abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162404365
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:06 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

De Call of Duty generatie...... :')

Succes met je topic..... :W
Wat heeft Call of Duty ermee te maken? Moet dat jouw argument voorstellen?

En nee dankje, ik hou meer van RTS en RPG spellen.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_162404407
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel Amerikanen moesten verplicht in dienst, dat klopt. Maar er waren ook veel jongens die zich aanmeldden als vrijwilliger.
Dat is niet wat je zei, in elk land waren er vrijwilligers en dienstplichtigen. Maar die laatste groep was toch echt in de meerderheid.

En die vrijwilligers die waren naïef. Dat waren meer de typjes die nu naar Syrie gaan om zich als vrijwilliger aan te melden bij de Koerden. Die dan na enkele maanden weer weggaan. Die vrijwilligers in WO2 daarin tegen hadden die vrijheid niet. Denk niet dat er nog veel van de vrijwilligers was overgebleven voor D-Day namelijk. Die waren namelijk niet suïcidaal.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_162404487
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de jaren '40 meldden miljoenen Amerikanen zich vrijwillig aan voor het leger om Europa te bevrijden van de nazi's.
Niet om Europa te bevrijden maar om het eigen vaderland te dienen. De nazi's waren ook de vijand van Amerika.
  zondag 22 mei 2016 @ 14:16:58 #29
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_162404490
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

Zelfs van de Armeense genocide is een foto van een Turk met een hompje brood.
Ja die foto is fake.

OT:

Dat Nederlanders laf zijn is geen geheim. In de Tweede Wereldoorlog ging het ook niet anders, als je mensen wilt beschermen kan je sowieso geen Nederlanders sturen, die dekken allemaal hun eigen reet rn verraden anderen als dat nodig is.
pi_162404559
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

For you is your faith, and for me, my faith.

Ik zou er een tegeltje van maken. _O-
pi_162404604
Genocide ontkenners in een topic dat over genocides gaat. Dat moet een nieuw dieptepunt zijn. :')
pi_162404615
quote:

[..]

Ja die foto is fake.

OT:

Dat Nederlanders laf zijn is geen geheim. In de Tweede Wereldoorlog ging het ook niet anders, als je mensen wilt beschermen kan je sowieso geen Nederlanders sturen, die dekken allemaal hun eigen reet rn verraden anderen als dat nodig is.
Klopt, en vergeet ook niet een andere eigenschap van de Nederlander, namelijk opportunisme.
pi_162404678
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:21 schreef Nintex het volgende:
Genocide ontkenners in een topic dat over genocides gaat. Dat moet een nieuw dieptepunt zijn. :')
Waar zie jij mensen een genocide ontkennen?
pi_162404700
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:23 schreef D1990 het volgende:

[..]

Waar zie jij mensen een genocide ontkennen?
quote:
Ja die foto is fake.

pi_162404748
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:23 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

En dat staat gelijk aan een genocide ontkennen?

Ten tweede, ik zie jou anders het Nederlandse aandeel in de genocide flink bagatelliseren, dus kijk eerst eens naar jezelf.
  zondag 22 mei 2016 @ 14:29:26 #36
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_162404892
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:23 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

Zelfs van de Armeense genocide is een foto van een Turk met een hompje brood.

Bewijs voor fake hier:
THE SAGA SURROUNDING A FORGED PHOTOGRAPH FROM THE ERA OF THE ARMENIAN GENOCIDE DEMONIZING AND VILIFYING A "CRUEL TURKISH OFFICIAL": A PART OF "THE REST OF THE STORY" [ 1 ]
http://groong.usc.edu/orig/ak-20100222.html

Maar dat is verder offtopic.
pi_162404896
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:25 schreef D1990 het volgende:

[..]

En dat staat gelijk aan een genocide ontkennen?

Ten tweede, ik zie jou anders het Nederlandse aandeel in de genocide flink bagatelliseren, dus kijk eerst eens naar jezelf.
Hoe tragisch het ook is (en was) die paar honderd Nederlandse soldaten met slechte uitrusting konden niets aan de situatie veranderen. Je topic gaat over de schuldvraag niet of het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

Bij mij is een ding duidelijk, het is de schuldig van Karadic, Milosovic, Mladic in de eerste plaats. De Servische troepen die daadwerkelijk de killings uitvoerde op de tweede plaats en de VN/Nederland/Frankrijk/VS op de derde plaats.

Echter blijkt dat ales je alle feiten op een rijtje zet dat de Nederlanders heel weinig te zeggen hadden over de situatie. Er speelden op de achtergrond allerlei zaken waar de soldaten daar niets van wisten.
  zondag 22 mei 2016 @ 14:30:03 #38
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_162404919
Lees je eens in.
http://www.theguardian.co(...)renica-massacre-1995

De beerput begint nu pas open te gaan...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 22 mei 2016 @ 14:32:35 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162405004
quote:
woensdag 21 oktober 2009

Janja Bec-Neumann over de 'racisten en lafaards' van Dutchbat
Nuff said...

Wederom een erg doorzichtige poging om een rel topic te openen...
pi_162405026
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:03 schreef D1990 het volgende:

[..]

En tanks zijn onkwetsbaar? Die zijn onkwetsbaar tegen artillerie en RPG's?

Ik lees altijd een hoop smoesjes en uitzonderingsposities voor Dutchbat.

Ken je de film 300? Ik zie het al voor me als het 300 Nederlanders waren. Dan duurde de film zo'n kwartier, de eerste 10 minuten is het proloog en in de laatste vijf minuten arriveren de soldaten bij het slagveld. En zeggen de soldaten tegen koning Leonidas "maar meneeeer, wij hebben geen boogschutters en cavalerie en zij hebben zoveel man. Ik wil naar huis, meneeeeer Leonidas. Alsjeblieft, meneeeerrr." en vervolgens gooien de moedige Hollandse soldaten hun uitrusting en wapens neer en rennen terug naar huis.
puike vergelijking, zegt weer iets over het niveau
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_162405050
Echt niveautje aardappel weer dit.
Hoogtepunt (of dieptepunt, het is maar hoe je het bekijkt) vond ik toch wel de, door TS gemaakte vergelijking tussen DUTCHBAT en de film 300.
  zondag 22 mei 2016 @ 14:38:21 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162405166
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

puike vergelijking, zegt weer iets over het niveau
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:34 schreef Shlongshekelstein het volgende:
Echt niveautje aardappel weer dit.
Hoogtepunt (of dieptepunt, het is maar hoe je het bekijkt) vond ik toch wel de, door TS gemaakte vergelijking tussen DUTCHBAT en de film 300.
TS is gefrustreerd omdat hij het nooit tot militair heeft kunnen schoppen... Dan maar zaniken over hoe kut het Nederlandse leger wel niet is. Om vervolgens op blz 2 te beginnen over een revolutie ofzo.
  zondag 22 mei 2016 @ 14:39:44 #43
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_162405720
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:03 schreef D1990 het volgende:

[..]

En tanks zijn onkwetsbaar? Die zijn onkwetsbaar tegen artillerie en RPG's?

Ik lees altijd een hoop smoesjes en uitzonderingsposities voor Dutchbat.

Ken je de film 300? Ik zie het al voor me als het 300 Nederlanders waren. Dan duurde de film zo'n kwartier, de eerste 10 minuten is het proloog en in de laatste vijf minuten arriveren de soldaten bij het slagveld. En zeggen de soldaten tegen koning Leonidas "maar meneeeer, wij hebben geen boogschutters en cavalerie en zij hebben zoveel man. Ik wil naar huis, meneeeeer Leonidas. Alsjeblieft, meneeeerrr." en vervolgens gooien de moedige Hollandse soldaten hun uitrusting en wapens neer en rennen terug naar huis.
Kun je je ook nog herinerren hoe de film 300 afliep?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 mei 2016 @ 15:05:21 #45
33189 RM-rf
1/998001
pi_162405830
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zelfs een Jacometti was beter geweest dan Karremans.
In welke zin...?

Welk nut had het gehad als alle nederlandse blauwhelmen 'met de blanke Klewang' op de zwarbewapende servische tanks gerend waren en een-voor-een netjes neergemaaid en gedood?

een symbool of zoiets? Vind je er iets 'eerbaars' in dat we die blauwhelmen in Srebrenica daar heengestuurd zouden hebben met nauwelijks enige bewpaening, om ze vervolgens zichzelf in een zelfmoord missie zich te laten doodschieten?

Imho gaat het niet om 'helden'... die jongens van dutchbat hebben daar ook nooit een kans gehad en ook lag het niet aan de officieren die niet 'moedig' genoeg waren...

de bron van het falen lag al in het ongekend beperkte mandaat en de afwezige bewapening van de troepen daar, die daar eigenlijk als 'sitting ducks' zaten en helemaal niks konden doen... niet tegen de serviers maar voorheen ook niet tegen de moslim-milities (die uiteindelijk degenen waren die een nederlandse soldaat doodschoten)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_162405856
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 15:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In welke zin...?

Welk nut had het gehad als alle nederlandse blauwhelmen 'met de blanke Klewang' op de zwarbewapende servische tanks gerend waren en een-voor-een netjes neergemaaid en gedood?

een symbool of zoiets? Vind je er iets 'eerbaars' in dat we die blauwhelmen in Srebrenica daar heengestuurd zouden hebben met nauwelijks enige bewpaening, om ze vervolgens zichzelf in een zelfmoord missie zich te laten doodschieten?

Imho gaat het niet om 'helden'... die jongens van dutchbat hebben daar ook nooit een kans gehad en ook lag het niet aan de officieren die niet 'moedig' genoeg waren...

de bron van het falen lag al in het ongekend beperkte mandaat en de afwezige bewapening van de troepen daar, die daar eigenlijk als 'sitting ducks' zaten en helemaal niks konden doen... niet tegen de serviers maar voorheen ook niet tegen de moslim-milities (die uiteindelijk degenen waren die een nederlandse soldaat doodschoten)
+1
pi_162406105
Wat verwacht TS nu eigenlijk? Dat de kliek van betrokken politici en soldaten wordt opgesloten? Deze zaak is een zeer zwarte bladzijde in de NL militaire geschiedenis, is al uit ten treure onderzocht en geannalyseerd.

Meeste van de betrokkenen leven ook nog iedere dag met dit trauma, een kabinet is gevallen, verantwoordelijkheid is erkend.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 22 mei 2016 @ 15:20:28 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162406232
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 15:15 schreef danos het volgende:
Wat verwacht TS nu eigenlijk? Dat de kliek van betrokken politici en soldaten wordt opgesloten? Deze zaak is een zeer zwarte bladzijde in de NL militaire geschiedenis, is al uit ten treure onderzocht en geannalyseerd.

Meeste van de betrokkenen leven ook nog iedere dag met dit trauma, een kabinet is gevallen, verantwoordelijkheid is erkend.
Het is juist heel erg toegedekt, waarbij de eigen handelingsvrijheid wordt ontkend.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162406264
Artikel uit 2009 en niets politiek gezien actueel genoeg om hier verder over te discussiëren buiten dat TS waarschijnlijk alleen zijn onvrede over de Nederlandse Landmacht wil ventileren.

Vandaar een slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')