abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163157834
Vraagje. Ik heb m'n huur per 1-7 opgezegd, en er is afgelopen vrijdag een opzichter langsgeweest voor een eerste inspectie. Zij wilde dat ik alle muren in het wit oplever (N.B. woonkamer en gang zijn nu lichtgrijs, en slaapkamers lichtblauw). Er hing overal bouwbehang waar ik overheen heb geschilderd (en hier en daar bouwbehang vervangen door glasvliesbehang ivm beschadigd behang).

Aangezien het in totaal om 230m² gaat (met hoog plafond, tot wel 5,5m) zie ik dit uiteraard niet zitten. :') Op werkspot inmiddels prijsopgaven ontvangen, variërend van 850 tot 2000 euro.

Ik heb zonet de huurvoorwaarden erbij gepakt. Volgens artikel 2.2 zou ik het in originele staat moeten opleveren (kan niet, dus wit..), en volgens artikel 2.3 hoef ik alleen de niet behangen wanden in het wit op te leveren. Of nou ja, 2.3 begint met "Verder" wat betekent dat het dus een aanvulling op 2.2 is.'

Wat vinden jullie? Moet ik de muren gaan witten? Zoja, dan ga ik even checken of er een nieuwe huurder bekend is. Wellicht dat ie wil meebetalen als ik de muren in de gewenste kleur kan laten spuiten. :')

quote:
2.2 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, zal huurder het gehuurde bij het einde van de huurovereenkomst of bij einde van het gebruik van het gehuurde, aan verhuurder opleveren in de staat die bij aanvang van de huur is beschreven, waarbij rekening moet worden gehouden met latere door verhuurder verrichte werkzaamheden en de normale slijtage en veroudering.

2.3 Verder wordt het gehuurde opgeleverd geheel ontruimd, vrij van gebruik en gebruiksrechten, behoorlijk schoongemaakt, onder afgifte van alle sleutels aan verhuurder. Huurder is verplicht alle zaken die door hem in, aan of op het gehuurde zijn aangebracht of door hem van de voorgaande huurder of gebruiker zijn overgenomen op eigen kosten te verwijderen, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen. Bovendien zal huurder de door de verwijdering van zaken toegebrachte schade aan het gehuurde herstellen, de niet behangen wanden en plafonds in de kleur wit opleveren en indien tot het gehuurde een tuin behoort, de grond onvervuild en behoorlijk (zonder kuilen of gaten) achterlaten.
pi_163158008
ja, en dat wist je van tevoren al maar goed.
No Guts, No Glory
pi_163158017
Behang hoef je niet te schilderen zover ik weet, want dat kan de nieuwe bewoner er af trekken.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:17:44 #4
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_163158094
quote:
waarbij rekening moet worden gehouden met latere door verhuurder verrichte werkzaamheden en de normale slijtage en veroudering
Hoe lang woon je daar? Als de verhuurder nooit iets aan het interieur heeft gedaan zou je kunnen stellen dat je de muren hebt geschilderd als de facto ONDERHOUD ter verhelping van de voornoemde veroudering. In dat geval zou je er onder uit kunnen komen.

Maar dat lukt je alleen als je er langere tijd gewoond hebt.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_163158163
waar haal je zo'n huurovereenkomst?

ik weet niet eens of ik dat nog heb liggen of ooit heb gekregen of is dat online te vinden of zo?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163158166
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:14 schreef Puala het volgende:
Behang hoef je niet te schilderen zover ik weet, want dat kan de nieuwe bewoner er af trekken.
En als er over het behang geschilderd is dan? Ik vrees dat je je moet houden aan dat wat in het contract staat en anders zoals je zegt een deal maken met de nieuwe huurder.
pi_163158187
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:20 schreef Baas_bas het volgende:
waar haal je zo'n huurovereenkomst?

ik weet niet eens of ik dat nog heb liggen of ooit heb gekregen of is dat online te vinden of zo?
Als het goed is krijg je na het zetten van je handtekening een kopie vd verhuurder. Anders daar opvragen.
pi_163158192
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:20 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

En als er over het behang geschilderd is dan? Ik vrees dat je je moet houden aan dat wat in het contract staat en anders zoals je zegt een deal maken met de nieuwe huurder.
quote:
Bovendien zal huurder de door de verwijdering van zaken toegebrachte schade aan het gehuurde herstellen, de niet behangen wanden en plafonds in de kleur wit opleveren en indien tot het gehuurde een tuin behoort, de grond onvervuild en behoorlijk (zonder kuilen of gaten) achterlaten.
Het staat in het contract dat het niet hoeft. Dus ja..
pi_163158203
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:21 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je na het zetten van je handtekening een kopie vd verhuurder. Anders daar opvragen.
damn dat is zoveel jaar geleden ik heb geen idee of ik dat nog heb.

Als ik zoiets opvraag krijg je dan wel de gene waarvoor je getekend hebt? Want straks verzinnen ze er een heleboel bij
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163158232
Nee, hoeft niet. Je moet het in de originele staat opleveren, als dat niet mogelijk is, (bouwbehang ophangen ook niet echt logisch) dan kan je het gewoon lekker zo houden.
x
pi_163158239
Ik woon er 4,5 jaar. De huurovereenkomst inclusief de voorwaarden en het opnameformulier heb ik nog in mijn bezit. Nooit weggegooid.

Zonet de verhuurder gebeld om te vragen of de nieuwe huurder al bekend is. Al zou de nieuwe huurder straks een paarse wand willen hebben (en ik de muren dus alvast paars zou kunnen laten spuiten en we dus de kosten zouden kunnen delen), ik moet de wanden hoe-dan-ook in het wit opleveren. 8)7 Jezus. Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
pi_163158265
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:22 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

damn dat is zoveel jaar geleden ik heb geen idee of ik dat nog heb.

Als ik zoiets opvraag krijg je dan wel de gene waarvoor je getekend hebt? Want straks verzinnen ze er een heleboel bij
Dat weet je natuurlijk nooit, maar zou niet gelijk van het slechtste uit gaan. Bij woningcorporatie zijn het standaard boekjes waarin de voorwaarden staan, weet niet hoe het particulier zit.
pi_163158303
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik woon er 4,5 jaar. De huurovereenkomst inclusief de voorwaarden en het opnameformulier heb ik nog in mijn bezit. Nooit weggegooid.

Zonet de verhuurder gebeld om te vragen of de nieuwe huurder al bekend is. Al zou de nieuwe huurder straks een paarse wand willen hebben (en ik de muren dus alvast paars zou kunnen laten spuiten en we dus de kosten zouden kunnen delen), ik moet de wanden hoe-dan-ook in het wit opleveren. 8)7 Jezus. Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
Het blijft natuurlijk wel wat flauw van de verhuurder. Bij mijn vorige huurwoning moesten de muren in één keer oververfbaar zijn, Je mocht de boel dus niet met zwarte muren achterlaten maar een lichte kleur was prima.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:29:26 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163158370
quote:

Niet zo gek toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_163158467
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet zo gek toch?
Ik vind het flauw. Straks betaal ik duizend euro om alles te witten, en de nieuwe huurder ook weer duizend euro om alles weer te voorzien van een kleurtje terwijl we de kosten zouden kunnen delen. :') Schriftelijk vastleggen was niet eens een optie.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:35:09 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163158493
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:33 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik vind het flauw. Straks betaal ik duizend euro om alles te witten, en de nieuwe huurder ook weer duizend euro om alles weer te voorzien van een kleurtje terwijl we de kosten zouden kunnen delen. :') Schriftelijk vastleggen was niet eens een optie.
Ik snap heel goed dat de woningbouw geen zin heeft in dit gezeik. Want dan blijven ze steeds het papierwerk overal aanpassen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:39:51 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163158591
Had je dit niet kunnen bedenken voordat je de muurtjes in allerlei gare kleuren had geverfd?
pi_163158622
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap heel goed dat de woningbouw geen zin heeft in dit gezeik. Want dan blijven ze steeds het papierwerk overal aanpassen.
Voor een vrije sectorwoning mogen ze wel een beetje moeite doen hoor vind ik. :P

quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:39 schreef Twiitch het volgende:
Had je dit niet kunnen bedenken voordat je de muurtjes in allerlei gare kleuren had geverfd?
Nu weet ik waarom bij veel van de buren de wanden nog zijn voorzien van bouwbehang. Zij hebben de voorwaarden beter gelezen dan ik. :')
pi_163158669
Maar als ik de voorwaarden zo lees hè, heeft 2.2 meer betrekking op de staat van de woning (schade, gebruikssporen en dergelijke) en niet zozeer op de kleurstelling. Of lees ik het nu zoals ik het wil lezen?

Ik bel straks m'n rechtsbijstandverzekering wel even voor een second-opinion. :P
  maandag 20 juni 2016 @ 11:45:09 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_163158702
quote:
5s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:03 schreef sylvesterrr het volgende:
Moet ik de muren gaan witten?
Nee hoor, nergens voor nodig.
Als je ze grijs laat doet de verhuurder het voor je en krijg je de rekening.
Alleen mogelijk is het goedkoper als je het zelf doet.
Tot nooit .......
pi_163158782
Wanneer het toch verplicht wordt, is bouwbehang er over (laten) plakken dadelijk niet goedkoper als over laten schilderen?
pi_163159240
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik bel straks m'n rechtsbijstandverzekering wel even voor een second-opinion. :P
Antwoord: bouwbehang of wit.
pi_163159311
Als je nou het behang waar je overheen hebt geverfd er af stoomt, houd je dan niet een witte muur over?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_163159401
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Als je nou het behang waar je overheen hebt geverfd er af stoomt, houd je dan niet een witte muur over?
Nope, eerder een grijze muur met duizenden gaten. :')
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 12:35:44 #25
43556 miss_dynastie
pi_163160008
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet zo gek toch?
Vind ik wel. Het kan prima dat de nieuwe huurder overeenkomt dat hij dat t.z.t. e,e,a, wel in het wit zal opleveren, ondanks het feit dat hij de woning aanvaardt in kleur x. Daar zijn gewoon afspraken over te maken, als je wil.
pi_163160099
Laat maar.... Slecht gelezen
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 20 juni 2016 @ 12:40:42 #27
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_163160134
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:39 schreef janus84 het volgende:
Ik had hetzelfde, gelukkig wat minder m2's. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen het behang eraf te halen. Ging sneller dan alles witten. Dat is denk ik geen optie?
Dan moet hij alsnog witten, of weer nieuw behang er op doen, aangezien de muur grijs met gaten is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_163160166
Sorry, de Portugese zon zorgt voor wat minder scherpte.
  maandag 20 juni 2016 @ 12:44:26 #29
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_163160228
Is er een opnamestaat van toen je erin kwam, en wat staat daarin mbt de muren als die er is?

Geen opnamestaat -> geen muren witten.
Dum de dum
pi_163160297
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vind ik wel. Het kan prima dat de nieuwe huurder overeenkomt dat hij dat t.z.t. e,e,a, wel in het wit zal opleveren, ondanks het feit dat hij de woning aanvaardt in kleur x. Daar zijn gewoon afspraken over te maken, als je wil.
extra rompslomp voor verhuurder.
wellicht is er nog geen nieuwe huurder of zijn er meerdere gegadigden.
Ik zou als verhuurder er ook niet op zitten te wachten om hierover te ouwehoeren.
in het huurcontract staan rechten en plichten, had je voor het tekenen moeten realiseren en niet 4,5 jaar na dato.
  PR/Manusje van alles maandag 20 juni 2016 @ 12:50:57 #31
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_163160379
Zoals het daar staat hoef je al je wanden waar behang op zit sowieso niet over te schilderen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 12:53:59 #32
43556 miss_dynastie
pi_163160441
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:46 schreef flibber het volgende:

[..]

extra rompslomp voor verhuurder.
wellicht is er nog geen nieuwe huurder of zijn er meerdere gegadigden.
Ik zou als verhuurder er ook niet op zitten te wachten om hierover te ouwehoeren.
in het huurcontract staan rechten en plichten, had je voor het tekenen moeten realiseren en niet 4,5 jaar na dato.
Dan geef je dat toch op als reden? Het is hooguit vijf minuten extra werk voor verhuurder en natuurlijk heb je formeel helemaal gelijk, maar iemand ietsje tegemoet komen is nog nooit iemand dood aan gegaan. Nou ja, deze verhuurder kennelijk wel.

Overigens, S-F heeft een punt, het gaat om behangen wanden, terwijl alleen niet-behangen wanden in de kleur wit moeten worden opgeleverd.
pi_163160460
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Is er een opnamestaat van toen je erin kwam, en wat staat daarin mbt de muren als die er is?

Geen opnamestaat -> geen muren witten.
Op het opnameformulier staat er 'behang' bij 'wand'. Er staat overigens niets in over de kleur. :+
pi_163160485
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dan geef je dat toch op als reden? Het is hooguit vijf minuten extra werk voor verhuurder en natuurlijk heb je formeel helemaal gelijk, maar iemand ietsje tegemoet komen is nog nooit iemand dood aan gegaan. Nou ja, deze verhuurder kennelijk wel.

Overigens, S-F heeft een punt, het gaat om behangen wanden, terwijl alleen niet-behangen wanden in de kleur wit moeten worden opgeleverd.
dus als je zelf roze behang overal op plakt dan hoef je niet te schilderen.... of in oude staat herstellen?
  maandag 20 juni 2016 @ 12:56:12 #35
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_163160503
quote:
Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
Nee, dan heb je de overeenkomst niet goed gelezen ;)
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Of lees ik het nu zoals ik het wil lezen?
Inderdaad, want in 2.3 staat duidelijk de kleurstelling omschreven. Echter staat er geen kleurnummer omschreven, dus daar kun je misschien nog een beetje je voordeel mee doen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 12:58:27 #36
43556 miss_dynastie
pi_163160563
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:55 schreef flibber het volgende:

[..]

dus als je zelf roze behang overal op plakt dan hoef je niet te schilderen.... of in oude staat herstellen?
De overeenkomst heeft het over 'de niet behangen wanden'. Dus ik zou niet wit schilderen en/of nieuw behang plakken in zo'n situatie.

De gedachte erachter is een beetje dat je knalrood behang vrij eenvoudig kan verwijderen, terwijl roodgeschilderde muren een aantal keren overschilderd moeten worden voor je ze weer wit hebt. Witte muren eisen bij geverfde muren is dus vrij logisch, terwijl behang niet zo'n issue is.
pi_163160611
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zoals het daar staat hoef je al je wanden waar behang op zit sowieso niet over te schilderen.
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zo las ik het ook, maar in 2.2 staat dat ik het in originele staat moet opleveren.
pi_163160639
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De overeenkomst heeft het over 'de niet behangen wanden'. Dus ik zou niet wit schilderen en/of nieuw behang plakken in zo'n situatie.

De gedachte erachter is een beetje dat je knalrood behang vrij eenvoudig kan verwijderen, terwijl roodgeschilderde muren een aantal keren overschilderd moeten worden voor je ze weer wit hebt. Witte muren eisen bij geverfde muren is dus vrij logisch, terwijl behang niet zo'n issue is.
dus jij denkt dat een muur waar je het behang vanaf haalt er nog net zo goed uit ziets als voordat je ging behangen?
  maandag 20 juni 2016 @ 13:02:43 #39
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_163160692
Mijn verhuurder probeerde dat ook bij mij, maar aangezien er niets in het contract stond over kleuren verf, had hij geen poot om op te staan en heeft hij "uit coulance" de eis laten vallen toen ik hem erop wees. Toen de nieuwe bewoonster kwam kijken voor eventuele overname van zaken, vond zij de kleuren ook nog eens prachtig en schitterend :P
Don't let my username fool you...
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 13:04:32 #40
43556 miss_dynastie
pi_163160740
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[..]

Zo las ik het ook, maar in 2.2 staat dat ik het in originele staat moet opleveren.
Originele staat is 'behang' volgens de opnamestaat, toch?

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:01 schreef flibber het volgende:

[..]

dus jij denkt dat een muur waar je het behang vanaf haalt er nog net zo goed uit ziets als voordat je ging behangen?
Nee, dat zeg ik niet. Maar als je behang verwijdert, maakt het niks uit of dat behang knalrood was of wit, je zal hetzelfde werk eraan hebben om de achterliggende muur te herstellen of behangklaar te maken. Terwijl er bij een geverfde muur veel meer werk komt kijken bij herstellen van een rode muur t.o.v. een witte muur. Dus logisch dat er voor muurverf wel kleureisen zijn en voor behang wordt volstaan met 'behang'.
pi_163160780
Het is dat ik een rolsteiger nodig heb om 'm weer te witten, anders had ik wel een dagje wat hulp geregeld om de boel te fixen om van het gezeik af te komen. :') Door het hoge plafond heb ik én een rolsteiger nodig én héél veel verf (ja, dat wist ik 4,5 jaar geleden ook :P).
pi_163160863
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Originele staat is 'behang' volgens de opnamestaat, toch?
Ja. Wel heb ik het behang voor een groot deel vervangen door glasvliesbehang (en daaroverheen geverfd).

Dure les dit, jammer.
pi_163160935
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja. Wel heb ik het behang voor een groot deel vervangen door glasvliesbehang (en daaroverheen geverfd).

Dure les dit, jammer.
Je hebt dus toch nog steeds behang? Dan is er volgens die 2.2 en 2.3 hierboven geen enkele reden dat je het wit zou moeten overschilderen? Lijkt me niet relevant dat er over het behang heen geschilderd is, anders hadden ze dat erbij moeten zetten.
pi_163160990
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je hebt dus toch nog steeds behang? Dan is er volgens die 2.2 en 2.3 hierboven geen enkele reden dat je het wit zou moeten overschilderen? Lijkt me niet relevant dat er over het behang heen geschilderd is, anders hadden ze dat erbij moeten zetten.
Ja, ik heb nog steeds behang.

In de keuken en toiletruimte heb ik een niet behangen wand ook geschilderd, dus dat moet ik sowieso gaan witten.
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 13:17:54 #45
43556 miss_dynastie
pi_163161097
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:13 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja, ik heb nog steeds behang.

In de keuken en toiletruimte heb ik een niet behangen wand ook geschilderd, dus dat moet ik sowieso gaan witten.
Die was niet behangen opgeleverd terwijl je er wel voor getekend hebt?
pi_163161117
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Die was niet behangen opgeleverd terwijl je er wel voor getekend hebt?
Klopt (spacwerk).
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 13:19:48 #47
43556 miss_dynastie
pi_163161149
Ik wil niet haten op rechtsbijstandsverzekeringen (maar ik doe het lekker toch): die geven, althans zo heb ik het dikwijls ervaren, het goedkoopste adequate antwoord. Voor zichzelf, welteverstaan :7
pi_163161304
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik wil niet haten op rechtsbijstandsverzekeringen (maar ik doe het lekker toch): die geven, althans zo heb ik het dikwijls ervaren, het goedkoopste adequate antwoord. Voor zichzelf, welteverstaan :7
Het is dat ik nog ¤ 2565 tegoed heb van de verhuurder (borg), anders had ik het best willen/kunnen uitvechten... :P
pi_163161573
Dat is een fixe borg, hoop niet dat het een maand huur is :(

Is niet zo zeer een dure les, je hebt van je kleuren toch al die jaren plezier gehad.
Al zijn dit soort "originele staat" dingen toch meestal bedoeld voor de diep zwarte of vel rode muren... heel op de leter is originele staat ook originele staat.

Mijn oom had een paar gaten in deuren en muren zitten bij zijn oplevering, tevens behoorlijke last van muizen (mede gevolg van de gaten).
Toen hij er uit ging vroegen ze ook de woning te witten en in oude staat op te leveren. Toen pakte hij de oude oplevering er bij (incl aansluitende communicatie/klachten) en vroeg of hij ook de gaten opnieuw op (ongeveer) dezelfde plek moest maken en of hij de huisdieren ook weer moest introduceren... vonden ze toch niet zo een goed idee.
pi_163161629
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:36 schreef namliam het volgende:
Dat is een fixe borg, hoop niet dat het een maand huur is :(
Drie maanden (destijds), nu al iets minder door al die huurverhogingen.

quote:
Mijn oom had een paar gaten in deuren en muren zitten bij zijn oplevering, tevens behoorlijke last van muizen (mede gevolg van de gaten).
Toen hij er uit ging vroegen ze ook de woning te witten en in oude staat op te leveren. Toen pakte hij de oude oplevering er bij (incl aansluitende communicatie/klachten) en vroeg of hij ook de gaten opnieuw op (ongeveer) dezelfde plek moest maken en of hij de huisdieren ook weer moest introduceren... vonden ze toch niet zo een goed idee.
_O_
pi_163161762
in vervolg in een huurhuis waar je niet lang gaat zitten dus niet met kleurtjes werken ;)

Trouwens kun je niet de lage gedeeltes zelf saucen en voor de hoge muren een schilder?

dan ben je iig niet veel geld kwijt.
  PR/Manusje van alles maandag 20 juni 2016 @ 13:51:53 #52
Toezicht is gezond!
pi_163161947
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[..]

In de wet staat vergelijkbare staat als origineel. Origineel gaat je niet lukken. Gaat eigenlijk alleen over grote aanpassingen die je zonder toestemming hebt gedaan. Wegbreken van wanden, aanpassen van de keuken / badkamer.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  PR/Manusje van alles maandag 20 juni 2016 @ 13:53:07 #53
Toezicht is gezond!
pi_163161970
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:26 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het is dat ik nog ¤ 2565 tegoed heb van de verhuurder (borg), anders had ik het best willen/kunnen uitvechten... :P
2,5k borg. Wat.
pi_163162040
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

2,5k borg. Wat.
zo gek is het niet....
gevolg van huurnomaden en tuig dat een woning compleet afbreekt en het feit dat je dan als verhuurder volgens de wet helemaal niet slecht staat.

met een borg van 3 maanden heb je een betere dekking...
  maandag 20 juni 2016 @ 14:23:36 #55
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_163162715
Muren opleveren zoals in opnamestaat staat, en al het andere mag je verhuurder bewijzen.

Een discussie over behang vs. behang wat geverfd is zou ik trouwens niet aandurven bij een rechter ...
Dum de dum
  maandag 20 juni 2016 @ 15:20:22 #56
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_163164509
Vriend van me had rode muren en zwarte kozijnen.
Van de wbv mocht hij die gewoon zo laten bij oplevering.
Het moest bewoonbaar opgeleverd worden en zonder aanpassingen die sloop-/breekwerk nodig hadden. Niets over de kleuren of wat dan ook.

Was de wet hier ook niet op aangepast een paar jaar geleden?
  maandag 20 juni 2016 @ 15:31:42 #57
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_163164921
Je hebt de voorwaarden erbij gepakt. Maar heb je al een opzichter aan de deur gehad die jou verteld heeft wat je wel en niet moet doen?
Ik denk dat het daar mee begint.
Tot nooit .......
pi_163165052
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:31 schreef Speekselklier het volgende:
Je hebt de voorwaarden erbij gepakt. Maar heb je al een opzichter aan de deur gehad die jou verteld heeft wat je wel en niet moet doen?
Ik denk dat het daar mee begint.
Ja, die opzichter is afgelopen vrijdag al langsgeweest.
  maandag 20 juni 2016 @ 15:42:20 #59
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_163165240
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:36 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja, die opzichter is afgelopen vrijdag al langsgeweest.
En die vond ook dat je de muren moest witten?
Tot nooit .......
pi_163165839
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En die vond ook dat je de muren moest witten?
Heb je de OP gelezen? Je vorige en huidige vraag worden in de eerste twee zinnen van de OP beantwoord. :s)
pi_163433777
Afgelopen woensdag is een aannemer met twee personen langsgekomen om even 230m2 te gaan witten. Ze waren om half vier al klaar. :D Niet slecht voor 850 euro. :Y

Opzichter was tevreden met het schilderwerk en de rest van de woning.

* sylvesterrr kan weer uitrusten. :)
pi_163461739
Mijn woningbouw heeft het simpel opgelost, als nieuwe bewoner krijg je een waardebon voor verf (350euro) en de nieuwe huurder mag dan bepalen of ie wilt verven of niet.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_163466491
Mooi dat het opgelost is.
pi_163499778
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:10 schreef dontcare het volgende:
Mijn woningbouw heeft het simpel opgelost, als nieuwe bewoner krijg je een waardebon voor verf (350euro) en de nieuwe huurder mag dan bepalen of ie wilt verven of niet.
Waarom een sigaar uit eigen doos? :? Geef dan 350 euro korting op de huur.
pi_163517051
Ik hoef hier niks te witten als ik eruit zou gaan zolang de muren maar niet zwart zijn.

Mijn vriend had in zijn oude woning een zwarte muur en die moest wel gewit worden, heeft toen gewoon bij Action witte muurverf gehaald om het te witten.
  maandag 4 juli 2016 @ 19:31:07 #66
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_163518277
Ik heb in mijn huurtijd eens een studio knalgeel geverfd. Muren EN plafond.
In het huurcontract stond dat ik het wil of in hele lichte kleuren moest opleveren. Met RAL nummers enal benoemd. Dus ik was voorbereid op een verfklus. Bij de eerste inspectie werd echter alleen gezegd dat ik de gaten in de muur moest dichten. Ik hoefde niets te verven.
Heb uiteindelijk de studio geel met witte vlekken (ivm dichtsmeren gaten) opgeleverd.

Was er wel blij mee toen. Haha
klerkje
pi_163848652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen woensdag is een aannemer met twee personen langsgekomen om even 230m2 te gaan witten. Ze waren om half vier al klaar. :D Niet slecht voor 850 euro. :Y

En ik heb de borg inmiddels ook ontvangen. :Y

Zo, nu ben ik helemaal verlost van die huurwoning en makelaar. :Y
pi_163849287
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:28 schreef sylvesterrr het volgende:

Dat is een erg nette prijs voor zo veel schilderwerk! Als ik zie hoe lang ik laatst bezig ben geweest met een complete woning...
Schip ahoy!
pi_163849440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:18 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is een erg nette prijs voor zo veel schilderwerk! Als ik zie hoe lang ik laatst bezig ben geweest met een complete woning...
Ja, ik vond het ook een erg nette prijs. De prijs was ook nog eens inclusief voorrijkosten, opbouw steiger, materiaal, afplakken en opruimen.

Ik heb hun nummer maar bewaard, kan altijd goed van pas komen. :Y
pi_163849512
Die lui hebben vast niet staan werken met een standaard rollertje en telescoopstang, of wel? Lijkt me eerder spuitwerk?
Schip ahoy!
pi_163851421
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die lui hebben vast niet staan werken met een standaard rollertje en telescoopstang, of wel? Lijkt me eerder spuitwerk?
spuitwerk inderdaad, twee lagen :)
pi_163856005
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:25 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk wel wat flauw van de verhuurder. Bij mijn vorige huurwoning moesten de muren in één keer oververfbaar zijn, Je mocht de boel dus niet met zwarte muren achterlaten maar een lichte kleur was prima.
Dat is idd vaak het compromis. In het contract staat originele staat of wit.
Wat wij vaak doen is het vragen aan de nieuwe huurder, je moet mensen niet op onnodige kosten jagen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Milf dinsdag 19 juli 2016 @ 21:05:45 #73
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_163864844
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:20 schreef FF het volgende:
Vriend van me had rode muren en zwarte kozijnen.
Van de wbv mocht hij die gewoon zo laten bij oplevering.
Het moest bewoonbaar opgeleverd worden en zonder aanpassingen die sloop-/breekwerk nodig hadden. Niets over de kleuren of wat dan ook.

Was de wet hier ook niet op aangepast een paar jaar geleden?
Dat van die wet dacht ik ook.

Edit: lees nu oa bij jurofoon dat je origineel moet opleveren.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:14:52 #74
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_163884728
quote:

Laat ze lekker de #(@$^ krijgen!

Ik woon in een huuwoning van de wbv. De kleuren in mijn huis waren achtereenvolgens: blauw, paarsig en bruin/cremig. Had graag gezien dat dat wit werd opgeleverd maar ' binnen is altijd voor de huurder'.

Als het dus een sociale verhuurder is, mag je volgens mij gewoon je woning laten zoals het is?
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:17:28 #75
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_163884785
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:31 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb in mijn huurtijd eens een studio knalgeel geverfd. Muren EN plafond.
In het huurcontract stond dat ik het wil of in hele lichte kleuren moest opleveren. Met RAL nummers enal benoemd. Dus ik was voorbereid op een verfklus. Bij de eerste inspectie werd echter alleen gezegd dat ik de gaten in de muur moest dichten. Ik hoefde niets te verven.
Heb uiteindelijk de studio geel met witte vlekken (ivm dichtsmeren gaten) opgeleverd.

Was er wel blij mee toen. Haha
Ook zoiets achterlijks.. Dat had ik dus ook. Netjes geverfd, maar witte gaten omdat er wat gaten dichtgeplamuurd moesten worden.
pi_163887703
Zoiets heb ik ook gezien hoor, bij een vriend van me. Behang was kapot door de katten. Kleur maakte niet uit, maar kapot mocht niet. Volgende bewoner zou toch alles vervangen, maar zo mocht het niet opgeleverd worden. Gevolg: compleet gekleurd appartement afgeleverd met op drie plekken een nieuwe strook el cheapo wit behang erop geplakt.
Schip ahoy!
pi_163888055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:14 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Laat ze lekker de #(@$^ krijgen!

Ik woon in een huuwoning van de wbv. De kleuren in mijn huis waren achtereenvolgens: blauw, paarsig en bruin/cremig. Had graag gezien dat dat wit werd opgeleverd maar ' binnen is altijd voor de huurder'.

Als het dus een sociale verhuurder is, mag je volgens mij gewoon je woning laten zoals het is?
Vorige bewoonster had dit in deze woning ook ja. Elke wand een andere kleur, geel, paars, rood, groen, blauw, etc.
Die heeft er meer dan 120 manuur in moeten steken om alles te witten. Om vervolgens vrij snel eruit te gaan.
Originele staat was in mijn geval alleen badkamer en keuken. En zelfs daar is zo'n vereniging wel redelijk in als het een redelijke verbetering is (niet dat iemand dat snel doet)
pi_163888065
En wat een zeikerds. Zoals eerder genoemd, in 1 keer overschilderbaar is een redelijke eis. Dieprode wanden achterlaten is een ding, maar een lichte tint ..
pi_163888696
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:24 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Dat weet je natuurlijk nooit, maar zou niet gelijk van het slechtste uit gaan. Bij woningcorporatie zijn het standaard boekjes waarin de voorwaarden staan, weet niet hoe het particulier zit.
ik had de huurovereenkomst opgevraagd en het is echt maar een half a4tje, staat niks in over het huis zelf alleen dat ik geboren en blabla met ingang van dit en dat zus en zo het huis huur
pi_163891660
Mijn voorgangers hadden geel, groen, 2 tinten rood, blauw en oranje in huis. Moesten het officieel in 1x overschilderbaar opleveren, behalve als wij het ok vonden. Zegt die piemel tegen ons "ik wil het best schilderen hoor, maar weet dat ik dat met de allergoedkoopste gammaverf doe en niet ga opletten of het er een beetje leuk op zit, dus je hebt er meer last van dan plezier". Toen zei ik al balend laat maar. Misschien had ik t m achteraf toch moeten laten doen, alleen al omdat ie het zo lullig bracht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_163893067
Daarom of alles lekker wit laten, of gewoon behangen in het kleurtje dat je wil. Lekker makkelijk.

Verven e.d. doe je maar in je koopwoning.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')