abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:26:43 #1
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_163422122


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [K&W] [FB Deel II] Feedback mag hier gegeven worden !
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:44:17 #2
208890 June.
Seriously?
pi_163439567
Net even bij ons op de bouwplaats gekeken. Wat gaat het hard! Uitvoerder vertelde dat ons huis waarschijnlijk al voor de Kerst klaar zal zijn (eerst was het plan in februari of maart). *)
Shine bright like a diamond.
pi_163440779
Bij ons nog eventjes, eind oktober klaar hopelijk.

Dak zit er inmiddels op (zonder dakpannen).
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:51:42 #4
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163443344
Andromache,
Komt helemaal goed joh! Even doorzetten :*

June.
Dat klinkt fijn! <3

Snoepje5 met een dakpanlooshuis. Ben je al binnen geweest?

Ik werd vandaag gebeld door de makelaar. Staat een huis te koop in een leuke buurt. Spannend!
Ze vragen 250. Eigenlijk wilden we niet hoger gaan dan 2 ton, maar goed.. nu hoeven we niet zo veel te klussen (jammer) en dat is ook wat waard natuurlijk.
Dinsdag! Heb er zin in <3
pi_163444137
Lijkt me zo tof he, je huis gebouwd zien worden O+

Wij hebben de goed nieuws brief binnen *O* Alle verklaringen ed zijn ook binnen, dus onze hypotheekman mag aan de slag. En waarschijnlijk start de bouw al in september, ipv rond de kerst :o En dan, ruim geschat, zal het zo rond maart klaar zijn :o
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:34:43 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163445067
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:11 schreef GotC het volgende:
Lijkt me zo tof he, je huis gebouwd zien worden O+

Wij hebben de goed nieuws brief binnen *O* Alle verklaringen ed zijn ook binnen, dus onze hypotheekman mag aan de slag. En waarschijnlijk start de bouw al in september, ipv rond de kerst :o En dan, ruim geschat, zal het zo rond maart klaar zijn :o
Woei wat fijn!

Het is zo gaaf om te verrijzen. Wij zijn ook echt elke week gaan kijken en het verloop op de foto's is mooi om terug te zien.
We merken ook nu pas hoe zeer we een tuin gemist hebben en wat het doet voor ons kind die tuin en aanloop van buurkindjes.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Knikkerking vrijdag 1 juli 2016 @ 21:53:31 #7
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163445661
Cool om al die *kriebel-reacties* hier te lezen :Y
Had ik zelf ook toen-der-tijd :P Heerlijk *O*

Veel succes/plezier met wachten ^O^
pi_163562485
Afgelopen weekend meubels besteld! Zo ben je de ene maand winkel in winkel uit aan het lopen en de andere maand ineens maar besloten om de bank, eettafel, salontafel en stoelen te kopen :)
pi_163562592
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:04 schreef Snoepje5 het volgende:
Afgelopen weekend meubels besteld! Zo ben je de ene maand winkel in winkel uit aan het lopen en de andere maand ineens maar besloten om de bank, eettafel, salontafel en stoelen te kopen :)
ik zit nog in de eerste fase ben er nog niet uit -O-
pi_163563235
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:10 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik zit nog in de eerste fase ben er nog niet uit -O-
Vooral het proberen te matchen van alles is nogal lastig gebleken.. Dat we uiteindelijk een hoop bij eenzelfde winkel hebben gekocht hielp daar wel bij..
  woensdag 6 juli 2016 @ 19:57:56 #11
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163565150
Stuiter stuiter stuiter *O*
Vandaag een prachtig huis bezichtigd en zag me er al helemaal wonen.
Helaas is de vraagprijs 25d boven ons budget dus nu twijfelen we heel erg wat we moeten doen.
Maandag hebbenwe nog een bezichtiging bij een andere woning en dan maar eens een beslissing maken.
Maandag krijgen we ook de makelaar over de vloer voor onze woning. Spannend!
pi_163622366
We hebben een keuken gekocht *O*

En deze week meer-/minderwerk doorgegeven, elektra meerwerk doorgegeven...
Druk!
  zaterdag 9 juli 2016 @ 23:45:08 #13
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163632461
Keukens shoppen en daarvoor slagen *O*
Wat is het geworden?


Iemand tips om je huis fris te laten ruiken?
Ventileren snap ik, maar verder?
Zijn er misschien bepaalde geurstokjes,-verdrissers die niet zo aanwezig zijn?
(Makelaar komt maandag).
  zondag 10 juli 2016 @ 01:30:09 #14
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_163634300
Geurstokjes van rituals zijn fijn, maar een bos geurende bloemen zorgt ook voor geur en kleur ;)
pi_163635400
Een u-vormige keuken, met aan 1 kant 3 halfhoge kasten met daarin vriezer, koelkast, oven en servieskast :). En alle apparatuur extra stil O+

Hmm is het fris ruiken heel erg nodig? Misschien avond ervoor geurolie (met bv een linnen geur) laten branden. Of een paar druppels menthololie. Ik zette wel voor elke bezichtiging een paar bossen verse bloemen neer en alle ramen open :Y
pi_163635446
Pepermunt olie de avond er voor 2 drupjes is over het algemeen genoeg. Zit het in je gordijnen die even wassen en evt je stoffen bank/stoelen insprayen met robijn kledibg verfrisser ofzo verder bij gladde vloeren even goed dweilen
Schoonmaken is meestal het beste

Dag van de bezichtiging zorgen dat er een mooie bos bloemen staat
pi_163637064
Toen wij vorig jaar huizen bekeken, was het altijd flink oppassen met huizen die naar pepermuntolie ruikten. Het was bijna altijd bedoeld een een nare geur weg te werken. Rioolllucht etc. onze makelaar vroeg dan extra door en was er extra scherp op.

Als het bij jou alleen bedoeld is om muffigheid weg te halen, zou ik natuurlijke geuren gebruiken (bloemen, appeltaart) en de dagen ervoor veel luchten.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_163654712
Nog wachten tot minstens oktober, maar het schiet al aardig op met de bouw van ons huis *O*
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  maandag 11 juli 2016 @ 20:16:07 #19
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163673068
Super vette gif, Rockfire!

Gotc,
wat klinkt dat fiiiiijjjjnnnn. pics als het klaar is (L).

Bedankt voor de tips en ja jullie hebben gelijk. Kunstmatige geuren zijn altijd zo goor.. Robijn kledingverfrisser vind ik echt veel te intens bijvoorbeeld.
Heb het nu opgelost door overal schoon te maken met net iets meer schoonmaakmiddel.
Geen schoonmaakmiddellucht, maar wel fris.
Op de een of andere manier blijven dat soort luchtjes hier niet hangen..
ik zal wel iets verkeerds doen :D

Vandaag bij een 2e woning gekeken in dezelfde wijk. Veel buitenruimte, maar binnen was het veel te klein. Zo jammer, want garage *O*, 2 schuurtjes en een prachtig aangelegde tuin.

Mag ik nog eens om advies vragen?
Het tussenhuis was we willen kopen staat te koop voor 250.000.
De kopers hebben het aangekocht voor 210.000 (aldus kadaster).
Ze hebben een nieuwe keuken, houten vloer in de woonkamer geplaatst en het balkon aangepakt.
Naar mijn inziens is 40k dan wel erg veel.
Iemand een tip voor een eerste startbod en wat zou jij doen als hoogste bod?
Ik weet dat het onzinnig is om te vragen, maar ik ken verder niemand die me hier advies in kan geven. Mijn schoonouders hebben altijd gehuurd en zien niet in waarom iemand een huis zou willen kopen (zulke mensen bestaan ook).
Mijn ouders zeggen dat ik het moet doen, maar kunnen me ook geen advies geven qua prijs. Geven alleen aan dat het heel fijn zal zijn om een huis te betrekken dat we niet eerst hoeven te verbouwen.
Ben verliefd geworden en ik ben bang dat ik me daardoor te veel laat leiden..
De makelaar vind het een prima prijs. Huizen in de buurt gaan voor 275 (maar die staan aan 'de' straat en dit huis staat daarachter. Ben ik het dus niet mee eens).
  maandag 11 juli 2016 @ 20:54:59 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163674197
Gotc plaatje van de keuken? *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163676557
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:54 schreef laziness het volgende:
Gotc plaatje van de keuken? *O*
Vooruit, even :P.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:26:02 #22
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163679026
Wow! Daar kun je zeker met plezier naar uitkijken. O+
pi_163679671
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:16 schreef faptist het volgende:
Super vette gif, Rockfire!

Gotc,
wat klinkt dat fiiiiijjjjnnnn. pics als het klaar is (L).

Bedankt voor de tips en ja jullie hebben gelijk. Kunstmatige geuren zijn altijd zo goor.. Robijn kledingverfrisser vind ik echt veel te intens bijvoorbeeld.
Heb het nu opgelost door overal schoon te maken met net iets meer schoonmaakmiddel.
Geen schoonmaakmiddellucht, maar wel fris.
Op de een of andere manier blijven dat soort luchtjes hier niet hangen..
ik zal wel iets verkeerds doen :D

Vandaag bij een 2e woning gekeken in dezelfde wijk. Veel buitenruimte, maar binnen was het veel te klein. Zo jammer, want garage *O*, 2 schuurtjes en een prachtig aangelegde tuin.

Mag ik nog eens om advies vragen?
Het tussenhuis was we willen kopen staat te koop voor 250.000.
De kopers hebben het aangekocht voor 210.000 (aldus kadaster).
Ze hebben een nieuwe keuken, houten vloer in de woonkamer geplaatst en het balkon aangepakt.
Naar mijn inziens is 40k dan wel erg veel.
Iemand een tip voor een eerste startbod en wat zou jij doen als hoogste bod?
Ik weet dat het onzinnig is om te vragen, maar ik ken verder niemand die me hier advies in kan geven. Mijn schoonouders hebben altijd gehuurd en zien niet in waarom iemand een huis zou willen kopen (zulke mensen bestaan ook).
Mijn ouders zeggen dat ik het moet doen, maar kunnen me ook geen advies geven qua prijs. Geven alleen aan dat het heel fijn zal zijn om een huis te betrekken dat we niet eerst hoeven te verbouwen.
Ben verliefd geworden en ik ben bang dat ik me daardoor te veel laat leiden..
De makelaar vind het een prima prijs. Huizen in de buurt gaan voor 275 (maar die staan aan 'de' straat en dit huis staat daarachter. Ben ik het dus niet mee eens).
De waarde van een huis bepalen is echt heel lastig en kan eigenlijk niemand. Aan een taxateur heb je ook niet bijster veel imo.

Ik vond het zelf ook lastig maar heb een beetje gekeken wat er vergelijkbaar is in de omgeving. Dit kun je eventueel voor een paar tientjes ook uitgebreider met historie opvragen geloof ik (zelf niet gedaan). Op een vraagprijs van 275 heb ik eerst 235 toen geboden. Uiteindelijk niet tot een deal gekomen, maar dat had daar niks mee te maken.

En de makelaar. Je bedoelt de verkoopmakelaar? Tjah, die vertegenwoordigd de verkopers. Niet zo serieus nemen dus.

Staat het huis al lang te koop? Zijn er meerdere geinteresseerde? Moet de verkoper er snel vanaf? Dat zou ik ook allemaal meenemen met het bieden.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:55:48 #24
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163793763
Thanks Lenny_Leonard
Vandaag alles laten berekenen bij onze Hypotheker.
We hebben 15.000 aan spaargeld wat we zouden kunnen inzetten.
We kunnen hier hopelijk (deels) onze restschuld mee afbetalen en misschien houden we geld over om alle overige kosten te kunnen betalen.

Oh enne.. Eerste bod is aangeboden. Nu wachten op een reactie. *nagelbijten*
pi_163839196
Wordt een radiatoraansluiting op de zolder bij vloerverwarming op andere verdiepingen, ook door de vloer gelegd of over de muren? Is hier een standaard voor?

Kan me bedenken dat ze de flexibele radiatorleidingen ook daar net zo simpel over de vloer kunnen laten lopen?
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:36:42 #26
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_164073136
Het lange wachten begint hier nu ook, appartement gekocht!

Het is nieuwbouw en 2 weken terug is de bouw van start gegaan.

Tzt misschien wel een topic!
Aigh aigh Captain!
pi_164074488
Wat vinden jullie? Dit wandlichtpunt zit op de tekening 20 cm verder naar de deur toe. Aannemer wilt 'm niet aanpassen. Ben ik nou zo flauw dat ik hier om vraag, of zouden ze dit gewoon conform de tekening moeten aanpassen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het namelijk niet handig met toekomstige opbergmogelijkheden in de trapkast, dan zit dit lichtpunt daar nogal in de weg.
  donderdag 28 juli 2016 @ 21:24:13 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164074798
Ben nu niet thuis voor een foto maar bij ons zit ie op ongeveer hetzelfde punt en vormt het geen obstakel voor het opbergsysteem.

Op deze foto uit mijn topic zie je het een beetje.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164074932
Zie het inderdaad, zit er meer mee te knoeien omdat we waarschijnlijk aan beide wanden wat opbergplankjes willen hebben, of in ieder geval ook op dat schuine stukje in de hoek. 50cm verder van de andere wand zitten de vloerverwarmings buizen die nogal wat ruimte in beslag nemen, dus opbergen is beperkt.

De ruimte die jij hebt gaat ons niet lukken op die ene wand.

Maargoed, aan de andere kant wil ik niet te moeilijk doen..
  donderdag 28 juli 2016 @ 22:16:05 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164076505
De vloerverwarming zit bij ons helemaal in het laagste stuk waar alleen de kat wel eens komt :P
Die bovenste planken ter hoogte van de lamp gebruiken we enkel voor spullen die we niet dagelijks nodig hebben moet ik zeggen. Is voor mij niet op ooghoogte dus veel te onhandig.

Maar als jij het zo niet werkbaar vindt en de tekening zegt wat anders dan heeft je bouwer het aan te passen.
Vermeldt het als vooropleveringspunt en neem het eventueel daarna nog op met degene die je oplevering begeleidt (neem aan dat je iemand mee neemt) als ze het blijven weigeren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164076839
Thanks voor de tips.
Verder ziet alles er wel al tof uit, kijk zo erg uit naar de eerste woning :)
  donderdag 28 juli 2016 @ 22:35:08 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164077052
Wanneer verwachten ze de oplevering?
Gaaf hé er doorheen mogen lopen af en toe.
Je betaalt er ruim voor maar het voelt wat onwerkelijk op de kijkmomenten vond ik :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164077247
Inderdaad erg leuk, ook om te zien hoe het allemaal in elkaar zit. Dat bijvoorbeeld de mechanische ventilatie in de dekvloer van de zolder zit met buizen, of dat je ziet dat de verwarmingsbuis van de radiator op zolder van de ene hoek naar de andere wordt gelegd in de dekvloer. Zou bijna het idee krijgen dat iedereen dat kan :P

Laatste data die genoemd was, is november/december. Ik vraag het me af of dat niet te ruim is aangezien de dekvloer er in zit (vloerverwarming etc) en dakpannen er al op zitten. Kabels zijn ook al getrokken.
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:16:42 #34
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164078087
Zoals het er nu naar uitziet gaan we eruit komen met de verkopers *O*
pi_164169839
Ik kom me hier ook even voorstellen.. Na 12 jaar samen geweest te zijn gaan mijn zoon en ik samen verder. Ik heb een jaren 20 woning gekocht waar niet heel veel maar toch genoeg in te doen is.

Aangezien ik wel vrij handig ben wil ik zoveel mogelijk zelf doen, al zitten er wat klussen bij die gedaan moeten worden. Het plaatsen van een dakraam en het plaatsen van een nieuw kozijn.

Gelijk een vraag aan jullie. Ik ben op zoek naar een dakraam wat liggend is. Dus 140 breed en 60 hoog. Maar Google helpt me geen steek verder. Bestaat zoiets wel?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 09:15:14 #36
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164263232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 08:45 schreef Vinty het volgende:
Ik kom me hier ook even voorstellen.. Na 12 jaar samen geweest te zijn gaan mijn zoon en ik samen verder. Ik heb een jaren 20 woning gekocht waar niet heel veel maar toch genoeg in te doen is.

Aangezien ik wel vrij handig ben wil ik zoveel mogelijk zelf doen, al zitten er wat klussen bij die gedaan moeten worden. Het plaatsen van een dakraam en het plaatsen van een nieuw kozijn.

Gelijk een vraag aan jullie. Ik ben op zoek naar een dakraam wat liggend is. Dus 140 breed en 60 hoog. Maar Google helpt me geen steek verder. Bestaat zoiets wel?
Hey vinty,
Gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe woning.
Zo'n dakraam bestaat en is zelfs best gemakkelijk zelf te plaatsen.
De maat die je noemt kan afwijkend zijn, maar loop gewoon even een bouwmarkt in. Wij hebben ook een afwijkende maat.

Bedoel je nu trouwens een dakvenster die breder is dan hoog of een raam plat op je dak (lichtkoepel)?
pi_164263791
Bedankt :)
Ik bedoel zo'n soort van velux raam dat breder is dan hoog. Al is me nu ingefluisterd dat dat misschien ook niet kan vanwege de dakbalken.

We moeten dat even heel precies bekijken zodra ik de sleutel heb. Anders worden het 3 kleintjes op een rij.
pi_164264370
Bij ons zit er een smaller en hoger dakraam van velux in, moet zeggen dat ik nog verrasd ben hoeveel licht dit geeft op de hele zolder. Twee van zulke zouden ook wel volop zijn? Volgens mij zijn ze 90x 180 of iets in die richting.
pi_164264378


Hier ook verhuisplannen. Maandje geleden ingeloot voor deze woning. Mooie 2-1 kap met split level. Verder lekker ruim een grote tuin. Gisteren voorlopig koopcontract getekend. Nu hopen dat het allemaal gaat lukken. Ergens in de zomer volgend jaar is het klaar dus we hebben nog even. Een jaar voorbereiding is ook wel lekker. Alle tijd om alles rustig uit te zoeken en voor te bereiden.
pi_164636945
Gefeliciteerd wackmack!
Nu een heel jaar lang dagdromen en in je hoofd al muren sauzen, vloeren leggen en inrichten. Gaat vast veel sneller om dan je denkt *O*


Mijn huis staat in de verkoop. ik kan nu dus via funda zien hoe vaak mensen m'n huis bekijken.
Heel vreemd idee. Hoop echt dat het snel verkocht is, want m'n katten en ik worden echt gek van het schoonmaken/anderhalf uur in de auto wachten.
Bluh. * hoopvol en positief blijven*
pi_164813262
Wat tof allemaal nieuwe woningen *O* Gefeliciteerd!

Hier worden de eerste huizen van fase 1 opgeleverd aankomende week, fase 1 blok 2 volgt in de eerste week van oktober. Wij zitten in fase 2 en verwacht nu begin november. Ik hoop er hard op zodat we voor de kerst lekker in ons huis zitten.

Het echte plan werk begint nu wel!
Even een vraag wat betreft afroep van keukens, ze hanteren bij de keukenboer 12 weken levertijd echter krijgen we 6 weken van te voren pas de opleverdatum te horen. Hoe regelt zo'n boer dat? Ik kan me voorstellen dat wij niet de enige zijn waarbij het zo verloopt. Kan zo'n keuken in een loods staan totdat wij hem echt nodig hebben en ze hem daarna aanleveren?
Uiteraard bel ik van de week even met ze hoor :).

De muren zijn ook een dingetje. Mijn voorkeur ligt bij renovliesbehang terwijl vriend het liever gestuct ziet. Iemand nog goede ervaringen met 1 van de 2 of misschien wel beide wat betreft een nieuwbouwwoning?
♥ J & S
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:02:12 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164814065
Keuken kon geloof ik vier weken in het magazijn staan dus dat was bij ons genoeg speling.

Niet stucen nu! Zonde van je geld. Wij hebben een aantal flinke scheuren }:| (niet gestuct btw)
Twee jaar wachten is het advies wegens het werken van de woning en dus scheuren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164814258
Stuccen zou ik niet doen nee. De scheuren staan er hier ook in.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_164814263
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:02 schreef laziness het volgende:
Keuken kon geloof ik vier weken in het magazijn staan dus dat was bij ons genoeg speling.

Niet stucen nu! Zonde van je geld. Wij hebben een aantal flinke scheuren }:| (niet gestuct btw)
Twee jaar wachten is het advies wegens het werken van de woning en dus scheuren.
Top!

Ja qua stucen had ik dat gelezen idd dus dat wil ik echt niet zo zonde. Dan toch maar renovlies. Hoe hebben jullie de muren gedaan?
♥ J & S
pi_164855525
90m2 vullen is nog best een klus! De vloer van de oude bewoners moet eruit ivm asbestcontrole, dus moet een nieuwe leggen of zorgen dat hij heelhuids eruit wordt gehaald en dan weer teruggelegd, beetje jammer...
pi_164855602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:23 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
90m2 vullen is nog best een klus! De vloer van de oude bewoners moet eruit ivm asbestcontrole, dus moet een nieuwe leggen of zorgen dat hij heelhuids eruit wordt gehaald en dan weer teruggelegd, beetje jammer...
Wat voor vloer is het?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164855710
90m2 vullen is nog best een klus! De vloer van de oude bewoners moet eruit ivm asbestcontrole, dus moet een nieuwe leggen of zorgen dat hij heelhuids eruit wordt gehaald en dan weer teruggelegd, beetje jammer...
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat voor vloer is het?
Nog geen idee, maar volgens mij laminaat en in de hal vloerzeil. Ga nog bellen en of het überhaupt lukt om het een beetje netjes eruit te halen. Kan veel geld schelen want het was verder nog prima in orde.
pi_164863995
Even hier ipv nieuw topic. Bij mijn huurkosten zit ook een voorschot van rond de 100 euro per maand voor stookkosten. Voor 1 persoon natuurlijk best veel, maar als je minder verbruikt krijg je het weer terug. Nu moet ik nog stroom afnemen, maar volgens de wbv ook kookgas. Ze gaan het voor de zekerheid nog navragen, maar ik betaal dus stookkosten voor warm water, verwarming, (wat dan volgens mij op gas gaat) maar 't gas om mee te koken telt niet mee? Ik vond stroomkosten al meevallen (200 euro per jaar maximaal), maar dan vraag ik mij toch af hoe die stookkosten zo hoog komen... heb 90m2.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:28:58 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164864705
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:49 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Even hier ipv nieuw topic. Bij mijn huurkosten zit ook een voorschot van rond de 100 euro per maand voor stookkosten. Voor 1 persoon natuurlijk best veel, maar als je minder verbruikt krijg je het weer terug. Nu moet ik nog stroom afnemen, maar volgens de wbv ook kookgas. Ze gaan het voor de zekerheid nog navragen, maar ik betaal dus stookkosten voor warm water, verwarming, (wat dan volgens mij op gas gaat) maar 't gas om mee te koken telt niet mee? Ik vond stroomkosten al meevallen (200 euro per jaar maximaal), maar dan vraag ik mij toch af hoe die stookkosten zo hoog komen... heb 90m2.
Wij betaalden gewoon staandaard voorschot van 60 euro in de vve kosten voor enkel de verwarming. Die prijs veranderde ook niet. 60m2 trouwens.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164864835
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij betaalden gewoon staandaard voorschot van 60 euro in de vve kosten voor enkel de verwarming. Die prijs veranderde ook niet. 60m2 trouwens.
Alleen gas om te koken gaan ze uit van 65m3 dus met stroom zou ik dan rond de 240 euro uitkomen per jaar en mogelijk dus nog wat terug van de stookkosten als die lager blijken.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:42:27 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164864981
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:49 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Even hier ipv nieuw topic. Bij mijn huurkosten zit ook een voorschot van rond de 100 euro per maand voor stookkosten. Voor 1 persoon natuurlijk best veel, maar als je minder verbruikt krijg je het weer terug. Nu moet ik nog stroom afnemen, maar volgens de wbv ook kookgas. Ze gaan het voor de zekerheid nog navragen, maar ik betaal dus stookkosten voor warm water, verwarming, (wat dan volgens mij op gas gaat) maar 't gas om mee te koken telt niet mee? Ik vond stroomkosten al meevallen (200 euro per jaar maximaal), maar dan vraag ik mij toch af hoe die stookkosten zo hoog komen... heb 90m2.
Qua stookkosten maakt het weinig uit of je voor 3 personen 90m² probeert te verwarmen of voor 1 persoon diezelfde 90m² verwarmt, dat scheelt vooral voor warm water, maar dat is niet het gros van je gasverbruik.

En ja, een 90m² authentieke jaren 50 doorwaaiwoning verwarmen kost waarschijnlijk meer dan een vrijstaande villa van 200m² uit 2006 verwarmen.
Dus je stookkosten zijn vooral afhankelijk van wat je verwarmt, als je in je 90m² maar 1 slaapkamer hebt, de logeerkamer ook als studeerkamer gebruikt en die op dezelfde temperatuur houdt als de woonkamer, dan zullen je stookkosten anders liggen dan wanneer je ouderwetsch alleen de woonkeuken verwarmt.

Wij weten niet hoe open jouw 90m² is, wanneer het gebouwd is (maar als ze een asbestcontrole moeten doen dan verwacht ik niet dat het een woning van jonger dan 35m jaar is), en hoe goed de isolatie verder is.... heeft het dubbel glas? Spouwmuurisolatie? Heb je bovenburen, onderburen? Is het een hoekpand?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164865104
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Qua stookkosten maakt het weinig uit of je voor 3 personen 90m² probeert te verwarmen of voor 1 persoon diezelfde 90m² verwarmt, dat scheelt vooral voor warm water, maar dat is niet het gros van je gasverbruik.

En ja, een 90m² authentieke jaren 50 doorwaaiwoning verwarmen kost waarschijnlijk meer dan een vrijstaande villa van 200m² uit 2006 verwarmen.
Dus je stookkosten zijn vooral afhankelijk van wat je verwarmt, als je in je 90m² maar 1 slaapkamer hebt, de logeerkamer ook als studeerkamer gebruikt en die op dezelfde temperatuur houdt als de woonkamer, dan zullen je stookkosten anders liggen dan wanneer je ouderwetsch alleen de woonkeuken verwarmt.

Wij weten niet hoe open jouw 90m² is, wanneer het gebouwd is (maar als ze een asbestcontrole moeten doen dan verwacht ik niet dat het een woning van jonger dan 35m jaar is), en hoe goed de isolatie verder is.... heeft het dubbel glas? Spouwmuurisolatie? Heb je bovenburen, onderburen? Is het een hoekpand?
Het is in 1980 gebouwd en heeft twee slaapkamers, woonkamer met keuken en een grote entree. Flatje tweede verdieping. Isolatie weet ik niet, wel boven en onderburen. Energielabel D
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:09:07 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164865560
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Het is in 1980 gebouwd en heeft twee slaapkamers, woonkamer met keuken en een grote entree. Flatje tweede verdieping. Isolatie weet ik niet, wel boven en onderburen. Energielabel D
Energielabel D is niet echt een teken dat er heel veel aan isolatie gedaan is, maar dan is het iig met spouwmuur gebouwd, en mogelijk zelfs isolatie in de spouw.
Maar dubbel glas is wel iets dat je dan heel rap wilt hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164901461
Maandag bouwvak weer voorbij, voor ons begint de pret weer, voor de bouwvakkers wat minder :)
pi_164901654
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:13 schreef Snoepje5 het volgende:
Maandag bouwvak weer voorbij, voor ons begint de pret weer, voor de bouwvakkers wat minder :)
Ja ze gaan eindelijk onze tuin aanleggen O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_164901864
En onze hypotheek is goedgekeurd! *G* Hoera, een lening voor 30 jaar :').

1e week van oktober 1e paal :7
pi_164902969
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:27 schreef GotC het volgende:
En onze hypotheek is goedgekeurd! *G* Hoera, een lening voor 30 jaar :').

1e week van oktober 1e paal :7
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  Lieve Belg zondag 28 augustus 2016 @ 00:17:38 #58
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_164902994
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:27 schreef GotC het volgende:
En onze hypotheek is goedgekeurd! *G* Hoera, een lening voor 30 jaar :').

1e week van oktober 1e paal :7
Join the club! Nog 19 jaar en 8 maand te gaan ...
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_164903131
Dag later hing de notaris al aan de lijn om een afspraak te maken voor passeren, en gisteren een toffe rekening voor de grond op de mat :+. Ja, dat gaat wel vlot.
pi_164932211
Vandaag komt eindelijk de architect terug van vakantie *O*
pi_164941110
Van de wbv moet de vloer eruit om te kunnen zien of de vloer asbestvrij is, geen lijmresten heeft e.d. Best jammer, want volgens mij is de vloer nog prima en niet eens zo oud. Iemand een idee hoe makkelijk laminaat is terug te leggen als het er een beetje netjes is uit gehaald? Het moet er sowieso uit, dus als ze het zonder veel schade doen heb ik best interesse om die vloer over te nemen, anders gaat 't naar de stort :)
pi_164941164
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Van de wbv moet de vloer eruit om te kunnen zien of de vloer asbestvrij is, geen lijmresten heeft e.d. Best jammer, want volgens mij is de vloer nog prima en niet eens zo oud. Iemand een idee hoe makkelijk laminaat is terug te leggen als het er een beetje netjes is uit gehaald? Het moet er sowieso uit, dus als ze het zonder veel schade doen heb ik best interesse om die vloer over te nemen, anders gaat 't naar de stort :)
Heb toevallig afgelopen week laminaat gelegd bij mijn schoonbroertje was bij het ene huis eruit gehaald en bij het andere erin gelegd ging best prima.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_164941335
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb toevallig afgelopen week laminaat gelegd bij mijn schoonbroertje was bij het ene huis eruit gehaald en bij het andere erin gelegd ging best prima.
Thanks! Lijkt me als ze vooraf weten dat ze het kunnen verkopen ze wel zorgen dat het niet al te hardhandig eruit gesloopt wordt ;) Hoeveel zouden jullie geven voor laminaat? Volgens mij is de woonkamer + keuken al 34m2 samen van de 90 totaal. Normaal zo'n 8 euro of duurder nieuw per m2 In de hal ligt volgens mij vloerzeil, slaapkamers geen idee. Zou dan gaan om zo'n 65m2 totaal als het allemaal nog netjes is en mijn smaak.
pi_164941468
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 08:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Vandaag komt eindelijk de architect terug van vakantie *O*
Volgende week woensdag krijgen we het eerste concept te zien van de architect. Ik ben heel benieuwd waar hij mee komt.

Dit is ons eigen ontwerp tot nu toe:




pi_165053038
waaaaaaaa
We zijn er uit met een koper!
Huis heeft 3 weken te koop gestaan. Hogere prijs gekregen dan ik verwacht had . <3
Nu maar hopen dat alles door gaat en dat er niet (weer) vanaf wordt gezien.

Wij vieren voorzichtig feest!
pi_165074198
Ben met de oude huurders aan het onderhandelen over spullen die ik kan overnemen.. we komen er echter niet uit. Gaat om 75 euro verschil en ik geef al meer dan het waard is :') Ben echt van alles of niets. Moeten ze alles wegbrengen naar de stort verdienen ze helemaal niks en het huis repareren zoals ze het aantroffen zijn ze veel meer kwijt want zie maar opgeplakte spiegels van deuren te halen en andere fratsen... De meeste spullen hebben ze ook niks aan want zijn op maat gemaakt, dingen waar ik niks aan heb of gewoon niet mijn smaak. Als ik alles nieuw aanschaf, ben ik onderhand evenveel kwijt :')

[ Bericht 11% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 04-09-2016 09:40:41 ]
pi_165074475
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 09:23 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ben met de oude huurders aan het onderhandelen over spullen die ik kan overnemen.. we komen er echter niet uit. Gaat om 75 euro verschil en ik geef al meer dan het waard is :') Ben echt van alles of niets. Moeten ze alles wegbrengen naar de stort verdienen ze helemaal niks en het huis repareren zoals ze het aantroffen zijn ze veel meer kwijt want zie maar opgeplakte spiegels van deuren te halen en andere fratsen... De meeste spullen hebben ze ook niks aan want zijn op maat gemaakt, dingen waar ik niks aan heb of gewoon niet mijn smaak. Als ik alles nieuw aanschaf, ben ik onderhand evenveel kwijt :')
Dan zou ik het ze lekker weg laten halen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165074688
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Volgende week woensdag krijgen we het eerste concept te zien van de architect. Ik ben heel benieuwd waar hij mee komt.

Dit is ons eigen ontwerp tot nu toe:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Relatief veel ruimteverlies boven doordat de trappen boven elkaar zitten, zou mijn keue niet zijn. En ik zou serieus naar de routing beneden kijken. Je wc zit in een uithoek, dus je moet altijd de keuken door om er te komen. En vanuit de werkkamer zelfs de hal, de woonkamer en de keuken. Wel gaaf, je eigen huis ontwerpen!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_165074827
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 09:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dan zou ik het ze lekker weg laten halen.
Tja, dat mail ik ze nu ook dat ik niks neem. Sowieso was de prijs al fors hoog, tweedehands gaat er volgens mij altijd al 50% vanaf, twee kledingkasten waren 1400 dus 700 tweedehands is dan al veel en ze wouden er 850 voor. De rest van de spullen als gordijnen is niet veel waard en kan je ook op smaak kopen straks. Woon ook niet zo dat ik veel inkijk heb. Kwam uit op 500 euro nieuw en dan zou ik nog 500 euro hebben voor gordijnen en andere zaken. Montage e.d. kost ook wat maar goed dan is alles dus nieuw. Weet niet of ik dan goedkoper uit ben, maar ook niet ver boven het bedrag. Zelfs al zouden ze toegeven, dan is het nog een fors bedrag hoor ik om me heen, alles verwijderen kost ze veel meer en levert ze geen cent op.
pi_165075243
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 10:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Tja, dat mail ik ze nu ook dat ik niks neem. Sowieso was de prijs al fors hoog, tweedehands gaat er volgens mij altijd al 50% vanaf, twee kledingkasten waren 1400 dus 700 tweedehands is dan al veel en ze wouden er 850 voor. De rest van de spullen als gordijnen is niet veel waard en kan je ook op smaak kopen straks. Woon ook niet zo dat ik veel inkijk heb. Kwam uit op 500 euro nieuw en dan zou ik nog 500 euro hebben voor gordijnen en andere zaken. Montage e.d. kost ook wat maar goed dan is alles dus nieuw. Weet niet of ik dan goedkoper uit ben, maar ook niet ver boven het bedrag. Zelfs al zouden ze toegeven, dan is het nog een fors bedrag hoor ik om me heen, alles verwijderen kost ze veel meer en levert ze geen cent op.
Ja Hebben ze zichzelf alleen maar mee hoor.

Ik zou sowieso altijd andere gordijnen doen. Of het moet echt je smaak zijn. Maar ik zou dan nog het idee hebben met de spullen van een ander te leven :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165075369
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 10:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja Hebben ze zichzelf alleen maar mee hoor.

Ik zou sowieso altijd andere gordijnen doen. Of het moet echt je smaak zijn. Maar ik zou dan nog het idee hebben met de spullen van een ander te leven :')
Tja net nog even goed gerekend en zonder aanbiedingen ben ik al goedkoper uit dan mijn eindbod... Oktober woonmaand in het vooruitzicht. Denk dat ik het hierbij laat, heb dus al gezegd dat het nu ophoudt en mochten ze toegeven straks ook mijn laatste bod intrek. Ze wouden zelfs nog 250 euro voor de gordijnen hebben in niet mijn smaak terwijl nieuwe iets van 100 euro zou kosten in mijn smaak en op de andere kamer alleen iets van zonwering al volstaat. Gekkenwerk. Valt me echt tegen als ik er nu over nadenk. Nee voor 1000 euro kom ik nieuw al een heel eind. Dan nog laminaat leggen, een bank en eetkamerset, kan ook voor iets meer dan duizend euro. dus 2500 nieuw heb ik al een ingericht huisje.
pi_165075667
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 10:53 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Tja net nog even goed gerekend en zonder aanbiedingen ben ik al goedkoper uit dan mijn eindbod... Oktober woonmaand in het vooruitzicht. Denk dat ik het hierbij laat, heb dus al gezegd dat het nu ophoudt en mochten ze toegeven straks ook mijn laatste bod intrek. Ze wouden zelfs nog 250 euro voor de gordijnen hebben in niet mijn smaak terwijl nieuwe iets van 100 euro zou kosten in mijn smaak en op de andere kamer alleen iets van zonwering al volstaat. Gekkenwerk. Valt me echt tegen als ik er nu over nadenk. Nee voor 1000 euro kom ik nieuw al een heel eind. Dan nog laminaat leggen, een bank en eetkamerset, kan ook voor iets meer dan duizend euro. dus 2500 nieuw heb ik al een ingericht huisje.
Ik denk dat je berekening wel wat optimistisch is maargoed.

Bij zitmaxx hebben ze leuke niet al te dure banken trouwens
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165075726
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 11:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik denk dat je berekening wel wat optimistisch is maargoed.

Bij zitmaxx hebben ze leuke niet al te dure banken trouwens
Ik ben in mijn uppie :) Meeste tijd en geld ben je kwijt aan montage/vloer leggen / bezorgkosten e.d. Maar voor die 1000 euro die ze tweedehands wouden hebben kom ik zelf al een heel eind.
pi_165075838
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 10:53 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Tja net nog even goed gerekend en zonder aanbiedingen ben ik al goedkoper uit dan mijn eindbod... Oktober woonmaand in het vooruitzicht. Denk dat ik het hierbij laat, heb dus al gezegd dat het nu ophoudt en mochten ze toegeven straks ook mijn laatste bod intrek. Ze wouden zelfs nog 250 euro voor de gordijnen hebben in niet mijn smaak terwijl nieuwe iets van 100 euro zou kosten in mijn smaak en op de andere kamer alleen iets van zonwering al volstaat. Gekkenwerk. Valt me echt tegen als ik er nu over nadenk. Nee voor 1000 euro kom ik nieuw al een heel eind. Dan nog laminaat leggen, een bank en eetkamerset, kan ook voor iets meer dan duizend euro. dus 2500 nieuw heb ik al een ingericht huisje.
Zijn je ramen standaardmaten? Gordijnen/raambedekking is vaak duurder dan je denkt, en aangezien de vorige bewoners maatwerk hadden, zou je nog wel eens duurder uit kunnen zijn. En houd ook rekening met bijv de rails, die krijg je er ook niet gratis bij :P. En vergeet bij laminaat niet dat je ook nog een ondervloer en plinten nodig hebt (kost ook altijd meer dan je verwacht).
pi_165075985
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 11:16 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Zijn je ramen standaardmaten? Gordijnen/raambedekking is vaak duurder dan je denkt, en aangezien de vorige bewoners maatwerk hadden, zou je nog wel eens duurder uit kunnen zijn. En houd ook rekening met bijv de rails, die krijg je er ook niet gratis bij :P. En vergeet bij laminaat niet dat je ook nog een ondervloer en plinten nodig hebt (kost ook altijd meer dan je verwacht).
Daar ben ik inderdaad allemaal op gewezen. Alleen de woonkamer zijn gordijnen handig, de andere slaapkamer zie je echt niet buitenaf en ik slaap toch in de andere slaapkamer ;) ik zal misschien niet veel goedkoper uitzijn achteraf, maar duurder ook niet. En dan alles in eigen smaak.. ouders zeggen ook dat behalve die kasten de rest niet veel was en ze al teveel vroegen voor die kasten. Ik zou ze graag tegemoet komen maar met 1000 euro doe ik mijzelf tekort. Dat krijgen ze never nooit op marktplaats e.d.
pi_165076165
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 11:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben in mijn uppie :) Meeste tijd en geld ben je kwijt aan montage/vloer leggen / bezorgkosten e.d. Maar voor die 1000 euro die ze tweedehands wouden hebben kom ik zelf al een heel eind.
Of je nou in je eentje bent of met 3 die vloer kost nog steeds hetzelfde ;)


Echt ga eens kijken voor vloeren wat je mooi vind enzo en reken uit wat je nodig hebt. Plus snij verlies.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_165076236
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 11:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Of je nou in je eentje bent of met 3 die vloer kost nog steeds hetzelfde ;)


Echt ga eens kijken voor vloeren wat je mooi vind enzo en reken uit wat je nodig hebt. Plus snij verlies.
De laminaatvloer is geen onderdeel van het aanbod. Ik zou voor die 1000 euro twee kledingkasten, een gaskookplaat, gordijnen, vloerzeil en schapjes in de badkamer krijgen. En een slaapbank maar daar heb ik eigenlijk niks aan. Kom je met 1000 euro ook aan helemaal zonder slaapbank. Als je ziet wat ze moeten verwijderen qua lijmresten deuren zijn ze ook wat kwijt.

Moet zelf sowieso een laminaatvloer leggen dus dat zou ook niet bij die 1000 euro zitten.
pi_165079901
Fijn faptist *O*! Nu nog even officieel en dan is het helemaal feest ^O^! Hebben jullie al iets anders op het oog?
  zondag 4 september 2016 @ 14:28:51 #79
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165080137
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:19 schreef GotC het volgende:
Fijn faptist *O*! Nu nog even officieel en dan is het helemaal feest ^O^! Hebben jullie al iets anders op het oog?
gekocht zelfs :)
  zondag 4 september 2016 @ 14:32:51 #80
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165080209
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 09:23 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ben met de oude huurders aan het onderhandelen over spullen die ik kan overnemen.. we komen er echter niet uit. Gaat om 75 euro verschil en ik geef al meer dan het waard is :') Ben echt van alles of niets. Moeten ze alles wegbrengen naar de stort verdienen ze helemaal niks en het huis repareren zoals ze het aantroffen zijn ze veel meer kwijt want zie maar opgeplakte spiegels van deuren te halen en andere fratsen... De meeste spullen hebben ze ook niks aan want zijn op maat gemaakt, dingen waar ik niks aan heb of gewoon niet mijn smaak. Als ik alles nieuw aanschaf, ben ik onderhand evenveel kwijt :')
Koop het gewoon nieuw. Dan is alles fris en naar je smaak.
Een vriend van ons had ook zo'n bewoner die overal de hoofdprijs voor vroeg.
Vroeg voor zijn zware dingen en laminaatvloer 250 euro. Vriendelijk voor bedankt.
2 dagen voor oplevering vroeg hij of hij het toch niet mocht laten liggen/staan en heeft het Vriend uiteindelijk nog maar 50 euro gekost.
pi_165080333
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:32 schreef faptist het volgende:

[..]

Koop het gewoon nieuw. Dan is alles fris en naar je smaak.
Een vriend van ons had ook zo'n bewoner die overal de hoofdprijs voor vroeg.
Vroeg voor zijn zware dingen en laminaatvloer 250 euro. Vriendelijk voor bedankt.
2 dagen voor oplevering vroeg hij of hij het toch niet mocht laten liggen/staan en heeft het Vriend uiteindelijk nog maar 50 euro gekost.
Ja heb nu ook bedankt. Waarschijnlijk zullen ze zien dat ze niet krijgen wat ze gedacht hadden en de rest hebben ze zelf niks aan qua spullen. Al met al is nieuw in dit geval toch voordeliger. Helemaal omdat je ook niet weet hoe lang die andere spullen het nog zullen uithouden en het niet om een paar tientjes gaat. Voor duizend euro kan je nieuw ook al een eind komen, helemaal als je zelf toch een nieuwe vloer moet aanschaffen wat dus niet bij die 1000 inbegrepen zat.
pi_165080441
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:28 schreef faptist het volgende:

[..]

gekocht zelfs :)
Fijn, gefeliciteerd :)
  zondag 4 september 2016 @ 15:15:25 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165081303
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ja heb nu ook bedankt. Waarschijnlijk zullen ze zien dat ze niet krijgen wat ze gedacht hadden en de rest hebben ze zelf niks aan qua spullen. Al met al is nieuw in dit geval toch voordeliger. Helemaal omdat je ook niet weet hoe lang die andere spullen het nog zullen uithouden en het niet om een paar tientjes gaat. Voor duizend euro kan je nieuw ook al een eind komen, helemaal als je zelf toch een nieuwe vloer moet aanschaffen wat dus niet bij die 1000 inbegrepen zat.
Is het nodig in twee topics hetzelfde verhaal te lopen herhalen steeds?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Lieve Belg zondag 4 september 2016 @ 16:41:49 #84
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_165083262
Met wat plannen begint het allemaal toch leuker te worden :)

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_165083281
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 10:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Tja, dat mail ik ze nu ook dat ik niks neem. Sowieso was de prijs al fors hoog, tweedehands gaat er volgens mij altijd al 50% vanaf, twee kledingkasten waren 1400 dus 700 tweedehands is dan al veel en ze wouden er 850 voor.
Op Marktplaats zie je ook wel eens mensen dingen te koop aanbieden waarvan ze dan gaan vertellen wat de nieuwprijs was. Alsof ze recht hebben op een bepaald waardebehoud. Onzin, zij hebben die nieuwprijs betaald, dat is hun keuze geweest en helemaal hun probleem. Natuurlijk mag je dat erbij zetten om eventuele geinteresseerden een indicatie te geven wat voor product het ooit was, maar meestal zit er een andere gedachte achter en vragen die mensen veel te veel geld.

In dit soort situaties is 0 euro een beter uitgangspunt dan de nieuwprijs. Het leuke van nieuw kopen is namelijk dat je zoveel keuze hebt, en dat genot van keuze heeft de eerste eigenaar al meteen opgebruikt. Probeer maar eens twee kasten eerst mee te verhuizen, en dan op MP te zetten en er meer dan 50 euro het stuk voor te krijgen.

Dus eigenlijk moet je dat soort redeneringen meteen afkappen en ze er niet in bevestigen want dan blijven ze doorgaan met overvragen. Ook moet je het overnemen van spullen en het overnemen van 'veranderingen aan het gehuurde' van elkaar scheiden. Als je een verandering accepteert die je eigenlijk niet wil dan zit je daar niet alleen mee, je moet ook zelf weer in de oude staat terugbrengen als jij verhuist. Dat moet je alleen doen als je het zelf een verbetering vindt en denkt het zonodig te kunnen herstellen of dat een volgende bewoner daar ook wel mee akkoort zal zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165083528
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op Marktplaats zie je ook wel eens mensen dingen te koop aanbieden waarvan ze dan gaan vertellen wat de nieuwprijs was. Alsof ze recht hebben op een bepaald waardebehoud. Onzin, zij hebben die nieuwprijs betaald, dat is hun keuze geweest en helemaal hun probleem. Natuurlijk mag je dat erbij zetten om eventuele geinteresseerden een indicatie te geven wat voor product het ooit was, maar meestal zit er een andere gedachte achter en vragen die mensen veel te veel geld.

In dit soort situaties is 0 euro een beter uitgangspunt dan de nieuwprijs. Het leuke van nieuw kopen is namelijk dat je zoveel keuze hebt, en dat genot van keuze heeft de eerste eigenaar al meteen opgebruikt. Probeer maar eens twee kasten eerst mee te verhuizen, en dan op MP te zetten en er meer dan 50 euro het stuk voor te krijgen.

Dus eigenlijk moet je dat soort redeneringen meteen afkappen en ze er niet in bevestigen want dan blijven ze doorgaan met overvragen. Ook moet je het overnemen van spullen en het overnemen van 'veranderingen aan het gehuurde' van elkaar scheiden. Als je een verandering accepteert die je eigenlijk niet wil dan zit je daar niet alleen mee, je moet ook zelf weer in de oude staat terugbrengen als jij verhuist. Dat moet je alleen doen als je het zelf een verbetering vindt en denkt het zonodig te kunnen herstellen of dat een volgende bewoner daar ook wel mee akkoort zal zijn.
Thanks, ja dat is nu hun probleem. Op zich geen moeite mee met bepaalde zaken, maar als je gewoon niet tegemoet wilt komen in de prijs en als ik dan een (positieve) berekening maak wat het nieuw allemaal gaat kosten en dan nog voet bij stuk houdt, ben ik er klaar mee. Nu zal ik dus als het goed is een leeg huis aantreffen, en tijdens het rondje met de woningbouw nog eens extra goed opletten bij zaken waar de huurders mij al op wezen of ze het wel fixen. :) Anders nog een naheffing voor ze. Komende weken alvast meubels kijken en eventueel inslaan, de rest komt wel als ik er daadwerkelijk woon als een wasmachine, koelkast e.d.
pi_165087016
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 11:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Moet zelf sowieso een laminaatvloer leggen dus dat zou ook niet bij die 1000 euro zitten.
Ben je een klusser? Zelf een vloertje aanleggen zou ik beter overlaten aan de vakman. Heb zelf een deel moeten vervangen op het moment dat na 2 maanden alles bol begon te staan. :')

Dat je geen auto hebt hoeft toch geen probleem te zijn, de meeste kwaliteitswinkels hebben een bezorgservice. Online is de bezorging meestal gratis.
  zondag 4 september 2016 @ 19:11:48 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165087095
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:09 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ben je een klusser? Zelf een vloertje aanleggen zou ik beter overlaten aan de vakman. Heb zelf een deel moeten vervangen op het moment dat na 2 maanden alles bol begon te staan. :')

Dat je geen auto hebt hoeft toch geen probleem te zijn, de meeste kwaliteitswinkels hebben een bezorgservice. Online is de bezorging meestal gratis.
Overdrijf niet zo zeg.
Een parketvloer moet je als leek van afblijven, maar een laminaatvloertje?
Zolang je maar niet denkt dat je je hele appartement drempelloos door kunt leggen (dat zal als leek idd lastig worden), is het allemaal niet zo heel spannend hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 september 2016 @ 19:14:18 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165087158
Nou inderdaad zeg. Ken genoeg niet echte klussers, inclusief wij zelf, die al jaren veel plezier hebben van een zelf gelegd laminaatvloertje. Het is geen rocket science.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165087278
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo zeg.
Een parketvloer moet je als leek van afblijven, maar een laminaatvloertje?
Zolang je maar niet denkt dat je je hele appartement drempelloos door kunt leggen (dat zal als leek idd lastig worden), is het allemaal niet zo heel spannend hoor.
Ik moest ook eerst twijfelen, ben uiteindelijk voor een wat duurder model gegaan. De goedkoopste versie voelde zo slijtgevoelig aan dat ik toch wat meer heb uitgegeven voor betere kwaliteit. Je hebt wel gelijk dat goedkoop vaak duurkoop is.
pi_165087460
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 10:14 schreef d.k. het volgende:

[..]

Relatief veel ruimteverlies boven doordat de trappen boven elkaar zitten, zou mijn keue niet zijn. En ik zou serieus naar de routing beneden kijken. Je wc zit in een uithoek, dus je moet altijd de keuken door om er te komen. En vanuit de werkkamer zelfs de hal, de woonkamer en de keuken. Wel gaaf, je eigen huis ontwerpen!
Wat bedoel je met de trappen boven elkaar? Ze zitten nu toch juist niet boven elkaar?

Wc zit in een redelijke uithoek, dat klopt. Zelf ook een tijdje over getwijfeld maar hiervoor gekozen zodat toekomstige kinderen niet het hele huis door hoeven als ze moeten plassen. :9

Vanuit kantoor is het wel relatief ver, maar dat neem ik denk ik maar voor lief. Ik ga geen klanten thuis ontvangen. Dus ik ben de enige die af en toe wat verder naar de wc moet lopen. :)
  zondag 4 september 2016 @ 19:29:36 #92
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165087652
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de trappen boven elkaar? Ze zitten nu toch juist niet boven elkaar?

Wc zit in een redelijke uithoek, dat klopt. Zelf ook een tijdje over getwijfeld maar hiervoor gekozen zodat toekomstige kinderen niet het hele huis door hoeven als ze moeten plassen. :9

Vanuit kantoor is het wel relatief ver, maar dat neem ik denk ik maar voor lief. Ik ga geen klanten thuis ontvangen. Dus ik ben de enige die af en toe wat verder naar de wc moet lopen. :)
Je moet nu toch juist vanaf woonkamer en hal een end door de keuken naar de wc?
Trust me met een koter, die moet of terwijl je de deur open staat te maken of je wilt dat ze gaan ff snel voor je de deur uit gaat.
Of zindelijk worden, vanuit de woonkamer rennen om de wc te halen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165087703
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:09 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ben je een klusser? Zelf een vloertje aanleggen zou ik beter overlaten aan de vakman. Heb zelf een deel moeten vervangen op het moment dat na 2 maanden alles bol begon te staan. :')

Dat je geen auto hebt hoeft toch geen probleem te zijn, de meeste kwaliteitswinkels hebben een bezorgservice. Online is de bezorging meestal gratis.
Ik krijg sowieso hulp en daarnaast nog wat betaalde hulp van een echt handig iemand die ook andere dingen fixt en schildert.
pi_165088010
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 16:41 schreef Jump het volgende:
Met wat plannen begint het allemaal toch leuker te worden :)

[ afbeelding ]
Leuk! Zo kan je alles wat zichtbaarder maken he?

Wij passeren a.s. dinsdag *O*. En van de week gehoord dat er wordt geen 1e paal feest gegeven. Jammer, maar met een goede reden.
  zondag 4 september 2016 @ 19:40:51 #95
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165088118
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Leuk! Zo kan je alles wat zichtbaarder maken he?

Wij passeren a.s. dinsdag *O*. En van de week gehoord dat er wordt geen 1e paal feest gegeven. Jammer, maar met een goede reden.
Jammer!
Maar hoezee voor passeren en bouwen *O*
Wanneer verwachten ze op te leveren?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165088162
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de trappen boven elkaar? Ze zitten nu toch juist niet boven elkaar?

Wc zit in een redelijke uithoek, dat klopt. Zelf ook een tijdje over getwijfeld maar hiervoor gekozen zodat toekomstige kinderen niet het hele huis door hoeven als ze moeten plassen. :9

Vanuit kantoor is het wel relatief ver, maar dat neem ik denk ik maar voor lief. Ik ga geen klanten thuis ontvangen. Dus ik ben de enige die af en toe wat verder naar de wc moet lopen. :)
Er mist Het woordje niet inderdaad. Die lange gang is echt niet praktisch en maakt je kamers smal. Waarom daar voor gekozen?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_165088249
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:40 schreef laziness het volgende:

[..]

Jammer!
Maar hoezee voor passeren en bouwen *O*
Wanneer verwachten ze op te leveren?
Nog geen verwachting :+. Maar, mits zachte winter, is maart geen gekke schatting.

En mja, er is paar maanden terug bij een ander bouwbedrijf, andere locatie, iemand overleden tijdens een 1e paal feest :X Protocollen zijn daarom aangepast.
pi_165088497
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Je moet nu toch juist vanaf woonkamer en hal een end door de keuken naar de wc?
Trust me met een koter, die moet of terwijl je de deur open staat te maken of je wilt dat ze gaan ff snel voor je de deur uit gaat.
Of zindelijk worden, vanuit de woonkamer rennen om de wc te halen :P
Bedoelde meer als ze buiten spelen dat ze dan met vieze schoenen niet het huis door hoeven. De voordeur zullen we niet zovaak gebruiken trouwens. De auto staat aan de achterkant.

Vanaf woonkamer is het wel wat ver en moet je inderdaad door de keuken. Het idee is dat we vooral een woonkeuken krijgen en dat hier het leven zich vooral afspeelt. Vandaar dat we de keuken en woonkamer zo gepositioneerd hebben en niet andersom.
pi_165088552
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:41 schreef d.k. het volgende:

[..]

Er mist Het woordje niet inderdaad. Die lange gang is echt niet praktisch en maakt je kamers smal. Waarom daar voor gekozen?
Zodat de trap naar de zolder in het middelste deel van de eerste verdieping staat. We zitten met een schuin dak op zolder dus wil je daar in het midden uitkomen.

Heb je er een beter idee voor? Misschien de overloop gewoon wat groter maken en de kamers wat kleiner?
  zondag 4 september 2016 @ 19:54:56 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165088645
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bedoelde meer als ze buiten spelen dat ze dan met vieze schoenen niet het huis door hoeven. De voordeur zullen we niet zovaak gebruiken trouwens. De auto staat aan de achterkant.

Vanaf woonkamer is het wel wat ver en moet je inderdaad door de keuken. Het idee is dat we vooral een woonkeuken krijgen en dat hier het leven zich vooral afspeelt. Vandaar dat we de keuken en woonkamer zo gepositioneerd hebben en niet andersom.
Kun je beneden geen tweede toilet kwijt onder de trap?
Dat zou ik dan als soort van "gastentoilet" (en voor noodgevallen) houden.

Edit: Als de bovenverdieping boven de woonkamer, hal en keuken zit, waarom zitten er dan geen ramen in de muren aan de linker kant op de bovenverdieping?
En hoe komt die trap naar zolder op zolder uit? Daar zit je dan toch gelijk tegen het dak aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165089020
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kun je beneden geen tweede toilet kwijt onder de trap?
Dat zou ik dan als soort van "gastentoilet" (en voor noodgevallen) houden.

Edit: Als de bovenverdieping boven de woonkamer, hal en keuken zit, waarom zitten er dan geen ramen in de muren aan de linker kant op de bovenverdieping?
En hoe komt die trap naar zolder op zolder uit? Daar zit je dan toch gelijk tegen het dak aan?
De trap naar zolder komt nog wel iets van een draai in. Staat inderdaad niet goed op deze tekening. De architect is blijkbaar (net vriendin hierover gesproken) op de hoogte van het trappen issue en gaat een voorzet doen. Hopelijk komt hij hier woensdag al mee. Dan zal ik het hier delen.

Ramen klopt. Is een beetje random geplaatst. :@ In de AutoCAD tekeningen staan die wel, hier niet. Foutje. :@

Gastentoilet is denk ik wel een beetje overdreven toch?
pi_165089031
Dank trouwens allen voor het meedenken. Wordt zeer gewaardeerd!
pi_165089631
Hoe zit je dak dan op je huis? Is het een lessenaardak?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_165090361
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 20:27 schreef d.k. het volgende:
Hoe zit je dak dan op je huis? Is het een lessenaardak?
Puntdak op de eerste verdieping. Dakgoot ligt op 4,7 meter dus de zolder is overal schuin

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2016 20:52:33 ]
  Lieve Belg zondag 4 september 2016 @ 21:03:04 #105
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_165091188
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Leuk! Zo kan je alles wat zichtbaarder maken he?

Een veel beter overzicht dan op het plan. Ik ben wat foto's aan het samen gooien. Straks hier eens plaatsen, ofwel een apart topic maken.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_165091209
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 20:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Puntdak op de eerste verdieping. Dakgoot ligt op 4,7 meter dus de zolder is overal schuin
Wacht even. Je hebt dus een zadeldak en je goot ligt op 4,7. Dus je dak begint nog net op verdieping 1. Ik neem aan dat het dak haaks op de straat staat? Want even afhankelijk van je hellingshoek stoot je anders je hoofd.
Je trap naar de zolder kan je toch ook prima boven de andere trap plaatsen? Geeft je veel meer ruimte op de eerste verdieping.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_165091498
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 21:03 schreef d.k. het volgende:

[..]

Wacht even. Je hebt dus een zadeldak en je goot ligt op 4,7. Dus je dak begint nog net op verdieping 1. Ik neem aan dat het dak haaks op de straat staat? Want even afhankelijk van je hellingshoek stoot je anders je hoofd.
Je trap naar de zolder kan je toch ook prima boven de andere trap plaatsen? Geeft je veel meer ruimte op de eerste verdieping.
Ja je hebt het goed voor ogen. Dak begint net op de 1e verdieping. En dak staat haaks op de straat.

Als je de trap naar de zolder boven die andere trap plaatst, dan kom je toch op het meest schuine stuk van de zolder uit (waar plafond het laagst is)? Ik zie het nog niet helemaal voor me. Maar als dat kan zou dat echt perfect zijn ja. Kunnen de achterste kamers wat breder en heb je niet meer die lange smalle gang.
pi_165091944
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 21:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja je hebt het goed voor ogen. Dak begint net op de 1e verdieping. En dak staat haaks op de straat.

Als je de trap naar de zolder boven die andere trap plaatst, dan kom je toch op het meest schuine stuk van de zolder uit (waar plafond het laagst is)? Ik zie het nog niet helemaal voor me. Maar als dat kan zou dat echt perfect zijn ja. Kunnen de achterste kamers wat breder en heb je niet meer die lange smalle gang.
Ligt eraan hoe je het laat draaien. Ik zie niet hoe dat op die andere plaats heel anders is.

Maar maak even je eigen topic, is altijd leuk.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Lieve Belg zondag 4 september 2016 @ 21:58:44 #109
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_165093303
Zo. Vrijdag de eerste voorontwerpen gaan halen bij de architect. Compleet anders dan ik in gedachten en wat uitgetekend heb, Wat een voordeel is, omdat je dan verschillende zaken kan samen leggen.
Ik moet wel zeggen dat ik wel gewonnen ben voor het ontwerp. Het is een beetje gewaagd

01: wat het nu is. Een HOB uit 1964. De oprit is de zuidkant.


02: wat er afgebroken gaat worden:


03: zicht van vlak achter de garage. Die gaat als laatste ook herbouwd worden:


04: zicht van achteraan de tuin. Het perceel is 60*10 meter:


05: en de reden waarom de garage ook herbouwd gaat worden. Het dat is te laag achteraan. Ik zou graag een volledig plat dak willen, als ik ooit zonnepanelen wil plaatsen is dat ideaal. En ook dit, zeeeeeer slechte staat:


06: Ik heb binnen reeds al eens de plannen uitgezet, Dit toont de volumes beter dan op papier:


07:


08: de compositie van het huidige gedeelte en de aanbouw:


09: en dit resulteert in dit voor het gelijkvloers:


10: en dit voor het eerste verdiep. De bureauruimte kan later ook een derde slaapkamer worden:


11: en een doorsnede. (In de bureau boven is dat iemand die op een stoel zit, niet op een toilet :D)


12: een render van de achterkant:


Sowieso veel klaarte in het huis, wat altijd leuk is :) Het biedt veel potentie met dit eerste voorontwerp, en zou gelijk morgen al willen beginnen met bouwen :D Natuurlijk eerst nog al het papierwerk van definitieve plannen, bouwaanvragen, ... doorworstelen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_165112114
Nu willen ze ineens wel mijn overnamebod accepteren, maar ik heb al besloten het niet meer te doen. Ben goedkoper uit en sommige spullen heb ik niet eens nodig nu ik er langer over nadenk. Enige wat ik me wel afvraag: standaard geen gaskookplaat volgens de bewoners in mijn woning straks, maar een gasaansluiting zit toch wel standaard in een huurhuis? Kunnen ze moeilijk eruit slopen toch als ze de gasplaat meenemen?

Edit: gasaansluiting zit er wel, geen kookplaat volgens de woningbouw. Krijg nu trouwens een sneer van de huurders die mij proberen bang te maken met dingen die ik zelf nog moet regelen als keukenkastjes en extra stopcontacten die ze nu moeten weghalen. Toen helemaal niet over gehoord dus succes met weghalen van zelf aangebrachte stopcontacten e.d. die hadden natuurlijk gehoopt dat ze wat spullen konden verpatsen, maar ja ze waren zo volhardend met de prijs terwijl iedereen roept dat het helemaal niet voordelig was :')

[ Bericht 10% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 06-09-2016 11:24:22 ]
pi_165199720
Inmiddels bijna alles rond voordat ik het definitief aanschaf. Meubels zo goed als uitgezocht, boxspring en bank nog een keer proberen in de winkel... Twijfel alleen wat in de woonkamer te doen, laminaat of vloerzeil. De rest van het huis denk ik sowieso zeil... Witgoed koop ik pas als ik er woon.
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 15:54:02 #112
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165201697
Bod gedaan op een bovenwoning :X :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165202254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 15:54 schreef Renesite het volgende:
Bod gedaan op een bovenwoning :X :o
Spannend! Succes *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 17:11:35 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165203345
We hebben het hoogste bod maar zijn bieder twee.
"De eerste bieder wist niet dat jullie ook boden, waren in de veronderstelling de enigen te zijn. Dus we geven de éérste bieder ook de kans om te bieden."

Blablablabla maandag blablablabla.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 11 september 2016 @ 10:05:06 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165240975
quote:
8s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:11 schreef Renesite het volgende:
We hebben het hoogste bod maar zijn bieder twee.
"De eerste bieder wist niet dat jullie ook boden, waren in de veronderstelling de enigen te zijn. Dus we geven de éérste bieder ook de kans om te bieden."

Blablablabla maandag blablablabla.
Och hemel, wat spannend.

Wat lullig ook voor de eerste bieder, die dacht vast dat de buit binnen was. Maar maakt ook nks uit, want we zijn voor jullie natuurlijk! *O* ik duim enorm!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 11 september 2016 @ 10:06:59 #116
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165241001
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 10:05 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Och hemel, wat spannend.

Wat lullig ook voor de eerste bieder, die dacht vast dat de buit binnen was. Maar maakt ook nks uit, want we zijn voor jullie natuurlijk! *O* ik duim enorm!!
Gaan ook nog op vakantie en zo :')! Maar de overdracht is voor kerst of begin volgend jaar. Dat is dan wel gunstig met verkoop van onze woning :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 11 september 2016 @ 10:14:14 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_165241127
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 10:06 schreef Renesite het volgende:

[..]

Gaan ook nog op vakantie en zo :')! Maar de overdracht is voor kerst of begin volgend jaar. Dat is dan wel gunstig met verkoop van onze woning :)
Ja de timing van overdracht is gunstig!

Laat je door vakantie'stress' en zo niet in de verleiding komen om maar gewoon hup weer over te bieden he? Hou de koppies erbij. Hopelijk heb je een indruk van wat het huis maximaal zou 'mogen' kosten, maw. wat het in zakelijk opzicht maximaal waard is. Dan geen gekke dingen doen heur. :*

Het is wel een heel gaaf huissie, dát staat buiten kijf.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165241264
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 21:58 schreef Jump het volgende:
Zo. Vrijdag de eerste voorontwerpen gaan halen bij de architect. Compleet anders dan ik in gedachten en wat uitgetekend heb, Wat een voordeel is, omdat je dan verschillende zaken kan samen leggen.
Ik moet wel zeggen dat ik wel gewonnen ben voor het ontwerp. Het is een beetje gewaagd

01: wat het nu is. Een HOB uit 1964. De oprit is de zuidkant.
[ afbeelding ]

02: wat er afgebroken gaat worden:
[ afbeelding ]

03: zicht van vlak achter de garage. Die gaat als laatste ook herbouwd worden:
[ afbeelding ]

04: zicht van achteraan de tuin. Het perceel is 60*10 meter:
[ afbeelding ]

05: en de reden waarom de garage ook herbouwd gaat worden. Het dat is te laag achteraan. Ik zou graag een volledig plat dak willen, als ik ooit zonnepanelen wil plaatsen is dat ideaal. En ook dit, zeeeeeer slechte staat:
[ afbeelding ]

06: Ik heb binnen reeds al eens de plannen uitgezet, Dit toont de volumes beter dan op papier:
[ afbeelding ]

07:
[ afbeelding ]

08: de compositie van het huidige gedeelte en de aanbouw:
[ afbeelding ]

09: en dit resulteert in dit voor het gelijkvloers:
[ afbeelding ]

10: en dit voor het eerste verdiep. De bureauruimte kan later ook een derde slaapkamer worden:
[ afbeelding ]

11: en een doorsnede. (In de bureau boven is dat iemand die op een stoel zit, niet op een toilet :D)
[ afbeelding ]

12: een render van de achterkant:
[ afbeelding ]

Sowieso veel klaarte in het huis, wat altijd leuk is :) Het biedt veel potentie met dit eerste voorontwerp, en zou gelijk morgen al willen beginnen met bouwen :D Natuurlijk eerst nog al het papierwerk van definitieve plannen, bouwaanvragen, ... doorworstelen.
Lol dat ventje op die pleepot in je bureau :P

Ben benieuwd naar je topic :)
  zondag 11 september 2016 @ 10:39:00 #119
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165241572
Wow. Jump! Ziet er super tof uit. Ben heel erg benieuwd. Ga je een topic aanmaken? :Y

Renesite,
Ah dat is rot. Hopelijk komen jullie er snel uit met de verkoper en laat de ander het zitten.

DIJZ,
Goede beslissing geweest. Laat ze maar lekker rommelen.
Ze kunnen nu wel moeilijk doen, maar het moet gewoon netjes worden overgedragen dus het komt vast goed. Voordat je tekent gewoon al die punten bespreken met de woningbouw.

Wij hebben net de koopovereenkomst binnen gekregen voor onze eigen woning dus volgende week tekenen. Is dat ook weer afgehandeld O+
3 weken te koop gestaan.
Schrok wel van de prijs van de makelaar (± 3500 euro). Ik wist niet dat het excl btw was en ze vroegen al meer dan een ander :X
maar goed.. het is vet snel verkocht voor een goede prijs dus het hoort erbij zullen we maar zeggen. Gewoon dom van me dat ik dat niet gecheckt heb.
pi_165253416
Meubels uitgezocht :) Wat een hoop keuze toch... Zeer tevreden over kasten, tafels en stoelen. Bank was lastig maar nu eentje gekozen die er mooi uitziet, niet te zacht maar ook niet te hard. Degelijk.

Nu 'alleen' nog een vloer/laminaat en witgoed als wasmachine/koelkast/magnetron/stofzuiger. Je moet écht alles aanschaffen als je op jezelf gaat :P (hopelijk blijf ik er ook een tijdje wonen dan). Gelukkig nog zo'n 4 weken voor..
  Lieve Belg maandag 12 september 2016 @ 16:51:43 #121
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_165274040
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 10:21 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Lol dat ventje op die pleepot in je bureau :P

Ben benieuwd naar je topic :)
Ik krijg van iedereen die opmerking. Die zit op een (draai)stoel in de bureau :D

Nu nog bezig met het voorontwerp en wat andere zaken. Van zodra ik zelf ook wat kan doen, wel eens een uitgebreid topicje openen :)

quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 10:39 schreef faptist het volgende:
Wow. Jump! Ziet er super tof uit. Ben heel erg benieuwd. Ga je een topic aanmaken? :Y


Yup, komt er nog aan :)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Moderator maandag 12 september 2016 @ 18:25:17 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165275940
Nader checken het huis afgeblazen. Zal mogelijk nog best wat aan moeten gebeuren. Toch een oud huis.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165305296
heeft iemand dit ooit eerder gezien? Houten latjes (waarschijnlijk) tbv afwerking?


pi_165437986
Ik heb besloten om gezien het een huurwoning is en ik geen idee heb hoe lang ik daar woon, voor vinyl (zeil) te gaan. Zou dan totaal 90m2 worden over verschillende ruimtes. Volgens mij 2,60mm dik. Sommige grote stukken zoals de woonkamer lijmen doe ik liever niet want dat is echt een rotklus als je de woning moet verlaten. Ik lees dat sommige mensen het dan vastmaken met dubbelzijdige plakband?? Werkt dat serieus ja? :') Oh, en een ondervloer is volgens mij niet verplicht maar is dit aan te raden? Ze komen nog opmeten, dus kan alles zowel maten, ondervloer en plakken nog aanpassen.
  maandag 19 september 2016 @ 21:42:17 #125
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165438633
Wij hadden vloerbedekking en zeil gelegd toen we hier net kwamen wonen en 0 budget hadden.
Niks verlijmd en alleen dubbelzijdig tape aan de zijkanten gedaan. Heeft er 4 jaar perfect ingezeten.
Daarna vervangen voor kwalitatief betere vloeren.
In m'n dunne zeil zat de eerste dag al een scheur, omdat schuiven met een koelkast niet zo goed plan bleek te zijn :')
Succes!
pi_165438732
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:42 schreef faptist het volgende:
Wij hadden vloerbedekking en zeil gelegd toen we hier net kwamen wonen en 0 budget hadden.
Niks verlijmd en alleen dubbelzijdig tape aan de zijkanten gedaan. Heeft er 4 jaar perfect ingezeten.
Daarna vervangen voor kwalitatief betere vloeren.
In m'n dunne zeil zat de eerste dag al een scheur, omdat schuiven met een koelkast niet zo goed plan bleek te zijn :')
Succes!
Thanks! Wat noem je dun zeil? Ik heb nu 2,80mm. Aangezien ik alleen ben verwacht ik mochten de meubels, koelkast e.d. er staan niet veel meer ga schuiven en gewoon schoenen uit als ik overdag rondloop.
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:02:49 #128
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165462599
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Thanks! Wat noem je dun zeil? Ik heb nu 2,80mm. Aangezien ik alleen ben verwacht ik mochten de meubels, koelkast e.d. er staan niet veel meer ga schuiven en gewoon schoenen uit als ik overdag rondloop.
:D 2.8 dus.
maar lieverd.. komt echt wel goed bij jou. Ik kantelde mijn koelkast op een punt en draaide/sleepte hem toen.. dat is natuurlijk niet aan te raden.. ijzeren hoekjes enzo :X
En jouw vragen kunnen beter in een ander topic ja.
Hier gaat het over verhuiiiiizennnnn en (ver)koop.

Over verkoop gesproken.
Koopcontract voor mijn eigen woning is inmiddels ondertekend en na woensdag is de bedenktijd ook voorbij. Nog 1 daagje onzekerheid! :7
pi_165464888
onverwachts een bod gedaan vandaag *O*
pi_165495071
En overeenstemming bereikt *O*
pi_165495081
Gefeliciteerd *O*
pi_165495168
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:55 schreef FranticDJ het volgende:
En overeenstemming bereikt *O*
Mogen we zien welk huis het is? Niet per se linkje, maar wellicht een foto?

Gefeliciteerd, drunken sailor! *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165496413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:58 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Mogen we zien welk huis het is? Niet per se linkje, maar wellicht een foto?

Gefeliciteerd, drunken sailor! *O*
Thnx ;) Zie DM

er komt tzt wel een topic.
pi_165497863
Klushuis? O+
pi_165498954
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 18:39 schreef Puala het volgende:
Klushuis? O+
Afwerk huis :+ Kon 't eigenlijk niet laten voorbij gaan haha.. Grote garage/werkplaats (met krachtstroom :P). 4 slaapkamers, 2 grote en 2 kleine (kan net een 1 persoonsbed in). Badkamer met douche/wc boven, beneden aparte wc en aparte bijkeuken. Tuin op 't zuiden, niet al te groot, wat voor mij ook totaal geen ramp is.

Grootste klussen: asbest dak van de bijkeuken vervangen, maar daar wacht ik nog even mee. En kijken of de laminaat vloer te herstellen is, anders deze vervangen. Is op 2 plekken omhoog gekomen. Vermoedelijk door het te strak leggen.

Maar wil wel allerhande andere projecten delen ;)


edit: enne mooist van al: 5 minuten wandelen van het strand.
pi_165499659
Vijf minuten van het strand O+

Gefeliciteerd !
pi_165505764
Gefeliciteerd! *O*
5 minuten van het strand klinkt echt heerlijk. *;
pi_165533049
Gisteren het eindbod voor een huis geaccepteerd. Dit wordt ons eerste koophuis, dus alles is nog nieuw en spannend :) Kan niet wachten tot het koopcontract is getekend!
pi_165533408
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:00 schreef AnneX het volgende:
Vijf minuten van het strand O+

Gefeliciteerd !
*O*

quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:22 schreef faptist het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
5 minuten van het strand klinkt echt heerlijk. *;
*O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:13 schreef Claymore het volgende:
Gisteren het eindbod voor een huis geaccepteerd. Dit wordt ons eerste koophuis, dus alles is nog nieuw en spannend :) Kan niet wachten tot het koopcontract is getekend!
*O*
pi_165537909
Vandaag én de keuken definitief gemaakt én supervette tegels uitgezocht voor de badkamer. Jeuj!
Shine bright like a diamond.
pi_165578289
A.s. zaterdag is het open huizen dag van de NVM. Ik wil zeker één woning hier in de buurt eens gaan bekijken, alleen heb ik geen idee hoe de "procedure" voor zo'n bezoek gaat. Zit zelf in de oriëntatiefase, omdat ik nog niet goed weet wat ik wil gaan kopen (nieuwbouwwoning kopen, zelf wat bouwen, wellicht bestaande woning, hoeveel kamers etc.).

Begeleidt de makelaar een open huizen dag of zijn de verkopers aanwezig?
Zijn er dingen not done om te vragen aan eventuele verkopers tijdens een bezoek?
Is het normaal om een lijst (pen en papier mee) te maken van dingen die opvallen (negatief of positief) bijv staat van onderhoud? En evt. foto's van te maken?
Hoelang duurde bij jullie vaak een bezoek?

Ik heb namelijk geen idee wat ik me er bij voor moet stellen, omdat ik nog nooit eerder op de koop ben geweest voor een woning. Vaak heb ik een woning binnen 10minuten wel gezien. Kom voor mijn werk dagelijks in veel soorten woningen dus kan ze redelijk snel "scannen".

Geen idee of deze vragen in dit topic horen maar kom er anders snel genoeg achter :)
pi_165578580
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:35 schreef poiuytr het volgende:
A.s. zaterdag is het open huizen dag van de NVM. Ik wil zeker één woning hier in de buurt eens gaan bekijken, alleen heb ik geen idee hoe de "procedure" voor zo'n bezoek gaat. Zit zelf in de oriëntatiefase, omdat ik nog niet goed weet wat ik wil gaan kopen (nieuwbouwwoning kopen, zelf wat bouwen, wellicht bestaande woning, hoeveel kamers etc.).
Verkopers zijn zelf aanwezig. ik zit zelf in het huis van m'n zus omdat die verhindert is.

Gewoon aanbellen en melden dat je komt kijken :) Dingen op pennen kan je altijd doen. En ik zou ze de kleren van het lijf vragen, het is immers een beste uitgave die je op het punt staat te doen!

Alles is geheel vrijblijvend ^^ Je kan beter 20 huizen bekijken en je droomhuis kiezen dan 3 huizen bekijken en er achter komen dat het toch kut is.

Foto's maken kan, maar ik heb dat zelf niet gedaan toen ik nog zocht. Ik vond dat nogal bezwaarlijk omdat je toch in iemand's privé zit.
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:35:42 #143
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_165605533
Wij zijn sinds kort (in Engeland) op zoek naar een eigen huis :D Vanmiddag hebben we een afspraak om een heel leuk huisje te bekijken! Maar er zijn wel al een paar mensen ook geïnteresseerd! Dus ben erg benieuwd of we het leuk vinden en wat het vervolg wordt!!
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:36:36 #144
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_165607903
Aanbod gedaan! :D :o
pi_165627797
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:44 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Verkopers zijn zelf aanwezig. ik zit zelf in het huis van m'n zus omdat die verhindert is.

Gewoon aanbellen en melden dat je komt kijken :) Dingen op pennen kan je altijd doen. En ik zou ze de kleren van het lijf vragen, het is immers een beste uitgave die je op het punt staat te doen!

Alles is geheel vrijblijvend ^^ Je kan beter 20 huizen bekijken en je droomhuis kiezen dan 3 huizen bekijken en er achter komen dat het toch kut is.

Foto's maken kan, maar ik heb dat zelf niet gedaan toen ik nog zocht. Ik vond dat nogal bezwaarlijk omdat je toch in iemand's privé zit.
Bedankt, foto's maken laat inderdaad maar achterwege, dat zou ik zelf ook niet fijn vinden als ik er nu wat langer over nadenk. Meer mensen tips?
  donderdag 29 september 2016 @ 13:44:01 #146
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_165645614
Na ongeveer anderhalf jaar zoeken en bieden op huizen, is eindelijk ons bod geaccepteerd! Jaren 30 portiekwoning. Klustopic volgt. :P *O*
pi_165647029
Nice :) *O*
  donderdag 29 september 2016 @ 15:38:05 #148
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_165647914
Ons bod is ook geaccepteerd! *O* *O* Moeten alleen wachten tot het gezin een nieuw huis gevonden heeft, want hun optie is komen te vervallen. Maar ze gaan zowiezo aan ons verkopen! ^O^
pi_165652206
Gaaf!
pi_165652470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Ons bod is ook geaccepteerd! *O* *O* Moeten alleen wachten tot het gezin een nieuw huis gevonden heeft, want hun optie is komen te vervallen. Maar ze gaan zowiezo aan ons verkopen! ^O^
Leuk, gefeliciteerd!

Is er ook een termijn waarop ze eruit moeten zijn?
  donderdag 29 september 2016 @ 22:02:13 #151
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_165658312
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Leuk, gefeliciteerd!

Is er ook een termijn waarop ze eruit moeten zijn?
Dat nog niet, maar al het papierwerk komt nu wel al op gang! :D Hopelijk vinden ze snel iets anders. Wij hebben (voor nu) nog geen absolute haast. Geen huurhuis of ander huis wat we moeten afhandelen (want we wonen bij zijn ouders in). Dus zodra hun iets vinden staan wij gereed met ons papierwerk.

Het gezin wil er zowiesow z.s.m. uit, want het huis is veel te klein voor hun hele gezin (Twee jongens van 5, een pasgeboren baby, kat, aquarium en 2 volwassenen)

Dus zolang er zich niets geks voor doet! :D Kunnen we nu zeggen dat het echt ons huisje wordt! O+

Allemaal erg spannend! Mijn / Ons eerste huis samen!
  Lieve Belg vrijdag 30 september 2016 @ 17:37:01 #152
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_165672702
Hmmm. Volgens de gemeente moet ik toch een verkavelingswijziging aanvragen voor mijn uitbouw. Zij zeggen dat de maximale diepte vanaf de bouwlijn (voorgevel) op 10 meter ligt. Echter, op een kopie van de originele papieren (die ik van de gemeente gekregen heb!!) staat 15 meter. En op een anders attest staat dat de verkaveling nog niet vervallen is.

Dus eens zien wie er aan het langste eind trekt.

Als ik toch de verkavelingswijziging moet aanvragen kost het me twee maand tijd, hoop papierwerk en weer wat extra kosten ;(
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_165694699
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:22 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Bedankt, foto's maken laat inderdaad maar achterwege, dat zou ik zelf ook niet fijn vinden als ik er nu wat langer over nadenk. Meer mensen tips?
En en en en?
pi_165694705
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 september 2016 17:37 schreef Jump het volgende:
Hmmm. Volgens de gemeente moet ik toch een verkavelingswijziging aanvragen voor mijn uitbouw. Zij zeggen dat de maximale diepte vanaf de bouwlijn (voorgevel) op 10 meter ligt. Echter, op een kopie van de originele papieren (die ik van de gemeente gekregen heb!!) staat 15 meter. En op een anders attest staat dat de verkaveling nog niet vervallen is.

Dus eens zien wie er aan het langste eind trekt.

Als ik toch de verkavelingswijziging moet aanvragen kost het me twee maand tijd, hoop papierwerk en weer wat extra kosten ;(
:o balen, hopen dat het losloopt!
pi_165697015
Eindelijk kan ik mij hier weer melden! Hypotheek is goed gekeurd en dat terwijl ik op vakantie ben :) December waarschijnlijk beginnen met de bouw en september 2017 klaar. Van de week al een keuken, met een verlaagd plafond ivm afzuigkap uitgezocht. Badkamer ook al klaar. De ruwbouw opties al ingeleverd. Ergens begin volgend jaar kijken naar de vloeren. Keuken/hal willen we gietvloer, woonkamer visgraat en boven vloerbedekking.

Ook gekeken naar een stalen taartsdeur. Al gezien in het echt, echt heel vet alleen de prijs was ¤4500,- oeps, dat gaat hem niet worden.

Heeft er iemand ervaring met een tuinarchitect? Hoe was dat? We willen graag een ontwerp laten maken en het zelf maken, zover dat kan.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:43:00 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165697405
Gefeliciteerd met je schuld wackmack
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165699043
Manman mijn huis is na 1,5 jaar bijna klaar... De keuken is voor volgend jaar.... En nu?
Wat te doen met die overgebleven tijd?? Ik zie een gat aankomen.... :(
pi_165701489
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 22:22 schreef wackmack het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een tuinarchitect? Hoe was dat? We willen graag een ontwerp laten maken en het zelf maken, zover dat kan.
Zowel m'n ouders als m'n zus. M'n ouders hebben alles behalve beplanting aan laten leggen, maar wel de gewenste planten laten leveren. M'n zus heeft alleen laten tekenen.
  Moderator zondag 2 oktober 2016 @ 11:03:04 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_165704196
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 00:25 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Manman mijn huis is na 1,5 jaar bijna klaar... De keuken is voor volgend jaar.... En nu?
Wat te doen met die overgebleven tijd?? Ik zie een gat aankomen.... :(
Gewoon genieten van je woning ? ;)
pi_165708650
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:22 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

En en en en?
Heb twee woningen bezocht, de resterende woningen welke hier in het dorp meededen met de open huizen dag voldeden niet echt aan mijn wensenlijstje.

1e woning, een 2^1 kapper uit ong. ~1975, viel in het echt behoorlijk tegen. Dit was eigenlijk de enigste woning waar ik echt interesse in had. Woning was belabberd afgewerkt. Bijna alle kozijnen waren als met houtrotvuller bijgewerkt of waren aan het doorrotten. Meeste ramen waren ook nog enkel glas. Badkamer niet mijn smaak, maar kon wel paar jaar mee. Keuken is mij wel te klein, maar klein stuk van 60cm waarop je eten kun bereiden/ snijden/ klaarmaken. Garage niet geisoleerd en steensmuren. Ze vroegen er ongeveer 2ton voor. Woning ligt op een absolute a locatie hier in het dorp; rustige wijk waar de huizen ver uit elkaar staan. Op het oprit twee parkeerplekken, carport, redelijk grote tuin, voldoende uitbouwmogelijkheden, 25meter van het water, dichtbij de sportvoorzieningen. Maar om nu ongeveer 10 a 15k te besteden voor alleen een plek gaat me iets tever.

Badkamer is 10k, kozijnen/ ramen en deuren en al het hang en sluitwerk vernieuwen 10k, keuken 5a7,5k, toilet 2k. Huis was ook niet echt degelijk gebouwd, dus ik verwacht nog wel meer onvoorziene kosten. Woning valt dus af, denk dat een bod doen de moeite niet waard is.

2e woning was een tussenwoning van 190k uit 2008 welke echt subliem was afgewerkt. Nadeel alleen dat het maar een kleine bergruimte c.q. schuur had achter in de tuin. Liefst wil ik een geschakelde garage aan de woning hebben om te kunnen klussen.

Ik blijf voorlopig nog even verder kijken.

Jij veel bezoek gehad?
pi_165708671
3 bezoekerts.. Waarvan 2 wel serieuze interesse hadden.

Maar je hebt iig wel een indruk ^^ en het is een begin, zodat je op basis daarvan verder kan kijken ;)
pi_165724150
Druk weekend gehad dus met alle open huizen dagen!
Hopelijk komt er wat uit voor jullie!

Hier hebben we vorige week de brief gehad met de week van oplevering! Week 45! Dat is al bijna!
Nu druk met alle werklui in een planning te gooien, wat soms nog best een gepuzzel is!
Met een beetje geluk kunnen we in 3 a weken na oplevering erin en hebben we alle feestdagen in het nieuwe huis *O*
Over 3 weken ontvangen we de definitieve opleverdag + tijd! Zijn er nog tips vanuit jullie, waar rekening mee te houden?
♥ J & S
pi_165724738
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:30 schreef klaprooss het volgende:
Druk weekend gehad dus met alle open huizen dagen!
Hopelijk komt er wat uit voor jullie!

Hier hebben we vorige week de brief gehad met de week van oplevering! Week 45! Dat is al bijna!
Nu druk met alle werklui in een planning te gooien, wat soms nog best een gepuzzel is!
Met een beetje geluk kunnen we in 3 a weken na oplevering erin en hebben we alle feestdagen in het nieuwe huis *O*
Over 3 weken ontvangen we de definitieve opleverdag + tijd! Zijn er nog tips vanuit jullie, waar rekening mee te houden?
Neem een bouwkundig iemand mee met de oplevering :Y Vereniging eigen huis kan, maar je kan ook zelf op zoek naar iemand die dat kan.
pi_165724798
Ik heb het koopcontract van m'n eigen woning ontvangen 8-)
pi_165726273
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:10 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb het koopcontract van m'n eigen woning ontvangen 8-)
Nice _O_
pi_165728978
Dag Charlotte,

Ik heb je mogelijke spam even gegastmod, als blijkt dat er wel toestemming was voor deze oproep zal een mod van dit subforum je post vast terugzetten.

Groetjes, Leandra

*edit*

Voor zover ik weet is er geen toestemming voor gegeven; mocht je FOK! hier voor toch als bron willen gebruiken dan graag even mailen naar pr@fok.nl :)

Groetjes, Vonkenboer

[ Bericht 62% gewijzigd door Vonkenboer op 03-10-2016 18:35:19 ]
pi_165746268
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Neem een bouwkundig iemand mee met de oplevering :Y Vereniging eigen huis kan, maar je kan ook zelf op zoek naar iemand die dat kan.
Das een goede! Ga ik direct regelen :)
♥ J & S
pi_165746714
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:22 schreef Charlottesandmann het volgende:
Dag Charlotte,

Ik heb je mogelijke spam even gegastmod, als blijkt dat er wel toestemming was voor deze oproep zal een mod van dit subforum je post vast terugzetten.

Groetjes, Leandra

*edit*

Voor zover ik weet is er geen toestemming voor gegeven; mocht je FOK! hier voor toch als bron willen gebruiken dan graag even mailen naar pr@fok.nl :)

Groetjes, Vonkenboer
Ahhh dat is jammer! Ik denk dat Fok mij niet heel veel verder kan helpen aangezien ik echt mensen zoek die binnenkort gaan verhuizen. Ik vond dit topic daar uitermate geschikt voor! Om op interessante verhalen te komen.

Hoe zou ik dit dan wel kunnen aanpakken?

Hoor het graag. Groetjes
pi_165748158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 12:19 schreef Charlottesandmann het volgende:

[..]

Ahhh dat is jammer! Ik denk dat Fok mij niet heel veel verder kan helpen aangezien ik echt mensen zoek die binnenkort gaan verhuizen. Ik vond dit topic daar uitermate geschikt voor! Om op interessante verhalen te komen.

Hoe zou ik dit dan wel kunnen aanpakken?

Hoor het graag. Groetjes
Door te mailen naar dat email adres...
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 oktober 2016 @ 17:33:10 #170
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_165772895
Wij hebben weer wat positiever nieuws ontvangen! (Het werd allemaal een beetje onzeker vanwege de estate agent waarmee we te maken kregen)

Eigenaar van het huis heeft nog geen nieuw huis gevonden, maar waarschijnlijk gaan ze zoeken in huren tot ze zelf een nieuw huis gevonden hebben!

Het huis is nu ook officieel van de markt gehaald (STC status gekregen, Subject To Contract) en als het goed is krijgen we snel meer papierwerk, wat hopelijk voor ons betekent dat het balletje begint te rollen!

Dus, fingers crossed!! We blijven voorzichtig :D
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:04:10 #171
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_165787373
Vandaag officieel de verkoop brief ontvangen :o Begint nu ineens erg werkelijkheid te worden!
pi_165807942
Helaas mis ik de eerste maand huurtoeslag omdat die alleen vanaf de eerste van de maand ingaat, maar wat moet ik invullen bij servicekosten? Rekenhuur is ¤ 586,68, Kale huur ¤ 568,67, Overige servicekosten ¤ 103,35 waarvan 98,36 stookkosten. Zou je die er af trekken heb je 4,99 servicekosten maar het verschil tussen Reken- en kale huur is groter..
pi_165808004
Past goed in het voorpret en kriebels topic, DIJZ ;)
pi_165893648
Wij doen mee!

Vandaag is ons bod geaccepteerd *O*
Nu nog even de bouwkundige keuring afwachten en dan is de koop een feit.

Als dat zo is moeten we op korte termijn veel regelen. Nieuwe hypotheek en ons huidige appartement moet de verkoop in.
De voorpret is dus deels aanwezig. Erg spannend allemaal.

Ook meteen een vraagje aan de klussers. Wij willen van een slaapkamer een badkamer maken. Maar de deur draait naar binnen toe. Niet echt handig want dit levert natuurlijk ruimteverlies op.
Kunnen we het kozijn omdraaien zodat de deur naar buiten opengaat? Enig breek en/of stucwerk wat hierbij hoort is geen probleem.

Het nieuwe huis is een klushuis dus ik zal denk ik wel weer regelmatig hier langskomen voor vragen, advies en updates.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_165893701
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:06 schreef RoaRRR het volgende:
Ook meteen een vraagje aan de klussers. Wij willen van een slaapkamer een badkamer maken. Maar de deur draait naar binnen toe. Niet echt handig want dit levert natuurlijk ruimteverlies op.
Kunnen we het kozijn omdraaien zodat de deur naar buiten opengaat? Enig breek en/of stucwerk wat hierbij hoort is geen probleem.
Ja dat kan. Als het een houten kozijn is, kan je ook de sponning omzetten. Hoef je het kozijn niet uit de muur te slopen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_165893742
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja dat kan. Als het een houten kozijn is, kan je ook de sponning omzetten. Hoef je het kozijn niet uit de muur te slopen.
Het is idd een houten kozijn, als het kozijn er niet uithoeft zou dit natuurlijk een hoop schelen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_165893795
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:12 schreef RoaRRR het volgende:
Het is idd een houten kozijn, als het kozijn er niet uithoeft zou dit natuurlijk een hoop schelen
Sponning, scharnieren en slot omzetten.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_165893833
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Sponning, scharnieren en slot omzetten.
Is de sponning een los deel van het kozijn die ik naar de andere kant kan verplaatsen of moet ik die wegzagen en dan met een lat aan de andere kant een nieuwe sponning maken?
Klinkt namelijk wel als een klus die ik zelf durf te doen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_165932454
Donderdag 20 okt bouwtechnische keuring. *O*
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_166297115
Keuring heeft plaatsgevonden en er zijn gelukkig geen nare verassingen naar boven gekomen.

Zelfs een meevaller want er is spouwmuurisolatie aanwezig. Iets wat wij in eerste instantie niet wisten.

De koop gaat door. Hopelijk deze week voorlopig koopcontract tekenen.

Als er nog iemand op zoek is naar een appartement in Utrecht met uitzicht op de Vecht? O-)
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_166299001
Ik heb een huis gekocht *O*

Een vrijstaand jaren '30 huisje in het Oosten van het land.


Koopcontract is getekend, de aanvraag voor de hypotheek loopt nu. Nog 8 weken wachten tot de sleuteloverdracht.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bartjebart op 30-10-2016 23:20:42 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:31:24 #182
335643 faptist
Maakt fouten
pi_166316114
Bartjebart,
GEFELICITEEEEEEERD! Het klinkt als een prachtig huis.

Roar,
Ook gefeliciteerd begrijp ik? :)

Hier is, na maanden elke dag verliefd de verkoopfoto's bekijken van ons nieuwe koophuis, het laatste nachtje slapen tot sleuteloverdracht aangebroken en jongens.. wat heb ik een buikpijn..
Doen we hier wel goed aan? Mijn oude buurtje.. Mijn prachtige oude route naar het centrum/werk via het park.. Ik ga het allemaal zo vreselijk missen.
Hopelijk voel ik me er snel thuis, want nu vind ik het eventjes helemaal niet leuk meer.
Is dat normaal?
pi_166316232
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:31 schreef faptist het volgende:
Bartjebart,
GEFELICITEEEEEEERD! Het klinkt als een prachtig huis.

Roar,
Ook gefeliciteerd begrijp ik? :)

Hier is, na maanden elke dag verliefd de verkoopfoto's bekijken van ons nieuwe koophuis, het laatste nachtje slapen tot sleuteloverdracht aangebroken en jongens.. wat heb ik een buikpijn..
Doen we hier wel goed aan? Mijn oude buurtje.. Mijn prachtige oude route naar het centrum/werk via het park.. Ik ga het allemaal zo vreselijk missen.
Hopelijk voel ik me er snel thuis, want nu vind ik het eventjes helemaal niet leuk meer.
Is dat normaal?
Ja hoor helemaal niks geks aan. Ik wilde heel graag weg op de plek waar ik woonde en ik heb staan janken in het huis toen het eenmaal zover was.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_166317584
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:31 schreef faptist het volgende:
Bartjebart,
GEFELICITEEEEEEERD! Het klinkt als een prachtig huis.

Roar,
Ook gefeliciteerd begrijp ik? :)

Hier is, na maanden elke dag verliefd de verkoopfoto's bekijken van ons nieuwe koophuis, het laatste nachtje slapen tot sleuteloverdracht aangebroken en jongens.. wat heb ik een buikpijn..
Doen we hier wel goed aan? Mijn oude buurtje.. Mijn prachtige oude route naar het centrum/werk via het park.. Ik ga het allemaal zo vreselijk missen.
Hopelijk voel ik me er snel thuis, want nu vind ik het eventjes helemaal niet leuk meer.
Is dat normaal?
Thnx! Heb even een fototje erbij gedaan.

Oh ik snap dat gevoel wel! Je bent best een tijd aan het toewerken naar dat moment en ik merk nu dat dat best een saai en lang stuk is waar je vooral veel zit te regelen en nu wordt het echt-echt. Gaat vast goed komen! Veel plezier morgen! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:28:11 #185
335643 faptist
Maakt fouten
pi_166335566
Oh bartjebart, wat een prachtig huis! Maak je een eigen topic aan ? yesplease? :D

En bedankt voor de bemoedigende woorden. Eenmaal voor het huis was alle twijfel verdwenen. Eenmaal binnen kwamen de vlinders direct weer in mijn buik. Wat een mooi huis.
Morgen gauw overal lampen ophangen, want die heeft de verkoper o-ver-al weggehaald.
Heb er zin in! <3
pi_166341977
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:11 schreef Bartjebart het volgende:
Ik heb een huis gekocht *O*

Een vrijstaand jaren '30 huisje in het Oosten van het land.
[ afbeelding ]

Koopcontract is getekend, de aanvraag voor de hypotheek loopt nu. Nog 8 weken wachten tot de sleuteloverdracht.
Ziet er gezellig uit. Zulke huizen kwamen we vroeger tegen als we met een omweg naar school liepen.
  dinsdag 1 november 2016 @ 10:46:20 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166342517
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:11 schreef Bartjebart het volgende:
Ik heb een huis gekocht *O*

Een vrijstaand jaren '30 huisje in het Oosten van het land.
[ afbeelding ]

Koopcontract is getekend, de aanvraag voor de hypotheek loopt nu. Nog 8 weken wachten tot de sleuteloverdracht.
*O* *O* *O*
Wat een schattig huisje O+ Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166342755
Ik word zo moe van de gemeente.

Conceptaanvraag voor bouwvergunning.

• Gebeld. Oh ja, ze hadden het niet zo druk, zou er zo doorheen zijn, paar weken.
• Paar dagen later kreeg ik een mailtje van de gemeente. Ze nemen toch de tijd, duurt 4 weken.
• Ik na 3 van de 4 weken bellen hoe het stond. Ze hadden geen idee, nog niet naar gekeken. En nu was het ook te kortdag om de deadline te halen. Weekje opgeschoven. Maar dan stond het vast. Dat was namelijk ook de datum dat de welstandscommissie tijd had ingepland om er naar te kijken.
• Niks gehoord vanuit de gemeente dus een dag nadat het in de welstandscommissie zou zijn behandeld even gebeld. Nee, was niet besproken. Ze hadden de eerdere bouwplannen in de straat nodig om het te kunnen beoordelen. Die plannen waren op moment van vergaderen niet beschikbaar, lagen bij een andere afdeling. Eerst volgende keer dat de welstandscommissie weer samen kwam is 2 weken later.

:{

En dit alles omdat de gemeente zelf met het advies kwam om toch echt een conceptaanvraag te doen ipv direct de echte bouwvergunning aan te vragen. Dat laatste moet nog, daar staat iig ook 8 weken voor, wat wel weer langer zal duren.

Weet niet of ik helemaal goed zit in dit topic, niet helemaal in de categorie voorpret natuurlijk. :9
pi_166350348
Bartjebart

Wat een leuk huis. Gefeliciteerd!

Wij gaan woensdagavond het voorlopig koopcontract tekenen.
Daarna zal de voorpret echt kunnen beginnen.

Er moet veel aan gebeuren dus waarschijnlijk zal ik een nieuw topic aanmaken voor alle vorderingen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 22:16:59 #190
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166357772
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166376367
quote:
HALLO PRIVACY :(
  woensdag 2 november 2016 @ 20:26:28 #192
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166376647
Nee, zo een saai nieuwbouwhuis! Maar toch gaaf jongens. Heel veel succes. :*
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 2 november 2016 @ 20:35:09 #193
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166376947
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee, zo een saai nieuwbouwhuis! Maar toch gaaf jongens. Heel veel succes. :*
Keuzessssss ;) ! Dank :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166403580
Eindelijk, de heipalen van ons nieuwbouwhuis zitten erin *O* En door :7.
  donderdag 3 november 2016 @ 22:52:24 #195
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_166403675
Intern verhuizen is ook leuk!
Prrrrr
  maandag 7 november 2016 @ 12:17:47 #196
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166473400
Het is dan wel geen koophuis, maar over vier weken (6 december is opleverdatum) kunnen wij eindelijk verhuizen naar ons nieuwbouwappartement (we wonen momenteel aan de andere kant van de straat, dus de verhuizing gaat niet heel lang duren :P. Meer dan een jaar geleden hebben we ons ervoor ingeschreven en nu zijn ze dus bijna eindelijk klaar. Keuken, badkamer e.d. zit er allemaal al in (ziet er vrij luxe uit in vergelijking met hoe we momenteel zitten), muren zijn al gedaan, vloer zit er in, etc. In die week dus ook meteen verhuizen en dan hoeven we eigenlijk niks meer te doen. Alleen lampen ophangen en nog ergens gordijnen halen. Weinig toevoegende waarde hier dus, maar hey, we zijn super enthousiast, hebben een hele lading nieuwe meubels gehaald voor de verhuizing en we kunnen in de nieuwe woning eindelijk aan katten beginnen. Mocht in dit appartement niet, dus tja :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 07:07:19 #197
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166525873
Optiegesprek gehad. Volgebde week akte tekenen 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166527905
Koopcontract is getekend *O*

Nu snel ons eigen appartement in de verkoop gooien.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_166529629
Wij zijn een paar maanden geleden voor het eerst op gesprek geweest voor een nieuwbouwhuisje. We waren meteen enthousiast, maar we zaten zelf nog met een koophuis, wat we moe(s)ten verkopen.

Vorige week dinsdag stond ons huisje op Funda, woensdag hadden we al bericht dat er afgelopen maandag iemand wilde komen kijken en ze had direct een bod uitgebracht, de makelaar weer een tegenbod en dat is geaccepteerd! Wij zijn dus ZO blij, kunnen we concrete plannen gaan maken voor ons nieuwe huis! <3
pi_166530128
Hier ook ons huis in de verkoop gezet, 3 maanden staat hij op funda. Vorige week tot een overeenkomst gekomen en waarschijnlijk volgende week het koopcontract tekenen. Dan nog even afwachten of ze de hypotheek rond krijgt.

We hadden een voorlopig koopcontract getekend voor een huis wat we echt super vonden. Dit contract onder voorbehoud van verkoop van ons huis. Helaas zijn er andere kopers gekomen voor hetzelfde huis toen we nog geen zekerheid hadden op verkoop van ons huis. We hebben het dus aan onze neus voorbij moeten laten gaan :'(

1 Maart moeten we uit ons huis, dus waarschijnlijk zullen we ergens gehuurd moeten gaan zitten.
Word goed zoeken want hond en kat moeten ook mee. Wat is verstandig om te doen?
Makelaars afbellen of ze tijdelijke woonruimte hebben, of langs campings in de buurt gaan?

Volgende week gaan we nog bij een woning kijken, verder is het aanbod in onze woonplaats erg klein in de prijsklasse waarin we wat zoeken. Onze makelaar heeft al wel aangegeven dat hij wat gesprekken heeft lopen met mensen die hun huis te koop willen zetten en in onze prijsklasse liggen. Afwachten dus maar!

Wel blij dat we ons huis verkocht hebben, maar de onzekerheid over hoe en wat verder is toch wat minder prettig (helemaal bij de vrouw des huizes, die kan niet tegen onzekerheid :P)
pi_166533293
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:11 schreef Bartjebart het volgende:
Ik heb een huis gekocht *O*

Een vrijstaand jaren '30 huisje in het Oosten van het land.
[ afbeelding ]

Koopcontract is getekend, de aanvraag voor de hypotheek loopt nu. Nog 8 weken wachten tot de sleuteloverdracht.
Gefeliciteerd! Zier er qua bouw degelijk uit. Beetje tuin achter? Groot voordeel dat je een vrijstaand huis koopt. Ik heb vroeger (ook in het oosten) in zo'n soort tussenwoning gewoond, maar ben blij toe nu om m'n huis heen te kunnen wandelen. Slim dat je dat nu al meteen kunt. Ben beniwuwd naar de hypotheek en evt. verbouwingen inwendig.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_166541599
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 12:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Zier er qua bouw degelijk uit. Beetje tuin achter? Groot voordeel dat je een vrijstaand huis koopt. Ik heb vroeger (ook in het oosten) in zo'n soort tussenwoning gewoond, maar ben blij toe nu om m'n huis heen te kunnen wandelen. Slim dat je dat nu al meteen kunt. Ben beniwuwd naar de hypotheek en evt. verbouwingen inwendig.
Ja met recht een beetje tuin ;). Maar dat vind ik niet zo heel erg. Er is genoeg ruimte om lekker buiten te zitten en dat is voor mij voldoende.
Binnen moet er wel wat gebeuren, maar niet heel veel gelukkig ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_166654475
Veel reacties op ons appartement.

Woensdag 15 :@ kijkers ingepland. *O*
Daar zal toch wel een koper tussen zitten
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_166654604
J
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 19:14 schreef RoaRRR het volgende:
Veel reacties op ons appartement.

Woensdag 15 :@ kijkers ingepland. *O*
Daar zal toch wel een koper tussen zitten
Jeetje! Gefeliciteerd!

Hier staat het huis van mijn ouders al 3 maanden te koop zonder kijkers ofzo, zelfs niet op de open dag..
pi_166666095
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 09:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
Hier ook ons huis in de verkoop gezet, 3 maanden staat hij op funda. Vorige week tot een overeenkomst gekomen en waarschijnlijk volgende week het koopcontract tekenen. Dan nog even afwachten of ze de hypotheek rond krijgt.

We hadden een voorlopig koopcontract getekend voor een huis wat we echt super vonden. Dit contract onder voorbehoud van verkoop van ons huis. Helaas zijn er andere kopers gekomen voor hetzelfde huis toen we nog geen zekerheid hadden op verkoop van ons huis. We hebben het dus aan onze neus voorbij moeten laten gaan :'(

1 Maart moeten we uit ons huis, dus waarschijnlijk zullen we ergens gehuurd moeten gaan zitten.
Word goed zoeken want hond en kat moeten ook mee. Wat is verstandig om te doen?
Makelaars afbellen of ze tijdelijke woonruimte hebben, of langs campings in de buurt gaan?

Volgende week gaan we nog bij een woning kijken, verder is het aanbod in onze woonplaats erg klein in de prijsklasse waarin we wat zoeken. Onze makelaar heeft al wel aangegeven dat hij wat gesprekken heeft lopen met mensen die hun huis te koop willen zetten en in onze prijsklasse liggen. Afwachten dus maar!

Wel blij dat we ons huis verkocht hebben, maar de onzekerheid over hoe en wat verder is toch wat minder prettig (helemaal bij de vrouw des huizes, die kan niet tegen onzekerheid :P)
Gewoon hoop blijven houden. Wij dachten ook voorlopig niets te gaan vinden. Vorige week kwamen er plots twee leuke huizen te koop, gisteren gaan kijken en een bod gedaan op eentje. Dat werd even later geaccepteerd en zo hebben we ineens een nieuw huis.
Helaas moeten we zelf al zo snel uit ons oude huis dat we tijdelijk toch ergens anders moeten zitten. Dat is gewoon een kwestie van heel goed rondvragen. Vaak weten mensen via via vanalles leeg te staan. Succes!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166666373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 10:57 schreef LeSage het volgende:

[..]

Gewoon hoop blijven houden. Wij dachten ook voorlopig niets te gaan vinden. Vorige week kwamen er plots twee leuke huizen te koop, gisteren gaan kijken en een bod gedaan op eentje. Dat werd even later geaccepteerd en zo hebben we ineens een nieuw huis.
Helaas moeten we zelf al zo snel uit ons oude huis dat we tijdelijk toch ergens anders moeten zitten. Dat is gewoon een kwestie van heel goed rondvragen. Vaak weten mensen via via vanalles leeg te staan. Succes!
Rondvragen doen we ook zeker, We hebben ook nog even (3,5 maand) de tijd om wat te zoeken. Maar we hebben het de vrienden en wat kennissen al laten weten en wie weet komt daar een goede tip uit.
Gisteren hebben we nog een huis bezichtigd. Huis is van binnen echt helemaal onze smaak. Super afgewerkt en hoeven we werkelijk niks aan te doen (op een ander behangetje na dan)
De tuin is wat aan de kleine kant, maar valt evt een stuk bij aan te trekken.
Hier gaan we echt serieus over nadenken of we een bod gaan uitbrengen of niet.

Spannende tijden dus :)
  dinsdag 15 november 2016 @ 15:12:56 #207
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_166671210
Bij ons begint het langzaam de goede kant op te gaan! Ons bod is geaccepteerd, papierwerk is gestart en onze hypotheek adviseur is ook weer terug van vakantie, dus daar zijn we nu mee aan de slag!

En de verkopers hebben ook eindelijk een huis gevonden *O* dat ook nog eens leeg is! *O* Dus als alles mee zit, zonder onverwachte verrassingen, komt de overdracht hopelijk in begin / half januari!
pi_166680343
Gisteravond precies op tijd de offerte voor de hypotheek getekend.

Vandaag is de rente namelijk weer omhoog gegaan.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:54:58 #209
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_166680606
Onze hypotheek is rond, in januari krijgen we de sleutel en kan het grote klussen beginnen. :s)
pi_166704419
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:54 schreef egeltje1985 het volgende:
Onze hypotheek is rond, in januari krijgen we de sleutel en kan het grote klussen beginnen. :s)
Gefeliciteerd!
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  donderdag 17 november 2016 @ 08:55:52 #211
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_166708367
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:45 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Bedankt! Het duurde best lang voor het lukte. Bovenwoning in Rotterdam en de woningmarkt is erg druk daar. Eén bezichtiging en meteen bieden.
pi_166714562
Begrijp het helemaal

Wij zitten gelukkig aan de andere kant.
Hebben gisteren na 5 dagen al ons appartement in Utrecht boven de vraagprijs verkocht.

Ben blij dat wij al een woning hebben aangekocht en niet mee hoeven in de gekte van dit moment.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 19 november 2016 @ 17:40:26 #213
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_166759111
Onze hypotheek is goedgekeurd! *O* Nu de rest van het papierwerk nog!!
  zaterdag 19 november 2016 @ 18:27:02 #214
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_166759815
Mag ik jullie om hulp vragen? We gaan binnenkort een nieuwe keuken plaatsen en ik heb een mooie bijpassende afzuigkap gevonden en besteld. Helaas blijkt hij niet leverbaar te zijn en zoek ik een alternatief voor een vriendelijke prijs.. Hij lijkt overal uitverkocht te zijn, vind hem enkel op Ebay voor een *$*#@$-prijs :(.

Het gaat om deze:
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_166767413
Smeg heeft er 1 die hier erg op lijkt.




Prijs weet ik niet

Maar heb hem hier hangen en erg tevreden over.

Edit: http://www.electronic-sta(...)eJsjhdlKlxoCZgXw_wcB
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 19 november 2016 @ 23:37:07 #216
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_166767847
De zilveren variant ken ik! Mocht ik niets anders vinden dan zal er zoiets wel komen. Het gaat me meer om het zwarte glas wat me wel bevalt tezamen met de vorm. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_166768199
Ik kom hier ook graag meelezen/posten.

Krijg als het goed is voor de kerst de sleutel van mijn m'n klusprojectje. Er moet CV aangelegd worden, de badkamer en de keuken moeten gedaan worden en natuurlijk alles een likje verf/behangetje en een vloer. En dan in het voorjaar het buitenwerks schilderen. De badkamer is waarschijnlijk het enige wat door een vakman gedaan wordt.

Ben al flink bouwmarkten en internet aan het afstruinen en heb al 2 stoelen opgeknapt. Ik kan niet wachten tot ik echt kan gaan beginnen.
  Moderator zondag 20 november 2016 @ 08:58:35 #218
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166772117
Gisteren keuken en badkamer uitgezocht. Wauw :X :% ! Volgende week eerst de offertes afwachten :') !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 20 november 2016 @ 09:40:16 #219
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166772339
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 08:58 schreef Renesite het volgende:
Gisteren keuken en badkamer uitgezocht. Wauw :X :% ! Volgende week eerst de offertes afwachten :') !
Dat loopt vrijwel altijd aardig in de papieren is mijn ervaring....
  zondag 20 november 2016 @ 09:49:19 #220
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_166772394
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:50 schreef Fripsel het volgende:
Ik kom hier ook graag meelezen/posten.

Krijg als het goed is voor de kerst de sleutel van mijn m'n klusprojectje. Er moet CV aangelegd worden, de badkamer en de keuken moeten gedaan worden en natuurlijk alles een likje verf/behangetje en een vloer. En dan in het voorjaar het buitenwerks schilderen. De badkamer is waarschijnlijk het enige wat door een vakman gedaan wordt.

Ben al flink bouwmarkten en internet aan het afstruinen en heb al 2 stoelen opgeknapt. Ik kan niet wachten tot ik echt kan gaan beginnen.
Jij was toch pas verhuisd?
Prrrrr
pi_166772399
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 09:49 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Jij was toch pas verhuisd?
Ja dat klopt. Dit word de 4e keer in 4 jaar en ik hoop nu echt ergens een paar jaar te blijven zitten. :+
  zondag 20 november 2016 @ 09:55:09 #222
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_166772424
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 09:50 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Dit word de 4e keer in 4 jaar en ik hoop nu echt ergens een paar jaar te blijven zitten. :+
Jeempje. Veel plezier en succes dan maar!
Prrrrr
pi_166772431
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 09:55 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Jeempje. Veel plezier en succes dan maar!
Gelukkig hou ik van klussen als mijn lijf niet teveel in de weg zit.

Ik ga mijn pa helpen met de CV ben wel heel benieuwd wat ik daarvan ga leren. Ik word steeds handiger. :D
  Moderator zondag 20 november 2016 @ 15:48:40 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166779595
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat loopt vrijwel altijd aardig in de papieren is mijn ervaring....
Ben benieuwd. We willen ten minste gelijk een mooie keuken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166870377
HOI! Ik meld me hier even en zal in het kort verhaal doen. :D

Ons huis is recent (vorige week vrijdag koopakte getekend) verkocht en sinds gisteren 17:00 weten we dat we een nieuw huis hebben. Aankomende maandag koopakte tekenen.

Maandag vindt ook de bouwkundige keuring plaats, de taxatie en zitten we bij onze financiële adviseur. Met betreffende adviseur hebben we al verschillende keren gezeten en afgelopen maandag nog telefonisch de koopsom geverifieerd.

Het is nu spannend omdat de kopers van hun huis tot 30-12 hebben om de financiering rond te krijgen en wij tot 06-01. Kopers hebben al wel via de makelaar laten weten al zo goed als rond te zijn, maar toch....

De financiering is ook weer extra spannend omdat we beide in loondienst zijn, al heel lang ook dus dat is easy. We hebben echter ook de inkomsten uit mijn eigen bedrijf meegerekend. Aan de lage kant dat wel en met een bufferbedrag achter de hand die de helft van dat deel van de financiering dekt. Hierin uiteraard geadviseerd door onze financiële adviseur.
Ik ben echter een kleine ZZP'er dus heb geen uitgebreide jaarrekeningen, wel goedgekeurde belastingaangiften vanaf 2013.

Het huis....we waren meteen verliefd en hebben geluk gehad, er was enorm veel belangstelling voor namelijk. Ik zet hem even in de spoiler omdat we de koopakte nog niet getekend hebben. :@ Er hoeft eigenlijk niets aan te gebeuren dus wat betreft klussen zullen jullie geen plezier aan ons beleven. Wat betreft inrichten wel want onze huidige inrichting is een belediging voor zo'n mooi, oud huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166870578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 15:40 schreef exode het volgende:
HOI! Ik meld me hier even en zal in het kort verhaal doen. :D

Ons huis is recent (vorige week vrijdag koopakte getekend) verkocht en sinds gisteren 17:00 weten we dat we een nieuw huis hebben. Aankomende maandag koopakte tekenen.

Maandag vindt ook de bouwkundige keuring plaats, de taxatie en zitten we bij onze financiële adviseur. Met betreffende adviseur hebben we al verschillende keren gezeten en afgelopen maandag nog telefonisch de koopsom geverifieerd.

Het is nu spannend omdat de kopers van hun huis tot 30-12 hebben om de financiering rond te krijgen en wij tot 06-01. Kopers hebben al wel via de makelaar laten weten al zo goed als rond te zijn, maar toch....

De financiering is ook weer extra spannend omdat we beide in loondienst zijn, al heel lang ook dus dat is easy. We hebben echter ook de inkomsten uit mijn eigen bedrijf meegerekend. Aan de lage kant dat wel en met een bufferbedrag achter de hand die de helft van dat deel van de financiering dekt. Hierin uiteraard geadviseerd door onze financiële adviseur.
Ik ben echter een kleine ZZP'er dus heb geen uitgebreide jaarrekeningen, wel goedgekeurde belastingaangiften vanaf 2013.

Het huis....we waren meteen verliefd en hebben geluk gehad, er was enorm veel belangstelling voor namelijk. Ik zet hem even in de spoiler omdat we de koopakte nog niet getekend hebben. :@ Er hoeft eigenlijk niets aan te gebeuren dus wat betreft klussen zullen jullie geen plezier aan ons beleven. Wat betreft inrichten wel want onze huidige inrichting is een belediging voor zo'n mooi, oud huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een mooi huis, daar kun je zo in. O+
  Moderator donderdag 24 november 2016 @ 22:14:04 #227
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166880937




En er was een keuken 8-)
Vanaf de bar heb je eetkamer/woonkamer
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166913208
Ziet er mooi uit renesite!

Hier zijn plannen aan het ontstaan om zelf een keuken te bouwen met mijn vader. Ik denk dat we dat zelf beter kunnen dan een standaard Ikea keukentje. :Y *O*
  zaterdag 26 november 2016 @ 16:37:03 #229
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166913297
Ik zelf ben alleen niet zo'n fan van een koelkast waar je zo diep moet bukken.
En waar is de vriezer?

Tevens vind ik het weinig kastruimte :@
Qua look wel mooi en die bar is ook O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zaterdag 26 november 2016 @ 17:18:23 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166914000
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 16:37 schreef laziness het volgende:
Ik zelf ben alleen niet zo'n fan van een koelkast waar je zo diep moet bukken.
En waar is de vriezer?

Tevens vind ik het weinig kastruimte :@
Qua look wel mooi en die bar is ook O+
Vriezer staat in de inloopkast. We willen maar één hoge kast, dan heb je al een probleem met de oven die man liever op hoogte wil.
Qua kastruimte, de lades zijn 1,20m en een grote hoekkast. En aan de andere kant van de bar ook nog twee. We moeten even kijken hoe het uitpakt natuurlijk. Maar bovenkastjes wilden we sowieso niet :)

Bar O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166949606
Oh jongens!

Vloerverwarming is geïnstalleerd, 6 weken na plaatsing pas gebruiken is het advies.
Nu komt de vloerenman de vloer leggen, 17 dagen nadat de vloer is dichtgesmeerd na het plaatsen van de vloerverwarming. Nu roept meneer van de vloeren "je had 10-12 dagen de vloerverwarming aan moeten doen".

Vinden wij een beetje gek, met het kopen en bij het leveren van de vloer (hout) hebben we meerdere keren aangegeven dat we vloerverwarming zouden laten plaatsen in onze nieuwbouwwoning. Nooit hebben ze aangegeven dat het van belang zou zijn om deze al 2 weken aan te hebben alvorens het leggen.

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie? Als we daadwerkelijk 6 weken moeten wachten dan kunnen we dus mooi een maand later pas verhuizen omdat de vloer er niet ligt.
Help -O-
♥ J & S
  maandag 28 november 2016 @ 10:28:17 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166950515
Wat doet die vloerverwarming dan in die 12 dagen al dus de vloerenman dat het noodzakelijk is?

Bij ons is de vloerverwarming er door de bouwer al ingelegd met een dekvloer er over maar denk niet dat het pas 6 weken later was toen ie aan ging want toen hadden we de sleutel al en stond ie lekker te loeien.
Tevens is er nog een egaliseer laag op gegaan voor de pvc en vrij snel daarna is het pvc er op gelijmd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166998154
Ik ben zo blij met marktplaats. Het is een hoe goedkoper hoe beter projectje. De keuken moet helemaal ingericht worden. Nu heb had ik al een berekening gemaakt wat de goedkoopste keuken bij de Ikea zou kosten, maar dat kan ik veel beter zelf bedacht ik me daarna.

Heb nu voor minder geld dan er begroot was al een retro ogende koelkast gescoord. En een witte gootsteen voor het geld van een simpele nieuwe.(deze maar dan tweedehands http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/spr/39158179/ ) Ik hoop ook een fornuis te gaan vinden en kastjes ga ik zelf maken met mijn vader.
pi_167003327
Onze hypotheek is rond en ook het koopcontract van het huidige appartement hebben we retour.

Nu kijken of we voor kerst nog de sleutel kunnen krijgen. *O*
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_167031075
IK KOOP ECHT NOOIT MEER EEN HUIS!

Gloeiende gloeiende %^&*( zooi. Mijn hypotheekadviseur blijkt z'n zaken niet op een rij te hebben gehad en is er nu voor een onbepaalde tijd uit. Natuurlijk moet je op een gegeven moment zelf bellen nadat je merkt dat je adviseur niet reageert op telefoontjes en mailtjes terwijl ze verdomme zelf horen te weten op welk punt in het proces ik sta en dus best wat actiever hadden mogen zijn.
Uiteindelijk loop ik nu zo'n 3 weken achter en moeten er nu nog dingen opgepakt worden die blijkbaar zo'n 6 weken geleden al gedaan hadden moeten worden. Heb net voor de tweede keer uitstel van ontbindende voorwaarden moeten aanvragen :{
Over 3 weken staat de afspraak bij de notaris. :o

(sorry moest er even uit...)

[ Bericht 7% gewijzigd door Bartjebart op 01-12-2016 20:51:47 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 1 december 2016 @ 20:47:52 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167031257
Wat een ellende Bart :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167081036
30 dec overdracht.

Ik zal binnenkort een klustopic openen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 20:50:24 #238
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167081970
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:43 schreef Bartjebart het volgende:
IK KOOP ECHT NOOIT MEER EEN HUIS!

Gloeiende gloeiende %^&*( zooi. Mijn hypotheekadviseur blijkt z'n zaken niet op een rij te hebben gehad en is er nu voor een onbepaalde tijd uit. Natuurlijk moet je op een gegeven moment zelf bellen nadat je merkt dat je adviseur niet reageert op telefoontjes en mailtjes terwijl ze verdomme zelf horen te weten op welk punt in het proces ik sta en dus best wat actiever hadden mogen zijn.
Uiteindelijk loop ik nu zo'n 3 weken achter en moeten er nu nog dingen opgepakt worden die blijkbaar zo'n 6 weken geleden al gedaan hadden moeten worden. Heb net voor de tweede keer uitstel van ontbindende voorwaarden moeten aanvragen :{
Over 3 weken staat de afspraak bij de notaris. :o

(sorry moest er even uit...)
wow :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 4 december 2016 @ 09:39:55 #239
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167089358
Maandag komt de fotograaf 8-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 4 december 2016 @ 10:46:33 #240
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167090067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:43 schreef Bartjebart het volgende:
IK KOOP ECHT NOOIT MEER EEN HUIS!

Gloeiende gloeiende %^&*( zooi. Mijn hypotheekadviseur blijkt z'n zaken niet op een rij te hebben gehad en is er nu voor een onbepaalde tijd uit. Natuurlijk moet je op een gegeven moment zelf bellen nadat je merkt dat je adviseur niet reageert op telefoontjes en mailtjes terwijl ze verdomme zelf horen te weten op welk punt in het proces ik sta en dus best wat actiever hadden mogen zijn.
Uiteindelijk loop ik nu zo'n 3 weken achter en moeten er nu nog dingen opgepakt worden die blijkbaar zo'n 6 weken geleden al gedaan hadden moeten worden. Heb net voor de tweede keer uitstel van ontbindende voorwaarden moeten aanvragen :{
Over 3 weken staat de afspraak bij de notaris. :o

(sorry moest er even uit...)
Dat is knap waardeloos zeg ! :X
pi_167092208
Dat is wel echt rot Bart.

Hier zitten we met het kadaster, voormalig sociale huurwoning. Heel frustrerend, het huis staat leeg, alles is geregeld, maar alsnog wachten op de woonstichting. :D :+

Ik heb ondertussen een retro koelkast gescoord, een 6 pitsgasfornuis, een mooie witte gootsteen, een retro model douchekraan voor mijn badkamer, een kledingkast voor een prikkie. Ik hou van marktplaats.

En ik ben allemaal moadboards aan het maken enzo.
pi_167093685
Wat waardeloos Bart!!

Wij zitten in onzekerheid, het huis wat wij onder voorbehoud van financiering gekocht hebben, blijkt bij taxatie 30 k minder waard te zijn....3 taxateurs hebben er naar gekeken (1 fysiek, de andere 2 online en met kadaster gegevens.)
Vraagprijs was 25 k boven taxatiewaarde en onze aankoopmakelaar heeft ook niet bepaald een goede inschatting gemaakt blijkbaar.

Nu krijgen we de financiering niet rond....en we willen niet 30k boven de waarde betalen. Morgen is er een gesprek tussen onze adviseur en de verkopend makelaar. Waar ze de vraagprijs op gebaseerd hebben? Was het bewust of een fout? En wat dan....PFFFF we weten dat de verkoopster haast heeft en erg bang is dat er iets in het verkoopproces fout gaat. Ze heeft ons ' gekozen' uit de vele bezichtigen op basis van gunfactor zoals wij het mee hebben gekregen. (jaja ons bod was natuurlijk ook goed) Maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu alsnog 30 k naar beneden gaat. We hopen op het midden uit te komen, dat zij gaat zakken en wij een deel zelf gaan betalen.

Maar wellicht een andere taxateur of het wordt gewoon afgeblazen er waren genoeg geïnteresseerden, ook partijen die een bod zoals de onze uitbrachten.

:'( :(
pi_167120337
Jeuj! Benedenverdieping van ons huis wordt morgen geplaatst en eind van de week ook de 1e verdieping *O* Voor de kerst zit het dak erop :o

Exode, ik las ergens anders dat het gelukkig met een sisser is afgelopen? O+

Bart :o
pi_167121374
Ja GotC, het is een hoop gedoe geweest vandaag. Er is veel overleg tussen de verkopend makelaar, de aankoopmakelaar en onze financiele adviseur geweest. Het is een huis die nou ja niet echt uniek is maar wel als verkopend object zeg maar. Er staan niet zo vaak huizen zoals deze te koop in dit dorp. Daarnaast keek de taxateur heel erg naar de prijs die in 2014 voor dit huis is betaald. Maar er is 8 maanden lang door een aannemer in geklust. Van wat wij hebben begrepen is er meer dan een ton aan kosten in gegaan.

Er is nu een taxateur gekozen die ervaring heeft met dit soort oudere huizen en we hebben al een richtbedrag gekregen waarmee we nou ja uit de brand zijn zeg maar. Het was een enorm stress weekend, maar het lijkt nu allemaal goed te komen. Morgen komt ook de offerte binnen van de AA voor de hypotheek.

Fijn zeg dat jullie huis zo vordert!
  Moderator maandag 5 december 2016 @ 18:36:55 #245
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167124068
Wauw wat een gedonder zeg :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_167124231
Sinds vrijdag de sleutel van mijn eerste woning!

Nu zit er in de tuin een tapkraantje. Wilde even kijken of de hoofdleiding nog openstond, maar ik zag dat er buiten geen draaiknop op zit om dit te testen.

Nu heeft de bouwmarkt van die sleutels met een vierkant gat. Echter past deze niet op mijn aansluiting. Iemand enig idee of hier een aparte sleutel voor is?

  Moderator maandag 5 december 2016 @ 18:47:38 #247
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167124264
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Sinds vrijdag de sleutel van mijn eerste woning!
Die sleutel van de kraan heb je er niet bij gekregen ? :)
pi_167124296
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Die sleutel van de kraan heb je er niet bij gekregen ? :)
Ik kan hem inderdaad nergens vinden! Als niemand het weet, zal ik eens aan de verkoopster vragen.
  Moderator maandag 5 december 2016 @ 18:55:27 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167124419
De buren vragen haha.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_167126238
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:49 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik kan hem inderdaad nergens vinden! Als niemand het weet, zal ik eens aan de verkoopster vragen.
vaak past de knipex 88 01 250 wel, die zijn universeel inzetbaar voor moeilijke kranen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_167196832
Thnx allemaal. je zou het bijna niet meer durven geloven maar het is allemaal rond! Dat wil zeggen dat vandaag de bankgarantie overgemaakt is (ook leuk: in eerste instantie naar de verkeerde notaris :{ ) :o

Nu alleen nog hopen dat de notaris zijn werk op tijd af gaat krijgen en dan krijg ik morgen over twee weken de sleutel :o
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_167203608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:48 schreef Bartjebart het volgende:
Thnx allemaal. je zou het bijna niet meer durven geloven maar het is allemaal rond! Dat wil zeggen dat vandaag de bankgarantie overgemaakt is (ook leuk: in eerste instantie naar de verkeerde notaris :{ ) :o

Nu alleen nog hopen dat de notaris zijn werk op tijd af gaat krijgen en dan krijg ik morgen over twee weken de sleutel :o
Dat is dan haastwerk. Jammer dat dit ertussen kwam.
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 23:18:04 #253
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167204028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:48 schreef Bartjebart het volgende:
Thnx allemaal. je zou het bijna niet meer durven geloven maar het is allemaal rond! Dat wil zeggen dat vandaag de bankgarantie overgemaakt is (ook leuk: in eerste instantie naar de verkeerde notaris :{ ) :o

Nu alleen nog hopen dat de notaris zijn werk op tijd af gaat krijgen en dan krijg ik morgen over twee weken de sleutel :o
*duimendraaien*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 13 december 2016 @ 11:12:48 #254
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_167297311
Begint voor ons nu steeds dichterbij te komen!

Vandaag de papieren gekregen met onze land aanduiding en wat de verkopers allemaal achterlaten. :') De toilet rol houder mogen wij van ze houden.......jaja! _O-

En de sollicitor heeft een voorlopig contract ontvangen, wat we hopelijk dan in vroeg januari gaan ondertekenen! :D Heb zelf 2 weken vrij in eind januari, dus hopelijk krijgen we rond die tijd de sleutels! *O*
pi_167297627
Onze conceptvergunning is er inmiddels door. Heeft (te) lang geduurd, maar het is niet anders.

Nu de volgende stap; sonderingsonderzoek. Alleen jammer dat de buurman nu net een kelder aan het maken is en een enorme berg zand op ons toekomstige kavel heeft gegooid. :')
pi_167298407
Eindelijk een sleuteldatum, over precies een week! *O*
pi_167370722
En mijn vader heeft wat hulp kunnen regelen. Dus waarschijnlijk kan ik toch met kerst warm daar zitten. Ik leg een kleed in het kleinste kamertje en zet daar mijn bed voorlopig. Kan ik daarna op mijn gemak aan de slag. Met kerst gewoon wat kerstmuziek erbij, even eten bij mijn ouders. Heb er zin in. *O*
pi_167371538
Pfff zojuist rente aanbod ontvangen, maandag tekenen en dan wachten op de offerte. Duurt lang! Ze hebben alle papieren al weken geleden ontvangen en met de feestdagen die er aan komen, word ik wat zenuwachtig.

Kopers van ons huidige huis krijgen uiterlijk komende week hun offerte begrepen we dus die gaan op schema (30-12 loopt hun voorbehoud af)
pi_167371827
Spannend exode! Komt vast goed :).

Ik heb me met vriend ingeschreven voor een nieuwbouw huurwoningen project, voor een eengezinswoning met tuin. Onze eerste keus bouwnummer was al in optie, maar tweede keus nog vrij, dus die hebben wij nu in optie. Ze heeft vandaag concept huurovereenkomst opgestuurd, zodra we die ondertekend terug hebben gestuurd is de woning definitief voor ons gereserveerd! Oplevering wordt verwacht voor de bouwvak, dus eind juni.

En ik heb er ZO een zin in! We wonen nu al 2,5 jaar op 40m2 in een studentenflat, en ik werk al 2 jaar fulltime en ben zo toe aan ruimte en niet meer wakker worden van studenten die donderdag om 03.00 al gillend dronken thuiskomen en zo..
pi_167379760
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:52 schreef exode het volgende:
Pfff zojuist rente aanbod ontvangen, maandag tekenen en dan wachten op de offerte. Duurt lang! Ze hebben alle papieren al weken geleden ontvangen en met de feestdagen die er aan komen, word ik wat zenuwachtig.

Kopers van ons huidige huis krijgen uiterlijk komende week hun offerte begrepen we dus die gaan op schema (30-12 loopt hun voorbehoud af)
Op zich zit er tussen het renteaanbod en de hypotheekofferte niet noodzakelijk veel tijd. Ik had het binnen 48 uur.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_167443410
Opeens komt 30 dec wel erg dicht bij :D

Afgelopen weekend behang, latex en de vloer voor de bovenverdieping al gekocht ivm goede aanbiedingen.

Nu leggen we boven ook een eiken vloer (lamelparket) ipv laminaat. *O*

Het klustopic kan bijna gestart worden
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_167452867
Vrijdag! En het lijkt nog te gaan lukken ook :o

Hoe zelfs de notaris bij mij nog een hartverzakking kan veroorzaken...
"Meneer Bartjebart, uw overdracht zou plaatsvinden op vrijdag 23 december..." en dan vooral dat woordje 'zou' en een korte pauze in de zin...
"om 15:00 uur, de verkoopster vraagt zich af of het ook eerder kan."

:{ :') _O-
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_167457821
Morgen de sleutel. Beginnen met behang scheuren. *O*
pi_167459750
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 21:52 schreef Fripsel het volgende:
Morgen de sleutel. Beginnen met behang scheuren. *O*
Veel plezier! ^O^
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_167460394
Haha Bartjebart ik kan me je schrik goed voorstellen! Mooi dat het allemaal toch goed lijkt te komen!

En Fripsel veel plezier!
pi_167466465
Wat een spanning allemaal Bartje :D
Fijn dat het allemaal goed gekomen is.

Veel plezier fripsel! Maak er een fijn huis van
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_167466762
Zo, gisteren rente aanbod getekend en te horen gekregen dat al onze stukken al zijn beoordeeld (en dus goedgekeurd) *O* *O* *O*
We zijn rond op 2 formaliteiten na: bankrekening openen bij AA, gebeurt deze week door onze adviseur en kredietlimiet op onze huidige bankrekeningen moest opgeheven worden. Done!

Hopelijk horen we deze week dat de kopers van ons huis de financiering rond hebben. Dan is die hobbel ook weg.

Ondertussen zit onze Pinterest helemaal vol met allerlei inrichting ideetjes. :D En besloten wel meteen de achtergevel opnieuw te laten voegen. Dan zijn we er maar vanaf.
pi_167468988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 09:07 schreef exode het volgende:
Zo, gisteren rente aanbod getekend en te horen gekregen dat al onze stukken al zijn beoordeeld (en dus goedgekeurd) *O* *O* *O*
We zijn rond op 2 formaliteiten na: bankrekening openen bij AA, gebeurt deze week door onze adviseur en kredietlimiet op onze huidige bankrekeningen moest opgeheven worden. Done!

Hopelijk horen we deze week dat de kopers van ons huis de financiering rond hebben. Dan is die hobbel ook weg.

Ondertussen zit onze Pinterest helemaal vol met allerlei inrichting ideetjes. :D En besloten wel meteen de achtergevel opnieuw te laten voegen. Dan zijn we er maar vanaf.
Pinterest is echt fantastisch he. O+ Straks meteen aan de slag. *O*
pi_167469809
Mijn vriendin heeft ook al een bord aangemaakt "new home"
Hoop dingen wat ik nog moet maken in het nieuwe huis ;)

Ons huis is inmiddels officieel verkocht en we kunnen waarschijnlijk 2 dagen voordat we uit ons huis moeten het nieuwe huis in. Gelukkig hoeft er qua schilderwerk en verbouwen zo goed als niks te gebeuren :)

Eerste projectje staat al op papier, een nieuwe eetkamer tafel. Onze bestaande tafel van 80x160cm zie je namelijk totaal niet terug in het nieuwe huis. Ga een tafel maken met een wit onderstel met daarop een eiken blad die we gaan behandelen met donkere olie.
Tafel moet 95x235cm worden. Daar kunnen we straks heerlijk met vrienden en familie aanzitten :)
pi_167469868
PFFFFF ZUCHT &*^$&()
Werd net gebeld door onze makelaar dat de kopers een week uitstel willen voor voorbehoud van financiering. :( :( :( Ik zeg al sinds dag 1 dat ik hier dus bang voor ben. En de makelaar steeds bellen (op ons verzoek) naar de kopers die vanaf dag 1 zeggen 'we zijn bijna rond'. Op basis van dat ze aangaven 'hypotheek is geen probleem, we zijn al ver in het proces' hebben wij aan hun het huis verkocht.
Ze geven aan eigenlijk rond te zijn maar de offerte nog niet te hebben ontvangen. Nou dan laat je het voorbehoud lekker vallen....voorbehoud loopt overigens 30-12 af.

Week uitstel betekent dat wij die van ons ook week moeten verlengen en daar maak ik geen vrienden mee zeg maar.
pi_167469966
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:05 schreef exode het volgende:
PFFFFF ZUCHT &*^$&()
Werd net gebeld door onze makelaar dat de kopers een week uitstel willen voor voorbehoud van financiering. :( :( :( Ik zeg al sinds dag 1 dat ik hier dus bang voor ben. En de makelaar steeds bellen (op ons verzoek) naar de kopers die vanaf dag 1 zeggen 'we zijn bijna rond'. Op basis van dat ze aangaven 'hypotheek is geen probleem, we zijn al ver in het proces' hebben wij aan hun het huis verkocht.
Ze geven aan eigenlijk rond te zijn maar de offerte nog niet te hebben ontvangen. Nou dan laat je het voorbehoud lekker vallen....voorbehoud loopt overigens 30-12 af.

Week uitstel betekent dat wij die van ons ook week moeten verlengen en daar maak ik geen vrienden mee zeg maar.
Is wel vrij standaard hoor, dat het verlengd moet worden. Ik heb 4x moeten verlengen, omdat de banken gewoon niet meewerken aan die datum.
pi_167470022
Puala, maar als je 5 weken geleden al zegt dat je zo goed als rond bent....wij hebben ze al vrij snel ingehaald in het proces. Hebben wij dan zo'n goede adviseur?
En als ze rond zijn maar alleen de handtekening ontbreekt nog dan red je 30-12 toch gewoon en zo niet, laat je hem vallen. Wij redden 06-01 waarschijnlijk net niet door dus dat voorbehoud van ons 'oude' huis en Oud en Nieuw ertussen.
pi_167470086
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:12 schreef exode het volgende:
Puala, maar als je 5 weken geleden al zegt dat je zo goed als rond bent....wij hebben ze al vrij snel ingehaald in het proces. Hebben wij dan zo'n goede adviseur?
En als ze rond zijn maar alleen de handtekening ontbreekt nog dan red je 30-12 toch gewoon en zo niet, laat je hem vallen. Wij redden 06-01 waarschijnlijk net niet door dus dat voorbehoud van ons 'oude' huis en Oud en Nieuw ertussen.
Tsja, ik was ook zo goed als rond en toen bleek dat mijn werkgever in de werkgeversverklaring een datum fout had gemaakt. Daar kwamen ze met de 2e controle pas achter. Bij het opnieuw aanvragen op het werk bleek de collega ziek en de andere had 3 dagen cursus. Zit je zomaar weer een week verder voor je een nieuwe verklaring hebt. Dan moet de adviseur hem doorsturen naar de bank en de bank weer controleren.

Sommige dingen kan je niets aan doen, maar ik begrijp dat het vervelend is voor jullie.
pi_167470154
Zij wachten volgens meerdere contactmomenten al weken alleen nog op de offerte. Iets zegt me dat dat niet klopt, is een gevoel hoor. Al het papierwerk is binnen bij hun bank en al beoordeeld, maar dat zeggen ze dus zelf....al een aantal weken.

Ik baal gewoon enorm omdat wij normaal gesproken geen verlenging krijgen. En ik heb gewoon geen zin in deze extra stress. En ik waarschuw onze makelaar hier dus al die weken voor dit scenario....en nu schrikken ze dus van mijn reactie dat uitstel eigenlijk niet kan.
pi_167470183
Ik hoop dat je snel bericht krijgt dat alles geregeld is :Y
pi_167470195
Ik ook, dank je wel Puala!
pi_167470919
Meh, wat een gedoe exode :{ Hopelijk loopt het met een sisser af.

Ons huis gaat lekker, in 2 weken van fundering naar dak erop :9.
pi_167471155
Thx GotC!
Dat gaat ook lekker snel, wordt het een 'echt' huis zo he.
pi_167473316
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:05 schreef exode het volgende:
PFFFFF ZUCHT &*^$&()
Werd net gebeld door onze makelaar dat de kopers een week uitstel willen voor voorbehoud van financiering. :( :( :( Ik zeg al sinds dag 1 dat ik hier dus bang voor ben. En de makelaar steeds bellen (op ons verzoek) naar de kopers die vanaf dag 1 zeggen 'we zijn bijna rond'. Op basis van dat ze aangaven 'hypotheek is geen probleem, we zijn al ver in het proces' hebben wij aan hun het huis verkocht.
Ze geven aan eigenlijk rond te zijn maar de offerte nog niet te hebben ontvangen. Nou dan laat je het voorbehoud lekker vallen....voorbehoud loopt overigens 30-12 af.

Week uitstel betekent dat wij die van ons ook week moeten verlengen en daar maak ik geen vrienden mee zeg maar.
Je hóeft daar niet mee akkoord te gaan toch? Je kan toch zeggen; nee we verlengen de periode niet? :P Overigens is uitstel vragen normaal, banken doen niet aan deadlines.
pi_167473945
Ja, dat kan inderdaad, maar ja.....
Ik ben aan het wachten tot onze makelaar terugbelt. Ze zouden onderling overleggen en de kopers bellen. Ik ben benieuwd.
pi_167474616
Pfoe, wat een extra stress zo op het laatste moment exode, vervelend! Hopelijk krijg je snel positief nieuws!
pi_167476588
Haaah. Ik pakte een hoekje behang, en trok zo een muur kaal. Dus alle drie de slaapkamers zijn in een uurtje kaal getrokken. *O*
pi_167478778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:41 schreef Fripsel het volgende:
Haaah. Ik pakte een hoekje behang, en trok zo een muur kaal. Dus alle drie de slaapkamers zijn in een uurtje kaal getrokken. *O*
Extra lekker *G*!
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 18:49:52 #284
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167479575
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:41 schreef Fripsel het volgende:
Haaah. Ik pakte een hoekje behang, en trok zo een muur kaal. Dus alle drie de slaapkamers zijn in een uurtje kaal getrokken. *O*
Woehoe ! Dat scheelt een hoop werk ! :D ^O^
pi_167492066
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:41 schreef Fripsel het volgende:
Haaah. Ik pakte een hoekje behang, en trok zo een muur kaal. Dus alle drie de slaapkamers zijn in een uurtje kaal getrokken. *O*
super! geen geknoei met zo'n stoommachine 8-)
pi_167493173
Fijn fripsel! Dat scheelt een hoop gedoe :D

Gisteren de makelaar gesproken, we gaan nu nog geen uitstel geven. Ze hebben nog 9 dagen en als we nu al een week verlenging geven gaat de druk er af. Ze geven aan dat ze het rente aanbod vorige week al getekend hebben en de bank alle papierwerk binnen heeft. Kortom de offerte kan elk moment binnenkomen.
Ik snap wel dat ze onzeker zijn en alvast een week extra zekerheid willen inbouwen maar dat brengt ons in een lastig pakket. Dus we wachten tot vrijdag af.....En dan moeten wij dus zelf ook een week verlenging aan gaan vragen :{
pi_167493176
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Woehoe ! Dat scheelt een hoop werk ! :D ^O^
Ja ik zag mezelf al 2 dagen krabben. Nu kan ik beginnen met de muurtjes achter de verwarmingen voorstrijken boven, en verven. Dan is dat straks helemaal netjes. *O* Mijn keukenblok staat ook al klaar om in de grondverf te zetten en het oude blokje ga ik onder mijn overkapping in de tuin zetten. Het eerste begin van een buiten keukentje! :@
  woensdag 21 december 2016 @ 10:36:43 #288
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_167493700
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:03 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja ik zag mezelf al 2 dagen krabben. Nu kan ik beginnen met de muurtjes achter de verwarmingen voorstrijken boven, en verven. Dan is dat straks helemaal netjes. *O* Mijn keukenblok staat ook al klaar om in de grondverf te zetten en het oude blokje ga ik onder mijn overkapping in de tuin zetten. Het eerste begin van een buiten keukentje! :@
Fijn dat het zo vlot gaat!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_167511921
Zijn hier misschien mensen die mee willen denken over badkamer tegels? Ik wilde voor zowel de vloer als de muur op ongeveer 20 euro per vierkante meter mikken, maar dan kom ik al zoveel leuks tegen dat ik niet meer kan kiezen. Het is eigenlijk gewoon een inloopdouche, met wastafel en spiegel zeg maar.

Ik vind deze vloertegels heel gaaf: https://www.hornbach.nl/s(...)6079886/artikel.html

Maar ik weet niet zo goed wat ik daar voor muurtegel bij zou moeten nemen. Jullie toevallig ideetjes en/of tips? :@
  woensdag 21 december 2016 @ 22:34:31 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167513044
Ik zou voor gewoon grote witte tegels gaan op de muur. Maar ik hou van ruim en licht en vind een donkere tegel al snel een ruimte kleiner doen lijken.
Maar gezien het patroon in de vloertegel zou ik de muur sowieso effen houden om de rust te bewaren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167513121
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:34 schreef laziness het volgende:
Ik zou voor gewoon grote witte tegels gaan op de muur. Maar ik hou van ruim en licht en vind een donkere tegel al snel een ruimte kleiner doen lijken.
Maar gezien het patroon in de vloertegel zou ik de muur sowieso effen houden om de rust te bewaren.
Effen was sowieso de bedoeling. Maar ik twijfel een beetje over het formaat en of ik wit wil of heel licht grijs. Met poetsen is groot fijner, maar kleiner oogt misschien mooier.
  woensdag 21 december 2016 @ 22:39:14 #292
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167513266
Kleine tegels gebruikte men vroegah vaak maar nu is groot 30x60 de standaard over het algemeen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167513338
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:39 schreef laziness het volgende:
Kleine tegels gebruikte men vroegah vaak maar nu is groot 30x60 de standaard over het algemeen.
Mijn huis word wel helemaal retro/vintage. :+ Heb via marktplaats een retro douchekraan gescoord waar met sierlijke letters hot en cold op staat. Niet dat ik dat kan lezen zonder bril. Beetje blond van me. :D _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 22:41:10 ]
pi_167513894
Leuk topic! Ik doe ook mee.

In oktober begonnen de verhuiskriebels en hebben we ons huis te koop gezet(tussenwoning). Binnen 1 dag hebben zich 14 kijkers aangemeld bij de makelaar. Uiteindelijk binnen twee weken verkocht! Ongelofelijk hoe snel dat dit ging.

Daarna gaan zoeken op funda en een diverse 2/1 kappers bezichtigd. Aan alles markeerde te veel. Toen plots op een vrijdag een nieuwe woning toegevoegd werd hebben wij voor de maandag erop een bezichtiging gepland. Top huis! Vrijstaande woning voor een prijs 25k boven ons budget. Uiteindelijk 27k van de vraagprijs afgekregen.

Hypotheek was wonder boven wonder in deze drukke maand binnen 2 weken geregeld

Oplevering 21 maart. Kan niet wachten. Nu alles plannen.
pi_167520570
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:05 schreef Fripsel het volgende:
Zijn hier misschien mensen die mee willen denken over badkamer tegels? Ik wilde voor zowel de vloer als de muur op ongeveer 20 euro per vierkante meter mikken, maar dan kom ik al zoveel leuks tegen dat ik niet meer kan kiezen. Het is eigenlijk gewoon een inloopdouche, met wastafel en spiegel zeg maar.

Ik vind deze vloertegels heel gaaf: https://www.hornbach.nl/s(...)6079886/artikel.html

Maar ik weet niet zo goed wat ik daar voor muurtegel bij zou moeten nemen. Jullie toevallig ideetjes en/of tips? :@
Gaan die vloertegels ook in de inloopdouche?
Wij hebben nu een inloopdouche en ik word gek van het schoonmaken ervan. Lees: alle kalkaanslag.
Niet dat je daardoor niet moet doen, maar denk er over na ;) En ik zou mooie grote witte tegels doen, mat het liefst.
pi_167528720
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:05 schreef exode het volgende:

[..]

Gaan die vloertegels ook in de inloopdouche?
Wij hebben nu een inloopdouche en ik word gek van het schoonmaken ervan. Lees: alle kalkaanslag.
Niet dat je daardoor niet moet doen, maar denk er over na ;) En ik zou mooie grote witte tegels doen, mat het liefst.
Ik hoop het wel. We moeten de douchebak nog losslopen maar de badkamerman dacht dat het ook wel met een goot kon, en dat heeft dan zeker mijn voorkeur. Wel had hij ook aangegeven dat met kleinere tegeltjes makkelijker zou zijn, de vloer. Dus dat word inderdaad iets moeilijker poetsen.

Denk dat de muur inderdaad grote matte tegels worden. Had wel nog een leuk sierrandje gezien.
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tegels/listello's-sierplinten/listello-mini-marble-stick-zwart-grijs-wit-2-5-x-25cm/2451797
pi_167531780
Voor de badkamerman zijn kleine tegels inderdaad makkelijk met een goot/drain maar ik ben stiekem blij dat we in het volgende huis geen inloopdouche meer hebben. 3 lekkages en vooral veel kalk schrobwerk verder ben ik genezen. Sorry....we hebben vast pech gehad. :@
pi_167532003
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:31 schreef exode het volgende:
Voor de badkamerman zijn kleine tegels inderdaad makkelijk met een goot/drain maar ik ben stiekem blij dat we in het volgende huis geen inloopdouche meer hebben. 3 lekkages en vooral veel kalk schrobwerk verder ben ik genezen. Sorry....we hebben vast pech gehad. :@
Ik heb niet veel keuze qua badkamer. Het is zo'n ouderwetse van 3m2 ofzo. Letterlijk een douche en een wasbak. Het plafond is alleen niet zo hoog en er zit nu een verhoogde douchebak in (die half vergaan is), als ik daaronder ga staan past dat precies, maarja ik ben een meisje dus dat is niet erg ideaal. En dan denk ik dat ik die winst in de hoogte toch wel belangrijker vind. :@
  donderdag 22 december 2016 @ 20:41:29 #299
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167534074
Ik ervaar met mijn inloopdouche totaal niet de genoemde problemen dus no worries ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator donderdag 22 december 2016 @ 21:38:33 #300
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167536535
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:41 schreef laziness het volgende:
Ik ervaar met mijn inloopdouche totaal niet de genoemde problemen dus no worries ^O^
Hier ook geen problemen ! ^O^
pi_167578975
Gisteren de sleutel gekregen, vandaag de keuken eruit :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')