abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163331144
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:22 schreef J.B. het volgende:

[..]

Scotland welcome to join EU, Merkel ally says

http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0ZC0QT

:P
Laat Merkel het eerst zelf maar eens zeggen ;)
  maandag 27 juni 2016 @ 01:49:09 #92
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163331164
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:22 schreef J.B. het volgende:

[..]

Scotland welcome to join EU, Merkel ally says

http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0ZC0QT

:P
Meer, meer, meer. Wat vallen die zogenaamde integere eurofieltjes door de mand. Ik vind het wel mooi dat ze hun zwarte, antidemocratische ziel blootleggen zodat iedereen kan zien wat het voor mensen echt zijn. Ik bedoel, puur uit wraakzucht afscheidingsbewegingen steunen en het nationalisme aanwakkeren in regio's van bevriende staten 8)7 en dat door regeringsleiders, ministers en andere politici. 8)7 Dan ben je wel erg van het padje af.

[ Bericht 1% gewijzigd door Braindead2000 op 27-06-2016 02:05:29 ]
  maandag 27 juni 2016 @ 01:54:53 #93
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163331234
Laten we ons eensgezind achter de onafhankelijkheid van Baskenland scharen. Misschien bloeit de ETA dan weer op. Bij de IRA gaat het bloed nou ook weer kruipen natuurlijk, na al die steunbetuigingen van eurofiele politici voor de nationalisten daar.
pi_163331252
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 00:52 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De kans is groot dat ze te horen krijgt dat er geen formele gesprekken kunnen plaatsvinden zolang de positie van het VK nog onduidelijk is. De EU weet zichzelf altijd prima in de vingers te snijden namelijk.
Lijkt mij een zeer slechte zaak als de EU mee gaat werken aan het uiteenvallen van het VK. Dat komt de stabiliteit en verhoudingen in Europa niet ten goede.
pi_163331260
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:57 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Lijkt mij een zeer slechte zaak als de EU mee gaat werken aan het uiteenvallen van het VK. Dat komt de stabiliteit en verhoudingen in Europa niet ten goede.
Zal Spanje ook niet aan meewerken, en daarom gaat de EU zich weer in de vingers snijden.
pi_163331338
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Zal Spanje ook niet aan meewerken, en daarom gaat de EU zich weer in de vingers snijden.
Ik hoop het maar. Allerlei rancuneuze krachten (idioten als Schulz en Juncker) in de EU zullen Engeland en Wales een lesje willen leren en een voorbeeld willen stellen. Ik ben er erg ongerust op dat zij in de huidige gesprekken binnen de EU de overhand zullen krijgen. Dat zou een slechte ontwikkeling zijn voor de stabiliteit en economische ontwikkeling in Europa.

En daarnaast moeten we ook nog binnen de NAVO met de Britten door één deur gaan, en dat zal zeker niet gaan als de EU gaat zitten stoken in het VK door de Schotten uitzicht op EU-lidmaatschap te bieden.
pi_163332904
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 02:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik hoop het maar. Allerlei rancuneuze krachten (idioten als Schulz en Juncker) in de EU zullen Engeland en Wales een lesje willen leren en een voorbeeld willen stellen. Ik ben er erg ongerust op dat zij in de huidige gesprekken binnen de EU de overhand zullen krijgen. Dat zou een slechte ontwikkeling zijn voor de stabiliteit en economische ontwikkeling in Europa.

En daarnaast moeten we ook nog binnen de NAVO met de Britten door één deur gaan, en dat zal zeker niet gaan als de EU gaat zitten stoken in het VK door de Schotten uitzicht op EU-lidmaatschap te bieden.
De wederkerigheid zal daarin belangrijk zijn. Willen de Britten zich vrij in de EU blijven vestigen, dan zullen ze dat ook andersom toe moeten staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2016 07:58:28 ]
pi_163332953
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De wederkerigheid zal daarin belangrijk zijn. Willen de Britten zich vrij in de EU blijven vestigen, dan zullen ze dat ook andersom toe moeten staan.
En om onderdeel te blijven van de interne markt, moeten ze een groot deel van de europese regels overnemen.
pi_163332959
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat mijn reactie volstrekt ergens anders over... Het gaat er om dat de EU niet het uiteenvallen van het VK moet gaan katalyseren door de Schotten uitzicht op EU lidmaatschap te bieden.
pi_163332974
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:07 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Volgens mij gaat mijn reactie volstrekt ergens anders over... Het gaat er om dat de EU niet het uiteenvallen van het VK moet gaan katalyseren door de Schotten uitzicht op EU lidmaatschap te bieden.
Waarom niet? De Schotten willen wel bij de EU blijven. Hebben zij geen recht tot zelfbeschikking?

Sturgeon gaat trouwens onderzoeken of het schotse parlement niet akkoord moet gaan met een brexit.
Als dat het geval is, dan zou kunnen betekenen dat als Engeland uit de EU wil, zij uit het VK moeten. _O-
pi_163332982
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom niet? De Schotten willen wel bij de EU blijven. Hebben zij geen recht tot zelfbeschikking?

Sturgeon gaat trouwens onderzoeken of het schotse parlement niet akkoord moet gaan met een brexit.
Als dat het geval is, dan zou kunnen betekenen dat als Engeland uit de EU wil, zij uit het VK moeten. _O-
Waarom niet? Dat staat dus ook in mijn eerdere reactie beschreven. Het staat er allemaal, gewoon even lezen.
pi_163333012
Kowloon ontmaskerd zich als een enorme nepliberaal wanneer zelfbeschikkingsrecht door de plee wordt gespoeld. Dat is eerder aartsconservatief, waar bestaande ondergeschikte posities in beton moeten worden gegoten.
pi_163333045
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:17 schreef Klopkoek het volgende:
Kowloon ontmaskerd zich als een enorme nepliberaal wanneer zelfbeschikkingsrecht door de plee wordt gespoeld. Dat is eerder aartsconservatief, waar bestaande ondergeschikte posities in beton moeten worden gegoten.
Ben je dan ook voorstander van een onafhankelijk Catalonië, Baskenland, Corsica (Haha, de gedachte alleen al dat Parijs zoiets toe gaat staan :') ) en Sealand? :o
pi_163333047
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:07 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik had het over je eerste alinea.
En over die schotten, als die straks wel in meerderheid onafhankelijk willen worden, dan vind ik het ook prima als ze bij de EU komen. Niet zo gek ook, ze passen er heel aardig tussen.
pi_163333057
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik had het over je eerste alinea.
En over die schotten, als die straks wel in meerderheid onafhankelijk willen worden, dan vind ik het ook prima als ze bij de EU komen. Niet zo gek ook, ze passen er heel aardig tussen.
Aha, we gaan selectief winkelen in mijn betogen. :')
pi_163333075
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ben je dan ook voorstander van een onafhankelijk Catalonië, Baskenland, Corsica (Haha, de gedachte alleen al dat Parijs zoiets toe gaat staan :') ) en Sealand? :o
Als die gebiedsdelen dat bij meerderheid willen, dan moet dat kunnen.

Jij bent een aartsconservatief verkleed als nepliberaal. Ongelijkheidsgeiler eerste klas lijkt het wel.
  maandag 27 juni 2016 @ 08:31:43 #107
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_163333082
Waarom worden landen en provincies/regio's plotseling door elkaar gegooid?
pi_163333091
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:31 schreef pfaf het volgende:
Waarom worden landen en provincies/regio's plotseling door elkaar gegooid?
Omdat er weinig besef is dat staatsrechtelijk gezien de verhouding Schotland-VK wel iets anders is dan Catalonië-Spanje.
pi_163333094
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als die gebiedsdelen dat bij meerderheid willen, dan moet dat kunnen. [..]
Spanje is het niet met je eens.
pi_163333107
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Omdat er weinig besef is dat staatsrechtelijk gezien de verhouding Schotland-VK wel iets anders is dan Catalonië-Spanje.
Waarom zou dat besef er niet zijn?
pi_163333218
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Spanje is het niet met je eens.
Als je een echte liberaal was, dan doet dit er niet toe.
  maandag 27 juni 2016 @ 08:53:25 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163333244
Alleen vrijheid en zelfbeschikking als de baas het toestaat :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163333359
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Schotten mogen van mij best onafhankelijk worden, maar waar het om gaat is dat de EU daarin niet moet gaan stoken door de EU lidmaatschap in het vooruitzicht te stellen. Er moet voorkomen worden straks de internationaal en historisch belangrijke relatie met de Britten straks eindigt in ruzie.

Komt nog bij dat het onafhankelijkheidsvraagstuk voor de Schotten door een dergelijke inmenging gemanipuleerd wordt. Dan wordt een vraag van "Willen we als Schotland onafhankelijk van het VK zijn?" getransformeerd in een vraag "Willen we als Schotland bij de EU horen?". Bovendien moet je niet vergeten dat onlangs de Schotten onafhankelijkheid nog weggestemd hebben. En toen was het Brexit-referendum ook al bekend.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:08:20 #114
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163333377
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kowloon is dan ook helemaal geen liberaal.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 27 juni 2016 @ 09:08:53 #115
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_163333384
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De Schotten mogen van mij best onafhankelijk worden, maar waar het om gaat is dat de EU daarin niet moet gaan stoken door de EU lidmaatschap in het vooruitzicht te stellen. Er moet voorkomen worden straks de internationaal en historisch belangrijke relatie met de Britten straks eindigt in ruzie.

Komt nog bij dat het onafhankelijkheidsvraagstuk voor de Schotten door een dergelijke inmenging gemanipuleerd wordt. Dan wordt een vraag van "Willen we als Schotland onafhankelijk van het VK zijn?" getransformeerd in een vraag "Willen we als Schotland bij de EU horen?". Bovendien moet je niet vergeten dat onlangs de Schotten onafhankelijkheid nog weggestemd hebben. En toen was het Brexit-referendum ook al bekend.
De Brexit wel, de uitkomst niet, en aangezien zo'n beetje heels schotland voor remain gestemd heb zou die 55-44 was, zou die nu mssn net andersm kunnen zijn.
pi_163333398
Laten de EU en het VK eerst de Brexit tot een goed einde brengen. Een geëxplodeerd VK gaat daar echt niet aan bijdragen.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:11:06 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163333416
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Een van de redenen om bij het VK te blijven was nou juist de EU

En ik snap ook wel dat de schotten graag vooraf zekerheid hebben of ze bij de EU kunnen wanneer ze risico's gaan lopen door uit het VK te stappen.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:11:16 #118
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163333420
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:09 schreef Kowloon het volgende:
Laten de EU en het VK eerst de Brexit tot een goed einde brengen. Een geëxplodeerd VK gaat daar echt niet aan bijdragen.
Misschien kan een Brexit wel geen goed einde hebben.
En dan snap ik prima dat de Schotten snel het zinkende schip willen verlaten.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 27 juni 2016 @ 09:13:05 #119
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_163333449
quote:
Het referndum is niet bindend terwijl er bindende conclusies aan verbonden worden, de Brexit campagne heeft eigenlijk geen plannen hoe het na de Brexit verdermoet, terwijl het remain kamp lam ge slagen is, EU wil zo snel mogelijk een art 50 procedure die VK zelf moet in stellen.

Er bestaat geen goed einde voor alle partijen.
pi_163333521
quote:
Dat mag je Cameron dan verwijten. Die heeft dit malle circus gestart en had prima kunnen weten dat het nogal een risico op het einde van het VK met zich mee zou brengen.
De bal ligt nu natuurlijk ook heel nadrukkelijk bij het VK, die moeten gaan bedenken wat ze willen, de EU kan niet veel meer da faciliteren en aandringen op duidelijkheid. En dat is ook wat ze gedaan hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')