twitter:David_Cameron twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 15:24:19The Leave campaign is wrong to say there'll be a 2nd referendum if we vote to remain in the EU. This is a referendum and not a neverendum. reageer retweet
Simpel, dan handhaaf je de status quo, zoals dat in een rechtstaat werkt. Er is geen meerderheid, of onduidelijkheid over een meerderheid, dus het besluit wordt niet genomen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En dan wordt het 48 voor en 52 tegen. En dan ? een derde ronde doen dan maar ?
Goed stuk.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:31 schreef AchJa het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)dmachteloosheid.html
Ik vind niet dat je achteraf de spelregels moet veranderen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Simpel, dan handhaaf je de status quo, zoals dat in een rechtstaat werkt. Er is geen meerderheid, of onduidelijkheid over een meerderheid, dus het besluit wordt niet genomen.
Het was netter geweest als dit vooraf was uitgedacht, maar aangezien het een non-binding referendum was, is het parlement vrij te doen wat het wil. Nog een referendum uitschrijven is best een mogelijkheid.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je achteraf de spelregels moet veranderen.
Wel moet er een nieuw referendum komen als nu meer mensen die petitie voor een nieuw referendum tekenen dan dat er voor een Brexit gestemd hebben. Dan heb je namelijk een duidelijke aanwijzing dat de meerderheid toch niet blij is met een Brexit.
Mischien neemt een groot deel van de stemgerechtigden deze referenda niet serieus. Wellicht door kranten die zeggen dat referenda niet altijd bindend hoeven te zijn. Verlies van vertrouwen in politiek. Andere dingen doen op een dag, enzovoort. Meer referenda over belangrijke zaken zou momentum kunnen creeëren. Aandacht moet groeien. En natuurlijk hoort een niet bevallende tegenslag hierbij voordat mensen massaal die motivatie krijgen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Stemgerechtigden die thuis blijven daar heb je gewoon geen rekening mee te houden. Zij geven een signaal af dat ze er te weinig van afweten om te stemmen, dat de uitslag ze niet uitmaakt of zij proberen het democratisch proces te frustreren. Dan is het niet fair dat signaal te interpreteren als een tegenstem.
Dat een meerderheid bij dit soort fundamentele besluiten moet bestaan uit 55% is iets waar ik me nog wel in kan vinden.
Dan voer je maar een (weer overigens) stemplicht in. Dan dwing je iedereen om te stemmen en dan is de meerderheid gewoon de meerderheid ook al is het verschil 1%.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Simpel, dan handhaaf je de status quo, zoals dat in een rechtstaat werkt. Er is geen meerderheid, of onduidelijkheid over een meerderheid, dus het besluit wordt niet genomen.
Je hebt wel door dat je met deze uitspraak nu net als mij en Ryan een zwakzinnige Tokkie bent in de ogen van een aantal verheven lieden hier?quote:
Dat is ook een optie.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan voer je maar een (weer overigens) stemplicht in. Dan dwing je iedereen om te stemmen en dan is de meerderheid gewoon de meerderheid ook al is het verschil 1%.
Als je dat bagger vindt waarom zit je dan op Fok!?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat iemand die achterlijke bagger van GS nog leest is iets wat ik nooit zal begrijpen.
Ja, dat is mijn lot. Kan me weinig schelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt wel door dat je met deze uitspraak nu net als mij en Ryan een zwakzinnige Tokkie bent in de ogen van een aantal verheven lieden hier?
Da's dan dom van ze, en dan zitten ze maar op de blaren met de rest van het land.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:52 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Mischien neemt een groot deel van de stemgerechtigden deze referenda niet serieus.
Wat een onzin, een status quo komt neer op een remain dus dat zou niet echt eerlijk zijn he. Er is een referendum geweest en een (kleine) meerderheid heeft voor gestemd. Daar zullen ze het mee moeten doen, dat is hoe een referendum werkt. Wat ze uiteindelijk met die uitslag doen moeten ze zelf verzinnen. Maar met een tweede referendum gooi je alleen maar geld weg.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Jij komt met de vraag: wat nou als in het tweede referendum de uitslag omgekeerd is. Dan moet de status quo worden gehandhaafd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:58 schreef Sjemmert het volgende:
Wat een onzin, een status quo komt neer op een remain dus dat zou niet echt eerlijk zijn he. Er is een referendum geweest en een (kleine) meerderheid heeft voor gestemd.
Met een Brexit gooi je nog veel meer geld weg, dus het is niet erg geld te stoppen in een tweede referendum.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:58 schreef Sjemmert het volgende:
Maar met een tweede referendum gooi je alleen maar geld weg.
Je hebt geen aanwijzingen nodig, je hebt immers een uitslag. De spelregels waren vooraf kristalhelder, de meeste stemmen zouden gelden en de regering heeft aangegeven wat ze zouden doen bij welke uitslag.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je achteraf de spelregels moet veranderen.
Wel moet er een nieuw referendum komen als nu meer mensen die petitie voor een nieuw referendum tekenen dan dat er voor een Brexit gestemd hebben. Dan heb je namelijk een duidelijke aanwijzing dat de meerderheid toch niet blij is met een Brexit.
Probleem is alleen dat niet bijgehouden wordt wie heeft gestemd. Verscheidene (buitenlandse) media melden dat zij ook konden stemmen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:50 schreef Wombcat het volgende:
Hahaha. Fantastischquote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Trouwens:twitter:David_Cameron twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 15:24:19The Leave campaign is wrong to say there'll be a 2nd referendum if we vote to remain in the EU. This is a referendum and not a neverendum. reageer retweet
Nieuwe stemformulieren met ID nummers uitprinten is inderdaad een stuk lastiger dan zooi handmatig uitgummen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee de beslissing om een pen mee te nemen en het potlood te laten liggen bij het stemmen.
Cameron stapt op, dus niet echt relevant wat hij heeft geroepen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 16:03 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hahaha. Fantastisch
Eat your own words Scameron!
Daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Degene die nu verongelijkt klagen hielden hun mond toen dit referendum werd uitgeroepen. Er was genoeg tijd om hiertegen in verzet te komen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt geen aanwijzingen nodig, je hebt immers een uitslag. De spelregels waren vooraf kristalhelder, de meeste stemmen zouden gelden en de regering heeft aangegeven wat ze zouden doen bij welke uitslag.
Het idee dat je naar aanleiding van de uitslag zou moeten proberen te achterhalen wat het volk echt wil of wat de meerderheid eigenlijk wil zeggen is fundamenteel antidemocratisch. Er is voor een bepaalde consequentie gestemd, en dus heeft het die consequentie, klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |