abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162427845
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 08:23 schreef AgitoM het volgende:
Hier in Singapore was vorig jaar een actie van de LGBT gemeenschap om een wet in Singapore, die homosexualiteit verbied, te laten schrappen. Die wet werd zowieso al jaren niet meer gebruikt en er wonen zat homo's openlijk in Singapore.

Dit resulteerde in een gigantisch maatschapijk debat waar in hoop mensen het inderdaad hadden over de "de verborgen agenda van de LGBT gemeenschap". Het gros van de argumenten zijn echter door uit Amerika gekopieerde kerken ingefluistered.
Hoe is het afgelopen, of is het maatschappelijke debat nog steeds gaande?

quote:
- Het schrappen van de wet is een eerste stap, op lange termijn is de LGBT gemeenschap van plan rechten als huwelijk te eisen.
Dat is wel waar het op uitdraait als het gaat om LGBT-rechten. Het begint bij afschaffen van een verbod op homoseksualiteit, het niet meer classificeren als ziekte en dan langzaam aan gelijke rechten als het gaat om relaties, pensioenen en huwelijken. Dat is wel een proces van jaren en over het algemeen zijn de LGBT-organisaties daar open over, kan ik niet echt een hidden agenda noemen.
pi_162428663
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:39 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen, of is het maatschappelijke debat nog steeds gaande?

[..]

Dat is wel waar het op uitdraait als het gaat om LGBT-rechten. Het begint bij afschaffen van een verbod op homoseksualiteit, het niet meer classificeren als ziekte en dan langzaam aan gelijke rechten als het gaat om relaties, pensioenen en huwelijken. Dat is wel een proces van jaren en over het algemeen zijn de LGBT-organisaties daar open over, kan ik niet echt een hidden agenda noemen.
Het debat was vanaf het begin, zoals zo'n beetje elk debat in Singapore, compleet gepolariseerd.
Beide kampen wilden niet toegeven en stonden over het algemeen voor het koor te preken.

De Premier heeft nog een neutrale opmerking gemaakt in de trand van:
"Op lange termijn word de wet wellicht geschrapt, maar ik denk dat de maatschapij er nog niet aan toe is".

De discussie is kort daarna eigenlijk stilletjes gestorven. Probleem met 2 gepolariseerde partijen, is dat je niet verder komt. Als beide partijen ook nog eens hoofdzakelijk steun van de bevolking gebruiken om hun boodschap te verkondigen in de media, komt er uiteindelijk een einde aan. Mensen zijn de discussie zat, en gaan dus wat anders doen.

Afgezien van zo nu en dan een klein berichtje over de discussie hoor ik er niets meer over momenteel.
pi_162428760
Die post van Agito slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop ^O^
pi_162429609
Nou, Jamie Fox was wel even 2 seconden gay toen hij in de ogen van Prince keek:

https://www.facebook.com/DJILLPHIL/videos/1144766292234085/

En Prince had weer iets met de Iluminatie, Chemtrails....

Zelfs David Icke schonk aandacht aan zijn plotselinge dood...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_162435333
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:39 schreef Fixers het volgende:

Misschien moet je eens tussen de regels door lezen voor wat betreft hidden agenda. Waarom denk je dat er het woordje hidden in staat? Niet vragen wie, maar welk doel dient het? Volgens jou enkel acceptatie. Zeg eens zelf, als je als homo geaccepteerd wil worden, waarom dan die dramatische gayparade? Denk je dat dat de weg is naar acceptatie? Of ga je dat bagatelliseren en afstempelen als MSM?
pi_162435519
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:38 schreef Aguia het volgende:

[..]

Misschien moet je eens tussen de regels door lezen voor wat betreft hidden agenda. Waarom denk je dat er het woordje hidden in staat? Niet vragen wie, maar welk doel dient het? Volgens jou enkel acceptatie. Zeg eens zelf, als je als homo geaccepteerd wil worden, waarom dan die dramatische gayparade? Denk je dat dat de weg is naar acceptatie? Of ga je dat bagatelliseren en afstempelen als MSM?
Dat dat soort marsen worden gehouden is gewoon om dezelfde rechten af te dwingen. Dat doen minderheden al eeuwenlang. Die gaan de straat op. Zo demonstreerden vrouwen voor kiesrecht en was er de Million Man March in '95 in de VS van de zwarte burgerrechtenbeweging.

Waarom zouden mensen niet mogen uitkomen voor wie ze zijn? Je mag die parade lelijk vinden, maar laat die mensen toch lekker. Carnaval kun je ook over klagen, maar die mensen laten we ook lekker hun gang gaan.
pi_162435705
quote:

[..]
Zeg eens zelf, als je als homo geaccepteerd wil worden, waarom dan die dramatische gayparade? Denk je dat dat de weg is naar acceptatie?
Wat heeft dit met iets te maken? Sowieso is het aantal homo's dat meedoet aan dergelijke zaken gelukkig minimaal in vergelijking met de 'normale' homo's.

Een interessantere vraag is waarom zoveel hetero's niet willen dat homo's geaccepteerd worden.
Conscience do cost.
pi_162435751
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat dat soort marsen worden gehouden is gewoon om dezelfde rechten af te dwingen. Dat doen minderheden al eeuwenlang. Die gaan de straat op. Zo demonstreerden vrouwen voor kiesrecht en was er de Million Man March in '95 in de VS van de zwarte burgerrechtenbeweging.

Waarom zouden mensen niet mogen uitkomen voor wie ze zijn? Je mag die parade lelijk vinden, maar laat die mensen toch lekker. Carnaval kun je ook over klagen, maar die mensen laten we ook lekker hun gang gaan.
Het gaat er meer om hoe de acceptatie wordt afgedongen. Vooral als je dan als pro-LGBT'er in de verdediging schiet en zegt: nee nee wij zijn niet zoals de homo's die op de boten tijdens de parade tekeer gaan.
pi_162435830
quote:

[..]

Misschien moet je eens tussen de regels door lezen voor wat betreft hidden agenda. Waarom denk je dat er het woordje hidden in staat?
Dat is net als bij de elfjes: die bestaan wel, alleen is het niet te bewijzen omdat ze zich zo goed weten te verstoppen voor ons ;)

quote:
. Zeg eens zelf, als je als homo geaccepteerd wil worden, waarom dan die dramatische gayparade? Denk je dat dat de weg is naar acceptatie?
Dat is inderdaad de weg naar acceptatie: zichtbaar maken van het fenomeen homofilie.

quote:
Of ga je dat bagatelliseren en afstempelen als MSM?
Ben je wel eens bij de gay parade geweest of ken je het alleen zoals de MSM het voorspiegelt?

Ik bedoel maar...
pi_162435881
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:55 schreef Aguia het volgende:

[..]

Het gaat er meer om hoe de acceptatie wordt afgedongen. Vooral als je dan als pro-LGBT'er in de verdediging schiet en zegt: nee nee wij zijn niet zoals de homo's die op de boten tijdens de parade tekeer gaan.
Wat is er dan mis met de wijze waarop de acceptatie wordt afgedwongen? Mogen ze geen parade houden wat jou betreft? En inderdaad, echt niet elke LGBT'er staat op zo'n boot. Die parade doet er ook helemaal niet toe, zo'n uiting mag toch nooit reden zijn om een minderheid in het geheel maar af te wijzen?
pi_162435890
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat heeft dit met iets te maken? Sowieso is het aantal homo's dat meedoet aan dergelijke zaken gelukkig minimaal in vergelijking met de 'normale' homo's.

Normale homo's...

Ook zoiets typisch ;)
pi_162436064
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:59 schreef Wantie het volgende:

Ben je wel eens bij de gay parade geweest of ken je het alleen zoals de MSM het voorspiegelt?

Ik bedoel maar...
Vertel. Ben benieuwd
pi_162436101
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat is er dan mis met de wijze waarop de acceptatie wordt afgedwongen? Mogen ze geen parade houden wat jou betreft? En inderdaad, echt niet elke LGBT'er staat op zo'n boot. Die parade doet er ook helemaal niet toe, zo'n uiting mag toch nooit reden zijn om een minderheid in het geheel maar af te wijzen?
Er lijkt eerder een onderscheid tussen de LGBT'ers te bestaan die enerzijds beweren dat er acceptatie moet worden afgedongen maar anderzijds stellen dat als dan die acceptie op een bepaalde wijze (de parade in dit geval) wordt afgedongen, het plotseling een fabricatie is van de MSM en dat die niet staan voor de "gewone" homo.
pi_162436166
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:02 schreef Wantie het volgende:

[..]

Normale homo's...

Ook zoiets typisch ;)
Zo begrijpt iedereen wat ik bedoel 8-)

En voor mij persoonlijk is wat iemands seksualiteit is ook dermate oninteressant dat ik ook wel een klein beetje mijn neus moet ophalen voor een feest waar de nadruk zo dik bovenop seksualiteit ligt, ongeacht welke voorkeur de bezoekers hebben.

Maargoed, ik ga er dan ook niet heen en zo leeft iedereen nog lang en gelukkig.
Conscience do cost.
pi_162436189
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik ben er ook nog nooit geweest maar ben ook van mening dat het eerder onderscheid creëert dan dat het 'samen brengt'.

Dat klopt dus niet?
pi_162436198
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:13 schreef Aguia het volgende:

[..]

Er lijkt eerder een onderscheid tussen de LGBT'ers te bestaan die enerzijds beweren dat er acceptatie moet worden afgedongen maar anderzijds stellen dat als dan die acceptie op een bepaalde wijze (de parade in dit geval) wordt afgedongen, het plotseling een fabricatie is van de MSM en dat die niet staan voor de "gewone" homo.
Die parade is gewoon een viering van dat wij hier in elk geval in een land leven waar dat kan. Als je dat zou doen in donker Afrika krijg je gewoon twee kapotte knieschijven.

Of het bijdraagt aan algehele acceptatie weet ik niet. Dat doet er ook niet zo toe, eigenlijk. Je wordt niet gedwongen naar die parade te kijken, dus van gedwongen acceptatie kan in elk geval geen sprake zijn.
pi_162436298
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die parade is gewoon een viering van dat wij hier in elk geval in een land leven waar dat kan. Als je dat zou doen in donker Afrika krijg je gewoon twee kapotte knieschijven.

Of het bijdraagt aan algehele acceptatie weet ik niet. Dat doet er ook niet zo toe, eigenlijk. Je wordt niet gedwongen naar die parade te kijken, dus van gedwongen acceptatie kan in elk geval geen sprake zijn.
Niemand pretendeert dat het gedwongen is. Het is echter wel de meest bekende vorm het verspreiden van het homofiele gedachtegoed, of zoals Wantie het omschreef, als het fenomeen homofilie. Dus het ligt niet aan degene die er wel of niet naar kijken, het ligt puur en alleen aan wie een dergelijke parade tot stand brengt met als doel het direct of indirect verwezenlijken van acceptatie. Dat de MSM het opeens zou aandikken of een vertekend beeld zou brengen, is m.i. een slap excuus.
pi_162436358
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:21 schreef Aguia het volgende:

[..]

Niemand pretendeert dat het gedwongen is. Het is echter wel de meest bekende vorm het verspreiden van het homofiele gedachtegoed, of zoals Wantie het omschreef, als het fenomeen homofilie. Dus het ligt niet aan degene die er wel of niet naar kijken, het ligt puur en alleen aan wie een dergelijke parade tot stand brengt met als doel het direct of indirect verwezenlijken van acceptatie. Dat de MSM het opeens zou aandikken of een vertekend beeld zou brengen, is m.i. een slap excuus.
Maar homoseksualiteit is toch geen gedachtegoed? Er wordt niks aan de man gebracht. Als dat zo zou zijn dan zou het uitdragen "Kijk ons homo's eens lol hebben! Kom er bij! Word ook homo!". Daar is geen sprake van. Het zal die homo's worst wezen wat jouw seksuele voorkeur is.

Als er homoseksueel gedachtegoed is, is er dan ook heteroseksueel gedachtegoed?
  maandag 23 mei 2016 @ 15:24:29 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162436371
Het homoseksuele gedachtegoed? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162436425
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar homoseksualiteit is toch geen gedachtegoed? Er wordt niks aan de man gebracht. Als dat zo zou zijn dan zou het uitdragen "Kijk ons homo's eens lol hebben! Kom er bij! Word ook homo!". Daar is geen sprake van. Het zal die homo's worst wezen wat jouw seksuele voorkeur is.

Als er homoseksueel gedachtegoed is, is er dan ook heteroseksueel gedachtegoed?
Wat is dan het nut van die parades? En waarom wordt er steeds in de verdediging geschoten door te zeggen "nee zo zijn wij niet/zo hoort het niet" als men zegt dat die parades over het algemeen meer voor afschuw dan voor acceptatie zorgen?
pi_162436459
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:11 schreef Aguia het volgende:

[..]

Vertel. Ben benieuwd
Nou, ik stelde je een vraag.
pi_162436482
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:26 schreef Aguia het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van die parades? En waarom wordt er steeds in de verdediging geschoten door te zeggen "nee zo zijn wij niet/zo hoort het niet" als men zegt dat die parades over het algemeen meer voor afschuw dan voor acceptatie zorgen?
De parade hoeft niet per sé 'nut' te hebben. Maar het bestaat vooral om te vieren dat je in dit land kunt zijn wie je wilt zijn.

Ik weet ook niet wat men in het algemeen van deze parade vindt. Ik heb niet het idee dat andere LGBT'ers er massaal afstand van nemen. En wat dan nog als ze het doen? Die parade is toch maar een relatief kleine uiting van de LGBT-gemeenschap? Ik zie het probleem niet met LGBT'ers die er niets mee hebben.
pi_162436486
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ben er ook nog nooit geweest maar ben ook van mening dat het eerder onderscheid creëert dan dat het 'samen brengt'.
Maar dan ga je weer uit van het principe dat we allemaal gelijk moeten zijn om elkaar te kunnen accepteren.
pi_162436510
quote:

[..]

Wat is dan het nut van die parades?
Sommige mensen vinden het leuk.
quote:
En waarom wordt er steeds in de verdediging geschoten door te zeggen "nee zo zijn wij niet/zo hoort het niet" als men zegt dat die parades over het algemeen meer voor afschuw dan voor acceptatie zorgen?
Dat gebeurt niet 'steeds'. Dat gebeurt hoogstens bij mensen die het niet bezoeken om wat voor reden dan ook. De homo's die daar aanwezig zijn zullen er anders over denken, lijkt me.
Conscience do cost.
pi_162436598
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De parade hoeft niet per sé 'nut' te hebben. Maar het bestaat vooral om te vieren dat je in dit land kunt zijn wie je wilt zijn.

Ik weet ook niet wat men in het algemeen van deze parade vindt. Ik heb niet het idee dat andere LGBT'ers er massaal afstand van nemen. En wat dan nog als ze het doen? Die parade is toch maar een relatief kleine uiting van de LGBT-gemeenschap? Ik zie het probleem niet met LGBT'ers die er niets mee hebben.
Welke andere methoden worden er daarnaast dan gebruikt om acceptatie te bereiken én zijn onder de bevolking minstens even zo bekend als de parade? Het beeld dat geschetst wordt van "de" homo is toch voor een groot deel te danken aan de hele parade zelf. Het vieren dat er in NL homohuwelijk bestaat, dat is 1. Maar de manier waarop, dan is dat heel iets anders.
pi_162436608
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, ik stelde je een vraag.
En ik vroeg jou je verhaal te delen.
pi_162436628
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dan ga je weer uit van het principe dat we allemaal gelijk moeten zijn om elkaar te kunnen accepteren.
Nee zo bedoel ik het niet. Ik kan het alleen niet goed uitleggen geloof ik.
  maandag 23 mei 2016 @ 15:37:48 #178
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162436641
Nou denk ik dat je de invloed van de Gay Parade schromelijk overschat. Het is meer een gimmick. Een gay-carnaval, een uitbundig feest. Het is niet de normale way of life. Ook niet voor homo's.
  maandag 23 mei 2016 @ 15:38:30 #179
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162436655
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:24 schreef Copycat het volgende:
Het homoseksuele gedachtegoed? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Mr Garrison ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 23 mei 2016 @ 15:38:56 #180
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_162436669
Meeste A'dammers zoeken de GP niet op, grotendeels mensen van buiten en LGBT's natuurlijk. Paar jaar geleden toen Cohen nog burgemeester was heeft ie aantal richtlijnen in het leven geroepen om de GP decent te maken want de nudity en obsceen gedrag liep de spuigaten uit. Wellicht dat over een aantal jaar beter een HP (Hetero Pride) georganiseerd kan worden nu de trans en gayness uit zijn voegen springt. >:)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_162436680
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:35 schreef Aguia het volgende:

[..]

Welke andere methoden worden er daarnaast dan gebruikt om acceptatie te bereiken én zijn onder de bevolking minstens even zo bekend als de parade? Het beeld dat geschetst wordt van "de" homo is toch voor een groot deel te danken aan de hele parade zelf. Het vieren dat er in NL homohuwelijk bestaat, dat is 1. Maar de manier waarop, dan is dat heel iets anders.
De homo's zijn niet zelf 100% verantwoordelijk voor hun acceptatie. Daar zit dan ook geen grootschalig beleid achter. Waar de acceptatie vandaan komt, is dat homo's hier gewoon uit de kast kunnen komen en door de meeste mensen gewoon worden geaccepteerd. Op de voetbalclub, in de familie etc. Acceptatie komt vooral voort uit dat mensen er mee worden geconfronteerd en zien dat het helemaal niet eng is.

De parade is geen propagandamiddel of iets dergelijks.
pi_162436682
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:37 schreef Copycat het volgende:
Nou denk ik dat je de invloed van de Gay Parade schromelijk overschat. Het is meer een gimmick. Een gay-carnaval, een uitbundig feest. Het is niet de normale way of life. Ook niet voor homo's.
Het is alleen wel jammer dat bij een groot deel (conservatieve) mensen dat idee wel leeft. Ik ken ook homo's die de gay parade vervelend vinden door het beeld wat er daar gecreëerd word.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 15:39:50 ]
pi_162436714
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De homo's zijn niet zelf verantwoordelijk voor hun acceptatie.
Mwah. Vind ik niet helemaal waar.

Ga je het snel editten, gemeen :P

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 15:40:37 ]
pi_162436730
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:37 schreef Copycat het volgende:
Dit is dus wederom het bagatelliseren van het effect dat de parade heeft (en daarmee welk imago het oproept) en het niet kunnen benoemen van andere kanalen (no pun intended) of methoden waarlangs acceptatie wordt gestreefd.
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 15:41:06 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_162436735
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Meeste A'dammers zoeken de GP niet op, grotendeels mensen van buiten en LGBT's natuurlijk. Paar jaar geleden toen Cohen nog burgemeester was heeft ie aantal richtlijnen in het leven geroepen om de GP decent te maken want de nudity en obsceen gedrag liep de spuigaten uit. Wellicht dat over een aantal jaar beter een HP (Hetero Pride) georganiseerd kan worden nu de trans en gayness uit zijn voegen springt. >:)
Er is carnaval. Kan iedereen die daar van houdt uit zijn bol .
  maandag 23 mei 2016 @ 15:42:06 #186
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162436753
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:41 schreef Aguia het volgende:

Dit is dus wederom het bagatelliseren van het effect dat de parade heeft (en daarmee welk imago het oproept) en het niet kunnen benoemen van andere kanalen (no pun intended) of methoden waarlangs acceptatie wordt gestreefd.
Wat dacht je van simpelweg gelijke rechten?
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 15:42:06 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_162436754
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is alleen wel jammer dat bij een groot deel (conservatieve) mensen dat idee wel leeft. Ik ken ook homo's die de gay parade vervelend vinden door het beeld wat er daar gecreëerd word.
Ik ook. Die denken dat de afkeer er door gevoed wordt.
pi_162436776
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ook. Die denken dat de afkeer er door gevoed wordt.
Precies, en dat kan ik me héél goed voorstellen.
pi_162436781
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik vraag herhaaldelijk om voorbeelden van andere manieren waarop acceptatie wordt gestreefd. Ik weet zelf ook dat er namelijk homo's tegen de parade zijn. De schuld in de schoenen schuiven van conservatieven is in deze wel heel makkelijk, als je enkel de parade als schoolvoorbeeld kan gebruiken van hoe het wel of niet moet.
pi_162436805
quote:

[..]

Wat is dan het nut van die parades?
De parade is onderdeel van Gay Pride.
Net als andere parades, zoals bij dorpsfeesten en carnaval en bijv. de love parade is hij bedoeld ter vermaak.
De Pride is bedoeld om homofilie zichtbaarder te maken. Niet alleen voor de rest van Nederland,

quote:
En waarom wordt er steeds in de verdediging geschoten door te zeggen "nee zo zijn wij niet/zo hoort het niet" als men zegt dat die parades over het algemeen meer voor afschuw dan voor acceptatie zorgen?
Omdat homofilie nog altijd niet volledig is geaccepteerd. Dus moeten individuele homo's zich verantwoorden voor wat de tv laat zien van de canal parade.
En die willen graag als 'gewoon' worden gezien en gaan dus in de verdediging.
pi_162436854
Ik snap het doel (het zichtbaar maken van), maar het middel (de parade) vind ik een beetje dom.
pi_162436864
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:35 schreef Aguia het volgende:

[..]

Welke andere methoden worden er daarnaast dan gebruikt om acceptatie te bereiken én zijn onder de bevolking minstens even zo bekend als de parade?
Ga ze niet allemaal opnoemen, maar dat de parade zo bekend is geeft wel aan dat het doel is bereikt.

quote:
Het beeld dat geschetst wordt van "de" homo is toch voor een groot deel te danken aan de hele parade zelf. Het vieren dat er in NL homohuwelijk bestaat, dat is 1. Maar de manier waarop, dan is dat heel iets anders.
Nou, in de VS was StoneWall het keerpunt op het gebied van homo-acceptatie door de overheid. En dat was een rel tussen travestieten en de politie. Alle 'nette' en 'normale' manieren om acceptatie te krijgen liepen nergens op uit.
  maandag 23 mei 2016 @ 15:47:30 #193
189978 controlaltdelete
pi_162436868
-Doe ff rustig, dit was geen aanval-

[ Bericht 42% gewijzigd door jogy op 23-05-2016 16:07:11 ]
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_162436870
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:36 schreef Aguia het volgende:

[..]

En ik vroeg jou je verhaal te delen.
Je hebt dus geen antwoord ;)
pi_162436873
quote:

[..]

De homo's zijn niet zelf 100% verantwoordelijk voor hun acceptatie. Daar zit dan ook geen grootschalig beleid achter. Waar de acceptatie vandaan komt, is dat homo's hier gewoon uit de kast kunnen komen en door de meeste mensen gewoon worden geaccepteerd. Op de voetbalclub, in de familie etc. Acceptatie komt vooral voort uit dat mensen er mee worden geconfronteerd en zien dat het helemaal niet eng is.

De parade is geen propagandamiddel of iets dergelijks.
Daarom zei ik ook niet dat ze verantwoordelijk waren voor de acceptatie, maar voor het beeld dat van het geschetst wordt. Mensen kennen simpelweg weinig tot geen andere methoden waarop homofilie onder de aandacht wordt gebracht, anders dan bijv. demonstraties met regenboogvlaggetjes en hier en daar seminars/lezingen.

Dus hoe vertaalt dat beleid zich; op welke wijzen? Daar kunnen jullie maar niet met een antwoord op komen. Als een parade niet als een methode van acceptatie wordt gezien, wat dan wel?
pi_162436922
quote:
Waar de acceptatie vandaan komt, is dat homo's hier gewoon uit de kast kunnen komen en door de meeste mensen gewoon worden geaccepteerd.
Nee, dat is het gevolg van de acceptatie, dat je anno nu kunt zeggen wat je geaardheid is en dat je daar niet op wordt afgerekend door de meerderheid. Enkel nog een minderheid zoals waar dit topic over gaat.
pi_162436945
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:44 schreef Wantie het volgende:

Omdat homofilie nog altijd niet volledig is geaccepteerd. Dus moeten individuele homo's zich verantwoorden voor wat de tv laat zien van de canal parade.
En die willen graag als 'gewoon' worden gezien en gaan dus in de verdediging.
Je erkent nu dat een parade niets uithaalt of sterker nog, averechts werkt. En niemand schijnt hier een andere methode te kunnen aanhalen, dus acceptatie kan niet (of niet efficient) worden bereikt. Het is dus de schuld van de mens zelf? Misschien dan beginnen met achter je oren te krabben of mensen dit uberhaupt willen..
pi_162436990
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:47 schreef Aguia het volgende:
Als een parade niet als een methode van acceptatie wordt gezien, wat dan wel?
Er is niet '1 methode' die voor acceptatie zorgt.
Het zijn verschillende aspecten die er voor gezorgd hebben dat we in 50 jaar van een ziekte die met medicatie moest worden bestreden en het praktiseren ervan strafbaar was zijn uitgegroeid van tot een variant in de seksualiteit van de mens die wordt geaccepteerd.
pi_162437018
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:52 schreef controlaltdelete het volgende:
de discussie is pro LGBT
Terwijl het doel was hem anti LGTB te maken, dus ik snap waarom je wilt dat de discussie gesloten wordt.
  maandag 23 mei 2016 @ 15:55:10 #200
189978 controlaltdelete
pi_162437069
Btw het is grotendeels de schuld van Alfred Kinsey met zijn (illimunati) rapporten wat tot de seksuele revolutie zou hebben geleid. Best interessant om in te verdiepen voor mensen die kritisch denken :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')