In de wet staat vergelijkbare staat als origineel. Origineel gaat je niet lukken. Gaat eigenlijk alleen over grote aanpassingen die je zonder toestemming hebt gedaan. Wegbreken van wanden, aanpassen van de keuken / badkamer.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[..]
Zo las ik het ook, maar in 2.2 staat dat ik het in originele staat moet opleveren.
2,5k borg. Wat.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is dat ik nog € 2565 tegoed heb van de verhuurder (borg), anders had ik het best willen/kunnen uitvechten...
zo gek is het niet....quote:
Ja, die opzichter is afgelopen vrijdag al langsgeweest.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:31 schreef Speekselklier het volgende:
Je hebt de voorwaarden erbij gepakt. Maar heb je al een opzichter aan de deur gehad die jou verteld heeft wat je wel en niet moet doen?
Ik denk dat het daar mee begint.
En die vond ook dat je de muren moest witten?quote:Op maandag 20 juni 2016 15:36 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja, die opzichter is afgelopen vrijdag al langsgeweest.
Heb je de OP gelezen? Je vorige en huidige vraag worden in de eerste twee zinnen van de OP beantwoord.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:42 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En die vond ook dat je de muren moest witten?
Waarom een sigaar uit eigen doos?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:10 schreef dontcare het volgende:
Mijn woningbouw heeft het simpel opgelost, als nieuwe bewoner krijg je een waardebon voor verf (350euro) en de nieuwe huurder mag dan bepalen of ie wilt verven of niet.
En ik heb de borg inmiddels ook ontvangen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen woensdag is een aannemer met twee personen langsgekomen om even 230m2 te gaan witten. Ze waren om half vier al klaar.Niet slecht voor 850 euro.
Opzichter was tevreden met het schilderwerk en de rest van de woning.
* sylvesterrr kan weer uitrusten.
Dat is een erg nette prijs voor zo veel schilderwerk! Als ik zie hoe lang ik laatst bezig ben geweest met een complete woning...quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen woensdag is een aannemer met twee personen langsgekomen om even 230m2 te gaan witten. Ze waren om half vier al klaar.Niet slecht voor 850 euro.
Opzichter was tevreden met het schilderwerk en de rest van de woning.
* sylvesterrr kan weer uitrusten.
Ja, ik vond het ook een erg nette prijs. De prijs was ook nog eens inclusief voorrijkosten, opbouw steiger, materiaal, afplakken en opruimen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is een erg nette prijs voor zo veel schilderwerk! Als ik zie hoe lang ik laatst bezig ben geweest met een complete woning...
spuitwerk inderdaad, twee lagenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die lui hebben vast niet staan werken met een standaard rollertje en telescoopstang, of wel? Lijkt me eerder spuitwerk?
Dat is idd vaak het compromis. In het contract staat originele staat of wit.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:25 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk wel wat flauw van de verhuurder. Bij mijn vorige huurwoning moesten de muren in één keer oververfbaar zijn, Je mocht de boel dus niet met zwarte muren achterlaten maar een lichte kleur was prima.
Dat van die wet dacht ik ook.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:20 schreef FF het volgende:
Vriend van me had rode muren en zwarte kozijnen.
Van de wbv mocht hij die gewoon zo laten bij oplevering.
Het moest bewoonbaar opgeleverd worden en zonder aanpassingen die sloop-/breekwerk nodig hadden. Niets over de kleuren of wat dan ook.
Was de wet hier ook niet op aangepast een paar jaar geleden?
Laat ze lekker de #(@$^ krijgen!quote:Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik woon er 4,5 jaar. De huurovereenkomst inclusief de voorwaarden en het opnameformulier heb ik nog in mijn bezit. Nooit weggegooid.
Zonet de verhuurder gebeld om te vragen of de nieuwe huurder al bekend is. Al zou de nieuwe huurder straks een paarse wand willen hebben (en ik de muren dus alvast paars zou kunnen laten spuiten en we dus de kosten zouden kunnen delen), ik moet de wanden hoe-dan-ook in het wit opleveren.Jezus. Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
Ook zoiets achterlijks.. Dat had ik dus ook. Netjes geverfd, maar witte gaten omdat er wat gaten dichtgeplamuurd moesten worden.quote:Op maandag 4 juli 2016 19:31 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb in mijn huurtijd eens een studio knalgeel geverfd. Muren EN plafond.
In het huurcontract stond dat ik het wil of in hele lichte kleuren moest opleveren. Met RAL nummers enal benoemd. Dus ik was voorbereid op een verfklus. Bij de eerste inspectie werd echter alleen gezegd dat ik de gaten in de muur moest dichten. Ik hoefde niets te verven.
Heb uiteindelijk de studio geel met witte vlekken (ivm dichtsmeren gaten) opgeleverd.
Was er wel blij mee toen. Haha
Vorige bewoonster had dit in deze woning ook ja. Elke wand een andere kleur, geel, paars, rood, groen, blauw, etc.quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:14 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Laat ze lekker de #(@$^ krijgen!
Ik woon in een huuwoning van de wbv. De kleuren in mijn huis waren achtereenvolgens: blauw, paarsig en bruin/cremig. Had graag gezien dat dat wit werd opgeleverd maar ' binnen is altijd voor de huurder'.
Als het dus een sociale verhuurder is, mag je volgens mij gewoon je woning laten zoals het is?
ik had de huurovereenkomst opgevraagd en het is echt maar een half a4tje, staat niks in over het huis zelf alleen dat ik geboren en blabla met ingang van dit en dat zus en zo het huis huurquote:Op maandag 20 juni 2016 11:24 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk nooit, maar zou niet gelijk van het slechtste uit gaan. Bij woningcorporatie zijn het standaard boekjes waarin de voorwaarden staan, weet niet hoe het particulier zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |