Binnen een aantal jaar zouden ze normaliter netto-bijdrager worden, dat ze momenteel nog ontvanger zijn is inderdaad waar. Voor Noord-Ierland zal dit zonder meer ook gelden en waarschijnlijk in veel sterkere mate, maar Schotland durf ik niet te zeggen omdat ze grondstoffen hebben. Schotten zijn binnen het VK in ieder geval wel netto-bijdrager.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat Ierland is te vergelijken met Griekenland en Portugal. Feit is wel dat ze aan het infuus moesten en feit is ook dat ze bij de ontvangers horen. Dat zal voor een onafhankelijk Schotland en Noord-Ierland ook gelden. En alle landen die geld moeten / willen ontvangen, krijgen dat uit handen van de betalers. En hoog in dat rijtje is Nederland te vinden.
Tja, ik zeg maar zo ik zeg maar niks.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze ziet wrs GeenStijl staan en kijkt het niet, net als KoosVogels, zeg maar..
Deze opmerking van mij over Koos, krijg ik ook weer terug hoor (x 10). Beter niets zeggen idd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, ik zeg maar zo ik zeg maar niks.
Ach, olifantenhuid kwekenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze opmerking van mij over Koos, krijg ik ook weer terug hoor (x 10). Beter niets zeggen idd.
dat is soms erg lastig zodra ze je zaken naar de mond willen praten. Dat semantische spelletjequote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blijft kut allemaal. Je kunt ook elkaars meningen accepteren.
Ja, het is iig zo dat de tegenstellingen ineens enorm oplaaien, daar waar ze er wrs al wel een tijd waren, maar niet echt op de voorgrond kwamen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat is soms erg lastig zodra ze je zaken naar de mond willen praten. Dat semantische spelletje
Het zijn rare tijden, dat mag gezegd worden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het is iig zo dat de tegenstellingen ineens enorm oplaaien, daar waar ze er wrs al wel een tijd waren, maar niet echt op de voorgrond kwamen.
Ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Volgens deze freedom of information request aan de Schotse overheid is dat nml niet het geval (inclusief Noord Zee olie).quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:53 schreef J.B. het volgende:
Schotten zijn binnen het VK in ieder geval wel netto-bijdrager.
En de doedelzak. Mag je toch ook wel een netto bijdrage noemen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Netto-bijdrager aan goede whisky idd
Op zeker. Haggis erbijquote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
En de doedelzak. Mag je toch ook wel een netto bijdrage noemen.
Vergeet de schapenwol niet!quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op zeker. Haggis erbij
Blijft een Brits feestje
Was het niet het brexit kamp zelf dat bij 52-48 remain eigenlijk al min of meer een tweede referendum eiste? Dat ze vonden dat dat zo close is, dat het geen winnaar mag opleveren.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je doet aan geschiedvervalsing. Het is 52-48, geen 50-50.
Ohh, die YOLO stemmersquote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Was het niet het brexit kamp zelf dat bij 52-48 remain eigenlijk al min of meer een tweede referendum eiste? Dat ze vonden dat dat zo close is, dat het geen winnaar mag opleveren.
48-52 is andersom toch precies hetzelfde?
Ergens zou het nu dus goed zijn als het rancune in de EU-top overheerst en de Engelsen min of meer dwingt om er uit te stappen. Dan kunnen de Engelsen ook niet meer vertragen en traineren of het referendum 'slechts als advies' beschouwen in de hoop dat hun beslissing overwaait.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De realiteit zou echter wel eens kunnen zijn dat het VK prima functioneert wanneer het geen lidstaat meer is en alleen op een aantal fronten met de EU samenwerkt. Maar dat scenario is een ongemakkelijk vooruitzicht voor eurofielen en hun heilige geloof in de EU.
Daarom kun je maar beter voorkomen dat het zover komt. Voordat nog meer landen op het idee komen om het gedrocht EU te verlaten.
Koren op de molen lijkt me ja.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ergens zou het nu dus goed zijn als het rancune in de EU-top overheerst en de Engelsen min of meer dwingt om er uit te stappen. Dan kunnen de Engelsen ook niet meer vertragen en traineren of het referendum 'slechts als advies' beschouwen in de hoop dat hun beslissing overwaait.
Een tweede referendum is een nul optie.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Was het niet het brexit kamp zelf dat bij 52-48 remain eigenlijk al min of meer een tweede referendum eiste? Dat ze vonden dat dat zo close is, dat het geen winnaar mag opleveren.
48-52 is andersom toch precies hetzelfde?
Ik heb dat ten tijde van het Schots referendum vaak gehoord, geen idee hoe het nu zit. Destijds was het een van de argumenten van Schotland om het VK te verlaten, zie o.a. hier:quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:06 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar je dat vandaan haalt. Volgens deze freedom of information request aan de Schotse overheid is dat nml niet het geval (inclusief Noord Zee olie).
quote:Scotland accounted for 9.3% of UK public spending between 2008-09 and 2012-13, while generating 9.5% of tax receipts - it put in more than it got out. It suggests that tax receipts are currently 14% higher in Scotland than the rest of the UK
Vertel? Hoe wil je die revolutie beginnen ?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:48 schreef juliusceasar het volgende:
Tweede referendum. Totaal ongeloofwaardig!!! Tijd voor revolutie!!!
D1990 is al onderweg...quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:48 schreef juliusceasar het volgende:
Nigel Farige was zelf voorstander van een 2e referendum als het remain kamp zou winnen met 52/48. De grap is dat hij deze uitspraak deed omdat hij zelf eigenlijk niet in een leave geloofde, hij vond dat als het verschil zo klein was er een tweede referendum zou moeten komen. En heel toevallig heeft leave gewonnen met.....52/48. Dus hij word nu met z'n eigen woorden om de oren geslagen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:48 schreef juliusceasar het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |