Ah ja, van het zolang het een ander is die bloed geeft het niet... Is dat niet juist wat jij die "elite" kwalijk neemt?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 18:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niemand heeft ooit beweerd dat het geen impact zou hebben. Alleen zijn de verliezen nou ook niet zo denderend dat je van een crisis mag spreken. Verder is het meeste geld verdampt bij de gefortuneerden. Tja. Gaat best prima eigenlijk.
Oei, sterk.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Ah ja, van het zolang het een ander is die bloed geeft het niet... Is dat niet juist wat jij die "elite" kwalijk neemt?
Och het zijn wél Britten hé ? Ik had vroeger een Engelse vriendin die af en toe ook zo vreemd uit de hoek kon komen. Tot ik t zat was en haar lekker in haar eigen sop liet gaar koken. Maar mijn man heeft ook veel hele leuke kennissen in de UK. De mensen die nu raar doen waren altijd al afstandelijk en uit de hoogte bezig. Alleen durven ze er nu rond voor uit komen dat ze geen contact met buitenlanders willen denkt hij.quote:
Samen voor ons eigen!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit schijnen vele niet echt te begrijpen...
Ze spreken allemaal van gunstige deals met de EU, die er niet zouden zijn zonder de EU...
Tenzij de conservatives Boris Johnson als party leader kiezen (wat gezien de interne verdeeldheid verre van waarschijnlijk is) én die toch bereid is verdere politieke zelfmoord te plegen komt het idd nooit zover ...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ondanks het theater dat het EU-parlement vandaag heeft laten zien, denk ik dat het niet tot een brexit komt.
Nu heb ik niet alles kunnen volgens vandaag.
En ik denk dat de EU wrs versneld door gaat met verdere integratie.
Klinkt als Nigel Farage.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het wachten is dus op een idioot met politiek suïcidale neigingen.
Goed, kan de wens een Premier League wedstrijd te bezoeken komend seizoen ook de koelkast in.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Och het zijn wél Britten hé ? Ik had vroeger een Engelse vriendin die af en toe ook zo vreemd uit de hoek kon komen. Tot ik t zat was en haar lekker in haar eigen sop liet gaar koken. Maar mijn man heeft ook veel hele leuke kennissen in de UK. De mensen die nu raar doen waren altijd al afstandelijk en uit de hoogte bezig. Alleen durven ze er nu rond voor uit komen dat ze geen contact met buitenlanders willen denkt hij.![]()
En ik maar denken dat er niks aan de hand was daar....
Op dit moment zijn er logisch gezien maar 2 echte opties voor EU, want niemand vind de EU zoals hij nu is goed.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom denk je dat steeds? Snap het niet echt.
Cameron was toch duidelijk.
Ik ben bang dat dit soort toestanden net zo goed in Nederland gaan gebeuren bij een Nexit. Alle sluimerende xenofobische/racistische sentimenten komen de beerput uitquote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Och het zijn wél Britten hé ? Ik had vroeger een Engelse vriendin die af en toe ook zo vreemd uit de hoek kon komen. Tot ik t zat was en haar lekker in haar eigen sop liet gaar koken. Maar mijn man heeft ook veel hele leuke kennissen in de UK. De mensen die nu raar doen waren altijd al afstandelijk en uit de hoogte bezig. Alleen durven ze er nu rond voor uit komen dat ze geen contact met buitenlanders willen denkt hij.![]()
Ja, mijn ervaringen met Britten zijn anders. Echtgenoot van mijn zwager's zuster is Brit, veel met hem gepraat. Woont nu in Zuid-Frankrijk. Leuke mensen, niet narrowminded iig.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Boris Johnson wil dan iig geen nieuwe verkiezingen, dus hij heeft wel een plan up his sleeve wrs.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tenzij de conservatives Boris Johnson als party leader kiezen (wat gezien de interne verdeeldheid verre van waarschijnlijk is) én die toch bereid is verdere politieke zelfmoord te plegen komt het idd nooit zover ...
Als de grote groep de wereld alleen maar slechter maakt voor de grootste groep burgers omdat ze alleen opkomen voor de belangen van de 1% kan je beter buiten die groep blijven.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:09 schreef erodome het volgende:
Is er al bewijs dat we zonder de EU erop vooruit gaan, want daar gaat het werkelijk om he?
Waarom denk jij (en anderen) dat je met een klein groepje meer voor elkaar krijgt als met een grote groep?
Ze hebben nooit rekening gehouden met het feit dat ze zouden kunnen winnen, Boris is verrast door de onderklasse die ineens massaal is gaan stemmen en zit nu met de handen in het haar wat hij moet. Ik vraag me af hoe hij zijn vrienden in de city onder ogen komt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het zou me totaal niet verbazen als dat er uit komt. Maar dan heeft het brexitkamp zich in feite flink in de vingers gesneden. En ja, dat hadden ze van te voren aan kunnen zien komen.
Helemaal naar de klote zal vast niet het geval zijn. Zie ook alleen brexit fans dat roepen, dat de ander dat zou zeggen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat mist de doorsnee Brit aan die multinationals. Er wordt hier gesteld dat de UK helemaal naar de kloten gaat. Wat ik weerleg dat er ook wel weer andere investeerders komen. Wellicht niet diezelfde multinationals. Maar dat de Britten helemaal naar de kloten gaan daar geloof ik gewoon niet zo in.
En dan straks wel gewoon lekker vrij.
Ik denk dat niemand hier rouwig om is. Jij ook een fijne avond.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:05 schreef BarryOSeven het volgende:
Alles gelezen, ben het met zaken eens en oneens maar ik ga nu niet op reageren. Geen zin om weer om half 12 klaar te zijn met koken. Bedankt voor de bijdragen van eenieder en een fijne avond!
De maakindustrie is het VK de de afgelopen tijd gedecimeerd. Terwijl ze (half) in de EU zaten. Hoe kan je dan beweren dat het VK de EU nodig heeft?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Het VK heeft juist die multinationals nodig om de economie meer te diversificeren richting een maak-industrie. Nu hebben ze een relatief grote diensteneconomie (incl. een financieel waterhoofd), wat oneerbiedig gedefenieerd niet meer is als dozen heen en weer sjouwen zonder veel waarde toe te voegen. Bij een maak-industrie (zie Duitsland) en landbouw-economie (zie NL) worden er echt dingen daadwerkelijk geproduceerd, die in de regel waardevoller zijn. Ik ben persoonlijk een groot pleitbezorger van maak-industrieën.
Lees dit artikel maar: https://en.wikipedia.org/wiki/Manufacturing_in_the_United_Kingdom en kijk ook naar deze schokkende tabel (het VK komt er maar sporadisch in voor): https://en.wikipedia.org/(...)companies_by_revenue
Nu zitten multinationals (Siemens, Airbus, etc.) met hun productiefaciliteiten ook in de VK natuurlijk, maar hun hoofdkantoor niet. Bij grote investeringen in het opzetten van nieuwe productie-eenheden wordt vanuit een Frans hoofdkantoor of Duits hoofdkantoor gekeken naar de business case en plussen en minnen tegen elkaar afgezet. Neem daarbij toch een portie nationaal sentiment mee en het VK wordt dan een stuk onaantrekkelijker om iets nieuws daar te bouwen om zodoende de economie aldaar te moderniseren.
Ze zijn echt fucked up nu en met de huidige politieke chaos wordt het uiteraard niet beter.
Later.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:05 schreef BarryOSeven het volgende:
Alles gelezen, ben het met zaken eens en oneens maar ik ga nu niet op reageren. Geen zin om weer om half 12 klaar te zijn met koken. Bedankt voor de bijdragen van eenieder en een fijne avond!
Zoals ik al zei : mijn man heeft ook veel leuke kennissen in de UK en die doen nog steeds normaal. Er zijn ook heel veel aardige Britten waar prima mee te praten valt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, mijn ervaringen met Britten zijn anders. Echtgenoot van mijn zwager's zuster is Brit, veel met hem gepraat. Woont nu in Zuid-Frankrijk. Leuke mensen, niet narrowminded iig.
Klopt, ik heb zelf nooit slechte ervaringen met Britten, ook op internet niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zoals ik al zei : mijn man heeft ook veel leuke kennissen in de UK en die doen nog steeds normaal. Er zijn ook heel veel aardige Britten waar prima mee te praten valt.
Ik weet niet of we vanwege de EU beter af zijn, heb geen andere alteratieven om mee te vergelijken. Ik weet alleen hoe we er nu voorstaan met de EU.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als de grote groep de wereld alleen maar slechter maakt voor de grootste groep burgers omdat ze alleen opkomen voor de belangen van de 1% kan je beter buiten die groep blijven.
Ik heb nog steeds geen bewijs dat we vanwege e EU beter af zijn. Dat neem jij zo maar zonder discussie aan.
Dit dus, echt nog geen enkel antwoord hierop gekregen...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:13 schreef Trommeldaris het volgende:
Enige wat ik totaal niet hoor is hoe het na en Brexit of eventuele Nexit beter zou gaan. Waarop zullen we geld pakken. Hoe lang duurt het voor de deals rond zijn. Hoeveel verliezen we in de tussentijd?
Mijn man óók daarom werkt hij ook meestal in de UK ipv op het vaste land. Hij kan t doorgaans prima vinden met de Britten. Het ligt natuurlijk ook voor een deel aan jezelf of je met mensen over weg kunt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, ik heb zelf nooit slechte ervaringen met Britten, ook op internet niet.
En ja, ik houd wel van Britten iig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |