abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162638794
Er is niemand beledigd, maar ik denk wel dat het mislukken van de bv een gevoelig onderwerp is en dat het dan lullig is als mensen twijfelen aan je 'motivatie'. Hoeveel 'gedoe' je over hebt voor het geven van bv is zoiets persoonlijks en voor sommigen zal het inschakelen van een lk wel een grote drempel zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162638931
Het is ook wel iets waar ik bang voor ben. Dat ik dan zooo op ben dat mijn motivatie nergens meer te vinden is en ik alleen nog maar wil slapen ofzo.
pi_162638940
Dat klinkt logisch, dan snap ik dat je het wat ongenuanceerd geformuleerd vond. Ik denk inderdaad dat hier mijn gebrek aan bv-ervaring (en ik mis ook echt dat oergevoel daarbij) om de hoek komt kijken.
Ik kan me in elk geval heel goed voorstellen dat dingen na de bevalling veel energie kosten en dat het hard werken is en dat je niet meer weet hoe je het allemaal moet doen als het niet gaat zoals je had gehoopt. Ik schrik altijd een beetje van dat gevoel dat veel moeders hebben, dat ze dan tekort schieten. Dat ze echt báng zijn dat het mislukt. Dat is zo jammer, als je dat hebt. Maar dan helpt mijn opmerking ook niet echt nee, die neem ik dus terug :)

Piekie we zouden dus allebei in juni kunnen baren terwijl onze UD's in mei en juli liggen :D Dat is altijd zo gek vind ik!
pi_162638983
Chanty, meldplicht *O*

Dat betekent dat ik ook bijna meldplicht heb :o . Donderdag 37 weken.

Ik lees graag mee over bv enzo, heb het gevoel alles te zijn vergeten. :X
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:31:21 #230
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_162639004
Over raar eetpatroon.. ik zoek nog dagelijks naar eten waar ik niet misselijk van word.. en dat kan per dag variëren }:|
Voor mijn gevoel eet ik sinds het begin van de zwangerschap heel slecht/ongezond.. ik word al misselijk van de geur van gekookte groenten en van in de pan gebakken vlees. Ik heb geen puf om iets te koken, want voor mijn gevoel staat bijna alles me tegen.
Van melkproducten word ik extra misselijk.. en ook van chocolade -O- (wtf.. dat is normaal mijn lievelings). Zelfs vaak van een glas water al! Een ook als ik maar 1 hap te te veel eet... maar ik wordt helemaal misselijk als ik niet op tijd eet... het is zo ontzettend passen en meten.. en het gaat nog te vaak 'verkeerd'... wat moet ik hier nou mee?!
Ik ben ook nog hele dagen misselijk/knoop in buik.. de laatste tijd leek het overdag beter te gaan en dan is het 's avonds extra erg. Maar vandaag ben ik alweer heel de dag misselijk..
Ik houd mezelf gewoon voor dat het met een paar weekjes toch echt ver over moet zijn.. dus nog even volhouden.
/einde zeurpost :P

Ik heb destijds veel gehad aan een bv-cursus tijdens de zwangerschap. Weet je toch een beetje wat je te wachten staat.
Ook ben ik veel via FOK! te weten gekomen over bv :)
Maar ik werd toch ook echt nerveus/onzeker van al die verschillende mensen die wel even kwamen vertellen hoe het zou moeten (van oma tot kraamverzorgende.. allemaal zeiden ze wat anders.. en allemaal hadden ze andere tips toen het soms in het begin niet lekker ging).

Morgen eerste afspraak bij VK (we zijn 'begonnen' in het ZH).
Ben benieuwd wat die allemaal te vertellen hebben... het is toch alleen voor controles.. met 36 weken ga ik toch weer terug naar het ZH (ivm eerdere keizersnede).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_162639007
Wat is ook alweer dat spul waar ze paarse mondjes bij krijgen? Misschien dat ik dat vast in huis haal voor bij spruw. Bij mijn zoon twee keer spruw gehad, was ook zo heftig om doorheen te bikkelen. En die nistatine (of hoe heette dat spul) was zo'n gedoe.
pi_162639064
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is ook alweer dat spul waar ze paarse mondjes bij krijgen? Misschien dat ik dat vast in huis haal voor bij spruw. Bij mijn zoon twee keer spruw gehad, was ook zo heftig om doorheen te bikkelen. En die nistatine (of hoe heette dat spul) was zo'n gedoe.
gentiaan violet :)
pi_162639169
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:34 schreef Puala het volgende:

[..]

gentiaan violet :)
^O^
pi_162639229
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:01 schreef Amsel het volgende:
Oh en je idd niet af laten leiden door alle tegenstrijdige adviezen. Ik heb ervoor gekozen om alles wat die ene lk zei aan te nemen en de rest naast me neer te leggen, anders werd ik gek.
Dat was voor mij ook de oplossing. Al heb ik geen kraamhulp gevolgd maar heel bewust een lactatiekundige ingeschakeld, haar adviezen gevolgd en de rest duidelijk gemaakt dat ik alleen advies van de lactatiekundige wenste.
Het is me het geld echt meer dan waard geweest en ik denk dat ik haar ook deze keer net na de bevalling langs laat komen om even mee te kijken/ advies te geven.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:47:08 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162639295
Rady, wat een gedoe met die misselijkheid! Dan is er echt geen drol aan die eerste periode. Hoop dat je toch een beetje een 'recept' vindt om de dagen acceptabel door te komen. Al die foodcravings hier helpen dan natuurlijk ook niet :P
pi_162639649
Rady die misselijkheid is niet grappig nee. Eten waar je zin in hebt, hoe ongezond ook. Iets is altijd beter dan niks. Ik kwam mijn dagen door met lu cracottes (die luchtige crackers) waar ik elke keer een muizenhapje van nam. Gewoon droog, niks er op. Later nam ik veel soep, uit blik, vers, cup a soup, vloeibaar ging makkelijker dan vast voedsel. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat. Vk vond het allemaal best zolang ik maar genoeg dronk en ik had het geluk dat ik water wel goed kon binnenhouden (kleine slokjes...). Oh ja en toen het weer heel iets beter ging at ik hele dagen kaasbroodjes van de Jumbo. Die van de Lidl waren niet goed genoeg. Ik heb zo veel vreemde dingen gegeten die tijd!

Ik vind fok ook heel fijn voor bepaalde informatie die je automatisch meekrijgt. Ik ben ook van plan dat als bv niet lukt om snel een lk in te schakelen, was ik zonder fok waarschijnlijk nooit opgekomen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:27:32 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162640129
Radi: het enige wat ik echt kon verdragen waren de pepparkakkor van de IKEA (gemberkoekjes).
Heb toen meteen twee dozen ingeslagen, maar één doos staat nog ongeopend in de kast omdat de misselijkheid na een paar weken ineens weer over was :'). Inmiddels heb ik Rennies ingeslagen voor de tweede helft van de dracht :P.

Oh, en ik heb het poezenpakje gekocht bij de HEMA. Happy hormones O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:30:59 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162640198
Ook al! Allemaal aan de poezenpakjes :s)

En pepparkakkor. Van het woord alleen al zou ik al misselijk worden :+ Maar fijn dat ze smaakten natuurlijk!
pi_162640225
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:27 schreef Burdie het volgende:
Radi: het enige wat ik echt kon verdragen waren de pepparkakkor van de IKEA (gemberkoekjes).
Heb toen meteen twee dozen ingeslagen, maar één doos staat nog ongeopend in de kast omdat de misselijkheid na een paar weken ineens weer over was :'). Inmiddels heb ik Rennies ingeslagen voor de tweede helft van de dracht :P.

Oh, en ik heb het poezenpakje gekocht bij de HEMA. Happy hormones O+.
En het na de misselijkheid ook ineens niet meer lusten _O- ik heb ook nog een half pak cracottes en cup a soup staan. Moet er niet meer aan denken nu :')

Ik probeer nog heel stoer zonder rennies te doen maar ik kom er binnenkort ook aan denk ik.
pi_162640228
Je 'zeurpost' is heel herkenbaar Radyhyn. Nu nog steeds direct iets moeten eten en dan heel specifiek. En nog vaak misselijk van geur van eten bereiden enzo. Het houdt niet op, niet vanzelf :s).
pi_162640508
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:05 schreef Nazil het volgende:
Rady die misselijkheid is niet grappig nee. Eten waar je zin in hebt, hoe ongezond ook. Iets is altijd beter dan niks.

Ik vind fok ook heel fijn voor bepaalde informatie die je automatisch meekrijgt. Ik ben ook van plan dat als bv niet lukt om snel een lk in te schakelen, was ik zonder fok waarschijnlijk nooit opgekomen.
+1 en +1! :Y
Ben door jullie ervaringsdeskundigen zoveel meer te weten gekomen :Y
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:45:33 #242
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_162640573
Rady: ik heb ook last gehad van erge misselijkheid en overgeven, tot week 20.
Het is echt vreselijk zwaar en afschuwelijke om continu misselijk te zijn. Ik kon ook absoluut niet in de keuken komen (alles voelde en rook zo smerig, zelfs het bord waar ik net van had gegeten), of zelfs maar aan eten denken. Maar niet eten maakte het inderdaad alleen naar erger.
Mijn tip is: plan van te voren iets te eten voor ieder uur, en laat het door iemand anders maken en klaarzetten als dat kan. Het scheelde voor mij al zoveel wanneer ik er niet over na hoefde te denken maar gewoon dingen in mn mond kon stoppen.
We hebben ook ongegeneerd veel afgehaald/laten bezorgen.

En ik dronk eigenlijk alleen appelsap met spa rood, water of thee wilden er echt niet in want weeig van smaak, dus overgeven.

Ik heb wel medicatie gehad maar dat leek weinig te helpen en ik werd er heel duf van. Maar misschien is dat wel iets om met je huisarts te bespreken wanneer je echt niets binnen krijgt.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_162641649
Hier gelukkig geen last van erge misselijkheid gehad. :* voor wie er wel veel last van heeft!

Oeh, Suiker, dan hebben we weer bijna even oude babies O+

Net weer een sticker bij de vk gehaald. En een soort van (standaard) plan voor als ze nog een week blijft zitten. Volgende week weer een afspraak en strippen als ik dat wil. Dan waarschijnlijk woensdag controle in het ziekenhuis met ctg en zo. En een afspraak maken om in te leiden.
Ik hoop alleen niet dat het zo ver komt, een ziekenhuisbevalling vind ik echt niet tof.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162641753
Hoi! Ik kom zo even binnen vallen met een vraag.. Sinds vorige week weet ik dat ik zwanger ben! Nu heb ik een vriendin(fysiotherapeut/bootcamptrainer) die mij begeleidt met trainen. De lessen met haar zijn altijd erg pittig. Nu lees ik op internet dat er wordt aangeraden om op 60-80% van je max hartslag te trainen. Daar zal ik tijdens een training af en toe wel boven komen. Is dat erg?

Ik weet dat zij me er meer over kan vertellen, maar liever bespreek ik het nog niet met haar, het is nog zo pril.. Dus ik probeer het hier even. Anders maar eens een verloskundige bellen, kijken wat zij er van vindt.
pi_162642064
Een bootcamp achtig iets lijkt mij nu best wel zwaar, maar geen idee of het slecht is.

Hier gisteren weer controle gehad en omdat ik telkens zo'n dorst heb en zo moe ben gaan we nu vast een dagcurve prikken. Of nou ja, vrijdag kan het setje ophalen en dan zaterdag prikken.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:55:20 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162642076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:44 schreef SmallishBear het volgende:
Hoi! Ik kom zo even binnen vallen met een vraag.. Sinds vorige week weet ik dat ik zwanger ben! Nu heb ik een vriendin(fysiotherapeut/bootcamptrainer) die mij begeleidt met trainen. De lessen met haar zijn altijd erg pittig. Nu lees ik op internet dat er wordt aangeraden om op 60-80% van je max hartslag te trainen. Daar zal ik tijdens een training af en toe wel boven komen. Is dat erg?

Ik weet dat zij me er meer over kan vertellen, maar liever bespreek ik het nog niet met haar, het is nog zo pril.. Dus ik probeer het hier even. Anders maar eens een verloskundige bellen, kijken wat zij er van vindt.
Hoi! Ten eerste: gefeliciteerd :)

Ik ben ook weleens boven die grens gekomen toen ik nog hardliep in het begin. Ik vond dat alleen zelf oncomfortabel worden. Kijk eens hoe je je voelt anders?

Het advies is er niet voor niks, dus ik zou een tandje terug doen. En volg verder je gevoel. Lukt alles nog goed in het begin: dan geen probleem toch? Ik zou het alleen op een gegeven moment toch vertellen (of zelf je training aanpassen), want het is onverstandig om bepaalde spiergroepen te trainen tijdens je zwangerschap.
pi_162642209
Ik ben ook team gevoel SB. :Y En vooral niet te lang doorgaan met iets dat eigenlijk al niet meer goed voelt, je lichaam is heel goed in het aangeven hoe ver je wel en niet kunt gaan.

Oh jongens ik ben zo moehoe. :') Mijn klas maakt een proefwerk nu, dus ik zit hier ongegeneerd mee te lezen, maar het liefst zou ik mijn hoofd op tafel leggen en even een uurtje bijslapen. Vorige keer duurde dit tot 18 weken, nog 12,5 te gaan. :')
pi_162642533
Bedankt voor jullie reacties! Dan kijk ik morgen hoe de training verloopt en daagt ze me té veel uit om harder te gaan, moet ik het toch maar vertellen.. Ik ben ook benieuwd hoe lang ik het vol ga/wil houden!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:24:26 #249
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_162642749
Wat fijn van de herkenning wat betreft de misselijkheid (maar wel naar dat er zo veel mensen last van hebben (gehad)). En bedankt voor de tips ^O^ Ik eet nu inderdaad gewoon waar ik op dat moment zin in heb... al is het vaak slecht.. en vaak heb ik wel trek.. maar weet niet waarin :')
Gemberkoekjes... hmmmm... even onthouden voor de volgende keer in de ikea :P

Piekie fijn van de sticker! Hopelijk komt het gewoon allemaal lekker vanzelf op gang :Y

Smallish gefeliciteerd!! En succes met de training.

GM dat is voor je bloedsuiker neem ik aan? Heb je daar bij je vorige zwangerschap ook last van gehad?

Selv niet in slaap vallen hé ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_162643089
Chanty meldplicht *O*

Piekie heeft een plan *O*

SB gefeliciteerd *O*

De zon schijnt!

Radhy lukt het wel om smoothies te maken en drinken? Dan krijg je toch goede stofjes binnen.

Ik moet zo weer naar de vk. Zou Emmy ingedaald zijn? Ik hoop het zo, want daarna ga ik fietsend naar de stad om oa een proefdruk van de geboortekaartjes te doen en ik heb nu toch steeds in mijn hoofd dat als de vliezen breken ik onmiddelijk moet gaan liggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')