abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162637132
Nectarientje wat een briljant verhaal :D
pi_162637188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 06:47 schreef nectarientje het volgende:
Oe,dat had ik ook! Heb zelfs ex nog gemaild (mailadres via via achterhaalt) omdat ik ineens zin had in de macaroni van zijn moeder :@ Ook al meer dan tien jaar niet gehad, recept gekregen ( O+ ) en het was fantastisch :Y)
_O_ _O_ _O_
pi_162637212
quote:
Oe,dat had ik ook! Heb zelfs ex nog gemaild (mailadres via via achterhaalt) omdat ik ineens zin had in de macaroni van zijn moeder :@ Ook al meer dan tien jaar niet gehad, recept gekregen ( O+ ) en het was fantastisch :Y)
:D
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:11:27 #204
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162637315
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 07:17 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

We gaan met de auto >:) *O*
En genoeg mogelijkheden hoor ;) Ik kom niks tekort, maar soms wil je het NUUU.

Chanty meldplicht, wtf?
En ik vind het nog steeds zo tof dat Judith daar zo plots als een verrassing in jouw buik kwam O+
Ik ook :D nu afwachten wanneer ze er als verrassing uitkomt :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162637499
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:07 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Het op gang krijgen van de borstvoeding en de adviezen die de kraamhulp daarbij gaf en die we voor mijn gevoel niet altijd hadden moeten volgen.
Wel een beetje herkenbaar. Sowieso vond ik het super pijnlijk, de bv in het begin. Ik had een kraamhulp die me op zich heel goed hielp, maar zij en de vk waren het niet helemaal met elkaar eens, juist op het punt van de bv en teveel afvallen en kolven. Ik vond het ook stressvol allemaal en gedoe. Dat hebben veel vrouwen, volgens mij. Hopelijk gaat het vanaf nu goed en komen er nog heel veel momenten dat je wel kunt genieten. :) . En het is inderdaad fijn hoor, wat Burdie schrijft, om in het bv-topic te spuien of iets te vragen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:44:38 #206
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_162637541
quote:
:D _O_
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:53:19 #207
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162637635
Het is ook zo jammer dat veel van de kraamhulpen geen flauw benul hebben van borstvoeding..
Die niet de aanhaptechnieken van voor tot achter kennen, niet goed genoeg weten hoe een productie te verhogen, hoe om te gaan met een tekort aan melk, of een overschot.

Ik vind een kraamhulp heel waardevol, maar imho was het beter geweest als ze wat actiever een lactatiekundige zouden aanraden. En ze veel meer borstvoeding opleiding krijgen. :{
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:59:30 #208
344469 Amsel
zonder t
pi_162637688
Dat vond ik bij mijn eerste kraam zo fijn. Die belde op dag 1 al de lactatiekundige, 's avonds laat, om advies te vragen omdat de start niet lekker ging. Niet te veel zelf prutsen, heel prettig. Ik mis ze nu al voor de komende kraamweek :')
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:01:31 #209
344469 Amsel
zonder t
pi_162637707
Oh en je idd niet af laten leiden door alle tegenstrijdige adviezen. Ik heb ervoor gekozen om alles wat die ene lk zei aan te nemen en de rest naast me neer te leggen, anders werd ik gek.
pi_162637808
Ik had een hele fijne kraam die er wel veel vanaf wist. Bij de intake ook aangegeven dat ik graag bv wilde geven en dat werd toen genoteerd. Toen we belden dat N. geboren was vroegen ze nogmaals of ik inderdaad bv gaf en de kraam die toen kwam was duidelijk ervaren. Wat dat betreft hebben we echt geluk gehad, want het ging bij mij helemaal niet van een leien dakje in het begin (en is dat eigenlijk ook nooit echt gegaan, ondanks 7 maanden zo goed als volledig en tot 10 maanden nog deels bv). Later heb ik ook nog meerdere malen een lk ingeschakeld omdat het zo moeizaam bleef gaan, maar al met al ben ik wel trots op hoe lang ik bv heb kunnen geven. O+

Ik hoop dat mini2 geduldiger is, want volgens mij lag het grootste deel van het probleem bij N., die volgens de lk een "dame van de harde actie" (die ik haar niet kon bieden) was. :D
pi_162637813
De kans op een meimeisje O+ wordt steeds kleiner, blijkbaar is ze echt een zusje van haar broers. Nu al eigenwijs en opschieten, ho maar.

Luna, jammer dat het zo gelopen is, knuf. Nu op naar fijnere dagen met z'n drieën!

En die eetdingen van jullie _O-
Zin in zoetigheid en fruit (en dan vooral smoothies) heb ik wel heel erg, verder niets geks. Gister een halve zak marshmallows opgegeten. De andere helft vandaag maar wegwerken, want als baby zich meldt, kan het niet meer :D
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162638024
Je mag toch altijd wensen aangeven bij je kraamzorg? Ik heb bijvoorbeeld gevraagd om iemand die signalen van een postnatale depressie herkent. Als de bv de vorige keer wat struggles gaf is het misschien slim om aan te geven dat je graag iemand hebt die daar veel vanaf weet (en dat de kennis up to date is). Of je vraagt bij voorbaat aan de vk al of ze met een lactatiekundige samenwerkt.

Ik vind 't zelf fijn als ik dat soort dingen, die ik écht belangrijk vind, vast geregeld heb of klaar heb liggen, ook al is het op het moment zelf meestal niet nodig.
pi_162638033
Ja ik hoorde laatst nog... kersverse moeder die wel bv wilde geven maar geen zin had in lk inschakelen en gedoe. Dus maar van de kraamzorg uitging. Ja bv mislukt dus...

quote:
:D _O-
Zo heb ik dus mijn vader zijn macaroni laten brengen. (Maar 8km ofzo hoor).
pi_162638044
P.S.

:9~ O+ :Y)

Waar blijven die bijzondere zomersmaken van de Mac trouwens }:|
pi_162638078
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 07:08 schreef Chanty het volgende:
*meld! *) :X
:o nu al?
pi_162638090
Oja ik wilde ook citroenyoghurt wat al jaren uit de schappen is. Dat was ook irritant.
pi_162638284
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:23 schreef Unihipili het volgende:
Ja ik hoorde laatst nog... kersverse moeder die wel bv wilde geven maar geen zin had in lk inschakelen en gedoe. Dus maar van de kraamzorg uitging. Ja bv mislukt dus...
Dat vind ik dan ook wel weer kort door de bocht, want nu lijkt het alsof bv onder begeleiding van een kraamhulp bijna gedoemd is te mislukken. Ik heb ook geen lk ingeschakeld, omdat ik vertrouwde op mijn kraamhulp en dat is prima gegaan. Nu had ik er eentje die heel ervaren was, ook op het gebied van bv. (Daar had ik overigens ook wel om gevraagd, maar ja, dan is het altijd nog afwachten natuurlijk wie je krijgt.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162638383
Ik vraag me ook af hoe groot de motivatie is om bv te geven als je een lk bellen teveel werk vindt.
pi_162638429
Nee natuurlijk niet maar het ging al vanaf de eerste dag over schema van om de 3u voeden. Terwijl die verzorgster zei ervaring te hebben met bv (eigen kinderen borstgevoed). Nu weet ik het hele verhaal niet verder maar dat deed bij mij alarmbellen rinkelen.
En ja true dat Suikertante, al was ze wel kapotstuk van alles. Ik vroeg ook hoe lang die verzorgster haar kinderen had gevoed. Ja geen idee.. :P
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:50:49 #220
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162638440
Ik vroeg ook om een kraamhulp met veel ervaring met borstvoeding.
En toch vond ze dat ik teveel melk gaf en minder moest voeden en dat soort dingen.
En allemaal advies die echt precies niet zijn wat je moet doen. Nu wist ik beter want het was mijn tweede, maar als het je eerste is dan is het toch jammer.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_162638546
Haha, de kraamhulp zette mij ook op een schema van om de drie uur voeden. :D .

Maar goed, ik ben me in die kraamweek zelf heel erg gaan inlezen. Zo leerde ik dus ineens wat clusteren was etc. Had daar allemaal geen idee van, maar je kan zelf ook veel kennis vergaren als je wilt.

En sorry, maar ik vind het echt te ver ook gaan om meteen twijfels te trekken over iemands motivatie om bv te geven omdat diegene geen lk wil inschakelen maar op de kraamhulp vertrouwt. ;( . Wat een snel oordeel over iemand die je niet kent.
pi_162638591
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:50 schreef Moppert het volgende:
Ik vroeg ook om een kraamhulp met veel ervaring met borstvoeding.
En toch vond ze dat ik teveel melk gaf en minder moest voeden en dat soort dingen.
En allemaal advies die echt precies niet zijn wat je moet doen. Nu wist ik beter want het was mijn tweede, maar als het je eerste is dan is het toch jammer.
Klopt. Mede door de kraamzorg die zei dat ik genoeg melk had, na 20 minuten moest loskoppelen en het niet signaleren van een PND is het hier mis gelopen. Na een paar weken geprobeerd te relacteren (met PND) ism de lactatiekundige, maar dat was dweilen met de kraan open.

Bij een tweede wil ik deze kraamverzorgster niet weer! Kan er echt boos om worden.
pi_162638621
Huh? Als je echt graag bv wilt geven en het gaat niet soepel en je weet dat er deskundigen bestaan, dan laat je toch een optie liggen? Ik zou denken dat een deel van de verantwoordelijkheid over je eigen lijf en kind bij jezelf liggen. Ik wilde niemand beledigen ofzo :o

Maar ik geef zelf geen bv, dus de hormonen en emoties die erbij kunnen komen kijken ken ik niet. Ik had me hier misschien überhaupt beter niet in kunnen mengen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:15:03 #224
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162638782
Ik denk niet dat het is van niet willen, borstvoeding is veel zwaarder en intensiever dan je voor mogelijk kan houden in het begin, het is echt een kind iets leren en dat is zwaar.
Ik denk dat veel moeders wel willen maar niet weten waar ze in godsnaam die energie vandaan moeten halen. Weer uitleggen, weer ander advies, een bemoeizuchtige moeder, een partner die ook moe is. Ik denk dat het vooral die drempel is en niet zozeer de motivatie om te voeden.
En veel moeders bereiden zich ook voor de bevalling toch niet goed genoeg voor.

En ik snap wel dat het iets is wat je denkt te doen na je bevalling, natuurlijk en mooi enzo.
Maar eigenlijk gaat het zelden echt vanzelf :@
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:15:33 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162638792
Terwijl jullie over bv steggelden, viel ik weer in slaap. Zal het wel nodig hebben gehad :P

En weer een sessie regressiefood achter de rug met een bordje brinta :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')