abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2016 @ 09:29:24 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163105185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:27 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Precies, echter gelooft een groot deel van de bevolking dat de NS de vrije markt symboliseert. Als alle aandelen in handen zijn van de overheid noem ik dat geen vrije markt.
Het mooiste zijn de mensen die de wantoestanden op het spoor als voorbeeld noemen van privatisering, heb het regelmatig langs zien komen op fok.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 09:50:07 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163105377
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het mooiste zijn de mensen die de wantoestanden op het spoor als voorbeeld noemen van privatisering, heb het regelmatig langs zien komen op fok.
Nederland - onder aanvoering van de VVD - is wel degelijk verder gegaan dan de meeste andere EU landen (Duitsland bijvoorbeeld) voor wat betreft de verzelfstandiging, opsplitsing en privatisering van het spoor. Dat is waarom het steeds terugkomt in de discussie.

Ditzelfde is trouwens ook het geval voor GWL (gas, water, licht) en de telecom. Het is niet voor niets zo dat alle grote landen, m.u.v. Groot Brittanië, er voor hebben gekozen om een enorme vinger in de pap te houden bij deze bedrijven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 juni 2016 @ 09:55:12 #53
45206 Pietverdriet
pi_163105416
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland - onder aanvoering van de VVD - is wel degelijk verder gegaan dan de meeste andere EU landen (Duitsland bijvoorbeeld) voor wat betreft de verzelfstandiging, opsplitsing en privatisering van het spoor. Dat is waarom het steeds terugkomt in de discussie.

Vertel, waar is NL daar verder in gegaan? Waar zijn de verschillen tussen NL en D? En welke problemen zijn daar in D niet ontstaan die in NL wel zijn ontstaan?
  zaterdag 18 juni 2016 @ 09:59:07 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163105454
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, waar in NL daar verder in gegaan? Waar zijn de verschillen tussen NL en D? En welke problemen zijn daar in D niet ontstaan die in NL wel zijn ontstaan?
Duitsland heeft niet een 'Prorail' dat op een enorme afstand is gezet van Deutsche Bahn. Of niks meer te zeggen hebben over de stations e.d.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163105455
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, alleen in de opsplitsing. Niet qua privatisering of verzelfstandiging want de NS is 0,0 geprivatiseerd of verzelfstandigd.

Dat het steeds terugkomt in de discussie kan alleen maar komen doordat sommige schreeuwlelijk geen verstand van zaken hebben.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:07:51 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163105552
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, alleen in de opsplitsing. Niet qua privatisering of verzelfstandiging want de NS is 0,0 geprivatiseerd of verzelfstandigd.
Zoals je zelf aan gaf zijn delen van het spoor geprivatiseerd. Vooral de minder rendabele delen van het spoor. Daar zitten nu gek genoeg buitenlandse staatsbedrijven (meerderheids/minderheidsbelang) op te rijden.

Hetzelfde gaat ook op voor andere onderdelen zoals het onderhoud (bijvoorbeeld). Nu kun je afvragen of Nederland daar wel groot genoeg voor is, maar elders is dat nog steeds in eigen beheer (welke geen winst hoeven te maken).

Verzelfstandiging duidt op de veranderde bestuursstructuur, afbouw van subsidies en dat stations + spoor niet meer onder de NS vallen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:13:25 #57
45206 Pietverdriet
pi_163105614
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Duitsland heeft niet een 'Prorail' dat op een enorme afstand is gezet van Deutsche Bahn. Of niks meer te zeggen hebben over de stations e.d.
Stations zijn in NL gewoon in bezit van de NS, is hun grootste winstmaker, het verhuren van vastgoed aan kiosken en burgerbakkers. Het spoor is in D in bezit van DBnetz AG, in bezit van DB, in bezit van de D staat, in NL zijn de NS en ProRail in bezit van de staat. Het is dus beide staatsbezit maar wat anders in structuur.
In D is het spoor en de infra trouwens stenen tijdperk als je het vergelijkt met Nederland.
Verder is men in D verder gegaan met Privatiseren, het personenlokaal en en personen regionaalverkeer is grotendeels met uitschrijvingen gedaan, itt tot Nederland waar een paar lijntjes in de diepste provincie dat zijn is het in D normaal dat om de grote steden private spoorbedrijven het vervoer doen van de stad naar de agglomeratie.
En in hoeverre DBnetz AG het beter doet dan ProRail? Geef je twee woorden, Bad Aibling
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:13:35 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163105618
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163105639
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zoals je zelf aan gaf zijn delen van het spoor geprivatiseerd. Vooral de minder rendabele delen van het spoor. Daar zitten nu gek genoeg buitenlandse staatsbedrijven (meerderheids/minderheidsbelang) op te rijden.
Ja. En op die lijnen zijn de mensen tevreden. Het zijn ook niet lijnen waar men klaagt over NS, want die rijden daar immers niet meer.

Waar het om gaat, ik zei het al, is dat je hetzij direct democratisch toezicht, hetzij tucht van de markt hebt. Op de geprivatiseerde regionale lijnen heb je dat laatste, ook al zijn het staatsbedrijven die de concessies hebben binnengesleept.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:16:10 #60
45206 Pietverdriet
pi_163105645
quote:
Welke privatisering van de NS
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:17:59 #61
45206 Pietverdriet
pi_163105661
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En op die lijnen zijn de mensen tevreden. Het zijn ook niet lijnen waar men klaagt over NS, want die rijden daar immers niet meer.

Waar het om gaat, ik zei het al, is dat je hetzij direct democratisch toezicht, hetzij tucht van de markt hebt. Op de geprivatiseerde regionale lijnen heb je dat laatste, ook al zijn het staatsbedrijven die de concessies hebben binnengesleept.
Ken een paar van die geprivatiseerde routes in NL, reden ipv oeroud NS materiaal ineens nieuwe treinen met airco.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:22:30 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163105730
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:15 schreef Igen het volgende:

[..]

De Europese Commissie ziet graag een situatie zoals Groot Brittanië
http://www.volkskrant.nl/(...)ingbetaler~a3397805/

Natuurlijk zal dat resulteren in een situatie waarbij de grote bedrijven van grote markten (Duitsland, Italie, Frankrijk) het hier voor het zeggen krijgen en de winsten opstrijken
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163105821
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Europese Commissie ziet graag een situatie zoals Groot Brittanië
http://www.volkskrant.nl/(...)ingbetaler~a3397805/

Natuurlijk zal dat resulteren in een situatie waarbij de grote bedrijven van grote markten (Duitsland, Italie, Frankrijk) het hier voor het zeggen krijgen en de winsten opstrijken
In GB zijn ze met hun beleid erg succesvol geweest om de trein aan marktaandeel te laten winnen t.o.v. de auto. Als je de trein dus niet ziet als een speeltje voor gesubsidieerde werkgelegenheid maar daadwerkelijk wil dat de trein bijdraagt om files te bestrijden en de milieuvervuiling terug te dringen, dan mag het GB dus inderdaad een voorbeeld zijn.

De SNCF trouwens ook, wat dan maar weer aangeeft dat als je het juist heel dicht bij de overheid brengt, dat óók kan werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 10:29:32 ]
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:30:05 #64
45206 Pietverdriet
pi_163105839
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:28 schreef Igen het volgende:

[..]

In GB zijn ze met hun beleid erg succesvol geweest om de trein aan marktaandeel te laten winnen t.o.v. de auto. Als je de trein dus niet ziet als een speeltje voor gesubsidieerde werkgelegenheid maar daadwerkelijk wil dat de trein bijdraagt om files te bestrijden en de milieuvervuiling terug te dringen, dan mag het GB dus inderdaad en voorbeeld zijn.
Tja, maar in de UK ligt de focus dan ook op forenzenvervoer en niet op prestige projecten als een HSL
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:30:10 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163105841
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke privatisering van de NS
http://www.grenzeloos.org(...)derlandse-spoorwegen

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken een paar van die geprivatiseerde routes in NL, reden ipv oeroud NS materiaal ineens nieuwe treinen met airco.
Het is dezelfde bias als met de NOS. Als precies hetzelfde gebeurd bij commerciele zenders dan wordt er opeens niet meer massaal geklaagd.

Geen WCs in Arriva en Veolia treinen zijn nooit een probleem geweest, maar o wee als de NS dat probeert.

De georchestreerde mediacampagnes en bewerking van breinen mist de uitwerking niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:33:40 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163105887
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:28 schreef Igen het volgende:

[..]

In GB zijn ze met hun beleid erg succesvol geweest om de trein aan marktaandeel te laten winnen t.o.v. de auto. Als je de trein dus niet ziet als een speeltje voor gesubsidieerde werkgelegenheid maar daadwerkelijk wil dat de trein bijdraagt om files te bestrijden en de milieuvervuiling terug te dringen, dan mag het GB dus inderdaad een voorbeeld zijn.
De aansluitingen zijn nog steeds dramatisch, en in hoeverre de auto een goed alternatief is heeft meer te maken met de subsidies/belastingen mix waar de overheid voor kiest. Een congestion charge bijv. verandert het kostenplaatje en incentives. Dat heeft weinig van doen met of spoorlijnen publiek of privaat zijn.
Per slot van rekening zijn 'liberale' landen er goed in om subsidies te geven aan winstbeogende private bedrijven (Canada).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:33:47 #67
45206 Pietverdriet
pi_163105892
quote:
Zoals ik zei, welke privatisering? De NS is niet geprivatiseerd, het is staatsbezit, net als het spoor
quote:
Het is dezelfde bias als met de NOS. Als precies hetzelfde gebeurd bij commerciele zenders dan wordt er opeens niet meer massaal geklaagd.

Geen WCs in Arriva en Veolia treinen zijn nooit een probleem geweest, maar o wee als de NS dat probeert.

De georchestreerde mediacampagnes en bewerking van breinen mist de uitwerking niet.
natuurlijk, het is een complot.
pi_163105897
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.grenzeloos.org(...)derlandse-spoorwegen

[..]

Bij de geprivatiseerde lijnen schrijft de provincie in de aanbestedingeisen of ze een WC willen of niet. Dan heb je dus ook geen reden voor gezeik over de vervoerder.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:35:51 #69
45206 Pietverdriet
pi_163105924
Blijf het mooi vinden, een bedrijf in bezit van de staat maakt er een puinhoop van en dan is het de schuld van het privatiseren (wat niet heeft plaats gehad)
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:37:21 #70
45206 Pietverdriet
pi_163105945
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De aansluitingen zijn nog steeds dramatisch, en in hoeverre de auto een goed alternatief is heeft meer te maken met de subsidies/belastingen mix waar de overheid voor kiest. Een congestion charge bijv. verandert het kostenplaatje en incentives. Dat heeft weinig van doen met of spoorlijnen publiek of privaat zijn.
Per slot van rekening zijn 'liberale' landen er goed in om subsidies te geven aan winstbeogende private bedrijven (Canada).
Toen Connexion de treinen in de Achterhoek ging doen sloten ze ineens prima aan op de bussen
pi_163105949
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zie hier alleen maar aannames om mijn feiten te proberen te ontkrachten, en geen feiten die jouw standpunt daadwerkelijk onderbouwen.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:38:29 #72
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163105957
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik zei, welke privatisering? De NS is niet geprivatiseerd, het is staatsbezit, net als het spoor

[..]

natuurlijk, het is een complot.
Nee, het is uitgekiende marketing en mooie branded content

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eringsverdriet.dhtml
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163105973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijf het mooi vinden, een bedrijf in bezit van de staat maakt er een puinhoop van en dan is het de schuld van het privatiseren (wat niet heeft plaats gehad)
Idd. en zulke mensen zitten ook in de politiek, zoals die Duco Hoogland.

Het is niet goed voor het land als politici met zulke populistische onjuistheden beleid maken.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 10:40:45 #74
45206 Pietverdriet
pi_163105996
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welke privatisering? De NS is en blijft staatsbezit, net als ProRail
pi_163106006
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij de woningcorporaties is het hetzelfde verhaal. Geen tucht van de markt én geen direct bestuur vanuit de overheid. Het zijn in beginsel stichtingen zonder leden. Natuurlijk is dat geen goeie situatie maar met privatisering heeft dat niks te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')