abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 29 juni 2016 @ 08:35:06 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_163384660
Columniste Ebru Umar wacht in Nederland mogelijk een strafzaak wegens groepsbelediging, haatzaaien en discriminatie. Activist Frank van der Linde heeft dinsdag in Amsterdam aangifte gedaan, omdat Umar in zijn ogen aan het doorslaan is en ronduit racistische taal uitslaat op Twitter, meldt het AD.

Zondag twitterde Ebru Umar onder meer: ,,Kutmocro's, ik haat jullie en ik haat jullie moslimbroeders en zusters ook''. Ze gebruikte eveneens de roemruchte quote ,,minder, minder, minder'' van Geert Wilders. De boze tweets verschenen, nadat de telefoon van Ebru Umar was gestolen. Volgens Umar waren de daders Marokkanen die haar op straat aan het filmen waren.

Voor activist Frank van der Linde is de maar nu vol. ,,Ik heb zelf met Turkse activisten in Istanbul gedemonstreerd voor de vrijheid van meningsuiting, dus daar sta ik voor. Maar er is wel een grens aan die vrijheid. Niet alleen op Twitter, maar ook met haar column in Metro scheert ze alle Marokkanen over één kam.''

http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_Ebru_Umar__.html

Beroepsactivist. :D :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163384740
Hij is voor vrijheid van meningsuiting, behalve als deze hem niet uitkomt.
pi_163384756
Frank van der Linda is dan een beetje een treurig figuur, iets dat hij tussen neus en lippen door zelf ook zegt. Geen middelbare school afgemaakt noch een studie gedaan, weinig vriendschappen, geen financiële zekerheid en (nog steeds?) geen partner en vooral veel interne wrok.

Zo iemand wens je vooral een prettig en rustig leven toe, ook omdat het niet per se als een kwalijk figuur overkomt.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163384766
Lekkere tietjes
pi_163384772
Is Ebru stoned op die foto ofzo?
pi_163384778
Wat een enorme pepernoot is dat zeg.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_163384785
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:51 schreef wolkentoetje het volgende:
Is Ebru stoned op die foto ofzo?
Dat is haar uiterlijk.
pi_163384829
Altijd een beetje awkward als de blanke man wel even de arme Marokkanen van dit onrecht gaat beschermen. Laat ze gewoon zelf aangifte doen als ze dat willen, Frank, je hoeft niet altijd de ridder op het lichtgetinte paard te zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:00:58 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163384845
Je weet dat het gigantisch goed gaat met je land wanneer er zoiets bestaat als een beroepsactivist. Typetjes als Frankie zijn de graadmeter voor onze welvaart. _O_

Wel een lul joh.
pi_163384850
Een klassieke White Saviour.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:02:48 #11
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_163384857
https://mobile.twitter.com/frankvdlinde?lang=nl

Dat plaatje van hem ook. Over hoe je mensen gehoorzaam kan houden.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:04:14 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163384866
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:00 schreef Twiitch het volgende:
Je weet dat het gigantisch goed gaat met je land wanneer er zoiets bestaat als een beroepsactivist. Typetjes als Frankie zijn de graadmeter voor onze welvaart. _O_

Wel een lul joh.
volkert was er ook een natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163384876
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:02 schreef 2Happy4U het volgende:

Ah ja, Chomsky :^)

Barnes discussed the Khmer Rouge with Chomsky and "the thrust of what he [Chomsky] said was that there was no evidence of mass murder" in Cambodia. Chomsky, according to Barnes, believed that "tales of holocaust in Cambodia were so much propaganda."
- Fernando Pessoa
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:06:38 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163384892
Snap haar hele karakter niet. Waar staat ze nou voor?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:10:18 #15
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_163384932
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:58 schreef Ludachrist het volgende:
Altijd een beetje awkward als de blanke man wel even de arme Marokkanen van dit onrecht gaat beschermen. Laat ze gewoon zelf aangifte doen als ze dat willen, Frank, je hoeft niet altijd de ridder op het lichtgetinte paard te zijn.
Ik krijg ook plaatsvervangende schaamte van die man. Ebru is een Turk, de Turk krijgt ruzie met Marokkanen en Frank gaat wel even aangifte doen omdat de Turk racistisch zou zijn?

Man, waar de fuck bemoei je je mee? Laat ze het lekker uitzoeken met zijn allen?
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:10:31 #16
46794 Berkery
Fat bastard
pi_163384934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:35 schreef tong80 het volgende:

Beroepsactivist. :D :{

Het zou een typetje van Van Kooten en de Bie kunnen zijn: Frank van der Linde, Oudere jongere & beroepsactivist
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_163384945
De term KUT Marokkaan is ook gebruikt door sommige PvdA politici en die werden daarvoor niet vervolgd. Over MINDER-MINDER moet nog een uitspraak komen. Ik geef het weinig kans.
  Redactie Frontpage woensdag 29 juni 2016 @ 09:15:10 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_163384986
Deze vrouw wordt door de Islamitische wereld kapotgemaakt. Ik stel voor dat we aangifte doen tegen de grafpauper die aangifte tegen Ebru heeft gedaan. Daarbij moet elke debiel die Ebru nog bedreigd of dat in het verleden heeft gedaan direct optyfen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_163384989
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:11 schreef Elzies het volgende:
De term KUT Marokkaan is ook gebruikt door sommige PvdA politici en die werden daarvoor niet vervolgd. Over MINDER-MINDER moet nog een uitspraak komen. Ik geef het weinig kans.
Je begrijpt na al die tijd nog steeds niet wat het verschil was tussen beide uitspraken, of wil je het gewoon niet begrijpen? Ik kan me nog herinneren dat er wel wat users waren die je het haarfijn uitlegden.
pi_163385002
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:02 schreef 2Happy4U het volgende:

Waar hij overigens niet bij vertelt of hij dat toejuicht of juist afkeurt. Het is op meerdere manieren uit te leggen.
pi_163385020
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is haar uiterlijk.
Zou je haar doen?
pi_163385023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:11 schreef Elzies het volgende:
Minder-minder dient maar één doel: zetels en dus campagne voor de PVV.
pi_163385035
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je begrijpt na al die tijd nog steeds niet wat het verschil was tussen beide uitspraken, of wil je het gewoon niet begrijpen? Ik kan me nog herinneren dat er wel wat users waren die je het haarfijn uitlegden.
Ik begrijp het verschil volkomen. De term KUT-Marokkaan is stigmatiserend. Het is uitschelden vanuit een frustratiegevoel.

Ergens MINDER van willen suggereert naar de oorzaak van het waarom. Buurtoverlast, oververtegenwoordiging in de criminaliteitsstatistieken, bedreigingen, discriminatie, oververtegenwoordiging in de uitkeringsafhankelijkheid, slechte integratie, radicalisering, etc, etc. Dat al decennia lang. Dan is het niet gek dat iemand opstaat en zegt daar MINDER van te willen. Ik vind het een betere toonzetting, ik vind het een nettere toonzetting dan het rondschreeuwen van termen die verwijzen naar vrouwelijke genitaliën.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elzies op 29-06-2016 09:27:12 ]
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:22:33 #24
14505 OProg
A Life in Music
pi_163385040
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:58 schreef Ludachrist het volgende:
Het belangrijkste voor hem is dat hij weer even aandacht krijgt. Net zoals toen bij de aangifte tegen GeenStijl bijvoorbeeld.

Dus hij kan weer even gelukkig zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_163385046
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik begrijp het verschil volkomen. De term KUT-Marokkaan is stigmatiserend. Het is uitschelden vanuit een frustratiegevoel.

Ergens MINDER van willen suggereert naar de oorzaak van het waarom. Buurtoverlast, oververtegenwoordiging in de criminaliteitsstatistieken, bedreigingen, discriminatie, oververtegenwoordiging in de uitkeringsafhankelijkheid, slechte integratie, radicalisering, etc, etc. Dat al decennia lang. Dan is het niet gek dat dan iemand opstaat en zegt daar MINDER van te willen. Ik vind het een betere toonzetting, ik vind het een nettere toonzetting dan het rondschreeuwen van termen die verwijzen naar vrouwelijke genitaliën.
Oke Elzies, ik hou er weer mee op voor vandaag hoor. Veel plezier verder!
pi_163385065
Kan hij hiervan wel aangifte doen? Wilders kon dat ook niet nav uitspaken van Samsom en spekman, omdat hij geen belanghebbende zou zijn.
pi_163385075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waar hij overigens niet bij vertelt of hij dat toejuicht of juist afkeurt. Het is op meerdere manieren uit te leggen.
Frank zal net als Chomsky de uitspraak bedoelen als kritiek op de huidige samenleving en niet zozeer als positief gegeven. Losstaand daarvan blijft Chomsky toch wat controversieel, zeker omtrent zijn uitspraken over de Khmer Rouge toentertijd.
- Fernando Pessoa
pi_163385082
quote:
Ergens MINDER van willen suggereert naar de oorzaak van het waarom.
Wat staat hier eigenlijk?
pi_163385089
Na het zoveelste incident en de stress van de laatste tijd is zo'n reactie van Umar best wel begrijpelijk. Maar waarom zoiets dan op social media plaatsen? Best sneu.

Oneindig veel sneuer is het om daar dan aangifte van te doen. Man, man wat een mafneus. :')

Denk dat het OM daar ook niet veel mee doet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163385097
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke Elzies, ik hou er weer mee op voor vandaag hoor. Veel plezier verder!
Geen argumenten meer? ;)

Prettige dag.
pi_163385120
quote:

[..]

Ergens MINDER van willen suggereert naar de oorzaak van het waarom. Buurtoverlast, oververtegenwoordiging in de criminaliteitsstatistieken, bedreigingen, discriminatie, oververtegenwoordiging in de uitkeringsafhankelijkheid, slechte integratie, radicalisering, etc, etc. Dat al decennia lang. Dan is het niet gek dat iemand opstaat en zegt daar MINDER van te willen. Ik vind het een betere toonzetting, ik vind het een nettere toonzetting dan het rondschreeuwen van termen die verwijzen naar vrouwelijke genitaliën.
Zal ik het nog een keer uitleggen? De term KUT-Marokkaan van Oudkerk was gericht op specifieke gevallen, namelijk de Marokkanen die zich niet kunnen gedragen. Het MINDER-MINDER-MINDER gaat ontegenzeggelijk over ALLE Marokkanen. Alhoewel je je vraagtekens kunt zetten bij het gebruik van een scheldwoord, is die uitspraak niet generaliserend en die van Wilders wel. Daar zit het verschil.
pi_163385129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:24 schreef RobbieRonald het volgende:
Kan hij hiervan wel aangifte doen? Wilders kon dat ook niet nav uitspaken van Samsom en spekman, omdat hij geen belanghebbende zou zijn.
Wilders heeft daar überhaupt geen aangifte van gedaan. De artikel 12 procedure is gestart door Faber en De Graaff, en die is inderdaad weggelegd omdat zij beide geen belanghebbende waren bij de zaak.
pi_163385139
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zal ik het nog een keer uitleggen? De term KUT-Marokkaan van Oudkerk was gericht op specifieke gevallen, namelijk de Marokkanen die zich niet kunnen gedragen. Het MINDER-MINDER-MINDER gaat ontegenzeggelijk over ALLE Marokkanen. Alhoewel je je vraagtekens kunt zetten bij het gebruik van een scheldwoord, is die uitspraak niet generaliserend en die van Wilders wel. Daar zit het verschil.
Dus als hij had gezegd, willen we meer of minder KUT-Marokkanen was het ok geweest? Interessant punt.
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:33:09 #34
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163385148
Ebru Umar komt meer en meer in de war over.
pi_163385170
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dus als hij had gezegd, willen we meer of minder KUT-Marokkanen was het ok geweest? Interessant punt.
Was alsnog raar geweest, maar dan had hij zich op dezelfde gronden tegen de aanklacht kunnen verweren als de PvdA (Wilders wilde hen immers ook laten vervolgen voor die uitspraken).
  Trouwste user 2022 woensdag 29 juni 2016 @ 09:36:13 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_163385181
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:10 schreef Berkery het volgende:

[..]

Het zou een typetje van Van Kooten en de Bie kunnen zijn: Frank van der Linde, Oudere jongere & beroepsactivist
Ha ha ha :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163385198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:19 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Zou je haar doen?
Nee, dat heeft ook te maken met wat uit haar mond komt. Daarom denk ik niet aan wat daar in moet gaan, hihi
  Trouwste user 2022 woensdag 29 juni 2016 @ 09:41:35 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_163385229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:33 schreef beantherio het volgende:
Ebru Umar komt meer en meer in de war over.
Verder is ze talentloos. Maar dat is het issue niet. :)

pi_163385260
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad een wezenlijk verschil is.
pi_163385276
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad een wezenlijk verschil is.
Dan spreken we dus over de 64% die in aanraking komt met de politie? Of wie vallen daaronder? :P
pi_163385278
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je kunt het een van het andere niet scheiden. Al die overlast gevende Marokkanen komen allemaal uit dezelfde gezinnen. Iemand die ontspoort of radicaliseert komt niet perse uit een specifiek Marokkaans gezin. Ze komen uit alle lagen van Marokkaanse gezinnen. Waarom is dat? Waarom ontsporen en radicaliseren zoveel Marokkanen in een welvarend land waar ze zich klaarblijkelijk niet thuis voelen? Blijft de werkloosheid hoog en de uitkeringsafhankelijkheid bestaan? Wordt er juist zoveel criminaliteit door deze groep gepleegd? Voelen veel burgers zich onveilig door intimiderende Marokkanen in hun wijk? Waarom wordt dit overgedragen van generatie op generatie? Speelt die vergelijkbare problematiek zich ook af in België, in Frankrijk, in Duitsland?

Kortom, we spreken hier over een sociaal en maatschappelijk patroon die van generatie op generatie wordt overgedragen en dus niet over tijdelijke uitzonderingen die je kunt isoleren en waarbij je de problemen kunt oplossen. Ik ga echt niet iedereen over één kam scheren, want ik ken genoeg leuke Marokkanen. Maar vaak weten zij het ook niet.

Ik denk dat het een cultureel ingebed probleem is die zich manifesteert binnen een andere cultuur. In dat geval mag je hierover best de discussie aangaan en de vraag stellen of je nog wel onbeperkt de grenzen moet openhouden voor een bevolkingsgroep die al decennialang problemen heeft binnen een andere cultuur. Waarbij de integratie faalt. Ik heb ooit gewoond in zo'n overlast gevende wijk en dan kan ik me heel goed voorstellen dat burgers achter zo'n minder-standpunt staan. Dat is natuurlijk niet leuk voor al die Marokkaan die geen overlast veroorzaken, maar het probleem is simpelweg te groot en te omvangrijk. Niet gelokaliseerd tot een bepaald gebied. Dus het totale plaatje is veel groter te noemen en dan begrijp ik zo'n uitspraak. Misschien niet netjes, maar van een heel andere toonzetting dan het schelden door PvdA-politici.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elzies op 29-06-2016 09:53:32 ]
pi_163385510
Nee, als iemand zich misdraagt kun je die persoon daar op aanspreken. Als iemand zich misdraagt kun je niet een hele bevolkingsgroep daarop aanspreken. Ook niet als je er 20 zinnen en 3 paragrafen aan wijdt.
pi_163385529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Of wie vallen daaronder? :P
De individuen die zich schuldig maken aan crimineel gedrag.
pi_163385587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:46 schreef Elzies het volgende:
Al die overlast gevende Marokkanen komen allemaal uit dezelfde gezinnen.
Precies. Marokkaanse gezinnen.
pi_163385669
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nee, als iemand zich misdraagt kun je die persoon daar op aanspreken. Als iemand zich misdraagt kun je niet een hele bevolkingsgroep daarop aanspreken. Ook niet als je er 20 zinnen en 3 paragrafen aan wijdt.
Nee, je zit in de ontkenningsmode. Opvoeding en cultuur spelen wel degelijk een rol. Dus het probleem is omvangrijker dan de overlast gevende zelf.

Evenmin ga je in op mijn argument dat dit probleem niet louter een Nederlands probleem is, maar dat diezelfde problematiek ook plaatsvind in België, in Frankrijk, in Duitsland. Dat rechtvaardigt om binnen de discussie het aspect van de culturele verschillen aan te halen zonder dat je daarbij gelijk de racistenkaart trekt. Maar multiculturele idealisten zijn verblind door hun eigen blinde vlek. Ze ontkennen, negeren of bestrijden de problemen die op verifieerbare wijze voor hun wordt neergelegd.
pi_163385753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, je zit in de ontkenningsmode. Opvoeding en cultuur spelen wel degelijk een rol. Dus het probleem is omvangrijker dan de overlast gevende zelf.

Evenmin ga je in op mijn argument dat dit probleem niet louter een Nederlands probleem is, maar dat diezelfde problematiek ook plaatsvind in België, in Frankrijk, in Duitsland. Dat rechtvaardigt om binnen de discussie het aspect van de culturele verschillen aan te halen zonder dat je daarbij gelijk de racistenkaart trekt. Maar multiculturele idealisten zijn verblind door hun eigen blinde vlek. Ze ontkennen, negeren of bestrijden de problemen die op verifieerbare wijze voor hun wordt neergelegd.
Laat ik het anders zeggen: als een Marokkaan gewoon op een normale manier mee wil doen in de Nederlandse samenleving dat wordt dat verdomd lastig als ie steeds verantwoordelijk wordt gehouden voor crimineel gedrag waar hij/zijn part noch deel aan heeft.
pi_163385771
Ik heb gisteren ook een aangifte tegen Ebru gedaan! ^O^
  woensdag 29 juni 2016 @ 10:33:43 #48
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163385876
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Maar als er teveel pauper-Nederlanders op Spaanse playa's of Franse campings het Spaanse resp Franse uitzicht verpesten dan vinden we het weer heel begrijpelijk dat de lokale bevolking er minder, minder, minder van wil. Wat helemaal opgaat voor de herkomstlanden van verrijkers. Daar heeft witmans volgens witmans al helemaal niks te zoeken.
pi_163385878
quote:
Activist Frank van der Linde
Wat een loser :') Aangifte doen om tweets, dan moet je wel heel erg weak zijn. Als we een rechtvaardig land hadden werd zo iemand direct weggestuurd na een draai om de oren.
Conscience do cost.
pi_163385910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Maar als er teveel pauper-Nederlanders op Spaanse playa's of Franse campings het Spaanse resp Franse uitzicht verpesten dan vinden we het weer heel begrijpelijk dat de lokale bevolking er minder, minder, minder van wil. Wat helemaal opgaat voor de herkomstlanden van verrijkers. Daar heeft witmans volgens witmans al helemaal niks te zoeken.
Dat maakt mijn argument niet minder waar.
pi_163385983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat een loser :') Aangifte doen om tweets, dan moet je wel heel erg weak zijn. Als we een rechtvaardig land hadden werd zo iemand direct weggestuurd na een draai om de oren.
Frank van der Linde :')

http://www.geenstijl.nl/m(...)iet_wat_ie_mist.html

quote:
Hallo. Met activist Frank van der Linde uit Amsterdam. Ik bel voor de vacature Badmeester Discozwemmen met Vluchtelingen (0,8 FTE). Ik ben in het bezit van zwemdiploma A+B, een afgeronde LOI-cursus "Hoe & Wat in het Syrisch" en een deelcertificaat "Biodanza voor Bordenwassers". Oké, ik ben er ooit uitgeknikkerd bij GreenPeace, maar verder heb ik een pracht-CV. Ik pak 'm er even bij ***gerommel met papieren***. Hallo, eh die stuur ik nog wel op. Nou ja, verder ben ik tegenwoordig actief als voltijds activist. Ik bedreig actief op puur activistische wijze oude joodse dametjes, ik doe activistisch aangifte tegen websites, ik bel heel activistisch adverteerters, knijp in supermarkten activistisch avocado's kapot en ik vind die activistische steekpartijen in Israël helemaal toppie. Of ik een succesvol activist ben? Nou uhm nee, daarom zit ik bij het UWV. Maar ik ben wel heel vastberaden activistisch. Want je bent activist of niet. Hallo. Hallo. HALLO. Bent u daar nog
_O-

[ Bericht 6% gewijzigd door wolkentoetje op 29-06-2016 10:46:09 ]
pi_163386052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen: als een Marokkaan gewoon op een normale manier mee wil doen in de Nederlandse samenleving dat wordt dat verdomd lastig als ie steeds verantwoordelijk wordt gehouden voor crimineel gedrag waar hij/zijn part noch deel aan heeft.
Ik hou een goedwillende Marokkaan niet verantwoordelijk voor het gedrag van een ander, maar tegelijkertijd schrijf ik op dat het probleem verder reikt dan de overlast gevende zelf. Anders was het probleem allang opgelost, maar je spreekt hier over een omvangrijk en zichzelf herhalend patroon wat zich niet laat lokaliseren tot één specifiek gebied. Bovendien wordt het van generatie tot generatie overgedragen.

Ik ben opgegroeid in een middelgrote provinciestad en zelfs toen had je dezelfde problematiek met overlast gevende Marokkaanse jongeren. Het is dus allesbehalve een Randstadverschijnsel. Daarom denk ik dat het een cultureel probleem is.

Er zijn al zoveel oplossingen uitgeprobeerd. Buurtvaders die avonds rondliepen in hun wijk en de jeugd aansprak, de Lubbers heropvoedingskampen, buurthuizen, de knuffelbenadering, etc. Niets lijkt het probleem op te lossen en het lijkt met de opeenvolgende generaties zelfs te verharden. Dan moet je de discussie breder willen voeren in plaats hem te willen smoren. Wilders was niet nodig geweest als men deze discussie niet telkens had vermijd, genegeerd of weg gebagatelliseerd.
pi_163386063
Geen aandacht aan zo'n man geven gewoon.

Ik weet dat deze vrouw Ebru al jarenlang wordt bedreigd.

Dit filmpje vond ik krachtig :

Duurt 32 minuten maar laat precies zien
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:06:19 #54
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163386455
Gekkies zoeken elkaar op: dat bewijst dit wel weer.
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:15:52 #55
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_163386623
Graag iets MINDER MINDER MINDER overlastgevende Noord- Afrikanen.

Is het zo wel PC genoeg?
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:19:51 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163386680
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:45 schreef TheJanitor het volgende:
Voor vrijheid van meningsuiting, tenzij je daarmee de wet overtreedt.

Lijkt mij geen raar standpunt
Laffe huichelaar
pi_163386738
frank :') flikker toch op jongen, wat een idioot.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:24:04 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163386756
quote:
Is dit fucking serieus of een geenstijl grap?
pi_163386815
quote:
15s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Is dit fucking serieus of een geenstijl grap?
Nee die afbeelding komt rechtstreeks van de facebook pagina van activist Frank en is dus echt maar idd daar heeft GeenStijl een leuk verhaaltje bij geschreven.. :)
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:31:03 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163386896
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:27 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Nee die afbeelding komt rechtstreeks van de facebook pagina van activist Frank en is dus echt maar idd daar heeft GeenStijl een leuk verhaaltje bij geschreven.. :)
Het is dus gewoon een ordinaire bijstandstokkie :'( _O-
pi_163386945
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ho ho ho hij is beroepsactivist hè maar helaas krijgt hij daarmee geen salaris dus vandaar die bijstanduitkering ;)
pi_163386990
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Het is vooral een tragisch figuur. Heeft zijn middelbare school niet afgemaakt, nooit een opleiding gevolgd en zich in interviews altijd negatief uitgelaten over de baantjes die hij doorheen de tijd had. Heeft weinig vriendschappen, geeft toe dat dit eenzaam is en heeft volgens mij ook geen (vaste) partner. Kortom, iemand welke vooral veel wrok naar zichzelf koestert en via activisme een doel probeert te kweken.
- Fernando Pessoa
  woensdag 29 juni 2016 @ 11:36:46 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163387021
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:45 schreef TheJanitor het volgende:
Dit.

Bedreigen, bestelen en intimideren. Daarna gaan roepen racisme als iemand, begrijpelijk, haar 'cool' verliest.

Zielig, smerig, jankend, naar en irritant kutvolk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_163387069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.

Bedreigen, bestelen en intimideren. Daarna gaan roepen racisme als iemand, begrijpelijk, haar 'cool' verliest.

Wie heeft hij precies bedreigd, bestolen en geintimideerd?
pi_163387128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

wie bedoel jij hiermee?
Geen sig.
pi_163387475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik hou een goedwillende Marokkaan niet verantwoordelijk voor het gedrag van een ander, maar tegelijkertijd schrijf ik op dat het probleem verder reikt dan de overlast gevende zelf. Anders was het probleem allang opgelost, maar je spreekt hier over een omvangrijk en zichzelf herhalend patroon wat zich niet laat lokaliseren tot één specifiek gebied. Bovendien wordt het van generatie tot generatie overgedragen.

Ik ben opgegroeid in een middelgrote provinciestad en zelfs toen had je dezelfde problematiek met overlast gevende Marokkaanse jongeren. Het is dus allesbehalve een Randstadverschijnsel. Daarom denk ik dat het een cultureel probleem is.

Er zijn al zoveel oplossingen uitgeprobeerd. Buurtvaders die avonds rondliepen in hun wijk en de jeugd aansprak, de Lubbers heropvoedingskampen, buurthuizen, de knuffelbenadering, etc. Niets lijkt het probleem op te lossen en het lijkt met de opeenvolgende generaties zelfs te verharden. Dan moet je de discussie breder willen voeren in plaats hem te willen smoren. Wilders was niet nodig geweest als men deze discussie niet telkens had vermijd, genegeerd of weg gebagatelliseerd.
Eens! :Y
pi_163387577
Willen jullie MEER of MINDER Frank van der Linde?
pi_163387600
Wie is Frank van der Linde?
pi_163387607
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:07 schreef JackLucifer het volgende:
Willen jullie MEER of MINDER Frank van der Linde?
MINDER.
pi_163387912
Beroeps activist, gewoon een luie uitkeringstrekker ja. :')
Ура для россии
pi_163388225
Go Ebru! *O*

Sluit me helemaal bij je aan. "Minder!"
pi_163388685
Hij mag zeggen en doen wat ie wil.

Hij heeft zich vaker voor schut gezet. Hoe meer aandacht hij krijgt hoe meer hij mensen ophitst vind ik want draagt zo helemaal niet bij aan betere samenleving op deze manier

Zeer spijtig

Kijk je kan jezelf nuttig maken door vluchtelingen te helpen. De mensen die het moeilijk hebben in de maatschappij te helpen. Bemiddelen. Ik werk bijv als niet-moslim vrijwillig in een moskee. Mensen bij elkaar brengen. Ik geef vrijwillig 'taalles' aan vluchtelingen ( christenen, moslims en anderen)

Wij zamelen geld in voor ouderen. Ik heb gezwommen met gehandicapten.

Ik ben lid van een stichting die gratis brood geeft aan mensen die het moeilijk hebben.

Ik denk zelf dat ik zo beter help aan een betere wereld dan van der Linde. Maar wat ik denk dat juist is hoeft natuurlijk niet voor anderen te zijn.
Deze menneer van der Linde denkt dat zijn manier het beste is. Door te gaan protesteren. Moslima's oproepen om zichzelf te gaan beschermen omdat 'het nu wel erg uit de hand gaat lopen' (dit zei hij na aanleidig van wilders en zijn pepperspray)

Hij roept continiu op om (tegen) te demonstreren. Ja , ophitsen vind ik persoonlijk.

Kan op andere manieren. Hij heeft er ook een hele dagtaak aan. En ondertussen hebben zoveel mensen hulp nodig.

Tja...zijn goed recht verder.
pi_163390063
Iedereen heeft een hekel aan die Marokkaanse straatratten. Ebru zegt het gewoon hardop.
  woensdag 29 juni 2016 @ 14:13:28 #74
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_163390092
Je mag hier toch racist zijn?
pi_163390189
Met zo`n vriend heb je geen vijanden nodig. Frank _O-
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163390923
Frank bedreigen omdat hij aangifte doet. Hoe triest moet je zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_163391385
gaat nergens over dit
b.. bl.. bla..
pi_163391608
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 14:58 schreef Mutant01 het volgende:
Frank bedreigen omdat hij aangifte doet. Hoe triest moet je zijn.
Ebru bedreigen omdat ze iets over Erdolf roept. Hoe triest moet je zijn.
pi_163391665
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Klopt, allemaal trieste mongolen, net als Ebru zelf overigens. Beetje lopen schelden op twitter. Ze zijn allemaal aandachtsgeil geworden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_163392671
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ze is toch niet echt bedreigd? In ieder geval, het was geen bedreiging die deze Twitter-tirade veroorzaakte, maar een gestolen telefoon.
pi_163392729
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:02 schreef Szikha2 het volgende:

Hij roept continiu op om (tegen) te demonstreren. Ja , ophitsen vind ik persoonlijk.

Kan op andere manieren. Hij heeft er ook een hele dagtaak aan.
Je moet je dag ook zien in te vullen als notaire uitkeringstrekker. Ach, hij berooft in ieder geval geen oude vrouwtjes met rollators. :')
pi_163392930
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze is toch niet echt bedreigd? In ieder geval, het was geen bedreiging die deze Twitter-tirade veroorzaakte, maar een gestolen telefoon.
Als ik op vakantie ga en tijdelijk dat land niet uit mag omdat ik een mening heb opgeschreven ervaar ik dat toch op zijn minst als intimiderend, zeg maar als bedreigend. Zeker als ik die mening in mijn eigen land op legale wijze heb opgeschreven.

Ook als er gedurende die periode in mijn huis wordt ingebroken, vernielingen worden aangericht en hoer op de muur wordt geschreven.

Evenwel wanneer ik uitgescholden en bedreigd wordt door islamitische jongeren die mij daarop filmen en wanneer ik ze terug film mijn telefoon afpakken.

Moeten verhuizen uit een stad vanwege de eigen veiligheid is evenwel een vorm van bedreiging.

Dus bagatelliseer de kwestie niet. Of je haar columns nu wel of niet leuk vindt, haar persoonlijkheid aardig of niet.
pi_163392996
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als ik op vakantie ga en tijdelijk dat land niet uit mag omdat ik een mening heb opgeschreven ervaar ik dat toch op zijn minst als intimiderend, zeg maar als bedreigend. Zeker als ik die mening in mijn eigen land op legale wijze heb opgeschreven.

Ook als er gedurende die periode in mijn huis wordt ingebroken, vernielingen worden aangericht en hoer op de muur wordt geschreven.

Evenwel wanneer ik uitgescholden en bedreigd wordt door islamitische jongeren die mij daarop filmen en wanneer ik ze terug film mijn telefoon afpakken.

Moeten verhuizen uit een stad vanwege de eigen veiligheid is evenwel een vorm van bedreiging.

Dus bagatelliseer de kwestie niet. Of je haar columns nu wel of niet leuk vindt, haar persoonlijkheid aardig of niet.
Ja Elzies, daarom schrijf ik ook expliciet op dat ik hiermee verwijs naar die overval waarna ze begon te Twitteren, niet naar alle andere momenten waarop ze evenwel bedreigd is of wordt.
pi_163393075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ben je nu allerlei excuses te verzinnen om haar racistische fluimen goed te praten? Ieder persoon met een greintje verstand reageert niet zo op Twitter. Er worden in de wereld heul veul mensen bedreigd helaas. Gelukkig is er slechts een selecte groep die met deze bedreigingen zelf aan de haal gaat voor eigen gewin en aandacht van derden.

Scheld ze de straatrovers uit? Dan heeft ze mijn zegen. Gaat ze complete bevolkingsgroepen schofferen en haatteksten poneren, dan kan ze mijn reet kussen. Heel erg simpel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_163393081
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja Elzies, daarom schrijf ik ook expliciet op dat ik hiermee verwijs naar die overval waarna ze begon te Twitteren, niet naar alle andere momenten waarop ze evenwel bedreigd is of wordt.
Is het zo'n vreemde reactie? Kom op zeg! We zijn allemaal mensen van vlees en bloed én emoties die we allemaal weleens een keertje laten gaan.
pi_163393102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Is het zo'n vreemde reactie? Kom op zeg! We zijn allemaal mensen van vlees en bloed én emoties die we allemaal weleens een keertje laten gaan.
Ik vond hem behoorlijk buitensporig, ja. Maar, zoals ik heb gezegd, dat Frank hier aangifte komt doen vind ik ook raar.
pi_163393120
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dit heeft niets met emoties te maken - het is een bewuste keuze. Immers, ze stelt nergens dat ze het niet zo bedoelde. Je zou gelijk hebben gehad als ze daarna haar standpunten wist te nuanceren. Dat doet ze niet, dus ze meent wat ze schrijft.

Mag allemaal natuurlijk, maar zet het niet weg als blinde paniek en emotie, want dat is het gewoonweg niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_163393236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ben je nu allerlei excuses te verzinnen om haar racistische fluimen goed te praten? Ieder persoon met een greintje verstand reageert niet zo op Twitter. Er worden in de wereld heul veul mensen bedreigd helaas. Gelukkig is er slechts een selecte groep die met deze bedreigingen zelf aan de haal gaat voor eigen gewin en aandacht van derden.

Scheld ze de straatrovers uit? Dan heeft ze mijn zegen. Gaat ze complete bevolkingsgroepen schofferen en haatteksten poneren, dan kan ze mijn reet kussen. Heel erg simpel.
Sinds wanneer zijn Turken een apart ras? :? Dus voordat je de term racisme bezigt lijkt het mij verstandig eerst deze term te leren begrijpen in zijn volledige betekenis. Ik gebruik liever het woord etniciteit.

Erdogan zet Turkse aanhangers in het buitenland op om mensen daar te intimideren en te bedreigen die het niet eens zijn met zijn opvattingen. Zelfs Duitse parlementariërs van Turkse afkomst.

Als je daar een kritische column over schrijft rechtvaardigt dat om iemand te bedreigen? Ik vind dat ongehoord in een vrij land waar je een vrije mening mag hebben. Als je als Nederlandse Turk zo'n land wenst ga dan terug naar Turkije waar je in al die behoeftes wordt voorzien.
pi_163393270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:46 schreef Elzies het volgende:

Sinds wanneer zijn Turken een apart ras? :? Dus voordat je de term racisme bezigt lijkt het mij verstandig eerst deze term te leren begrijpen in zijn volledige betekenis. Ik gebruik liever het woord etniciteit.
Wie heeft het over 'Turken'? Ik heb het heel simpel over haar recente twitter-aanval. Overigens heeft racisme internationaal gezien een bredere betekenis dan etniciteit alleen, maar dat is gewoon woordenneuken, want je weet dondersgoed dat het iets onwenselijks is. Hoe je het noemt, is bijzaak.

quote:
Erdogan zet Turkse aanhangers in het buitenland op om mensen daar te intimideren en te bedreigen die het niet eens zijn met zijn opvattingen. Zelfs Duitse parlementariërs van Turkse afkomst.

Als je daar een kritische column over schrijft rechtvaardigt dat om iemand te bedreigen? Ik vind dat ongehoord in een vrij land waar je een vrije mening mag hebben. Als je als Nederlandse Turk zo'n land wenst ga dan terug naar Turkije waar je in al die behoeftes wordt voorzien.
Je reageert compleet niet op mijn post.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 29 juni 2016 @ 16:58:54 #90
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_163393451
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Overigens heeft racisme internationaal gezien een bredere betekenis dan etniciteit alleen
Dat is natuurlijk totale onzin. Er zijn heel veel woorden die een specifieke vorm van discriminatie omvatten: seksisme, ageisme. Racisme ook, en dat heeft slechts betrekking op ras, niet op nationaliteit. Er is geen woord voor discriminatie op basis van nationaliteit, omdat het nauwelijks voorkomt.
pi_163393547
quote:
Aangifte gedaan van klaploperij. :)
pi_163393591
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie heeft het over 'Turken'? Ik heb het heel simpel over haar recente twitter-aanval. Overigens heeft racisme internationaal gezien een bredere betekenis dan etniciteit alleen, maar dat is gewoon woordenneuken, want je weet dondersgoed dat het iets onwenselijks is. Hoe je het noemt, is bijzaak.

[..]

Je reageert compleet niet op mijn post.
Als je vindt dat ik niet op je post reageer dan moet je ook benoemen waarop ik niet reageer. Anders kan ik weinig met zo'n uitspraak.

Ik vind dat het gebruik van de term racisme volledig buiten zijn oorspronkelijke betekenis wordt gebruikt. Ik zou me eens verdiepen in stromingen en ideologieën waar racisme wel in zijn juiste betekenis wordt gebruikt en dan begrijp je wat ik bedoel.

Het gevoel om gediscrimineerd te worden is vaak een subjectieve beleving. Ik zeg niet altijd, want er zijn terdege voorbeelden te noemen waar wel degelijk op basis van huidskleur en afkomst gediscrimineerd wordt. Maar tegelijkertijd wordt het ook ingezet wanneer iemand het niet eens is met de opvatting van een ander. Als de ene Turk de andere Turk bekritiseert is er dan sprake van racisme of zelfs van discriminatie? Natuurlijk niet. Er is sprake van een ideologisch, sociologisch, maatschappelijk of politiek verschil. Daarvoor kun je simpelweg niet de racistenkaart blijven trekken. Vind ik totaal ongeloofwaardig en zelfs een kul argument.
pi_163393609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk totale onzin. Er zijn heel veel woorden die een specifieke vorm van discriminatie omvatten: seksisme, ageisme. Racisme ook, en dat heeft slechts betrekking op ras, niet op nationaliteit. Er is geen woord voor discriminatie op basis van nationaliteit, omdat het nauwelijks voorkomt.
quote:
Racism and racial discrimination are often used to describe discrimination on an ethnic or cultural basis, independent of whether these differences are described as racial. According to a United Nations convention, there is no distinction between the terms "racial" and "ethnic" discrimination. The UN convention further concludes that superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and there is no justification for racial discrimination, anywhere, in theory or in practice.[2]

Today, the use of the term "racism" does not easily fall under a single definition.[3] It is usually found in, but usage is not limited to, law, the social and behavioral sciences, humanities, and popular culture.
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism
Allah Al Watan Al Malik
pi_163393624
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je weet dat Umar schold op Marokkanen? Erdogan is de leider van Turkije, een compleet ander land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163393760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:05 schreef Elzies het volgende:
Als je vindt dat ik niet op je post reageer dan moet je ook benoemen waarop ik niet reageer. Anders kan ik weinig met zo'n uitspraak.
Zoals gezegd, je reageert in het geheel niet op mijn post. Je komt met het verhaal omtrent Turken, Turkije - en de dreigementen richting haar. Iets dat niet in mijn post voorkomt. Zoals gezegd, haar meest recente twitter-tirade heeft helemaal niets daarmee te maken. Ludachrist heeft je daar dan ook al eerder haarfijn op gewezen. Het lijkt erop alsof je in de eerdere bedreiging een uitweg zoekt voor haar meest recente tirades.

quote:
Ik vind dat het gebruik van de term racisme volledig buiten zijn oorspronkelijke betekenis wordt gebruikt. Ik zou me eens verdiepen in stromingen en ideologieën waar racisme wel in zijn juiste betekenis wordt gebruikt en dan begrijp je wat ik bedoel.
Dat mag je vinden verder. Als jurist heb ik mij meermaals verdiept in dit walgelijke fenomeen. Ik ben dan ook tot de ontdekking gekomen dat mensen die graag focussen op de definities, over het algemeen de discussie wensen te laten ontsporen. Het gaat dan niet over de inhoud, maar over de definitie. Zoals al eerder gezegd, discriminatie of racisme - het is onwenselijk.

quote:
Het gevoel om gediscrimineerd te worden is vaak een subjectieve beleving. Ik zeg niet altijd, want er zijn terdege voorbeelden te noemen waar wel degelijk op basis van huidskleur en afkomst gediscrimineerd wordt. Maar tegelijkertijd wordt het ook ingezet wanneer iemand het niet eens is met de opvatting van een ander. Als de ene Turk de andere Turk bekritiseert is er dan sprake van racisme of zelfs van discriminatie? Natuurlijk niet.
Dat ligt geheel aan de vorm waarop het geuit wordt. Het is idioot om te stellen dat je niet je eigen volk kan discrimineren. Sterker nog, in het verleden was dit zelfs veelvuldig aan de orde. Denk met name aan de Joden die met de nazi's heulden. Kritiek op zichzelf is niet discriminatoir, mits het niet betrekking heeft op bijvoorbeeld raciale of etnische aspecten.

quote:
Er is sprake van een ideologisch, sociologisch, maatschappelijk of politiek verschil. Daarvoor kun je simpelweg niet de racistenkaart blijven trekken. Vind ik totaal ongeloofwaardig en zelfs een kul argument.
Dat is hier het punt helemaal niet - en heeft verder ook (wederom) niets te maken met haar meest recente tirade op twitter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_163393766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat Umar schold op Marokkanen? Erdogan is de leider van Turkije, een compleet ander land.
Ik ken de tweet hoor. Die was gericht op Marokkaanse jongeren die haar lastig vielen, uitscholden en haar telefoon afpakte. Het is een boze maar ook een begrijpelijke tweet bezien de gehele voorgeschiedenis aan intimidatie en bedreigingen als gevolg van kritische columns over Erdogan.
pi_163393786
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ken de tweet hoor. Die was gericht op Marokkaanse jongeren die haar lastig vielen, uitscholden en haar telefoon afpakte. Het is een boze maar ook een begrijpelijke tweet bezien de gehele voorgeschiedenis aan intimidatie en bedreigingen als gevolg van kritische columns over Erdogan.
Marokkanen hebben helemaal niets te schaften met Erdogan. Wat bazel je nou toch allemaal man?
pi_163393824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik raad je aan om haar Twitterpagina te bezoeken - en je hoofd uit haar reet te halen. Het gaat hier helemaal niet om een tweet gericht op die specifieke jongeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_163393859
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoals gezegd, je reageert in het geheel niet op mijn post. Je komt met het verhaal omtrent Turken, Turkije - en de dreigementen richting haar. Iets dat niet in mijn post voorkomt. Zoals gezegd, haar meest recente twitter-tirade heeft helemaal niets daarmee te maken. Ludachrist heeft je daar dan ook al eerder haarfijn op gewezen. Het lijkt erop alsof je in de eerdere bedreiging een uitweg zoekt voor haar meest recente tirades.

[..]

Dat mag je vinden verder. Als jurist heb ik mij meermaals verdiept in dit walgelijke fenomeen. Ik ben dan ook tot de ontdekking gekomen dat mensen die graag focussen op de definities, over het algemeen de discussie wensen te laten ontsporen. Het gaat dan niet over de inhoud, maar over de definitie. Zoals al eerder gezegd, discriminatie of racisme - het is onwenselijk.

[..]

Dat ligt geheel aan de vorm waarop het geuit wordt. Het is idioot om te stellen dat je niet je eigen volk kan discrimineren. Sterker nog, in het verleden was dit zelfs veelvuldig aan de orde. Denk met name aan de Joden die met de nazi's heulden. Kritiek op zichzelf is niet discriminatoir, mits het niet betrekking heeft op bijvoorbeeld raciale of etnische aspecten.

[..]

Dat is hier het punt helemaal niet - en heeft verder ook (wederom) niets te maken met haar meest recente tirade op twitter.
Zoals ik ook net aan Koos melde, je kunt de inhoud van die tweet niet loskoppelen aan de voorgeschiedenis van intimidaties en bedreigingen vanuit de Turkse hoek. Anders zou je niet gedwongen uit jouw buurt hoeven te vertrekken.

Je kunt ideologische verschillen hebben zoals we die nu ook hebben tussen nationalisten en pro-Europeanen. Ze maken elkaar voor alles uit maar ik zou het geen racisme of discriminatie willen noemen.
pi_163393874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Marokkanen hebben helemaal niets te schaften met Erdogan. Wat bazel je nou toch allemaal man?
Niet zo naïef Koos.
pi_163393889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet zo naïef Koos.
Kan je deze post toelichten want ik snap hem niet.

Sinds wanneer geven Marokkanen een neuk om Erdogan-nieuws?
pi_163393902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zoals ik ook net aan Koos melde, je kunt de inhoud van die tweet niet loskoppelen aan de voorgeschiedenis van intimidaties en bedreigingen vanuit de Turkse hoek. Anders zou je niet gedwongen uit jouw buurt hoeven te vertrekken.

Je kunt ideologische verschillen hebben zoals we die nu ook hebben tussen nationalisten en pro-Europeanen. Ze maken elkaar voor alles uit maar ik zou het geen racisme of discriminatie willen noemen.
Wel degelijk. Je probeert hier een excuus te verzinnen voor discriminatoire uitspraken van Ebru. Het is zeer en zeer stuitend en wat mij betreft ook exemplarisch voor de oogkleppen van een groep mensen aan de rechterkant van het politieke spectrum.
Allah Al Watan Al Malik
pi_163393978
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Omdat Ebru binnen haar columns kritisch is naar de multiculturele integratie vanuit islamitische landen. Ze schrijft ook islam-kritische columns en dat valt ook bij veel Marokkanen verkeerd. Dus dat ze geïntimideerd en beroofd is door Marokkaanse jongeren vind ik niet zo vreemd. Zeker nadat ze met haar arrestatie in Turkije een bekend gezicht werd op social media.
pi_163394480
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Omdat Ebru binnen haar columns kritisch is naar de multiculturele integratie vanuit islamitische landen. Ze schrijft ook islam-kritische columns en dat valt ook bij veel Marokkanen verkeerd. Dus dat ze geïntimideerd en beroofd is door Marokkaanse jongeren vind ik niet zo vreemd. Zeker nadat ze met haar arrestatie in Turkije een bekend gezicht werd op social media.
Dan heeft dat alsnog geen zak met Erdogan te maken.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:57:25 #105
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_163432848
Voor de geïnteresseerden: vanaf 13:05 zit Umar in het Radio 2-programma Gijs 2.0...
http://radioplayer.npo.nl/radio2/
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:48:20 #106
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_163434175
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:57 schreef Kopiko het volgende:
Voor de geïnteresseerden: vanaf 13:05 zit Umar in het Radio 2-programma Gijs 2.0...
http://radioplayer.npo.nl/radio2/
Ze is moe, wil haar oude vertrouwde zorgeloze leventje terug, neigt naar het inschakelen van psychische hulp. Enkele quotes (binnenkort terug te luisteren neem ik aan):

13:27
Ze heeft geen spijt van haar Erdogan-tweet(s):
"Wel spijt van de ellende die ik mijn omgeving heb aangedaan, van de problemen die ik mijn ouders en vrienden heb bezorgd".

13:29
"Ik denk bij wat ik zeg absoluut niet na over consequenties die het voor anderen zou kunnen hebben. Als ik dat minder vaak zou vergeten zou ik minder vaak in problemen komen."

13:30
"Ik word al jaren - als ik de deur uitga - bedreigd, uitgescholden, intimiderend bejegend."

13:41
Over de aangifte ivm de Marokkanen-tweet:
"Wat de aanklacht is? Geen idee, ik heb dat allemaal genegeerd"

13:45
"Ik eet momenteel zelfs even geen Turks eten. Dat zal ook wel weer discriminerend overkomen."

[ Bericht 0% gewijzigd door Kopiko op 01-07-2016 13:56:42 ]
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:59:20 #107
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163434412
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Moslim broeders en sisters is niet beperkt tot mocro's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')