quote:FC Twente gaat in beroep tegen het voornemen van de licentiecommissie op de club te laten degraderen naar de Jupiler League.
FC Twente legt zich niet neer bij de sanctie van de KNVB. De club moest gisteren de licentie inleveren van de licentiecommissie. De club kreeg vervolgens een nieuwe licentie van de Jupiler League. Twente gaat daartegen in beroep.
quote:Als FC Twente besluit om de straf van de licentiecommissie bij de rechter aan te vechten neemt het mogelijk een groot risico. Dat is de inschatting van hoogleraar sport en recht Marjan Olfers van de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Het intrekken van de oude licentie is volgens haar te verantwoorden, maar aan de nieuwe licentie lijken zoveel haken en ogen te zitten dat die mogelijk niet rechtsgeldig is. Dat betekent dat de club na een gang naar de rechter dus helemaal zonder licentie kan komen te staan. "Als dat gebeurt ben je als club out of order", zegt Olfers veelzeggend.
Geen aanvaarding
Volgens Olfers is het de vraag of er juridisch sprake is van een overeenkomst, die vereist is voor de nieuwe licentie. "Voor een overeenkomst moet sprake zijn van aanbod en aanvaarding. Maar volgens mij heeft FC Twente nooit aangegeven wel in de Jupiler League te willen spelen. Deze manier waarop de licentiecommissie de eigen regels interpreteert vind ik dan ook creatief met kurk."
De hoogleraar noemt het 'vooral heel erg triest' dat FC Twente volgens de licentiecommissie moet degraderen. "De problemen rond het wanbeleid zijn al zo lang bekend, waarom is er dan niet eerder duidelijkheid gegeven? In Twente is bovendien ruimte voor deze club, die met een grote achterban echt kapitaalkrachtig kan zijn."
Weinig, moest naar de bieb vandaag toen moest ie wel even aanquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een broekje aan eigenlijk?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een broekje aan eigenlijk?
Je kunt je afvragen of ze nog te redden zijn in de JL natuurlijkquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:18 schreef Breekfast het volgende:
Behoorlijk risico wat Twente hier aan gaat.
De vraag is of Twente de JPL financieel overleeft. Indien ze dat nu al weten, is dit de laatste optie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:18 schreef Breekfast het volgende:
Behoorlijk risico wat Twente hier aan gaat.
Dit zegt alles.twitter:deBankzitter twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:25:22Twente gaat in beroep omdat club in Jupiler league failliet gaat, zo laten bestuurders weten reageer retweet
Enige logische verklaring ook om zo'n gok te nemen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dit zegt alles.twitter:deBankzitter twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:25:22Twente gaat in beroep omdat club in Jupiler league failliet gaat, zo laten bestuurders weten reageer retweet
Dat maakt het logisch inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dan is in hoger beroep gaan logisch inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is dat jouw konijn in je UI?quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan is in hoger beroep gaan logisch inderdaad.
Twente is fucked.
Overigens wel handig om dit zo te brengen door FC Twente, mogelijk heeft dat invloed op de besluitvorming, of komen er krachten los in die regio om toch nog tot een gekunstelde oplossing te komen om FC Twente van een faillissement te redden.
Een faillissement gun ik Twente overigens ook niet. Al zou ik een degradatie een volkomen gepaste straf vinden.
Punt is dat niemand het had voorzien. De KNVB niet met haar halfbakken reglement en Twente ook niet. Toch vind ik het raar. Je zit dik in de shit, ik zou dan ook hier al scenarios voor klaar hebben liggen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan is in hoger beroep gaan logisch inderdaad.
Twente is fucked.
Overigens wel handig om dit zo te brengen door FC Twente, mogelijk heeft dat invloed op de besluitvorming, of komen er krachten los in die regio om toch nog tot een gekunstelde oplossing te komen om FC Twente van een faillissement te redden.
Een faillissement gun ik Twente overigens ook niet. Al zou ik een degradatie een volkomen gepaste straf vinden.
Dat issie al 14 jaar niet meer.quote:
Nee, en daarom is ons w2 ook redelijk boosquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
Zou de KNVB wel een scenario hebben kenbaar hebben gemaakt aan de clubs in de playoffs indien Twente in hoger beroep zou gaan?.
God, hoe meer ik erover nadenk, hoe kansloos het is om dit gister allemaal openbaar te maken
#ripquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat issie al 14 jaar niet meer.
Ben toe aan een nieuwe UI.
De KNVB, voor al uw moeilijke keuzes. Zou ARAG de KNVB hier bij ondersteund hebben? Slechte PR danquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
Zou de KNVB wel een scenario hebben kenbaar hebben gemaakt aan de clubs in de playoffs indien Twente in hoger beroep zou gaan?.
God, hoe meer ik erover nadenk, hoe kansloos het is om dit gister allemaal openbaar te maken
En terecht! Je gaat vanavond toch even wat anders die wedstrijd in, hoe je het ook wend of keert. Stel nou dat Twente dat hoger beroep wint, en Willem II verliest. Genot in de rechtszaal.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee, en daarom is ons w2 ook redelijk boos
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En terecht! Je gaat vanavond toch even wat anders die wedstrijd in,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:42 schreef Tagliano het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Oke. Wist niet dat ze al speelden
![]()
Want? W2 moet niet zo zeiken. Gewoon winnen. Lijken ze ook te doenquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee, en daarom is ons w2 ook redelijk boos
Die ploegen moeten gewoon hun best doen, net als anders.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
twitter:twentefans twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:43:03Jacobs licht besluit toe: ''FC Twente heeft voldaan aan alle voorwaarden'' https://t.co/hwOe6pi8X4 #FCTwente https://t.co/rjMswDBky0 reageer retweet
Nogal makkelijk gezegd natuurlijk, maar in principe heb je gelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die ploegen moeten gewoon hun best doen, net als anders.
Ja aan alle voorwaarden gebaseerd op onvolledige informatie vanuit FCT.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:46 schreef Shadowkid053 het volgende:
twitter:twentefans twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:43:03Jacobs licht besluit toe: ''FC Twente heeft voldaan aan alle voorwaarden'' https://t.co/hwOe6pi8X4 #FCTwente https://t.co/rjMswDBky0 reageer retweet
Best aardige punten van Jacobs.quote:FC Twente gaat het voorstel van de licentiecommissie aanvechten. De Tukkers raken de licentie voor het spelen in de Eredivisie kwijt en dat laat het niet zomaar gebeuren. Interim-directeur Onno Jacobs heeft het besluit toegelicht.
“Zoals ik gistermiddag al aangaf zijn wij verbijsterd door het voorgenomen besluit dat zou betekenen dat FC Twente degradeert naar de Jupiler League”, zo laat de bestuurder op de officiële website weten. “Met deze variant hebben wij op geen enkele wijze rekening kunnen houden, omdat het licentiereglement hier eenvoudigweg niet in voorziet. Bovendien stelt de licentiecommissie zelf in haar motivering vast dat FC Twente inmiddels heeft voldaan aan alle voorwaarden die de commissie eerder heeft gesteld ter voorkoming van “definitieve intrekking van de licentie van FC Twente”."
“Vervolgens komt dezelfde commissie tot de conclusie dat daarna nog nieuwe misstanden bekend zijn geworden. Maar het was nu juist de opdracht aan het ‘nieuwe’ FC Twente om volledig schoon schip te maken ten aanzien van het verleden. Vandaar ook de diepgaande onderzoeken. Voor alle duidelijkheid: het ‘nieuwe’ FC Twente heeft in alle opzichten volledig meegewerkt aan het op tafel krijgen van alle relevante feiten. Als gevolg daarvan hebben alle betrokken ex-bestuurders inmiddels het veld moeten ruimen. Desondanks wordt FC Twente, door de opbrengst van juist die medewerking, nu alsnog geconfronteerd met deze nieuwe, zeer verstrekkende sanctie”, aldus Jacobs.
Ik ook, en ja, het is een laatste strohalm betoog, maar het klinkt best logisch allemaal.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Laatste-strohalm-betoog. Ben benieuwd naar de komende weken..
Beroepscommissie Licentiezaken. En het is een regulier beroep.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:49 schreef Breekfast het volgende:
Welk orgaan beslist er trouwens in hoger beroep?
Jacobs heeft natuurlijk wel een punt dat, sinds zijn komst in januari 2016, aan alle voorwaarden is voldaan.quote:
Ja, ik ken de hele tijdlijn niet uit mijn hoofd, maar; waarom in dec. 2015 diepgaande onderzoeken instellen en alle voorwaarden stellen die er zijn gesteld, maar dan niet verwachten dat er nog wat lijken uit de kast komen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jacobs heeft natuurlijk wel een punt dat, sinds zijn komst in januari 2016, aan alle voorwaarden is voldaan.
Punt is juist dat er in december 2015 nog wat zaken aan het licht zijn gekomen die niet waren gemeld. Dat heeft - schijnbaar - tijd gekost om uit te zoeken, en op basis daarvan is alsnog de licentie ingetrokken.
Dan komt dat intrekken van die licentie wel op een uiterst ongelukkig moment, maar ermee laten wegkomen kunnen ze ook niet maken tegenover alle andere clubs.
Nou ja, om deze vergelijking door te trekken: als hij dan alsnog coke gebruikt straf je hem dan ook, anders leert hij het zeker nietquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik ken de hele tijdlijn niet uit mijn hoofd, maar; waarom in dec. 2015 diepgaande onderzoeken instellen en alle voorwaarden stellen die er zijn gesteld, maar dan niet verwachten dat er nog wat lijken uit de kast komen.
Alsof je een verslaafde een drugstest laat doen en vervolgens verbaast zijn dat ie coke heeft gebruikt.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:42 schreef Tagliano het volgende:
[..]Voor NAC veranderde er niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Het ging toch ook om hoe W2 die wedstrijd in zou gaan of vergis ik mij?quote:
Binnen FC Twente waren ze al op de hoogte dat er nog meer lijken waren, dat hebben ze verzwegen. Ze hebben toen de voorwaardelijke intrekking geaccepteerd en nog een vergaderingetje over Tadic gehad zonder de licentiecommissie in te lichten. Je zegt dus dat je het niet meer doet, ondertekend een akkoord en doet het toch. FC Twente wordt gewoon nog een laatste maal genaaid door de oud bestuurders.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik ken de hele tijdlijn niet uit mijn hoofd, maar; waarom in dec. 2015 diepgaande onderzoeken instellen en alle voorwaarden stellen die er zijn gesteld, maar dan niet verwachten dat er nog wat lijken uit de kast komen.
Alsof je een verslaafde een drugstest laat doen en vervolgens verbaast zijn dat ie coke heeft gebruikt.
Dat is waar. Maar dan had de licentie commissie gewoon toen al de stekker eruit moeten trekken wat mij betreft.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:56 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Nou ja, om deze vergelijking door te trekken: als hij dan alsnog coke gebruikt straf je hem dan ook, anders leert hij het zeker niet
Ik las hem verkeerd ja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:57 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het ging toch ook om hoe W2 die wedstrijd in zou gaan of vergis ik mij?
Is dat zo ja?quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:59 schreef Tweek het volgende:
[..]
Binnen FC Twente waren ze al op de hoogte dat er nog meer lijken waren, dat hebben ze verzwegen. Ze hebben toen de voorwaardelijke intrekking geaccepteerd en nog een vergaderingetje over Tadic gehad zonder de licentiecommissie in te lichten. Je zegt dus dat je het niet meer doet, ondertekend een akkoord en doet het toch. FC Twente wordt gewoon nog een laatste maal genaaid door de oud bestuurders.
Jammer voor de mensen die nu het schip aan het rechten waren.
Licentiecommissie is daarna pas achter deze feiten gekomen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dan had de licentie commissie gewoon toen al de stekker eruit moeten trekken wat mij betreft.
Daar valt best wat voor te zeggen ja, geen idee of dat dan kan verderquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dan had de licentie commissie gewoon toen al de stekker eruit moeten trekken wat mij betreft.
Dat geeft de licentiecommissie vrij stellig aan. Dus ben benieuwd hoe ze dat gaan bewijzen.quote:
Ah oke. Word in elk geval interessant hoe en wat er allemaal naar voren komt bij die rechtszaak. Genot.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat geeft de licentiecommissie vrij stellig aan. Dus ben benieuwd hoe ze dat gaan bewijzen.
Echter waren dat zaken waar FCT van op de hoogte was en zelf niet mee naar voren zijn gekomen. Dat was volgens mij het voornaamste knelpunt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja rechtszaak, het is de beroepscommissie van de KNVB zelf he, geen rechter.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah oke. Word in elk geval interessant hoe en wat er allemaal naar voren komt bij die rechtszaak. Genot.
Ja klopt, dat bedoel ikquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:07 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Echter waren dat zaken waar FCT van op de hoogte was en zelf niet mee naar voren zijn gekomen. Dat was volgens mij het voornaamste knelpunt.
[..]
Nouja rechtszaak, het is de beroepscommissie van de KNVB zelf he, geen rechter.
Genot!quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja klopt, dat bedoel ik.
Hoe dan ook: interessante zaak!
Ondertussen heeft deze man zo vaak het woord genot gebruikt dat hij inmiddels is klaargekomen.quote:
Belangrijkste is om te weten wanneer ze achter het Tadic gebeuren zijn gekomen. Als dat in Januari/Maart was kan je je afvragen waarom ze toen niet uit de competitie gehaald zijn en waarom de beslissing over 8 Mei is geheveld.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah oke. Word in elk geval interessant hoe en wat er allemaal naar voren komt bij die rechtszaak. Genot.
Kan Twente hangende het onderzoek en het beroep wel uitkomen in het betaald voetbal? Zou ook wel weer krankzinnig zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dat Tadic verhaal het verhaal van Footballleaks was dan was dat al in november 2015 als ik dit artikel lees: http://www.tubantia.nl/sp(...)castaignos-1.5473102quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:09 schreef Tweek het volgende:
[..]
Belangrijkste is om te weten wanneer ze achter het Tadic gebeuren zijn gekomen. Als dat in Januari/Maart was kan je je afvragen waarom ze toen niet uit de competitie gehaald zijn en waarom de beslissing over 8 Mei is geheveld.
Dat zou je als argumentatie kunnen gebruiken dat de licentiecommissie nooit de intentie had om de licentie in te trekken of de club te laten degraderen, in tegenstelling tot wat ze in rapport aangeven. Misschien dat je erop zo'n manier met een boete af komt. Maar dat lijkt me heel sterk.
Nee het ging over Corono en Engelaar. Tadic was idd bekend.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dat Tadic verhaal het verhaal van Footballleaks was dan was dat al in november 2015 als ik dit artikel lees: http://www.tubantia.nl/sp(...)castaignos-1.5473102
Goede en interessante vraag.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kan Twente hangende het onderzoek en het beroep wel uitkomen in het betaald voetbal? Zou ook wel weer krankzinnig zijn.
Ah oke. Dat van Corona kwam geloof in maart 2016 in de publiciteit als ik een beetje Google. Maar commissie stelt dus dat ze bij Twente al in december hier van op de hoogte waren.. interessant.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee het ging over Corono en Engelaar. Tadic was idd bekend.
Maar, wat als, en dan ook echt ALS, Twente gelijk krijgt, in de Eredivisie kan blijven en een boete moet betalen. Hoe serieus kunnen we de KNVB dan nog nemen? Moet Bertje dan weg? Moet de KNVB dan schoon schip maken? Dit wordt echt dé soap van 2k16.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goede en interessante vraag.
Ik krijg steeds meer het idee dat de licentie commissie/KNVB zich echt heel hard in de vingers heeft gesneden. Licentie afnemen en einde verhaal was echt een betere optie geweest.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:13 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:De licentiecommissie staat thans voor de vraag wat de gevolgen voor FC Twente moeten
zijn van de na 15 december 2015 nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties
Tadic, Corona en Engelaar. Zoals hiervoor opgemerkt is ook in die – op 15 december
2015 voor de licentiecommissie nog onbekende – kwesties sprake geweest van
opzettelijke en doelbewuste misleiding van de licentiecommissie door FC Twente.
Eveneens is hiervoor opgemerkt dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen
FC Twente al bekend was bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het
overleg op 10 december 2015 slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een
uitspraak is gedaan (‘mogelijk meer onregelmatigheden’). De licentiecommissie rekent
FC Twente ook zwaar aan dat functionarissen van FC Twente nog op 30 december 2015
een bespreking voerden over de kwestie Tadic, terwijl de licentiecommissie op dat
moment in het ongewisse was over deze kwestie.
Corono? Waar heeft die gespeeld danquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Goede taakomschrijving wel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:19 schreef Morendo het volgende:
De Technisch Directeur van Twente moet nu spelers gaan scouten die enthousiast zijn over een middenmoter in de Eredivisie maar ook kunnen leven met amateurvoetbal.
Dat lijkt mij wel heel sterk. Voornamelijk omdat de licentiecommissie gewoon onafhankelijk is. Hooguit, maar zelfs dat lijkt mij sterk, gebeurt er binnen die commissie wat.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:15 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Maar, wat als, en dan ook echt ALS, Twente gelijk krijgt, in de Eredivisie kan blijven en een boete moet betalen. Hoe serieus kunnen we de KNVB dan nog nemen? Moet Bertje dan weg? Moet de KNVB dan schoon schip maken? Dit wordt echt dé soap van 2k16.
Dat vraag ik me ook af, aangezien FC Twente de afgelopen +/-10 jaar niet bepaald onderaan heeft meegedraaid.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:20 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af of de spelers in hun contracten ook een zogenaamde eerste divisie optie hebben, clubs die vaak onderaan bungelen hebben vaak zo een optie dat spelers een lager salaris krijgen mocht men degraderen
Er zal in elk geval geen club zich melden voor Ziyech tot de zaak behandeld is. Of flink betalen of voor niets op te halen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, aangezien FC Twente de afgelopen +/-10 jaar niet bepaald onderaan heeft meegedraaid.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:19 schreef Morendo het volgende:
De Technisch Directeur van Twente moet nu spelers gaan scouten die enthousiast zijn over een middenmoter in de Eredivisie maar ook kunnen leven met amateurvoetbal.
Twente heeft dit niet volgens de ingewijden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, aangezien FC Twente de afgelopen +/-10 jaar niet bepaald onderaan heeft meegedraaid.
Dus "topsalarissen" blijven betalen (wat verdient een grootverdiener bij FCT eigenlijk?) en teruggezet worden naar de JL. Het zit ze niet mee in Enschede.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:22 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Twente heeft dit niet volgens de ingewijden.
quote:Football Leaks heeft FC Twente mogelijk verder in de problemen gebracht. Het contract van Corona is uitgelekt en daaruit blijkt dat manager Matias Bunge tot op zekere hoogte invloed had op het transferbeleid van FC Twente. De club uit Enschede nam Corona in de zomer van 2013 voor ongeveer 3,5 miljoen euro over van het Mexicaanse CF Monterrey. Uit de documenten van Football Leaks blijkt dat een maand later investeerders rond manager Bunge drie miljoen dollar betaalden in ruil voor 60 procent van de transferrechten van Corona.
Corona werd afgelopen zomer door FC Twente aan FC Porto verkocht voor 10,5 miljoen euro. Zestig procent ging naar de investeerders rond Bunge en nog eens tien procent ging naar de Grupo Comerzializador Conlave. Dat FC Twente slechts recht had op dertig procent van de transfersom was in een eerder stadium al bekend geworden. Het is echter nog de vraag of de constructie ook is gemeld bij de FIFA en KNVB. Als dat niet het geval is, dan heeft FC Twente opnieuw een probleem. Op dat moment was 'third party owership' nog niet verboden, maar als FC Twente wederom informatie heeft achtergehouden kan het alsnog in de problemen komen.
Volgens de regels van de FIFA en KNVB mag een 'third party' geen enkele invloed hebben op het beleid van een club, maar het lijkt er sterk op dat dat toch het geval is bij de transfer van Corona. De transferwaarde van Corona werd op dertig miljoen dollar gesteld. Bij een bod van minder dan twintig miljoen dollar mocht de speler enkel verkocht worden met schriftelijke toestemming van Bunge. Als FC Twente het bod toch zou accepteren, dan kreeg FC Twente te maken met een boeteclausule.
Wanneer is dit naar buiten gebracht? Hier is Twente toch al voor bestraft?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:24 schreef Scrummie het volgende:
Dit is het bericht over Corona trouwens:
[..]
http://www.elfvoetbal.nl/(...)weer-in-de-problemenquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wanneer is dit naar buiten gebracht? Hier is Twente toch al voor bestraft?
Ik vind het juridisch vooral erg interessantquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:25 schreef Seam het volgende:
Gaat genieten worden als hun licentie wordt afgenomen
Dus voor de beruchte mei-deadline.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
http://www.elfvoetbal.nl/(...)weer-in-de-problemen
30 maart 2016.
De beste man kent wel zijn prioriteiten, je club hangt aan een zijde draadje, en dan ga je er vanuit dat andere het wel melden, bovendien gaat het om gevoelige kwestie, kortom lijkt me bullshit dat hij er niets van wist, en zelfs als dat niet zo was, dan is hij even goed bestuurlijk verantwoordelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:32 schreef Tweek het volgende:
http://www.tubantia.nl/sp(...)usan-tadic-1.5731416
Dit lijkt me trouwens het gene waarom FC Twente nu ze licentie verliest. Het is in januari pas gemeld, terwijl de KNVB er dus is achter gekomen is dat functionarissen binnen FC Twente hiervan op de hoogte waren voor 15 december. De vraag is dan wanneer is de KNVB erachter gekomen dat mensen binnen FC Twente ervan op de hoogte waren.
Ik neem aan dat je als FC Twente supporter begrijpt dat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:36 schreef Ties02 het volgende:
Nou als je dit topic leest hoeft die procedure helemaal niet meer gevoerd te worden
Bedankt he boys
En het ook nog eens proberen te verhullen met nepfacturen...quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
De beste man kent wel zijn prioriteiten, je club hangt aan een zijde draadje, en dan ga je er vanuit dat andere het wel melden, bovendien gaat het om gevoelige kwestie, kortom lijkt me bullshit dat hij er niets van wist, en zelfs als dat niet zo was, dan is hij even goed bestuurlijk verantwoordelijk.
Ja dat stel ik niet ter twijfel hoorquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je als FC Twente supporter begrijpt dat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen?
Dat lijkt me dan ook dé reden dat de licentiecommissie de licentie in heeft getrokken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En het ook nog eens proberen te verhullen met nepfacturen...
Die Van den Belt is ook een zak hooi zeg. Had er gelijk een ervaren accountant en advocaat op gezet in plaats van iemand binnen het voetbalwereldje. Maar zulke mensen vallen natuurlijk niet te manipuleren door types als ome Joop.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:32 schreef Tweek het volgende:
Dit lijkt me trouwens het gene waarom FC Twente nu ze licentie verliest. Het is in januari pas gemeld, terwijl de KNVB er dus is achter gekomen is dat functionarissen binnen FC Twente hiervan op de hoogte waren voor 15 december. De vraag is dan wanneer is de KNVB erachter gekomen dat mensen binnen FC Twente ervan op de hoogte waren.
Kreeg er ook nog een burnout van de stakkerquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die Van den Belt is ook een zak hooi zeg. Had er gelijk een ervaren accountant en advocaat op gezet in plaats van iemand binnen het voetbalwereldje. Maar zulke mensen vallen natuurlijk niet te manipuleren door types als ome Joop.
Nogal voorbarig lijkt me. Ik kan mij niet voorstellen dat ze al met alle schuldeisers onderhandeld hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Enige logische verklaring ook om zo'n gok te nemen.
hij is te snelquote:
Die kennen gretig aftrek. Net als onze puntjes dit seizoen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:48 schreef Ties02 het volgende:
Met de seizoenskaarten gaat het wel lekker volgens mij
Hij heeft gewoon meerdere strafbare feiten gepleegd. Zal wel bang zijn voor het OM en private claims door de nieuwe bestuurders van Twente.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Kreeg er ook nog een burnout van de stakker
Die vraag is inderdaad zeer relevant. Want als de licentie commissie hier al langer van op de hoogte was, waarom dan niet op dat moment al de licentie intrekken en FC Twente laten degraderen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:32 schreef Tweek het volgende:
Hmm, zou zomaar kunnen dat ze gewacht hebben omdat de impact op de competitie anders te groot zou zijn. Vervolgens een tussenweg vinden in de hoop dat FCT niet in beroep durft te gaan en alles zo met een sisser afloopt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die vraag is inderdaad zeer relevant. Want als de licentie commissie hier al langer van op de hoogte was, waarom dan niet op dat moment al de licentie intrekken en FC Twente laten degraderen?
Op die manier zou ik zelfs, als ik Ajax was, er een zaak van maken. Niet om het kampioenschap, maar om die CL miljoenen.
Degradatie is natuurlijk nauwelijks een middenweg te noemen. Het breekt de licentiecommissie op dat er blijkbaar slechts twee smaken zijn qua sancties: een boete van minder dan 50k of intrekking licentie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:14 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hmm, zou zomaar kunnen dat ze gewacht hebben omdat de impact op de competitie anders te groot zou zijn. Vervolgens een tussenweg vinden in de hoop dat FCT niet in beroep durft te gaan en alles zo met een sisser afloopt.
Mooi niet dus!
The plot thickens...
Waarbij het ene te licht en het ander te zwaar is.. Dat ze FC Twente direct weer een licentie geven zegt genoeg.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Degradatie is natuurlijk nauwelijks een middenweg te noemen. Het breekt de licentiecommissie op dat er blijkbaar slechts twee smaken zijn qua sancties: een boete van minder dan 50k of intrekking licentie.
Ik weet niet welke afspraken Twente heeft met de gemeente Enschede, sponsors en spelers. Ik sluit niet uit dat ze plotseling een gat in de begroting moeten dichten van heel veel miljoen. En dat de gemeente geen zin heeft om de barmhartige bankier te spelen. De facto is dat dan al het einde. Ik weet alleen niet hoe sterk hun zaak is in hoger beroep.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waarbij het ene te licht en het ander te zwaar is.. Dat ze FC Twente direct weer een licentie geven zegt genoeg.
Dat Twente nu die nieuwe licentie toch niet wil.. Heel apart.
2 opties, of ze hopen er met een boete vanaf te komen, maar hoe reëel en rechtvaardig is dat?quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waarbij het ene te licht en het ander te zwaar is.. Dat ze FC Twente direct weer een licentie geven zegt genoeg.
Dat Twente nu die nieuwe licentie toch niet wil.. Heel apart.
Maar dan zouden ze nog steeds max. kunnen instromen in de JL, misschien zelfs dat niet maar zeker niet volgend jaar al. Wat willen ze dan in de tussentijd gaan doen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
2 opties, of ze hopen er met een boete vanaf te komen, maar hoe reëel en rechtvaardig is dat?
Of FC Twente stuurt bewust aan op het intrekken van de licentie zonder het verstrekken van een nieuwe licentie zodat ze zich wellicht failliet kunnen laten verklaren, afspraken maken over de restschuld en wellicht een doorstart maken nadat ze zelf een nieuwe licentie hebben aangevraagd.
als ze failliet gaan kunnen ze in de 6e klasse beginnen, bij intrekking van licentie zakken ze terug naar het hoogste amateurniveau als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
2 opties, of ze hopen er met een boete vanaf te komen, maar hoe reëel en rechtvaardig is dat?
Of FC Twente stuurt bewust aan op het intrekken van de licentie zonder het verstrekken van een nieuwe licentie zodat ze zich wellicht failliet kunnen laten verklaren, afspraken maken over de restschuld en wellicht een doorstart maken nadat ze zelf een nieuwe licentie hebben aangevraagd.
alleen al doordat ze wegzakken op de TV-geldladder hebben ze 4 miljoen minderquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik weet niet welke afspraken Twente heeft met de gemeente Enschede, sponsors en spelers. Ik sluit niet uit dat ze plotseling een gat in de begroting moeten dichten van heel veel miljoen. En dat de gemeente geen zin heeft om de barmhartige bankier te spelen. De facto is dat dan al het einde. Ik weet alleen niet hoe sterk hun zaak is in hoger beroep.
Tijd genoeg om orde op zaken te stellen in dat geval.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze nog steeds max. kunnen instromen in de JL, misschien zelfs dat niet maar zeker niet volgend jaar al. Wat willen ze dan in de tussentijd gaan doen?
Dus een faillissement kunnen ze sportief gezien beter voorkomen (financieel gezien zou het misschien een creatieve manier kunnen zijn om van een groot deel van de schulden af te komen).quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als ze failliet gaan kunnen ze in de 6e klasse beginnen, bij intrekking van licentie zakken ze terug naar het hoogste amateurniveau als ik me niet vergis.
Zou wel niet meer dan rechtvaardig zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
alleen al doordat ze wegzakken op de TV-geldladder hebben ze 4 miljoen minder
inderdaad, anders krijg je scenario RBC die nu in de 4e klasse 2e zijn geworden en vanuit de 6e zijn gekomenquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus een faillissement kunnen ze sportief gezien beter voorkomen (financieel gezien zou het misschien een creatieve manier kunnen zijn om van een groot deel van de schulden af te komen).
Wie gaat er nog geld in zo'n zwendelarenclub steken dan? De gemeente? Lekkere besteding van gemeenschapsgeld.... Banken? Tegen 70% rente per jaar misschien.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus een faillissement kunnen ze sportief gezien beter voorkomen (financieel gezien zou het misschien een creatieve manier kunnen zijn om van een groot deel van de schulden af te komen).
FC Twente heeft andere eredivisieclubs eerder dit jaar financieel moeten compenseren. Ik heb geen benul van de bedragen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zou wel niet meer dan rechtvaardig zijn.
Door het bedenkelijke handelen van FC Twente zijn andere clubs in de Eredivisie ook miljoenen misgelopen dus zo'n straf voor FC Twente lijkt me wel proportioneel.
Je bedoelt vorige week? http://www.vi.nl/nieuws/t(...)pensatieregeling.htmquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
FC Twente heeft andere eredivisieclubs eerder dit jaar financieel moeten compenseren. Ik heb geen benul van de bedragen.
Maar ik begrijp nu nog niet wat er afgelopen maanden veranderd is waarom de licentie nu ingetrokken is in plaats van een paar maanden geleden. De KNVB gaat nog een flinke tik krijgen van dit hele gebeuren, dat is neit meer te voorkomen
Ow is dat vorige week?! Ik had een chronlogisch overzicht gelezen in de Volkskrant en blijkbaar heb ik toen bedacht dat de compensatieregeling al maanden oud was...quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:29 schreef Tweek het volgende:
[..]
Je bedoelt vorige week? http://www.vi.nl/nieuws/t(...)pensatieregeling.htm
De KNVB is er achter gekomen dat er doelbewust informatie verzwegen is die voor 15 december bij de club bekend was. Daarmee hebben ze het akkoord over de voorwaardelijke intrekking overschreden. Waar weer de sanctie op staat licentie verliezen of een boete.
Achja. Beide uitkomsten zijn hetzelfde. Failliet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:44 schreef PSVCL het volgende:
Wat een kneuzen club , krijgen ze een nieuwe kans van de KNJB gaan ze alsnog in beroep
FC Twente hoopt er natuurlijk met alleen een boete en een ferme "FOEI!" vanaf te komen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Achja. Beide uitkomsten zijn hetzelfde. Failliet.
Het nieuwe eredivisieseizoen gewoon lekker uitstellen, wir schaffen dasquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Iemand enig idee op welke termijn het beroep kan plaatsvinden bij de KNVB?
Zal ergens in juni zijn neem ik aan? Later lijkt me buitengewoon onhandig in verband met de voorbereiding op komend seizoen.
Het is het enige kansje op een goede uitkomst blijkbaar. Die zou iedereen pakken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
FC Twente hoopt er natuurlijk met alleen een boete en een ferme "FOEI!" vanaf te komen.
Denk niet dat ze failliet gaan als ze JL moeten gaan spelenquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Achja. Beide uitkomsten zijn hetzelfde. Failliet.
Dat verklaren ze zelf wel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:55 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Denk niet dat ze failliet gaan als ze JL moeten gaan spelen
Wat zou jij een reële straf hebben gevonden, gesteld dat de commissie een vrije bevoegdheid had om een straf op te leggen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:51 schreef Ties02 het volgende:
Eigenlijk best wel lachwekkend dat de opties zijn of een boete van niks of licentie weg
Hoe ben je tot deze stelling gekomen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:55 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Denk niet dat ze failliet gaan als ze JL moeten gaan spelen
Boete, competitie starten met minpunten en een transferverbod ofzoquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat zou jij een reële straf hebben gevonden, gesteld dat de commissie een vrije bevoegdheid had om een straf op te leggen?
Nee de problemen met de transfer van Tadic zijn in januari naar buiten gebracht. Het punt dat dit bekend was voor 15 december bij de club en verzwegen was is één van de reden om de licentie in te nemen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow is dat vorige week?! Ik had een chronlogisch overzicht gelezen in de Volkskrant en blijkbaar heb ik toen bedacht dat de compensatieregeling al maanden oud was...
En ik dacht dat die verzwijging van FC Twente al een tijdje bekend was bij de KNVB (toch of doe ik het wederom?) maar het opnieuw inleveren van de stukken over 2014/2015 en de halfjaarcijfers 2015/2016 zal ook wel de nodige duidelijkheid hebben gegeven.
Die kale wil gewoon medelijden kweken , waarom zouden ze failliet gaan als ze komend seizoen een jaartje JL zouden moeten spelen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe ben je tot deze stelling gekomen?
Vinger in de mond en proberen te voelen waar de wind vandaan komt?
Een trommelverbod zou ik al tevreden mee zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat zou jij een reële straf hebben gevonden, gesteld dat de commissie een vrije bevoegdheid had om een straf op te leggen?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Een trommelverbod zou ik al tevreden mee zijn.
twitter:MerijnAAA twitterde op donderdag 19-05-2016 om 11:32:41Hahahaha prima één-tweetje (via FB)#fctwente https://t.co/NbX8cr8x9I reageer retweet
Dat is het niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:57 schreef cofox het volgende:
[..]
Dit is soort van vuurwerkramp maar dan in het kwadraat
Een flinke daling van de omzet? Twente kwam nu al met een omzet van 30 miljoen met een verlies van 6 miljoen terwijl 7 miljoen winst was begroot. Dat is gigantisch. Dus lagere omzet uit sponsoren, tv gelden en seizoenskaarthouders en de gemeente zou gek zijn als zij nog steeds voor die 32 miljoen garant wilden blijven staan. En dan vergeten we nog de andere schuldeisers, hun wereld zou er ook totaal anders uitzien met Twente in de JL ipv eredivisiequote:Op donderdag 19 mei 2016 21:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Die kale wil gewoon medelijden kweken , waarom zouden ze failliet gaan als ze komend seizoen een jaartje JL zouden moeten spelen?
Oh man veeg me opquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:02 schreef Tweek het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MerijnAAA twitterde op donderdag 19-05-2016 om 11:32:41Hahahaha prima één-tweetje (via FB)#fctwente https://t.co/NbX8cr8x9I reageer retweet
Maar de mogelijkheden die de KNVB nog heeft zijn bij lange na niet meer toereikend. De maximale boete is lachwekkend, de KNVB kan schijnbaar maximaal 9 (?) punten aftrekken, en dat is al gebeurd, en een transferverbod heeft Twente ook al.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Boete, competitie starten met minpunten en een transferverbod ofzo
Maar dan zou je toch verwachten dat de licentie toen (of een paar maanden later) ingetrokken zou worden?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:58 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee de problemen met de transfer van Tadic zijn in januari naar buiten gebracht. Het punt dat dit bekend was voor 15 december bij de club en verzwegen was is één van de reden om de licentie in te nemen.
De KNVB heeft tijd nodig gehad om die verzwegen zaken uit te zoeken en vast te leggen denk ik, en om het besluit juridisch dicht te timmeren, lijkt mij althans.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dan zou je toch verwachten dat de licentie toen (of een paar maanden later) ingetrokken zou worden?
De vraag is dus ook wanneer wist de KNVB dit. Als het voor 8 mei was kan Ajax prima zeggen dat zei eigenlijk kampioen zijn en nu 20 miljoen mislopen aan CL geld. Willem II had geen nacompetitie hoeven spelen en SC Cambuur weer wel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dan zou je toch verwachten dat de licentie toen (of een paar maanden later) ingetrokken zou worden?
Licentie verliezen =/= degradatiequote:Op donderdag 19 mei 2016 22:07 schreef Tweek het volgende:
[..]
De vraag is dus ook wanneer wist de KNVB dit. Als het voor 8 mei was kan Ajax prima zeggen dat zei eigenlijk kampioen zijn en nu 20 miljoen mislopen aan CL geld. Willem II had geen nacompetitie hoeven spelen en SC Cambuur weer wel.
Zoiets zal het wel zijn, hoop ik.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De KNVB heeft tijd nodig gehad om die verzwegen zaken uit te zoeken en vast te leggen denk ik, en om het besluit juridisch dicht te timmeren, lijkt mij althans.
Waar komt jouw haat vandaan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:07 schreef cofox het volgende:
[..]
Ze hebben kenker hard gelogen in de face van de KNVB nu gaan ze in bad standing eruit
Een boete voor Twente is als een Spa-fles van twee liter leeggieten in de Atlantische Oceaan. Puntenaftrek en transferverbod lijken realistischer.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Boete, competitie starten met minpunten en een transferverbod ofzo
Ach, genoeg mensen die beweren dat Ajax twee titels te weinig heeft door FC Twente.quote:
Ah je bent moslim, dat verklaart een hoopquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:12 schreef cofox het volgende:
[..]
In de koran staat dat liegen verboden is en je weet de koran heeft altijd gelijkdus dat hadden ze bij FC Tubantia ook moeten weten
Dat die Ajacieden het kampioenschap 2015/2016 nog willen claimen na het wanstaltelijke kutspel van heel het seizoen op drie wedstrijden naquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ach, genoeg mensen die beweren dat Ajax twee titels te weinig heeft door FC Twente.
Meer dan genoeg die 'm claimen hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat die Ajacieden het kampioenschap 2015/2016 nog willen claimen na het wanstaltelijke kutspel van heel het seizoen op drie wedstrijden na
en ik ben voor Ajax![]()
Maar FC Twente heeft toch al de maximale puntenaftrek gekregen? Meer puntenaftrek opleggen is volgens mij niet mogelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een boete voor Twente is als een Spa-fles van twee liter leeggieten in de Atlantische Oceaan. Puntenaftrek en transferverbod lijken realistischer.
We bespraken het hypothetische geval dat de commissie van alles als straf mocht gevenquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar FC Twente heeft toch al de maximale puntenaftrek gekregen? Meer puntenaftrek opleggen is volgens mij niet mogelijk.
Dacht dat de volgende stap dan ook weer licentie afpakken was. Met een nieuwe licentie hadden ze daar dan ook geen last meer van gehad. In principe zei de KNVB we sluiten het hoofdstuk van het oude bestuur af en beginnen met een schone lei onder een nieuwe licentie. Had je dus opnieuw weer 3 keer puntenaftrek kunnen krijgen, maar niet gelijk je licentie kwijt raken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar FC Twente heeft toch al de maximale puntenaftrek gekregen? Meer puntenaftrek opleggen is volgens mij niet mogelijk.
Mensen beweren ook dat PSV niet meer had bestaan als Eindhoven niet zo gul was.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ach, genoeg mensen die beweren dat Ajax twee titels te weinig heeft door FC Twente.
Dit klopt, maar Twente gaat er dus niet mee akkoord, wat inhoudt dat het nu gewoon einde oefening kan zijn, als de commissie dan besluit niet meteen een nieuwe licentie te verstrekken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:18 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dacht dat de volgende stap dan ook weer licentie afpakken was. Met een nieuwe licentie hadden ze daar dan ook geen last meer van gehad. In principe zei de KNVB we sluiten het hoofdstuk van het oude bestuur af en beginnen met een schone lei onder een nieuwe licentie. Had je dus opnieuw weer 3 keer puntenaftrek kunnen krijgen, maar niet gelijk je licentie kwijt raken.
Op die manier, zo kun je aangeven wat je zelf een gepaste straf zou vinden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
We bespraken het hypothetische geval dat de commissie van alles als straf mocht geven
Klopt, wordt beweerd. Mensen beweren van alles. Ik oordeel niet over de financiën van welke club dan ook, zolang de gegevens niet openbaar zijnquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Mensen beweren ook dat PSV niet meer had bestaan als Eindhoven niet zo gul was.
Clubs verzinnen allerlei constructies om het hoofd boven water te houden, sommige zijn terecht illegaal en sommige onterecht legaal.
Ik viel er halverwege in op radio 1 maar daar werd net de verbazing uitgesproken dat de gast (geen idee wie) vertelde dat maar drie BVO's groene cijfers hebben laten zien... Ik hoop dat dit neit waar isquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Mensen beweren ook dat PSV niet meer had bestaan als Eindhoven niet zo gul was.
Clubs verzinnen allerlei constructies om het hoofd boven water te houden, sommige zijn terecht illegaal en sommige onterecht legaal.
Klopt, hoorde ik ook. Ajax, PSV en MVV zouden de enige clubs zijn met zwarte cijfers.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik viel er halverwege in op radio 1 maar daar werd net de verbazing uitgesproken dat de gast (geen idee wie) vertelde dat maar drie BVO's groene cijfers hebben laten zien... Ik hoop dat dit neit waar is
Zeker omdat blijkbaar het gemiddelde salaris van een voetballer (alleen eredivisie) schijnbaar meer dan 20.000 per maand is ....![]()
Ze hadden gewoon die licentie voorgoed moeten afpakken. Had Twente daar tegen in beroep kunnen gaan maar was het wel helder geweest. Nu komen ze met zo'n halfbakken kutoplossing waardoor iedereen over de zeik isquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel zijn, hoop ik.
En uit de nieuw aangeleverde stukken van FC Twente zal ook wel officieel het wanbeleid blijken.
Dan vind ik het nog wel een beetje gek dat de beslissing niet al een paar weken eerder is gevallen maar de KNVB stond natuurlijk ook met de rug tegen de muur. Alleen de mogelijkheid tot twee soorten straffen (waarbij boete eigenlijk ook niet kon met het oog op oude BVOs waar de licentie van ingetrokken is) en ondertussen zou dat ook nog eens invloed hebben op de competitie 2015/2016, moeilijkmoeilijkmoeilijk, elke beslissing heeft grote consequenties
Ik denk dat Van Oostrum (of hoe die ook heet) op zoek is naar een oprotpremie en een nieuwe baanquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon die licentie voorgoed moeten afpakken. Had Twente daar tegen in beroep kunnen gaan maar was het wel helder geweest. Nu komen ze met zo'n halfbakken kutoplossing waardoor iedereen over de zeik is
Volgens mij ligt het gemiddelde van een eredisiespeler rond de 3 of 4 ton per jaar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik viel er halverwege in op radio 1 maar daar werd net de verbazing uitgesproken dat de gast (geen idee wie) vertelde dat maar drie BVO's groene cijfers hebben laten zien... Ik hoop dat dit neit waar is
Zeker omdat blijkbaar het gemiddelde salaris van een voetballer (alleen eredivisie) schijnbaar meer dan 20.000 per maand is ....![]()
Die staat er los van, aangezien de licentiecommissie een volledig onafhankelijk deel van de KNVB is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat Van Oostrum (of hoe die ook heet) op zoek is naar een oprotpremie en een nieuwe baan
Je proeft aan alles dat de KNVB eigenlijk van mening is dat dat de enig passende straf is. Maar dat durven ze niet aan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon die licentie voorgoed moeten afpakken. Had Twente daar tegen in beroep kunnen gaan maar was het wel helder geweest. Nu komen ze met zo'n halfbakken kutoplossing waardoor iedereen over de zeik is
Kunnen ze dit nog aanvechten?quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee, maar het zou te gek voor woorden zijnquote:
De kans is nihil dat ze het gaan doen, beetje opgekloptquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee, maar het zou te gek voor woorden zijn
Het is na de puntenaftrek en de boete(s) de enige mogelijke straf nog. Of niks meer doen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je proeft aan alles dat de KNVB eigenlijk van mening is dat dat de enig passende straf is. Maar dat durven ze niet aan.
Daarom komen ze met deze polderoplossing.
Lijkt mij ook hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De kans is nihil dat ze het gaan doen, beetje opgeklopt
Ben wel benieuwd welke clubs nog meer met Doyengod in zee zijn gegaan, als dat al waar isquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:31 schreef Moody het volgende:
Tuurlijk niet man
Laten ze dan ook ff de andere clubs doorlichten en kijken wie elkaar allemaal voor de gek houdt in de eredivisie.
Dat zullen ze nu vast gaan doen inderdaad. Was laatst op VI (geloof ik) al iets over dat er nog twee Eredivisieploegen met Doyen zaken hadden gedaan dacht ik.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:31 schreef Moody het volgende:
Tuurlijk niet man
Laten ze dan ook ff de andere clubs doorlichten en kijken wie elkaar allemaal voor de gek houdt in de eredivisie.
Ik las ergens dat Juventus ooit ergens twee landstitels moest inleveren. Hoe dan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee, maar het zou te gek voor woorden zijn
Als ze dat bij FCT al weten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd welke clubs nog meer met Doyengod in zee zijn gegaan, als dat al waar is
Hopelijk gooit FCT dat ook nog even op tafel tijdens de procedure zijdelings
Beetje een calimero-reactie. Alsof andere clubs overal mee wegkomen en de KNVB FC Twente extra hard aanpakt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:31 schreef Moody het volgende:
Tuurlijk niet man
Laten ze dan ook ff de andere clubs doorlichten en kijken wie elkaar allemaal voor de gek houden in de eredivisie.
Ik denk dat ze dat niet gaan doen, omdat er simpelweg te weinig manschappen voor zijn. Alleen als er een aanleiding is, gaan ze speuren. Clubs die goed geheimpjes kunnen bewaren zijn in hun voordeel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat zullen ze nu vast gaan doen inderdaad. Was laatst op VI (geloof ik) al iets over dat er nog twee Eredivisieploegen met Doyen zaken hadden gedaan dacht ik.
Waarom niet, als blijkt dat de KNVB FC Twente dit seizoen uit de competitie had moeten halen, maar dat bewust niet hebben gedaan om met deze constructie te komen? Lijkt me dat naast het mislopen van een titel, zekerheid van CL voetbal en het precedent dat het schept je prima in je recht staat om daar tegen in te gaan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De kans is nihil dat ze het gaan doen, beetje opgeklopt
quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:32 schreef Vasion het volgende:
[..]
Ik las ergens dat Juventus ooit ergens twee landstitels moest inleveren. Hoe dan?
quote:In 2004 werd Fabio Capello aangesteld als hoofdcoach. Hij won met Juventus twee titels maar de club moest die inleveren toen een schandaal, met in de hoofdrol sportief directeur Luciano Moggi, aan het licht kwam. Moggi bleek gedurende een aantal jaren een netwerk van invloedrijke personen te hebben opgebouwd, waardoor hij in staat was vrijwel elke wedstrijd in de Serie A te beïnvloeden. Het bestuur bestaande uit Moggi, Antonio Giraudo en Roberto Bettega, trad onmiddellijk af. Juventus werd teruggezet naar de Serie B. Het was de eerste keer dat Juventus zijn opwachting maakte in de tweede klasse, want het had nooit een sportieve degradatie meegemaakt. De landstitels die het won in 2005 en 2006 werden afgenomen.
Dat kon helemaal nietquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:34 schreef Tweek het volgende:
[..]
Waarom niet, als blijkt dat de KNVB FC Twente dit seizoen uit de competitie had moeten halen,
Onzin natuurlijk. Als Footballeaks de contracten niet had gelekt, had de KNVB ze niet in handen gehad. Kan me niet voorstellen dat de 17 andere clubs nooit een leugentje hebben verteld aan de KNVB.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Beetje een calimero-reactie. Alsof andere clubs overal mee wegkomen en de KNVB FC Twente extra hard aanpakt.
Maar alle clubs leggen verantwoording af aan de KNVB hoor, en ook daar wordt in de boeken gekeken als ze in categorie 1 of 2 staan. Maar geen van de clubs heeft zich tot nu toe schuldig gemaakt aan misleiding, tegenwerking, en achterhouden van informatie (zelfs nadat ze al straf of straf hebben gekregen).
Ik vraag me nog steeds af welke eikel steeds op hele toevallige momenten die shit heeft gelektquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Als Footballeaks de contracten niet had gelekt, had de KNVB ze niet in handen gehad. Kan me niet voorstellen dat de 17 andere clubs nooit een leugentje hebben verteld aan de KNVB.
Nou is er een verschil tussen "een leugentje" en het stelselmatig (positief) beïnvloeden van jaarcijfers/transferinkomsten, het voorliegen van de KNVB, het opzettelijk tegenwerken van de KNVB, achterhouden van (cruciale) informatie en het aangaan van verboden Doyenconstructies in meerdere transfers.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Als Footballeaks de contracten niet had gelekt, had de KNVB ze niet in handen gehad. Kan me niet voorstellen dat de 17 andere clubs nooit een leugentje hebben verteld aan de KNVB.
Wat dacht je van Munstergod en die kale die hebben het wel achter hun ellebogenquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af welke eikel steeds op hele toevallige momenten die shit heeft gelekt
'Slordigheden' aldus Derksen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nou is er een verschil tussen "een leugentje" en het stelselmatig (positief) beïnvloeden van jaarcijfers/transferinkomsten, het voorliegen van de KNVB, het opzettelijk tegenwerken van de KNVB, achterhouden van (cruciale) informatie en het aangaan van verboden Doyenconstructies in meerdere transfers.
Lijkt me sterk dat er meer clubs zijn die in die extreme mate de boel bedonderen zoals dat bij FC Twente is gebeurd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Was in een batch met meer clubs, niet alleen Twente dacht ik.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af welke eikel steeds op hele toevallige momenten die shit heeft gelekt
Valt alleen maar over te gissen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hmm alsnog opmerkelijk, al kan het natuurlijk ook een hack ofzo zijn geweest of gewoon slordigheid met documentenquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:43 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Was in een batch met meer clubs, niet alleen Twente dacht ik.
Ben het ook eens met een straf. Er zijn al meerdere straffen geweest die ervoor hebben gezorgd dat de club de komende 5 jaar amper uit de schulden kan komen en wellicht op eigen houtje al failliet was gegaan. Ik begrijp alleen deze laatste maatregel niet zo goed. Je dupeert op deze manier alleen het personeel, de fans, de nieuwe bestuurders die goed bezig waren, maar absoluut niet de 2 a 3 daders.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat er meer clubs zijn die in die extreme mate de boel bedonderen zoals dat bij FC Twente is gebeurd.
Ik vind het nogal misplaatst ook om te klagen over de KNVB, sterker nog; als het een kleinere club betrof had de KNVB allang de licentie ingetrokken.
Naast Joop en Aldo heb je natuurlijk ook nog te maken met een totaal falende RvC en een interne cultuur van bedriegen en sjoemelenquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben het ook eens met een straf. Er zijn al meerdere straffen geweest die ervoor hebben gezorgd dat de club de komende 5 jaar amper uit de schulden kan komen en wellicht op eigen houtje al failliet was gegaan. Ik begrijp alleen deze laatste maatregel niet zo goed. Je dupeert op deze manier alleen het personeel, de fans, de nieuwe bestuurders die goed bezig waren, maar absoluut niet de 2 a 3 daders.
Het is een soort mislukt salomonsoordeel maar toch ook een handreiking naar Twente: de KNVB had de licentie kunnen intrekken en zeggen: 'probeer het eens bij een andere sportbond'.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt mij voor de club. De betreffende verantwoordelijken voor de rechter slepen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben het ook eens met een straf. Er zijn al meerdere straffen geweest die ervoor hebben gezorgd dat de club de komende 5 jaar amper uit de schulden kan komen en wellicht op eigen houtje al failliet was gegaan. Ik begrijp alleen deze laatste maatregel niet zo goed. Je dupeert op deze manier alleen het personeel, de fans, de nieuwe bestuurders die goed bezig waren, maar absoluut niet de 2 a 3 daders.
Omdat je het niet kan maken het af te doen met een lullige boete. De KNVB realiseert zich ook wel dat de club kapot gemaakt is door een paar mensen in een paar jaar. Dat is waarom ze met deze straf kwamen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Klopt, de beleidsbepalers hebben er een zootje van gemaakt. Van Halst is niet voor niets de dans ontvlucht.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Naast Joop en Aldo heb je natuurlijk ook nog te maken met een totaal falende RvC
FC Twente heeft ná het akkoord nog geheime informatie achtergehouden over de transfer van Engelaar en Tadic... Dat kan de KNVB toch niet accepteren.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Klopt, de beleidsbepalers hebben er een zootje van gemaakt. Van Halst is niet voor niets de dans ontvlucht.
Maar ik vraag me af hoe ver je moet gaan als voetbalbond om een statement te maken.
Eerst een worst voorhouden en eisen stellen waar de club aan moet voldoen. Dat is met veel zweet gelukt. Daarna alsnog indirect de stekker uit de club trekken.
Heb ik gehoord, maar dit hoor ik gisteren en vandaag nooit meer langskomen als de reden om tot deze maatregel te komen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
FC Twente heeft ná het akkoord nog geheime informatie achtergehouden over de transfer van Engelaar en Tadic... Dat kan de KNVB toch niet accepteren.
Hoe wil men bewijzen dat er naderhand over vergaderd is door de club? Notulen ofzo?quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb ik gehoord, maar dit hoor ik gisteren en vandaag nooit meer langskomen als de reden om tot deze maatregel te komen.
Als dit de reden is, heeft Twente weinig kans in hoger beroep.
Heb je de overwegingen van de licentiecommissie gelezen? Daar staat het eigenlijk vrij letterlijk in.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb ik gehoord, maar dit hoor ik gisteren en vandaag nooit meer langskomen als de reden om tot deze maatregel te komen.
Het staat gewoon duidelijk in de uitgebreide verklaring van de licentiecommissie. Alleen lijkt men daar vooral in de regio Twente aardig overheen te lezen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:57 schreef Moody het volgende:
[..]
http://www.knvb.nl/downlo(...)ecommissie-fc-twentequote:Op donderdag 19 mei 2016 22:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Staat gewoon in het besluit van de KNVB hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:57 schreef Moody het volgende:
[..]
"De toekomst" is ook wat lastig als rechtvaardiging natuurlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:01 schreef Ties02 het volgende:
Ik lees trouwens ook dat de KNVB 'het verleden' aangrijpt als rechtvaardiging voor het intrekken van de licentie.
Juridisch is het wel een dingetje ja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hoe wil men bewijzen dat er naderhand over vergaderd is door de club? Notulen ofzo?
Daar gaat het niet om. Het ging erom of Twente voldeed aan de eisen die eerder gesteld waren. En dat is het geval.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
"De toekomst" is ook wat lastig als rechtvaardiging natuurlijk.
Nee, want er is informatie achtergehouden die gemeld had moeten worden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het ging erom of Twente voldeed aan de eisen die eerder gesteld waren. En dat is het geval.
Dat was volgens mij geen voorwaarde.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nee, want er is informatie achtergehouden die gemeld had moeten worden.
Het achterhouden van cruciale informatie waaruit blijkt dat FC Twente er financieel nog slechter voorstaat dan ze voordeden lijkt me toch wel een dingetje hoor.quote:
Better call Joris...quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Juridisch is het wel een dingetje ja.
Er zijn genoeg goede juristen onder de fans die waarschijnlijk al vanaf gisteren brainstormen over de beste escape. Je moet hopen dat de KNVB ergens een steekjes heeft laten vallen, zodat Twente in de Eredivisie kan blijven. Elke andere uitkomst is funest.
Ja dat snap ik, het gaat mij om de grond waarop de LC iets kan beslissen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Het achterhouden van cruciale informatie waaruit blijkt dat FC Twente er financieel nog slechter voorstaat dan ze voordeden lijkt me toch wel een dingetje hoor.
absurd toch, zeggen dat je schoon schip maakt en tegelijkertijd de boel blijven bedottenquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:59 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://www.knvb.nl/downlo(...)ecommissie-fc-twente
Punten 8 en 9.
Lees het besluit eens doorquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:06 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, het gaat mij om de grond waarop de LC iets kan beslissen.
Jawel, alles moest boven water en Twente moest open kaart spelen....quote:
Dat is precies wat ze nu in Enschede dus ontkennen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
absurd toch, zeggen dat je schoon schip maakt en tegelijkertijd de boel blijven bedottenen dan nu klagen
De argumentatie is dat de KNVB zegt: "Jullie hebben ons alles verteld?" Twente: "Ja alles wat wij weten weten jullie" KNVB:"Oke dan zijn dit de voorwaarden om het verliezen van de licentie te ontlopen" FC Twente: "Prima daar gaan we mee akkoord."quote:
Heb ik gedaan, ik ga nu het Licentiereglement even doornemenquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Lees het besluit eens door
Het is allemaal vrij duidelijk.
Alles voor ons clubjequote:Op donderdag 19 mei 2016 23:00 schreef Ties02 het volgende:
Sow Moody, krijg je even 3 keer achter mekaar de deksel op je neus
Dan moet je nog steeds kunnen bewijzen dat het Twentebestuur op dat moment zelf op de hoogte was. Ze kunnen toch zeggen, dat ze het toen ook niet wisten?quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:08 schreef Tweek het volgende:
[..]
De argumentatie is dat de KNVB zegt: "Jullie hebben ons alles verteld?" Twente: "Ja alles wat wij weten weten jullie" KNVB:"Oke dan zijn dit de voorwaarden om het verliezen van de licentie te ontlopen" FC Twente: "Prima daar gaan we mee akkoord."
En toen hadden ze toch nog wat achter gehouden.
Omdat als Twente wint, lees: ALS, ze nog een halve kans tot overleven hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Alles voor ons clubje
Moet wel toegeven dat het inderdaad duidelijk staat vermeld en we min of meer worden gematst door nog een licentie te krijgen.
De grote vraag blijft dan; Waarom vecht Twente deze uitspraak aan? De kans is dan aannemelijk dat ze geen licentie meer krijgen en het doek valt.
Maar als ze verliezen, wordt er geen licentie gegeven en is het klaar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Omdat als Twente wint, lees: ALS, ze nog een halve kans tot overleven hebben.
Men zegt in Enschede dat FCT failliet gaat in de JL. Faillissement is natuurlijk ook einde verhaal. Enige overlevingsoptie voor FCT is in de Eredivisie blijven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar als ze verliezen, wordt er geen licentie gegeven en is het klaar.
Als Twente denkt weinig kans te hebben, zouden ze de licentie voor de JL toch moeten pakken?
Ze denken blijkbaar een reële kans te hebben.
Dat is wat het voor mij als juridisch geschoolde ook interessant maaktquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:12 schreef Ties02 het volgende:
Gezien de snelle beslissing tot beroep, vraag ik me af of dit een noodactie is vanwege een eventueel faillissement of dat ze zich echt er van hebben overtuigd dat ze een zaak hebben juridisch gezien.
Welke richting ben je afgestudeerd in als ik vragen mag?quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is wat het voor mij als juridisch geschoolde ook interessant maakt
Bestuurskundequote:Op donderdag 19 mei 2016 23:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Welke richting ben je afgestudeerd in als ik vragen mag?
Nee dat niet neequote:Op donderdag 19 mei 2016 23:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dus geen rechten gestudeerd? Of een juridische master?
Het is ook wel zeer aannemelijk dat Twente dan failliet gaat. Alle akkoorden vervallen en de inkomsten zullen drastisch dalen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Men zegt in Enschede dat FCT failliet gaat in de JL. Faillissement is natuurlijk ook einde verhaal. Enige overlevingsoptie voor FCT is in de Eredivisie blijven.
De licentiecommissie zal echt duidelijk moeten kunnen bewijzen dat er wederom dingen bewust verzwegen zijn. Denk dat er daar best een kans ligt voor Twente.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Men zegt in Enschede dat FCT failliet gaat in de JL. Faillissement is natuurlijk ook einde verhaal. Enige overlevingsoptie voor FCT is in de Eredivisie blijven.
In het rapport wordt de afweging tussen boete en intrekken licentie gemaakt. De vraag is wanneer was de informatie voor de KNVB beschikbaar waarop ze nu besluiten de licentie in te trekken. Als dit voor 8 mei was of 1 mei. Dan kan je beargumenteren dat de KNVB nooit de licentie wou intrekken, maar de club laten degraderen en daarom deze constructie heeft verzonnen. In een hoger beroep zou je dan uit kunnen komen op een boete en in de eredivisie blijven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:12 schreef Ties02 het volgende:
Gezien de snelle beslissing tot beroep, vraag ik me af of dit een noodactie is vanwege een eventueel faillissement of dat ze zich echt er van hebben overtuigd dat ze een zaak hebben juridisch gezien.
Waarom is die datum van 1 mei of 8 mei zo belangrijk dan en waarom suggereert dat dan dat de KNVB nooit de intentie heeft gehad om de licentie van FC Twente in te trekken?quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:18 schreef Tweek het volgende:
[..]
In het rapport wordt de afweging tussen boete en intrekken licentie gemaakt. De vraag is wanneer was de informatie voor de KNVB beschikbaar waarop ze nu besluiten de licentie in te trekken. Als dit voor 8 mei was of 1 mei. Dan kan je beargumenteren dat de KNVB nooit de licentie wou intrekken, maar de club laten degraderen en daarom deze constructie heeft verzonnen. In een hoger beroep zou je dan uit kunnen komen op een boete en in de eredivisie blijven.
En voor die optie kies je alleen als je zeker weet dat je failliet gaat in de Jupiler League.
Dat mag, ik vind ;t wel mooiquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ah ok, ik vind bestuursrecht en bestuurskunde echt retesaai
Ik vermoed dat de licentiecommissie wel een goed dossier hebben, anders komen ze hier niet mee. Maar Twente kan het altijd proberen anders gaan ze er sowieso aanquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:18 schreef Caland het volgende:
[..]
De licentiecommissie zal echt duidelijk moeten kunnen bewijzen dat er wederom dingen bewust verzwegen zijn. Denk dat er daar best een kans ligt voor Twente.
Volgens eigen zeggen gaan ze in de juup sowieso failliet dus er is ook niet echt een andere optie.
Tuurlijk, ik zou ook blijven vechten tot ik echt niks anders meer kon.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de licentiecommissie wel een goed dossier hebben, anders komen ze hier niet mee. Maar Twente kan het altijd proberen anders gaan ze er sowieso aan
Voor 1 Mei had FC Twente een licentie moeten aanvragen als ze betaald voetbal willen spelen. 8 Mei eindigde het reguliere seizoen, als FC Twente op dat moment uit de competitie wordt gehaald dan tellen alle resultaten niet meer en is Ajax kampioen. De KNVB wilden dat dan niet dus wilden ze niet de licentie van FC Twente afnemen. Dat staat lijnrecht op wat ze in het rapport zeggen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom is die datum van 1 mei of 8 mei zo belangrijk dan en waarom suggereert dat dan dat de KNVB nooit de intentie heeft gehad om de licentie van FC Twente in te trekken?
Zou me niks verbazen als ze daar ook wat steken hebben laten vallen. Ik heb ook dat Knuppe-rapport (?) toen gelezen. Nu ben ik niet eens een expert op dat gebied, verre van. Maar dat zou je ook gerust een broddelwerkje kunnen noemen. Man man manquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de licentiecommissie wel een goed dossier hebben, anders komen ze hier niet mee. Maar Twente kan het altijd proberen anders gaan ze er sowieso aan
op 1 mei moest alles ingeleverd zijn, daarna is de commissie aan de gang gegaan, die hebben tijd nodig natuurlijk. KNVB had al aangekondigd dat de beslissing pas na het competitieslot zou vallenquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:22 schreef Tweek het volgende:
[..]
Voor 1 Mei had FC Twente een licentie moeten aanvragen als ze betaald voetbal willen spelen. 8 Mei eindigde het reguliere seizoen, als FC Twente op dat moment uit de competitie wordt gehaald dan tellen alle resultaten niet meer en is Ajax kampioen. De KNVB wilden dat dan niet dus wilden ze niet de licentie van FC Twente afnemen. Dat staat lijnrecht op wat ze in het rapport zeggen.
Daar zitten waarschijnlijk nog een paar lijken in de kast.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:18 schreef Caland het volgende:
[..]
De licentiecommissie zal echt duidelijk moeten kunnen bewijzen dat er wederom dingen bewust verzwegen zijn. Denk dat er daar best een kans ligt voor Twente.
Volgens eigen zeggen gaan ze in de juup sowieso failliet dus er is ook niet echt een andere optie.
Wat ik gelezen heb is dat ze voor 1 mei een besluit wilden hebben, maar hebben gezegd dat het uitgesteld werd tot 9 mei.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
op 1 mei moest alles ingeleverd zijn, daarna is de commissie aan de gang gegaan, die hebben tijd nodig natuurlijk. KNVB had al aangekondigd dat de beslissing pas na het competitieslot zou vallen
1 mei moesten alle stukken ingeleverd zijn en 9 mei zou de licentiecommissie met een besluit komen. 9 mei redde de commissie niet en daardoor werd het gisteren.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:25 schreef Tweek het volgende:
[..]
Wat ik gelezen heb is dat ze voor 1 mei een besluit wilden hebben, maar hebben gezegd dat het uitgesteld werd tot 9 mei.
Ik vind het ook raar dat er in het rapport geen data genoemd worden van wanneer ze achter het bedrog kwamen, alleen dat ze achter bedrog zijn gekomen.
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet. Zij willen gewoon niet zo diep zinken dat alle goede spelers (ahum) verdwijnen en daar bagger voor in de plaats komt zodat ze jarenlang geen rol van betekenis kunnen spelen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik lees hier niet in dat de KNVB voor die data moet beslissen over een licentie, en ik zie ook niet in waarom het niet intrekken van een licentie gedurende een lopende competitie dus noodzakelijkerwijs inhoudt dat ze niet de licentie van FC Twente wilden afnemen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:22 schreef Tweek het volgende:
[..]
Voor 1 Mei had FC Twente een licentie moeten aanvragen als ze betaald voetbal willen spelen. 8 Mei eindigde het reguliere seizoen, als FC Twente op dat moment uit de competitie wordt gehaald dan tellen alle resultaten niet meer en is Ajax kampioen. De KNVB wilden dat dan niet dus wilden ze niet de licentie van FC Twente afnemen. Dat staat lijnrecht op wat ze in het rapport zeggen.
Dat snap ik, daarom is het niet minder waarquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:32 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat ging om hunzelf he... Zij zijn het dupe o.a.
Dat ging om de halfjaar cijfers http://www.foxsports.nl/n(...)ijgt-uitstel-tot-meiquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
1 mei moesten alle stukken ingeleverd zijn en 9 mei zou de licentiecommissie met een besluit komen. 9 mei redde de commissie niet en daardoor werd het gisteren.
alle akkoorden vervallen, dus dan zijn ze weer terug bij af met een megaschuld en veel minder inkomstenquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:27 schreef eight het volgende:
[..]
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet. Zij willen gewoon niet zo diep zinken dat alle goede spelers (ahum) verdwijnen en daar bagger voor in de plaats komt zodat ze jarenlang geen rol van betekenis kunnen spelen.
Waarom zijn zij de dupe? Ze kunnen er juist voordeel bij hebben als Willem II zich niet 100% inzet omdat zij toch al zeker zijn van Eredivisie voetbal.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:32 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat ging om hunzelf he... Zij zijn het dupe o.a.
Wellicht gokken ze bij verlies op een doorstart als 'nieuwe' club, vragen ze dan alsnog die licentie aan voor de Jupiler, zonder de huidige verplichtingen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:18 schreef Caland het volgende:
[..]
KNVB zet Twente in de wachtkamerquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:32 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat ging om de halfjaar cijfers http://www.foxsports.nl/n(...)ijgt-uitstel-tot-mei
Volgens de regels moet FC Twente de licentie aanvragen, de deadline daarvoor is 1 mei. Dus kwijt raken en dan aanvragen. Doe je deze straf voor 8 mei, dan verandert de competitie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik lees hier niet in dat de KNVB voor die data moet beslissen over een licentie, en ik zie ook niet in waarom het niet intrekken van een licentie gedurende een lopende competitie dus noodzakelijkerwijs inhoudt dat ze niet de licentie van FC Twente wilden afnemen.
Geloof het maar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:27 schreef eight het volgende:
[..]
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet. Zij willen gewoon niet zo diep zinken dat alle goede spelers (ahum) verdwijnen en daar bagger voor in de plaats komt zodat ze jarenlang geen rol van betekenis kunnen spelen.
En dan beginnen de onderhandelingen met betrokken partijen weer opnieuw. Dat lukt niet binnen 1 dag dus hebben ze het niet eens geprobeerd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
alle akkoorden vervallen, dus dan zijn ze weer terug bij af met een megaschuld en veel minder inkomsten
Dat snap ik, maar daarom hebben ze besloten om dat besluit na de competitie te nemen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:34 schreef Tweek het volgende:
[..]
Volgens de regels moet FC Twente de licentie aanvragen, de deadline daarvoor is 1 mei. Dus kwijt raken en dan aanvragen. Doe je deze straf voor 8 mei, dan verandert de competitie.
Nee FC Twente raakt de licentie kwijt and kan alleen een nieuwe krijgen als ze die aanvragen en de deadline daarvoor was 1 mei.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar daarom hebben ze besloten om dat besluit na de competitie te nemen.
Het aanvragen van die nieuwe licentie is al getackeld door het meteen verstrekken van die nieuwe licentie.
Ik zie nog steeds niet die gevolgtrekking die jij eruit trekt
Dus de KNVB heeft geen lopend onderzoek uitgevoerd maar gewoon gewacht tot ze alles hadden en het er toen in een weekje door heen gejaagd?quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
KNVB zet Twente in de wachtkamer
dat was één van de onderdelen voor een eventuele licentie.
ze hebben hier een half jaar over gedaanquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:36 schreef eight het volgende:
[..]
En dan beginnen de onderhandelingen met betrokken partijen weer opnieuw. Dat lukt niet binnen 1 dag dus hebben ze het niet eens geprobeerd.
Ik krijg het idee dat Twente alleen wil meedoen als ze sportief ook een rol van enige betekenis kunnen spelen.
Hoe hoog is de huur?quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Geloof het maar.
De stadionhuur is alleen al meer dan de complete begroting van een gemiddelde JL-club.
Waarschijnlijk. Twente zou dan he-le-maal opnieuw moeten beginnen. Met minimale middelen. Maar dan kunnen ze wél betaald voetbal spelen. Maar blijkbaar voelen ze zich daar te goed voor.quote:Elk seizoen JL is een opstapeling van de schulden. Daarbij zijn je spelers geen drol meer waard. Zelfs Ziyech zal met verlies verkocht worden.
de licentieommissie heeft Twente de tijd gegeven om de jaarcijfers te herzien o.a. Twente had ook echt al die tijd nodig. Tevens moesten en akkoorden liggen met de crediteuren. Pas toen alles ingeleverd werd kon alles beoordeeld worden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:39 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dus de KNVB heeft geen lopend onderzoek uitgevoerd maar gewoon gewacht tot ze alles hadden en het er toen in een weekje door heen gejaagd?
minimale middelen? Geen middelen, er werd gisteren al gesproken over direct liquiditeitprobleem als de deals niet doorgaan en die zijn gebaseerd op een Eredivisielicentie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:41 schreef eight het volgende:
[..]
Hoe hoog is de huur?
[..]
Waarschijnlijk. Twente zou dan he-le-maal opnieuw moeten beginnen. Met minimale middelen. Maar dan kunnen ze wél betaald voetbal spelen. Maar blijkbaar voelen ze zich daar te goed voor.
En dat is allemaal leuk maar het gaat om het onderzoek naar de misstanden, is dat ook allemaal pas na 1 mei uitgezocht?quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de licentieommissie heeft Twente de tijd gegeven om de jaarcijfers te herzien o.a. Twente had ook echt al die tijd nodig. Tevens moesten en akkoorden liggen met de crediteuren. Pas toen alles ingeleverd werd kon alles beoordeeld worden.
De partijen die willen helpen zijn reeds in kaart gebracht en gevonden. Alleen de voorwaarden moeten worden aangepast.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze hebben hier een half jaar over gedaanen nu moet t binnen een paar weken. Dat kan de gemeente die de bulk levert niet en wil ze vast niet. Ze zitten waarschijnlijk acuut in geldnood
er is een heel dossier opgebouwd, met eerdere straffen eronder enzo. Met het gehele pakket kon pas een eindbeoordeling plaatsvinden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:43 schreef Tweek het volgende:
[..]
En dat is allemaal leuk maar het gaat om het onderzoek naar de misstanden, is dat ook allemaal pas na 1 mei uitgezocht?
Je snapt het echt niet. Opnieuw beginnen is geen optie. Waar moeten ze spelen dan? En wie staan dan garant voor huidige de schuldenlast? Een faillissement dus, waarbij de gemeente Enschede de grootste verliezer is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:41 schreef eight het volgende:
[..]
Hoe hoog is de huur?
[..]
Waarschijnlijk. Twente zou dan he-le-maal opnieuw moeten beginnen. Met minimale middelen. Maar dan kunnen ze wél betaald voetbal spelen. Maar blijkbaar voelen ze zich daar te goed voor.
En dit wordt beweerd door een groep mensen die al eerder de KNVB op het verkeerde been hebben gezet. Het wordt de hoogste tijd dat we die informatie niet meer gaan slikken als zoete koek.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
minimale middelen? Geen middelen, er werd gisteren al gesproken over direct liquiditeitprobleem als de deals niet doorgaan en die zijn gebaseerd op een Eredivisielicentie.
ach, de voorwaarden, zoals geld wat er niet is en waarde die veel minder is. Slechts een detail.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:44 schreef eight het volgende:
[..]
De partijen die willen helpen zijn reeds in kaart gebracht en gevonden. Alleen de voorwaarden moeten worden aangepast.
Dat vraag ik me dus ook af, moet allemaal wel rond zijn voordat het nieuwe seizoen kan worden gepland en alles...quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:48 schreef falling_away het volgende:
hoe lang duurt zo'n beroepsprocedure trouwens? Voordat danwel Twente, Willem II, de Graafschap op zelfs Cambuur weet in welke divisie ze spelen komend jaar? Die moeten toch op tijd weten waar ze zich op moeten voorbereiden?
Wat een belachelijke situatie..
http://www.fctwente.nl/blog/2016/03/onderzoeksrapport-knuppe/quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is een heel dossier opgebouwd, met eerdere straffen eronder enzo. Met het gehele pakket kon pas een eindbeoordeling plaatsvinden.
Ik geloof ze niet omdat ze er juist baat bij hebben om in de slachtofferrol te kruipen zodat ze wéér een aanmerking komen voor coulance. Ik zeg daarmee niet dat de financiën houdbaar zijn, want dat weet vrijwel niemand.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet. Opnieuw beginnen is geen optie. Waar moeten ze spelen dan? En wie staan dan garant voor huidige schuldenlast?
Benieuwd of dat beroepsorgaan hier rekening mee gaat houdenquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af, moet allemaal wel rond zijn voordat het nieuwe seizoen kan worden gepland en alles...
Maar alle papieren moesten binnen zijn alvorens er een besluit genomen kon worden. Of wil je rechtzaken voortaan ook maar afdoen met een deel van het dossier?quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:51 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://www.fctwente.nl/blog/2016/03/onderzoeksrapport-knuppe/
http://www.fctwente.nl/wp(...)oek-FCT-20160301.pdf
Blz 10 daar wordt al gerept over een vergadering tussen van der laan, een advocaat en de winter in wenen en Pavlovic. Van der Laan was op dat moment al afgetreden.
Maar goed de KNVB weet dus al sinds 1 maart dat ze zijn voorgelogen. De vraag is nu dan, wanneer hadden ze het bewijs dat andere binnen FC Twente hier van afwisten. Van der Laan is volgens mij afgetreden op 15 december, dus vast voor het akkoord gesloten werd.
Nee maar uitstel voor half jaar rekening en de uitkomsten van een onderzoek naar malafide praktijken vind ik wel anders.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar alle papieren moesten binnen zijn alvorens er een besluit genomen kon worden. Of wil je rechtzaken voortaan ook maar afdoen met een deel van het dossier?
de jaarrekening van het seizoen ervoor moest volgens mij ook overnieuw omdat daar ook veel gerommel in zat. Daarbij moest er een akkoord met alle crediteuren bij. En nog wat aanvullende dingen als ik me niet vergisquote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:00 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee maar uitstel voor half jaar rekening en de uitkomsten van een onderzoek naar malafide praktijken vind ik wel anders.
Zo'n onderzoek kost tijd hé. Ik denk persoonlijk dat de licentiecommissie en KNVB in maart of april wel op de hoogte waren van de verzwegen informatie, en toen nog een besluit moesten formuleren, maar ik zie verder niet in hoe dat verder relevant is, behalve dat het moment nu wel ongelukkig gekozen is voor de play-offs. Maar gedurende de competitie had ook weer problemen opgeleverd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:00 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee maar uitstel voor half jaar rekening en de uitkomsten van een onderzoek naar malafide praktijken vind ik wel anders.
Neuh Ado fan. Maar de enige mogelijkheid die Twente heeft is als de KNVB moedwillig niet in een eerder stadium de licentie heeft in getrokken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij vindt Tweek de tijdlijn zo interessant omdat hij van mening is dat Ajax alsnog kampioen moet worden ofzo
Want verder vind ik het voor de besluitvorming weinig relevant eerlijk gezegd.
Nee dan speel je geen wedstrijden meer tegen FC Twente en heb je een vrije dag als je nog moet. Waarvoor kiest de KNVB voor een tijdstip dat moeilijkheden geeft voor de nacompetie en niet voor een tijdstip waarop wordt vastgesteld dat een club in overtreding is?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo'n onderzoek kost tijd hé. Ik denk persoonlijk dat de licentiecommissie en KNVB in maart of april wel op de hoogte waren van de verzwegen informatie, en toen nog een besluit moesten formuleren, maar ik zie verder niet in hoe dat verder relevant is, behalve dat het moment nu wel ongelukkig gekozen is voor de play-offs. Maar gedurende de competitie had ook weer problemen opgeleverd.
de KNVB kiest toch niet, de licentieommissie kiestquote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:05 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee dan speel je geen wedstrijden meer tegen FC Twente en heb je een vrije dag als je nog moet. Waarvoor kiest de KNVB voor een tijdstip dat moeilijkheden geeft voor de nacompetie en niet voor een tijdstip waarop wordt vastgesteld dat een club in overtreding is?
Omdat dat nog veel meer moeilijkheden met zich had meegebracht wellicht? Dan had je de hele competitiestand kunnen wijzigen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:05 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee dan speel je geen wedstrijden meer tegen FC Twente en heb je een vrije dag als je nog moet. Waarvoor kiest de KNVB voor een tijdstip dat moeilijkheden geeft voor de nacompetie en niet voor een tijdstip waarop wordt vastgesteld dat een club in overtreding is?
Heb je een puntje, maar verander dan KNVB in licentiecommessie en me punt blijft staan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de KNVB kiest toch niet, de licentieommissie kiest
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:10 schreef Tweek het volgende:
[..]
Heb je een puntje, maar verander dan KNVB in licentiecommessie en me punt blijft staan.
Ja en dat is dus de argumentatie van FC Twente, als de commissie daadwerkelijk de licentie had willen afnemen dan hadden ze dat eerder gedaan, dus is het logisch dat ze alleen een boete krijgen in hoger beroep. Want de commissie spreekt zich zelf tegen, als we dit in december hadden geweten was de licentie in getrokken, ze wisten het in maart. En deden niets.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat dat nog veel meer moeilijkheden met zich had meegebracht wellicht? Dan had je de hele competitiestand kunnen wijzigen.
Verder denk ik dat de licentiecommissie en de KNVB ook pas eind april of begin mei tot dit besluit zijn gekomen / het met elkaar hebben afgestemd. Maar dit is natuurlijk gissen.
Ach, waarschijnlijk is het allemaal maar een groot toneelspel van de KNVB/ licentiecommissie. Ze willen Twente heus niet kwijtraken, maar ze moeten natuurlijk wel geloofwaardig blijven. Daardoor was een flutboete uitdelen geen optie. Dus nu maken ze ophef en theater, straks loopt het gewoon met een sisser af.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Neuh Ado fan. Maar de enige mogelijkheid die Twente heeft is als de KNVB moedwillig niet in een eerder stadium de licentie heeft in getrokken.
Daarnaast vind ik het raar dat een onderzoek kan uitwijzen dat Twente ze licentie moet kwijt raken, maar dat vervolgens niet doet omdat de KNVB uitstel verleend heeft voor de half jaar rekening.
die voorwaarde van alles van dat rapport liep ook nog tot 1 mei, dus daar moest sowieso ook op gewacht worden.quote:De licentiecommissie oordeelt dat een uitstel tot 1 mei FC Twente voldoende tijd geeft de resultaten uit de onderzoeken -indien vereist- in de halfjaarcijfers te verwerken. Bovendien valt 1 mei samen met de uiterste datum waarop FC Twente de aanbevelingen van het onderzoek van Knüppe moet hebben doorgevoerd.
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:12 schreef eight het volgende:
[..]
Ach, waarschijnlijk is het allemaal maar een toneelspel van de KNVB/ licentiecommissie. Ze willen Twente heus niet kwijtraken, maar ze moeten natuurlijk wel geloofwaardig blijven. Daardoor was een flutboete uitdelen geen optie. Dus nu maken ze een ophef en theater, straks loopt het gewoon met een sisser af.
Nee, ik volg die redenering echt niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:12 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ja en dat is dus de argumentatie van FC Twente, als de commissie daadwerkelijk de licentie had willen afnemen dan hadden ze dat eerder gedaan, dus is het logisch dat ze alleen een boete krijgen in hoger beroep. Want de commissie spreekt zich zelf tegen, als we dit in december hadden geweten was de licentie in getrokken, ze wisten het in maart. En deden niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |