abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles maandag 20 juni 2016 @ 13:51:53 #52
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_163161947
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[..]

Zo las ik het ook, maar in 2.2 staat dat ik het in originele staat moet opleveren.
In de wet staat vergelijkbare staat als origineel. Origineel gaat je niet lukken. Gaat eigenlijk alleen over grote aanpassingen die je zonder toestemming hebt gedaan. Wegbreken van wanden, aanpassen van de keuken / badkamer.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles maandag 20 juni 2016 @ 13:53:07 #53
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_163161970
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:26 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het is dat ik nog € 2565 tegoed heb van de verhuurder (borg), anders had ik het best willen/kunnen uitvechten... :P
2,5k borg. Wat.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_163162040
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

2,5k borg. Wat.
zo gek is het niet....
gevolg van huurnomaden en tuig dat een woning compleet afbreekt en het feit dat je dan als verhuurder volgens de wet helemaal niet slecht staat.

met een borg van 3 maanden heb je een betere dekking...
  maandag 20 juni 2016 @ 14:23:36 #55
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_163162715
Muren opleveren zoals in opnamestaat staat, en al het andere mag je verhuurder bewijzen.

Een discussie over behang vs. behang wat geverfd is zou ik trouwens niet aandurven bij een rechter ...
Dum de dum
  maandag 20 juni 2016 @ 15:20:22 #56
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_163164509
Vriend van me had rode muren en zwarte kozijnen.
Van de wbv mocht hij die gewoon zo laten bij oplevering.
Het moest bewoonbaar opgeleverd worden en zonder aanpassingen die sloop-/breekwerk nodig hadden. Niets over de kleuren of wat dan ook.

Was de wet hier ook niet op aangepast een paar jaar geleden?
  maandag 20 juni 2016 @ 15:31:42 #57
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_163164921
Je hebt de voorwaarden erbij gepakt. Maar heb je al een opzichter aan de deur gehad die jou verteld heeft wat je wel en niet moet doen?
Ik denk dat het daar mee begint.
Tot nooit .......
pi_163165052
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:31 schreef Speekselklier het volgende:
Je hebt de voorwaarden erbij gepakt. Maar heb je al een opzichter aan de deur gehad die jou verteld heeft wat je wel en niet moet doen?
Ik denk dat het daar mee begint.
Ja, die opzichter is afgelopen vrijdag al langsgeweest.
  maandag 20 juni 2016 @ 15:42:20 #59
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_163165240
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:36 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja, die opzichter is afgelopen vrijdag al langsgeweest.
En die vond ook dat je de muren moest witten?
Tot nooit .......
pi_163165839
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En die vond ook dat je de muren moest witten?
Heb je de OP gelezen? Je vorige en huidige vraag worden in de eerste twee zinnen van de OP beantwoord. :s)
pi_163433777
Afgelopen woensdag is een aannemer met twee personen langsgekomen om even 230m2 te gaan witten. Ze waren om half vier al klaar. :D Niet slecht voor 850 euro. :Y

Opzichter was tevreden met het schilderwerk en de rest van de woning.

* sylvesterrr kan weer uitrusten. :)
pi_163461739
Mijn woningbouw heeft het simpel opgelost, als nieuwe bewoner krijg je een waardebon voor verf (350euro) en de nieuwe huurder mag dan bepalen of ie wilt verven of niet.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_163466491
Mooi dat het opgelost is.
pi_163499778
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 17:10 schreef dontcare het volgende:
Mijn woningbouw heeft het simpel opgelost, als nieuwe bewoner krijg je een waardebon voor verf (350euro) en de nieuwe huurder mag dan bepalen of ie wilt verven of niet.
Waarom een sigaar uit eigen doos? :? Geef dan 350 euro korting op de huur.
pi_163517051
Ik hoef hier niks te witten als ik eruit zou gaan zolang de muren maar niet zwart zijn.

Mijn vriend had in zijn oude woning een zwarte muur en die moest wel gewit worden, heeft toen gewoon bij Action witte muurverf gehaald om het te witten.
  maandag 4 juli 2016 @ 19:31:07 #66
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_163518277
Ik heb in mijn huurtijd eens een studio knalgeel geverfd. Muren EN plafond.
In het huurcontract stond dat ik het wil of in hele lichte kleuren moest opleveren. Met RAL nummers enal benoemd. Dus ik was voorbereid op een verfklus. Bij de eerste inspectie werd echter alleen gezegd dat ik de gaten in de muur moest dichten. Ik hoefde niets te verven.
Heb uiteindelijk de studio geel met witte vlekken (ivm dichtsmeren gaten) opgeleverd.

Was er wel blij mee toen. Haha
klerkje
pi_163848652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen woensdag is een aannemer met twee personen langsgekomen om even 230m2 te gaan witten. Ze waren om half vier al klaar. :D Niet slecht voor 850 euro. :Y

En ik heb de borg inmiddels ook ontvangen. :Y

Zo, nu ben ik helemaal verlost van die huurwoning en makelaar. :Y
pi_163849287
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:28 schreef sylvesterrr het volgende:

Dat is een erg nette prijs voor zo veel schilderwerk! Als ik zie hoe lang ik laatst bezig ben geweest met een complete woning...
Schip ahoy!
pi_163849440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:18 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is een erg nette prijs voor zo veel schilderwerk! Als ik zie hoe lang ik laatst bezig ben geweest met een complete woning...
Ja, ik vond het ook een erg nette prijs. De prijs was ook nog eens inclusief voorrijkosten, opbouw steiger, materiaal, afplakken en opruimen.

Ik heb hun nummer maar bewaard, kan altijd goed van pas komen. :Y
pi_163849512
Die lui hebben vast niet staan werken met een standaard rollertje en telescoopstang, of wel? Lijkt me eerder spuitwerk?
Schip ahoy!
pi_163851421
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die lui hebben vast niet staan werken met een standaard rollertje en telescoopstang, of wel? Lijkt me eerder spuitwerk?
spuitwerk inderdaad, twee lagen :)
pi_163856005
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:25 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk wel wat flauw van de verhuurder. Bij mijn vorige huurwoning moesten de muren in één keer oververfbaar zijn, Je mocht de boel dus niet met zwarte muren achterlaten maar een lichte kleur was prima.
Dat is idd vaak het compromis. In het contract staat originele staat of wit.
Wat wij vaak doen is het vragen aan de nieuwe huurder, je moet mensen niet op onnodige kosten jagen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Milf dinsdag 19 juli 2016 @ 21:05:45 #73
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_163864844
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:20 schreef FF het volgende:
Vriend van me had rode muren en zwarte kozijnen.
Van de wbv mocht hij die gewoon zo laten bij oplevering.
Het moest bewoonbaar opgeleverd worden en zonder aanpassingen die sloop-/breekwerk nodig hadden. Niets over de kleuren of wat dan ook.

Was de wet hier ook niet op aangepast een paar jaar geleden?
Dat van die wet dacht ik ook.

Edit: lees nu oa bij jurofoon dat je origineel moet opleveren.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:14:52 #74
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_163884728
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik woon er 4,5 jaar. De huurovereenkomst inclusief de voorwaarden en het opnameformulier heb ik nog in mijn bezit. Nooit weggegooid.

Zonet de verhuurder gebeld om te vragen of de nieuwe huurder al bekend is. Al zou de nieuwe huurder straks een paarse wand willen hebben (en ik de muren dus alvast paars zou kunnen laten spuiten en we dus de kosten zouden kunnen delen), ik moet de wanden hoe-dan-ook in het wit opleveren. 8)7 Jezus. Dan zou de verhuurder de woning namelijk met paarse wanden opgeleverd hebben en zou de huurder de woning straks ook weer met paarse wanden kunnen opleveren (originele staat).
Laat ze lekker de #(@$^ krijgen!

Ik woon in een huuwoning van de wbv. De kleuren in mijn huis waren achtereenvolgens: blauw, paarsig en bruin/cremig. Had graag gezien dat dat wit werd opgeleverd maar ' binnen is altijd voor de huurder'.

Als het dus een sociale verhuurder is, mag je volgens mij gewoon je woning laten zoals het is?
  woensdag 20 juli 2016 @ 17:17:28 #75
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_163884785
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:31 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb in mijn huurtijd eens een studio knalgeel geverfd. Muren EN plafond.
In het huurcontract stond dat ik het wil of in hele lichte kleuren moest opleveren. Met RAL nummers enal benoemd. Dus ik was voorbereid op een verfklus. Bij de eerste inspectie werd echter alleen gezegd dat ik de gaten in de muur moest dichten. Ik hoefde niets te verven.
Heb uiteindelijk de studio geel met witte vlekken (ivm dichtsmeren gaten) opgeleverd.

Was er wel blij mee toen. Haha
Ook zoiets achterlijks.. Dat had ik dus ook. Netjes geverfd, maar witte gaten omdat er wat gaten dichtgeplamuurd moesten worden.
pi_163887703
Zoiets heb ik ook gezien hoor, bij een vriend van me. Behang was kapot door de katten. Kleur maakte niet uit, maar kapot mocht niet. Volgende bewoner zou toch alles vervangen, maar zo mocht het niet opgeleverd worden. Gevolg: compleet gekleurd appartement afgeleverd met op drie plekken een nieuwe strook el cheapo wit behang erop geplakt.
Schip ahoy!
pi_163888055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:14 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Laat ze lekker de #(@$^ krijgen!

Ik woon in een huuwoning van de wbv. De kleuren in mijn huis waren achtereenvolgens: blauw, paarsig en bruin/cremig. Had graag gezien dat dat wit werd opgeleverd maar ' binnen is altijd voor de huurder'.

Als het dus een sociale verhuurder is, mag je volgens mij gewoon je woning laten zoals het is?
Vorige bewoonster had dit in deze woning ook ja. Elke wand een andere kleur, geel, paars, rood, groen, blauw, etc.
Die heeft er meer dan 120 manuur in moeten steken om alles te witten. Om vervolgens vrij snel eruit te gaan.
Originele staat was in mijn geval alleen badkamer en keuken. En zelfs daar is zo'n vereniging wel redelijk in als het een redelijke verbetering is (niet dat iemand dat snel doet)
pi_163888065
En wat een zeikerds. Zoals eerder genoemd, in 1 keer overschilderbaar is een redelijke eis. Dieprode wanden achterlaten is een ding, maar een lichte tint ..
pi_163888696
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:24 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Dat weet je natuurlijk nooit, maar zou niet gelijk van het slechtste uit gaan. Bij woningcorporatie zijn het standaard boekjes waarin de voorwaarden staan, weet niet hoe het particulier zit.
ik had de huurovereenkomst opgevraagd en het is echt maar een half a4tje, staat niks in over het huis zelf alleen dat ik geboren en blabla met ingang van dit en dat zus en zo het huis huur
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163891660
Mijn voorgangers hadden geel, groen, 2 tinten rood, blauw en oranje in huis. Moesten het officieel in 1x overschilderbaar opleveren, behalve als wij het ok vonden. Zegt die piemel tegen ons "ik wil het best schilderen hoor, maar weet dat ik dat met de allergoedkoopste gammaverf doe en niet ga opletten of het er een beetje leuk op zit, dus je hebt er meer last van dan plezier". Toen zei ik al balend laat maar. Misschien had ik t m achteraf toch moeten laten doen, alleen al omdat ie het zo lullig bracht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_163893067
Daarom of alles lekker wit laten, of gewoon behangen in het kleurtje dat je wil. Lekker makkelijk.

Verven e.d. doe je maar in je koopwoning.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')