abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162748567
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Inderdaad, besnijdenissen afschaffen, offerfeest afschaffen, ritueel slachten afschaffen. Burka's afschaffen.

Laat je hypocriete gehuil maar komen blues _O_
zit een kern van waarheid in. Net zoveel onzin dus...
pi_162748604
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:56 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik vind dat zp traditiegetrouw moet blijven. Om de trend van afbraak soevereiniteit van NL afteremmen. Het is geen toeval dat bijv. de vluchtelingen bewust hierheen zijn gehaald door de elite door te spelen met grenzen.
Dit is het Piet-topic.. complotgeleuter en extreemrechtse onzin doe je elders ------>>BNW
pi_162749665
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is het Piet-topic.. complotgeleuter en extreemrechtse onzin doe je elders ------>>BNW
Vind je dat al extreemrechts? Dan ben jij volgens mij extreemlinks, nóg erger dus dan extreemrechts.
pi_162749752
Voor de rest zal Swarte Piet altijd blijven bestaan. Over honderden jaren nog steeds. De jeugd moet ook worden geleerd dat extremisten die er tegen zijn gevaarlijke mensen zijn.
pi_162751511
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:33 schreef Denivellering het volgende:
Voor de rest zal Swarte Piet altijd blijven bestaan. Over honderden jaren nog steeds. De jeugd moet ook worden geleerd dat extremisten die er tegen zijn gevaarlijke mensen zijn.
Ik ben ertegen. Dus ben ik een extremist ? En gevaarlijk ook ?
pi_162751552
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:31 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Vind je dat al extreemrechts? Dan ben jij volgens mij extreemlinks, nóg erger dus dan extreemrechts.
Johhhhh wordt eens nuchter
pi_162751561
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 22:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In jouw eigen retoriek ben je inderdaad een extremist.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162751613
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 22:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

In jouw eigen retoriek ben je inderdaad een extremist.
waarom ?
  zondag 5 juni 2016 @ 12:43:45 #259
3542 Gia
User under construction
pi_162760302
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mijn idee is dat als mensen niet geïmiteerd willen worden, doe het dan niet.
Het is kwestie van fatsoen en van rekening houden met elkaar. Met name... diegene die object zijn van de imitatie.
En die norm wil ik laten gelden voor iedereen... wel of niet blank.
Ga nou niet in een slachtofferrol zitten van " ik blanke, mag allemaal niet" .
Vraag eerst de mening van die antipieten en ga die niet volgens jouw inzichten invullen.
Bij deze dus...mijn mening als antipiet
Het is een toneelstukje! Dat hele sinterklaasverhaal.
Zoals bijvoorbeeld 'Sisteract' ook een toneelstukje is. Daar gaat een zwarte, gekleed als non. En meer mensen beelden een non uit. Maar het zijn geen nonnen.
Moeten nu nonnen kwaad worden, omdat ze worden uitgebeeld?

In de film Roots, spelen negers voor slaven. Maar het zijn geen slaven.
Daar heeft geen enkele kleurling problemen mee, want het laat zien dat zwarten zielig waren en daarom nog altijd 'zielig zijn'.
Een kind wordt geboren in Nederland, als blanke, gele, zwarte, bruine wereldburger.
Zo'n kind is in beginsel een onbeschreven blad.
Ga je daar als ouders/gemeenschap vanaf de geboorte tegen vertellen dat ze pech hebben dat ze zwart zijn, want dan hoor je er niet bij, dan word je gediscrimineerd en zwarte piet is er niet voor jou, maar alleen voor blanke kindjes, dan gelooft zo'n kind dat, ja.

Je hoeft echt het slavenverleden niet te negeren, je mag je vrijheid vieren, niets mis mee.
Maar om nu elk verkleedpartijtje waarbij men zich zwart schminkt te zien als racisme, slaat nergens op. De zwarte gemeenschap houdt zelf die sentimenten in stand en dat is niet nodig.
  zondag 5 juni 2016 @ 13:06:47 #260
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162760731
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:37 schreef Onnoman het volgende:
NTR:geduld,Zwarte Piet verandert al

De NTR verweert zich tegen de kritiek
dat het Sinterklaasjournaal niet snel
genoeg afscheid neemt van Zwarte Piet.
In een open brief schrijft de omroep
dat het "evident en vanzelfsprekend" is
dat Zwarte Piet verandert.

Vorige week riepen programmamakers,
schrijvers en BN'ers op om Zwarte Piet
uit te zwaaien.In nrc.next reageert de
NTR-directie dat de verandering tien
jaar geleden al is ingezet en dat het
nu alleen nog gaat over de manier en de
snelheid van veranderen.

Binnen het Sinterklaasjournaal lopen de
meningen uiteen,net als in de rest van
Nederland,zegt de NTR.
NTR moet de cultuur niet van bovenaf proberen voor te schrijven, dat is niet de taak van een omroep! NTR moet zich gewoon aansluiten bij de cultuur zoals die door het volk in het land wordt bepaald. Wil het volk dat Zwarte Piet verdwijnt, prima, maar het is aan het volk om dat te beslissen, niet aan een of ander omroepje. Voor het volk is het een beetje lastig om het te vieren zoals ze het wil op het moment dat de kindjes bij dat omroepje iets compleet anders zien. Van de positieve kant, de invloed van de NTR wordt steeds minder, steeds minder mensen hebben nog een televisie of een televisieabo. Bedenk hierbij dat er ook mensen zijn die wel een televisieabo hebben maar daar geen gebruik van maken, o.a. dankzij koppelverkoop. In een stad heb je wat te kiezen, in de periferie van het land zijn er gemeentes waarbimmem je slechts bij 1 provider een internetabo kan afnemen en waarbij het een 2 in 1 abo is: internet en kabeltelevisie.
Gedwongen koppelverkoop bij de monopolist omdat steeds minder mensen het willen hebben. :')
Aangezien de meeste mensen hier jong zijn weten jullie waarschijnlijk ook maar al te goed dat het bij twintigers en dertigers tegenwoordig volstrekt normaal is om geen televisie of kabelabo meer te hebben. Die mensen kijken via een desktopcomputer of een laptop (eventueel gekoppeld aan een televisie of een projector) naar wat ze willen, wanneer ze dat willen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 5 juni 2016 @ 17:19:06 #261
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_162765239
Als de commerciële omroepen slim zijn zetten ze hun eigen Sinterklaasprogramma's met traditionele Pieten tegenover die van de NPO. Als die tv-mensen zijn toch alleen maar geïnteresseerd in kijkcijfers en 85% van Nederland is nu eenmaal interessanter dan de 15% die toch al niet keek.
  zondag 5 juni 2016 @ 17:35:11 #262
323401 Kijkertje
met filter
pi_162765565
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

NTR moet de cultuur niet van bovenaf proberen voor te schrijven, dat is niet de taak van een omroep! NTR moet zich gewoon aansluiten bij de cultuur zoals die door het volk in het land wordt bepaald. Wil het volk dat Zwarte Piet verdwijnt, prima, maar het is aan het volk om dat te beslissen, niet aan een of ander omroepje. Voor het volk is het een beetje lastig om het te vieren zoals ze het wil op het moment dat de kindjes bij dat omroepje iets compleet anders zien. Van de positieve kant, de invloed van de NTR wordt steeds minder, steeds minder mensen hebben nog een televisie of een televisieabo. Bedenk hierbij dat er ook mensen zijn die wel een televisieabo hebben maar daar geen gebruik van maken, o.a. dankzij koppelverkoop. In een stad heb je wat te kiezen, in de periferie van het land zijn er gemeentes waarbimmem je slechts bij 1 provider een internetabo kan afnemen en waarbij het een 2 in 1 abo is: internet en kabeltelevisie.
Gedwongen koppelverkoop bij de monopolist omdat steeds minder mensen het willen hebben. :')
Aangezien de meeste mensen hier jong zijn weten jullie waarschijnlijk ook maar al te goed dat het bij twintigers en dertigers tegenwoordig volstrekt normaal is om geen televisie of kabelabo meer te hebben. Die mensen kijken via een desktopcomputer of een laptop (eventueel gekoppeld aan een televisie of een projector) naar wat ze willen, wanneer ze dat willen.
"Omroepje, invloed NTR steeds minder, twintigers en dertigers kijken sws geen televisie maar naar wat ze willen....."

Het ontgaat me een beetje waarom je je dan zo druk maakt over hoe de NTR met het concept ZP omgaat :?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je zelf geen 'kindjes' hebt en geen flauwe notie hebt van hoe snel zij zich kunnen aanpassen vernieuwing. Het zijn de volwassenen die daar moeite mee hebben.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 5 juni 2016 @ 18:44:29 #263
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162766905
quote:
6s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

"Omroepje, invloed NTR steeds minder, twintigers en dertigers kijken sws geen televisie maar naar wat ze willen....."

Het ontgaat me een beetje waarom je je dan zo druk maakt over hoe de NTR met het concept ZP omgaat :?
Ja, omroepje! Dat zijn ze in het medialandschap.

Omdat ook met die afnemende invloed van omroepjes zoals de NTR kindjes toch al snel er af en toe mee in aanraking komen, ze hoeven maar 1 keer iets te zien bij de NTR wat afwijkt van ze in hun omgeving zien en het sprookje Sinterklaas kan voor hen worden verpest. Kindjes komen nu eenmaal ook bij andere kindjes, we hebben in Nederland crappy scholen voor kindjes waar ze tijdens schooltijd naar de televisie (NTR) staren.

quote:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je zelf geen 'kindjes' hebt en geen flauwe notie hebt van hoe snel zij zich kunnen aanpassen vernieuwing.
Een nogal ongefundeerde aanname, bovendien hoef je niet zelf kindjes te hebben om voldoende ervaring te hebben met jonge kindjes.
Ze passen zich wel aan maar dat maakt het niet minder jammer als je het feestje voor hen verpest.
#NoDAPL
  zondag 5 juni 2016 @ 18:46:00 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162766934
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:19 schreef Lunatiek het volgende:
Als de commerciële omroepen slim zijn zetten ze hun eigen Sinterklaasprogramma's met traditionele Pieten tegenover die van de NPO.
Dat roep ik al een paar jaar, SBS of RTL zou een traditionele intocht moeten organiseren. Desnoods neem je het in België op als de burgemeesters moeilijk doen.
#NoDAPL
  zondag 5 juni 2016 @ 18:55:08 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162767133
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 22:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja. Gezien jou houding en postgeschiedenis plus inhoud van dit topic, val jij wel in die groep ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_162767192
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:55 schreef Red_85 het volgende:
Ja. Gezien jou houding en postgeschiedenis plus inhoud van dit topic, val jij wel in die groep ja.
Bluesdude is redelijk genuanceerd in vergelijking met het gros hier.
  zondag 5 juni 2016 @ 19:56:33 #267
323401 Kijkertje
met filter
pi_162768567
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, omroepje! Dat zijn ze in het medialandschap.

Omdat ook met die afnemende invloed van omroepjes zoals de NTR kindjes toch al snel er af en toe mee in aanraking komen, ze hoeven maar 1 keer iets te zien bij de NTR wat afwijkt van ze in hun omgeving zien en het sprookje Sinterklaas kan voor hen worden verpest. Kindjes komen nu eenmaal ook bij andere kindjes, we hebben in Nederland crappy scholen voor kindjes waar ze tijdens schooltijd naar de televisie (NTR) staren.

[..]

Een nogal ongefundeerde aanname, bovendien hoef je niet zelf kindjes te hebben om voldoende ervaring te hebben met jonge kindjes.
Ze passen zich wel aan maar dat maakt het niet minder jammer als je het feestje voor hen verpest.
Nee hoor, in sprookjes vinden er altijd allerlei gebeurtenissen plaats en aangezien het Sinterklaasfeest een jaarlijks terugkerend sprookje is (met verhalen er omheen), is dat totaal geen probleem. Tenzij je er als volwassene een probleem van maakt. Aan jou de keus.

Overigens heeft Nickelodeon vorig jaar al ongeschminkte Sinterklaas en Pieten gehad. Ik neem aan dat daar ook veel kinderen naar gekeken hebben. Was hun feestje toen helemaal verpest :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 5 juni 2016 @ 20:02:12 #268
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_162768717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 13:41 schreef tesssssssss het volgende:
Waar zou die zwarte schmink anders voor moeten zijn?

Zwart is nu eenmaal de kleur die het meest camoufleert.
Volledig mee eens!!
  zondag 5 juni 2016 @ 20:06:18 #269
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_162768843
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162769431
  zondag 5 juni 2016 @ 20:36:24 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162769710
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:58 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Bluesdude is redelijk genuanceerd in vergelijking met het gros hier.
Het is de toon die de muziek maakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_162770043
quote:
6s.gif Op zondag 5 juni 2016 19:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Overigens heeft Nickelodeon vorig jaar al ongeschminkte Sinterklaas en Pieten gehad. Ik neem aan dat daar ook veel kinderen naar gekeken hebben. Was hun feestje toen helemaal verpest :?
Ongeschminkte pieten, hoe zie je dat voor je? :')

Dan zien kinderen natuurlijk zo dat Oom Frans en buurman Henk ineens piet spelen. Dan is het meteen over met dat 'sprookje'.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 5 juni 2016 @ 20:48:51 #273
323401 Kijkertje
met filter
pi_162770123
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ongeschminkte pieten, hoe zie je dat voor je? :')

Dan zien kinderen natuurlijk zo dat Oom Frans en buurman Henk ineens piet spelen. Dan is het meteen over met dat 'sprookje'.
We hadden het over televisie en niet-schminken is geen verplichting. Alles kan *O*
  zondag 5 juni 2016 @ 20:53:20 #274
369251 Geralt
of Rivia
pi_162770258
TT klopt niet!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 5 juni 2016 @ 20:53:53 #275
369251 Geralt
of Rivia
pi_162770280
Er staat 2015!!