abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163447475
Vanuit het Brexit topic blijkt dat er een aantal mensen voorstander is van een zogenaamde Nexit. Nederland uit de EU.
Een groot aantal Nederlanders wil hier dan ook een landelijk referendum over. Dit is op dit moment grondwettelijk niet mogelijk. Omdat men geen referenda kan houden over zaken die al jaren werkelijkheid zijn (met terugwerkende kracht dus).

Een groot Nexit voorstander is de PVV.
Zij zijn er van overtuigd dat Nederland beter af is met de herinvoering van de gulden.

In het Verenigd Koninkrijk blijkt de Brexit een probleem te hebben met het feit dat men geen goed plan voor die Brexit heeft.

Ik wil dan ook graag discussiëren over het Nexit plan. Is die er? En hoe ziet dat plan er uit?
Wat denken mensen dat er gebeurt met een Nexit? Hoe gaat het dan met Nederland?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 23:38 schreef von_manstein het volgende:
Na een Nexit zullen handelsverdragen met (buur)landen opnieuw moeten worden gemaakt.
Dit kost tijd (best veel tijd)

Als dit niet is afgetikt dan is het zeer onverstandig om uit de EU te stappen. Iets met oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt.

Geen degelijk plan voor een NL buiten de EU = geen Nexit

Als je voor een Nexit kiest zonder degelijk backup plan dan ben je of financieel onafhanakelijk of je hebt het financieel/economisch inzicht van een goudvis.

Gezien de motivaties die ik voorbij heb zien komen voor een Nexit denk ik dat 99.9% van de Nexit stemmers het financieel/economisch inzicht heeft van een goudvis.

[ Bericht 39% gewijzigd door agter op 02-07-2016 23:55:42 ]
Make my day!
pi_163447540
Er is geen nexit plan, net als dat er geen brexit plan ligt.
pi_163447554
De politiek maakt een Nexit-referendum onmogelijk en gelijk hebben ze. De EU, euro en Schengen zijn immers noodzaak. Zonder deze drie elementen gaat Nederland failliet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:51:02 #4
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163447759
Be careful what you wish for..
Laten we eerst eens rustig kijken hoe de brexit verloopt en hoe de Brussel hier mee omgaat.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:53:32 #5
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163447857
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:46 schreef Berk-24 het volgende:
De politiek maakt een Nexit-referendum onmogelijk en gelijk hebben ze. De EU, euro en Schengen zijn immers noodzaak. Zonder deze drie elementen gaat Nederland failliet.
Nonsens, je presenteert je stelling als vaststaand feit terwijl het een aannamen is. NIEMAND weet wat de gevolgen zijn op middellange termijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 01-07-2016 22:59:00 ]
pi_163448011
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nonsens, je presenteert je stelling als vaststaand feit terwijl het aannamen is. NIEMAND weet wat de gevolgen zijn op middellange termijn.
Economen zijn het toch over eens dat uittreden uit de EU zeer nadelig is. En daarnaast zorgt de EU voor een hoop gemak: geen grenscontroles, één munt en lagere telefoniekosten in het buitenland. Dat moet je toch niet willen opgeven?
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163448275
Wat willen Nexit voorstanders dan precies bereiken met NL? Hoe moet het er uit zien in 10 jaar?
Make my day!
pi_163448852
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:58 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Economen zijn het toch over eens dat uittreden uit de EU zeer nadelig is. En daarnaast zorgt de EU voor een hoop gemak: geen grenscontroles, één munt en lagere telefoniekosten in het buitenland. Dat moet je toch niet willen opgeven?
economen. Ah die mensen die de kredietcrisis voorspelden?
pi_163448883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:46 schreef Berk-24 het volgende:
bang worden Mensen!

Schengen is geen eu verdrag. Fyi
pi_163448925
Het zou wat mij betreft wel fijn zijn als dit niet nog een topic wordt over hoe slecht (of goed) de EU wel niet is, maar wat concreter wordt over hoe zo'n Nexit er dan uit moet zien.
Want tot nog toe zie ik wel veel gezeur over de EU, maar weinig concrete voorstellen wat er dan moet gebeuren bij een uittreding.
pi_163449037
In tegenstelling tot Johnson en Farage heeft Wilders wel een plan

- Gulden opnieuw invoeren
- Grenzen dicht
- Ontwikkelingshulp stop zetten (geld in Nederland houden)
- Geen afdrachten aan Brussel meer (geld in Nederland houden)

Je kunt veel van Wilders zeggen, maar niet dat hij geen plan heeft.
pi_163449039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:27 schreef Wombcat het volgende:
Het zou wat mij betreft wel fijn zijn als dit niet nog een topic wordt over hoe slecht (of goed) de EU wel niet is, maar wat concreter wordt over hoe zo'n Nexit er dan uit moet zien.
Want tot nog toe zie ik wel veel gezeur over de EU, maar weinig concrete voorstellen wat er dan moet gebeuren bij een uittreding.
- een handelsverdrag sluiten met Engeland, Noorwegen, Finland, Zwitserland en vervolgens met dit blok een goed verdrag met de eu sluiten cq afdwingen
- Met Noorwegen en Engeland een olie/gaspact sluiten
- Schengen in stand houden
- Eigenstandige handelsrelatie met Rusland opbouwen, opheffen van sancties
- profit
pi_163449118
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

- een handelsverdrag sluiten met Engeland, Noorwegen, Finland, Zwitserland en vervolgens met dit blok een goed verdrag met de eu sluiten cq afdwingen

Wat moet er in dat handelsverdrag komen, wat vind je een goed verdrag met de EU?
En vooral: wat doe je in de tussentijd met de relatie met de EU? Want voordat er 1) dat handelsverdrag is, en 2) dat goede verdrag is, ben je wel een paar jaar verder. En dat is meer dan de twee jaar die er voor de uittrede conform artikel 50 staat.
pi_163449134
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:31 schreef Nintex het volgende:

- Grenzen dicht

Dit is het plan?
Wat staat er in over onze economie. Met wie handelen we dan?
Make my day!
pi_163449143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:27 schreef Wombcat het volgende:
Graag.
Over de Nexit plannen voor NL.
Make my day!
  Donald Duck held vrijdag 1 juli 2016 @ 23:48:28 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_163449436
Al die ..xit plannen komen een beetje zo over
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_163449708
quote:

- Grenzen dicht

Dit is bijna exact de reeks maatregelen die Brexiteers gebruikte in hun campagne. Dat is geen plan. :')
pi_163449865
Wilders heeft meer plannen voor een Nexit dan de EU tot nu toe heeft voor de vluchtelingencrisis.
pi_163452923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:53 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nonsens, je presenteert je stelling als vaststaand feit terwijl het een aannamen is. NIEMAND weet wat de gevolgen zijn op middellange termijn.
Als je een klein beetje hebt opgelet bij de basiskennis economie dan weet je wat export betekent. En dan weet je ook dat Nederland een exportland is. Voor de EU tijdperk waren we dat vooral met Duitsland en daar was onze vertrouwde gulden net zo goed gekoppeld aan de Duitse Mark. Dus wat toen gold geldt nu nog steeds. Gaat het slecht met onze buurlanden dan gaat het slecht met ons. Maar nu met het grote verschil dat de hele economie in elkaar in gevlochten zit, zo erg dat wanneer er in China iets gebeurt, dan zullen jij en ik het meteen financieel in Nederland merken. Denk bijvoorbeeld aan de banken crisis.
pi_163453414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:08 schreef Nintex het volgende:
Wilders heeft meer plannen voor een Nexit dan de EU tot nu toe heeft voor de vluchtelingencrisis.
Vertel eens, wat zijn die plannen en hoe wil hij die betalen?
pi_163453622
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vertel eens, wat zijn die plannen en hoe wil hij die betalen?
Dat schreef 'ie al:
- gulden terug,
- grenzen dicht,
- geen ontwikkelingssamenwerking,
- geen bijdrage aan Brussel.

Dat je met de grenzen dicht ook geen handel meer hebt, is maar een detail. Nou zal het wel de bedoeling zijn dat de grenzen niet volledig dicht zijn, maar als je opschrijft in een verdrag dat de grenzen dicht zijn, dan zijn ze ook dicht.
pi_163453672
quote:

- Grenzen dicht

Om even op die punten van Wilders in te haken:

- Eigen munt is echt onzetting handig, vooral als je naar het buitenland gaat. Ook als je als land bestaat van de in- en export is zo'n fluctuerende koers heel praktisch.
- Grenzen dicht is ook super handig. Weer lange files bij de grens, bedrijven die uitwijken naar havens in andere landen. Dat moeten we absoluut willen, wordt het eindelijk weer eens wat rustiger in de haven van Rotterdam.
- Dat heeft ook alles met de EU te maken.
- Kijk, dat zet zoden aan de dijk, dat scheelt ons toch maar weer 8 Euro per maand! En als jouw werkgever toevallig z'n brood verdient aan de handel in het buitenland dan is dat natuurlijk wel lachen als hij op de fles gaat.
pi_163453697
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Om even op die punten van Wilders in te haken:

- Eigen munt is echt onzetting handig, vooral als je naar het buitenland gaat. Ook als je als land bestaat van de in- en export is zo'n fluctuerende koers heel praktisch.
- Grenzen dicht is ook super handig. Weer lange files bij de grens, bedrijven die uitwijken naar havens in andere landen. Dat moeten we absoluut willen, wordt het eindelijk weer eens wat rustiger in de haven van Rotterdam.
- Dat heeft ook alles met de EU te maken.
- Kijk, dat zet zoden aan de dijk, dat scheelt ons toch maar weer 8 Euro per maand! En als jouw werkgever toevallig z'n brood verdient aan de handel in het buitenland dan is dat natuurlijk wel lachen als hij op de fles gaat.
Inderdaad, Wilders/Trump en zijn aanhangers zijn ook totaal ondoordacht over de eventuele gevolgen van een Nexit/Brexit/weet ik wat voor exit
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:05:39 #24
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163453706
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat schreef 'ie al:
- gulden terug,
- grenzen dicht,
- geen ontwikkelingssamenwerking,
- geen bijdrage aan Brussel.

Dat je met de grenzen dicht ook geen handel meer hebt, is maar een detail. Nou zal het wel de bedoeling zijn dat de grenzen niet volledig dicht zijn, maar als je opschrijft in een verdrag dat de grenzen dicht zijn, dan zijn ze ook dicht.
Met grenzen dicht wordt dan ook geen handel bedoeld maar migranten waarvan je op voorhand weet dat de gebruik komen maken van de verzorgingsstaat. Omdat die pit gevuld wordt door de gewone werknemers zijn zij dan ook het felst gekant tegen de zogenaamde gelukszoekers. Ik vind dat wel legitiem.

De Gulden terug is ook een prima idee. De Euro mag daarnaast gewoon blijven bestaan wat mij betreft. Makkelijk voor internationale handel en aankopen als particulier via internet en op vakantie in het buitenland.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_163453728
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Met grenzen dicht wordt dan ook geen handel bedoeld maar migranten waarvan je op voorhand weet dat de gebruik komen maken van de verzorgingsstaat. Omdat die pit gevuld wordt door de gewone werknemers zijn zij dan ook het felst gekant tegen de zogenaamde gelukszoekers. Ik vind dat wel legitiem.

Dan moet je al beginnen met opschrijven:
- de grenzen dicht voor migranten waarvan je op voorhand weet dat die gebruik komen maken van de verzorgingsstaat.

Dat is overigens nog steeds niet concreet genoeg om op te nemen in een verdrag of je wetgeving, dus ga nog maar even door met uitwerken.
pi_163453754
quote:

[..]

De Gulden terug is ook een prima idee. De Euro mag daarnaast gewoon blijven bestaan wat mij betreft. Makkelijk voor internationale handel en aankopen als particulier via internet en op vakantie in het buitenland.
Maar tegen dat soort migranten kan je nu ook al van alles doen. Daarvoor hoef je niet uit de EU. Het lijkt allemaal toch vooral weer erg ondoordacht...
pi_163453803
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 23:36 schreef agter het volgende:

[..]

Graag.
Over de Nexit plannen voor NL.
Hier is inspiratie op te doen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1580243
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:14:34 #28
379943 Paper_Tiger
pi_163453817
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar tegen dat soort migranten kan je nu ook al van alles doen. Daarvoor hoef je niet uit de EU. Het lijkt allemaal toch vooral weer erg ondoordacht...
Mag je ze anders behandelen dan je 'eigen' inwoners?
pi_163453838
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat doe je toch al? Een asielzoeker stop je eerst in een asielzoekerscentrum om te beoordelen of 'ie in aanmerking komt voor asiel. Dat doe je met je eigen inwoners niet.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:24:58 #30
379943 Paper_Tiger
pi_163453911
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat doe je toch al? Een asielzoeker stop je eerst in een asielzoekerscentrum om te beoordelen of 'ie in aanmerking komt voor asiel. Dat doe je met je eigen inwoners niet.
Dat klopt maar zodra hij is goedgekeurd mag hij gelijk uit de ruif meeeten. Als je een modale arbeider bent die de ruif heeft gevuld kan ik me goed voorstellen dat je daar niet van gediend bent.
pi_163453979
quote:

[..]

Dus 'grenzen dicht' gaat puur om migranten?
En ook is mij niet helemaal duidelijk wat precies het voordeel is voor de handel als we de gulden weer hebben. Naast de euro zelfs.. Kan dat?
Make my day!
pi_163454043
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat klopt maar zodra hij is goedgekeurd mag hij gelijk uit de ruif meeeten. Als je een modale arbeider bent die de ruif heeft gevuld kan ik me goed voorstellen dat je daar niet van gediend bent.
Je hebt liever dat iemand die asiel heeft gekregen geen uitkering en een woning krijgt? Hij moet maar direct een baan hebben? Die liggen immers voor het oprapen?

Wat wil je nou precies regelen? En houdt de EU het tegen of is het eigen NL-regelgeving (of andere verdragen) die het tegenhoudt?
pi_163454247
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jazeker.
pi_163454373
Hoe denken de mensen dat er nog gehandeld wordt met de EU na een Nexit? Of denkt men dat de hele EU instort?
Make my day!
pi_163454415
Nederland heeft de grootste binnenvaartvloot van Europa, die kunnen we dan verkopen of ontmantelen
pi_163454476
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:09 schreef zakjapannertje het volgende:
Nederland heeft de grootste binnenvaartvloot van Europa, die kunnen we dan verkopen of ontmantelen
Misschien kunnen we ze ombouwen om handel met het VK te drijven?

In WO2 was het 'briljante' plan van Duitsland voor de invasie van Engeland om de binnenschepen om te bouwen tot landingsboten en daarmee de overtocht van Calais te maken.
pi_163454911
Er zijn in de wereld meer landen niet lid van de EU dan wel en die kunnen ook handeldrijven. Het enige wat het lastiger maakt voor Nederland zijn de directe landsgrenzen. De UK kan zich als eiland wat gemakkelijker fysiek 'afscheiden'.

Met een West Europees blok, een Zuid Europees blok en een Oost Europees blok kloppen de verhoudingen en economische omstandigheden weer met het beleid. Griekenland kan niet devalueren, kan haar concurrentiepositie v.s Duitsland niet verbeteren en zit in een cirkeltje opgesloten van economische malaise.

Geen economische groei -> verdere bezuinigingen -> minder inkomsten -> nieuwe bail-outs -> geen economische groei

De enige manier hoe de EU kan werken is, zoals de VS als de 'rijke' staten geld sturen naar de arme landen en er een federale regering komt, gekozen door het volk. De transferunie, maar dat willen de Duitsers (logischerwijs) niet. Plus als je in Europa een verkiezing zou uitschrijven voor president dan stemt iedereen op zijn eigen kandidaat en wint automatisch de kandidaat uit het land met de meeste inwoners.

Wat je dus in plaats van een federaal Europa krijgt is een heel scheef beleid. Van lage werkloosheid in Duitsland en Nederland tot 50% jeugdwerkloosheid in Zuid Europa. Aangezien er geen transferunie komt is er een ander idee bedacht. Inkomensverschillen in de EU verkleinen. Echter zijn er meer mensen armer dan wij in de EU dan rijker. Het gevolg is iedereen even arm, in plaats van iedereen even rijk.

Ook leuk detail van die pensioenen. Nu de UK uit de EU is gestapt is 60% van al het pensioenvermogen Nederlands. Met andere woorden 16 miljoen mensen hebben meer gespaard dan de andere 400 miljoen Europeanen bij elkaar. Drie keer raden wat straks 'eerlijk' gedeeld gaat worden als de Fransen en Zuid Europeanen hun zin krijgen.

Een aantal van de EU principes zijn goed, maar die wegen in mijn opzicht niet op tegen de nadelen van de EU. Het "maar dan kun je in Spanje met euro's betalen!" verhaal boeit sowieso niet meer, omdat je in 2016 met vrijwel iedere valuta digitaal kunt betalen.

De EU is een soort van chantagemiddel geworden van politci, multi-nationals en de ECB om een specifiek globalistisch en neo-liberaal beleid op te leggen aan Europese landen en volken die daar helemaal niet op zitten te wachten of er juist slechter van worden i.p.v. beter. Tegelijkertijd kan niemand die club ter verantwoording roepen.

We worden geregeerd door Martin Schultz, Donald Tusk etc. . In het verlengde Duitsland (Schauble, Merkel), omdat zij het circus betalen en de grootste economie hebben. Als Nederland hebben we dan nog het geluk dat we een soort van sattelietstaat zijn en de contacten tussen de Duitse/Nederlandse regering goed zijn, maar de politici hier beseffen niet wat ze landen als Griekenland en sommige landen in Oost Europa aan doen met dit 'Deutschland uber alles' beleid.
pi_163464370
Een Nexit is voor een handelsland als Nederland een compleet idioot plan. Wat de de Nederlandse politiek moet doen, is veel duidelijker maken aan dat deel van de bevolking hoe zij profiteren van de EU en fabeltjes wegnemen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:54:02 #39
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163465505
Gulden invoeren moet je echt apart zien van de Nexit en is wel het meest domme wat je kunt doen overigens. Je kunt ook uit de EU gaan en dan gebruik maken van de euro, alleen heb je dan niks te zeggen over het monetaire beleid maar soit.

Het naast elkaar houden van zowel euro als gulden is zwaar kansloos, want dan gaat iedereen met de betrouwbaardere euro blijven betalen of gewoon over de grens shoppen, omdat ik daar wel weet wat mijn euro waard is. In ieder geval zou ik dat doen :s). Het wordt echt een miljardenfaal als de gulden dus ingevoerd wordt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163466213
quote:
Dan koppel je de gulden aan de Amerikaanse dollar zoals Hong Kong bijvoorbeeld. Als dit trouwens het enige nadeel van de gulden is weegt dat niet op tegen de voordelen, zoals een politiek en munt die beter op elkaar afgestemd zijn.

quote:
Grenzen dicht is ook super handig. Weer lange files bij de grens, bedrijven die uitwijken naar havens in andere landen. Dat moeten we absoluut willen, wordt het eindelijk weer eens wat rustiger in de haven van Rotterdam.
Wil hij niet. Gaat om immigratie.

quote:
Dat heeft ook alles met de EU te maken.
De EU is de grootste donor van ontwikkelingsgeld ter wereld.

quote:
Kijk, dat zet zoden aan de dijk, dat scheelt ons toch maar weer 8 Euro per maand! En als jouw werkgever toevallig z'n brood verdient aan de handel in het buitenland dan is dat natuurlijk wel lachen als hij op de fles gaat.
Het bespaart de netto belastingbetaler tussen de 500 en 1000 euro per jaar. Ik zou niet weten waarom handel met het buitenland veel schade op loopt.
pi_163466409
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan moet je al beginnen met opschrijven:
- de grenzen dicht voor migranten waarvan je op voorhand weet dat die gebruik komen maken van de verzorgingsstaat.

Dat is overigens nog steeds niet concreet genoeg om op te nemen in een verdrag of je wetgeving, dus ga nog maar even door met uitwerken.
Wat hij wilt doen is immigratie uit bepaalde landen stopzetten. Dus bijvoorbeeld immigratie uit landen waar de doodstraf op homo's staat.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:31:53 #42
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163466440
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:30 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat hij wilt doen is immigratie uit bepaalde landen stopzetten. Dus bijvoorbeeld immigratie uit landen waar de doodstraf op homo's staat.
En als nou een homo vlucht uit dat land en aanklopt in Nederland?

Of moet die homo maar gewoon in zijn eigen land blijven en daar de doodstraf ondergaan :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163466552
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:31 schreef Falco het volgende:

[..]

En als nou een homo vlucht uit dat land en aanklopt in Nederland?

Of moet die homo maar gewoon in zijn eigen land blijven en daar de doodstraf ondergaan :?
Uitzonderingen natuurlijk voor dit soort gevallen en diplomaten.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:51:55 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163466981
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:35 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Uitzonderingen natuurlijk voor dit soort gevallen en diplomaten.
En als nou iemand vlucht uit dat land vanwege oorlog en aanklopt in Nederland?

Of moet ie maar in dat land doodgaan door oorlogsgeweld?
pi_163470147
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:51 schreef Falco het volgende:

[..]

En als nou iemand vlucht uit dat land vanwege oorlog en aanklopt in Nederland?

Of moet ie maar in dat land doodgaan door oorlogsgeweld?
Volgens mij is het standpunt van Wilders op gebied van een groot aantal vluchtelingen vrij helder: opvang in eigen regio (grenzen dicht).
  zaterdag 2 juli 2016 @ 22:21:39 #46
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163470455
De gulden vervangen door de euro was een behoorlijk slecht idee, maar om het nu weer te gaan omdraaien is een belachelijk slecht plan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_163471340
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:54 schreef Falco het volgende:
Gulden invoeren moet je echt apart zien van de Nexit en is wel het meest domme wat je kunt doen overigens. Je kunt ook uit de EU gaan en dan gebruik maken van de euro, alleen heb je dan niks te zeggen over het monetaire beleid maar soit.

Het naast elkaar houden van zowel euro als gulden is zwaar kansloos, want dan gaat iedereen met de betrouwbaardere euro blijven betalen of gewoon over de grens shoppen, omdat ik daar wel weet wat mijn euro waard is. In ieder geval zou ik dat doen :s). Het wordt echt een miljardenfaal als de gulden dus ingevoerd wordt.
Ik denk niet dat als je uit de EU treedt, je nog de Euro kunt hebben.
Ik ken geen land die dat heeft, buiten de EU.
Make my day!
pi_163471543
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:40 schreef agter het volgende:

[..]

Doet Macedonië of Montenegro dat niet? Voor een wat groter land ligt het niet voor de hand maar het kan wel.
pi_163471560
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Doet Macedonië of Montenegro dat niet? Voor een wat groter land ligt het niet voor de hand maar het kan wel.
Ah. Dat wist ik dus weer niet. :)
Make my day!
pi_163471582
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 22:40 schreef agter het volgende:

[..]

Kosovo en Montenegro hebben eenzijdig de euro ingevoerd als betaalmiddel. Het kan wel, wenselijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')