Dat zou kunnen, maar dat is nog steeds geen reden om zijn argumenten wat ZP betreft niet serieus te nemen. Wsl. was er dan wel weer iemand anders mee gekomen en bovendien staat hij niet alleen hierin. Een bewering wordt niet minder valide omdat de persoon die ze doet op andere vlakken fouten maakt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:17 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ja, ik heb net ingehaakt.
Ik ben van mening dat het er wel toe doet, voor de argumenten die hij geeft valt nog wel wat wat te zeggen, maar als je dan kijkt naar zijn overige uitspraken en tweets, dan toont hij daarmee, wat mij betreft aan dat hij geestelijk niet helemaal goed is.
En ik denk zelfs dat als hij eerst met de tweets en de rare uitspraken was gekomen, en daarna pas met zijn anti pieten protest was begonnen, niemand hem serieus had genomen.
Dat klopt, een strijd, als je het al zo kan noemen, om onszelf in eigen land niet aan te hoeven passen aan een kleine minderheid.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die felle verdediging van ZP is een vlag voor een andere strijd
Die andere strijd is het verzet tegen vreemdelingen , het niet willen weten dat men discriminerend is.
Het gaat grotendeels niet om ZP
Hij maakt fouten op dezelfde vlakken, hij overdrijft in het aankaarten van wat in zijn ogen racisme is. Zo iemand is, wat mij betreft, niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat is nog steeds geen reden om zijn argumenten wat ZP betreft niet serieus te nemen. Wsl. was er dan wel weer iemand anders mee gekomen en bovendien staat hij niet alleen hierin. Een bewering wordt niet minder valide omdat de persoon die ze doet op andere vlakken fouten maakt.
wakker worden..... samenleven is rekening houden met elkaar en niet de dictatuur van de meerderheid instellen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:29 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat klopt, een strijd, als je het al zo kan noemen, om onszelf in eigen land niet aan te hoeven passen aan een kleine minderheid.
Dat ja...onvoorstelbaar dat mensen zwichten voor een groepje die zich minderwaardig voelen door zwarte piet.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:29 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat klopt, een strijd, als je het al zo kan noemen, om onszelf in eigen land niet aan te hoeven passen aan een kleine minderheid.
Klopt.... een aantal argumenten van Quinsy kan ik ook niet serieus nemen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:32 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Hij maakt fouten op dezelfde vlakken, hij overdrijft in het aankaarten van wat in zijn ogen racisme is. Zo iemand is, wat mij betreft, niet serieus te nemen.
Je kunt niet rekening houden met de belangen van iedereen. Door te kiezen voor A zul je altijd mensen kwetsen die willen dat je kiest voor B en vice versa. Een andere optie is geen van beide te doen, maar daarmee kwets je vermoedelijk beide groepen. Het is dus altijd zoeken naar compromissen waarbij je het zo veel mogelijk mensen zo veel mogelijk naar de zin maakt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wakker worden..... samenleven is rekening houden met elkaar en niet de dictatuur van de meerderheid instellen.
Als mensen niet geïmiteerd willen worden dan moet je daar rekening mee houden.
Simpel toch?
Hoezo voelen mensen zich minderwaardig door zp?quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat ja...onvoorstelbaar dat mensen zwichten voor een groepje die zich minderwaardig voelen door zwarte piet.
Dus jij vindt het belangrijker wie het zegt en niet wat hij zegt?quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:32 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Hij maakt fouten op dezelfde vlakken, hij overdrijft in het aankaarten van wat in zijn ogen racisme is. Zo iemand is, wat mij betreft, niet serieus te nemen.
Mensen voelen zich gediscrimineerd door zp.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo voelen mensen zich minderwaardig door zp?
Of je bedoelt dat echte mensen grapjes maken tot in het minderwaardige over die andere echte mensen niet leuk vinden
Je moet altijd rekening houden met mensen die je imiteert...of dat andere mensen met die fictief figuur lullige dingen zeggen en doen naar en over donkere mensen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je kunt niet rekening houden met de belangen van iedereen.
Allemaal prima hoor, maar om maar weer even Paul de Leeuw als voorbeeld te nemen: iemand die een groot deel van zijn carriere politiek incorrecte grappen heeft gemaakt, diverse typetjes heeft gedaan (geestelijk gehandicapten, aziaten, etc) en nu opeens aanstoot neemt, ik noem dat met de wind meewaaien.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom zouden die mensen niet daadwerkelijk van standpunt kunnen zijn gewijzigd?
Zoals al eerder is aangegeven zijn de klachten over Zwarte Piet iets van de laatste jaren (ook bij de mensen die zeggen er al veel eerder last van gehad te hebben, maar dat eerder niet hardop uitspraken). Is het dan onmogelijk dat iemand die eerder nooit iets van dat ongemak heeft gemerkt, na het horen ervan hier begrip voor toont?
Beweer je nu dat Erik van Muiswinkel jarenlang een neger heeft geïmiteerd? Ik kan me niet voorstellen dat hij dat met je eens is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je moet altijd rekening houden met mensen die je imiteert...of dat andere mensen met die fictief figuur lullige dingen zeggen en doen naar en over donkere mensen.
Go with the flowquote:Op woensdag 1 juni 2016 23:42 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Allemaal prima hoor, maar om maar weer even Paul de Leeuw als voorbeeld te nemen: iemand die een groot deel van zijn carriere politiek incorrecte grappen heeft gemaakt, diverse typetjes heeft gedaan (geestelijk gehandicapten, aziaten, etc) en nu opeens aansttot neemt, ik noem dat met de wind meewaaien.
De weg van de minste weerstand?quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:42 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Allemaal prima hoor, maar om maar weer even Paul de Leeuw als voorbeeld te nemen: iemand die een groot deel van zijn carriere politiek incorrecte grappen heeft gemaakt, diverse typetjes heeft gedaan (geestelijk gehandicapten, aziaten, etc) en nu opeens aanstoot neemt, ik noem dat met de wind meewaaien.
Volgens mij was Paul de Leeuw al in zijn Schreeuw-van-de-Leeuw-tijd (dus juist de vroege periode van de politiek incorrecte grappen) ontzettend goed met geestelijk gehandicapten. Als jij vindt dat bepaalde standpunten niet samen kunnen gaan, zegt dat misschien meer over jouw kortzichtigheid dan over andermans vermeende hypocrisie.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:42 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Allemaal prima hoor, maar om maar weer even Paul de Leeuw als voorbeeld te nemen: iemand die een groot deel van zijn carriere politiek incorrecte grappen heeft gemaakt, diverse typetjes heeft gedaan (geestelijk gehandicapten, aziaten, etc) en nu opeens aanstoot neemt, ik noem dat met de wind meewaaien.
Ik dacht altijd dat hijzelf geestelijk gehandicapt was?quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij was Paul de Leeuw al in zijn Schreeuw-van-de-Leeuw-tijd (dus juist de vroege periode van de politiek incorrecte grappen) ontzettend goed met geestelijk gehandicapten. Als jij vindt dat bepaalde standpunten niet samen kunnen gaan, zegt dat misschien meer over jouw kortzichtigheid dan over andermans vermeende hypocrisie.
Je mag toch aannemen dat de meeste mensen die Zwarte Piet spelen het ook prima kunnen vinden met hun donkere medemens?quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij was Paul de Leeuw al in zijn Schreeuw-van-de-Leeuw-tijd (dus juist de vroege periode van de politiek incorrecte grappen) ontzettend goed met geestelijk gehandicapten. Als jij vindt dat bepaalde standpunten niet samen kunnen gaan, zegt dat misschien meer over jouw kortzichtigheid dan over andermans vermeende hypocrisie.
Iedereen is een beetje geestelijk gehandicaptquote:Op woensdag 1 juni 2016 23:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat hijzelf geestelijk gehandicapt was?
In die tijd, tegen ouderen was hij ook niet om over te spreken vond ik.
Misschien is hij zich, door zijn adoptiekinderen, bewust geworden van het racisme dat nog steeds in de samenleving aanwezig is? Anouk heeft precies hetzelfde probleem.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:42 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het is best wel schokkend hoeveel racisme er is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Misschien is hij zich, door zijn adoptiekinderen, bewust geworden van het racisme dat nog steeds in de samenleving aanwezig is? Anouk heeft precies hetzelfde probleem.
Ik heb de humor van Paul de Leeuw eik nooit zo begrepen.
Het heeft te maken met domheid.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is best wel schokkend hoeveel racisme er is.
Maar het had niks te maken met het sinterklaasfeest.
Niet met geld, of dat het daarom te doen is?quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:59 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Het heeft te maken met domheid.
Het is aangegrepen door antiracisten om er racisme van te maken. Dat vind ik jammer. Hoe je het ook wendt of keert, los van welk etiketje erop zit, er zijn steeds meer mensen die zich onprettig voelen bij de prominent aanwezige Afrikaanse kenmerken. Haal dat weg maar houd hem zwart en onherkenbaar, dan doe je nog steeds recht aan de oorsprong van de Zwarte Piet-figuur en Sint Nicolaas als geheel gebeuren.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:57 schreef aloa het volgende:
[..]
En als sneeuw voor de zon verdwijnt het racisme, terwijl ik dat woord helemaal nooit gekend of gebruikt heb.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:00 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het is aangegrepen door antiracisten om er racisme van te maken. Dat vind ik jammer. Hoe je het ook wendt of keert, los van welk etiketje erop zit, er zijn steeds meer mensen die zich onprettig voelen bij de prominent aanwezige Afrikaanse kenmerken. Haal dat weg maar houd hem zwart en onherkenbaar, dan doe je nog steeds recht aan de oorsprong van de Zwarte Piet-figuur en Sint Nicolaas als geheel gebeuren.
Nog maar weer even Gerda plaatsen:quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik ben ergens wel blij dat het openlijk racisme bloot is gelegd, maar ik vind het middel verkeerd, dat heeft zo veel mensen onheus bejegend.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als sneeuw voor de zon verdwijnt het racisme, terwijl ik dat woord helemaal nooit gekend of gebruikt heb.
Noem mensen structureel en onterecht keer op keer 'racist' wanneer ze slechts tegen een vloedgolf aan migranten of de teloorgang van Zwarte Piet zijn en vroeg of laat worden ze het ook nog. Deze samenleving (de overheid voorop) heeft zijn kaarten overspeeld en mensen tegen elkaar opgezet, en ja, dan krijg je waar je om vroeg.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Toe maar, drie keer op één pagina.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nog maar weer even Gerda plaatsen:
Wat een persoon zegt en doet heeft veel met zijn of haar persoonlijkheid te maken.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dus jij vindt het belangrijker wie het zegt en niet wat hij zegt?
Mensen worden gediscrimineerd dmv zp...quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Mensen voelen zich gediscrimineerd door zp.![]()
Wat maakt het verdomme uit wat voor huidskleur je hebt
Niet blootgelegd, maar veroorzaakt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Mensen worden gediscrimineerd dmv zp...
Los van of je van mening bent dat zp racistisch is of niet heeft deze discussie een hoop racisme bloot gelegd in onze maatschappij.
Racisme vind je overal. Ik ben zelf allochtoon, ook wel eens discriminatie ontvangen - ga ik daarvoor een hele bevolking in mijn nieuwe land beschuldigen? Nee.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:18 schreef erodome het volgende:
Los van of je van mening bent dat zp racistisch is of niet heeft deze discussie een hoop racisme bloot gelegd in onze maatschappij.
Iedereen is het produkt van erfelijkheid en leefomgeving (nature and nurture) en dat bepaalt je doen en laten idd. Maar dat wil niet zeggen dat als iemand vaak ongelijk heeft, hij nooit gelijk heeft.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:16 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Wat een persoon zegt en doet heeft veel met zijn of haar persoonlijkheid te maken.
Onzin...quote:
Probeer je me nu te overtuigen met een kinderprogramma ?quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klopt.... een aantal argumenten van Quinsy kan ik ook niet serieus nemen.
Maar Gerda Havertong wel:
Maar nou zijn er massa's propieters die ook Gerda niet serieus nemen.
En daar zit het discriminerende element
Pfff, je doet het weer he? Je beoordeelt hier nu weer iets de vorm en niet op de inhoudquote:Op donderdag 2 juni 2016 00:31 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Probeer je me nu te overtuigen met een kinderprogramma ?
Nee. Volgens het principe dat ik hierboven uitleg, in mijn wat uitgebreidere post.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij wie bij de labiele die zich erin mee laten slepen?
Geen onzin voor een ieder die zich verdiept in de psychologie van mensen. Zie ook mijn toelichting hier vlak boven.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin...
Er zijn vele mensen die bv Quinsy idioot vinden in deze discussie, maar die niet racistisch doen. Dat is echt niet zo moeilijk.
Okee en die ene welke dat doet daar gaat men vanuit en niet van de 20 die het niet doen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:35 schreef Lkw het volgende:
[..]
Nee. Volgens het principe dat ik hierboven uitleg, in mijn wat uitgebreidere post.
En in het specifieke geval van Zwarte Piet is het ook een reactie op een eindeloos herhaalde onterechte beschuldiging (namelijk dat Zwarte Piet racistisch zou zijn en belangrijker nog: dat iedereen die hem zwart wil houden een vuige racist is).
Wie zaait zal oogsten, dat is m.i. wat er nu gebeurt. Als je steeds (hoewel onterecht) toch al voor racist wordt uitgemaakt, wordt de drempel steeds lager om dan maar aan dat beeld te gaan voldoen ook. Ook al is het maar uit frustratie en boosheid en meen je het wellicht helemaal niet zo.
Praat ik daarmee goed dat mensen hun toevlucht nemen tot een racistische tirade? Nee, natuurlijk niet. Maar het verklaart voor mij wel het verschil tussen blootleggen en veroorzaken. Een wezenlijk verschil.
Uhhh, zeg dat nog eens met andere woorden. Ik begrijp je niet..quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okee en die ene welke dat doet daar gaat men vanuit en niet van de 20 die het niet doen?
Houden zo kerel, psychologie is een vak en wereld op zich!quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:42 schreef Lkw het volgende:
[..]
Uhhh, zeg dat nog eens met andere woorden. Ik begrijp je niet..
Wat doe ik weer ?quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Pfff, je doet het weer he? Je beoordeelt hier nu weer iets de vorm en niet op de inhoudIk geef het op
quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Houden zo kerel, psychologie is een vak en wereld op zich!
Eh nee, zelfs op kleuterniveau begrijp je de boodschap/inhoud niet nl. dat heel veel donkere mensen niet kunnen genieten van het Sinterklaasfeest vanwege Zwarte Piet, en dat ieder jaar weer.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:48 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Wat doe ik weer ?
Men probeert mij op kleuterniveau uit te leggen dat een negroïde vrouw geen zwarte piet is ?
Dat wist ik al, jaren geleden geleerd ook, in mijn kindertijd. Inmiddels ben ik al een heel stuk verder in het leven.
Waarom kan ik niet genieten van het of een suikerfeest om maar iets te noemen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eh nee, zelfs op kleuterniveau begrijp je de boodschap/inhoud niet nl. dat heel veel donkere mensen niet kunnen genieten van het Sinterklaasfeest vanwege Zwarte Piet, en dat ieder jaar weer.
Ik ken persoonlijk diverse donkere mensen die van oudsher gewoon Sinterklaas vieren, zonder problemen. En als andere donkere mensen er principieel op tegen zijn, wel, dan vieren die het toch niet. Zeer waarschijnlijk hebben zij dan weer een ander feest dat ik niet vier, kan vieren of wil vieren. Leven en laten leven.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eh nee, zelfs op kleuterniveau begrijp je de boodschap/inhoud niet nl. dat heel veel donkere mensen niet kunnen genieten van het Sinterklaasfeest vanwege Zwarte Piet, en dat ieder jaar weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |