quote:FC Twente gaat in beroep tegen het voornemen van de licentiecommissie op de club te laten degraderen naar de Jupiler League.
FC Twente legt zich niet neer bij de sanctie van de KNVB. De club moest gisteren de licentie inleveren van de licentiecommissie. De club kreeg vervolgens een nieuwe licentie van de Jupiler League. Twente gaat daartegen in beroep.
quote:Als FC Twente besluit om de straf van de licentiecommissie bij de rechter aan te vechten neemt het mogelijk een groot risico. Dat is de inschatting van hoogleraar sport en recht Marjan Olfers van de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Het intrekken van de oude licentie is volgens haar te verantwoorden, maar aan de nieuwe licentie lijken zoveel haken en ogen te zitten dat die mogelijk niet rechtsgeldig is. Dat betekent dat de club na een gang naar de rechter dus helemaal zonder licentie kan komen te staan. "Als dat gebeurt ben je als club out of order", zegt Olfers veelzeggend.
Geen aanvaarding
Volgens Olfers is het de vraag of er juridisch sprake is van een overeenkomst, die vereist is voor de nieuwe licentie. "Voor een overeenkomst moet sprake zijn van aanbod en aanvaarding. Maar volgens mij heeft FC Twente nooit aangegeven wel in de Jupiler League te willen spelen. Deze manier waarop de licentiecommissie de eigen regels interpreteert vind ik dan ook creatief met kurk."
De hoogleraar noemt het 'vooral heel erg triest' dat FC Twente volgens de licentiecommissie moet degraderen. "De problemen rond het wanbeleid zijn al zo lang bekend, waarom is er dan niet eerder duidelijkheid gegeven? In Twente is bovendien ruimte voor deze club, die met een grote achterban echt kapitaalkrachtig kan zijn."
Weinig, moest naar de bieb vandaag toen moest ie wel even aanquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een broekje aan eigenlijk?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een broekje aan eigenlijk?
Je kunt je afvragen of ze nog te redden zijn in de JL natuurlijkquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:18 schreef Breekfast het volgende:
Behoorlijk risico wat Twente hier aan gaat.
De vraag is of Twente de JPL financieel overleeft. Indien ze dat nu al weten, is dit de laatste optie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:18 schreef Breekfast het volgende:
Behoorlijk risico wat Twente hier aan gaat.
Dit zegt alles.twitter:deBankzitter twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:25:22Twente gaat in beroep omdat club in Jupiler league failliet gaat, zo laten bestuurders weten reageer retweet
Enige logische verklaring ook om zo'n gok te nemen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dit zegt alles.twitter:deBankzitter twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:25:22Twente gaat in beroep omdat club in Jupiler league failliet gaat, zo laten bestuurders weten reageer retweet
Dat maakt het logisch inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dan is in hoger beroep gaan logisch inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is dat jouw konijn in je UI?quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan is in hoger beroep gaan logisch inderdaad.
Twente is fucked.
Overigens wel handig om dit zo te brengen door FC Twente, mogelijk heeft dat invloed op de besluitvorming, of komen er krachten los in die regio om toch nog tot een gekunstelde oplossing te komen om FC Twente van een faillissement te redden.
Een faillissement gun ik Twente overigens ook niet. Al zou ik een degradatie een volkomen gepaste straf vinden.
Punt is dat niemand het had voorzien. De KNVB niet met haar halfbakken reglement en Twente ook niet. Toch vind ik het raar. Je zit dik in de shit, ik zou dan ook hier al scenarios voor klaar hebben liggen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan is in hoger beroep gaan logisch inderdaad.
Twente is fucked.
Overigens wel handig om dit zo te brengen door FC Twente, mogelijk heeft dat invloed op de besluitvorming, of komen er krachten los in die regio om toch nog tot een gekunstelde oplossing te komen om FC Twente van een faillissement te redden.
Een faillissement gun ik Twente overigens ook niet. Al zou ik een degradatie een volkomen gepaste straf vinden.
Dat issie al 14 jaar niet meer.quote:
Nee, en daarom is ons w2 ook redelijk boosquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
Zou de KNVB wel een scenario hebben kenbaar hebben gemaakt aan de clubs in de playoffs indien Twente in hoger beroep zou gaan?.
God, hoe meer ik erover nadenk, hoe kansloos het is om dit gister allemaal openbaar te maken
#ripquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat issie al 14 jaar niet meer.
Ben toe aan een nieuwe UI.
De KNVB, voor al uw moeilijke keuzes. Zou ARAG de KNVB hier bij ondersteund hebben? Slechte PR danquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
Zou de KNVB wel een scenario hebben kenbaar hebben gemaakt aan de clubs in de playoffs indien Twente in hoger beroep zou gaan?.
God, hoe meer ik erover nadenk, hoe kansloos het is om dit gister allemaal openbaar te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |