Niet in het totaalbeeld. Daarbij heeft de parade wel degelijk geholpen in de acceptatie.quote:Op maandag 23 mei 2016 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog nooit geweest maar ben ook van mening dat het eerder onderscheid creëert dan dat het 'samen brengt'.
Dat klopt dus niet?
Ook die dorpsfeesten laat ik graag aan mij voorbij gaan dus mij zal je er niet vindenquote:Op maandag 23 mei 2016 15:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet in het totaalbeeld. Daarbij heeft de parade wel degelijk geholpen in de acceptatie.
Verder moet je hem zelf een keertje bijwonen, op tv zie je alleen de meest exotische boten. Veel andere boten zouden zo kunnen worden overgeladen op een praalwagen voor het eerste de beste dorpsfeest.
Nee, die draai probeer jij er aan te geven.quote:Op maandag 23 mei 2016 15:50 schreef Aguia het volgende:
[..]
Je erkent nu dat een parade niets uithaalt of sterker nog, averechts werkt.
Hij is bereikt, op een enkele opmerking van een homofoob na kunnen homo s gewoon in de openheid hun leven leven.quote:En niemand schijnt hier een andere methode te kunnen aanhalen, dus acceptatie kan niet (of niet efficient) worden bereikt.
Goed voorbeeld van die enkeling die ik hierboven bedoel.quote:Het is dus de schuld van de mens zelf? Misschien dan beginnen met achter je oren te krabben of mensen dit uberhaupt willen..
Er is niet echt een echt nut, het is gewoon het eindfeestje van een periode waarin er wel serieus werk wordt verricht mbt acceptatie.quote:Op maandag 23 mei 2016 15:26 schreef Aguia het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van die parades? En waarom wordt er steeds in de verdediging geschoten door te zeggen "nee zo zijn wij niet/zo hoort het niet" als men zegt dat die parades over het algemeen meer voor afschuw dan voor acceptatie zorgen?
Niemand stelt dat er 1 methode is. Ik vraag je om een methode te benoemen, vooral als je al aangeeft dat de parade niet werkt. Terwijl die juist het meest bekend is en tevens wordt die vaak aangehaald als manier van emancipatie.quote:Op maandag 23 mei 2016 15:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is niet '1 methode' die voor acceptatie zorgt.
Het zijn verschillende aspecten die er voor gezorgd hebben dat we in 50 jaar van een ziekte die met medicatie moest worden bestreden en het praktiseren ervan strafbaar was zijn uitgegroeid van tot een variant in de seksualiteit van de mens die wordt geaccepteerd.
Eens hoor, maar ik vind dat je je wel mag afvragen of het goed is voor het imago van homo's in het algemeen.quote:Op maandag 23 mei 2016 15:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is niet echt een echt nut, het is gewoon het eindfeestje van een periode waarin er wel serieus werk wordt verricht mbt acceptatie.
Die Parade is dus gewoon een leuk feestje, een afsluiter. Vindt je het niks, ga er dan niet heen, het leven kan zo simpel zijn.
Persoonlijk vind ik het niks die Parade, bergen 'heteros' die aapjes komen kijken, kan wel betere feesten verzinnen om heen te gaan. Maar ik ga er dus gewoon niet heen. Problem solved, zou je ook eens moeten proberen
quote:Op maandag 23 mei 2016 15:44 schreef Wantie het volgende:
Omdat homofilie nog altijd niet volledig is geaccepteerd.
quote:
er is juist een discussie aan de gang over de gay parade met voor en tegenstanders.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Oh gosh niet alweer de vraag. Genoeg antwoorden zijn daar op gegeven maar toch blijven vragen.
Maar wat het voordeel is van het ontwrichten van het tradidionele gezin, die vraag heb ik volgens mij nog niet beantwoord gezien.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Oh gosh niet alweer de vraag. Genoeg antwoorden zijn daar op gegeven maar toch blijven vragen.
Heb ik al vaker aangeven. Dat jij het niet snapt, niet wilt zien zoals bekend, daar kan ik weinig aan veranderen. Lees maar terug.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar wat het voordeel is van het ontwrichten van het tradidionele gezin, die vraag heb ik volgens mij nog niet beantwoord gezien.
De enig agenda die ik heb kunnen vinden is dat mensen gewoon graag zichzelf willen kunnen zijn. Wat daar het probleem van is is me nog niet duidelijk geworden.quote:Op maandag 23 mei 2016 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
En nog steeds blijft de vraag: wat is de agenda?
Het is dus in jouw woorden een afsluiter op een periode waarin naar acceptatie wordt gestreefd maar draagt daaraan niets bij want "er is niet een echt nut".quote:Op maandag 23 mei 2016 15:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is niet echt een echt nut, het is gewoon het eindfeestje van een periode waarin er wel serieus werk wordt verricht mbt acceptatie.
Ik heb ook nog niet gezien hoe dat traditionele gezin dan wordt ontwricht omdat er mensen zijn die het anders in mogen richten.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar wat het voordeel is van het ontwrichten van het tradidionele gezin, die vraag heb ik volgens mij nog niet beantwoord gezien.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om het dan nog een keer te zeggen of een linkje naar de post te geven. Heb terug zitten lezen maar kan niks vinden.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Heb ik al vaker aangeven. Dat jij het niet snapt, niet wilt zien zoals bekend, daar kan ik weinig aan veranderen. Lees maar terug.
Er wordt niet afgebrokkeld, het is gewoon een eindfeestje.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:06 schreef Aguia het volgende:
[..]
Het is dus in jouw woorden een afsluiter op een periode waarin naar acceptatie wordt gestreefd maar draagt daaraan niets bij want "er is niet een echt nut".
Waarom wordt het dan gebruikt om een, zoals jij aangeeft, periode van acceptatie af te brokkelen met een feest van niets toevoegende waarde en daarbij ook nog is averechts werkt bij het creeeren van een beeld voor bijv de heteroseksuelen en sceptici?
Goede vraag.quote:Op maandag 23 mei 2016 15:56 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af wat men denkt te bereiken met het ontwrichten van het gezin. Welk voordeel valt daar te behalen?
Gevalletje van "iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar alleen die van mij telt"quote:Op maandag 23 mei 2016 16:12 schreef Lhyanna het volgende:
Accepteer je de LBGT-community niet, prima. Maar hou dat dan ook beschaafd en binnenshuis.
Met alle respect, de laatste keer dat dat werd gevraagd moest je ineens weg.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Niemand hier snapt dat. En dat ligt dan aan iedereen behalve jou?quote:Op maandag 23 mei 2016 16:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Heb ik al vaker aangeven. Dat jij het niet snapt, niet wilt zien zoals bekend, daar kan ik weinig aan veranderen. Lees maar terug.
Gevalletje van "iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar val een ander niet lastig"quote:Op maandag 23 mei 2016 16:20 schreef Aguia het volgende:
[..]
Gevalletje van "iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar alleen die van mij telt"
Ja, er is al genoeg ingegaan op de inhoud van de parade zelf en waarom het niets uithaalt. Maar er wordt nergens door niemand melding gemaakt wat dan wel een efficiente manier van het behalen van acceptatie is. Wat als men voor de verandering zich in probeerde te denken waarom mensen sceptisch blijven, i.p.v. de mensen overhalen het te moeten accepteren..quote:Op maandag 23 mei 2016 16:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Er wordt niet afgebrokkeld, het is gewoon een eindfeestje.
Die echte sceptici krijg je toch niet zomaar om. Met of zonder dat eindfeestje hebben ze toch wel kritiek of erger. Dat feestje laat zien dat je kan vinden wat je wil, maar dat dat niet betekend dat je andermans vrijheid mag beknotten. Dat anderen gewoon mogen en kunnen zijn, wat jij daar ook van denkt.
https://www.amsterdamgaypride.nl/agenda/parties.htmlquote:Op maandag 23 mei 2016 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
En nog steeds blijft de vraag: wat is de agenda?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |