abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:27:40 #201
323401 Kijkertje
met filter
pi_162681897
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:17 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Ja, ik heb net ingehaakt.
Ik ben van mening dat het er wel toe doet, voor de argumenten die hij geeft valt nog wel wat wat te zeggen, maar als je dan kijkt naar zijn overige uitspraken en tweets, dan toont hij daarmee, wat mij betreft aan dat hij geestelijk niet helemaal goed is.
En ik denk zelfs dat als hij eerst met de tweets en de rare uitspraken was gekomen, en daarna pas met zijn anti pieten protest was begonnen, niemand hem serieus had genomen.
Dat zou kunnen, maar dat is nog steeds geen reden om zijn argumenten wat ZP betreft niet serieus te nemen. Wsl. was er dan wel weer iemand anders mee gekomen en bovendien staat hij niet alleen hierin. Een bewering wordt niet minder valide omdat de persoon die ze doet op andere vlakken fouten maakt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:29:18 #202
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162681931
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die felle verdediging van ZP is een vlag voor een andere strijd
Die andere strijd is het verzet tegen vreemdelingen , het niet willen weten dat men discriminerend is.
Het gaat grotendeels niet om ZP
Dat klopt, een strijd, als je het al zo kan noemen, om onszelf in eigen land niet aan te hoeven passen aan een kleine minderheid.
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:32:15 #203
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162681994
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar dat is nog steeds geen reden om zijn argumenten wat ZP betreft niet serieus te nemen. Wsl. was er dan wel weer iemand anders mee gekomen en bovendien staat hij niet alleen hierin. Een bewering wordt niet minder valide omdat de persoon die ze doet op andere vlakken fouten maakt.
Hij maakt fouten op dezelfde vlakken, hij overdrijft in het aankaarten van wat in zijn ogen racisme is. Zo iemand is, wat mij betreft, niet serieus te nemen.
pi_162682005
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:29 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Dat klopt, een strijd, als je het al zo kan noemen, om onszelf in eigen land niet aan te hoeven passen aan een kleine minderheid.
wakker worden..... samenleven is rekening houden met elkaar en niet de dictatuur van de meerderheid instellen.
Als mensen niet geïmiteerd willen worden dan moet je daar rekening mee houden.
Simpel toch?
pi_162682021
Jarenlang discussiëren over fucking zwarte piet (het begint steeds vroeger) , en ondertussen van alle kanten geneukt worden door de overheid.

Sheeple volk :') :') :')
pi_162682074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:29 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Dat ja...onvoorstelbaar dat mensen zwichten voor een groepje die zich minderwaardig voelen door zwarte piet.
Sinterklaas/zwarte piet is fictief :7
pi_162682098
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:32 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Hij maakt fouten op dezelfde vlakken, hij overdrijft in het aankaarten van wat in zijn ogen racisme is. Zo iemand is, wat mij betreft, niet serieus te nemen.
Klopt.... een aantal argumenten van Quinsy kan ik ook niet serieus nemen.
Maar Gerda Havertong wel:

Maar nou zijn er massa's propieters die ook Gerda niet serieus nemen.
En daar zit het discriminerende element
pi_162682104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wakker worden..... samenleven is rekening houden met elkaar en niet de dictatuur van de meerderheid instellen.
Als mensen niet geïmiteerd willen worden dan moet je daar rekening mee houden.
Simpel toch?
Je kunt niet rekening houden met de belangen van iedereen. Door te kiezen voor A zul je altijd mensen kwetsen die willen dat je kiest voor B en vice versa. Een andere optie is geen van beide te doen, maar daarmee kwets je vermoedelijk beide groepen. Het is dus altijd zoeken naar compromissen waarbij je het zo veel mogelijk mensen zo veel mogelijk naar de zin maakt.
Met daarbij het risico dat dat door de resterende ontevreden minderheid als de dictatuur van de meerderheid wordt weggezet...
pi_162682144
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:34 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat ja...onvoorstelbaar dat mensen zwichten voor een groepje die zich minderwaardig voelen door zwarte piet.
Hoezo voelen mensen zich minderwaardig door zp?
Of je bedoelt dat echte mensen grapjes maken tot in het minderwaardige over die andere echte mensen niet leuk vinden
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:39:13 #210
323401 Kijkertje
met filter
pi_162682182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:32 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Dus jij vindt het belangrijker wie het zegt en niet wat hij zegt? 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162682209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo voelen mensen zich minderwaardig door zp?
Of je bedoelt dat echte mensen grapjes maken tot in het minderwaardige over die andere echte mensen niet leuk vinden
Mensen voelen zich gediscrimineerd door zp. :{

Wat maakt het verdomme uit wat voor huidskleur je hebt :7
pi_162682225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je kunt niet rekening houden met de belangen van iedereen.
Je moet altijd rekening houden met mensen die je imiteert...of dat andere mensen met die fictief figuur lullige dingen zeggen en doen naar en over donkere mensen.
pi_162682267
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom zouden die mensen niet daadwerkelijk van standpunt kunnen zijn gewijzigd?
Zoals al eerder is aangegeven zijn de klachten over Zwarte Piet iets van de laatste jaren (ook bij de mensen die zeggen er al veel eerder last van gehad te hebben, maar dat eerder niet hardop uitspraken). Is het dan onmogelijk dat iemand die eerder nooit iets van dat ongemak heeft gemerkt, na het horen ervan hier begrip voor toont?
Allemaal prima hoor, maar om maar weer even Paul de Leeuw als voorbeeld te nemen: iemand die een groot deel van zijn carriere politiek incorrecte grappen heeft gemaakt, diverse typetjes heeft gedaan (geestelijk gehandicapten, aziaten, etc) en nu opeens aanstoot neemt, ik noem dat met de wind meewaaien.
pi_162682288
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je moet altijd rekening houden met mensen die je imiteert...of dat andere mensen met die fictief figuur lullige dingen zeggen en doen naar en over donkere mensen.
Beweer je nu dat Erik van Muiswinkel jarenlang een neger heeft geïmiteerd? Ik kan me niet voorstellen dat hij dat met je eens is.
pi_162682299
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:42 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Allemaal prima hoor, maar om maar weer even Paul de Leeuw als voorbeeld te nemen: iemand die een groot deel van zijn carriere politiek incorrecte grappen heeft gemaakt, diverse typetjes heeft gedaan (geestelijk gehandicapten, aziaten, etc) en nu opeens aansttot neemt, ik noem dat met de wind meewaaien.
Go with the flow 8-)
Best wel triest
pi_162682331
quote:

[..]

Allemaal prima hoor, maar om maar weer even Paul de Leeuw als voorbeeld te nemen: iemand die een groot deel van zijn carriere politiek incorrecte grappen heeft gemaakt, diverse typetjes heeft gedaan (geestelijk gehandicapten, aziaten, etc) en nu opeens aanstoot neemt, ik noem dat met de wind meewaaien.
De weg van de minste weerstand?
pi_162682340
quote:

[..]

Volgens mij was Paul de Leeuw al in zijn Schreeuw-van-de-Leeuw-tijd (dus juist de vroege periode van de politiek incorrecte grappen) ontzettend goed met geestelijk gehandicapten. Als jij vindt dat bepaalde standpunten niet samen kunnen gaan, zegt dat misschien meer over jouw kortzichtigheid dan over andermans vermeende hypocrisie.
pi_162682385
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij was Paul de Leeuw al in zijn Schreeuw-van-de-Leeuw-tijd (dus juist de vroege periode van de politiek incorrecte grappen) ontzettend goed met geestelijk gehandicapten. Als jij vindt dat bepaalde standpunten niet samen kunnen gaan, zegt dat misschien meer over jouw kortzichtigheid dan over andermans vermeende hypocrisie.
Ik dacht altijd dat hijzelf geestelijk gehandicapt was?
In die tijd, tegen ouderen was hij ook niet om over te spreken vond ik.

Partner zag hem graag ik kon hem wel van de beeldbuis afschieten!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2016 23:49:16 ]
pi_162682406
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je mag toch aannemen dat de meeste mensen die Zwarte Piet spelen het ook prima kunnen vinden met hun donkere medemens?
pi_162682410
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat hijzelf geestelijk gehandicapt was?
In die tijd, tegen ouderen was hij ook niet om over te spreken vond ik.
Iedereen is een beetje geestelijk gehandicapt
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:53:53 #221
323401 Kijkertje
met filter
pi_162682506
quote:

[..]

Misschien is hij zich, door zijn adoptiekinderen, bewust geworden van het racisme dat nog steeds in de samenleving aanwezig is? Anouk heeft precies hetzelfde probleem.
Ik heb de humor van Paul de Leeuw eik nooit zo begrepen.
pi_162682574
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Misschien is hij zich, door zijn adoptiekinderen, bewust geworden van het racisme dat nog steeds in de samenleving aanwezig is? Anouk heeft precies hetzelfde probleem.
Ik heb de humor van Paul de Leeuw eik nooit zo begrepen.
Het is best wel schokkend hoeveel racisme er is.
Maar het had niks te maken met het sinterklaasfeest.
pi_162682604
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:57 schreef aloa het volgende:

[..]

Het heeft te maken met domheid.
pi_162682619
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:59 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Het heeft te maken met domheid.
Niet met geld, of dat het daarom te doen is?
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:00:59 #225
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162682626
quote:

[..]

Het is aangegrepen door antiracisten om er racisme van te maken. Dat vind ik jammer. Hoe je het ook wendt of keert, los van welk etiketje erop zit, er zijn steeds meer mensen die zich onprettig voelen bij de prominent aanwezige Afrikaanse kenmerken. Haal dat weg maar houd hem zwart en onherkenbaar, dan doe je nog steeds recht aan de oorsprong van de Zwarte Piet-figuur en Sint Nicolaas als geheel gebeuren.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_162682644
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:00 schreef Andromache het volgende:

[..]

Het is aangegrepen door antiracisten om er racisme van te maken. Dat vind ik jammer. Hoe je het ook wendt of keert, los van welk etiketje erop zit, er zijn steeds meer mensen die zich onprettig voelen bij de prominent aanwezige Afrikaanse kenmerken. Haal dat weg maar houd hem zwart en onherkenbaar, dan doe je nog steeds recht aan de oorsprong van de Zwarte Piet-figuur en Sint Nicolaas als geheel gebeuren.
En als sneeuw voor de zon verdwijnt het racisme, terwijl ik dat woord helemaal nooit gekend of gebruikt heb.
pi_162682651
quote:

[..]

Nog maar weer even Gerda plaatsen:

donderdag 2 juni 2016 @ 00:04:30 #228
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162682679
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

En als sneeuw voor de zon verdwijnt het racisme, terwijl ik dat woord helemaal nooit gekend of gebruikt heb.
Nee natuurlijk niet. Ik ben ergens wel blij dat het openlijk racisme bloot is gelegd, maar ik vind het middel verkeerd, dat heeft zo veel mensen onheus bejegend.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_162682703
ik ben overigens wel benieuwd of de tegenstanders van Piet wel Sinterklaas gaan vieren als Piet groen of geel is geworden. Welk percentage geeft ook daadwerkelijk iets om het feest.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:10:57 #230
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_162682772
quote:

[..]

Noem mensen structureel en onterecht keer op keer 'racist' wanneer ze slechts tegen een vloedgolf aan migranten of de teloorgang van Zwarte Piet zijn en vroeg of laat worden ze het ook nog. Deze samenleving (de overheid voorop) heeft zijn kaarten overspeeld en mensen tegen elkaar opgezet, en ja, dan krijg je waar je om vroeg.

Werkelijk racisme is er nauwelijks in Nederland. Zeker een paar jaar terug niet. Tegenwoordig nemen sommige mensen toch hun toevlucht tot bedenkelijk gescheld uit onmacht en frustratie, omdat niemand ze serieus neemt. Men bijt van zich af omdat argumenten te lang werden weggehoond.

Dat is althans hoe ik het zie.
Stop the world, I want to get out.
pi_162682781
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nog maar weer even Gerda plaatsen:

Toe maar, drie keer op één pagina.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:16:22 #232
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162682864
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dus jij vindt het belangrijker wie het zegt en niet wat hij zegt? 8)7
Wat een persoon zegt en doet heeft veel met zijn of haar persoonlijkheid te maken.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:18:42 #233
37769 erodome
Zweefteef
pi_162682896
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:40 schreef aloa het volgende:

[..]

Mensen voelen zich gediscrimineerd door zp. :{

Wat maakt het verdomme uit wat voor huidskleur je hebt :7
Mensen worden gediscrimineerd dmv zp...

Los van of je van mening bent dat zp racistisch is of niet heeft deze discussie een hoop racisme bloot gelegd in onze maatschappij.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:20:50 #234
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_162682921
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Mensen worden gediscrimineerd dmv zp...

Los van of je van mening bent dat zp racistisch is of niet heeft deze discussie een hoop racisme bloot gelegd in onze maatschappij.
Niet blootgelegd, maar veroorzaakt.
pi_162682949
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:18 schreef erodome het volgende:

Racisme vind je overal. Ik ben zelf allochtoon, ook wel eens discriminatie ontvangen - ga ik daarvoor een hele bevolking in mijn nieuwe land beschuldigen? Nee.
pi_162682961
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:20 schreef Lkw het volgende:

[..]

Bij wie bij de labiele die zich erin mee laten slepen?
pi_162682976
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:16 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Wat een persoon zegt en doet heeft veel met zijn of haar persoonlijkheid te maken.
Iedereen is het produkt van erfelijkheid en leefomgeving (nature and nurture) en dat bepaalt je doen en laten idd. Maar dat wil niet zeggen dat als iemand vaak ongelijk heeft, hij nooit gelijk heeft.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:31:03 #238
37769 erodome
Zweefteef
pi_162683039
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:20 schreef Lkw het volgende:

[..]

Onzin...

Er zijn vele mensen die bv Quinsy idioot vinden in deze discussie, maar die niet racistisch doen. Dat is echt niet zo moeilijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:31:04 #239
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162683040
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt.... een aantal argumenten van Quinsy kan ik ook niet serieus nemen.
Maar Gerda Havertong wel:

Maar nou zijn er massa's propieters die ook Gerda niet serieus nemen.
En daar zit het discriminerende element
Probeer je me nu te overtuigen met een kinderprogramma ?
pi_162683079
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:31 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Probeer je me nu te overtuigen met een kinderprogramma ?
Pfff, je doet het weer he? Je beoordeelt hier nu weer iets de vorm en niet op de inhoud :') Ik geef het op :W
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:35:27 #241
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_162683103
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij wie bij de labiele die zich erin mee laten slepen?
Nee. Volgens het principe dat ik hierboven uitleg, in mijn wat uitgebreidere post.

En in het specifieke geval van Zwarte Piet is het ook een reactie op een eindeloos herhaalde onterechte beschuldiging (namelijk dat Zwarte Piet racistisch zou zijn en belangrijker nog: dat iedereen die hem zwart wil houden een vuige racist is).

Wie zaait zal oogsten, dat is m.i. wat er nu gebeurt. Als je steeds (hoewel onterecht) toch al voor racist wordt uitgemaakt, wordt de drempel steeds lager om dan maar aan dat beeld te gaan voldoen ook. Ook al is het maar uit frustratie en boosheid en meen je het wellicht allemaal niet zo.

Praat ik daarmee goed dat mensen hun toevlucht nemen tot een racistische tirade? Nee, natuurlijk niet. Maar het verklaart voor mij wel het verschil tussen blootleggen en veroorzaken. Een wezenlijk verschil.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:36:34 #242
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_162683123
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin...

Er zijn vele mensen die bv Quinsy idioot vinden in deze discussie, maar die niet racistisch doen. Dat is echt niet zo moeilijk.
Geen onzin voor een ieder die zich verdiept in de psychologie van mensen. Zie ook mijn toelichting hier vlak boven.
pi_162683156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:35 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nee. Volgens het principe dat ik hierboven uitleg, in mijn wat uitgebreidere post.

En in het specifieke geval van Zwarte Piet is het ook een reactie op een eindeloos herhaalde onterechte beschuldiging (namelijk dat Zwarte Piet racistisch zou zijn en belangrijker nog: dat iedereen die hem zwart wil houden een vuige racist is).

Wie zaait zal oogsten, dat is m.i. wat er nu gebeurt. Als je steeds (hoewel onterecht) toch al voor racist wordt uitgemaakt, wordt de drempel steeds lager om dan maar aan dat beeld te gaan voldoen ook. Ook al is het maar uit frustratie en boosheid en meen je het wellicht helemaal niet zo.

Praat ik daarmee goed dat mensen hun toevlucht nemen tot een racistische tirade? Nee, natuurlijk niet. Maar het verklaart voor mij wel het verschil tussen blootleggen en veroorzaken. Een wezenlijk verschil.
Okee en die ene welke dat doet daar gaat men vanuit en niet van de 20 die het niet doen?
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:42:34 #244
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_162683190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Okee en die ene welke dat doet daar gaat men vanuit en niet van de 20 die het niet doen?
Uhhh, zeg dat nog eens met andere woorden. Ik begrijp je niet..
pi_162683203
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:42 schreef Lkw het volgende:

[..]

Uhhh, zeg dat nog eens met andere woorden. Ik begrijp je niet..
Houden zo kerel, psychologie is een vak en wereld op zich!
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:48:19 #246
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162683255
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Pfff, je doet het weer he? Je beoordeelt hier nu weer iets de vorm en niet op de inhoud :') Ik geef het op :W
Wat doe ik weer ?
Men probeert mij op kleuterniveau uit te leggen dat een negroïde vrouw geen zwarte piet is ?
Dat wist ik al, jaren geleden geleerd ook, in mijn kindertijd. Inmiddels ben ik al een heel stuk verder in het leven.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:49:19 #247
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_162683267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Houden zo kerel, psychologie is een vak en wereld op zich!
:)

Wat jij wilt..
pi_162683318
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:48 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Wat doe ik weer ?
Men probeert mij op kleuterniveau uit te leggen dat een negroïde vrouw geen zwarte piet is ?
Dat wist ik al, jaren geleden geleerd ook, in mijn kindertijd. Inmiddels ben ik al een heel stuk verder in het leven.
Eh nee, zelfs op kleuterniveau begrijp je de boodschap/inhoud niet nl. dat heel veel donkere mensen niet kunnen genieten van het Sinterklaasfeest vanwege Zwarte Piet, en dat ieder jaar weer. :{w
pi_162683351
quote:
9s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Eh nee, zelfs op kleuterniveau begrijp je de boodschap/inhoud niet nl. dat heel veel donkere mensen niet kunnen genieten van het Sinterklaasfeest vanwege Zwarte Piet, en dat ieder jaar weer. :{w
Waarom kan ik niet genieten van het of een suikerfeest om maar iets te noemen?

Wil ik er wel van genieten of wil ik dan van alle walletjes eten?
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:59:15 #250
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_162683394
quote:
9s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik ken persoonlijk diverse donkere mensen die van oudsher gewoon Sinterklaas vieren, zonder problemen. En als andere donkere mensen er principieel op tegen zijn, wel, dan vieren die het toch niet. Zeer waarschijnlijk hebben zij dan weer een ander feest dat ik niet vier, kan vieren of wil vieren. Leven en laten leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')