quote:FC Twente gaat in beroep tegen het voornemen van de licentiecommissie op de club te laten degraderen naar de Jupiler League.
FC Twente legt zich niet neer bij de sanctie van de KNVB. De club moest gisteren de licentie inleveren van de licentiecommissie. De club kreeg vervolgens een nieuwe licentie van de Jupiler League. Twente gaat daartegen in beroep.
quote:Als FC Twente besluit om de straf van de licentiecommissie bij de rechter aan te vechten neemt het mogelijk een groot risico. Dat is de inschatting van hoogleraar sport en recht Marjan Olfers van de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Het intrekken van de oude licentie is volgens haar te verantwoorden, maar aan de nieuwe licentie lijken zoveel haken en ogen te zitten dat die mogelijk niet rechtsgeldig is. Dat betekent dat de club na een gang naar de rechter dus helemaal zonder licentie kan komen te staan. "Als dat gebeurt ben je als club out of order", zegt Olfers veelzeggend.
Geen aanvaarding
Volgens Olfers is het de vraag of er juridisch sprake is van een overeenkomst, die vereist is voor de nieuwe licentie. "Voor een overeenkomst moet sprake zijn van aanbod en aanvaarding. Maar volgens mij heeft FC Twente nooit aangegeven wel in de Jupiler League te willen spelen. Deze manier waarop de licentiecommissie de eigen regels interpreteert vind ik dan ook creatief met kurk."
De hoogleraar noemt het 'vooral heel erg triest' dat FC Twente volgens de licentiecommissie moet degraderen. "De problemen rond het wanbeleid zijn al zo lang bekend, waarom is er dan niet eerder duidelijkheid gegeven? In Twente is bovendien ruimte voor deze club, die met een grote achterban echt kapitaalkrachtig kan zijn."
Weinig, moest naar de bieb vandaag toen moest ie wel even aanquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een broekje aan eigenlijk?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:17 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een broekje aan eigenlijk?
Je kunt je afvragen of ze nog te redden zijn in de JL natuurlijkquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:18 schreef Breekfast het volgende:
Behoorlijk risico wat Twente hier aan gaat.
De vraag is of Twente de JPL financieel overleeft. Indien ze dat nu al weten, is dit de laatste optie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:18 schreef Breekfast het volgende:
Behoorlijk risico wat Twente hier aan gaat.
Dit zegt alles.twitter:deBankzitter twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:25:22Twente gaat in beroep omdat club in Jupiler league failliet gaat, zo laten bestuurders weten reageer retweet
Enige logische verklaring ook om zo'n gok te nemen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dit zegt alles.twitter:deBankzitter twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:25:22Twente gaat in beroep omdat club in Jupiler league failliet gaat, zo laten bestuurders weten reageer retweet
Dat maakt het logisch inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dan is in hoger beroep gaan logisch inderdaad.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
Is dat jouw konijn in je UI?quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan is in hoger beroep gaan logisch inderdaad.
Twente is fucked.
Overigens wel handig om dit zo te brengen door FC Twente, mogelijk heeft dat invloed op de besluitvorming, of komen er krachten los in die regio om toch nog tot een gekunstelde oplossing te komen om FC Twente van een faillissement te redden.
Een faillissement gun ik Twente overigens ook niet. Al zou ik een degradatie een volkomen gepaste straf vinden.
Punt is dat niemand het had voorzien. De KNVB niet met haar halfbakken reglement en Twente ook niet. Toch vind ik het raar. Je zit dik in de shit, ik zou dan ook hier al scenarios voor klaar hebben liggen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan is in hoger beroep gaan logisch inderdaad.
Twente is fucked.
Overigens wel handig om dit zo te brengen door FC Twente, mogelijk heeft dat invloed op de besluitvorming, of komen er krachten los in die regio om toch nog tot een gekunstelde oplossing te komen om FC Twente van een faillissement te redden.
Een faillissement gun ik Twente overigens ook niet. Al zou ik een degradatie een volkomen gepaste straf vinden.
Dat issie al 14 jaar niet meer.quote:
Nee, en daarom is ons w2 ook redelijk boosquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
Zou de KNVB wel een scenario hebben kenbaar hebben gemaakt aan de clubs in de playoffs indien Twente in hoger beroep zou gaan?.
God, hoe meer ik erover nadenk, hoe kansloos het is om dit gister allemaal openbaar te maken
#ripquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat issie al 14 jaar niet meer.
Ben toe aan een nieuwe UI.
De KNVB, voor al uw moeilijke keuzes. Zou ARAG de KNVB hier bij ondersteund hebben? Slechte PR danquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
Zou de KNVB wel een scenario hebben kenbaar hebben gemaakt aan de clubs in de playoffs indien Twente in hoger beroep zou gaan?.
God, hoe meer ik erover nadenk, hoe kansloos het is om dit gister allemaal openbaar te maken
En terecht! Je gaat vanavond toch even wat anders die wedstrijd in, hoe je het ook wend of keert. Stel nou dat Twente dat hoger beroep wint, en Willem II verliest. Genot in de rechtszaal.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee, en daarom is ons w2 ook redelijk boos
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En terecht! Je gaat vanavond toch even wat anders die wedstrijd in,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:42 schreef Tagliano het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Oke. Wist niet dat ze al speelden
![]()
Want? W2 moet niet zo zeiken. Gewoon winnen. Lijken ze ook te doenquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee, en daarom is ons w2 ook redelijk boos
Die ploegen moeten gewoon hun best doen, net als anders.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
twitter:twentefans twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:43:03Jacobs licht besluit toe: ''FC Twente heeft voldaan aan alle voorwaarden'' https://t.co/hwOe6pi8X4 #FCTwente https://t.co/rjMswDBky0 reageer retweet
Nogal makkelijk gezegd natuurlijk, maar in principe heb je gelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die ploegen moeten gewoon hun best doen, net als anders.
Ja aan alle voorwaarden gebaseerd op onvolledige informatie vanuit FCT.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:46 schreef Shadowkid053 het volgende:
twitter:twentefans twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:43:03Jacobs licht besluit toe: ''FC Twente heeft voldaan aan alle voorwaarden'' https://t.co/hwOe6pi8X4 #FCTwente https://t.co/rjMswDBky0 reageer retweet
Best aardige punten van Jacobs.quote:FC Twente gaat het voorstel van de licentiecommissie aanvechten. De Tukkers raken de licentie voor het spelen in de Eredivisie kwijt en dat laat het niet zomaar gebeuren. Interim-directeur Onno Jacobs heeft het besluit toegelicht.
“Zoals ik gistermiddag al aangaf zijn wij verbijsterd door het voorgenomen besluit dat zou betekenen dat FC Twente degradeert naar de Jupiler League”, zo laat de bestuurder op de officiële website weten. “Met deze variant hebben wij op geen enkele wijze rekening kunnen houden, omdat het licentiereglement hier eenvoudigweg niet in voorziet. Bovendien stelt de licentiecommissie zelf in haar motivering vast dat FC Twente inmiddels heeft voldaan aan alle voorwaarden die de commissie eerder heeft gesteld ter voorkoming van “definitieve intrekking van de licentie van FC Twente”."
“Vervolgens komt dezelfde commissie tot de conclusie dat daarna nog nieuwe misstanden bekend zijn geworden. Maar het was nu juist de opdracht aan het ‘nieuwe’ FC Twente om volledig schoon schip te maken ten aanzien van het verleden. Vandaar ook de diepgaande onderzoeken. Voor alle duidelijkheid: het ‘nieuwe’ FC Twente heeft in alle opzichten volledig meegewerkt aan het op tafel krijgen van alle relevante feiten. Als gevolg daarvan hebben alle betrokken ex-bestuurders inmiddels het veld moeten ruimen. Desondanks wordt FC Twente, door de opbrengst van juist die medewerking, nu alsnog geconfronteerd met deze nieuwe, zeer verstrekkende sanctie”, aldus Jacobs.
Ik ook, en ja, het is een laatste strohalm betoog, maar het klinkt best logisch allemaal.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Laatste-strohalm-betoog. Ben benieuwd naar de komende weken..
Beroepscommissie Licentiezaken. En het is een regulier beroep.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:49 schreef Breekfast het volgende:
Welk orgaan beslist er trouwens in hoger beroep?
Jacobs heeft natuurlijk wel een punt dat, sinds zijn komst in januari 2016, aan alle voorwaarden is voldaan.quote:
Ja, ik ken de hele tijdlijn niet uit mijn hoofd, maar; waarom in dec. 2015 diepgaande onderzoeken instellen en alle voorwaarden stellen die er zijn gesteld, maar dan niet verwachten dat er nog wat lijken uit de kast komen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jacobs heeft natuurlijk wel een punt dat, sinds zijn komst in januari 2016, aan alle voorwaarden is voldaan.
Punt is juist dat er in december 2015 nog wat zaken aan het licht zijn gekomen die niet waren gemeld. Dat heeft - schijnbaar - tijd gekost om uit te zoeken, en op basis daarvan is alsnog de licentie ingetrokken.
Dan komt dat intrekken van die licentie wel op een uiterst ongelukkig moment, maar ermee laten wegkomen kunnen ze ook niet maken tegenover alle andere clubs.
Nou ja, om deze vergelijking door te trekken: als hij dan alsnog coke gebruikt straf je hem dan ook, anders leert hij het zeker nietquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik ken de hele tijdlijn niet uit mijn hoofd, maar; waarom in dec. 2015 diepgaande onderzoeken instellen en alle voorwaarden stellen die er zijn gesteld, maar dan niet verwachten dat er nog wat lijken uit de kast komen.
Alsof je een verslaafde een drugstest laat doen en vervolgens verbaast zijn dat ie coke heeft gebruikt.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:42 schreef Tagliano het volgende:
[..]Voor NAC veranderde er niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Het ging toch ook om hoe W2 die wedstrijd in zou gaan of vergis ik mij?quote:
Binnen FC Twente waren ze al op de hoogte dat er nog meer lijken waren, dat hebben ze verzwegen. Ze hebben toen de voorwaardelijke intrekking geaccepteerd en nog een vergaderingetje over Tadic gehad zonder de licentiecommissie in te lichten. Je zegt dus dat je het niet meer doet, ondertekend een akkoord en doet het toch. FC Twente wordt gewoon nog een laatste maal genaaid door de oud bestuurders.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik ken de hele tijdlijn niet uit mijn hoofd, maar; waarom in dec. 2015 diepgaande onderzoeken instellen en alle voorwaarden stellen die er zijn gesteld, maar dan niet verwachten dat er nog wat lijken uit de kast komen.
Alsof je een verslaafde een drugstest laat doen en vervolgens verbaast zijn dat ie coke heeft gebruikt.
Dat is waar. Maar dan had de licentie commissie gewoon toen al de stekker eruit moeten trekken wat mij betreft.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:56 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Nou ja, om deze vergelijking door te trekken: als hij dan alsnog coke gebruikt straf je hem dan ook, anders leert hij het zeker niet
Ik las hem verkeerd ja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:57 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het ging toch ook om hoe W2 die wedstrijd in zou gaan of vergis ik mij?
Is dat zo ja?quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:59 schreef Tweek het volgende:
[..]
Binnen FC Twente waren ze al op de hoogte dat er nog meer lijken waren, dat hebben ze verzwegen. Ze hebben toen de voorwaardelijke intrekking geaccepteerd en nog een vergaderingetje over Tadic gehad zonder de licentiecommissie in te lichten. Je zegt dus dat je het niet meer doet, ondertekend een akkoord en doet het toch. FC Twente wordt gewoon nog een laatste maal genaaid door de oud bestuurders.
Jammer voor de mensen die nu het schip aan het rechten waren.
Licentiecommissie is daarna pas achter deze feiten gekomen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dan had de licentie commissie gewoon toen al de stekker eruit moeten trekken wat mij betreft.
Daar valt best wat voor te zeggen ja, geen idee of dat dan kan verderquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dan had de licentie commissie gewoon toen al de stekker eruit moeten trekken wat mij betreft.
Dat geeft de licentiecommissie vrij stellig aan. Dus ben benieuwd hoe ze dat gaan bewijzen.quote:
Ah oke. Word in elk geval interessant hoe en wat er allemaal naar voren komt bij die rechtszaak. Genot.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat geeft de licentiecommissie vrij stellig aan. Dus ben benieuwd hoe ze dat gaan bewijzen.
Echter waren dat zaken waar FCT van op de hoogte was en zelf niet mee naar voren zijn gekomen. Dat was volgens mij het voornaamste knelpunt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja rechtszaak, het is de beroepscommissie van de KNVB zelf he, geen rechter.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah oke. Word in elk geval interessant hoe en wat er allemaal naar voren komt bij die rechtszaak. Genot.
Ja klopt, dat bedoel ikquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:07 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Echter waren dat zaken waar FCT van op de hoogte was en zelf niet mee naar voren zijn gekomen. Dat was volgens mij het voornaamste knelpunt.
[..]
Nouja rechtszaak, het is de beroepscommissie van de KNVB zelf he, geen rechter.
Genot!quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja klopt, dat bedoel ik.
Hoe dan ook: interessante zaak!
Ondertussen heeft deze man zo vaak het woord genot gebruikt dat hij inmiddels is klaargekomen.quote:
Belangrijkste is om te weten wanneer ze achter het Tadic gebeuren zijn gekomen. Als dat in Januari/Maart was kan je je afvragen waarom ze toen niet uit de competitie gehaald zijn en waarom de beslissing over 8 Mei is geheveld.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah oke. Word in elk geval interessant hoe en wat er allemaal naar voren komt bij die rechtszaak. Genot.
Kan Twente hangende het onderzoek en het beroep wel uitkomen in het betaald voetbal? Zou ook wel weer krankzinnig zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dat Tadic verhaal het verhaal van Footballleaks was dan was dat al in november 2015 als ik dit artikel lees: http://www.tubantia.nl/sp(...)castaignos-1.5473102quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:09 schreef Tweek het volgende:
[..]
Belangrijkste is om te weten wanneer ze achter het Tadic gebeuren zijn gekomen. Als dat in Januari/Maart was kan je je afvragen waarom ze toen niet uit de competitie gehaald zijn en waarom de beslissing over 8 Mei is geheveld.
Dat zou je als argumentatie kunnen gebruiken dat de licentiecommissie nooit de intentie had om de licentie in te trekken of de club te laten degraderen, in tegenstelling tot wat ze in rapport aangeven. Misschien dat je erop zo'n manier met een boete af komt. Maar dat lijkt me heel sterk.
Nee het ging over Corono en Engelaar. Tadic was idd bekend.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dat Tadic verhaal het verhaal van Footballleaks was dan was dat al in november 2015 als ik dit artikel lees: http://www.tubantia.nl/sp(...)castaignos-1.5473102
Goede en interessante vraag.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kan Twente hangende het onderzoek en het beroep wel uitkomen in het betaald voetbal? Zou ook wel weer krankzinnig zijn.
Ah oke. Dat van Corona kwam geloof in maart 2016 in de publiciteit als ik een beetje Google. Maar commissie stelt dus dat ze bij Twente al in december hier van op de hoogte waren.. interessant.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee het ging over Corono en Engelaar. Tadic was idd bekend.
Maar, wat als, en dan ook echt ALS, Twente gelijk krijgt, in de Eredivisie kan blijven en een boete moet betalen. Hoe serieus kunnen we de KNVB dan nog nemen? Moet Bertje dan weg? Moet de KNVB dan schoon schip maken? Dit wordt echt dé soap van 2k16.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goede en interessante vraag.
Ik krijg steeds meer het idee dat de licentie commissie/KNVB zich echt heel hard in de vingers heeft gesneden. Licentie afnemen en einde verhaal was echt een betere optie geweest.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:13 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:De licentiecommissie staat thans voor de vraag wat de gevolgen voor FC Twente moeten
zijn van de na 15 december 2015 nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties
Tadic, Corona en Engelaar. Zoals hiervoor opgemerkt is ook in die – op 15 december
2015 voor de licentiecommissie nog onbekende – kwesties sprake geweest van
opzettelijke en doelbewuste misleiding van de licentiecommissie door FC Twente.
Eveneens is hiervoor opgemerkt dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen
FC Twente al bekend was bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het
overleg op 10 december 2015 slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een
uitspraak is gedaan (‘mogelijk meer onregelmatigheden’). De licentiecommissie rekent
FC Twente ook zwaar aan dat functionarissen van FC Twente nog op 30 december 2015
een bespreking voerden over de kwestie Tadic, terwijl de licentiecommissie op dat
moment in het ongewisse was over deze kwestie.
Corono? Waar heeft die gespeeld danquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Goede taakomschrijving wel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:19 schreef Morendo het volgende:
De Technisch Directeur van Twente moet nu spelers gaan scouten die enthousiast zijn over een middenmoter in de Eredivisie maar ook kunnen leven met amateurvoetbal.
Dat lijkt mij wel heel sterk. Voornamelijk omdat de licentiecommissie gewoon onafhankelijk is. Hooguit, maar zelfs dat lijkt mij sterk, gebeurt er binnen die commissie wat.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:15 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Maar, wat als, en dan ook echt ALS, Twente gelijk krijgt, in de Eredivisie kan blijven en een boete moet betalen. Hoe serieus kunnen we de KNVB dan nog nemen? Moet Bertje dan weg? Moet de KNVB dan schoon schip maken? Dit wordt echt dé soap van 2k16.
Dat vraag ik me ook af, aangezien FC Twente de afgelopen +/-10 jaar niet bepaald onderaan heeft meegedraaid.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:20 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af of de spelers in hun contracten ook een zogenaamde eerste divisie optie hebben, clubs die vaak onderaan bungelen hebben vaak zo een optie dat spelers een lager salaris krijgen mocht men degraderen
Er zal in elk geval geen club zich melden voor Ziyech tot de zaak behandeld is. Of flink betalen of voor niets op te halen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, aangezien FC Twente de afgelopen +/-10 jaar niet bepaald onderaan heeft meegedraaid.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:19 schreef Morendo het volgende:
De Technisch Directeur van Twente moet nu spelers gaan scouten die enthousiast zijn over een middenmoter in de Eredivisie maar ook kunnen leven met amateurvoetbal.
Twente heeft dit niet volgens de ingewijden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, aangezien FC Twente de afgelopen +/-10 jaar niet bepaald onderaan heeft meegedraaid.
Dus "topsalarissen" blijven betalen (wat verdient een grootverdiener bij FCT eigenlijk?) en teruggezet worden naar de JL. Het zit ze niet mee in Enschede.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:22 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Twente heeft dit niet volgens de ingewijden.
quote:Football Leaks heeft FC Twente mogelijk verder in de problemen gebracht. Het contract van Corona is uitgelekt en daaruit blijkt dat manager Matias Bunge tot op zekere hoogte invloed had op het transferbeleid van FC Twente. De club uit Enschede nam Corona in de zomer van 2013 voor ongeveer 3,5 miljoen euro over van het Mexicaanse CF Monterrey. Uit de documenten van Football Leaks blijkt dat een maand later investeerders rond manager Bunge drie miljoen dollar betaalden in ruil voor 60 procent van de transferrechten van Corona.
Corona werd afgelopen zomer door FC Twente aan FC Porto verkocht voor 10,5 miljoen euro. Zestig procent ging naar de investeerders rond Bunge en nog eens tien procent ging naar de Grupo Comerzializador Conlave. Dat FC Twente slechts recht had op dertig procent van de transfersom was in een eerder stadium al bekend geworden. Het is echter nog de vraag of de constructie ook is gemeld bij de FIFA en KNVB. Als dat niet het geval is, dan heeft FC Twente opnieuw een probleem. Op dat moment was 'third party owership' nog niet verboden, maar als FC Twente wederom informatie heeft achtergehouden kan het alsnog in de problemen komen.
Volgens de regels van de FIFA en KNVB mag een 'third party' geen enkele invloed hebben op het beleid van een club, maar het lijkt er sterk op dat dat toch het geval is bij de transfer van Corona. De transferwaarde van Corona werd op dertig miljoen dollar gesteld. Bij een bod van minder dan twintig miljoen dollar mocht de speler enkel verkocht worden met schriftelijke toestemming van Bunge. Als FC Twente het bod toch zou accepteren, dan kreeg FC Twente te maken met een boeteclausule.
Wanneer is dit naar buiten gebracht? Hier is Twente toch al voor bestraft?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:24 schreef Scrummie het volgende:
Dit is het bericht over Corona trouwens:
[..]
http://www.elfvoetbal.nl/(...)weer-in-de-problemenquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wanneer is dit naar buiten gebracht? Hier is Twente toch al voor bestraft?
Ik vind het juridisch vooral erg interessantquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:25 schreef Seam het volgende:
Gaat genieten worden als hun licentie wordt afgenomen
Dus voor de beruchte mei-deadline.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
http://www.elfvoetbal.nl/(...)weer-in-de-problemen
30 maart 2016.
De beste man kent wel zijn prioriteiten, je club hangt aan een zijde draadje, en dan ga je er vanuit dat andere het wel melden, bovendien gaat het om gevoelige kwestie, kortom lijkt me bullshit dat hij er niets van wist, en zelfs als dat niet zo was, dan is hij even goed bestuurlijk verantwoordelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:32 schreef Tweek het volgende:
http://www.tubantia.nl/sp(...)usan-tadic-1.5731416
Dit lijkt me trouwens het gene waarom FC Twente nu ze licentie verliest. Het is in januari pas gemeld, terwijl de KNVB er dus is achter gekomen is dat functionarissen binnen FC Twente hiervan op de hoogte waren voor 15 december. De vraag is dan wanneer is de KNVB erachter gekomen dat mensen binnen FC Twente ervan op de hoogte waren.
Ik neem aan dat je als FC Twente supporter begrijpt dat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:36 schreef Ties02 het volgende:
Nou als je dit topic leest hoeft die procedure helemaal niet meer gevoerd te worden
Bedankt he boys
En het ook nog eens proberen te verhullen met nepfacturen...quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
De beste man kent wel zijn prioriteiten, je club hangt aan een zijde draadje, en dan ga je er vanuit dat andere het wel melden, bovendien gaat het om gevoelige kwestie, kortom lijkt me bullshit dat hij er niets van wist, en zelfs als dat niet zo was, dan is hij even goed bestuurlijk verantwoordelijk.
Ja dat stel ik niet ter twijfel hoorquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je als FC Twente supporter begrijpt dat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen?
Dat lijkt me dan ook dé reden dat de licentiecommissie de licentie in heeft getrokken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En het ook nog eens proberen te verhullen met nepfacturen...
Die Van den Belt is ook een zak hooi zeg. Had er gelijk een ervaren accountant en advocaat op gezet in plaats van iemand binnen het voetbalwereldje. Maar zulke mensen vallen natuurlijk niet te manipuleren door types als ome Joop.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:32 schreef Tweek het volgende:
http://www.tubantia.nl/sp(...)usan-tadic-1.5731416
Dit lijkt me trouwens het gene waarom FC Twente nu ze licentie verliest. Het is in januari pas gemeld, terwijl de KNVB er dus is achter gekomen is dat functionarissen binnen FC Twente hiervan op de hoogte waren voor 15 december. De vraag is dan wanneer is de KNVB erachter gekomen dat mensen binnen FC Twente ervan op de hoogte waren.
Kreeg er ook nog een burnout van de stakkerquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die Van den Belt is ook een zak hooi zeg. Had er gelijk een ervaren accountant en advocaat op gezet in plaats van iemand binnen het voetbalwereldje. Maar zulke mensen vallen natuurlijk niet te manipuleren door types als ome Joop.
Nogal voorbarig lijkt me. Ik kan mij niet voorstellen dat ze al met alle schuldeisers onderhandeld hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Enige logische verklaring ook om zo'n gok te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |