Ik ben gewoon benieuwd wat de context is. Is volgens de Koran homoseksualiteit (sodomie) een van de grootste zonden, ja of nee?quote:Op zondag 12 juni 2016 19:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh men.
Moet ik serieus nu ook zoeken naar links om het een en ander te verduidelijken, zodat je het snapt of ga je gewoon een discussie aan om je gelijk te halen terwijl je eigenlijk geen gelijk hebt en ik hier eigenlijk geen zin in heb.
Inderdaad, grapje.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mijn vader is nog bezig, morgen.
Als de aivd mee leest: grapje allemaal.
Dat maakt het niet vrij voor de mens homoseksuelen te gaan straffen. Je kan strooien met wat je wil, maar de dag des oordeel is niet voor de mens en derhalve mag Mo niet straffen of homoseksuelen van een flatgebouw afgooien.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:53 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd wat de context is. Is volgens de Koran homoseksualiteit (sodomie) een van de grootste zonden, ja of nee?
Eerst maar eens pics van jou. (maar goed aangezien ik makkelijk je vader zal kunnen zijn schrap dat maar.quote:
quote:Op zondag 12 juni 2016 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eerst maar eens pics van jou. (maar goed aangezien ik makkelijk je vader zal kunnen zijn schrap dat maar.. )
Van die eerste man weten we in ieder geval dat hij connecties had met IS, de vraag is alleen of dat eenzijdige liefdesverklaringen waren, of tweezijdig contact. In dat laatste geval kan het natuurlijk gaan om een gecoördineerde aanval.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Ben er benieuwd of er een link tussen deze zit en die man die is opgepakt.
Vind het wel een beetje toevallig namelijk.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Van die eerste man weten we in ieder geval dat hij connecties had met IS, de vraag is alleen of dat eenzijdige liefdesverklaringen waren, of tweezijdig contact. In dat laatste geval kan het natuurlijk gaan om een gecoördineerde aanval.
Ey Stimo,quote:Op zondag 12 juni 2016 19:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat maakt het niet vrij voor de mens homoseksuelen te gaan straffen. Je kan strooien met wat je wil, maar de dag des oordeel is niet voor de mens en derhalve mag Mo niet straffen of homoseksuelen van een flatgebouw afgooien.
gr gr,
xx
Obama gaat straks nep huilen.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:55 schreef TheJanitor het volgende:
Waar blijven de reacties van de geschokte politici en hoe we nu saamhorigheid nodig hebben etc...
Ook maar in Amerika, waar ze homoseksuelen haten of telt dat niet omdat dat toch whites en christians zijn? xoxoquote:Op zondag 12 juni 2016 19:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ey Stimo,
Wil je dat ook even gaan vertellen in Saudi Arabië, Iran, Irak, Yemen, Oman, de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Qatar, de Maldiven, Niger, Somalië, Libië, Algerije en Kuweit?
gr gr,
xx
Indonesie vergetenquote:Op zondag 12 juni 2016 19:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ey Stimo,
Wil je dat ook even gaan vertellen in Saudi Arabië, Iran, Irak, Yemen, Oman, de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Qatar, de Maldiven, Niger, Somalië, Libië, Algerije en Kuweit?
gr gr,
xx
Ok, ik ben het met je eens dat je wellicht niet direct uit de Koran kan halen dat homo's vermoord mogen/moeten worden. Maar je geeft dus wel toe dat het als een zeer grote zonde wordt gezien.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat maakt het niet vrij voor de mens homoseksuelen te gaan straffen. Je kan strooien met wat je wil, maar de dag des oordeel is niet voor de mens en derhalve mag Mo niet straffen of homoseksuelen van een flatgebouw afgooien.
gr gr,
xx
quote:Imam: terreur heeft wél met islam te maken
AMSTERDAM - Jongerenimam Yassin Elforkani vindt dat moslims het niet langer kunnen maken om vol te houden dat terreur niets met het islamitische geloof te maken heeft. ,,De keiharde realiteit is dat de aanslagplegers hun daden theologisch legitimeren. We kunnen er niet omheen. We kunnen niet blijven zeggen: dit heeft niets met de islam te maken."
Elforkani roept in de Volkskrant de moslimgemeenschap op de IS-interpretatie van de koran ,,keihard te bestrijden". ,,Vooral ook in kleine kring, als je als ouders met je kinderen spreekt over het geloof, of tijdens gesprekken onderling in koffie- en theehuizen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)eur_en_islam___.html
Of het een zonde is of niet is onderhevig aan interpretatie. Dus nee, ik geef niets toe. Sorryyyyyyyyy.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:57 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ok, ik ben het met je eens dat je wellicht niet direct uit de Koran kan halen dat homo's vermoord mogen/moeten worden. Maar je geeft dus wel toe dat het als een zeer grote zonde wordt gezien.
Dan lijkt me het ook zeer aannemelijk dat voor bepaalde personen de islam homohaat aanwakkert.
In Amerika is homohuwelijk legaal en is homoseksualiteit nog nooit met de doodstraf bestraft.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ook maar in Amerika, waar ze homoseksuelen haten of telt dat niet omdat dat toch whites en christians zijn? xoxo
Ke, dus dat de Nederlandse overheid een licentie heeft op het doden van mensen in bepaalde situaties betekent dat een Nederlander in de Verenigde Staten ook zo een licentie heeft.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ey Stimo,
gr gr,
xx
De Koran is het meest tegenstrijdige en geweldadige boek ter wereld. Verspreid dat onder dom volk en je hebt een recipe for distaster.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:57 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ok, ik ben het met je eens dat je wellicht niet direct uit de Koran kan halen dat homo's vermoord mogen/moeten worden. Maar je geeft dus wel toe dat het als een zeer grote zonde wordt gezien.
Dan lijkt me het ook zeer aannemelijk dat voor bepaalde personen de islam homohaat aanwakkert.
Dus het feit dat er letterlijk staat dat het een zonde is, is onderhevig aan interpretatie? Zo kan ik het ook.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Of het een zonde is of niet is onderhevig aan interpretatie. Dus nee, ik geef niets toe. Sorryyyyyyyyy.
Als je slecht wil kun je je inspiratie uit elk boek halen.
Dus het vermoorden van homo's is op zichzelf niet fout, zolang het maar niet door mensen gedaan wordt? Wat progressief.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
gr gr,
xx
Dit kan nog best een staartje gaan krijgen.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:58 schreef Elfletterig het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)pteert_homo_s__.html
Geweldige hypocrisie, trouwens. Nu de nood aan de man is, mogen homo's ineens wél bloed geven.
Hoe is dit een conclusie van wat ik net zei?quote:Op zondag 12 juni 2016 19:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ke, dus dat de Nederlandse overheid een licentie heeft op het doden van mensen in bepaalde situaties betekent dat een Nederlander in de Verenigde Staten ook zo een licentie heeft.
Tuurlijk, zullen best mixed motives zijn, maar islam hoort daar ook bij uiteraard.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort aanslagen hebben wel degelijk met de islam te maken zo beweert ook jongerenimam Elforkani:
[..]
In plaats daarvan zal de reactie zijn dat Elforkani door het slijk wordt gehaald door moslims die geen gelegenheid voorbij laten gaan om verbolgen te doen. Zij zijn immers het grote slachtoffer van de onredelijkheid in de westerse wereld. Het leefklimaat voor niet-moslims in moslimlanden is daarentegen geweldig.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit soort aanslagen hebben wel degelijk met de islam te maken zo beweert ook jongerenimam Elforkani:
[..]
je moederquote:
Dat verbod bestaat idd.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:58 schreef Elfletterig het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)pteert_homo_s__.html
Geweldige hypocrisie, trouwens. Nu de nood aan de man is, mogen homo's ineens wél bloed geven.
Ga even na wat het lot voor homo's in de grootste soennitische moslimland Saoedi-Arabië en de grootste sjiitische moslimland Iran is, moet eigenlijk al voldoende zeggen lijkt me.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:57 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Wat moet hij anders zeggen?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:00 schreef Xan21 het volgende:
We're united in grief blablabla, same old scratched record, yatayatayata
Binnen de moslimgemeenschap wordt hij inderdaad als een 'verrader' gezien.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In plaats daarvan zal de reactie zijn dat Elforkani door het slijk wordt gehaald door moslims die geen gelegenheid voorbij laten gaan om verbolgen te doen. Zij zijn immers het grote slachtoffer van de onredelijkheid in de westerse wereld. Het leefklimaat voor niet-moslims in moslimlanden is daarentegen geweldig.
De daad is een zonde. De liefde tussen twee mannen niet.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:59 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Dus het feit dat er letterlijk staat dat het een zonde is, is onderhevig aan interpretatie? Zo kan ik het ook.
Indonesië is het grootste soennitische moslimland.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ga even na wat het lot voor homo's in de grootste soennitische moslimland Saoedi-Arabië en de grootste sjiitische moslimland Iran is, moet eigenlijk al voldoende zeggen lijkt me.
is het beste wat zijn band ooit is overkomen, lekker teren op andermans ellendequote:Op zondag 12 juni 2016 20:00 schreef DrDentz het volgende:
Wat zou de zanger van Eagles of Death Metal hiervan vinden? De man schijnt aan islamofobie te lijden.
Laten ze zich eens druk maken over al die mensen die omkomen bij die drone attacks in het MO.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:00 schreef Xan21 het volgende:
We're united in grief blablabla, same old scratched record, yatayatayata
Net wat eerder uit religieuze geschriften dan uit de telefoongids, echter..quote:Op zondag 12 juni 2016 19:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Of het een zonde is of niet is onderhevig aan interpretatie. Dus nee, ik geef niets toe. Sorryyyyyyyyy.
Als je slecht wil kun je je inspiratie uit elk boek halen.
Wat een bullshit, dus twee mannen mogen elkaar liefhebben, maar als ze elkaar zoenen is het zonde?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De daad is een zonde. De liefde tussen twee mannen niet.
Dat het ook voor de Koran en Islam ook op gaat dat niet iedereen zomaar van alles mag doen, ook al zijn er specifieke voorbeelden.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:59 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoe is dit een conclusie van wat ik net zei?
Stoppen met steunen van extremistische landen zoals Saudi Arabie.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat ze stoppen met het binnenvallen van landen in het MO misschien?
My buddy Buddy Dyer.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:01 schreef Childofthe90s het volgende:
"My good friend Orlando mayor *kijkt op blaadje* Buddy Dyer"
Ok, dat zou kunnen ja. Er wordt letterlijk verwezen naar sodomie geloof ik.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Weet ik. Iedereen die de eigen gemeenschap een spiegel voorhoudt of kritiek uit krijgt meteen de wind van voren. Zelfreflectie is nogal een onderontwikkelde eigenschap bij veel moslims.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Binnen de moslimgemeenschap wordt hij inderdaad als een 'verrader' gezien.
Ik had moeten zeggen belangrijkste? Maar de strekking ging over het lot van homo's. Hoe zit dat in Indonesië? Kun je me daarover wat vertellen?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:01 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Indonesië is het grootste soennitische moslimland.
Hij lijkt uiterlijk wel wat op BansheeBoy.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:02 schreef Lothiriel het volgende:
[ afbeelding ]
Twee zoenende homo's --> laat ik 100 mensen neerknallen
Die vader geven ze ook beter een spuitje
Wat een zwakzinnige kop heeft die gast trouwens
Je zin is echt heel raar. Probeer opnieuw na de piep.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:59 schreef Erebos het volgende:
[..]
Dus het vermoorden van homo's is op zichzelf niet fout, zolang het maar niet door mensen gedaan wordt? Wat progressief.
Hihihihi leuk als je net aids hebt.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit kan nog best een staartje gaan krijgen.
quote:Op zondag 12 juni 2016 20:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Binnen de moslimgemeenschap wordt hij inderdaad als een 'verrader' gezien.
Penetratie.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:02 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat een bullshit, dus twee mannen mogen elkaar liefhebben, maar als ze elkaar zoenen is het zonde?
Retweet.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Toch wel jammer dat er nog steeds veel mensen andere mensen afkeuren omdat het in een boek staat.
Tja, familieleden moet je sowieso geen rekening mee houden bij dit soort gebeurtenissen, die zijn zelf getraumatiseerd en roepen toch alleen maar 'het was zo'n goede jongen'.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:02 schreef Lothiriel het volgende:
[ afbeelding ]
En dat merken we overal waar veel moslims zijn.quote:Op zondag 12 juni 2016 19:30 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Islam = vrede komt van het woord SALAM, S-L-M. Salam/vrede met jezelf, en je omgeving. Met natuur en mens.
Had jij nou niet iemand hoger ingeschat, tot ze spraken in 'ze' vorm, terwijl jij je kort daarvoor je aan hetzelfde schuldig maakte, beetje zelfkritiek of jezelf een spiegel voorhouden 11je?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weet ik. Iedereen die de eigen gemeenschap een spiegel voorhoudt of kritiek uit krijgt meteen de wind van voren. Zelfreflectie is nogal een onderontwikkelde eigenschap bij veel moslims.
?? USA is zelf een extremistisch land wat andere landen binnenvalt.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:02 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Stoppen met steunen van extremistische landen zoals Saudi Arabie.
dat vind ik vaak bij dit soort gasten.. inteelt koppenquote:Op zondag 12 juni 2016 20:02 schreef Lothiriel het volgende:
[ afbeelding ]
Ja kan je dat zeggen maar het slaat echt nergens op als je er over nadenkt.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je zin is echt heel raar. Probeer opnieuw na de piep.
[..]
Hihihihi leuk als je net aids hebt.
[..]Spreek je al over de moslimgemeenschap ja? Zo zo.
[..]
Penetratie.
[..]
Retweet.
Als hij wat minder de woorden "theologie" en "ageren" zou gebruiken zou hij wellicht serieus genomen worden.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weet ik. Iedereen die de eigen gemeenschap een spiegel voorhoudt of kritiek uit krijgt meteen de wind van voren. Zelfreflectie is nogal een onderontwikkelde eigenschap bij veel moslims.
De daad is helemaal geen zonde. De daad is gewoon toegestaan. Net zoals het jou is toegestaan om je achterlijke religie te beleven. Dat het een "zonde" is, is jou aangeleerd. Het is je met de paplepel ingegoten.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/news/world-asia-35657114quote:Op zondag 12 juni 2016 20:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik had moeten zeggen belangrijkste? Maar de strekking ging over het lot van homo's. Hoe zit dat in Indonesië? Kun je me daarover wat vertellen?
Wat is een gepaste straf voor die zonde dan?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
DE DAAD TUSSEN TWEE MANNEN. leer lezen --knip--.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De daad is helemaal geen zonde. De daad is gewoon toegestaan. Net zoals het jou is toegestaan om je achterlijke religie te beleven. Dat het een "zonde" is, is jou aangeleerd. Het is je met de paplepel ingegoten.
Van het dak geflikkerd wordenquote:Op zondag 12 juni 2016 20:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat is een gepaste straf voor die zonde dan?
De echte vraag is meer, wat wil jij horen?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Allah weet het beste.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat bedoeld hij ook.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
DE DAAD TUSSEN TWEE MANNEN. leer lezen --knip--.
Wat heb je daar voor problemen mee dan?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
DE DAAD TUSSEN TWEE MANNEN. leer lezen kneus.
quote:
Het gaat daar rap de verkeerde kant op. Er zijn steeds meer anti-homo-sentimenten, er is anti-homo-wetgeving, enzovoort.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik had moeten zeggen belangrijkste? Maar de strekking ging over het lot van homo's. Hoe zit dat in Indonesië? Kun je me daarover wat vertellen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |