Leg uit.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 17:33 schreef zeer het volgende:
[..]
Op basis van wat je in de OP schrijft, blijkt dat je niet snapt wat populisme is.
heb je ook bronnen of ben je weer vanuit je onderbuik aan het lullen?quote:
Zeker, wel. Slogans herhalen is een vorm van hersenspoeling, die past bij demagogen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 17:34 schreef zeer het volgende:
[..]
Slogans herhalen heeft niks met populisme uit te staan.
Propaganda is niet populistisch.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Zeker, wel. Slogans herhalen is een vorm van hersenspoeling, die past bij demagogen.
Het is allebei slap gezwets.quote:
Jawel, propaganda en populisme is iets fundamenteel anders.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:28 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is allebei slap gezwets.
In beide gevallen is het onduidelijk in hoeverre de uitdrager ervan meent wat hij zegt, en wat zijn werkelijke bedoeningen zijn.
In beide gevallen gaat het ten koste van een reeel debat.
Propaganda kan een strenge vorm aannemen, maar kan evengoed een zonnige wereld voorspiegelen. In het tweede geval is het niet meer te onderscheiden van populisme.
- De marktpropagandaquote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Wees eens concreet. Over wat voor propaganda en om wat voor slogans gaat het dan?
Laat nou net de meest gebruikte kreet hier "populistische onderbuik..." zijn. Totdat natuurlijk het favoriete partijtje van de betreffende persoon een paar maanden later het populistische idee overneemt, dan is het opeens een goed doordachte beredenering.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, propaganda en populisme is iets fundamenteel anders.
Daarnaast is de beschuldiging dat een ander propaganda verspreidt ook een makkelijke manier om zelf geen "reėel debat" aan te hoeven gaan.
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Populisme is een linkse term bedoeld om normaal rechts gedachtegoed in een kwaad daglicht te zetten.
Alles voor de macht en het in stand houden van hun illusie. En het is absoluut bewust.quote:Op zondag 12 juni 2016 02:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat is dat met progressieven? Waarom liegen ze zo vaak? Is dat omdat ze het niet doorhebben of liegen ze bewust?
Klopt. Mensen weten niet wat hen beweegt.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:43 schreef Igen het volgende:
Vanwege een ander topic zat ik op consumentenvertrouwen te zoeken. Als je dat vergelijkt met de kabinetsperiodes dan is dat ook wel interessant:
[ afbeelding ]
Het meest populistische kabinet heeft het consumentenvertrouwen het meeste beschadigd, en het in de peilingen meest impopulaire kabinet heeft het consumentenvertrouwen het beste hersteld. Blijkbaar is wat de kiezer zegt te willen ook niet altijd datgene waar hij in de praktijk nou daadwerkelijk blij van wordt.
(Ik geloof dat in het bedrijfsleven ook wel wordt gezegd dat als je een product maakt dat niet doordacht is maar alleen de dwarsdoorsnede van klantenquźtes afbeeldt, je een product krijgt dat geen enkele klant daadwerkelijk wil kopen.)
Alsof linkse partijen zich niet van populisme kunnen bedienen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Populisme is een linkse term bedoeld om normaal rechts gedachtegoed in een kwaad daglicht te zetten.
Zeker, dat doen ze ook voortdurend. Die worden dan Gutmenschen genoemd.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Alsof linkse partijen zich niet van populisme kunnen bedienen.
Je zou bijna gaan denken dat men geen interesse heeft in de lange termijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 17:23 schreef deelnemer het volgende:
Decennia lang heeft de bestuurselite het prima gevonden om dmv propaganda het volk te bespelen.
...
Propaganda is een huftermiddel, dat alleen op de korte termijn werkt.
Niets van meegekregen, en als dit geleuter er al was is er niet naar gehandeld.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:26 schreef deelnemer het volgende:
het vrijheidsgeleuter van de afgelopen decennia
Elke euro is er één te veel.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:31 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland is inderdaad een land waar bijzonder veel geld door de overheid wordt uitgegeven en bijzonder weinig geld door de burgers zelf.
En ik negeer bij voorkeur dit soort posten.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:48 schreef Fir3fly het volgende:
. Gewoon weer een nieuw topic voor TS om zijn eigen propaganda en stokpaardjes te etaleren. Move along, nothing to see here.
Libertariers hebben daar een blinde vlek voor.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Niets van meegekregen, en als dit geleuter er al was is er niet naar gehandeld.
Propaganda kun je niet onderbouwen met feiten.quote:Overheidsuitgaven blijven stijgen
[1994-2005]
Overheidsuitgaven lopen nog steeds sterk op
[2002-2010]
3.4 De overheidsfinanciėn sinds het begin van de crisis
[2008-2014]
Volgens mij ben jij degene die met propaganda aankomt in plaats van met feiten.
Je moet naar overheidsuitgaven als percentage van BNP kijken. Bovendien maakt het nogal wat uit waaraan het wordt uitgegeven.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Niets van meegekregen, en als dit geleuter er al was is er niet naar gehandeld.
Overheidsuitgaven blijven stijgen
[1994-2005]
Overheidsuitgaven lopen nog steeds sterk op
[2002-2010]
3.4 De overheidsfinanciėn sinds het begin van de crisis
[2008-2014]
Volgens mij ben jij degene die met propaganda aankomt in plaats van met feiten.
Waarom zou de overheid altijd mee moeten groeien als de economie groeit?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet naar overheidsuitgaven als percentage van BNP kijken. Bovendien maakt het nogal wat uit waaraan het wordt uitgegeven.
POL / Heeft links zijn strijdlust verloren?
Een dorpje kun je nog wel met 20 politiemensen af; een stad vereist 20000 mensen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid altijd mee moeten groeien als de economie groeit?
Het gaat niet over groeiende bevolkingsaantallen maar over een groeiende economie. Waarom zou een stad met 200.000 inwoners een 10% grotere overheid nodig hebben als mensen 10% rijker zijn? Omdat jij dat graag wilt zeker?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een dorpje kun je nog wel met 20 politiemensen af; een stad vereist 20000 mensen.
Je kunt wel onderbouwen dat een andermans propaganda onzin is. In dit geval het vrijheids geleuter van de neoliberale politiek. Libertariers zijn nog een graadje erger.quote:
Wil je hier nu een topic over libertarisme van maken of wat?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kunt wel onderbouwen dat een andermans propaganda onzin is. In dit geval het vrijheids geleuter van de neoliberale politiek. Libertariers zijn nog een graadje erger.
Ze hebben ook hun best gedaan om het om te zetten in beleid. Dat is ook aantoonbaar (privatisering, liberalisering). Maar niet dat de libertarische vrijheid is uitgebroken, want dat s onmogelijk.
Dit topic gaat over de ene populist die de andere populist van populisme beticht.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wil je hier nu een topic over libertarisme van maken of wat?
Een beetje narcistisch om een topic over jezelf te openen, maar veel plezier ermee.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de ene populist die de andere populist van populisme beticht.
Wat ik doe is geen populisme. Goed, we zijn waarschijnlijk allemaal te dom voor deze wereld. Mogelijk zijn al onze uitingen onnozel. Maar ik beargumenteer mijn standpunten en ben ervan overtuigd dat wat ik post correct is (op dat moment). Meer kan een mens niet doen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een beetje narcistisch om een topic over jezelf te openen, maar veel plezier ermee.
Aha, eindelijk iemand die voor mij het begrip populisme helder gaat definieren. In het algemeen lijkt mij het verwijt van populisme nogal populistisch namelijk, en dan raak ik in de war. Ik ben benieuwd.quote:
Belangrijk om te weten is dat privatisering niet altijd gelijk hoeft te zijn aan een werkelijke vrije marktwerking. De NS is een mooi voorbeeld hiervan.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kunt wel onderbouwen dat een andermans propaganda onzin is. In dit geval het vrijheids geleuter van de neoliberale politiek. Libertariers zijn nog een graadje erger.
Ze hebben ook hun best gedaan om het om te zetten in beleid. Dat is ook aantoonbaar (privatisering, liberalisering). Maar niet dat de libertarische vrijheid is uitgebroken, want dat is onmogelijk.
NS is niet geprivatiseerd. Het is altijd al een N.V. in overheidsbezit geweest, zoals het nu ook is. Alleen hebben ze de infrastructuur afgesplitst en in een losse B.V. ondergebracht. Het enige wat geprivatiseerd is, zijn de regionale spoorlijnen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:02 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Belangrijk om te weten is dat privatisering niet altijd gelijk hoeft te zijn aan een werkelijke vrije marktwerking. De NS is een mooi voorbeeld hiervan.
Precies, echter gelooft een groot deel van de bevolking dat de NS de vrije markt symboliseert. Als alle aandelen in handen zijn van de overheid noem ik dat geen vrije markt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:06 schreef Igen het volgende:
[..]
NS is niet geprivatiseerd. Het is altijd al een N.V. in overheidsbezit geweest, zoals het nu ook is. Alleen hebben ze de infrastructuur afgesplitst en in een losse B.V. ondergebracht. Het enige wat geprivatiseerd is, zijn de regionale spoorlijnen.
Het is eigenlijk de slechtst mogelijke situatie. Geen direct democratisch toezicht door de Kamer én geen tucht van de markt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:27 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Precies, echter gelooft een groot deel van de bevolking dat de NS de vrije markt symboliseert. Als alle aandelen in handen zijn van de overheid noem ik dat geen vrije markt.
Zeer spijtig inderdaad. Een inefficient monopolie zou eigenlijk geen bestaansrecht moeten hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is eigenlijk de slechtst mogelijke situatie. Geen direct democratisch toezicht door de Kamer én geen tucht van de markt.
Het mooiste zijn de mensen die de wantoestanden op het spoor als voorbeeld noemen van privatisering, heb het regelmatig langs zien komen op fok.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:27 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Precies, echter gelooft een groot deel van de bevolking dat de NS de vrije markt symboliseert. Als alle aandelen in handen zijn van de overheid noem ik dat geen vrije markt.
Nederland - onder aanvoering van de VVD - is wel degelijk verder gegaan dan de meeste andere EU landen (Duitsland bijvoorbeeld) voor wat betreft de verzelfstandiging, opsplitsing en privatisering van het spoor. Dat is waarom het steeds terugkomt in de discussie.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het mooiste zijn de mensen die de wantoestanden op het spoor als voorbeeld noemen van privatisering, heb het regelmatig langs zien komen op fok.
Vertel, waar is NL daar verder in gegaan? Waar zijn de verschillen tussen NL en D? En welke problemen zijn daar in D niet ontstaan die in NL wel zijn ontstaan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland - onder aanvoering van de VVD - is wel degelijk verder gegaan dan de meeste andere EU landen (Duitsland bijvoorbeeld) voor wat betreft de verzelfstandiging, opsplitsing en privatisering van het spoor. Dat is waarom het steeds terugkomt in de discussie.
Duitsland heeft niet een 'Prorail' dat op een enorme afstand is gezet van Deutsche Bahn. Of niks meer te zeggen hebben over de stations e.d.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, waar in NL daar verder in gegaan? Waar zijn de verschillen tussen NL en D? En welke problemen zijn daar in D niet ontstaan die in NL wel zijn ontstaan?
Nee, alleen in de opsplitsing. Niet qua privatisering of verzelfstandiging want de NS is 0,0 geprivatiseerd of verzelfstandigd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland - onder aanvoering van de VVD - is wel degelijk verder gegaan dan de meeste andere EU landen (Duitsland bijvoorbeeld) voor wat betreft de verzelfstandiging, opsplitsing en privatisering van het spoor. Dat is waarom het steeds terugkomt in de discussie.
Zoals je zelf aan gaf zijn delen van het spoor geprivatiseerd. Vooral de minder rendabele delen van het spoor. Daar zitten nu gek genoeg buitenlandse staatsbedrijven (meerderheids/minderheidsbelang) op te rijden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, alleen in de opsplitsing. Niet qua privatisering of verzelfstandiging want de NS is 0,0 geprivatiseerd of verzelfstandigd.
Stations zijn in NL gewoon in bezit van de NS, is hun grootste winstmaker, het verhuren van vastgoed aan kiosken en burgerbakkers. Het spoor is in D in bezit van DBnetz AG, in bezit van DB, in bezit van de D staat, in NL zijn de NS en ProRail in bezit van de staat. Het is dus beide staatsbezit maar wat anders in structuur.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Duitsland heeft niet een 'Prorail' dat op een enorme afstand is gezet van Deutsche Bahn. Of niks meer te zeggen hebben over de stations e.d.
Ja. En op die lijnen zijn de mensen tevreden. Het zijn ook niet lijnen waar men klaagt over NS, want die rijden daar immers niet meer.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals je zelf aan gaf zijn delen van het spoor geprivatiseerd. Vooral de minder rendabele delen van het spoor. Daar zitten nu gek genoeg buitenlandse staatsbedrijven (meerderheids/minderheidsbelang) op te rijden.
Welke privatisering van de NSquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
http://nos.nl/artikel/203(...)-van-alle-kwaad.html
Ken een paar van die geprivatiseerde routes in NL, reden ipv oeroud NS materiaal ineens nieuwe treinen met airco.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En op die lijnen zijn de mensen tevreden. Het zijn ook niet lijnen waar men klaagt over NS, want die rijden daar immers niet meer.
Waar het om gaat, ik zei het al, is dat je hetzij direct democratisch toezicht, hetzij tucht van de markt hebt. Op de geprivatiseerde regionale lijnen heb je dat laatste, ook al zijn het staatsbedrijven die de concessies hebben binnengesleept.
De Europese Commissie ziet graag een situatie zoals Groot Brittaniėquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En op die lijnen zijn de mensen tevreden. Het zijn ook niet lijnen waar men klaagt over NS, want die rijden daar immers niet meer.
Waar het om gaat, ik zei het al, is dat je hetzij direct democratisch toezicht, hetzij tucht van de markt hebt. Op de geprivatiseerde regionale lijnen heb je dat laatste, ook al zijn het staatsbedrijven die de concessies hebben binnengesleept.
In GB zijn ze met hun beleid erg succesvol geweest om de trein aan marktaandeel te laten winnen t.o.v. de auto. Als je de trein dus niet ziet als een speeltje voor gesubsidieerde werkgelegenheid maar daadwerkelijk wil dat de trein bijdraagt om files te bestrijden en de milieuvervuiling terug te dringen, dan mag het GB dus inderdaad een voorbeeld zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Europese Commissie ziet graag een situatie zoals Groot Brittaniė
http://www.volkskrant.nl/(...)ingbetaler~a3397805/
Natuurlijk zal dat resulteren in een situatie waarbij de grote bedrijven van grote markten (Duitsland, Italie, Frankrijk) het hier voor het zeggen krijgen en de winsten opstrijken
Tja, maar in de UK ligt de focus dan ook op forenzenvervoer en niet op prestige projecten als een HSLquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:28 schreef Igen het volgende:
[..]
In GB zijn ze met hun beleid erg succesvol geweest om de trein aan marktaandeel te laten winnen t.o.v. de auto. Als je de trein dus niet ziet als een speeltje voor gesubsidieerde werkgelegenheid maar daadwerkelijk wil dat de trein bijdraagt om files te bestrijden en de milieuvervuiling terug te dringen, dan mag het GB dus inderdaad en voorbeeld zijn.
http://www.grenzeloos.org(...)derlandse-spoorwegenquote:
Het is dezelfde bias als met de NOS. Als precies hetzelfde gebeurd bij commerciele zenders dan wordt er opeens niet meer massaal geklaagd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken een paar van die geprivatiseerde routes in NL, reden ipv oeroud NS materiaal ineens nieuwe treinen met airco.
De aansluitingen zijn nog steeds dramatisch, en in hoeverre de auto een goed alternatief is heeft meer te maken met de subsidies/belastingen mix waar de overheid voor kiest. Een congestion charge bijv. verandert het kostenplaatje en incentives. Dat heeft weinig van doen met of spoorlijnen publiek of privaat zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:28 schreef Igen het volgende:
[..]
In GB zijn ze met hun beleid erg succesvol geweest om de trein aan marktaandeel te laten winnen t.o.v. de auto. Als je de trein dus niet ziet als een speeltje voor gesubsidieerde werkgelegenheid maar daadwerkelijk wil dat de trein bijdraagt om files te bestrijden en de milieuvervuiling terug te dringen, dan mag het GB dus inderdaad een voorbeeld zijn.
Zoals ik zei, welke privatisering? De NS is niet geprivatiseerd, het is staatsbezit, net als het spoorquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.grenzeloos.org(...)tisering-nederlandse
natuurlijk, het is een complot.quote:Het is dezelfde bias als met de NOS. Als precies hetzelfde gebeurd bij commerciele zenders dan wordt er opeens niet meer massaal geklaagd.
Geen WCs in Arriva en Veolia treinen zijn nooit een probleem geweest, maar o wee als de NS dat probeert.
De georchestreerde mediacampagnes en bewerking van breinen mist de uitwerking niet.
Bij de geprivatiseerde lijnen schrijft de provincie in de aanbestedingeisen of ze een WC willen of niet. Dan heb je dus ook geen reden voor gezeik over de vervoerder.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.grenzeloos.org(...)derlandse-spoorwegen
[..]
Het is dezelfde bias als met de NOS. Als precies hetzelfde gebeurd bij commerciele zenders dan wordt er opeens niet meer massaal geklaagd.
Geen WCs in Arriva en Veolia treinen zijn nooit een probleem geweest, maar o wee als de NS dat probeert.
De georchestreerde mediacampagnes en bewerking van breinen mist de uitwerking niet.
Toen Connexion de treinen in de Achterhoek ging doen sloten ze ineens prima aan op de bussenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De aansluitingen zijn nog steeds dramatisch, en in hoeverre de auto een goed alternatief is heeft meer te maken met de subsidies/belastingen mix waar de overheid voor kiest. Een congestion charge bijv. verandert het kostenplaatje en incentives. Dat heeft weinig van doen met of spoorlijnen publiek of privaat zijn.
Per slot van rekening zijn 'liberale' landen er goed in om subsidies te geven aan winstbeogende private bedrijven (Canada).
Ik zie hier alleen maar aannames om mijn feiten te proberen te ontkrachten, en geen feiten die jouw standpunt daadwerkelijk onderbouwen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De aansluitingen zijn nog steeds dramatisch, en in hoeverre de auto een goed alternatief is heeft meer te maken met de subsidies/belastingen mix waar de overheid voor kiest. Een congestion charge bijv. verandert het kostenplaatje en incentives. Dat heeft weinig van doen met of spoorlijnen publiek of privaat zijn.
Nee, het is uitgekiende marketing en mooie branded contentquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, welke privatisering? De NS is niet geprivatiseerd, het is staatsbezit, net als het spoor
[..]
natuurlijk, het is een complot.
Idd. en zulke mensen zitten ook in de politiek, zoals die Duco Hoogland.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijf het mooi vinden, een bedrijf in bezit van de staat maakt er een puinhoop van en dan is het de schuld van het privatiseren (wat niet heeft plaats gehad)
Welke privatisering? De NS is en blijft staatsbezit, net als ProRailquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, het is uitgekiende marketing en mooie branded content
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eringsverdriet.dhtml
Bij de woningcorporaties is het hetzelfde verhaal. Geen tucht van de markt én geen direct bestuur vanuit de overheid. Het zijn in beginsel stichtingen zonder leden. Natuurlijk is dat geen goeie situatie maar met privatisering heeft dat niks te maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, het is uitgekiende marketing en mooie branded content
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eringsverdriet.dhtml
En het bouwrijp maken van grond blijft in handen van het overheidsmonopoly wat de kavelprijzen hoog houdt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de woningcorporaties is het hetzelfde verhaal. Geen tucht van de markt én geen direct bestuur vanuit de overheid. Het zijn in beginsel stichtingen zonder leden. Natuurlijk is dat geen goeie situatie maar met privatisering heeft dat niks te maken.
Nee, jij verkondigt feitelijke onjuistheden en verdraait mijn woorden. Zoals altijd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopkoek, je blijft roepen dat de NS geprivatiseerd is, welke het niet is,
Je riep dat het in D beter loopt omdat daar het spoorvervoer in staatshanden gebleven is, wat feitelijk ook onjuist is.
Op beide wens je niet in te gaan.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen maar aannames om mijn feiten te proberen te ontkrachten, en geen feiten die jouw standpunt daadwerkelijk onderbouwen.
Maar als je zo gaat beginnen (net zoals tegen Weltschmerz onlangs) dan houd ik er mee op. Jouw eigen post bevatte helemaal geen 'feiten'.quote:There is controversy as to how much of this is due to privatisation, and how much is due to other factors such as rising fuel prices, road congestion and low unemployment.
A 2012 poll showed that shows a 70% of voters want a re-nationalisation of the railways, while only 23% supported continued privatisation. According to a 2013 YouGov poll, 66% of the public support bringing the railways into public ownership. According to the Office of Rail and Road, as of 2016 there was 62% support for public ownership of train-operating companies.
Een opiniepeiling zegt niks over feiten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[..]
Maar als je zo gaat beginnen (net zoals tegen Weltschmerz onlangs) dan houd ik er mee op. Jouw eigen post bevatte helemaal geen 'feiten'.
Verder is het gewoon scheef dat de Britse overheid de zakken van een stel miljonairs subsidieert.
Welke feitelijke onjuistheden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, jij verkondigt feitelijke onjuistheden en verdraait mijn woorden. Zoals altijd.
Maar wel wat over klanttevredenheid (en tevredenheid onder stakeholders - dus ook de mensen die er geen gebruik van maken).quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Een opiniepeiling zegt niks over feiten.
Als meer mensen dan ooit er wel gebruik van maken dan is de mening van mensen die er geen gebruik van maken natuurlijk niet erg relevant. De spoorwegen zijn geen speelgoedtrein voor mensen die sowieso wel autorijden en even nostalgisch willen doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar wel wat over klanttevredenheid (en tevredenheid onder stakeholders - dus ook de mensen die er geen gebruik van maken).
"Niks te maken" is veel te extreem gezegd. In een ander topic zei je: Maar op grond van wat ik zo heb gehoord, kun je je inderdaad afvragen of de hervormingen uit de jaren '90 wel zo'n goed idee waren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de woningcorporaties is het hetzelfde verhaal. Geen tucht van de markt én geen direct bestuur vanuit de overheid. Het zijn in beginsel stichtingen zonder leden. Natuurlijk is dat geen goeie situatie maar met privatisering heeft dat niks te maken.
Dat krijg je als autorijden duurder wordt gemaakt. Het verdwijnen van de grootschalige autoindustrie in Groot Brittaniė heeft het allemaal wat makkelijker gemaakt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Als meer mensen dan ooit er wel gebruik van maken dan is de mening van mensen die er geen gebruik van maken natuurlijk niet erg relevant. De spoorwegen zijn geen speelgoedtrein voor mensen die sowieso wel autorijden en even nostalgisch willen doen.
Een ware populist staat niet voor een ideologie, maar verteld wat mensen die op hem stemmen willen horenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:52 schreef wegmetdeEU het volgende:
Vroegāh was Wilders tegen uitkeringtokkies. Inmiddels zijn dat zijn kiezers, dus is hij pro-verzorgingstaat. Jammer.
Heb nog een paar vragen openstaan bij je, ga je daar nog op antwoorden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:05 schreef Klopkoek het volgende:
Mogelijke verklaringen voor populisme
http://www.open.edu/openl(...)ng-vitriolic-britain
http://qz.com/452497/grea(...)ut-not-for-everyone/
https://www.washingtonpos(...)e-poor-have-it-easy/
Dit is de eerste keer dat er ook daadwerkelijk een vraagteken staat, en de zin als een vraag is geconstrueerdquote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb nog een paar vragen openstaan bij je, ga je daar nog op antwoorden?
Over feitelijke onjuistheden gesprokenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat er ook daadwerkelijk een vraagteken staat, en de zin als een vraag is geconstrueerd
quote:
Maar ga je er nog op antwoorden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke privatisering? De NS is en blijft staatsbezit, net als ProRail
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stations zijn in NL gewoon in bezit van de NS, is hun grootste winstmaker, het verhuren van vastgoed aan kiosken en burgerbakkers. Het spoor is in D in bezit van DBnetz AG, in bezit van DB, in bezit van de D staat, in NL zijn de NS en ProRail in bezit van de staat. Het is dus beide staatsbezit maar wat anders in structuur.
In D is het spoor en de infra trouwens stenen tijdperk als je het vergelijkt met Nederland.
Verder is men in D verder gegaan met Privatiseren, het personenlokaal en en personen regionaalverkeer is grotendeels met uitschrijvingen gedaan, itt tot Nederland waar een paar lijntjes in de diepste provincie dat zijn is het in D normaal dat om de grote steden private spoorbedrijven het vervoer doen van de stad naar de agglomeratie.
En in hoeverre DBnetz AG het beter doet dan ProRail? Geef je twee woorden, Bad Aibling
Antwoorden op een retorische vraag?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over feitelijke onjuistheden gesproken
[..]
[..]
Maar ga je er nog op antwoorden?
Duidelijk, jij wenst nooit te antwoorden als je klem zit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Antwoorden op een retorische vraag?
Zit jij nu ook al achter kloppekrakertje aan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:26 schreef Kaas- het volgende:
Spannende discussie hier. Oeioeioeioeioe bijna te interessant om aan te kunnen!!
Ik zit gewoon te lachen om hoe jullie samen het topic volposten met niks, een beetje om elkaar heen dansend.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zit jij nu ook al achter kloppekrakertje aan?
Onjuistquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Niks te maken" is veel te extreem gezegd.
Juist, dat zei ik.quote:In een ander topic zei je: Maar op grond van wat ik zo heb gehoord, kun je je inderdaad afvragen of de hervormingen uit de jaren '90 wel zo'n goed idee waren.
Onjuistquote:Een van die hervormingen was (er waren er meer natuurlijk) is dat vermogen van de leden - de huurders - werd afgepakt en in handen kwam van de stichting, waar dan weer een bedrijf achter zat.
Onjuistquote:Natuurlijk kwam dit plan voornamelijk vanuit de VVD, omdat het 300+ miljard verplaatste van semi-collectief naar privaat.
Juistquote:Ook gingen corporaties zich gedragen als commerciėle ontwikkelaars.
Onjuist.quote:Het gaat zoals gewoonlijk om geld en macht, en dit kwam zeker wel bij een selecter groepje mensen en begunstigden te liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |