Het mooiste zijn de mensen die de wantoestanden op het spoor als voorbeeld noemen van privatisering, heb het regelmatig langs zien komen op fok.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:27 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Precies, echter gelooft een groot deel van de bevolking dat de NS de vrije markt symboliseert. Als alle aandelen in handen zijn van de overheid noem ik dat geen vrije markt.
Nederland - onder aanvoering van de VVD - is wel degelijk verder gegaan dan de meeste andere EU landen (Duitsland bijvoorbeeld) voor wat betreft de verzelfstandiging, opsplitsing en privatisering van het spoor. Dat is waarom het steeds terugkomt in de discussie.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het mooiste zijn de mensen die de wantoestanden op het spoor als voorbeeld noemen van privatisering, heb het regelmatig langs zien komen op fok.
Vertel, waar is NL daar verder in gegaan? Waar zijn de verschillen tussen NL en D? En welke problemen zijn daar in D niet ontstaan die in NL wel zijn ontstaan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland - onder aanvoering van de VVD - is wel degelijk verder gegaan dan de meeste andere EU landen (Duitsland bijvoorbeeld) voor wat betreft de verzelfstandiging, opsplitsing en privatisering van het spoor. Dat is waarom het steeds terugkomt in de discussie.
Duitsland heeft niet een 'Prorail' dat op een enorme afstand is gezet van Deutsche Bahn. Of niks meer te zeggen hebben over de stations e.d.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, waar in NL daar verder in gegaan? Waar zijn de verschillen tussen NL en D? En welke problemen zijn daar in D niet ontstaan die in NL wel zijn ontstaan?
Nee, alleen in de opsplitsing. Niet qua privatisering of verzelfstandiging want de NS is 0,0 geprivatiseerd of verzelfstandigd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland - onder aanvoering van de VVD - is wel degelijk verder gegaan dan de meeste andere EU landen (Duitsland bijvoorbeeld) voor wat betreft de verzelfstandiging, opsplitsing en privatisering van het spoor. Dat is waarom het steeds terugkomt in de discussie.
Zoals je zelf aan gaf zijn delen van het spoor geprivatiseerd. Vooral de minder rendabele delen van het spoor. Daar zitten nu gek genoeg buitenlandse staatsbedrijven (meerderheids/minderheidsbelang) op te rijden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, alleen in de opsplitsing. Niet qua privatisering of verzelfstandiging want de NS is 0,0 geprivatiseerd of verzelfstandigd.
Stations zijn in NL gewoon in bezit van de NS, is hun grootste winstmaker, het verhuren van vastgoed aan kiosken en burgerbakkers. Het spoor is in D in bezit van DBnetz AG, in bezit van DB, in bezit van de D staat, in NL zijn de NS en ProRail in bezit van de staat. Het is dus beide staatsbezit maar wat anders in structuur.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Duitsland heeft niet een 'Prorail' dat op een enorme afstand is gezet van Deutsche Bahn. Of niks meer te zeggen hebben over de stations e.d.
Ja. En op die lijnen zijn de mensen tevreden. Het zijn ook niet lijnen waar men klaagt over NS, want die rijden daar immers niet meer.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals je zelf aan gaf zijn delen van het spoor geprivatiseerd. Vooral de minder rendabele delen van het spoor. Daar zitten nu gek genoeg buitenlandse staatsbedrijven (meerderheids/minderheidsbelang) op te rijden.
Welke privatisering van de NSquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
http://nos.nl/artikel/203(...)-van-alle-kwaad.html
Ken een paar van die geprivatiseerde routes in NL, reden ipv oeroud NS materiaal ineens nieuwe treinen met airco.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En op die lijnen zijn de mensen tevreden. Het zijn ook niet lijnen waar men klaagt over NS, want die rijden daar immers niet meer.
Waar het om gaat, ik zei het al, is dat je hetzij direct democratisch toezicht, hetzij tucht van de markt hebt. Op de geprivatiseerde regionale lijnen heb je dat laatste, ook al zijn het staatsbedrijven die de concessies hebben binnengesleept.
De Europese Commissie ziet graag een situatie zoals Groot Brittaniëquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En op die lijnen zijn de mensen tevreden. Het zijn ook niet lijnen waar men klaagt over NS, want die rijden daar immers niet meer.
Waar het om gaat, ik zei het al, is dat je hetzij direct democratisch toezicht, hetzij tucht van de markt hebt. Op de geprivatiseerde regionale lijnen heb je dat laatste, ook al zijn het staatsbedrijven die de concessies hebben binnengesleept.
In GB zijn ze met hun beleid erg succesvol geweest om de trein aan marktaandeel te laten winnen t.o.v. de auto. Als je de trein dus niet ziet als een speeltje voor gesubsidieerde werkgelegenheid maar daadwerkelijk wil dat de trein bijdraagt om files te bestrijden en de milieuvervuiling terug te dringen, dan mag het GB dus inderdaad een voorbeeld zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Europese Commissie ziet graag een situatie zoals Groot Brittanië
http://www.volkskrant.nl/(...)ingbetaler~a3397805/
Natuurlijk zal dat resulteren in een situatie waarbij de grote bedrijven van grote markten (Duitsland, Italie, Frankrijk) het hier voor het zeggen krijgen en de winsten opstrijken
Tja, maar in de UK ligt de focus dan ook op forenzenvervoer en niet op prestige projecten als een HSLquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:28 schreef Igen het volgende:
[..]
In GB zijn ze met hun beleid erg succesvol geweest om de trein aan marktaandeel te laten winnen t.o.v. de auto. Als je de trein dus niet ziet als een speeltje voor gesubsidieerde werkgelegenheid maar daadwerkelijk wil dat de trein bijdraagt om files te bestrijden en de milieuvervuiling terug te dringen, dan mag het GB dus inderdaad en voorbeeld zijn.
http://www.grenzeloos.org(...)derlandse-spoorwegenquote:
Het is dezelfde bias als met de NOS. Als precies hetzelfde gebeurd bij commerciele zenders dan wordt er opeens niet meer massaal geklaagd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken een paar van die geprivatiseerde routes in NL, reden ipv oeroud NS materiaal ineens nieuwe treinen met airco.
De aansluitingen zijn nog steeds dramatisch, en in hoeverre de auto een goed alternatief is heeft meer te maken met de subsidies/belastingen mix waar de overheid voor kiest. Een congestion charge bijv. verandert het kostenplaatje en incentives. Dat heeft weinig van doen met of spoorlijnen publiek of privaat zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:28 schreef Igen het volgende:
[..]
In GB zijn ze met hun beleid erg succesvol geweest om de trein aan marktaandeel te laten winnen t.o.v. de auto. Als je de trein dus niet ziet als een speeltje voor gesubsidieerde werkgelegenheid maar daadwerkelijk wil dat de trein bijdraagt om files te bestrijden en de milieuvervuiling terug te dringen, dan mag het GB dus inderdaad een voorbeeld zijn.
Zoals ik zei, welke privatisering? De NS is niet geprivatiseerd, het is staatsbezit, net als het spoorquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.grenzeloos.org(...)tisering-nederlandse
natuurlijk, het is een complot.quote:Het is dezelfde bias als met de NOS. Als precies hetzelfde gebeurd bij commerciele zenders dan wordt er opeens niet meer massaal geklaagd.
Geen WCs in Arriva en Veolia treinen zijn nooit een probleem geweest, maar o wee als de NS dat probeert.
De georchestreerde mediacampagnes en bewerking van breinen mist de uitwerking niet.
Bij de geprivatiseerde lijnen schrijft de provincie in de aanbestedingeisen of ze een WC willen of niet. Dan heb je dus ook geen reden voor gezeik over de vervoerder.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.grenzeloos.org(...)derlandse-spoorwegen
[..]
Het is dezelfde bias als met de NOS. Als precies hetzelfde gebeurd bij commerciele zenders dan wordt er opeens niet meer massaal geklaagd.
Geen WCs in Arriva en Veolia treinen zijn nooit een probleem geweest, maar o wee als de NS dat probeert.
De georchestreerde mediacampagnes en bewerking van breinen mist de uitwerking niet.
Toen Connexion de treinen in de Achterhoek ging doen sloten ze ineens prima aan op de bussenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De aansluitingen zijn nog steeds dramatisch, en in hoeverre de auto een goed alternatief is heeft meer te maken met de subsidies/belastingen mix waar de overheid voor kiest. Een congestion charge bijv. verandert het kostenplaatje en incentives. Dat heeft weinig van doen met of spoorlijnen publiek of privaat zijn.
Per slot van rekening zijn 'liberale' landen er goed in om subsidies te geven aan winstbeogende private bedrijven (Canada).
Ik zie hier alleen maar aannames om mijn feiten te proberen te ontkrachten, en geen feiten die jouw standpunt daadwerkelijk onderbouwen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De aansluitingen zijn nog steeds dramatisch, en in hoeverre de auto een goed alternatief is heeft meer te maken met de subsidies/belastingen mix waar de overheid voor kiest. Een congestion charge bijv. verandert het kostenplaatje en incentives. Dat heeft weinig van doen met of spoorlijnen publiek of privaat zijn.
Nee, het is uitgekiende marketing en mooie branded contentquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, welke privatisering? De NS is niet geprivatiseerd, het is staatsbezit, net als het spoor
[..]
natuurlijk, het is een complot.
Idd. en zulke mensen zitten ook in de politiek, zoals die Duco Hoogland.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijf het mooi vinden, een bedrijf in bezit van de staat maakt er een puinhoop van en dan is het de schuld van het privatiseren (wat niet heeft plaats gehad)
Welke privatisering? De NS is en blijft staatsbezit, net als ProRailquote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, het is uitgekiende marketing en mooie branded content
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eringsverdriet.dhtml
Bij de woningcorporaties is het hetzelfde verhaal. Geen tucht van de markt én geen direct bestuur vanuit de overheid. Het zijn in beginsel stichtingen zonder leden. Natuurlijk is dat geen goeie situatie maar met privatisering heeft dat niks te maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, het is uitgekiende marketing en mooie branded content
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eringsverdriet.dhtml
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |