Ha ha als ik je zie zal ik zwaaienquote:
Wat voor auto rij jequote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:07 schreef karr-1 het volgende:
Koppeling van de auto kapot, afgevoerd naar de garage op zaterdagmorgen. Vandaag weer terug en ik ben ruim 850 euro lichter....
Citroen DS3 uit 2012quote:
Oh ja snel dure reparatie. Nice carquote:
Thanx dat vind ik ook wel. Ik heb geen idee wat er precies kapot was, iets met de koppeling. Manlief wilde op zaterdagmorgen naar zijn werk rijden maar kwam niet verder dan de 2de rotonde en toen hield het op.quote:
Ik rij al jarenlang in Franse auto's en vrijwel nooit problemen. Maar ja als je dan wat hebt is het ook meteen goed raak.quote:
doe maar eens dat stukkie H.I.Ambacht -> A27 ergens tussen 15.00 en 18.00, dan praten we daarna nog een keertjequote:Op woensdag 15 juni 2016 11:32 schreef JDude het volgende:
Oneens met TT voor zover het de A15 tussen kp. Benelux en Ridderkerk betreft.
Dat ligt aan de verkeerde kant van Ridderkerk inderdaad. Zelfs als er ellende op de A16 is ga ik nog liever daar in de file staan dan omrijden over de A15. Of met een grote boog oostelijk er omheen sightseeën, dat kan ook nog.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
doe maar eens dat stukkie H.I.Ambacht -> A27 ergens tussen 15.00 en 18.00, dan praten we daarna nog een keertje
Je kan naar de A27 als je naar Utrecht moet (en A20/A12 is geen optie) vaak beter de afslag HIA pakken, dan de brug bij Alblasserdam en vervolgens via Oud Alblas naar de N214 en dan door naar Meerkerk. Of als je de A15 verder uit moet via de parallelweg langs Sliedrecht en door Hardinxveld, en dan daar na de file de snelweg weer op.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doe maar eens dat stukkie H.I.Ambacht -> A27 ergens tussen 15.00 en 18.00, dan praten we daarna nog een keertje
Wat is dit nou weer voor Finse tegenreactie. Ik zou m'n schouders ophalen en verder rijden.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:51 schreef Carlos93 het volgende:
Vandaag ook weer zo'n trut op de sliproad, probeert met 30mph in te voegen op een 70mph weg.
Ik hield dus een beetje afstand tussen haar auto en die van mij zodat ik wel gang kon maken.
Alles veilig afgerond en zij maakt dus snelheid op de snelweg,blijken er 2 vrouwen in te zitten, waarschijnlijk moeder en dochter, moeder van in de 80 reed. Terwijl ik er om heen ga, krijg ik nog een middelvinger ook van de dochter. Heb haar toen vriendelijk een paar doodsgebaren gemaakt.
Ach dit was nog een milde reactie, hier gaan ze elkaar regelmatig te vuist in de UK.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor Finse tegenreactie. Ik zou m'n schouders ophalen en verder rijden.
zag iemand in een Tesla vandaag ook druk met z'n mobieltje. Auto van 90K maar blijkbaar kon er geen Bluetooth-setje vanafquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef karr-1 het volgende:
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden.
Moet te regelen zijn: chip in de sleutel die in verbinding staat met de foon. Vraag gerust het patent aan, ik hoef slechts 1,7% van de uiteindelijke winstquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef karr-1 het volgende:
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden.
Ja idd, je kunt provinciaal naar Hardinxveld en dan desnoods daar nog de dijk uitrijden, Maar bij Hardinxveld er weer op scheelt denk ik 80% van het gelazerquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je kan naar de A27 als je naar Utrecht moet (en A20/A12 is geen optie) vaak beter de afslag HIA pakken, dan de brug bij Alblasserdam en vervolgens via Oud Alblas naar de N214 en dan door naar Meerkerk. Of als je de A15 verder uit moet via de parallelweg langs Sliedrecht en door Hardinxveld, en dan daar na de file de snelweg weer op.
Eventueel is A16/N3 ook nog een optie, maar de Drechttunnel staat tegenwoordig ook elke middag vast.
Ja, de afslag Alblasserdam haal je vaak nog wel zonder al te veel problemen, hoewel dat de laatste tijd ook al problemen geeft. Daarom de afslag HIA en de brug, dat is ook wel heel druk, maar rijdt vaak nog wel gewoon. Meteen de N214 op heeft met file vaak geen zin, daar komt het verkeer vanaf de N3 die de file bij Sliedrecht niet in wil + het verkeer vanaf de A15 die wil afsnijden bij elkaar = ook file het eerste stuk. Daarom via Oud Alblas, en dan verderop pas de N214 op of via Sliedrecht/Hardinxveld. N214 is overigens geen stoplichtenroute (meer), overal liggen rotondes. Rij die route ook weleens andersom, als het bij Gorinchem vaststaat en ik kom vanaf Utrecht. Heel de Alblasserwaard door lekker 80 i.p.v. filerijden. Sowieso allang blij dat het niet m'n dagelijkse woon-werk is...quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja idd, je kunt provinciaal naar Hardinxveld en dan desnoods daar nog de dijk uitrijden, Maar bij Hardinxveld er weer op scheelt denk ik 80% van het gelazerDe tunnel loopt meestal nog.. het getrut begint net voorbij de afslag Papendrecht, maar daar kun je volgens ij eraf en dan meteen die provinciale weg op.. is wel een stoplichtenroute geloof ik.. maar heb hem echt al 15 jaar niet meer gereden.
Vroeger reed ik dat best vaak, maar ik neem altijd aan dat er meer mensen zijn die dat weten, en dan krijg je zo'n regen -> drup verhaal.
En als je passagier bent?quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef karr-1 het volgende:
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden.
Whatsappen via BT gaat zo lastig.quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
zag iemand in een Tesla vandaag ook druk met z'n mobieltje. Auto van 90K maar blijkbaar kon er geen Bluetooth-setje vanaf
Vandaar de link tussen sleutel en foon van chauffeur in mijn plan, zodat de rest zich helemaal de moeder kan appenquote:
Dan heb je pech gehad. Je kunt ook praten met je reisgenoten.quote:
quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan heb je pech gehad. Je kunt ook praten met je reisgenoten.
Ik weet dat het voor sommige mensen een uniek concept is, maar echt het kan....quote:
Ik word een beetje moe van alle bejaarden cq. "vroegâh was alles betâh" cq. prehistorici die gebruik van je smartphone in gezelschap meteen aangrijpen om één der o zo ironische "je kan ook gewoon met mensen praten"-opmerkingen te spuien. Ik wil als passagier gewoon kunnen whatsappen of bellen in een auto. Socializen en telefoongebruik kunnen prima hand in hand.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik weet dat het voor sommige mensen een uniek concept is, maar echt het kan....
Dan ligt aan jezelf. Als je voldoende afstand houdt, kun je het gas loslaten als ze voor je gaan remmen. Da's niet handig bij 10 meter afstand, maar bij 100 meter heb wel mogelijkheden. En 't is niet zo dat je dan ineens later op de plaats van bestemming bent.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:43 schreef Nattekat het volgende:
Vaak zijn het die bejaarden die zo zitten te schommelen. Ik kan me er ook echt mateloos aan irriteren als ik weer eens achter zo'n stijl zit dat met 65-75 over een rechte provinciale weg zonder kruisingen rijdt
Afstand houden heeft geen zin, want als ze weglopen geef je automatisch gas bij en als ze remmen, zit je er binnen no-time weer bovenop.
klopt, viel me ook op toen ik je passeerdequote:Op donderdag 16 juni 2016 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bestuurders die met van alles bezig zijn, behalve opletten.
Ik ga niet 100m afstand houden. Dan rij ik liever een slakkengang vlak achter iemand. Onbewust rij ik er dan toch naartoe, omdat je daar gewoon 90 op de GPS kan.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:44 schreef Light het volgende:
[..]
Dan ligt aan jezelf. Als je voldoende afstand houdt, kun je het gas loslaten als ze voor je gaan remmen. Da's niet handig bij 10 meter afstand, maar bij 100 meter heb wel mogelijkheden. En 't is niet zo dat je dan ineens later op de plaats van bestemming bent.
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet 100m afstand houden. Dan rij ik liever een slakkengang vlak achter iemand. Onbewust rij ik er dan toch naartoe, omdat je daar gewoon 90 op de GPS kan.
Je ziet dat zelfs altijd al van een afstandje hè.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bestuurders die met van alles bezig zijn, behalve opletten.
Er wordt dan dus 70 gereden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:46 schreef Light het volgende:
[..]
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand.
Als het druk is en er zijn maar 2 stroken dan vertraagt de boel zelfs tot net boven de snelheid van die vrachtwagen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:15 schreef Fer het volgende:
Of van het gas af als ze een vrachtwagen moeten inhalen.
Het was een feest van remlichten, dat is echt niet nodig hoor.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:43 schreef Nattekat het volgende:
Vaak zijn het die bejaarden die zo zitten te schommelen. Ik kan me er ook echt mateloos aan irriteren als ik weer eens achter zo'n stijl zit dat met 65-75 over een rechte provinciale weg zonder kruisingen rijdt
Afstand houden heeft geen zin, want als ze weglopen geef je automatisch gas bij en als ze remmen, zit je er binnen no-time weer bovenop.
Ik dus ook en dat ging prima, want kon een constante snelheid aanhouden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:46 schreef Light het volgende:
[..]
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand.
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Je ziet dat zelfs altijd al van een afstandje hè.
Als ik erom zou kunnen wedden, was ik rijk geweest.
quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed.
Dat is niet heel moeilijk, soort auto + acties van de auto. Als je een Fiat 500 hebt die blind in wil voegen, is dit eigenlijk altijd een vrouw. Heb je een grote station die bij file via de vluchtstrook voorbij komt, is het een man. Rijdt er een Agila met 2 fietsen achterop 60 op de invoegstrook, zijn het bejaarden.quote:
Ik heb moeite met ze uit elkaar houdenquote:Op woensdag 22 juni 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat mij dit ook wel eens overkomt op de vroege morgen, maar ik ben er niet trots op.quote:Op donderdag 23 juni 2016 06:47 schreef Rewimo het volgende:
Of van die figuren die je net voor een afslag nog even in volle vaart inhalen om vanaf de linkerbaan in één beweging diagonaal die afslag op te rijden
Ga er dan gewoon achterlangs
quote:Op donderdag 23 juni 2016 07:59 schreef Woelwater het volgende:
Maar soms zijn er ook van die mensen, die rijden al zo traag op de snelweg dat je ze op de afslag al liever helemaal niet voor je wil hebben..
Als je er dan achter blijft rijden loop je het risico dat ze dezelfde afslag nemen.
Ik heb wel eens dat ze met 80 de afrit op gaan (dubbele lengte/breedte i.v.m. spitsstrook) dat ik hem er op de afrit nog voorbij zet. Rest van de weg is 80, maar bij velen mag je blij zijn als ze de 60 halen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 07:59 schreef Woelwater het volgende:
Maar soms zijn er ook van die mensen, die rijden al zo traag op de snelweg dat je ze op de afslag al liever helemaal niet voor je wil hebben..
Als je er dan achter blijft rijden loop je het risico dat ze dezelfde afslag nemen.
Juist.. Is hier ook zo irritant, mensen die na de tunnel gelijk de afrit op gaan met 80 - 90. Die afrit is heel lang en kan je gewoon tot het einde uitrijden met 120.. Vaak zat dat ik eerst nog een zooi vrachtwagens inhaal om het gepeupel op de afrit te vermijden.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat ze met 80 de afrit op gaan (dubbele lengte/breedte i.v.m. spitsstrook) dat ik hem er op de afrit nog voorbij zet. Rest van de weg is 80, maar bij velen mag je blij zijn als ze de 60 halen.
Dat vat het wel mooi samen ja. Heel soms heb ik het mis. Zie ik een dikke Volvo slingeren met 160 en inhalen via invoegstroken, zit er een frêle mede-gleufdier al bellend achter het stuur met de vonken in de ogen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is niet heel moeilijk, soort auto + acties van de auto. Als je een Fiat 500 hebt die blind in wil voegen, is dit eigenlijk altijd een vrouw. Heb je een grote station die bij file via de vluchtstrook voorbij komt, is het een man. Rijdt er een Agila met 2 fietsen achterop 60 op de invoegstrook, zijn het bejaarden.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:50 schreef BigSmurf het volgende:
Gelukkig zit er dan een strook tussen en mag ik gewoon rechts over de spitsstrook er voorbij.
Dacht van wel? Kan ook zijn dat het niet mag en ik het altijd voor waarheid aangenomen heb (en dan ben ik daar dus ook oprecht wel benieuwd naar wat nou de regel is), maar rechts inhalen denk ik tegenwoordig sowieso niet meer bij na met al die zombies op 3-4-5-strooks wegen.quote:
Rechts inhalen staat nog steeds 'gewoon' een boete van ¤230 euro op: http://www.boetes.nl/boet(...)halen/rechts-inhalenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:58 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dacht van wel? Kan ook zijn dat het niet mag en ik het altijd voor waarheid aangenomen heb (en dan ben ik daar dus ook oprecht wel benieuwd naar wat nou de regel is), maar rechts inhalen denk ik tegenwoordig sowieso niet meer bij na met al die zombies op 3-4-5-strooks wegen.
Het ging niet om rechts inhalen an sich, maar of het ook verboden is wanneer er een strook tussen zit. Dus 4 stroken, ik rijd op strook 4 helemaal rechts, en iemand rijdt op strook 2 of zelfs 1 links onder de V-max. Mag ik dan rechts inhalen? Ik dacht altijd van wel met een strook ertussen. Al is het maar omdat je anders 6 bijzondere verrichtingen hebt om die persoon in te halen en vervolgens weer helemaal rechts te gaan rijden (van strook 4 naar 1 en 1 naar 4 is tweemaal drie stroken opschuiven). Maar nu twijfel ik dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rechts inhalen staat nog steeds 'gewoon' een boete van ¤230 euro op: http://www.boetes.nl/boet(...)halen/rechts-inhalen
Waar baseer jij op dat dat tegenwoordig niet meer het geval zou zijn? Dat is al zo minstens sinds jij je rijbewijs gehaald hebt.
Zo gek is dat toch ook niet, ze rijden er ook niet dagelijks mee. Rond maart/april zie je ook allerlei gekkies op de motor. Maar wat scheelt er precies aan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:52 schreef karr-1 het volgende:
De dagelijkse ellende met caravans en campers begint nu alweer op gang te komen. Het lijkt wel alsof mensen zo'n ding achter de auto hangen en dan spontaan vergeten hoe ze moeten rijden....
Is wel de snelste manier.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
Vandaag ervaren waarom we in NL met de motor fileren tussen rijstrook 1 en 2. In België doen ze dat dus niet en vlammen ze overal tussendoor waar het past, inclusief de vluchtstrook; wat een chaos zeg, echt compleet gekkenhuis
om in een ambulance terecht te komen idd.quote:
Is inderdaad niet voor iedereen weggelegd, alleen voor de eckte bazen met verkeersinzicht en goede reflexen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
om in een ambulance terecht te komen idd.
Denk van wel, zeker als je het langzaam doet, kun je altijd claimen dat die ander van zijn gas af ging en jij wel op andere zaken zat te letten dan dat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:32 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het ging niet om rechts inhalen an sich, maar of het ook verboden is wanneer er een strook tussen zit. Dus 4 stroken, ik rijd op strook 4 helemaal rechts, en iemand rijdt op strook 2 of zelfs 1 links onder de V-max. Mag ik dan rechts inhalen? Ik dacht altijd van wel met een strook ertussen. Al is het maar omdat je anders 6 bijzondere verrichtingen hebt om die persoon in te halen en vervolgens weer helemaal rechts te gaan rijden (van strook 4 naar 1 en 1 naar 4 is tweemaal drie stroken opschuiven). Maar nu twijfel ik dus.
Dat ik regelmatig zombies die 100 rijden op de middelste strook rechts inhaal waar 120 of 130 staat daar even los van, en als ik daar ooit een boete voor krijg, dan heb ik dat aan mezelf te wijten. Maar dat was dus niet de vraag.
Kan dan echt boos worden. Vandaag een tijd achter een bmw op cruise controll moeten rijden. Hij zat ook niet op te letten. Toen im het zat begon te worden begonnen wat dichterop gaan rijden (ik weet het, niet netjes) en bij de eerste mogelijkheid rechts ingehaald. Volgens mij deed hij het ook expres want daarna ging hij direct naar rechtsquote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
De A9 is helemaal leuk wat dat betreft
Op de rechterbaan enkel vrachtwagens, op de linkerbaan met 90 treintje rijden terwijl je 130 mag. Ook ver buiten de spits.
Daarom vind ik de A15 ook zo'n verschrikkelijke weg. In ieder geval het stuk tussen Gorinchem en randweg Dordrecht (daar moet ik er godzijdank weer af), daar is het altijd feest. Rechts alleen maar vrachtwagens (heel veel vrachtverkeer vanuit het oosten naar Rotterdam (en v.v.), logisch), links rijden overwegend inhalende vrachtwagensquote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
De A9 is helemaal leuk wat dat betreft
Op de rechterbaan enkel vrachtwagens, op de linkerbaan met 90 treintje rijden terwijl je 130 mag. Ook ver buiten de spits.
Gaat niet alleen om tijdwinst, ook bij welk toerental de vrachtauto het mooiste/zuinigste rijdtquote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken
Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
Dan nog maken die tienden amper iets uit. Achter je voorganger blijven kleven bespaar je nog meer mee.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om tijdwinst, ook bij welk toerental de vrachtauto het mooiste/zuinigste rijdt
Eens, daar heb ik ook dagelijks last vanquote:Op zondag 26 juni 2016 12:54 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Daarom vind ik de A15 ook zo'n verschrikkelijke weg. In ieder geval het stuk tussen Gorinchem en randweg Dordrecht (daar moet ik er godzijdank weer af), daar is het altijd feest. Rechts alleen maar vrachtwagens (heel veel vrachtverkeer vanuit het oosten naar Rotterdam (en v.v.), logisch), links rijden overwegend inhalende vrachtwagens
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken
Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch ook niet, ze rijden er ook niet dagelijks mee. Rond maart/april zie je ook allerlei gekkies op de motor. Maar wat scheelt er precies aan?
Klinkt precies als wat vele andere weggebruikers zonder caravan ook doen. Bovendien mag je in sommige landen gewoon 130 met de caravan.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.
Gewoon het Belgisch voorbeeld volgen. Minder dan drie rijstroken=inhaalverbod.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.
Het probleem is dat die dingen vaak in de begrenzer worden getrapt. Dan is het 85 tegenover 85,5. En dan duurt inhalen een eeuwigheid.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken
Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
130 met een caravan kan prima. Been there, done that. Ook 130 met een doorsnee aanhanger kan prima. Je moet alleen wel je materiaal in goede staat hebben en bij een caravan correct beladen. Dus zware dingen laag bovenop de as, heb je teveel kogeldruk, dan haal je dingen van voren weg (en niet, zoals de meesten doen, extra gewicht achterin erbij leggen). En een auto die leeg zwaarder is dan je aanhanger beladen doet ook nog wel wat voor de stabiliteit.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.
Dat en het feit dat relatief gezien veel chauffeurs zich er gewoon in proppen terwijl er eigenlijk geen ruimte is onder het mom van: "Ik ben toch groter". Goed, doen automobilisten ook, maar die kunnen daarna wel doortrappen naar 100 of meer terwijl die vrachtwagen bij 87 blijft steken en dan gelijk 4 of 5 vrachtwagens gaat inhalen.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat die dingen vaak in de begrenzer worden getrapt. Dan is het 85 tegenover 85,5. En dan duurt inhalen een eeuwigheid.
Rij je daarentegen 81 (of 82) en kom je iets tegen dat langzamer is, dan is het even gas geven en je bent er voorbij.
Maarja, zolang de gemiddelde chauffeur denkt dat je met 3 km/u verschil meer op een dag kunt rijden zal het vast niet veranderen.
Gevaar/probleem is dat je dan kolonnevorming krijgt, met kilometers lange rijen vrachtwagens. Succes met in- en uitvoegenquote:Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.
Stoer manquote:Op zondag 26 juni 2016 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
130 met een caravan kan prima. Been there, done that.
Hmm ja ok dat is ook weer waar. Daar moeten we dan nog iets op verzinnen.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Gevaar/probleem is dat je dan kolonnevorming krijgt, met kilometers lange rijen vrachtwagens. Succes met in- en uitvoegen
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.quote:Op zondag 26 juni 2016 05:32 schreef derLudolf het volgende:
Spitsstroken die altijd geopend zijn![]()
Ik reed een uur geleden langs Zwolle, was de smalle spitsstrook geopend waardoor er maar tachtig gereden mag worden.
Waarom![]()
Het is zondagochtend, half 5. Behalve ondergetekende geen verkeer. Het is een spitsstrook geen we-hadden-geen-geld-voor-een-volwaardige-derde-rijstrook. Dus sluit dat ding lekker 's nachts een laat het verkeer mooi met 100/120/130 over de A28
U woont in Duitsland?quote:Op maandag 27 juni 2016 07:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Smallere rijstroken op de snelweg vanwege werkzaamheden.
Ja daar erger ik me aan net als miljoenen andere weggebruikers.
En dan vooral dat het altijd weken zo niet maanden/jaren moet duren.... voordat er weer een normale wegbreedte is.
Een kantoorpand voor 2000 werkplekken kan je in een half jaar neer laten zetten eens stukje snelweg is gerust jaren onder constructie.
Verrek, kom er dagelijks langs en het viel mij vorige week pas op dat ze elke dag open waren.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:05 schreef swollywood het volgende:
[..]
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.
Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden.
Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle
https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/
Het is in Nederland ook geen vreemd verschijnsel. Hele stukken snelweg worden jarenlange projecten waar de helft van de tijd niets lijkt te gebeuren.quote:
Zeer zelden dat ik op de rem moet voor een inhalende vrachtwagen daar eigenlijk, op de A28 vanaf Duitse grens komt dit veel vaker voor, kan mij er niet meer aan storen tegenwoordig mits ze ruim van tevoren richting aangeven.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:47 schreef Jihawti het volgende:
Ik zit elke ochtend op de tweebaans A50 tussen Zwolle en Apeldoorn en zie dan de ironie van al die vrachtwagenchauffeurs die precies bij de verbodsborden gaan inhalenAlsof het een herinneringsbord is i.p.v. een verbod: "Oh, ik kan er natuurlijk ook langs gaan nu!"
Het is alleen ook echt irritant en gevaarlijk als ze hutjemutje gaan rijden met 10+ vrachtwagens zodat in- en uitvoegen bijkans onmogelijk is. Dat is dan ook weer een gevolg van niet mogen inhalen (met een flinke scheut asogedrag natuurlijk, dat op elkaars bumper gaan rijden slaat nergens op).
Oh die gele borden zijn mij dan niet opgevallen. Dat de strook midden overdag open was, had ik wel vaker meegemaakt maar dat is op andere trajecten soms ook zo. Toen ze om half 5 nog open waren vond ik het dus wel vreemd.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:05 schreef swollywood het volgende:
[..]
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.
Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden.
Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle
https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/
¤150 schade valt nog mee, een aanrijding was duurder geweest.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:55 schreef eRKa het volgende:
Gisteren moeten uitwijken voor een hond. Flinke schade aan beide rechter velgen, gelukkig alleen lakschade. Nergens een vermoedelijke eigenaar van de hond te bekennen, dus weer ¤100-¤150 armer voor reparatie van twee velgen.
Die oranje lampjes gaan ook regelmatig kapot zo lijkt hetquote:Op maandag 27 juni 2016 09:45 schreef Leandra het volgende:
Een ander soort frustratie op de weg dan maar.
Meer dan een maand geleden heb ik 2 verschillende ouders van kinderen bij mijn jongste op school er al op gewezen dat hun linker achter- en remlicht het niet doet.... en dan is dat een maand later nog zo![]()
Ik snap dat niet, als je weet dat je er een lampje kapot is dan vervang je dat toch even?
Als je het tegenwoordig over een groene golf hebt, heb je het toch over:quote:Op maandag 27 juni 2016 10:35 schreef Najieto het volgende:
Mensen die niet snappen wat het bordje met een groene golf en 2 cijfers betekent na een stoplicht en daardoor lekker de groene golf verkloten waar je in rijdt![]()
![]()
![]()
Blijkbaar niet want ik zie die digitale borden toch nog regelmatig staan.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je het tegenwoordig over een groene golf hebt, heb je het toch over:
[ afbeelding ]
?
Dat met die stoplichten hebben ze overal afgeschaft
"Oh, dankjewel" en drie seconden later vergeten ze het. Herkenbaar.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:45 schreef Leandra het volgende:
Een ander soort frustratie op de weg dan maar.
Meer dan een maand geleden heb ik 2 verschillende ouders van kinderen bij mijn jongste op school er al op gewezen dat hun linker achter- en remlicht het niet doet.... en dan is dat een maand later nog zo![]()
Ik snap dat niet, als je weet dat je er een lampje kapot is dan vervang je dat toch even?
Foto's gemaakt? je kan het bedrijf namelijk aansprakelijk stellen voor dat soort geintjes. Kan als je bijvoorbeeld veel steenslag schade hebt of je ruit kapot het laten maken..quote:Op maandag 27 juni 2016 10:58 schreef Anne het volgende:
Zo. Ik zat vanochtend achter een busje met aanhanger die 130 km/h reed en zijn aanhanger blijkbaar niet had uitgeveegd. Ik heb kleine steentjes niet kunnen ontwijken uiteraard, maar 2 grote keien gelukkig wel.
Tsjongejonge.
En ik wilde nog wel zuinig rijden, maar ik ben toch maar harder gaan rijden, om hem in te halen, zodat ik die shit niet meer voor mijn kiezen kreeg.
Bij de een was het een "dankjewel, hij krijgt binnenkort toch een beurt dus dan kunnen ze dat gelijk doen".quote:Op maandag 27 juni 2016 10:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
"Oh, dankjewel" en drie seconden later vergeten ze het. Herkenbaar.
Ik heb altijd genoeg lampjes bij, dus als iemand mij erop wijst is het zo gebeurd. Maar ik heb ook het geluk dat ik nog een auto heb waar ik overal bij kan.
Eigenlijk zou ik het zelf moeten controleren, maarja
Nee, geen foto gemaakt. Al weet ik wel nog welk bedrijf het was, maar dat nemen ze dan vast niet voor lief aanquote:Op maandag 27 juni 2016 11:01 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Foto's gemaakt? je kan het bedrijf namelijk aansprakelijk stellen voor dat soort geintjes. Kan als je bijvoorbeeld veel steenslag schade hebt of je ruit kapot het laten maken..
Als eigenaar van een huisdier ben jij aansprakelijk voor schade aan eigendommen van een ander, die worden toegebracht door jouw huisdier.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
¤150 schade valt nog mee, een aanrijding was duurder geweest.
Dus niet, in Ehvn b.v. zijn plekken waar het aangelegd is.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat met die stoplichten hebben ze overal afgeschaft
Amersfoort ook, zowel op de ring bij Amersfoort Noord als op de Stadsring, waar het kennelijk enorm lange wachttijden voor fietsers veroorzaakt, en daar is een hoop commentaar op.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:33 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dus niet, in Ehvn b.v. zijn plekken waar het aangelegd is.
Voor de omwonenden is het fijner dat verkeer gewoon door kan rijdenquote:Op maandag 27 juni 2016 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amersfoort ook, zowel op de ring bij Amersfoort Noord als op de Stadsring, waar het kennelijk enorm lange wachttijden voor fietsers veroorzaakt, en daar is een hoop commentaar op.
Dat vroeg ik mezelf een tijd geleden al af, het is fijn voor de automobilisten maar moeten de fietser e.d. dan niet veel langer wachten om te kunnen oversteken. Blijkbaar wel dus.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amersfoort ook, zowel op de ring bij Amersfoort Noord als op de Stadsring, waar het kennelijk enorm lange wachttijden voor fietsers veroorzaakt, en daar is een hoop commentaar op.
Maar dat kost weer veel geld en is niet altijd mogelijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor de omwonenden is het fijner dat verkeer gewoon door kan rijdenRemmende en omtrekkende vrachtwagens hoor je goed. Bovendien is de uitstoot dan een stuk hoger.
Fietsers door tunnels zou het mooiste zijn
En zorgt voor onveiligheid, donkere schimmige tunneltjes.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Maar dat kost weer veel geld en is niet altijd mogelijk.
Super irritant is dat ja. Dat doen ze hier op de A73 ook met enig regelmaat.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vanochtend een afslag gemist omdat de vrachtwagens op de rechterbaan zo absurd dicht op elkaar reden dat ik mezelf daar niet tussen wilde gooien. Ik heb 800 meter lang gezocht naar een gaatje om naar rechts te gaan en uiteindelijk de volgende afslag/oprit-combinatie moeten nemen om terug te rijden.
Nee, dat is de wijsvinger van de linkerhand die kapot is.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die oranje lampjes gaan ook regelmatig kapot zo lijkt het
Moet je eens op de A67 gaan rijden. Daar moet je 10 km vooraf al bedenken dat je de afslag moet hebbenquote:Op maandag 27 juni 2016 13:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Super irritant is dat ja. Dat doen ze hier op de A73 ook met enig regelmaat.
Dit was op de A73 bij Nijmegen.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Super irritant is dat ja. Dat doen ze hier op de A73 ook met enig regelmaat.
Eergisteren 's avonds op de snelweg nog, hoop mensen die 80 reden op de rechterbeen en iemand die vond dat 90 wel een goede snelheid was om ze mee in te halen. En dat op een stuk waar je gewoon 130 mag dus.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:58 schreef BMWK111RS het volgende:
Wat hebben mensen met rijden in de regen? Vanochtend meerdere voorliggers gehad die het bij wat regen wel een goed idee vinden om op doorgaande wegen 30-40 km/uur te gaan rijden waar je 50 mag. Het is niet dat een auto in de zomer op slicks staat (uitzonderingen daargelaten) waardoor je met 2 spatten regen geen grip meer hebt.
Een starre regeling (en een groene golf is in feite niet veel meer dan een rijtje aan elkaar geknoopte starre regelingen) biedt minder flexibiliteit dan een voertuig- of verkeersafhankelijke regeling. Daarom is een groene golf meestal niet voordelig voor kruisend verkeer (en ook niet voor verkeer dat vanaf de kruisende wegen de groene golf komt opgedraaid, want dat staat bij het eerstvolgende kruispunt altijd te wachten tot het volgende peloton zich aandient).quote:Op maandag 27 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap niet waarom fietsers op eens langer zouden moeten wachten
Als elk kruispunt gewoon zijn rondje doet, maar dan op elkaar afgestemd, is er toch niks aan de hand?
Het schijnt dat ze op Audi's niet eens meer standaard geleverd worden. Richtingaanwijzers zijn een optie.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:55 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Nee, dat is de wijsvinger van de linkerhand die kapot is.
Toch wel een fikse barst in mijn ruitquote:Op maandag 27 juni 2016 11:01 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Foto's gemaakt? je kan het bedrijf namelijk aansprakelijk stellen voor dat soort geintjes. Kan als je bijvoorbeeld veel steenslag schade hebt of je ruit kapot het laten maken..
Ik toeter wel eens. Zie je ze verschrikt kijken. Vooral bij rotondes met maar 3 afslagen waar zij de kant hebben zonder afslag en rechtdoor rijden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:27 schreef Achterhoker het volgende:
Al een paar jaar m'n rijbewijs. Mijn grootste ergernis zijn mensen die geen knipperlicht gebruiken wanneer zij de rotonde verlaten. Moet ik godverdomme voor niets in de remmen.
Gewoon asociaal zijn volgende keer. Heb het ook weleens op 2-strooks wegen met zo'n vrachtwagen treintje, gewoon knipperlicht aan en rustig gaan. Het moment dat ze op de toeter gaan hangen is vaak het moment dat je weet dat je ertussendoor kan.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vanochtend een afslag gemist omdat de vrachtwagens op de rechterbaan zo absurd dicht op elkaar reden dat ik mezelf daar niet tussen wilde gooien. Ik heb 800 meter lang gezocht naar een gaatje om naar rechts te gaan en uiteindelijk de volgende afslag/oprit-combinatie moeten nemen om terug te rijden.
Ik heb ze al gemaild. Op mijn eerste mailtje kreeg ik wel een reactie, op mijn tweede mail met de uitleg van wat er is gebeurd niet meer.quote:Op maandag 27 juni 2016 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oeh, balen zeg. Morgen even bellen met die firma?
Ik neem het risico liever niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:25 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Gewoon asociaal zijn volgende keer. Heb het ook weleens op 2-strooks wegen met zo'n vrachtwagen treintje, gewoon knipperlicht aan en rustig gaan. Het moment dat ze op de toeter gaan hangen is vaak het moment dat je weet dat je ertussendoor kan.
Zodra er een druppel regen valt krijgen mensen meteen doembeelden over slippartijen en ongelukken en besluiten ze dan maar helemaal als trutten te gaan rijden. Daarmee dus juist het gevaar veroorzakend.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:58 schreef BMWK111RS het volgende:
Wat hebben mensen met rijden in de regen? Vanochtend meerdere voorliggers gehad die het bij wat regen wel een goed idee vinden om op doorgaande wegen 30-40 km/uur te gaan rijden waar je 50 mag. Het is niet dat een auto in de zomer op slicks staat (uitzonderingen daargelaten) waardoor je met 2 spatten regen geen grip meer hebt.
Dat doe ik meestal wel ja. Hier bij Groningen op de ring hebben personenauto's er ook een handje van om strak achter elkaar te blijven rijden. Als je dan links zit en je moet op een gegeven moment een afrit hebben, dan heb je geen andere keuze dan je auto ertussen te proppen. Afstand houden is blijkbaar een onbekend begrip.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:25 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Gewoon asociaal zijn volgende keer. Heb het ook weleens op 2-strooks wegen met zo'n vrachtwagen treintje, gewoon knipperlicht aan en rustig gaan. Het moment dat ze op de toeter gaan hangen is vaak het moment dat je weet dat je ertussendoor kan.
Mijn ergernis was gisteren het centrum van Utrecht. Wat een drama der wegwerkzaamheden is dat geworden zeg. Gelukkig kom ik er zelden.
Ik zou sowieso bellen. Dit is echt weird.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:47 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat doe ik meestal wel ja. Hier bij Groningen op de ring hebben personenauto's er ook een handje van om strak achter elkaar te blijven rijden. Als je dan links zit en je moet op een gegeven moment een afrit hebben, dan heb je geen andere keuze dan je auto ertussen te proppen. Afstand houden is blijkbaar een onbekend begrip.
Een persoonlijke irritatie: Deze week kwam ik voor de tweede keer dezelfde jongen in een Audi A2 1.4 TDI tegen op de A7 richting Groningen. Sinds Drachten zat 'ie achter me, en we hadden de vaart er behoorlijk in zitten. Beiden tegen de 160, hij constant achter me, maar niet mij inhalen wanneer ik naar rechts ging. Op een gegeven moment ga ik na een inhaalactie weer naar rechts, en komt hij om me heen, om niet veel later terug te zakken naar zo'n 140. Waarop ik hem weer inhaal. Daarna versnelt hij weer en haalt mij weer in. En op het moment dat hij me inhaalt zie ik dat hij foto's van me aan het maken is met z'n iPhone.
Euh... WTF?
Ik had dat laatst, het begon te regenen en ik reed 90 op een autoweg (waar je dus 100 mag) of ik reed wel 100 of zo geen idee wat het precies was gaat meer op wat een goed gevoel geeft maar goed toen ging zo'n fucking dwaas die echt 50 reed keihard lichtsignalen de hele tijd naar me toen ik hem inhaalde. Maar echt op zo'n manier lichtsignalen van KIJK UIT JE RIJDT ALSOF JE TOTAAL WAANZINNIG BENTquote:Op dinsdag 28 juni 2016 12:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zodra er een druppel regen valt krijgen mensen meteen doembeelden over slippartijen en ongelukken en besluiten ze dan maar helemaal als trutten te gaan rijden. Daarmee dus juist het gevaar veroorzakend.
Hij vond je mooi?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:47 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat doe ik meestal wel ja. Hier bij Groningen op de ring hebben personenauto's er ook een handje van om strak achter elkaar te blijven rijden. Als je dan links zit en je moet op een gegeven moment een afrit hebben, dan heb je geen andere keuze dan je auto ertussen te proppen. Afstand houden is blijkbaar een onbekend begrip.
Een persoonlijke irritatie: Deze week kwam ik voor de tweede keer dezelfde jongen in een Audi A2 1.4 TDI tegen op de A7 richting Groningen. Sinds Drachten zat 'ie achter me, en we hadden de vaart er behoorlijk in zitten. Beiden tegen de 160, hij constant achter me, maar niet mij inhalen wanneer ik naar rechts ging. Op een gegeven moment ga ik na een inhaalactie weer naar rechts, en komt hij om me heen, om niet veel later terug te zakken naar zo'n 140. Waarop ik hem weer inhaal. Daarna versnelt hij weer en haalt mij weer in. En op het moment dat hij me inhaalt zie ik dat hij foto's van me aan het maken is met z'n iPhone.
Euh... WTF?
Ja weet je ik snap je wel maar aan de andere kant pfff.quote:
"Kip kip kip, gezellig he, kip kip kip, waar moeten jullie er ook alweer uit? kip kip kip, o wacht we kunnen hier ook uitstappen kip kip kip, we belle, kip kip kip, oh wacht, ik moet van achterin ook via de voordeur er uit, kip kip kip, hahahaha." bis.quote:
"Help, iemand maakt foto's met zijn iphone van mij op de weg"quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zou sowieso bellen. Dit is echt weird.
Same here. Vermijd het stationsgebied/centrum al jaren als de ziekte puur vanwege dat. Wat een puinzooi is het daar (al heel lang).quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:25 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mijn ergernis was gisteren het centrum van Utrecht. Wat een drama der wegwerkzaamheden is dat geworden zeg. Gelukkig kom ik er zelden.
Met een kenteken erbij registreren ze het wel. Mochten er meer mensen met dezelfde kwestie bellen, dan denk ik dat meneer een bezoekje van de politie mag verwachten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:19 schreef nuget het volgende:
[..]
"Help, iemand maakt foto's met zijn iphone van mij op de weg"
Ik vind het gewoon raar. Wat doet 'ie daar dan mee?quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:19 schreef nuget het volgende:
[..]
"Help, iemand maakt foto's met zijn iphone van mij op de weg"
Ik sta nergens meer van te kijken. Hier op FOK! zit (zat) een user met een ongezonde belangstelling voor rijdende vrouwen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 00:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon raar. Wat doet 'ie daar dan mee?
In z'n zolderkamertje op fappen ofzo?
KLB / Te weinig vrouwen achter het stuurquote:Op donderdag 30 juni 2016 06:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik sta nergens meer van te kijken. Hier op FOK! zit (zat) een user met een ongezonde belangstelling voor rijdende vrouwen.
Ik kom alleen even niet op de naam.
Goed mogelijkquote:Op donderdag 30 juni 2016 12:14 schreef daniela_007 het volgende:
Het valt me op dat de bestuurders voor de stoplicht erg traag reageert. Sommige vertrekt pas na ca 10 seconden nadat de licht op groen springt. Zeker staren aan de mobiel terwijl je wacht?
De stoplichtquote:Op donderdag 30 juni 2016 12:14 schreef daniela_007 het volgende:
Het valt me op dat de bestuurders voor de stoplicht erg traag reageert. Sommige vertrekt pas na ca 10 seconden nadat de licht op groen springt. Zeker staren aan de mobiel terwijl je wacht?
In Den Bosch zijn nu aftel stoplichten (3 - 2 - 1 - groen) maar niemand die er op let. Als ik vooraan sta laat ik altijd de rem los zodra 'ie begint met tellen (rij een automaat) en dan rij je vloeiend weg op groen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goed mogelijkOf dat ze eerst zelf nog 10000 keer kijken of ze kunnen rijden
Ik vind eigenlijk dat we net als in D gewoon eerst oranje moeten krijgen ipv direct groen.
Niet iedereen heeft een automaat schat.quote:Op donderdag 30 juni 2016 12:59 schreef Debsterr het volgende:
[..]
In Den Bosch zijn nu aftel stoplichten (3 - 2 - 1 - groen) maar niemand die er op let. Als ik vooraan sta laat ik altijd de rem los zodra 'ie begint met tellen (rij een automaat) en dan rij je vloeiend weg op groen.
Klopt, maar dan kun je wel je auto in de juiste versnelling zetten en daadwerkelijk iets doen wat op autorijden lijkt zodra het licht op groen staat. Of vind je terugtellen te moeilijk en snap je niet wanneer het groen wordt?quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:02 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een automaat schat.
Jouw excuus om 10 seconden nodig te hebben om weg te rijden?quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:02 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een automaat schat.
* Pizza_Boom woont in toeristisch gebiedquote:Op donderdag 30 juni 2016 18:58 schreef BigSmurf het volgende:
Goed, nu dat eruit is wil ik vast een voorschot nemen op de anti-irritatie die de zomervakantie heet.![]()
Dit inderdaad. Gebruik dat ding gvd eens een keer, man man man.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:27 schreef Achterhoker het volgende:
Al een paar jaar m'n rijbewijs. Mijn grootste ergernis zijn mensen die geen knipperlicht gebruiken wanneer zij de rotonde verlaten. Moet ik godverdomme voor niets in de remmen.
Doorwerken in de vakanties en buiten de reguliere vakanties zelf op vakantie.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
* Pizza_Boom woont in toeristisch gebied
Voor/naseizoen: Oudjes uit Brabant, Limburg, Duitsland met fietsendrager achterop die 35@60 wel genoeg vinden. Hoofdseizoen: Duitsers met sleurhut of fietsendrager met 4 fietsen die binnendoor rijden omdat de TomTom dat zegt en ook niet boven de 40 komen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Doorwerken in de vakanties en buiten de reguliere vakanties zelf op vakantie.
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:02 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een automaat schat.
Maar je hebt wel geneukt?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:26 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zat gister bij een vrouw persoon in de auto die me doodleuk vertelde dat ze in het afgelopen jaar twee auto's total loss heeft gereden. Eentje heeft ze bij het parkeren in de sloot doen belanden (ja echt) en de andere heeft ze economisch total loss gereden door zichzelf bij een parkeerterrein vast te rijden op een paaltje.
ik was blij toen we heelhuids geparkeerd stonden haha
Als je hem bij een stoplicht in z'n vrij zet, of de rem ingedrukt houdt, dan maakt het toch geen bal uit.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
Tja, je hebt altijd van die mensen die dan eerst hun start-stop moeten aanzwengelen, koppeling in, in zn 1, gas geven.. ennnnnn stoplicht is alweer rood, en er is maar 1 auto door.. als eerste heb je de verantwoordelijkheid om op te letten, altijd al in zn 1 en rdy to gasquote:Op vrijdag 1 juli 2016 12:43 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als je hem bij een stoplicht in z'n vrij zet, of de rem ingedrukt houdt, dan maakt het toch geen bal uit.
borrelpraat. De gemiddelde verkeersdeelnemer heeft het reactievermogen van een doos overdatum kersenbonbons, en jij hebt het over honderdsten van een seconde.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
wat lul jij.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussiequote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
wat lul jij.
Eerste meters ben je met automaat eerder weg hoor
Rem hoef je niet te laten op komen. Dus voet omhoog en slen op het gas.
Feiten zijn geen discussie (of het lag aan de DSG/TipTronic) in dat geval kan het wel een discussie zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:51 schreef padlarf het volgende:
Ik ben zelf toch echt sneller weg met een automaat. Beetje jammer om iets als een non-discussie te bestempelen als je het simpelweg niet eens bent met de andere kant.
Als je in de file staat te wachten voor het stoplicht, en door een doos kan er maar 1 auto door ipv 6, dan vreet ik toch mn stuur opquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
want je remt niet?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:48 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussie
Oooh wat slecht idd! Het mag sowieso niet, maar als je het dan toch doet ben je écht een aso.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:33 schreef Questular het volgende:
Voor mijn woon-werk verkeer gebruik ik een scooter (rond de 10 km heen en 10 terug) met het geluk dat een groot deel van de rit op een fietspad kan met een mooie tussenberm tussen de provinciale weg en het fietspad. Naast me reed een auto met ongeveer dezelfde snelheid en ik zag aan zijn knipperlicht dat hij rechtsaf ging slaan. Ondanks dat ik voorrang had remde ik bewust al af, en maar goed ook. Meneer sloeg rechtsaf en reed zonder te kijken het fietspad gedeelte over. In dat hij me kruist zie ik dat deze persoon zn rechteroog helemaal had afgeplakt met verband en waarschijnlijk helemaal niet doorhad dat ik uberhaupt in de buurt was...Als je toch een dode hoek ter grote van een olietanker hebt dan ga je of niet rijden of bewust iets rustiger...
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:49 schreef tailfox het volgende:
[..]
want je remt niet?
Je kopeling pakt die meteen. Dat na 10 meter schakelen sneller is geloof ik wel. Maar geloof mij automaat is zeker sneller weg bij het begin
je kan bij een automaat ook gewoon rem een beetje los houden dan draait de motor wel. Dan bij groen rem los en vollop op het gas pendaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:52 schreef viseenoptie het volgende:
[..]je moet juist de rem inhouden, das het nadeel van de automaat.. rem los, dan pas gas erop. ipv gas er al een beetje op en tegelijk koppeling omhoog feeden.
Zodoende is automaat langzamer (los van vermogen van auto)
Heb je zo'n dubbele koppeling? dan lag het wellicht daar aan wegens de elektronica die vanalles te veilig hield. (vond ik sowieso altijd al irritant)quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
je kan bij een automaat ook gewoon rem een beetje los houden dan draait de motor wel. Dan bij groen rem los en vollop op het gas pendaal.
Vergeet niet bij rem los rijd je al
geen idee is een vage mercedus van mijn ma.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:03 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Heb je zo'n dubbele koppeling? dan lag het wellicht daar aan wegens de elektronica die vanalles te veilig hield. (vond ik sowieso altijd al irritant)
Wees blij, ik reed vanochtend op de snelweg, komt een Yeti (die auto van skoda, niet die oversized witte aap) van de invoegstrook en die wilde wel naar de linkerbaan waar ik op dat moment al reed. En dat ook zonder knipperlicht. Hij reed al half op mijn rijstrook toen ie gelukkig in de gaten kreeg dat ik daar al reed, maar het scheelde hooguit een paar centimeter.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:59 schreef viseenoptie het volgende:
Gister op de N11 een nissan Outback die reed 90 op de rechterbaan, beetje slingeren en half op de vluchtstrook. ik dacht "vast iemand met zn telefoon aan het kloten". maar nee, gewoon een vrouw. Ik er voorbij en ze deed haar knipper naar links toen ik langszij reed, dus ik was al vol op mn hoede aangezien ze weleens direct naar links kon gaan, maar ze ging de uitrit af, met dus de knipper de verkeerde kant op... als ik haar nog een keer zie, bel ik de politie en blijf ik achter haar aan, zoiets mag de weg niet op.
Dit dus. Scheelt nog geld ook.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Doorwerken in de vakanties en buiten de reguliere vakanties zelf op vakantie.
Ik weet 99% zeker dat ik sneller weg ben dan de gemiddelde schakelbak. Ik hoef alleen maar m'n gaspedaal in te trappen en trek meteen door. En als je je kruispunten een beetje kent kun je groen licht ook voorspellen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:48 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussie
Wat viseenoptie zegt, vaak zat gehad dat sloompies een vertraging opleverde die dan weer een ronde rood licht wachten tot gevolg had. Vrij irritant wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
Die zijn er zeker wel, namelijk het geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde, te langzaam optrekken/rijden, onnodig links blijven rijden. Met name ouwe kadoesels doen dat, zeker als het mooi weer is kan je het merken, de schildpadden komen dan massaal in beweging.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
dit. Je rijdt gewoon rechts zodra dat kan. Ik ga zelfs als ik haast heb en dik te hard rijd terug naar rechts als daar ruimte voor is.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 18:51 schreef Nattekat het volgende:
Nee, zodra er niemand rechts van je rijdt, opbokken.
Wtf wat een debielquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:49 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Oooh wat slecht idd! Het mag sowieso niet, maar als je het dan toch doet ben je écht een aso.
Ik had net ook ongeveer deze situatie: autootje slaat rechtsaf (zonder knipper) en drukt mij en mijn dochter op de fiets dus bijna dood. We konden nog net remmen, knalden half tegen elkaar op en alles.
We parkeren nog nahijgend onze fietsen, zie ik dat autootje ineens weer aankomen en vlakbij parkeren. Ik haal dus diep adem, tel tot miljoen en spreek het wicht wat eruit komt rustig aan dat ze misschien ietsjes meer haar spiegels moet gebruiken omdat ze ons bijna van de sokken reed.
"Ja," zegt ze. "Maar het is hier gewoon krap dus ik kon niet anders."
"Oh," zeg ik verbaasd. "Dus je zag ons wel?"
"Ja, maar er is hier weinig ruimte en jij kunt ook remmen, dus..."
Nog even verder geprobeerd te redeneren met r, maar ze snapte gewoon echt niet dat ze geen (bijna)ongelukken en geplette kinderen mag veroorzaken omdat zij gewoon voorrang neemt omdat ze te lam is om ff te remmen en wachten op haar beurt. Ik ben er maar bij weggelopen voordat ik ontplofte.
En daarom spreek ik dus geen mensen meer aan op hun aso-gedrag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |