abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163160099
Laat maar.... Slecht gelezen
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 20 juni 2016 @ 12:40:42 #27
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_163160134
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:39 schreef janus84 het volgende:
Ik had hetzelfde, gelukkig wat minder m2's. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen het behang eraf te halen. Ging sneller dan alles witten. Dat is denk ik geen optie?
Dan moet hij alsnog witten, of weer nieuw behang er op doen, aangezien de muur grijs met gaten is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_163160166
Sorry, de Portugese zon zorgt voor wat minder scherpte.
  maandag 20 juni 2016 @ 12:44:26 #29
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_163160228
Is er een opnamestaat van toen je erin kwam, en wat staat daarin mbt de muren als die er is?

Geen opnamestaat -> geen muren witten.
Dum de dum
pi_163160297
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vind ik wel. Het kan prima dat de nieuwe huurder overeenkomt dat hij dat t.z.t. e,e,a, wel in het wit zal opleveren, ondanks het feit dat hij de woning aanvaardt in kleur x. Daar zijn gewoon afspraken over te maken, als je wil.
extra rompslomp voor verhuurder.
wellicht is er nog geen nieuwe huurder of zijn er meerdere gegadigden.
Ik zou als verhuurder er ook niet op zitten te wachten om hierover te ouwehoeren.
in het huurcontract staan rechten en plichten, had je voor het tekenen moeten realiseren en niet 4,5 jaar na dato.
  PR/Manusje van alles maandag 20 juni 2016 @ 12:50:57 #31
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_163160379
Zoals het daar staat hoef je al je wanden waar behang op zit sowieso niet over te schilderen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 12:53:59 #32
43556 miss_dynastie
pi_163160441
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:46 schreef flibber het volgende:

[..]

extra rompslomp voor verhuurder.
wellicht is er nog geen nieuwe huurder of zijn er meerdere gegadigden.
Ik zou als verhuurder er ook niet op zitten te wachten om hierover te ouwehoeren.
in het huurcontract staan rechten en plichten, had je voor het tekenen moeten realiseren en niet 4,5 jaar na dato.
Dan geef je dat toch op als reden? Het is hooguit vijf minuten extra werk voor verhuurder en natuurlijk heb je formeel helemaal gelijk, maar iemand ietsje tegemoet komen is nog nooit iemand dood aan gegaan. Nou ja, deze verhuurder kennelijk wel.

Overigens, S-F heeft een punt, het gaat om behangen wanden, terwijl alleen niet-behangen wanden in de kleur wit moeten worden opgeleverd.
pi_163160460
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Is er een opnamestaat van toen je erin kwam, en wat staat daarin mbt de muren als die er is?

Geen opnamestaat -> geen muren witten.
Op het opnameformulier staat er 'behang' bij 'wand'. Er staat overigens niets in over de kleur. :+
pi_163160485
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dan geef je dat toch op als reden? Het is hooguit vijf minuten extra werk voor verhuurder en natuurlijk heb je formeel helemaal gelijk, maar iemand ietsje tegemoet komen is nog nooit iemand dood aan gegaan. Nou ja, deze verhuurder kennelijk wel.

Overigens, S-F heeft een punt, het gaat om behangen wanden, terwijl alleen niet-behangen wanden in de kleur wit moeten worden opgeleverd.
dus als je zelf roze behang overal op plakt dan hoef je niet te schilderen.... of in oude staat herstellen?
  maandag 20 juni 2016 @ 12:56:12 #35
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_163160503
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
Nee, dan heb je de overeenkomst niet goed gelezen ;)
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:43 schreef sylvesterrr het volgende:
Of lees ik het nu zoals ik het wil lezen?
Inderdaad, want in 2.3 staat duidelijk de kleurstelling omschreven. Echter staat er geen kleurnummer omschreven, dus daar kun je misschien nog een beetje je voordeel mee doen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 12:58:27 #36
43556 miss_dynastie
pi_163160563
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:55 schreef flibber het volgende:

[..]

dus als je zelf roze behang overal op plakt dan hoef je niet te schilderen.... of in oude staat herstellen?
De overeenkomst heeft het over 'de niet behangen wanden'. Dus ik zou niet wit schilderen en/of nieuw behang plakken in zo'n situatie.

De gedachte erachter is een beetje dat je knalrood behang vrij eenvoudig kan verwijderen, terwijl roodgeschilderde muren een aantal keren overschilderd moeten worden voor je ze weer wit hebt. Witte muren eisen bij geverfde muren is dus vrij logisch, terwijl behang niet zo'n issue is.
pi_163160611
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zoals het daar staat hoef je al je wanden waar behang op zit sowieso niet over te schilderen.
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zo las ik het ook, maar in 2.2 staat dat ik het in originele staat moet opleveren.
pi_163160639
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De overeenkomst heeft het over 'de niet behangen wanden'. Dus ik zou niet wit schilderen en/of nieuw behang plakken in zo'n situatie.

De gedachte erachter is een beetje dat je knalrood behang vrij eenvoudig kan verwijderen, terwijl roodgeschilderde muren een aantal keren overschilderd moeten worden voor je ze weer wit hebt. Witte muren eisen bij geverfde muren is dus vrij logisch, terwijl behang niet zo'n issue is.
dus jij denkt dat een muur waar je het behang vanaf haalt er nog net zo goed uit ziets als voordat je ging behangen?
  maandag 20 juni 2016 @ 13:02:43 #39
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_163160692
Mijn verhuurder probeerde dat ook bij mij, maar aangezien er niets in het contract stond over kleuren verf, had hij geen poot om op te staan en heeft hij "uit coulance" de eis laten vallen toen ik hem erop wees. Toen de nieuwe bewoonster kwam kijken voor eventuele overname van zaken, vond zij de kleuren ook nog eens prachtig en schitterend :P
Don't let my username fool you...
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 13:04:32 #40
43556 miss_dynastie
pi_163160740
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[..]

Zo las ik het ook, maar in 2.2 staat dat ik het in originele staat moet opleveren.
Originele staat is 'behang' volgens de opnamestaat, toch?

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:01 schreef flibber het volgende:

[..]

dus jij denkt dat een muur waar je het behang vanaf haalt er nog net zo goed uit ziets als voordat je ging behangen?
Nee, dat zeg ik niet. Maar als je behang verwijdert, maakt het niks uit of dat behang knalrood was of wit, je zal hetzelfde werk eraan hebben om de achterliggende muur te herstellen of behangklaar te maken. Terwijl er bij een geverfde muur veel meer werk komt kijken bij herstellen van een rode muur t.o.v. een witte muur. Dus logisch dat er voor muurverf wel kleureisen zijn en voor behang wordt volstaan met 'behang'.
pi_163160780
Het is dat ik een rolsteiger nodig heb om 'm weer te witten, anders had ik wel een dagje wat hulp geregeld om de boel te fixen om van het gezeik af te komen. :') Door het hoge plafond heb ik én een rolsteiger nodig én héél veel verf (ja, dat wist ik 4,5 jaar geleden ook :P).
pi_163160863
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Originele staat is 'behang' volgens de opnamestaat, toch?
Ja. Wel heb ik het behang voor een groot deel vervangen door glasvliesbehang (en daaroverheen geverfd).

Dure les dit, jammer.
pi_163160935
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:08 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja. Wel heb ik het behang voor een groot deel vervangen door glasvliesbehang (en daaroverheen geverfd).

Dure les dit, jammer.
Je hebt dus toch nog steeds behang? Dan is er volgens die 2.2 en 2.3 hierboven geen enkele reden dat je het wit zou moeten overschilderen? Lijkt me niet relevant dat er over het behang heen geschilderd is, anders hadden ze dat erbij moeten zetten.
pi_163160990
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je hebt dus toch nog steeds behang? Dan is er volgens die 2.2 en 2.3 hierboven geen enkele reden dat je het wit zou moeten overschilderen? Lijkt me niet relevant dat er over het behang heen geschilderd is, anders hadden ze dat erbij moeten zetten.
Ja, ik heb nog steeds behang.

In de keuken en toiletruimte heb ik een niet behangen wand ook geschilderd, dus dat moet ik sowieso gaan witten.
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 13:17:54 #45
43556 miss_dynastie
pi_163161097
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:13 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja, ik heb nog steeds behang.

In de keuken en toiletruimte heb ik een niet behangen wand ook geschilderd, dus dat moet ik sowieso gaan witten.
Die was niet behangen opgeleverd terwijl je er wel voor getekend hebt?
pi_163161117
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Die was niet behangen opgeleverd terwijl je er wel voor getekend hebt?
Klopt (spacwerk).
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2016 @ 13:19:48 #47
43556 miss_dynastie
pi_163161149
Ik wil niet haten op rechtsbijstandsverzekeringen (maar ik doe het lekker toch): die geven, althans zo heb ik het dikwijls ervaren, het goedkoopste adequate antwoord. Voor zichzelf, welteverstaan :7
pi_163161304
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik wil niet haten op rechtsbijstandsverzekeringen (maar ik doe het lekker toch): die geven, althans zo heb ik het dikwijls ervaren, het goedkoopste adequate antwoord. Voor zichzelf, welteverstaan :7
Het is dat ik nog ¤ 2565 tegoed heb van de verhuurder (borg), anders had ik het best willen/kunnen uitvechten... :P
pi_163161573
Dat is een fixe borg, hoop niet dat het een maand huur is :(

Is niet zo zeer een dure les, je hebt van je kleuren toch al die jaren plezier gehad.
Al zijn dit soort "originele staat" dingen toch meestal bedoeld voor de diep zwarte of vel rode muren... heel op de leter is originele staat ook originele staat.

Mijn oom had een paar gaten in deuren en muren zitten bij zijn oplevering, tevens behoorlijke last van muizen (mede gevolg van de gaten).
Toen hij er uit ging vroegen ze ook de woning te witten en in oude staat op te leveren. Toen pakte hij de oude oplevering er bij (incl aansluitende communicatie/klachten) en vroeg of hij ook de gaten opnieuw op (ongeveer) dezelfde plek moest maken en of hij de huisdieren ook weer moest introduceren... vonden ze toch niet zo een goed idee.
pi_163161629
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:36 schreef namliam het volgende:
Dat is een fixe borg, hoop niet dat het een maand huur is :(
Drie maanden (destijds), nu al iets minder door al die huurverhogingen.

quote:
Mijn oom had een paar gaten in deuren en muren zitten bij zijn oplevering, tevens behoorlijke last van muizen (mede gevolg van de gaten).
Toen hij er uit ging vroegen ze ook de woning te witten en in oude staat op te leveren. Toen pakte hij de oude oplevering er bij (incl aansluitende communicatie/klachten) en vroeg of hij ook de gaten opnieuw op (ongeveer) dezelfde plek moest maken en of hij de huisdieren ook weer moest introduceren... vonden ze toch niet zo een goed idee.
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')