abonnement Unibet Coolblue
pi_163447475
Vanuit het Brexit topic blijkt dat er een aantal mensen voorstander is van een zogenaamde Nexit. Nederland uit de EU.
Een groot aantal Nederlanders wil hier dan ook een landelijk referendum over. Dit is op dit moment grondwettelijk niet mogelijk. Omdat men geen referenda kan houden over zaken die al jaren werkelijkheid zijn (met terugwerkende kracht dus).

Een groot Nexit voorstander is de PVV.
Zij zijn er van overtuigd dat Nederland beter af is met de herinvoering van de gulden.

In het Verenigd Koninkrijk blijkt de Brexit een probleem te hebben met het feit dat men geen goed plan voor die Brexit heeft.

Ik wil dan ook graag discussiëren over het Nexit plan. Is die er? En hoe ziet dat plan er uit?
Wat denken mensen dat er gebeurt met een Nexit? Hoe gaat het dan met Nederland?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:38 schreef von_manstein het volgende:
Na een Nexit zullen handelsverdragen met (buur)landen opnieuw moeten worden gemaakt.
Dit kost tijd (best veel tijd)

Als dit niet is afgetikt dan is het zeer onverstandig om uit de EU te stappen. Iets met oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt.

Geen degelijk plan voor een NL buiten de EU = geen Nexit

Als je voor een Nexit kiest zonder degelijk backup plan dan ben je of financieel onafhanakelijk of je hebt het financieel/economisch inzicht van een goudvis.

Gezien de motivaties die ik voorbij heb zien komen voor een Nexit denk ik dat 99.9% van de Nexit stemmers het financieel/economisch inzicht heeft van een goudvis.


[ Bericht 39% gewijzigd door agter op 02-07-2016 23:55:42 ]
Make my day!
pi_163447540
Er is geen nexit plan, net als dat er geen brexit plan ligt.
pi_163447554
De politiek maakt een Nexit-referendum onmogelijk en gelijk hebben ze. De EU, euro en Schengen zijn immers noodzaak. Zonder deze drie elementen gaat Nederland failliet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:51:02 #4
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163447759
Be careful what you wish for..
Laten we eerst eens rustig kijken hoe de brexit verloopt en hoe de Brussel hier mee omgaat.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:53:32 #5
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163447857
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:46 schreef Berk-24 het volgende:
De politiek maakt een Nexit-referendum onmogelijk en gelijk hebben ze. De EU, euro en Schengen zijn immers noodzaak. Zonder deze drie elementen gaat Nederland failliet.
Nonsens, je presenteert je stelling als vaststaand feit terwijl het een aannamen is. NIEMAND weet wat de gevolgen zijn op middellange termijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 01-07-2016 22:59:00 ]
pi_163448011
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nonsens, je presenteert je stelling als vaststaand feit terwijl het aannamen is. NIEMAND weet wat de gevolgen zijn op middellange termijn.
Economen zijn het toch over eens dat uittreden uit de EU zeer nadelig is. En daarnaast zorgt de EU voor een hoop gemak: geen grenscontroles, één munt en lagere telefoniekosten in het buitenland. Dat moet je toch niet willen opgeven?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163448275
Wat willen Nexit voorstanders dan precies bereiken met NL? Hoe moet het er uit zien in 10 jaar?
Make my day!
pi_163448852
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:58 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Economen zijn het toch over eens dat uittreden uit de EU zeer nadelig is. En daarnaast zorgt de EU voor een hoop gemak: geen grenscontroles, één munt en lagere telefoniekosten in het buitenland. Dat moet je toch niet willen opgeven?
economen. Ah die mensen die de kredietcrisis voorspelden?
pi_163448883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:46 schreef Berk-24 het volgende:
De politiek maakt een Nexit-referendum onmogelijk en gelijk hebben ze. De EU, euro en Schengen zijn immers noodzaak. Zonder deze drie elementen gaat Nederland failliet.
bang worden Mensen!

Schengen is geen eu verdrag. Fyi
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:27:44 #10
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163448925
Het zou wat mij betreft wel fijn zijn als dit niet nog een topic wordt over hoe slecht (of goed) de EU wel niet is, maar wat concreter wordt over hoe zo'n Nexit er dan uit moet zien.
Want tot nog toe zie ik wel veel gezeur over de EU, maar weinig concrete voorstellen wat er dan moet gebeuren bij een uittreding.
in a crowd you lose humanity
pi_163449037
In tegenstelling tot Johnson en Farage heeft Wilders wel een plan

- Gulden opnieuw invoeren
- Grenzen dicht
- Ontwikkelingshulp stop zetten (geld in Nederland houden)
- Geen afdrachten aan Brussel meer (geld in Nederland houden)

Je kunt veel van Wilders zeggen, maar niet dat hij geen plan heeft.
pi_163449039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:27 schreef Wombcat het volgende:
Het zou wat mij betreft wel fijn zijn als dit niet nog een topic wordt over hoe slecht (of goed) de EU wel niet is, maar wat concreter wordt over hoe zo'n Nexit er dan uit moet zien.
Want tot nog toe zie ik wel veel gezeur over de EU, maar weinig concrete voorstellen wat er dan moet gebeuren bij een uittreding.
- een handelsverdrag sluiten met Engeland, Noorwegen, Finland, Zwitserland en vervolgens met dit blok een goed verdrag met de eu sluiten cq afdwingen
- Met Noorwegen en Engeland een olie/gaspact sluiten
- Schengen in stand houden
- Eigenstandige handelsrelatie met Rusland opbouwen, opheffen van sancties
- profit
  vrijdag 1 juli 2016 @ 23:35:12 #13
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163449118
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

- een handelsverdrag sluiten met Engeland, Noorwegen, Finland, Zwitserland en vervolgens met dit blok een goed verdrag met de eu sluiten cq afdwingen

Wat moet er in dat handelsverdrag komen, wat vind je een goed verdrag met de EU?
En vooral: wat doe je in de tussentijd met de relatie met de EU? Want voordat er 1) dat handelsverdrag is, en 2) dat goede verdrag is, ben je wel een paar jaar verder. En dat is meer dan de twee jaar die er voor de uittrede conform artikel 50 staat.
in a crowd you lose humanity
pi_163449134
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Nintex het volgende:
In tegenstelling tot Johnson en Farage heeft Wilders wel een plan

- Gulden opnieuw invoeren
- Grenzen dicht
- Ontwikkelingshulp stop zetten (geld in Nederland houden)
- Geen afdrachten aan Brussel meer (geld in Nederland houden)

Je kunt veel van Wilders zeggen, maar niet dat hij geen plan heeft.
Dit is het plan?
Wat staat er in over onze economie. Met wie handelen we dan?
Make my day!
pi_163449143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:27 schreef Wombcat het volgende:
Het zou wat mij betreft wel fijn zijn als dit niet nog een topic wordt over hoe slecht (of goed) de EU wel niet is, maar wat concreter wordt over hoe zo'n Nexit er dan uit moet zien.
Want tot nog toe zie ik wel veel gezeur over de EU, maar weinig concrete voorstellen wat er dan moet gebeuren bij een uittreding.
Graag.
Over de Nexit plannen voor NL.
Make my day!
  Donald Duck held vrijdag 1 juli 2016 @ 23:48:28 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_163449436
Al die ..xit plannen komen een beetje zo over
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_163449708
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Nintex het volgende:
In tegenstelling tot Johnson en Farage heeft Wilders wel een plan

- Gulden opnieuw invoeren
- Grenzen dicht
- Ontwikkelingshulp stop zetten (geld in Nederland houden)
- Geen afdrachten aan Brussel meer (geld in Nederland houden)

Je kunt veel van Wilders zeggen, maar niet dat hij geen plan heeft.
Dit is bijna exact de reeks maatregelen die Brexiteers gebruikte in hun campagne. Dat is geen plan. :')
pi_163449865
Wilders heeft meer plannen voor een Nexit dan de EU tot nu toe heeft voor de vluchtelingencrisis.
pi_163452923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nonsens, je presenteert je stelling als vaststaand feit terwijl het een aannamen is. NIEMAND weet wat de gevolgen zijn op middellange termijn.
Als je een klein beetje hebt opgelet bij de basiskennis economie dan weet je wat export betekent. En dan weet je ook dat Nederland een exportland is. Voor de EU tijdperk waren we dat vooral met Duitsland en daar was onze vertrouwde gulden net zo goed gekoppeld aan de Duitse Mark. Dus wat toen gold geldt nu nog steeds. Gaat het slecht met onze buurlanden dan gaat het slecht met ons. Maar nu met het grote verschil dat de hele economie in elkaar in gevlochten zit, zo erg dat wanneer er in China iets gebeurt, dan zullen jij en ik het meteen financieel in Nederland merken. Denk bijvoorbeeld aan de banken crisis.
pi_163453414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:08 schreef Nintex het volgende:
Wilders heeft meer plannen voor een Nexit dan de EU tot nu toe heeft voor de vluchtelingencrisis.
Vertel eens, wat zijn die plannen en hoe wil hij die betalen?
pi_163453622
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vertel eens, wat zijn die plannen en hoe wil hij die betalen?
Dat schreef 'ie al:
- gulden terug,
- grenzen dicht,
- geen ontwikkelingssamenwerking,
- geen bijdrage aan Brussel.

Dat je met de grenzen dicht ook geen handel meer hebt, is maar een detail. Nou zal het wel de bedoeling zijn dat de grenzen niet volledig dicht zijn, maar als je opschrijft in een verdrag dat de grenzen dicht zijn, dan zijn ze ook dicht.
in a crowd you lose humanity
pi_163453672
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Nintex het volgende:
In tegenstelling tot Johnson en Farage heeft Wilders wel een plan

- Gulden opnieuw invoeren
- Grenzen dicht
- Ontwikkelingshulp stop zetten (geld in Nederland houden)
- Geen afdrachten aan Brussel meer (geld in Nederland houden)

Je kunt veel van Wilders zeggen, maar niet dat hij geen plan heeft.
Om even op die punten van Wilders in te haken:

- Eigen munt is echt onzetting handig, vooral als je naar het buitenland gaat. Ook als je als land bestaat van de in- en export is zo'n fluctuerende koers heel praktisch.
- Grenzen dicht is ook super handig. Weer lange files bij de grens, bedrijven die uitwijken naar havens in andere landen. Dat moeten we absoluut willen, wordt het eindelijk weer eens wat rustiger in de haven van Rotterdam.
- Dat heeft ook alles met de EU te maken.
- Kijk, dat zet zoden aan de dijk, dat scheelt ons toch maar weer 8 Euro per maand! En als jouw werkgever toevallig z'n brood verdient aan de handel in het buitenland dan is dat natuurlijk wel lachen als hij op de fles gaat.
pi_163453697
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Om even op die punten van Wilders in te haken:

- Eigen munt is echt onzetting handig, vooral als je naar het buitenland gaat. Ook als je als land bestaat van de in- en export is zo'n fluctuerende koers heel praktisch.
- Grenzen dicht is ook super handig. Weer lange files bij de grens, bedrijven die uitwijken naar havens in andere landen. Dat moeten we absoluut willen, wordt het eindelijk weer eens wat rustiger in de haven van Rotterdam.
- Dat heeft ook alles met de EU te maken.
- Kijk, dat zet zoden aan de dijk, dat scheelt ons toch maar weer 8 Euro per maand! En als jouw werkgever toevallig z'n brood verdient aan de handel in het buitenland dan is dat natuurlijk wel lachen als hij op de fles gaat.
Inderdaad, Wilders/Trump en zijn aanhangers zijn ook totaal ondoordacht over de eventuele gevolgen van een Nexit/Brexit/weet ik wat voor exit
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:05:39 #24
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163453706
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat schreef 'ie al:
- gulden terug,
- grenzen dicht,
- geen ontwikkelingssamenwerking,
- geen bijdrage aan Brussel.

Dat je met de grenzen dicht ook geen handel meer hebt, is maar een detail. Nou zal het wel de bedoeling zijn dat de grenzen niet volledig dicht zijn, maar als je opschrijft in een verdrag dat de grenzen dicht zijn, dan zijn ze ook dicht.
Met grenzen dicht wordt dan ook geen handel bedoeld maar migranten waarvan je op voorhand weet dat de gebruik komen maken van de verzorgingsstaat. Omdat die pit gevuld wordt door de gewone werknemers zijn zij dan ook het felst gekant tegen de zogenaamde gelukszoekers. Ik vind dat wel legitiem.

De Gulden terug is ook een prima idee. De Euro mag daarnaast gewoon blijven bestaan wat mij betreft. Makkelijk voor internationale handel en aankopen als particulier via internet en op vakantie in het buitenland.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_163453728
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Met grenzen dicht wordt dan ook geen handel bedoeld maar migranten waarvan je op voorhand weet dat de gebruik komen maken van de verzorgingsstaat. Omdat die pit gevuld wordt door de gewone werknemers zijn zij dan ook het felst gekant tegen de zogenaamde gelukszoekers. Ik vind dat wel legitiem.

Dan moet je al beginnen met opschrijven:
- de grenzen dicht voor migranten waarvan je op voorhand weet dat die gebruik komen maken van de verzorgingsstaat.

Dat is overigens nog steeds niet concreet genoeg om op te nemen in een verdrag of je wetgeving, dus ga nog maar even door met uitwerken.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')