Wat heeft Call of Duty ermee te maken? Moet dat jouw argument voorstellen?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:06 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
De Call of Duty generatie......![]()
Succes met je topic.....
Dat is niet wat je zei, in elk land waren er vrijwilligers en dienstplichtigen. Maar die laatste groep was toch echt in de meerderheid.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel Amerikanen moesten verplicht in dienst, dat klopt. Maar er waren ook veel jongens die zich aanmeldden als vrijwilliger.
Niet om Europa te bevrijden maar om het eigen vaderland te dienen. De nazi's waren ook de vijand van Amerika.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de jaren '40 meldden miljoenen Amerikanen zich vrijwillig aan voor het leger om Europa te bevrijden van de nazi's.
Ja die foto is fake.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zelfs van de Armeense genocide is een foto van een Turk met een hompje brood.
Klopt, en vergeet ook niet een andere eigenschap van de Nederlander, namelijk opportunisme.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja die foto is fake.
OT:
Dat Nederlanders laf zijn is geen geheim. In de Tweede Wereldoorlog ging het ook niet anders, als je mensen wilt beschermen kan je sowieso geen Nederlanders sturen, die dekken allemaal hun eigen reet rn verraden anderen als dat nodig is.
Waar zie jij mensen een genocide ontkennen?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:21 schreef Nintex het volgende:
Genocide ontkenners in een topic dat over genocides gaat. Dat moet een nieuw dieptepunt zijn.
quote:Op zondag 22 mei 2016 14:23 schreef D1990 het volgende:
[..]
Waar zie jij mensen een genocide ontkennen?
quote:
En dat staat gelijk aan een genocide ontkennen?quote:
quote:
quote:Op zondag 22 mei 2016 13:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zelfs van de Armeense genocide is een foto van een Turk met een hompje brood.
Hoe tragisch het ook is (en was) die paar honderd Nederlandse soldaten met slechte uitrusting konden niets aan de situatie veranderen. Je topic gaat over de schuldvraag niet of het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:25 schreef D1990 het volgende:
[..]
En dat staat gelijk aan een genocide ontkennen?
Ten tweede, ik zie jou anders het Nederlandse aandeel in de genocide flink bagatelliseren, dus kijk eerst eens naar jezelf.
Nuff said...quote:woensdag 21 oktober 2009
Janja Bec-Neumann over de 'racisten en lafaards' van Dutchbat
puike vergelijking, zegt weer iets over het niveauquote:Op zondag 22 mei 2016 14:03 schreef D1990 het volgende:
[..]
En tanks zijn onkwetsbaar? Die zijn onkwetsbaar tegen artillerie en RPG's?
Ik lees altijd een hoop smoesjes en uitzonderingsposities voor Dutchbat.
Ken je de film 300? Ik zie het al voor me als het 300 Nederlanders waren. Dan duurde de film zo'n kwartier, de eerste 10 minuten is het proloog en in de laatste vijf minuten arriveren de soldaten bij het slagveld. En zeggen de soldaten tegen koning Leonidas "maar meneeeer, wij hebben geen boogschutters en cavalerie en zij hebben zoveel man. Ik wil naar huis, meneeeeer Leonidas. Alsjeblieft, meneeeerrr." en vervolgens gooien de moedige Hollandse soldaten hun uitrusting en wapens neer en rennen terug naar huis.
quote:Op zondag 22 mei 2016 14:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
puike vergelijking, zegt weer iets over het niveau
TS is gefrustreerd omdat hij het nooit tot militair heeft kunnen schoppen... Dan maar zaniken over hoe kut het Nederlandse leger wel niet is. Om vervolgens op blz 2 te beginnen over een revolutie ofzo.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:34 schreef Shlongshekelstein het volgende:
Echt niveautje aardappel weer dit.
Hoogtepunt (of dieptepunt, het is maar hoe je het bekijkt) vond ik toch wel de, door TS gemaakte vergelijking tussen DUTCHBAT en de film 300.
Kun je je ook nog herinerren hoe de film 300 afliep?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:03 schreef D1990 het volgende:
[..]
En tanks zijn onkwetsbaar? Die zijn onkwetsbaar tegen artillerie en RPG's?
Ik lees altijd een hoop smoesjes en uitzonderingsposities voor Dutchbat.
Ken je de film 300? Ik zie het al voor me als het 300 Nederlanders waren. Dan duurde de film zo'n kwartier, de eerste 10 minuten is het proloog en in de laatste vijf minuten arriveren de soldaten bij het slagveld. En zeggen de soldaten tegen koning Leonidas "maar meneeeer, wij hebben geen boogschutters en cavalerie en zij hebben zoveel man. Ik wil naar huis, meneeeeer Leonidas. Alsjeblieft, meneeeerrr." en vervolgens gooien de moedige Hollandse soldaten hun uitrusting en wapens neer en rennen terug naar huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In welke zin...?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zelfs een Jacometti was beter geweest dan Karremans.
+1quote:Op zondag 22 mei 2016 15:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
In welke zin...?
Welk nut had het gehad als alle nederlandse blauwhelmen 'met de blanke Klewang' op de zwarbewapende servische tanks gerend waren en een-voor-een netjes neergemaaid en gedood?
een symbool of zoiets? Vind je er iets 'eerbaars' in dat we die blauwhelmen in Srebrenica daar heengestuurd zouden hebben met nauwelijks enige bewpaening, om ze vervolgens zichzelf in een zelfmoord missie zich te laten doodschieten?
Imho gaat het niet om 'helden'... die jongens van dutchbat hebben daar ook nooit een kans gehad en ook lag het niet aan de officieren die niet 'moedig' genoeg waren...
de bron van het falen lag al in het ongekend beperkte mandaat en de afwezige bewapening van de troepen daar, die daar eigenlijk als 'sitting ducks' zaten en helemaal niks konden doen... niet tegen de serviers maar voorheen ook niet tegen de moslim-milities (die uiteindelijk degenen waren die een nederlandse soldaat doodschoten)
Het is juist heel erg toegedekt, waarbij de eigen handelingsvrijheid wordt ontkend.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:15 schreef danos het volgende:
Wat verwacht TS nu eigenlijk? Dat de kliek van betrokken politici en soldaten wordt opgesloten? Deze zaak is een zeer zwarte bladzijde in de NL militaire geschiedenis, is al uit ten treure onderzocht en geannalyseerd.
Meeste van de betrokkenen leven ook nog iedere dag met dit trauma, een kabinet is gevallen, verantwoordelijkheid is erkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |