abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:53:57 #151
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_162721704
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:14 schreef Woods het volgende:
[..]
Overigens is het genoemde 150 crore circa ¤2 miljoen, koopje.
Euh,,, het is bijna ¤20 miljoen.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 20:02:21 #152
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_162723024
Als Trump president word kunnen ze zijn vliegtuig wel overnemen. Of dat vliegtuig wat hij nu gebruikt als ie overstapt naar de af one, of de af one als hij liever zijn eigen toestel blijft gebruiken :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_162723157
Dit is nu een dagelijks zicht in Auckland:



Over lange vluchten gesproken; de langste non-stop vlucht ter wereld (Dubai - Auckland) wordt nu een Airbus A380 in plaats van de huidige Boeing 777-200LR.

Met vier dagelijkse Emirates vluchten naar Auckland (non-stop en via Sydney, Brisbane en Melbourne) die ongeveer dezelfde tijden aanwezig zijn in Auckland, wordt dit vanaf december dit jaar een dagelijkse uitzicht:





(Dit zijn foto's van de inaugurele non-stop vlucht van Dubai naar Auckland;
pi_162726377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken;

Zurich; 1 juni 2016. Iron Maiden met de 747-400; daarvoor de toestellen van Angela Merkel en François Hollande. :P
De Duitse regering (en de Franse) hebben natuurlijk wel grotere vliegtuigen dan die zakenjets https://en.m.wikipedia.org/wiki/Konrad_Adenauer_(aircraft)
pi_162726974
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:58 schreef bluemoon23 het volgende:
De Duitse regering (en de Franse) hebben natuurlijk wel grotere vliegtuigen dan die zakenjets https://en.m.wikipedia.org/wiki/Konrad_Adenauer_(aircraft)
Als ik het ludieke aan de foto direct zou uitleggen/verbeteren is het ook zo -O- ;)
  vrijdag 3 juni 2016 @ 22:36:55 #156
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162727687
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:07 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is nu een dagelijks zicht in Auckland:

[ afbeelding ]

Over lange vluchten gesproken; de langste non-stop vlucht ter wereld (Dubai - Auckland) wordt nu een Airbus A380 in plaats van de huidige Boeing 777-200LR.

Met vier dagelijkse Emirates vluchten naar Auckland (non-stop en via Sydney, Brisbane en Melbourne) die ongeveer dezelfde tijden aanwezig zijn in Auckland, wordt dit vanaf december dit jaar een dagelijkse uitzicht:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

(Dit zijn foto's van de inaugurele non-stop vlucht van Dubai naar Auckland;
Mooie plaatjes, maar wel een beetje grootheids waanzin van die Arabieren lijkt me. Het kan er bij mij niet in dat Emirates dagelijks 2000 passagiers van Auckland naar waar dan ook ter wereld zal brengen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162727807
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
Mooie plaatjes, maar wel een beetje grootheids waanzin van die Arabieren lijkt me. Het kan er bij mij niet in dat Emirates dagelijks 2000 passagiers van Auckland naar waar dan ook ter wereld zal brengen.
Tim Clark heeft aangegeven dat de loadfactor op deze vluchten (de non-stop tussen Dubai en Auckland) boven de 85% zit. (en dan is het nog geen zomer daar)
Daarnaast is het heel veel local traffic tussen Nieuw-Zeeland en Australië.
pi_162734104
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tim Clark heeft aangegeven dat de loadfactor op deze vluchten (de non-stop tussen Dubai en Auckland) boven de 85% zit. (en dan is het nog geen zomer daar)
Daarnaast is het heel veel local traffic tussen Nieuw-Zeeland en Australië.
Ze hebben toch ook de fifth freedom op die routes? Hadden ze dat niet dan kon je misschien je vraagtekens zetten achter het draagvlak voor vier A380's op een dag.
pi_162734231
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:12 schreef Leatherface het volgende:
Ze hebben toch ook de fifth freedom op die routes? Hadden ze dat niet dan kon je misschien je vraagtekens zetten achter het draagvlak voor vier A380's op een dag.
Dat klopt; anders zou Emirates dus ook geen lokale passagiers mogen vervoeren tussen Nieuw-Zeeland en Australië.
pi_162735134
Het is een ziekelijke bak capaciteit, maar verder vliegen er niet zo heel veel maatschappijen nog. Plus, Emirates verbindt als enige ook heel Europa en India met die hoek ongeveer, dus dan kan je best aardig wat tickets verkopen. 85% LF is trouwens niet bizar hoog voor ICA vluchten, veel maatschappijen gaan toch wel 90-95%+ op drukke routes...

QR gaat nu vanaf februari naar Auckland als het goed is, de launch is iets naar achter geschoven vanwege de vertraging qua vliegtuigleveringen. Dus de nieuwe langste non-stop laat nog even op zich wachten!
Jack does it in real time...
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:55:20 #161
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162736479
Emirates vliegt tevens met 2 A380s naar Mauritius. Een inimini eilandje in de Indischd Oceaan
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 5 juni 2016 @ 11:45:20 #162
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_162759417
31 years later, we found the flight recorders

31 jaar geleden : https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_980
quote:
Eastern Air Lines Flight 980 was a scheduled international flight from Asunción, Paraguay, to Miami, Florida, United States, with stops in La Paz and Guayaquil. On January 1, 1985, it struck Mount Illimani at an altitude of 19,600 feet (6,000 m). All 19 passengers and 10 crew were killed.
Gisteren : https://operationthonapa.(...)corders-786d0f9fde61
quote:
We started out this trip with the goal of finding the black box — the cockpit voice recorder and the flight data recorder — of Eastern Airlines Flight 980.

We found what we believe to be the flight recorders.
pi_162764445
Ik heb sinds kort een ads-b ontvanger, zijn er specialisten in de zaal de me antwoord kunnen geven op het volgende;

1) wanneer zet een vliegtuig zijn ads-b zender aan? Op de luchthaven zijn maar een paar toestellen die hem aan hebben staan.
2) in de data van de ads-b zit het toestel nummer, maar niet het vlucht nummer. Is er een online database waar dit soort vlucht nummers opgehaald worden, ik heb tooltje RTL1090 dat dit automatisch doet. Ben benieuwd waar die data vandaan komt.
  zondag 5 juni 2016 @ 17:14:31 #164
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162765150
Even wachten op iemand

:+
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 5 juni 2016 @ 21:42:24 #165
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_162772229
Morgen weer lekker een stukje VFR vliegen vanaf Lelystad!
pi_162773626
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:34 schreef Sparqq het volgende:
Ik heb sinds kort een ads-b ontvanger, zijn er specialisten in de zaal de me antwoord kunnen geven op het volgende;

1) wanneer zet een vliegtuig zijn ads-b zender aan?
Op de luchthaven zijn maar een paar toestellen die hem aan hebben staan.
Als ze gesleept worden staan ze vaak niet aan, daarnaast zijn veel toestellen niet voorzien van een ADS-B transponder.
(Veel van de Embraers bijvoorbeeld niet)
quote:
2) in de data van de ads-b zit het toestel nummer, maar niet het vlucht nummer. Is er een online database waar dit soort vlucht nummers opgehaald worden, ik heb tooltje RTL1090 dat dit automatisch doet. Ben benieuwd waar die data vandaan komt.
Naar mijn weten stuurt de transponder onder andere een toestel specifiek nummer uit met daarnaast nog allerlei data (hoogte, snelheid etc.).
Sites als FR24 koppelen dan data van internet (zoals vliegschema's e.d.) aan vast.



TV-tip. De komende drie weken elke zondagavond op BBC2: City in the Sky.
Met vanavond om 22:00 uur aflevering 1:

quote:
Departures
What does it take to get a million people and their luggage off the ground and up in the air? From building the world's biggest passenger plane to navigating through the busiest airport on the planet, to the perils of getting airborne in the coldest city on earth - Dallas and Hannah go to extremes to get under the skin of the remarkable story of departure.

You will never look at flying in the same way again...
pi_162773906
KLM widebodies in front of Schiphol Skyline by Tim de Groot, on Flickr

Verkeerstoren Schiphol kwart eeuw oud
quote:
SCHIPHOL - De verkeerstoren op Schiphol viert vandaag haar 25ste verjaardag. De toren werd op 4 juni 1991 geopend door koningin Beatrix. Het bouwwerk was op dat moment met ruim 101 meter de hoogste verkeerstoren van de wereld. Vanuit de toren leiden luchtverkeersleiders het startende en landende vliegverkeer op Schiphol in goede banen.

Sinds de opening zijn er bijna tien miljoen vliegtuigen op Schiphol gestart of geland, meldt Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) vandaag. De drukste dag gemeten naar het aantal vliegbewegingen was recent: op 27 mei waren er 1509 starts en landingen op één dag.

In de verkeerstoren werken luchtverkeersleiders, ground controllers en assistent luchtverkeerleiders. Vanuit de toren wordt verkeersleiding gegeven aan vliegtuigen in een straal van vijftien kilometer rondom Schiphol en de vliegtuigen op het luchthaventerrein.

De luchtverkeersleiding werkt vanuit de koepel op ongeveer negentig meter boven de grond. Daar zijn acht twaalf medewerkers actief. Het vliegverkeer voor de Polderbaan wordt gecoördineerd vanuit Toren West.

Enkele bijzondere gebeurtenissen sinds de bouw:
•22 mei 1989 Brand in de toren tijdens de bouw
•4 juni 1991 Koningin Beatrix nam de toren in gebruik
•24 mei 1995 Record meer dan 1000 starts en landingen op één dag op Schiphol
•20 september 2008 Vervanging radar bovenop de verkeerstoren
•15 april 2010 Geen starts en landingen vanwege aswolk vulkaanuitbarsting IJsland
•30 april 2013 Deel van de toren Oranje voor inhuldiging Koning Willem-Alexander
•24 maart 2014 Vele staatshoofden en regeringsleiders waaronder president Obama landen op Schiphol voor Nuclear Security Summit
•27 mei 2016 Record van 1509 starts en landingen op één dag op Schiphol


  zondag 5 juni 2016 @ 23:13:36 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162776254
Grappig dat wel wordt gesproken over een aswolk, maar dat er tijdens de millenniumnacht zo'n 200 kisten op Schiphol stonden mag ook bijzonder heten.
So we just called him Fred
pi_162778738
Boeing 787 TUIfly wijkt uit naar Azoren
quote:
RIJSWIJK – Een Boeing 787-8 van de Nederlandse touroperator en luchtvaartmaatschappij TUI, vlucht OR373, heeft zaterdag een onvoorziene landing op de Azoren gemaakt. Dat bevestigt TUI-woordvoerster Petra Kok aan Reismedia. Een vrouwelijke passagier, aan boord van de vlucht van Amsterdam naar Bonaire en Aruba, misdroeg zich dusdanig dat de gezagvoerder besloot te landen in Terceira op de Azoren. Ter plaatse haalde de politie de vrouw en haar reisgenoot van boord.

"De vrouw was aan het krijsen, schelden en spugen. De bemanning besloot haar daarom vast te maken aan haar stoel met tiewraps. Waarom ze zich zo gedroeg is niet bekend", aldus de woordvoerster.

Door het oponthoud is de crew uit de uren gelopen en is er voor hun en de passagiers voor hotels gezorgd op het eiland. Petra Kok: "Terceira is een van onze stations, dus waren we in staat de bemanning en passagiers goed op te vangen. Morgenvroeg vliegen ze alsnog naar hun bestemming."


In plaats van dat de passagiers nu al aan hun cocktail zaten op Bonaire of Aruba -geplande landing op Bonaire was zaterdagavond en Aruba net na middernacht - is de 787 pas net geland in Aruba...

En hiermee werd TUI genoodzaakt om onderstaand toestel in te huren zodat die enkele vluchten kon overnemen:
EC-MFA A340 Plus Ultra (Schiphol 5-6-2016) by Alexander Schelbergen, on Flickr

En niet vergeten; morgen rond 15:45 uur landt onderstaande dame op Schiphol vanuit Wenen:

pi_162780733
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Als ze gesleept worden staan ze vaak niet aan, daarnaast zijn veel toestellen niet voorzien van een ADS-B transponder.
(Veel van de Embraers bijvoorbeeld niet)

[..]

Zou je kunnen stellen dat ADS-B aan gezet wordt zodra het toestel de deur sluit en vertrekt en dus in beweging is? Als een toestel gesleept wordt hoeft de ADS-B niet aan te staan omdat de towtruck een eigen ADS-B heeft.

In 2020 is het verplicht voor alle toestellen las ik.

  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 09:28:54 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162781792
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:13 schreef FredvZ het volgende:
Grappig dat wel wordt gesproken over een aswolk, maar dat er tijdens de millenniumnacht zo'n 200 kisten op Schiphol stonden mag ook bijzonder heten.
Hoezo? Is dit een zeer hoog aantal?

Waarom stonden ze aan de grond, angst voor computer storingen? Of vuile lucht door vuurwerk?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162781963
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:34 schreef Sparqq het volgende:
1) wanneer zet een vliegtuig zijn ads-b zender aan? Op de luchthaven zijn maar een paar toestellen die hem aan hebben staan.
Heb je wel volledig zicht op de grond van de luchthaven trouwens?

Als ik zelf vlieg (C172) moet de transponder ook pas aan als ik de baan op ga.

quote:
2) in de data van de ads-b zit het toestel nummer, maar niet het vlucht nummer. Is er een online database waar dit soort vlucht nummers opgehaald worden, ik heb tooltje RTL1090 dat dit automatisch doet. Ben benieuwd waar die data vandaan komt.
ACARS heeft oa dat soort informatie geloof ik. Ik wil steeds daar ook eens een decoder voor gaan draaien om te zien wat voor info dat geeft.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 6 juni 2016 @ 09:59:40 #173
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162782200
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo? Is dit een zeer hoog aantal?

Waarom stonden ze aan de grond, angst voor computer storingen? Of vuile lucht door vuurwerk?
Dat is meer dan er op de apron past. Er werden toen vliegtuigen op de landingsbanen geparkeerd.

Oorzaak: de millenniumbug, waardoor de angst bestond dat vliegtuigen uit de lucht zouden vallen bij de overgang van 31-12-1999 naar 01-01-2000.
So we just called him Fred
pi_162783177
Denk eerder dat men bang was dat de computersystemen van bijv, atc en fly-by-wire ermee zouden stoppen, dat dan de natuurwetten stomweg zouden ophouden met bestaan :P
Maar het heeft wel interessante foto's opgeleverd:



  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 11:04:31 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162783447
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is meer dan er op de apron past. Er werden toen vliegtuigen op de landingsbanen geparkeerd.

Oorzaak: de millenniumbug, waardoor de angst bestond dat vliegtuigen uit de lucht zouden vallen bij de overgang van 31-12-1999 naar 01-01-2000.
Aha, dat dacht ik al. Ben wel benieuwd op wat voor besturingssysteem vliegtuigen draaien. De VIRM dubbeldekkers van NS op W95 dacht ik :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162784100
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 10:51 schreef tripel7 het volgende:
Denk eerder dat men bang was dat de computersystemen van bijv, atc en fly-by-wire ermee zouden stoppen, dat dan de natuurwetten stomweg zouden ophouden met bestaan :P
Maar het heeft wel interessante foto's opgeleverd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit had ik zo graag in het echt willen zien. Gewoon even alle 34 747's tegelijk op Schiphol zien staan. :9
pi_162784601
Uit de nieuwsberichten kan ik op maken dat het niet (alleen) met systemen te maken heeft, maar vooral met het feit dat niemand wílde vliegen op dat moment. NRC schreef dat KLM maar twee vluchten liet doorgaan, en ondanks dat er maar 200 mensen gebeld hoefden te worden om te annuleren.
pi_162786150
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:42 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Heb je wel volledig zicht op de grond van de luchthaven trouwens?

Als ik zelf vlieg (C172) moet de transponder ook pas aan als ik de baan op ga.

[..]

ACARS heeft oa dat soort informatie geloof ik. Ik wil steeds daar ook eens een decoder voor gaan draaien om te zien wat voor info dat geeft.
ADS-C heeft dat soort informatie, waaronder vluchtnummer, maar ook bijvoorbeeld geselecteerde hoogtes etc.

ACARS wordt voornamelijk gebruikt voor CPDLC met verkeersleiding, en het versturen van statusupdates van het vliegtuig naar de maatschappij, of textberichten van en naar de cockpit.
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 12:55:42 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162786181
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:45 schreef larsico het volgende:
Uit de nieuwsberichten kan ik op maken dat het niet (alleen) met systemen te maken heeft, maar vooral met het feit dat niemand wílde vliegen op dat moment. NRC schreef dat KLM maar twee vluchten liet doorgaan, en ondanks dat er maar 200 mensen gebeld hoefden te worden om te annuleren.
Dat zijn toch twee volle Fokker 100's :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162787635
Ed Force One is te volgen: https://www.flightradar24.com/ABD666/9f03bb3

EDIT: en straks een livestream op rtvnh.

EDIT #2: Hmm, jammer. Leek recht over ons huis te gaan maar buigt nu te ver af richting het zuiden...

[ Bericht 26% gewijzigd door Iemand91 op 06-06-2016 15:10:49 ]
pi_162789550
Livestream op vrachtplatform op de link in vorige post.

EDIT: lekker druk ook daar. :P




[ Bericht 40% gewijzigd door Iemand91 op 06-06-2016 17:01:13 ]
pi_162792608
Rondvlucht Joint Strike Fighter boven Noord-Holland verplaatst naar morgen
quote:
AMSTERDAM Defensie doet morgen een nieuwe poging om met de Joint Strike Fighter (F-35) een rondvlucht boven Nederland te maken. Dat meldde een woordvoerder het ministerie vandaag. Vorige week ging de rondvlucht niet door vanwege de laag hangende bewolking.

Het nieuwe gevechtsvliegtuig zal relatief laag en langzaam over Amsterdam en een aantal typisch Nederlandse bezienswaardigheden vliegen. Met de vlucht wil het ministerie van Defensie het grote publiek kennis laten maken met de opvolger van de F-16.

Twee F-35's zijn voor een aantal weken in ons land. Ze vertrekken over minder dan twee weken weer richting de Verenigde Staten. De eerste F-35 moet in 2019 definitief naar Nederland komen. Het kabinet wil er in totaal 37 van aanschaffen.
  maandag 6 juni 2016 @ 18:01:55 #183
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162793345
Het weer zou morgen deels zonnig/ bewolkt zijn.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 juni 2016 @ 21:07:22 #184
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_162799458
Iemand enig idee of die makkelijk te spotten is nu die staat geparkeerd?
pi_162801869
quote:
Nieuwe route is ook een stuk uitgebreider. Nu is het echt een rondvlucht over Nederland. Hij komt ook hier over, zal zeker gaan kijken. *O*

pi_162803466
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:16 schreef El_Grando101 het volgende:
Nieuwe route is ook een stuk uitgebreider. Nu is het echt een rondvlucht over Nederland. Hij komt ook hier over, zal zeker gaan kijken. *O*

[ afbeelding ]
Bij de vorige route had ik stille hoop dat hij hierover zou komen (zou erom spannen) maar met deze route komt die hier recht overheen.

* Iemand91 legt camera weer klaar...
  dinsdag 7 juni 2016 @ 00:37:45 #187
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_162805788
Ik ga morgen ook maar eens kijken of ie over de vliegbasis heenkomt :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 juni 2016 @ 08:04:19 #188
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_162807629
Volgens NOS staat Ed zichtbaar geparkeerd, dus toch maar even kijken ;)
pi_162808318
Heel Limburg wordt zo'n beetje overgeslagen :o :').
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 09:55:17 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162808927
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 09:14 schreef Anne het volgende:
Heel Limburg wordt zo'n beetje overgeslagen :o :').
Belgisch Limburg is ook Limburg :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162811665
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 23:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Bij de vorige route had ik stille hoop dat hij hierover zou komen (zou erom spannen) maar met deze route komt die hier recht overheen.

* Iemand91 legt camera weer klaar...
Yep hier ook. Drenthe werd eerst overgeslagen en nu komt ie gewoon over Emmen.

Derludolf toch ook aardig dicht bij jou langs?
pi_162812156
Hij vertrekt trouwens 4 minuten eerder dan gepland, dus hou daar rekening mee!

Volgens: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)erder-op-dan-gepland

[ Bericht 55% gewijzigd door KolonelBroodje op 07-06-2016 12:37:05 ]
pi_162813773
Zou hij te tracken zijn op flight radar?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 14:33:22 #195
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_162815582
Mooi vlot weg die F35, om mij vervangen ze die F16s morgen al.
pi_162815873
Gezien en gefilmd. *O*
pi_162816245
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 15:10:43 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162816579
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:03 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Yep hier ook. Drenthe werd eerst overgeslagen en nu komt ie gewoon over Emmen.

Derludolf toch ook aardig dicht bij jou langs?
Wel bij mijn ouders ja. Dit de week zit ik op kamers in Wageningen. Hoorde wel wat gerommel net.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162816645
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 23:03 schreef Iemand91 het volgende:
* Iemand91 legt camera weer klaar...
* Iemand91 ruimt camera weer op ;( ...
pi_162816964
whahahahahaha Bij Soestdijk stonden een paar honderd mensen te kijken. vliegt een f35 met een f16 voorbij...dat was 't.... 3 seconden _O- _O-
pi_162817006
pi_162817298
  dinsdag 7 juni 2016 @ 15:58:12 #203
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162817848
Ergens te tracken?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162818001
Recht over mijn huis (Delft) heen *O*
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_162818039
Kreeg de indruk hier in Den Haag dat ze langs de kustlijn gingen vervolgens.
pi_162818078
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:05 schreef Sandrvich het volgende:
Kreeg de indruk hier in Den Haag dat ze langs de kustlijn gingen vervolgens.
Klopt. Nu richting Amsterdam

\



[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2016 16:08:46 ]
  dinsdag 7 juni 2016 @ 16:11:06 #207
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162818165
Nu over amsterdam
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162818247
Wat een teringlijers, ze wijken dik af en hij komt hier dus niet over.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 16:18:01 #209
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_162818316
JSF zojuist recht over m'n kop in Breda. Mooi man :)
Flesje bier
pi_162818989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:18 schreef Gezicht het volgende:
JSF zojuist recht over m'n kop in Breda. Mooi man :)
Hier boven Amsterdam, zelfs 2 rondjes, maar dat had ik niet op beeld :)

https://sendvid.com/msb4xzrg
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_162821762
Staat er een paar honderd man bij vliegveld de kooy Den helder. Slaat hij rechts af bij Schagen richting Leeuwarden ivm brandstof whaha
  woensdag 8 juni 2016 @ 01:10:55 #212
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_162840742
3x KLM by Arnoud Raeven, on Flickr

Over 1 jaar, 4 maanden en 19 dagen is het uur U geslagen voor de voorste van de twee.
Op 29 oktober 2017 zal de Fokker F70 de laatste vlucht voor KLM maken.

Ruwweg 3 jaar (2020) later volgt de laatste vlucht voor haar grote zus op de achtergrond.
Dan zijn er nog maar 3 747's in KLM kleuren te bewonderen; als die er dan überhaupt nog zijn...

In other news; dit is nog niet eens zo'n vergezocht zicht:



Het is hier wel bekend dat de IAG groep op zoek is naar meer Airbus A380 toestellen en wel gebruikte (nieuwe zijn te duur). En dan niet (alleen) inzetten bij British Airways; inzetten door Aer Lingus of Iberia is geen onreële optie volgens CEO Willie Walsh in een interview met Aerotelegraph.
Die denkt aan het inzetten van 2 A380's op de route Dublin - New York waar zomers veel vraag naar is.

Aangezien ze alleen toestellen met Rolls Royce motoren willen hebben lijken de kisten van Singapore Airlines en Malaysia Airlines grote kanshebbers.
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:17:25 #214
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162841954
quote:
quote:
Piloten van luchtvaartmaatschappij Easyjet die Schiphol als uitvalsbasis hebben, dreigen met protest- en stakingsacties in de komende weken. Hierdoor kunnen vluchten van de prijsvechter uitvallen of vertraging oplopen, zei voorzitter Steven Verhagen van de vliegervakbond VNV woensdag.

De VNV vindt dat de circa zeventig piloten die op Nederlandse arbeidscontracten voor Easyjet vliegen te veel vlieguren per maand moeten maken voor het salaris dat zij krijgen. Daarnaast zijn zaken als doorbetaling bij ziekte niet geregeld en is de pensioenbijdrage onder de maat.


Het is niet zo dat we de consument hiervan de schuld kunnen geven, immers bepaal ik niet de prijs daar is Easyjet verantwoordelijk voor. Toch zou de overheid hierin moeten ingrijpen want in het verleden zijn er kisten naar beneden gekomen door vermoeidheid. Dacht dat we dat hadden afgesloten.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162841992
Hard moeten werken voor je geld is de grootste nachtmerrie van de VNV ja.
Jack does it in real time...
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:20:36 #216
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162842006
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:19 schreef DeeBee het volgende:
Hard moeten werken voor je geld is de grootste nachtmerrie van de VNV ja.
bron?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162842457
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:20 schreef Woods het volgende:

[..]

bron?
Dat is natuurlijk een retorische vraag, dus beetje flauw.

De VNV preekt natuurlijk vooral voor eigen parochie, want meer concurrentie en steeds hogere druk op het onrealistische verdienmodel voor piloten komt hun slecht uit. Die nemen het uurloon van een captain bij KLM als 'normaal' en redeneren vervolgens hier dat die andere piloten teveel werken / te weinig verdienen.

En verder geloof ik er niet zo in dat het directe impact op de veiligheid heeft, aangezien er nog steeds voldoende regels zijn omtrent crew scheduling. Airlines die deze met voeten treden mogen heus niet blijven opereren...

Ik zie het als een goede trend, piloten die meer uren maken en bij dit soort maatschappijen gewoon werk aanpakken. De idiote salarissen van crew (flight deck en cabin crew in sommige gevallen), zijn een van de voornaamste redenen dat veel Europese legacy carriers het nu zo zwaar hebben. Maar daar mag nooit over gesproken worden verder, want ze zijn leuk en goed georganiseerd en de kans op stakingen is altijd aanwezig. Piloten zouden ze gewoon ¤50000-75000 per jaar moeten betalen, zou mijns inziens een veel realistischer salaris zijn (maar dat is inderdaad mijn persoonlijke mening ja). ^O^

Overigens zit leek er weinig schot in het aanpakken van de problemen met de A320neo te zitten en werden de eerste leveringen al gecancelled door QR, al dan niet om verdere druk te zetten op Airbus en P&W. Maar gisteren schijnt er een verbeterde motor te zijn geleverd:
http://airwaysnews.com/bl(...)owerplant-to-airbus/
Jack does it in real time...
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:13:40 #218
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162843311
Ik heb ook nooit begrepen waarom piloten perse meer betaald moeten krijgen dan bijv. een buschauffeur of machinist. 90% wordt door de automatische piloot uitgevoerd. Maar bijv. het pay-to-fly systeem is wel het andere uiterste.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 16:33:50 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162843746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:13 schreef Woods het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen waarom piloten perse meer betaald moeten krijgen dan bijv. een buschauffeur of machinist. 90% wordt door de automatische piloot uitgevoerd. Maar bijv. het pay-to-fly systeem is wel het andere uiterste.
Meer verantwoordelijkheid, meer bijscholing en een hogere studieschuld. Bovendien ben je regelmatig van huis.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:38:52 #220
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162843856
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Meer verantwoordelijkheid, meer bijscholing en een hogere studieschuld. Bovendien ben je regelmatig van huis.
Verantwoordelijk vind ik zelf minder valide dan de andere. Een buschauffeur en machinist dragen ook een dergelijke verantwoordelijk. Een vliegtuig hoort normaal op te stijgen en landen, dat als het misgaat het echt goed misgaat doet daar niets aan onder.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162843944
Een van de problemen is dat de opleiding een enorme investering is, en een uitzicht op een salaris van maximaal 75.000 euro gaat leiden tot een tekort aan piloten en dus tot lagere kwaliteit.

Dat 90% van een vlucht door een automatische piloot wordt uitgevoerd doet daar weinig aan af, aangezien je niet alleen voor je vliegvaardigheid betaald wordt. Zeker een gezagvoerder niet.

Op technisch vlak zie ik veel gebruik van een autopilot overigens eerder als reden om juist meer vliegvaardige piloten aan te nemen, maar goed.
pi_162844486
Ah, de maandelijkse 'piloten zijn veredelde buschauffeurs en verdienen veel te veel' discussie. :P
pi_162844818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:42 schreef NewHorizon het volgende:
Een van de problemen is dat de opleiding een enorme investering is, en een uitzicht op een salaris van maximaal 75.000 euro gaat leiden tot een tekort aan piloten en dus tot lagere kwaliteit.

Dat 90% van een vlucht door een automatische piloot wordt uitgevoerd doet daar weinig aan af, aangezien je niet alleen voor je vliegvaardigheid betaald wordt. Zeker een gezagvoerder niet.

Op technisch vlak zie ik veel gebruik van een autopilot overigens eerder als reden om juist meer vliegvaardige piloten aan te nemen, maar goed.
Ik denk dat het met de tijd wel zal veranderen, maatschappijen zitten nu in luxe positie dat er veel aanbod is van piloten. Door de huidige situatie zal er met den duur wel weer een tekort ontstaan omdat niet veel mensen de investering zullen doen. Het meest waarschijnlijk is dat de lonen relatief laag blijven maar dat de maatschappijen een groter deel zullen gaan financieren..
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_162844906
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat het met de tijd wel zal veranderen, maatschappijen zitten nu in luxe positie dat er veel aanbod is van piloten.
Dat valt an sich mee, zeker kijkend naar ervaren personeel.

Zo zie je onder andere bij Emirates een flinke leegloop van gezagvoerders.

Wat dat betreft zijn hoge de lonen ook resultaat van marktwerking (al zijn de lonen bij Emirates erg hoog, maar daar is het werkklimaat dan weer dramatisch).

Airlines die zelf de opleiding financieren zie je eigenlijk bijna niet, omdat ze de risico's niet willen lopen. Wellicht dat het in de toekomst gaat veranderen, de tijd zal het leren..
pi_162845302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:29 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat valt an sich mee, zeker kijkend naar ervaren personeel.

Zo zie je onder andere bij Emirates een flinke leegloop van gezagvoerders.

Wat dat betreft zijn hoge de lonen ook resultaat van marktwerking (al zijn de lonen bij Emirates erg hoog, maar daar is het werkklimaat dan weer dramatisch).

Airlines die zelf de opleiding financieren zie je eigenlijk bijna niet, omdat ze de risico's niet willen lopen. Wellicht dat het in de toekomst gaat veranderen, de tijd zal het leren..
Mjah het blijft een moeilijke markt, ik werk zelf indirect voor de luchtvaart, en daar is nog meer veranderd ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')