quote:Op dinsdag 31 mei 2016 06:47 schreef nectarientje het volgende:
Oe,dat had ik ook! Heb zelfs ex nog gemaild (mailadres via via achterhaalt) omdat ik ineens zin had in de macaroni van zijn moederOok al meer dan tien jaar niet gehad, recept gekregen (
) en het was fantastisch
Oe,dat had ik ook! Heb zelfs ex nog gemaild (mailadres via via achterhaalt) omdat ik ineens zin had in de macaroni van zijn moederOok al meer dan tien jaar niet gehad, recept gekregen (
) en het was fantastisch
Ik ookquote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:17 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
We gaan met de auto![]()
![]()
En genoeg mogelijkheden hoorIk kom niks tekort, maar soms wil je het NUUU.
Chanty meldplicht, wtf?
En ik vind het nog steeds zo tof dat Judith daar zo plots als een verrassing in jouw buik kwam
Wel een beetje herkenbaar. Sowieso vond ik het super pijnlijk, de bv in het begin. Ik had een kraamhulp die me op zich heel goed hielp, maar zij en de vk waren het niet helemaal met elkaar eens, juist op het punt van de bv en teveel afvallen en kolven. Ik vond het ook stressvol allemaal en gedoe. Dat hebben veel vrouwen, volgens mij. Hopelijk gaat het vanaf nu goed en komen er nog heel veel momenten dat je wel kunt genieten.quote:Op maandag 30 mei 2016 23:07 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Het op gang krijgen van de borstvoeding en de adviezen die de kraamhulp daarbij gaf en die we voor mijn gevoel niet altijd hadden moeten volgen.
) en het was fantastisch
) en het was fantastisch
Dat vind ik dan ook wel weer kort door de bocht, want nu lijkt het alsof bv onder begeleiding van een kraamhulp bijna gedoemd is te mislukken. Ik heb ook geen lk ingeschakeld, omdat ik vertrouwde op mijn kraamhulp en dat is prima gegaan. Nu had ik er eentje die heel ervaren was, ook op het gebied van bv. (Daar had ik overigens ook wel om gevraagd, maar ja, dan is het altijd nog afwachten natuurlijk wie je krijgt.)quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:23 schreef Unihipili het volgende:
Ja ik hoorde laatst nog... kersverse moeder die wel bv wilde geven maar geen zin had in lk inschakelen en gedoe. Dus maar van de kraamzorg uitging. Ja bv mislukt dus...
Klopt. Mede door de kraamzorg die zei dat ik genoeg melk had, na 20 minuten moest loskoppelen en het niet signaleren van een PND is het hier mis gelopen. Na een paar weken geprobeerd te relacteren (met PND) ism de lactatiekundige, maar dat was dweilen met de kraan open.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:50 schreef Moppert het volgende:
Ik vroeg ook om een kraamhulp met veel ervaring met borstvoeding.
En toch vond ze dat ik teveel melk gaf en minder moest voeden en dat soort dingen.
En allemaal advies die echt precies niet zijn wat je moet doen. Nu wist ik beter want het was mijn tweede, maar als het je eerste is dan is het toch jammer.
gentiaan violetquote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is ook alweer dat spul waar ze paarse mondjes bij krijgen? Misschien dat ik dat vast in huis haal voor bij spruw. Bij mijn zoon twee keer spruw gehad, was ook zo heftig om doorheen te bikkelen. En die nistatine (of hoe heette dat spul) was zo'n gedoe.
Dat was voor mij ook de oplossing. Al heb ik geen kraamhulp gevolgd maar heel bewust een lactatiekundige ingeschakeld, haar adviezen gevolgd en de rest duidelijk gemaakt dat ik alleen advies van de lactatiekundige wenste.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:01 schreef Amsel het volgende:
Oh en je idd niet af laten leiden door alle tegenstrijdige adviezen. Ik heb ervoor gekozen om alles wat die ene lk zei aan te nemen en de rest naast me neer te leggen, anders werd ik gek.
En het na de misselijkheid ook ineens niet meer lustenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:27 schreef Burdie het volgende:
Radi: het enige wat ik echt kon verdragen waren de pepparkakkor van de IKEA (gemberkoekjes).
Heb toen meteen twee dozen ingeslagen, maar één doos staat nog ongeopend in de kast omdat de misselijkheid na een paar weken ineens weer over was. Inmiddels heb ik Rennies ingeslagen voor de tweede helft van de dracht
.
Oh, en ik heb het poezenpakje gekocht bij de HEMA. Happy hormones.
+1 en +1!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:05 schreef Nazil het volgende:
Rady die misselijkheid is niet grappig nee. Eten waar je zin in hebt, hoe ongezond ook. Iets is altijd beter dan niks.
Ik vind fok ook heel fijn voor bepaalde informatie die je automatisch meekrijgt. Ik ben ook van plan dat als bv niet lukt om snel een lk in te schakelen, was ik zonder fok waarschijnlijk nooit opgekomen.
Hoi! Ten eerste: gefeliciteerdquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:44 schreef SmallishBear het volgende:
Hoi! Ik kom zo even binnen vallen met een vraag.. Sinds vorige week weet ik dat ik zwanger ben! Nu heb ik een vriendin(fysiotherapeut/bootcamptrainer) die mij begeleidt met trainen. De lessen met haar zijn altijd erg pittig. Nu lees ik op internet dat er wordt aangeraden om op 60-80% van je max hartslag te trainen. Daar zal ik tijdens een training af en toe wel boven komen. Is dat erg?
Ik weet dat zij me er meer over kan vertellen, maar liever bespreek ik het nog niet met haar, het is nog zo pril.. Dus ik probeer het hier even. Anders maar eens een verloskundige bellen, kijken wat zij er van vindt.
Mijn mental image ziet nou een beeld waarin jij met fiets en al in de berm naast de straat ligt omdat je vliezen gebroken zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:39 schreef Arja het volgende:
Ik moet zo weer naar de vk. Zou Emmy ingedaald zijn? Ik hoop het zo, want daarna ga ik fietsend naar de stad om oa een proefdruk van de geboortekaartjes te doen en ik heb nu toch steeds in mijn hoofd dat als de vliezen breken ik onmiddelijk moet gaan liggen
Dat klinkt wel lief.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn mental image ziet nou een beeld waarin jij met fiets en al in de berm naast de straat ligt omdat je vliezen gebroken zijn. Tussen de madeliefjes en boterbloemetjes
. En intussen braaf liggen wachten op hulp
.
Dan kun je wel naar mijn huis tijgeren, zie je zo!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:17 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat klinkt wel lief.
Ik zie mezelf op de Neude liggen met een hele grote kring mensen er omheen aan wie ik steeds moet uitleggen wat er is.
En er piest nog een zwerver over me heen.
Ja. Oh dat lijkt me best wel weer eens lekker.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:20 schreef Burdie het volgende:
Oh je bent ook een Utrechter? Nou, maar daar komt er vast een student vragen of je een biertje wilt.
Kom je niet even met een brancard?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:23 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dan kun je wel naar mijn huis tijgeren, zie je zo!
Dat laatstequote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:33 schreef Burdie het volgende:
Als je alternatieve info over vaccineren wilt, zou ik dat niet aan medici vragen, Arja.
Er zijn geloof ik wel topics over (maar ook veel mensen die er niet op een openbaar forum iets over willen vertellen; je mag me een DM sturen als je info wilt tzt).
Edit: of bedoel je puur nav die miki studie?
*boks*quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:01 schreef Selvaria het volgende:
Oh jongens ik ben zo moehoe.Mijn klas maakt een proefwerk nu, dus ik zit hier ongegeneerd mee te lezen, maar het liefst zou ik mijn hoofd op tafel leggen en even een uurtje bijslapen. Vorige keer duurde dit tot 18 weken, nog 12,5 te gaan.
Ik zit ook illegaal mee te lezen en vroeg me af wat je wilde gaan vertellen over je geaardheid..quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:20 schreef BlueEyes het volgende:
En dan als hij terug is ga ik het eindelijk op m'n werk vertellen en hoef ik ook geen excuses meer te verzinnen voor mijn gaarheid
Mijn geaardheid kennen ze welquote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:36 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Ik zit ook illegaal mee te lezen en vroeg me af wat je wilde gaan vertellen over je geaardheid..
Dutjes doe ik in het weekend graag. Na mn werk ben ik eigenlijk te laat thuis om nog een dutje te doen zonder 's nachts weer wakker te liggen hoe gezellig dat ook is voor Molo
Klinkt mij heel fijn in de oren zo'n vkquote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:48 schreef sprotje het volgende:
Owhja... meld... uitgerekende datum vandaag... niet dat ik daar nu echt naar toe leefde. Ben meer benieuwd wat de verloskundige in t ziekenhuis donderdag te vertellen heeft met de controle. Vorige keer melde ze al dat hoge bloeddruk wat haar betreft geen reden tot inleiden was. En dat een natuurlijke start meer haar ding was. (geloof alleen niet dat mijn lijf dat idee van spontaan beginnen snapt)
Het is zeker een heel lief mens! Ik vind er zoveel verschil in zitten hier in t ziekenhuis, paar keer geleden had ik nog een co assistent die heel laconiek zei dat als ik t met 40 weken zat was ze me de volgende liet inleiden... vraag me dan toch af of er geen vast protocol is?!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:56 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Klinkt mij heel fijn in de oren zo'n vk![]()
Ik ga dit keer ook niet mee in de termen van je kindje is groot genoeg en je bent over de 40 weken en je bloeddruk is aan de hoge kant maar ctg/lab liet nog niets verontrustends zien.
Gewoon tempo van het kindje dit keer (sprak ik nu dapper)
Ja ik heb dat er bij mijn man ook in moeten rammen. Net als whatsapps lezen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:29 schreef Amsel het volgende:
Ik heb mijn man vandaag een paar keer geprobeerd te bellen op zijn werk maar hij neemt niet op. En nu ben ik boos, want ik ben verdorie 33 weken zwanger dus hij moet gewoon 24/7 bereikbaar zijn - aldus mijn hormonen
Oh dat is irritant, hij moet inderdaad gewoon bereikbaar zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:29 schreef Amsel het volgende:
Ik heb mijn man vandaag een paar keer geprobeerd te bellen op zijn werk maar hij neemt niet op. En nu ben ik boos, want ik ben verdorie 33 weken zwanger dus hij moet gewoon 24/7 bereikbaar zijn - aldus mijn hormonen
Helemaal over je berichtje heen gelezen! Wat fijn dat het zo goed gaat. Je klinkt helemaal heppiedepeppiequote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:06 schreef kniftyhooker het volgende:
Dank jullie voor de felicitaties!:-)
Zus was heel blij en niet weg te slaan bij baby. Zo mooi om te zien joh!
Eerste nacht was brak maar we genieten met volle teugen van de kleine meid.
Bv gaat voorspoedig en er komt al behoorlijk wat melk.
Ik luister wel naar de adviezen van de kraam, maar ik doe waar wij gelukkig van worden en dat is prima.
Gelukkig een leuke klik met de kraam, dat scheelt echt al de helft. :-)
Veel dames die meldplicht hebben hier! Spannend hoor!
Mijn lijf snapt niet dat na de 13 weken de energiekraan weer open mag, bij dochter niet en nu ook niet,quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:36 schreef Svane het volgende:
Arja je gaat voor de 9 pond? Ambitieus!mijn vrucht is ook genetisch belast om een dikke baby te worden, ben benieuwd.
Succes voor de moeheidseerstetrimesterigen! Dat is zooooo naar he! En dat komt dan in de laatste weken weer keihard terug. Ik kan echt maar zo weinig doen op een dag. Naast 64 ijsklontjes kauwen. En willekeurige lijstjes maken. En Ik-Vertrekmarathons houden op kdv-dagen.![]()
Arja als je nog eens plat moet op het Neude even hier posten he, al die 030-ers, we liften je zo op de schouders.
Junibaaropneudefestijn!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:12 schreef Arja het volgende:
Oh ja knifty wat een goede start hebben jullie gemaakt! Je klinkt inderdaad gelukkig. Heb je een foto die je wilt delen?
Svane die 9 pond is geen intrinsiek streven, maar inderdaad genetisch zo bepaald![]()
Ik ben niet van plan plat te gaan op het Neude maar bedankt voor het aanbod.
Q misschien kun je beter op een MIB dag niet ook nog ploeteren op het kamertje, maar of of doen. Dat is ook Balance he
Dan moet ik wel ver werpen hoor vanuit hierquote:
YOLO MOLO!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan moet ik wel ver werpen hoor vanuit hier
(MI van een mega golf vruchtwater waardoor mini Molo tot aan Utrecht geworpen wordt)
momofuku crack piequote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:58 schreef Molo het volgende:
Momofukus's Milk Bar is wereldberoemd wel
http://milkbarstore.com
Wat fijn! Hopen dat het zo blijftquote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:00 schreef Quoi het volgende:
HALLELUJA![]()
Het lijkt nu wel echt zo dat mijn bekken beter gaat. Had een hele pittige MiB training. Eigen tempo gehouden, gewandeld, maar toch aardig aan de bak, en nu merk ik al dat alles nog OK voelt en geen krak zegt. Het is toch ongelofelijk![]()
En nu houden zo![]()
Gezellig OpenBaar Festival jongens![]()
En Arja, je hebt gelijk. Maar de rest van de dag deed ik al helemaal niks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |