Leg uit.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 17:33 schreef zeer het volgende:
[..]
Op basis van wat je in de OP schrijft, blijkt dat je niet snapt wat populisme is.
heb je ook bronnen of ben je weer vanuit je onderbuik aan het lullen?quote:
Zeker, wel. Slogans herhalen is een vorm van hersenspoeling, die past bij demagogen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 17:34 schreef zeer het volgende:
[..]
Slogans herhalen heeft niks met populisme uit te staan.
Propaganda is niet populistisch.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Zeker, wel. Slogans herhalen is een vorm van hersenspoeling, die past bij demagogen.
Het is allebei slap gezwets.quote:
Jawel, propaganda en populisme is iets fundamenteel anders.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:28 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is allebei slap gezwets.
In beide gevallen is het onduidelijk in hoeverre de uitdrager ervan meent wat hij zegt, en wat zijn werkelijke bedoeningen zijn.
In beide gevallen gaat het ten koste van een reeel debat.
Propaganda kan een strenge vorm aannemen, maar kan evengoed een zonnige wereld voorspiegelen. In het tweede geval is het niet meer te onderscheiden van populisme.
- De marktpropagandaquote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Wees eens concreet. Over wat voor propaganda en om wat voor slogans gaat het dan?
Laat nou net de meest gebruikte kreet hier "populistische onderbuik..." zijn. Totdat natuurlijk het favoriete partijtje van de betreffende persoon een paar maanden later het populistische idee overneemt, dan is het opeens een goed doordachte beredenering.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, propaganda en populisme is iets fundamenteel anders.
Daarnaast is de beschuldiging dat een ander propaganda verspreidt ook een makkelijke manier om zelf geen "reëel debat" aan te hoeven gaan.
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Populisme is een linkse term bedoeld om normaal rechts gedachtegoed in een kwaad daglicht te zetten.
Alles voor de macht en het in stand houden van hun illusie. En het is absoluut bewust.quote:Op zondag 12 juni 2016 02:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat is dat met progressieven? Waarom liegen ze zo vaak? Is dat omdat ze het niet doorhebben of liegen ze bewust?
Klopt. Mensen weten niet wat hen beweegt.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:43 schreef Igen het volgende:
Vanwege een ander topic zat ik op consumentenvertrouwen te zoeken. Als je dat vergelijkt met de kabinetsperiodes dan is dat ook wel interessant:
[ afbeelding ]
Het meest populistische kabinet heeft het consumentenvertrouwen het meeste beschadigd, en het in de peilingen meest impopulaire kabinet heeft het consumentenvertrouwen het beste hersteld. Blijkbaar is wat de kiezer zegt te willen ook niet altijd datgene waar hij in de praktijk nou daadwerkelijk blij van wordt.
(Ik geloof dat in het bedrijfsleven ook wel wordt gezegd dat als je een product maakt dat niet doordacht is maar alleen de dwarsdoorsnede van klantenquêtes afbeeldt, je een product krijgt dat geen enkele klant daadwerkelijk wil kopen.)
Alsof linkse partijen zich niet van populisme kunnen bedienen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Populisme is een linkse term bedoeld om normaal rechts gedachtegoed in een kwaad daglicht te zetten.
Zeker, dat doen ze ook voortdurend. Die worden dan Gutmenschen genoemd.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Alsof linkse partijen zich niet van populisme kunnen bedienen.
Je zou bijna gaan denken dat men geen interesse heeft in de lange termijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 17:23 schreef deelnemer het volgende:
Decennia lang heeft de bestuurselite het prima gevonden om dmv propaganda het volk te bespelen.
...
Propaganda is een huftermiddel, dat alleen op de korte termijn werkt.
Niets van meegekregen, en als dit geleuter er al was is er niet naar gehandeld.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:26 schreef deelnemer het volgende:
het vrijheidsgeleuter van de afgelopen decennia
Elke euro is er één te veel.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:31 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland is inderdaad een land waar bijzonder veel geld door de overheid wordt uitgegeven en bijzonder weinig geld door de burgers zelf.
En ik negeer bij voorkeur dit soort posten.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:48 schreef Fir3fly het volgende:
. Gewoon weer een nieuw topic voor TS om zijn eigen propaganda en stokpaardjes te etaleren. Move along, nothing to see here.
Libertariers hebben daar een blinde vlek voor.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Niets van meegekregen, en als dit geleuter er al was is er niet naar gehandeld.
Propaganda kun je niet onderbouwen met feiten.quote:Overheidsuitgaven blijven stijgen
[1994-2005]
Overheidsuitgaven lopen nog steeds sterk op
[2002-2010]
3.4 De overheidsfinanciën sinds het begin van de crisis
[2008-2014]
Volgens mij ben jij degene die met propaganda aankomt in plaats van met feiten.
Je moet naar overheidsuitgaven als percentage van BNP kijken. Bovendien maakt het nogal wat uit waaraan het wordt uitgegeven.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Niets van meegekregen, en als dit geleuter er al was is er niet naar gehandeld.
Overheidsuitgaven blijven stijgen
[1994-2005]
Overheidsuitgaven lopen nog steeds sterk op
[2002-2010]
3.4 De overheidsfinanciën sinds het begin van de crisis
[2008-2014]
Volgens mij ben jij degene die met propaganda aankomt in plaats van met feiten.
Waarom zou de overheid altijd mee moeten groeien als de economie groeit?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet naar overheidsuitgaven als percentage van BNP kijken. Bovendien maakt het nogal wat uit waaraan het wordt uitgegeven.
POL / Heeft links zijn strijdlust verloren?
Een dorpje kun je nog wel met 20 politiemensen af; een stad vereist 20000 mensen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid altijd mee moeten groeien als de economie groeit?
Het gaat niet over groeiende bevolkingsaantallen maar over een groeiende economie. Waarom zou een stad met 200.000 inwoners een 10% grotere overheid nodig hebben als mensen 10% rijker zijn? Omdat jij dat graag wilt zeker?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een dorpje kun je nog wel met 20 politiemensen af; een stad vereist 20000 mensen.
Je kunt wel onderbouwen dat een andermans propaganda onzin is. In dit geval het vrijheids geleuter van de neoliberale politiek. Libertariers zijn nog een graadje erger.quote:
Wil je hier nu een topic over libertarisme van maken of wat?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kunt wel onderbouwen dat een andermans propaganda onzin is. In dit geval het vrijheids geleuter van de neoliberale politiek. Libertariers zijn nog een graadje erger.
Ze hebben ook hun best gedaan om het om te zetten in beleid. Dat is ook aantoonbaar (privatisering, liberalisering). Maar niet dat de libertarische vrijheid is uitgebroken, want dat s onmogelijk.
Dit topic gaat over de ene populist die de andere populist van populisme beticht.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wil je hier nu een topic over libertarisme van maken of wat?
Een beetje narcistisch om een topic over jezelf te openen, maar veel plezier ermee.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de ene populist die de andere populist van populisme beticht.
Wat ik doe is geen populisme. Goed, we zijn waarschijnlijk allemaal te dom voor deze wereld. Mogelijk zijn al onze uitingen onnozel. Maar ik beargumenteer mijn standpunten en ben ervan overtuigd dat wat ik post correct is (op dat moment). Meer kan een mens niet doen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een beetje narcistisch om een topic over jezelf te openen, maar veel plezier ermee.
Aha, eindelijk iemand die voor mij het begrip populisme helder gaat definieren. In het algemeen lijkt mij het verwijt van populisme nogal populistisch namelijk, en dan raak ik in de war. Ik ben benieuwd.quote:
Belangrijk om te weten is dat privatisering niet altijd gelijk hoeft te zijn aan een werkelijke vrije marktwerking. De NS is een mooi voorbeeld hiervan.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kunt wel onderbouwen dat een andermans propaganda onzin is. In dit geval het vrijheids geleuter van de neoliberale politiek. Libertariers zijn nog een graadje erger.
Ze hebben ook hun best gedaan om het om te zetten in beleid. Dat is ook aantoonbaar (privatisering, liberalisering). Maar niet dat de libertarische vrijheid is uitgebroken, want dat is onmogelijk.
NS is niet geprivatiseerd. Het is altijd al een N.V. in overheidsbezit geweest, zoals het nu ook is. Alleen hebben ze de infrastructuur afgesplitst en in een losse B.V. ondergebracht. Het enige wat geprivatiseerd is, zijn de regionale spoorlijnen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:02 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Belangrijk om te weten is dat privatisering niet altijd gelijk hoeft te zijn aan een werkelijke vrije marktwerking. De NS is een mooi voorbeeld hiervan.
Precies, echter gelooft een groot deel van de bevolking dat de NS de vrije markt symboliseert. Als alle aandelen in handen zijn van de overheid noem ik dat geen vrije markt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:06 schreef Igen het volgende:
[..]
NS is niet geprivatiseerd. Het is altijd al een N.V. in overheidsbezit geweest, zoals het nu ook is. Alleen hebben ze de infrastructuur afgesplitst en in een losse B.V. ondergebracht. Het enige wat geprivatiseerd is, zijn de regionale spoorlijnen.
Het is eigenlijk de slechtst mogelijke situatie. Geen direct democratisch toezicht door de Kamer én geen tucht van de markt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:27 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Precies, echter gelooft een groot deel van de bevolking dat de NS de vrije markt symboliseert. Als alle aandelen in handen zijn van de overheid noem ik dat geen vrije markt.
Zeer spijtig inderdaad. Een inefficient monopolie zou eigenlijk geen bestaansrecht moeten hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is eigenlijk de slechtst mogelijke situatie. Geen direct democratisch toezicht door de Kamer én geen tucht van de markt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |