abonnement Unibet Coolblue
pi_163337743
quote:
13s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:53 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Ja maar hullie doen het oohoook".
Dat 'ook' is niet van toepassing, want ik gebruik die termen juist nooit (meer).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163337772
De Pond is inmiddels onder de ¤1,20 gezakt, terwijl hij vlak voor het referendum nog op ¤1,31 stond.
pi_163337793
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:57 schreef J.B. het volgende:
De Pond is inmiddels onder de ¤1,20 gezakt, terwijl hij vlak voor het referendum nog op ¤1,31 stond.
op naar de 1 euro!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 27 juni 2016 @ 12:58:52 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163337817
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

op naar de 1 euro!
Minder minder! :P
pi_163337942
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:57 schreef J.B. het volgende:
De Pond is inmiddels onder de ¤1,20 gezakt, terwijl hij vlak voor het referendum nog op ¤1,31 stond.
Ik bied 500 gram!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163338025
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:57 schreef J.B. het volgende:
De Pond is inmiddels onder de ¤1,20 gezakt, terwijl hij vlak voor het referendum nog op ¤1,31 stond.
Ja. GBP zakt hard weg ten opzicht van de Euro.
Make my day!
  maandag 27 juni 2016 @ 13:11:22 #207
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163338081
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:08 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. GBP zakt hard weg ten opzicht van de Euro.
Ik lig in een deuk als we straks pariteit krijgen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163338112
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:36 schreef Red_85 het volgende:
Hoe wil je dat het gaat kunnen werken dan? We zien dat het lukt inderdaad...
Hoe een groot bord voor je kop wil je hebben?
Zolang de verschillende volken ieder gelijkwaardig worden gerepresenteerd is er veel mogelijk.
pi_163338161
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik lig in een deuk als we straks pariteit krijgen.
Mocht ook wel weer na 8 jaar ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_163338179
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik lig in een deuk als we straks pariteit krijgen.
Was in 2011 ook op een haar na het geval.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:19:40 #211
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163338220
Brussels has also emphatically ruled out informal talks on a possible trade deal before the UK triggers article 50. “No notification, no negotiation,” one official said on Sunday. A diplomat added: “If they treat their referendum as a non-event, we will also treat their referendum as a non-event.”

http://www.theguardian.co(...)talks-brexit-fallout

Zoals verwacht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163338259
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Was in 2011 ook op een haar na het geval.
Was dat toen je nog 50% meer USD kreeg voor een euro?

Wie heeft er een leuke Ruttelach meme ;)

Juichend gaan we samen ten onder,
pi_163338273
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Brussels has also emphatically ruled out informal talks on a possible trade deal before the UK triggers article 50. “No notification, no negotiation,” one official said on Sunday. A diplomat added: “If they treat their referendum as a non-event, we will also treat their referendum as a non-event.”

http://www.theguardian.co(...)talks-brexit-fallout

Zoals verwacht.
Ben benieuwd hoe dat verder gaat. No way dat ze al hun schaapjes in twee jaar op het droge krijgen.

Daarmee zijn ze veroordeeld tot de EU, en is een referendum dan weer een wassen neus. Dat is toch ook weer niet het juiste signaal. Ik begrijp deze houding van de EU wel, daar niet van. Maar veel extra sympathie bij tegenstanders zullen ze er niet mee oogsten. Wordt een beetje een ramkoers zo.
pi_163338300
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Brussels has also emphatically ruled out informal talks on a possible trade deal before the UK triggers article 50. “No notification, no negotiation,” one official said on Sunday. A diplomat added: “If they treat their referendum as a non-event, we will also treat their referendum as a non-event.”

http://www.theguardian.co(...)talks-brexit-fallout

Zoals verwacht.
Niet Brussels, maar Merckel. Wir schaffen dass auch!

Leuk voor de Duitse autofabrikanten. Niet zo leuk voor Nederland.
pi_163338306
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:21 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Was dat toen je nog 50% meer USD kreeg voor een euro?

Wie heeft er een leuke Ruttelach meme ;)

Juichend gaan we samen ten onder,
Het maakt niet uit, want reële wisselkoersen zijn stabiel op de lange termijn.
pi_163338318
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het maakt niet uit, want reële wisselkoersen zijn stabiel op de lange termijn.
Ah, nu maakt het niet uit
  maandag 27 juni 2016 @ 13:25:24 #217
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163338325
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat verder gaat. No way dat ze al hun schaapjes in twee jaar op het droge krijgen.

Daarmee zijn ze veroordeeld tot de EU, en is een referendum dan weer een wassen neus. Dat is toch ook weer niet het juiste signaal. Ik begrijp deze houding van de EU wel, daar niet van. Maar veel extra sympathie bij tegenstanders zullen ze er niet mee oogsten. Wordt een beetje een ramkoers zo.
Ik zei al, we moeten ze de EU uit gooien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 juni 2016 @ 13:26:12 #218
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163338343
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:23 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Niet Brussels, maar Merckel. Wir schaffen dass auch!

Leuk voor de Duitse autofabrikanten. Niet zo leuk voor Nederland.
Alleen de financiële sector leidt pijn, maar dat is geen echte economie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163338365
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zei al, we moeten ze de EU uit gooien.
Ik heb meer het idee dat de EU zulke onmogelijke eisen stelt dat je er eigenlijk met goed fatsoen niet uit kunt stappen zonder enorme schade op te lopen. Dat kan ook niet het idee van een unie zijn, wat mij betreft.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:30:58 #220
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163338424
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat de EU zulke onmogelijke eisen stelt dat je er eigenlijk met goed fatsoen niet uit kunt stappen zonder enorme schade op te lopen. Dat kan ook niet het idee van een unie zijn, wat mij betreft.
Waarom zou je dat ook doen? Het zijn en zullen altijd zeer bealngrijke bondgenoten blijven. Denk aan NAVO
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 27 juni 2016 @ 13:31:06 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163338426
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:12 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zolang de verschillende volken ieder gelijkwaardig worden gerepresenteerd is er veel mogelijk.
Maar nooit dat ze cultuur, taal, mentaliteit en grenzen 1 willen maken.
Europa zal altijd een verzameling volken en landen zijn en blijven. Samenwerking en handel voeren tot daar aan toe, maar ga niet op 1 centraal punt alle beslissingen nemen. Je ziet wat er van komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 juni 2016 @ 13:31:12 #222
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163338430
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat verder gaat. No way dat ze al hun schaapjes in twee jaar op het droge krijgen.

Daarmee zijn ze veroordeeld tot de EU, en is een referendum dan weer een wassen neus. Dat is toch ook weer niet het juiste signaal. Ik begrijp deze houding van de EU wel, daar niet van. Maar veel extra sympathie bij tegenstanders zullen ze er niet mee oogsten. Wordt een beetje een ramkoers zo.
Tja ze zijn van dochter bedrijf naar concurrent gegaan. De Eu komt nu op voor de eigen belangen. Het Britse belang doet er immers niet meer toe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163338464
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Brussels has also emphatically ruled out informal talks on a possible trade deal before the UK triggers article 50. “No notification, no negotiation,” one official said on Sunday. A diplomat added: “If they treat their referendum as a non-event, we will also treat their referendum as a non-event.”

http://www.theguardian.co(...)talks-brexit-fallout

Zoals verwacht.
`

Terecht. Je gaat toch niet dat hele carrousel starten als er nog niets besloten is.
pi_163338518
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tja ze zijn van dochter bedrijf naar concurrent gegaan. De Eu komt nu op voor de eigen belangen. Het Britse belang doet er immers niet meer toe.
Je creëert er wel een situatie mee waarin duidelijk wordt dat de EU niet iets is wat je zomaar kunt verlaten. Weer een voorbeeld van het soort politiek wat mensen nu zo zat zijn. "Wij weten wat goed voor u is, en u moet vooral uw bek houden".
pi_163338526
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat verder gaat. No way dat ze al hun schaapjes in twee jaar op het droge krijgen.

Daarmee zijn ze veroordeeld tot de EU, en is een referendum dan weer een wassen neus. Dat is toch ook weer niet het juiste signaal. Ik begrijp deze houding van de EU wel, daar niet van. Maar veel extra sympathie bij tegenstanders zullen ze er niet mee oogsten. Wordt een beetje een ramkoers zo.
Het zijn net kleine kinderen die met hun armen over elkaar gaan zitten mokken omdat ze hun zin niet gekregen hebben. Op zich mogen ze zich formeel opstellen, maar heel veel Europese burgers hebben natuurlijk belang bij gemakkelijke relaties met de Britten.

Maar goed, het belang van de bevolking en het handelen van de EU hebben doorgaans niet zoveel met elkaar te maken, wat dat betreft niks nieuws onder de zon natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:38:26 #226
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163338560
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tja ze zijn van dochter bedrijf naar concurrent gegaan. De Eu komt nu op voor de eigen belangen. Het Britse belang doet er immers niet meer toe.
Het lijkt mij verstandiger de rust te nemen en goed te onderhandelen zodat beide partijen er goed uitkomen en er mogelijk hun voordeel uithalen. Het VK ligt nog altijd binnen Europa.
Als ik eerlijk mag zijn vind ik de reacties van beide kampen kinderachtig, paniek, waanzin. Enfin ik wacht het wel af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163338593
Ik moet zeggen dat ik de reactie van de EU voor het referendum kinderachtig vind, maar van na het referendum toch redelijk goed.

Het is logisch dat, zolang artikel 50 nog niet in werking is gezet, er geen onderhandelingen zijn. Laat de Britten nu eerst maar handelen.
En het is ook logisch dat ze nu het beste voor de EU zelf willen krijgen.

Maar sommige mensen willen de EU de schuld blijven geven. :') De zet is nu toch echt aan de GB zelf.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163338641
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

?? verkeerde been uit bed gestapt? :P
Dacht dat ik duidelijk was, maar goed, mijn excuus indien ik niet duidelijk was.
Ik weet ook wel dat je niet elk individu blij kunt maken, dat is onmogelijk. Wat ik bedoelde is dat ze goed moeten opletten dat ze zich niet nog meer vervreemden van de inwoners van de EU.
Maar hoe dan? Want veruit de meeste onvrede komt voort uit onwetendheid.
pi_163338650
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:40 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de reactie van de EU voor het referendum kinderachtig vind, maar van na het referendum toch redelijk goed.

Het is logisch dat, zolang artikel 50 nog niet in werking is gezet, er geen onderhandelingen zijn. Laat de Britten nu eerst maar handelen.
En het is ook logisch dat ze nu het beste voor de EU zelf willen krijgen.

Maar sommige mensen willen de EU de schuld blijven geven. :') De zet is nu toch echt aan de GB zelf.
Het gaat er niet om wie er schuldig is. Het gaat er om dat door zo halsstarrig aan je procedures vast willen houden en een vertrekkend land daarmee slechts twee jaar geven om de shit te regelen (wat onmogelijk is, getuige de reactie van China bijvoorbeeld) je de indruk wekt dat de EU een soort Hotel California is waar je wel in kunt, maar eigenlijk niet meer uit.

En nogmaals, ik begrijp dat je voor jezelf het beste wilt, maar dit is politiek gezien niet het signaal wat je af wilt geven aan al morrende burgers in andere lidstaten.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:43:17 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163338653
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:40 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de reactie van de EU voor het referendum kinderachtig vind, maar van na het referendum toch redelijk goed.

Het is logisch dat, zolang artikel 50 nog niet in werking is gezet, er geen onderhandelingen zijn. Laat de Britten nu eerst maar handelen.
En het is ook logisch dat ze nu het beste voor de EU zelf willen krijgen.

Maar sommige mensen willen de EU de schuld blijven geven. :') De zet is nu toch echt aan de GB zelf.
De EU doet het nu goed. Geef de Britten geen kans om de EU verder te chanteren door de optie om te blijven/en om weg te gaan beide open te houden.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:44:25 #231
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163338674
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar hoe dan? Want veruit de meeste onvrede komt voort uit onwetendheid.
Exact! Onwetendheid.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:44:40 #232
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163338680
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:40 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de reactie van de EU voor het referendum kinderachtig vind, maar van na het referendum toch redelijk goed.

Het is logisch dat, zolang artikel 50 nog niet in werking is gezet, er geen onderhandelingen zijn. Laat de Britten nu eerst maar handelen.
En het is ook logisch dat ze nu het beste voor de EU zelf willen krijgen.

Maar sommige mensen willen de EU de schuld blijven geven. :') De zet is nu toch echt aan de GB zelf.
Die zet hebben ze toch gemaakt. Namelijk eerst kijken hoe we het gaan aanpakken alvorens we artikel 50 laten ingaan. Gods allemachtig je hebt ook met een grote groep remainers te maken. Bovendien ligt de politiek in het VK overhoop. Als EU ga je dan nu toch niet straffen uitdelen dat binnen twee dagen dat artikel moet worden ingezet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163338683
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:40 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de reactie van de EU voor het referendum kinderachtig vind, maar van na het referendum toch redelijk goed.

Het is logisch dat, zolang artikel 50 nog niet in werking is gezet, er geen onderhandelingen zijn. Laat de Britten nu eerst maar handelen.
En het is ook logisch dat ze nu het beste voor de EU zelf willen krijgen.

Maar sommige mensen willen de EU de schuld blijven geven. :') De zet is nu toch echt aan de GB zelf.
De onderhandelingen beginnen in oktober. Dat is vanaf dag 1 duidelijk gemaakt. Eerst een nieuwe premier kiezen die dan de onderhandelingen gaat starten. We zitten al bijna in juli. Dus die paar maandjes kunnen er heus wel bij. Brussel heeft niks te dicteren, de Britten hebben Brexit gestemd en bepalen hun eigen onderhandelingsstrategieën met hun eigen tijdsduur binnen die twee jaar. Maar het is natuurlijk leuk om te zien hoe ze pareltjes zweten in Brussel. :)
  maandag 27 juni 2016 @ 13:48:05 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163338767
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

De onderhandelingen beginnen in oktober. Dat is vanaf dag 1 duidelijk gemaakt. Eerst een nieuwe premier kiezen die dan de onderhandelingen gaat starten. We zitten al bijna in juli. Dus die paar maandjes kunnen er heus wel bij. Brussel heeft niks te dicteren, de Britten hebben Brexit gestemd en bepalen hun eigen onderhandelingsstrategieën met hun eigen tijdsduur binnen die twee jaar. Maar het is natuurlijk leuk om te zien hoe ze pareltjes zweten in Brussel. :)
Inderdaad, de pond doet het beter dan ooit, Schotland is helemaal happy, de britse banken stijgen naar recordhoogten en de politiek is totaal eensgezind daar over een zeer goed uitgewerkt exitplan.

Toppositie _O-
pi_163338791
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:31 schreef Red_85 het volgende:
Maar nooit dat ze cultuur, taal, mentaliteit en grenzen 1 willen maken.
Europa zal altijd een verzameling volken en landen zijn en blijven. Samenwerking en handel voeren tot daar aan toe, maar ga niet op 1 centraal punt alle beslissingen nemen. Je ziet wat er van komt.
:')
pi_163338813
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:44 schreef Elzies het volgende:
De onderhandelingen beginnen in oktober. Dat is vanaf dag 1 duidelijk gemaakt. Eerst een nieuwe premier kiezen die dan de onderhandelingen gaat starten. We zitten al bijna in juli. Dus die paar maandjes kunnen er heus wel bij. Brussel heeft niks te dicteren, de Britten hebben Brexit gestemd en bepalen hun eigen onderhandelingsstrategieën met hun eigen tijdsduur binnen die twee jaar. Maar het is natuurlijk leuk om te zien hoe ze pareltjes zweten in Brussel. :)
pi_163338826
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De EU doet het nu goed. Geef de Britten geen kans om de EU verder te chanteren door de optie om te blijven/en om weg te gaan beide open te houden.
Maar als we het formeel gaan doen dan moet de EU de art 50 brief afwachten en tot die tijd de Britten gewoon als lid behandelen. Dus mogen ze dan bij elk overleg aanwezig zijn en en mogen ze meedingen naar de vrijgekomen plek in de EC.

Gebruik de komende maanden nou gewoon even om te zorgen dat je klaar bent om de zaken in twee jaar te regelen. Dat is dan niet zo goed voor de machtswellustige EU-ers en hun wraakzucht, maar wel veel beter voor de burgers van de resterende lidstaten, je weet wel, die mensen voor wie de EU zou moeten werken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:52:04 #238
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163338850
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar hoe dan? Want veruit de meeste onvrede komt voort uit onwetendheid.
"Ze begrijpen het niet"
"Beter uitleggen"
"Jip en Janneke taal"
:')

Ik geloof dat de meeste Europeanen donders goed weten hoe erg ze genaaid worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 juni 2016 @ 13:52:35 #239
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163338867
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je creëert er wel een situatie mee waarin duidelijk wordt dat de EU niet iets is wat je zomaar kunt verlaten. Weer een voorbeeld van het soort politiek wat mensen nu zo zat zijn. "Wij weten wat goed voor u is, en u moet vooral uw bek houden".
Mensen wilden toch dat de Eu voor ze op kwam? Dat is exact wat er nu gebeurd. Anders duren onderhandelingen met bv Canada ook niet zo lang.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163338873
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, de pond doet het beter dan ooit, Schotland is helemaal happy, de britse banken stijgen naar recordhoogten en de politiek is totaal eensgezind daar over een zeer goed uitgewerkt exitplan.

Toppositie _O-
En in de tussentijd, terwijl we ons warmen aan de Britse brandjes, moet Italie haar banken met 40 mrd steunen. Straffen zullen we ze, die Britten. http://www.nu.nl/economie(...)un-bankensector.html

Het doet me een beetje denken, om maar in de belevingswereld van de meerderheid hier te blijven, dat je de grootste lol heb om iemand die net een 2 voor zijn proefwerk heeft gekregen, terwijl je zelf net een 3 kreeg.

Kennelijk waren die Britse kiezers dan wel bijzonder dom, maar niet uitzonderlijk dom voor een gemiddelde Europeaan. :D
pi_163338877
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wie er schuldig is. Het gaat er om dat door zo halsstarrig aan je procedures vast willen houden en een vertrekkend land daarmee slechts twee jaar geven om de shit te regelen (wat onmogelijk is, getuige de reactie van China bijvoorbeeld) je de indruk wekt dat de EU een soort Hotel California is waar je wel in kunt, maar eigenlijk niet meer uit.

En nogmaals, ik begrijp dat je voor jezelf het beste wilt, maar dit is politiek gezien niet het signaal wat je af wilt geven aan al morrende burgers in andere lidstaten.
Die procedure kan verlengd worden, zij het enkel met unanieme instemming van alle 27 EU-landen (dus exclusief het VK) gedurende het uittredingsproces
  maandag 27 juni 2016 @ 13:54:09 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163338898
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar als we het formeel gaan doen dan moet de EU de art 50 brief afwachten en tot die tijd de Britten gewoon als lid behandelen. Dus mogen ze dan bij elk overleg aanwezig zijn en en mogen ze meedingen naar de vrijgekomen plek in de EC.

Gebruik de komende maanden nou gewoon even om te zorgen dat je klaar bent om de zaken in twee jaar te regelen. Dat is dan niet zo goed voor de machtswellustige EU-ers en hun wraakzucht, maar wel veel beter voor de burgers van de resterende lidstaten, je weet wel, die mensen voor wie de EU zou moeten werken.
Het is geen wraakzucht. Het is zorgen dat de UK niet meer in de positie zit om met allerlei chantage er privileges voor zichzelf uit te slepen.

Als er onderhandelt gaat worden moet er niet steeds maar het idee boven de markt blijven hangen dat ze uiteindelijk toch willen blijven met verregaandere concessies van de EU dan eerder gedaan zijn.
pi_163338921
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is geen wraakzicht. Het is zorgen dat de UK niet meer in de positie zit om met allerlei chantage er privileges voor zichzelf uit te slepen.

Als er onderhandelt gaat worden moet er niet steeds maar het idee boven de markt blijven hangen dat ze uiteindelijk toch willen blijven met verregaandere concessies van de EU dan eerder gedaan zijn.
Welke chantage heeft dan plaatsgevonden?
pi_163338931
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mensen wilden toch dat de Eu voor ze op kwam? Dat is exact wat er nu gebeurd. Anders duren onderhandelingen met bv Canada ook niet zo lang.
Ze weten mij anders niet uit te leggen waarom dit in ons aller belang is. De enige indruk die ze nu wekken is dat je geketend aan de EU vast zit.

Misschien dat jij het mij uit kan leggen en dat ik het dan prima kan begrijpen, maar zou je niet een statement van Brussel verwachten over de gekozen koers en waarom dat het beste is voor ons allemaal? Iets met begrip kweken en zo?
  maandag 27 juni 2016 @ 13:55:46 #245
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163338939
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wie er schuldig is. Het gaat er om dat door zo halsstarrig aan je procedures vast willen houden en een vertrekkend land daarmee slechts twee jaar geven om de shit te regelen (wat onmogelijk is, getuige de reactie van China bijvoorbeeld) je de indruk wekt dat de EU een soort Hotel California is waar je wel in kunt, maar eigenlijk niet meer uit.

En nogmaals, ik begrijp dat je voor jezelf het beste wilt, maar dit is politiek gezien niet het signaal wat je af wilt geven aan al morrende burgers in andere lidstaten.
Maar het is ook een hotel Californië. Daar is ook voor gewaarschuwd dat een exit zeer moeilijk en kostbaar zal worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163338950
Britten geven ons de middelvinger, en toch vindt half FOK! dat heel Europa naar de pijpen van de eilandbewoners moet dansen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 27 juni 2016 @ 13:56:32 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163338957
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:54 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Welke chantage heeft dan plaatsgevonden?
Allerlei privileges eisen of anders gaan ze weg.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:56:41 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163338961
de UK heeft toch de stekker ergens uitgetrokken, dan moeten ze ook maar op de blaren zitten, wat niet wil zeggen dat je dan maar vijandig uit elkaar moet gaan maar ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 27 juni 2016 @ 13:56:56 #249
37769 erodome
Zweefteef
pi_163338967
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat de EU zulke onmogelijke eisen stelt dat je er eigenlijk met goed fatsoen niet uit kunt stappen zonder enorme schade op te lopen. Dat kan ook niet het idee van een unie zijn, wat mij betreft.
Vind dit geen onmogelijke eis. Waarom zou de eu op moeten draaien voor het feit dat hun dit niet overdacht hebben en eerder met punten bij hun zijn gekomen als partner zijnde?

Langere onzekerheid is niet goed voor de eu, dat die vlotjes duidelijkheid willen is redelijk.
Vind wel dat dat best even mag duren, hoeft niet morgen al, maar als engeland een paar maanden heeft gehad om zichzelf te hergroeperen kunnen ze naar de eu stappen voor onderhandelingen. Dan wel met duidelijkheid, weg of niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163338991
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Was in 2011 ook op een haar na het geval.
2009 toch? januari...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163339005
Boris Johnson heeft gewoon geen plan. Nigel Farage heeft geen plan. Niemand heeft een plan. Lekker bezig Britten!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163339008
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, de pond doet het beter dan ooit, Schotland is helemaal happy, de britse banken stijgen naar recordhoogten en de politiek is totaal eensgezind daar over een zeer goed uitgewerkt exitplan.

Toppositie _O-
De financiële markten moeten niet zo zeuren. Natuurlijk doet men dramatisch over Brexit omdat pro-Europeanen deze werkelijkheid niet voor zich zagen. It's all in the game. GB heeft een stabiele economie die dit tijdelijke verlies kan opvangen. We zijn immers pas drie dagen verder en dit is de vierde dag dat de Britten in meerderheid kozen voor een Brexit. Die is definitief en wordt niet terug gedraaid, ongeacht alle spookverhalen die je hierover in de social media leest. Zie het als een vorm van frustratie, een vorm van rouwproces. Als de uitslag omgekeerd was geweest had de andere partij zitten schelden.

Dat geldt ook voor de Schotten. Ze hebben in 2014 gekozen om te blijven en dan heb je niet zomaar een, twee, drie een onafhankelijkheidsreferendum. Dat kost tijd, voorbereiding en dan zijn de onderhandelingen al gaande. Dus de Schotten zullen gewoon mee moeten onderhandelen. Iedere expert met een beetje nuchter verstand weet dat je niet binnen een week je onafhankelijkheid kunt uitroepen. Biedt mensen dan ook geen valse hoop. Wij gaan in ieder geval campagne voeren voor een Nexit wat het hoofdonderwerp zal zijn bij de komende landelijke verkiezingen.
pi_163339017
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:56 schreef Re het volgende:
de UK heeft toch de stekker ergens uitgetrokken, dan moeten ze ook maar op de blaren zitten, wat niet wil zeggen dat je dan maar vijandig uit elkaar moet gaan maar ja
Tot op heden heeft de UK nog niets gedaan. Ze kunnen ook het gewoon niet doen. Het is maar een volksraadpleging en slechts raadgevend.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:59:06 #254
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163339018
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar als we het formeel gaan doen dan moet de EU de art 50 brief afwachten en tot die tijd de Britten gewoon als lid behandelen. Dus mogen ze dan bij elk overleg aanwezig zijn en en mogen ze meedingen naar de vrijgekomen plek in de EC.

Gebruik de komende maanden nou gewoon even om te zorgen dat je klaar bent om de zaken in twee jaar te regelen. Dat is dan niet zo goed voor de machtswellustige EU-ers en hun wraakzucht, maar wel veel beter voor de burgers van de resterende lidstaten, je weet wel, die mensen voor wie de EU zou moeten werken.
Dat mogen ze dan ook. De Eu wil het echter wel geregeld hebben voor de volgende ep verkiezingen. Wat ook logisch is.

Dat hele plan had er al moeten liggen. Dat is het hele verhaal, er is geen plan waarbij GB niet gaat bloeden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163339020
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:52 schreef J.B. het volgende:

[..]

Die procedure kan verlengd worden, zij het enkel met unanieme instemming van alle 27 EU-landen (dus exclusief het VK) gedurende het uittredingsproces
OK. Die unanimiteit vind ik wel raar. Zou je het niet door een onafhankelijke instantie willen laten toetsen of het noodzakelijk is? In plaats van een beetje favors te winnen bij de andere leden? Nu kun je dus nog steeds royaal genaaid worden.

Ik denk dat, met de groeiende anti-EU-sentimenten, de EU beter als een zorgzame vader uit de hoek kan komen dan als de rancuneuze schoonmoeder. De keiharde toon zal populisten elders alleen maar bevestigen in hun toon en rede.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:59:53 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163339035
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tot op heden heeft de UK nog niets gedaan. Ze kunnen ook het gewoon niet doen. Het is maar een volksraadpleging en slechts raadgevend.
uhmm nee
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163339041
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:58 schreef Nielsch het volgende:
Boris Johnson heeft gewoon geen plan. Nigel Farage heeft geen plan. Niemand heeft een plan. Lekker bezig Britten!
Natuurlijk hebben populisten geen plan. Roemer en Wilders hebben ook geen plan. Die hebben commentaar!
pi_163339049
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

De onderhandelingen beginnen in oktober. Dat is vanaf dag 1 duidelijk gemaakt. Eerst een nieuwe premier kiezen die dan de onderhandelingen gaat starten. We zitten al bijna in juli. Dus die paar maandjes kunnen er heus wel bij. Brussel heeft niks te dicteren, de Britten hebben Brexit gestemd en bepalen hun eigen onderhandelingsstrategieën met hun eigen tijdsduur binnen die twee jaar. Maar het is natuurlijk leuk om te zien hoe ze pareltjes zweten in Brussel. :)
Die twee jaar gaan toch pas in als artikel 50 wordt aangeroepen?

Dus als ze nog vijf jaar willen wachten blijven ze nog vijf jaar in de EU, maar zodra ze eenmaal beginnen worden na twee jaar alle verdragen eenzijdig opgezegd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163339058
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:59 schreef Re het volgende:

[..]

uhmm nee
Vertel, wat heeft het VK officieel gedaan dan?
pi_163339068
De EU heeft wel een plan! Denken we, het is namelijk geheim. ;)
  maandag 27 juni 2016 @ 14:01:27 #261
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163339070
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vertel, wat heeft het VK officieel gedaan dan?
naar mijn weten was het geen raadgevend referendum
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 27 juni 2016 @ 14:01:49 #262
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_163339077
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
Britten geven ons de middelvinger, en toch vindt half FOK! dat heel Europa naar de pijpen van de eilandbewoners moet dansen.
Doe toch niet zo kinderachtig dramatisch met je middelvinger. De Britten blijven gewoon bij Europa horen en blijven gewoon handel met ons drijven. Ik heb de afgelopen dagen enkel sussende, geruststellende woorden gehoord van kamp Brexit, en dan met name Boris Johnson. De hand naar het vasteland blijft gewoon uitgestoken, ook al willen ze niet meer bij het politieke clubje van de EU horen.

Het is hun goed recht om deze beslissing te nemen en er is helemaal niets beledigend of ongepast aan.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:01:53 #263
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163339080
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mensen wilden toch dat de Eu voor ze op kwam? Dat is exact wat er nu gebeurd. Anders duren onderhandelingen met bv Canada ook niet zo lang.
Wie zegt mij dat dat komt omdat ze opkomen voor de mensen?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_163339081
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:58 schreef Nielsch het volgende:
Boris Johnson heeft gewoon geen plan. Nigel Farage heeft geen plan. Niemand heeft een plan. Lekker bezig Britten!
Gelukkig hebben wij Geert..
Oh wacht.. _O-
Make my day!
pi_163339086
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
Britten geven ons de middelvinger, en toch vindt half FOK! dat heel Europa naar de pijpen van de eilandbewoners moet dansen.
Ja maar de EU is zo slecht. Wij leven in een hel, een dictatuur waar de mensen uit Noord-Korea nog niet eens heen willen. De EU is ontstaan door een groep mensen die alleen maar geld wilde. Geen enkel voordeel komt er uit voort. Wij zijn slaven in dit gigantische rad van ellende.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:02:07 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163339090
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:01 schreef invalidusername het volgende:
De EU heeft wel een plan! Denken we, het is namelijk geheim. ;)
Die hebben zeker een plan. Dat heet Artikel 50.
pi_163339091
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:59 schreef Re het volgende:

[..]

uhmm nee
Jawel, alleen Cameron heeft gezegd dat hij de uitslag respecteert en zal volgen. Maar goed, Cameron is er niet meer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163339094
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is geen wraakzucht. Het is zorgen dat de UK niet meer in de positie zit om met allerlei chantage er privileges voor zichzelf uit te slepen.

Als er onderhandelt gaat worden moet er niet steeds maar het idee boven de markt blijven hangen dat ze uiteindelijk toch willen blijven met verregaandere concessies van de EU dan eerder gedaan zijn.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat als je na de artikel 50 brief nog moet beginnen met het verzamelen van personeel om de Brexit te regelen, dat die 2 jaar dan wel heel erg krap wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:02:28 #269
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163339097
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ze weten mij anders niet uit te leggen waarom dit in ons aller belang is. De enige indruk die ze nu wekken is dat je geketend aan de EU vast zit.

Misschien dat jij het mij uit kan leggen en dat ik het dan prima kan begrijpen, maar zou je niet een statement van Brussel verwachten over de gekozen koers en waarom dat het beste is voor ons allemaal? Iets met begrip kweken en zo?
Dat hebben ze vaak gedaan de afgelopen dagen, voor de overige lidstaten is duidelijkheid en jalmte het belangrijkste dus geen informele gesprekken zodat 7 jaar lang onduidelijk blijft hoe het er uit gaat zien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163339099
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar het is ook een hotel Californië. Daar is ook voor gewaarschuwd dat een exit zeer moeilijk en kostbaar zal worden.
Maar dat was het niet toen men er in stapte. Dat het zo complex en kostbaar is, is iets wat gaandeweg is ontstaan. En ja, daar hebben de Britten natuurlijk mee ingestemd. Maar dat kun je dan niet afwimpelen op de burgers, die er nota bene geen flauw benul van hebben en die constant met propaganda bestookt zijn door beide kampen.

Het komt heel erg over als "jullie wilden dit referendum en jullie hebben er als domme koeien op gestemd, dus nu doen we er ook alles aan om jullie het te laten berouwen!". Ik vind dat niet de juiste houding, ook al snap ik waar het vandaan komt.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:02:58 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163339107
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Doe toch niet zo kinderachtig dramatisch met je middelvinger. De Britten blijven gewoon bij Europa horen en blijven gewoon handel met ons drijven. Ik heb de afgelopen dagen enkel sussende, geruststellende woorden gehoord van kamp Brexit, en dan met name Boris Johnson. De hand naar het vasteland blijft gewoon uitgestoken, ook al willen ze niet meer bij het politieke clubje van de EU horen.

Het is hun goed recht om deze beslissing te nemen en er is helemaal niets beledigend of ongepast aan.
ja dat als een ex die je wil troosten...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163339118
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben populisten geen plan. Roemer en Wilders hebben ook geen plan. Die hebben commentaar!
En daarom ben ik tegen dit soort referenda.
Makkelijk onvrede en onderbuikgevoelens ophalen, maar geen goed aternatief of plan hoeven hebben.
Make my day!
  maandag 27 juni 2016 @ 14:04:03 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163339129
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jawel, alleen Cameron heeft gezegd dat hij de uitslag respecteert en zal volgen. Maar goed, Cameron is er niet meer.
oh nou waar praten we dan over, als het toch maar raadgevend is kun je het makkelijk over een jaartje of 2 naast je neerleggen...

of zo...

maar ik dacht eigenlijk dat het bindend was, vandaar,
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163339136
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:01 schreef Re het volgende:

naar mijn weten was het geen raadgevend referendum
Daar denken ze in het VK iig genuanceerd over getuige een tweet van David Lammy waarin hij het parlement oproept om 'de waanzin te stuiten'.
pi_163339147
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar dat was het niet toen men er in stapte. Dat het zo complex en kostbaar is, is iets wat gaandeweg is ontstaan. En ja, daar hebben de Britten natuurlijk mee ingestemd. Maar dat kun je dan niet afwimpelen op de burgers, die er nota bene geen flauw benul van hebben en die constant met propaganda bestookt zijn door beide kampen.
Dan hadden die burgers eerder aan de rem moeten trekken. Je kan niet zo ver komen en er dan denken ongeschonden uit te komen.

quote:
Het komt heel erg over als "jullie wilden dit referendum en jullie hebben er als domme koeien op gestemd, dus nu doen we er ook alles aan om jullie het te laten berouwen!". Ik vind dat niet de juiste houding, ook al snap ik waar het vandaan komt.
Welke houding dan? Welke opmerking? De EU geeft vooral aan dat ze eruit moeten stappen als dat de wil van de Britten is.

Je kan alleen niet verwachten dat iedereen mee gaat werken aan informele onderhandelingen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163339159
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die hebben zeker een plan. Dat heet Artikel 50.
Neen, de zes foudning partners hebben onderling vorige week toevallig afgesproken hoe het verder moet met de EU. Tot verbazing van de andere 21. Maar dat mogen wij, noch de rest, weten hoe en wat.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:05:35 #277
37769 erodome
Zweefteef
pi_163339162
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die zet hebben ze toch gemaakt. Namelijk eerst kijken hoe we het gaan aanpakken alvorens we artikel 50 laten ingaan. Gods allemachtig je hebt ook met een grote groep remainers te maken. Bovendien ligt de politiek in het VK overhoop. Als EU ga je dan nu toch niet straffen uitdelen dat binnen twee dagen dat artikel moet worden ingezet.
Wat voor zin heeft het dan om nu al te onderhandelen? Zolang de boel daar zo overhoop ligt nog zal dat niet veel opleveren.

Laat ze dat eerst maar eens duidelijk krijgen voor zichzelf, dan of een artikel 50 laten ingaan, of afspreken niet te vertrekken en dan ook echt daarvoor gaan.
Vind de eis of een artikel 50 of geen onderhandelingen over vertrek echt meer dan redelijk. Waarom een hoop extra onrust in de eu creeeren die uit dat soort onderhandelingen voortkomt als de andere partij nog niet eens zeker weet wat ze willen doen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:05:51 #278
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163339165
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:01 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Wie zegt mij dat dat komt omdat ze opkomen voor de mensen?
Omdat ze de beste deal er uit willen slepen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163339176
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:04 schreef Re het volgende:

[..]

oh nou waar praten we dan over, als het toch maar raadgevend is kun je het makkelijk over een jaartje of 2 naast je neerleggen...

of zo...

maar ik dacht eigenlijk dat het bindend was, vandaar,
neen, het is formeel technisch even bindend als dat Oekraine referendum.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:06:14 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163339177
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar denken ze in het VK iig genuanceerd over getuige een tweet van David Lammy waarin hij het parlement oproept om 'de waanzin te stuiten'.
de Schotten willen het in iig veto-en geloof ik

(maar ik dacht echt dat het een bindend referendum was, :@)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163339188
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:04 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dan hadden die burgers eerder aan de rem moeten trekken. Je kan niet zo ver komen en er dan denken ongeschonden uit te komen.

[..]

Welke houding dan? Welke opmerking? De EU geeft vooral aan dat ze eruit moeten stappen als dat de wil van de Britten is.

Je kan alleen niet verwachten dat iedereen mee gaat werken aan informele onderhandelingen.
Omdat je eerst Artikel 50 moet aanroepen, en daarna twee jaar hebt om je shit op orde te krijgen. Dat is veel te kort en daar heeft de UK ook helemaal het personeel niet voor. Dan kun je blijkbaar verlenging krijgen, maar alleen als alle lidstaten het er mee eens zijn. Ook niet echt een objectieve factor.

Daarmee wek je de indruk als EU dat je 'er echt wel uit kunt stappen!' maar niet zonder eerst je voet te amputeren. Ook een soort gijzeling, vind ik niet netjes.
pi_163339202
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Omdat ze de beste deal er uit willen slepen.
Heul niet.
pi_163339203
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:01 schreef Re het volgende:

[..]

naar mijn weten was het geen raadgevend referendum
jawel
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163339223
Zou ook helemaal niet raar zijn als het in het hoger of lagerhuis (weet niet welke aan zet is) afgestemd wordt.

Dan heb je wel een klein burgeroorlogje, maar dat had je toch al.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:08:27 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163339228
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Omdat je eerst Artikel 50 moet aanroepen, en daarna twee jaar hebt om je shit op orde te krijgen. Dat is veel te kort en daar heeft de UK ook helemaal het personeel niet voor. Dan kun je blijkbaar verlenging krijgen, maar alleen als alle lidstaten het er mee eens zijn. Ook niet echt een objectieve factor.

Daarmee wek je de indruk als EU dat je 'er echt wel uit kunt stappen!' maar niet zonder eerst je voet te amputeren. Ook een soort gijzeling, vind ik niet netjes.
of je bereid je gedegen voor, maar ja dat kon men niet

Al denk ik dat er informeel echt wel een en ander kan worden besproken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163339229
quote:
5s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die twee jaar gaan toch pas in als artikel 50 wordt aangeroepen?

Dus als ze nog vijf jaar willen wachten blijven ze nog vijf jaar in de EU, maar zodra ze eenmaal beginnen worden na twee jaar alle verdragen eenzijdig opgezegd.
In oktober wordt de opvolger van Cameron gekozen. Dat is het moment om artikel 50 aan te roepen en de onderhandelingen te starten. Cameron heeft direct na de uitslag gezegd dat hij niet de man is om die onderhandelingen te leiden. Zijn opvolger heeft dan een paar maanden de tijd om zich in te werken en onderhandelingseisen voor te bereiden. Dat ga je natuurlijk niet binnen een week na de uitslag doen. Eerst het verwerkingsproces laten bezinken en dan de nieuw ingeslagen weg in gaan. Dan kan Brussel wel eisen dat ze eerder moeten plaatsvinden, Brussel heeft niets meer te eisen na Brexit. Ook zij moeten zich netjes aan die twee jaar houden. Dus bij voorbaat een mislukte onderhandelingstactiek die voor de Britten niet gaat werken.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:08:37 #287
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163339231
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar dat was het niet toen men er in stapte. Dat het zo complex en kostbaar is, is iets wat gaandeweg is ontstaan. En ja, daar hebben de Britten natuurlijk mee ingestemd. Maar dat kun je dan niet afwimpelen op de burgers, die er nota bene geen flauw benul van hebben en die constant met propaganda bestookt zijn door beide kampen.

Het komt heel erg over als "jullie wilden dit referendum en jullie hebben er als domme koeien op gestemd, dus nu doen we er ook alles aan om jullie het te laten berouwen!". Ik vind dat niet de juiste houding, ook al snap ik waar het vandaan komt.
Dat laatste is jouw mening, ik zie het meer als op komen voor de burgers uit de andere lidstaten. Niemand uit het eu kamp heeft zoiets gezegd, ze hebben zelfs zeer redelijke eisen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163339242
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:03 schreef agter het volgende:

[..]

En daarom ben ik tegen dit soort referenda.
Makkelijk onvrede en onderbuikgevoelens ophalen, maar geen goed aternatief of plan hoeven hebben.
I hear you.

Ik ben ook tegen referenda en zeker als het om zulke onderwerpen gaat. Je vraagt een kleuter ook niet of die inentingen wil.
pi_163339271
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:04 schreef Re het volgende:

[..]

oh nou waar praten we dan over, als het toch maar raadgevend is kun je het makkelijk over een jaartje of 2 naast je neerleggen...

of zo...

maar ik dacht eigenlijk dat het bindend was, vandaar,
De PM heeft zich gesteund door de kamermeerderheid verbonden verklaard. Dat zou genoeg moeten zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163339274
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:08 schreef Re het volgende:

[..]

of je bereid je gedegen voor, maar ja dat kon men niet

Al denk ik dat er informeel echt wel een en ander kan worden besproken
Ja, dat is natuurlijk achterlijk, dat er geen exitstrategie is. Dat mogen Johnson en Farage zich aanrekenen. En burgers kunnen nou eenmaal niet goed inschatten wat de gevolgen zijn van keuzes. Maar om ze dan maar te laten bloeden want "ja, de krappe meerderheid beslist nu eenmaal!" lijkt me ook niet wenselijk.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:10:44 #291
37769 erodome
Zweefteef
pi_163339278
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat als je na de artikel 50 brief nog moet beginnen met het verzamelen van personeel om de Brexit te regelen, dat die 2 jaar dan wel heel erg krap wordt.
Dat klopt, maar waarom dan wel van de ander eisen dat ze de onderhandelingen al beginnen als jij daar nog helemaal niet klaar voor bent?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:10:46 #292
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163339279
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

I hear you.

Ik ben ook tegen referenda en zeker als het om zulke onderwerpen gaat. Je vraagt een kleuter ook niet of die inentingen wil.
:')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163339280
Lange leve de Europese Commissie

quote:
De Europese Commissie zal Spanje en Portugal alsnog straffen voor hun overtreding van de Europese begrotingsregels, nu het Britse referendum en de Spaanse verkiezingen achter de rug zijn.
Dat zeggen bronnen in Brussel tegenover het Financieele Dagblad. Volgens de krant zal de beslissing volgende week worden genomen.

Begin juni besloot commissievoorzitter Jean-Claude Juncker dat een beslissing over de heikele kwestie zou worden uitgesteld. Tegelijkertijd kregen de twee landen een jaar extra om hun tekort onder de vereiste 3 procent van het bruto binnenlands product (bbp) te brengen.

De Commissie vond het economisch en politiek geen geschikt moment om sancties op te leggen. Men vreesde dat Portugal bij marktonrust rond een Brexit onderuit zou kunnen gaan. In Madrid zat door de politieke onzekerheid volgens de Commissie geen regering waarmee afspraken konden worden gemaakt.

Volgens het FD ontkomt de Commissie er nu alsnog niet aan om boetes op te leggen. Spanje had een tekort van 5,1 procent in plaats van de 4,2 procent die het had beloofd. Portugal kwam uit op 4,4 procent, terwijl dat land op 2,7 procent had moeten zitten.
pi_163339287
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:06 schreef Re het volgende:

[..]

de Schotten willen het in iig veto-en geloof ik

(maar ik dacht echt dat het een bindend referendum was, :@)
Ik geloof dat je dat echt dacht. In alle commentaren is er weinig aandacht voor geweest. Te weinig eigenlijk.
pi_163339291
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Omdat je eerst Artikel 50 moet aanroepen, en daarna twee jaar hebt om je shit op orde te krijgen. Dat is veel te kort en daar heeft de UK ook helemaal het personeel niet voor. Dan kun je blijkbaar verlenging krijgen, maar alleen als alle lidstaten het er mee eens zijn. Ook niet echt een objectieve factor.

Daarmee wek je de indruk als EU dat je 'er echt wel uit kunt stappen!' maar niet zonder eerst je voet te amputeren. Ook een soort gijzeling, vind ik niet netjes.
Dan hadden ze daar het personeel voor moeten inhuren.
Het is echt geen rocketscience. De regeling is daar nu eenmaal, daar zijn ze mee akkoord gegaan. Als ze het niet wilde, hadden ze gewoon nooit lid moeten worden.

De EU wil ook gewoon een beperkte onzekerheid in het midden.Als jij in twee jaar je zaken niet in orde kan krijgen, is het simpelweg niet meer het probleem van de EU
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163339318
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:11 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dan hadden ze daar het personeel voor moeten inhuren.
Het is echt geen rocketscience. De regeling is daar nu eenmaal, daar zijn ze mee akkoord gegaan. Als ze het niet wilde, hadden ze gewoon nooit lid moeten worden.

De EU wil ook gewoon een beperkte onzekerheid in het midden.Als jij in twee jaar je zaken niet in orde kan krijgen, is het simpelweg niet meer het probleem van de EU
HOe moet je dat doen als de EU niet wil praten, en zoveel mogelijk onzekerheid in stand wil houden?
pi_163339320
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

:')
Ok, jij kennelijk wel.
pi_163339325
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:11 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dan hadden ze daar het personeel voor moeten inhuren.
Het is echt geen rocketscience. De regeling is daar nu eenmaal, daar zijn ze mee akkoord gegaan. Als ze het niet wilde, hadden ze gewoon nooit lid moeten worden.

De EU wil ook gewoon een beperkte onzekerheid in het midden.Als jij in twee jaar je zaken niet in orde kan krijgen, is het simpelweg niet meer het probleem van de EU
Maar goed, had Cameron dan geen exitstrategie op moeten laten stellen, in het geval zijn volk een onzalig besluit zou nemen?

Kan me niet voorstellen dat ze er niet op ingespeeld hebben, maar die indruk wekken ze nu wel.

EDIT: Bovendien heb je daar de EU ook voor nodig, die niet willen praten voor er iets besloten is. waar moet je dan op anticiperen?
  maandag 27 juni 2016 @ 14:12:53 #299
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163339336
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok, jij kennelijk wel.
Dat toontje van jou bevalt me niet.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163339339
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

In oktober wordt de opvolger van Cameron gekozen. Dat is het moment om artikel 50 aan te roepen en de onderhandelingen te starten. Cameron heeft direct na de uitslag gezegd dat hij niet de man is om die onderhandelingen te leiden. Zijn opvolger heeft dan een paar maanden de tijd om zich in te werken en onderhandelingseisen voor te bereiden. Dat ga je natuurlijk niet binnen een week na de uitslag doen. Eerst het verwerkingsproces laten bezinken en dan de nieuw ingeslagen weg in gaan. Dan kan Brussel wel eisen dat ze eerder moeten plaatsvinden, Brussel heeft niets meer te eisen na Brexit. Ook zij moeten zich netjes aan die twee jaar houden. Dus bij voorbaat een mislukte onderhandelingstactiek die voor de Britten niet gaat werken.
Momenteel heeft Brussel nog van alles te eisen, aangezien het VK gewoon nog in de EU zit. Maar er worden niet echt eisen gesteld, (een deel van) de EU heeft gewoon als standpunt ingenomen dat er best onderhandeld kan worden, maar dan wel als er duidelijkheid is over een vertrek. Artikel 50 zal dus in werking moeten gaan.

Enerzijds vervelend voor die Britten, want in twee jaar kunnen ze een Brexit nooit uitonderhandelen, zeker niet als de EU een beetje tegenwerkt. Aan de andere kant ook wel begrijpelijk, want je wilt wel weten waar je aan toe bent. Als je moet onderhandelen met iemand die er volgens eigen zegge echt uit wil maar de daadwerkelijke stap daartoe niet zet breng je jezelf in een mindere positie, omdat het onderwerp dan kan veranderen van "we gaan eruit op deze manier " naar "we blijven erin als jullie ons dit en dit geven".
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')