken van euro's door het ECB, het rommelen met inflatie en rente biedt op de langere termijn meer onzekerheden dan de waarde van de Britse pond die zich binnen een week al weer aan het herstellen is. Ik zie mijn pensioen steeds meer verdampen en mijn baanzekerheid afnemen door oneerlijke buitenlandse arbeidsimmigratie dankzij het vrije woon en werkverkeer. Waar dankzij de EU buitenlanders van niet Westerse landen onze huizen inpikken, onze sociale voorzieningen (wat er nog van over is) opslokken en bovendien gebruik maken van onze zorg. Wij betalen, zij krijgen het. Daar ligt de wortel van het toenemende EU-sentiment. Bovendien onderhouden we ook nog eens een volledig lidstaat (Griekenland) waarvan we het 'geleende' geld nooit meer terug zien. Geen onderbuik, gewoon de verifieerbare feiten. Dus de Britten hebben een prima uitgangspunt hieruit te willen stappen. Net zoals ook nu de Nederlanders, de Fransen en de Oostenrijkers roepen om een dergelijk referendum.
Hullie doen aan bangmakerij zegt ie dan :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163460897
Idd. Wie is hier nou bang aan het maken? :')
pi_163460962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Hullie doen aan bangmakerij zegt ie dan :').
Mijn punt blijft dat economie altijd onderhevig is aan onzekerheden en veranderingen waar we als samenleving niet altijd de controle over hebben.

Laat de EU eerst eens naar zijn eigen incompetente beleid kijken alvorens het een ander veroordeeld. Ik benoem slechts enkele concrete voorbeelden die mij meer zorg inboezemen dan een Brexit. Als je dat als bangmakerij wilt interpreteren vind ik het prima, maar ik baseer het liever op steekhoudende argumenten.
pi_163461066
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:21 schreef Elzies het volgende:

Bovendien onderhouden we ook nog eens een volledig lidstaat (Griekenland) waarvan we het 'geleende' geld nooit meer terug zien.
De Grieken hebben er ook bijna niks van teruggezien, het moest van trojka meteen doorgestuurd naar de Noord-Europese banken en andere speculanten. Het was een verkapte bailout.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 16:45:38 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_163461081
Pure onderbuik. Onze huizen worden niet ingepikt, Polen maken minder gebruik van sociale voorzieningen dan Nederlanders, met de pensioenen heeft het niks te maken, de vergroting van de markt heeft grosso modo weinig negatief effect op de banenmarkt (werkloosheid is redelijk stabiel) en een zwak Griekenland daar hebben vooral de Grieken last van maar heeft de munt voor ons gedrukt en is dus voordelig voor onze export. Gewoon onderbuik, je bent in bangmakerij gaan geloven.

Het grootste probleem voor de banenmarkt is niet globalisering maar automatisering. Ben je bang voor de Polen, wacht op de zelfrijdende vrachtwagens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163461184
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

(...)

Juist door de samenwerking in de EU besparen we enorm op bureaucratie al kan de eu nog veel beter, maar in plaats van de problemen op te lossen maakt men de problemen steeds erger want steeds is er weer een land dat belang heeft bij bepaalde onzin. De Europese raad bepaald het beleid in schimmig achterkamers en deals die nauwelijks openbaar worden volgens krijgt van de uitkomst de EU de schuld van dezelfde leiders.
Ik denk dat er weinig tegenstanders van samenwerking zijn. Vrijwel iedereen is het er wel over eens dat een gezamenlijke economische markt nuttig is. Dat als je een auto in Duitsland koopt, deze aan dezelfde eisen voldoet als een auto in Italië of een ander willekeurig Europees land. Punt is wel dat de economische markt niet geheel vrij kan zijn, dit omdat landen (economisch) natuurlijk van elkaar verschillen. Goedkope Oost-Europese werknemers kunnen laagbetaalden in West-Europa van de markt duwen. Terwijl West-Europese bedrijven grote stukken grond in Oost-Europa op kunnen komen.

Sowieso is er veel weerstand tegen immigratie, Oost-Europeanen komen hier meestal als werknemers. Dat is een ander verhaal bij asielimmigratie, en ook dat wordt steeds meer een Europese zaak, met de EU-hervedeling van asielzoekers.

Kortom, de Europese trein moet niet alleen vooruit denderen, maar ook een pas op de plaats kunnen maken, de EU moet ongunstig beleid kunnen corrigeren. Dus niet wat jij stelt, ''de EU werkt niet, dus hebben we meer EU nodig''. Die gedachte hebben machtsbeluste Europese politici ook.

Overigens, als je de EU noemt als middel om kosten te besparen, dan heb je geen goed argument te pakken. Het Europese parlement zit vol duurbetaalde ambtenaren en bureaucraten die, over kosten gesproken, dan weer in Brussel en dan weer in Straatsburg vergaderen.
pi_163461269
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Grieken hebben er ook bijna niks van teruggezien, het moest van trojka meteen doorgestuurd naar de Noord-Europese banken en andere speculanten. Het was een verkapte bailout.
Neemt niet weg dat dit geld van de belastingbetaler komt. Direct of indirect via bezuinigen.

Dat de EU dit vervolgens weer doorstroomt naar het grote kapitaal bevestigd mijn stelling dat het belang van de EU dáár ligt en niet bij de burger. Neemt niet weg dat Griekenland volledig afhankelijk is geworden van de EU en nooit bij machte zal zijn dit bedrag terug te betalen. We onderhouden feitelijk een failliet lidstaat die in leven wordt gehouden door een financieel infuus van derden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')