Frankrijk heeft aangegeven het akkoord niet op te gaan zeggen.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat dat hoe dan ook zal gebeuren? De Fransen hebben eigenlijk alleen maar last van dat akkoord, die pijn wil je voor een nauwe bondgenoot nog wel lijden maar als die verhouding veranderd is er voor de Fransen eigenlijk geen enkele reden meer om het nog overeind te houden.
Als het doel was de EU van koers te laten veranderen dan kan ik het alleen maar toejuichen.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:43 schreef agter het volgende:
[..]
ukip kan zich wel opheffen. Doel bereikt.
Dat hoeft niet informeel.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als straf voor het niet triggeren van artikel 50 zouden de EU landen natuurlijk informeel de onderhandelingen met Schotland kunnen openen.
http://www.independent.co(...)grants-a7101776.htmlquote:Op maandag 27 juni 2016 00:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Frankrijk heeft aangegeven het akkoord niet op te gaan zeggen.
Dus als hier dadelijk stemmen zijn voor de tweede kamer wordt gekeken naar de opkomst per provincie?quote:Op maandag 27 juni 2016 00:46 schreef agter het volgende:
[..]
Dat hoeft niet informeel.
Als Schotland de wil uitspreekt heeft ze dat recht.
Het is nu zo onzeker voor de Schotten.
Ideaal voor de Schotse MP zou natuurlijk zijn als ze straks een deal heeft met de EU waarbij ze een referendum kan uitschrijven over onafhankelijkheid van Schotland met een gegarandeerd EU-lidmaatschap.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:46 schreef agter het volgende:
[..]
Dat hoeft niet informeel.
Als Schotland de wil uitspreekt heeft ze dat recht.
Het is nu zo onzeker voor de Schotten.
Een leuke zou zijn om dan nieuwe verkiezingen uit te roepen en zeggen. "Als je er echt uit wil stem maar op Farage, die mag Artikel 50 aanvragen."quote:Op maandag 27 juni 2016 00:43 schreef agter het volgende:
[..]
ukip kan zich wel opheffen. Doel bereikt.
Die burgemeester is al teruggefloten door het kabinet.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
http://www.independent.co(...)grants-a7101776.html
Een soort verkapt tweede referendumquote:Op maandag 27 juni 2016 00:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een leuke zou zijn om dan nieuwe verkiezingen uit te roepen en zeggen. "Als je er echt uit wil stem maar op Farage, die mag Artikel 50 aanvragen."
Helaas voor Merkel en haar realpolitik moeten er nog 26 andere lidstaten instemmen met een nieuw VK-akkoord. Niemand wil een situatie waarin Duitsland alle macht naar zich toetrekt, en bovendien zijn er volgend jaar verkiezingen in Duitsland.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Merkel heeft volgens mij ook geen zin in fratsen. Die zal ook allerminst geïnteresseerd zijn in het afstraffen van de Britten en aansturen op een uitweg die de belangen van de Duitse industrie veiligstelt.
Vandaar dat ik denk dat wat Boris nu voorstelt juist best goed kan gaan vallen in de realpolitik.
Daar gaat ze over praten met de EU. Deze week nog.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ideaal voor de Schotse MP zou natuurlijk zijn als ze straks een deal heeft met de EU waarbij ze een referendum kan uitschrijven over onafhankelijkheid van Schotland met een gegarandeerd EU-lidmaatschap.
Praatjes vullen geen gaatjes die kosten alleen slaap plaats eten en verblijf.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Daar gaat ze over praten met de EU. Deze week nog.
Begrijp ik.
De kans is groot dat ze te horen krijgt dat er geen formele gesprekken kunnen plaatsvinden zolang de positie van het VK nog onduidelijk is. De EU weet zichzelf altijd prima in de vingers te snijden namelijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Daar gaat ze over praten met de EU. Deze week nog.
Begrijp ik.
Die kans is groot.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Of Frankrijk zou het akkoord over de grenzen met het VK in de prullenbak kunnen gooien.
Scotland welcome to join EU, Merkel ally saysquote:Op maandag 27 juni 2016 00:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De kans is groot dat ze te horen krijgt dat er geen formele gesprekken kunnen plaatsvinden zolang de positie van het VK nog onduidelijk is. De EU weet zichzelf altijd prima in de vingers te snijden namelijk.
Laat Merkel het eerst zelf maar eens zeggenquote:Op maandag 27 juni 2016 01:22 schreef J.B. het volgende:
[..]
Scotland welcome to join EU, Merkel ally says
http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0ZC0QT
Meer, meer, meer. Wat vallen die zogenaamde integere eurofieltjes door de mand. Ik vind het wel mooi dat ze hun zwarte, antidemocratische ziel blootleggen zodat iedereen kan zien wat het voor mensen echt zijn. Ik bedoel, puur uit wraakzucht afscheidingsbewegingen steunen en het nationalisme aanwakkeren in regio's van bevriende statenquote:Op maandag 27 juni 2016 01:22 schreef J.B. het volgende:
[..]
Scotland welcome to join EU, Merkel ally says
http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0ZC0QT
Lijkt mij een zeer slechte zaak als de EU mee gaat werken aan het uiteenvallen van het VK. Dat komt de stabiliteit en verhoudingen in Europa niet ten goede.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De kans is groot dat ze te horen krijgt dat er geen formele gesprekken kunnen plaatsvinden zolang de positie van het VK nog onduidelijk is. De EU weet zichzelf altijd prima in de vingers te snijden namelijk.
Zal Spanje ook niet aan meewerken, en daarom gaat de EU zich weer in de vingers snijden.quote:Op maandag 27 juni 2016 01:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij een zeer slechte zaak als de EU mee gaat werken aan het uiteenvallen van het VK. Dat komt de stabiliteit en verhoudingen in Europa niet ten goede.
Ik hoop het maar. Allerlei rancuneuze krachten (idioten als Schulz en Juncker) in de EU zullen Engeland en Wales een lesje willen leren en een voorbeeld willen stellen. Ik ben er erg ongerust op dat zij in de huidige gesprekken binnen de EU de overhand zullen krijgen. Dat zou een slechte ontwikkeling zijn voor de stabiliteit en economische ontwikkeling in Europa.quote:Op maandag 27 juni 2016 01:57 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zal Spanje ook niet aan meewerken, en daarom gaat de EU zich weer in de vingers snijden.
De wederkerigheid zal daarin belangrijk zijn. Willen de Britten zich vrij in de EU blijven vestigen, dan zullen ze dat ook andersom toe moeten staan.quote:Op maandag 27 juni 2016 02:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik hoop het maar. Allerlei rancuneuze krachten (idioten als Schulz en Juncker) in de EU zullen Engeland en Wales een lesje willen leren en een voorbeeld willen stellen. Ik ben er erg ongerust op dat zij in de huidige gesprekken binnen de EU de overhand zullen krijgen. Dat zou een slechte ontwikkeling zijn voor de stabiliteit en economische ontwikkeling in Europa.
En daarnaast moeten we ook nog binnen de NAVO met de Britten door één deur gaan, en dat zal zeker niet gaan als de EU gaat zitten stoken in het VK door de Schotten uitzicht op EU-lidmaatschap te bieden.
En om onderdeel te blijven van de interne markt, moeten ze een groot deel van de europese regels overnemen.quote:Op maandag 27 juni 2016 07:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De wederkerigheid zal daarin belangrijk zijn. Willen de Britten zich vrij in de EU blijven vestigen, dan zullen ze dat ook andersom toe moeten staan.
Volgens mij gaat mijn reactie volstrekt ergens anders over... Het gaat er om dat de EU niet het uiteenvallen van het VK moet gaan katalyseren door de Schotten uitzicht op EU lidmaatschap te bieden.quote:Op maandag 27 juni 2016 07:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De wederkerigheid zal daarin belangrijk zijn. Willen de Britten zich vrij in de EU blijven vestigen, dan zullen ze dat ook andersom toe moeten staan.
Waarom niet? De Schotten willen wel bij de EU blijven. Hebben zij geen recht tot zelfbeschikking?quote:Op maandag 27 juni 2016 08:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij gaat mijn reactie volstrekt ergens anders over... Het gaat er om dat de EU niet het uiteenvallen van het VK moet gaan katalyseren door de Schotten uitzicht op EU lidmaatschap te bieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |