abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_162817006
pi_162817298
  dinsdag 7 juni 2016 @ 15:58:12 #203
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162817848
Ergens te tracken?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162818001
Recht over mijn huis (Delft) heen *O*
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_162818039
Kreeg de indruk hier in Den Haag dat ze langs de kustlijn gingen vervolgens.
pi_162818078
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:05 schreef Sandrvich het volgende:
Kreeg de indruk hier in Den Haag dat ze langs de kustlijn gingen vervolgens.
Klopt. Nu richting Amsterdam

\



[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2016 16:08:46 ]
  dinsdag 7 juni 2016 @ 16:11:06 #207
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162818165
Nu over amsterdam
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162818247
Wat een teringlijers, ze wijken dik af en hij komt hier dus niet over.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 16:18:01 #209
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_162818316
JSF zojuist recht over m'n kop in Breda. Mooi man :)
Flesje bier
pi_162818989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:18 schreef Gezicht het volgende:
JSF zojuist recht over m'n kop in Breda. Mooi man :)
Hier boven Amsterdam, zelfs 2 rondjes, maar dat had ik niet op beeld :)

https://sendvid.com/msb4xzrg
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_162821762
Staat er een paar honderd man bij vliegveld de kooy Den helder. Slaat hij rechts af bij Schagen richting Leeuwarden ivm brandstof whaha
  woensdag 8 juni 2016 @ 01:10:55 #212
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_162840742
3x KLM by Arnoud Raeven, on Flickr

Over 1 jaar, 4 maanden en 19 dagen is het uur U geslagen voor de voorste van de twee.
Op 29 oktober 2017 zal de Fokker F70 de laatste vlucht voor KLM maken.

Ruwweg 3 jaar (2020) later volgt de laatste vlucht voor haar grote zus op de achtergrond.
Dan zijn er nog maar 3 747's in KLM kleuren te bewonderen; als die er dan überhaupt nog zijn...

In other news; dit is nog niet eens zo'n vergezocht zicht:



Het is hier wel bekend dat de IAG groep op zoek is naar meer Airbus A380 toestellen en wel gebruikte (nieuwe zijn te duur). En dan niet (alleen) inzetten bij British Airways; inzetten door Aer Lingus of Iberia is geen onreële optie volgens CEO Willie Walsh in een interview met Aerotelegraph.
Die denkt aan het inzetten van 2 A380's op de route Dublin - New York waar zomers veel vraag naar is.

Aangezien ze alleen toestellen met Rolls Royce motoren willen hebben lijken de kisten van Singapore Airlines en Malaysia Airlines grote kanshebbers.
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:17:25 #214
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162841954
quote:
quote:
Piloten van luchtvaartmaatschappij Easyjet die Schiphol als uitvalsbasis hebben, dreigen met protest- en stakingsacties in de komende weken. Hierdoor kunnen vluchten van de prijsvechter uitvallen of vertraging oplopen, zei voorzitter Steven Verhagen van de vliegervakbond VNV woensdag.

De VNV vindt dat de circa zeventig piloten die op Nederlandse arbeidscontracten voor Easyjet vliegen te veel vlieguren per maand moeten maken voor het salaris dat zij krijgen. Daarnaast zijn zaken als doorbetaling bij ziekte niet geregeld en is de pensioenbijdrage onder de maat.


Het is niet zo dat we de consument hiervan de schuld kunnen geven, immers bepaal ik niet de prijs daar is Easyjet verantwoordelijk voor. Toch zou de overheid hierin moeten ingrijpen want in het verleden zijn er kisten naar beneden gekomen door vermoeidheid. Dacht dat we dat hadden afgesloten.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162841992
Hard moeten werken voor je geld is de grootste nachtmerrie van de VNV ja.
Jack does it in real time...
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:20:36 #216
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162842006
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:19 schreef DeeBee het volgende:
Hard moeten werken voor je geld is de grootste nachtmerrie van de VNV ja.
bron?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162842457
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:20 schreef Woods het volgende:

[..]

bron?
Dat is natuurlijk een retorische vraag, dus beetje flauw.

De VNV preekt natuurlijk vooral voor eigen parochie, want meer concurrentie en steeds hogere druk op het onrealistische verdienmodel voor piloten komt hun slecht uit. Die nemen het uurloon van een captain bij KLM als 'normaal' en redeneren vervolgens hier dat die andere piloten teveel werken / te weinig verdienen.

En verder geloof ik er niet zo in dat het directe impact op de veiligheid heeft, aangezien er nog steeds voldoende regels zijn omtrent crew scheduling. Airlines die deze met voeten treden mogen heus niet blijven opereren...

Ik zie het als een goede trend, piloten die meer uren maken en bij dit soort maatschappijen gewoon werk aanpakken. De idiote salarissen van crew (flight deck en cabin crew in sommige gevallen), zijn een van de voornaamste redenen dat veel Europese legacy carriers het nu zo zwaar hebben. Maar daar mag nooit over gesproken worden verder, want ze zijn leuk en goed georganiseerd en de kans op stakingen is altijd aanwezig. Piloten zouden ze gewoon ¤50000-75000 per jaar moeten betalen, zou mijns inziens een veel realistischer salaris zijn (maar dat is inderdaad mijn persoonlijke mening ja). ^O^

Overigens zit leek er weinig schot in het aanpakken van de problemen met de A320neo te zitten en werden de eerste leveringen al gecancelled door QR, al dan niet om verdere druk te zetten op Airbus en P&W. Maar gisteren schijnt er een verbeterde motor te zijn geleverd:
http://airwaysnews.com/bl(...)owerplant-to-airbus/
Jack does it in real time...
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:13:40 #218
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162843311
Ik heb ook nooit begrepen waarom piloten perse meer betaald moeten krijgen dan bijv. een buschauffeur of machinist. 90% wordt door de automatische piloot uitgevoerd. Maar bijv. het pay-to-fly systeem is wel het andere uiterste.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator woensdag 8 juni 2016 @ 16:33:50 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162843746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:13 schreef Woods het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen waarom piloten perse meer betaald moeten krijgen dan bijv. een buschauffeur of machinist. 90% wordt door de automatische piloot uitgevoerd. Maar bijv. het pay-to-fly systeem is wel het andere uiterste.
Meer verantwoordelijkheid, meer bijscholing en een hogere studieschuld. Bovendien ben je regelmatig van huis.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:38:52 #220
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162843856
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Meer verantwoordelijkheid, meer bijscholing en een hogere studieschuld. Bovendien ben je regelmatig van huis.
Verantwoordelijk vind ik zelf minder valide dan de andere. Een buschauffeur en machinist dragen ook een dergelijke verantwoordelijk. Een vliegtuig hoort normaal op te stijgen en landen, dat als het misgaat het echt goed misgaat doet daar niets aan onder.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162843944
Een van de problemen is dat de opleiding een enorme investering is, en een uitzicht op een salaris van maximaal 75.000 euro gaat leiden tot een tekort aan piloten en dus tot lagere kwaliteit.

Dat 90% van een vlucht door een automatische piloot wordt uitgevoerd doet daar weinig aan af, aangezien je niet alleen voor je vliegvaardigheid betaald wordt. Zeker een gezagvoerder niet.

Op technisch vlak zie ik veel gebruik van een autopilot overigens eerder als reden om juist meer vliegvaardige piloten aan te nemen, maar goed.
pi_162844486
Ah, de maandelijkse 'piloten zijn veredelde buschauffeurs en verdienen veel te veel' discussie. :P
pi_162844818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:42 schreef NewHorizon het volgende:
Een van de problemen is dat de opleiding een enorme investering is, en een uitzicht op een salaris van maximaal 75.000 euro gaat leiden tot een tekort aan piloten en dus tot lagere kwaliteit.

Dat 90% van een vlucht door een automatische piloot wordt uitgevoerd doet daar weinig aan af, aangezien je niet alleen voor je vliegvaardigheid betaald wordt. Zeker een gezagvoerder niet.

Op technisch vlak zie ik veel gebruik van een autopilot overigens eerder als reden om juist meer vliegvaardige piloten aan te nemen, maar goed.
Ik denk dat het met de tijd wel zal veranderen, maatschappijen zitten nu in luxe positie dat er veel aanbod is van piloten. Door de huidige situatie zal er met den duur wel weer een tekort ontstaan omdat niet veel mensen de investering zullen doen. Het meest waarschijnlijk is dat de lonen relatief laag blijven maar dat de maatschappijen een groter deel zullen gaan financieren..
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_162844906
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat het met de tijd wel zal veranderen, maatschappijen zitten nu in luxe positie dat er veel aanbod is van piloten.
Dat valt an sich mee, zeker kijkend naar ervaren personeel.

Zo zie je onder andere bij Emirates een flinke leegloop van gezagvoerders.

Wat dat betreft zijn hoge de lonen ook resultaat van marktwerking (al zijn de lonen bij Emirates erg hoog, maar daar is het werkklimaat dan weer dramatisch).

Airlines die zelf de opleiding financieren zie je eigenlijk bijna niet, omdat ze de risico's niet willen lopen. Wellicht dat het in de toekomst gaat veranderen, de tijd zal het leren..
pi_162845302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:29 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat valt an sich mee, zeker kijkend naar ervaren personeel.

Zo zie je onder andere bij Emirates een flinke leegloop van gezagvoerders.

Wat dat betreft zijn hoge de lonen ook resultaat van marktwerking (al zijn de lonen bij Emirates erg hoog, maar daar is het werkklimaat dan weer dramatisch).

Airlines die zelf de opleiding financieren zie je eigenlijk bijna niet, omdat ze de risico's niet willen lopen. Wellicht dat het in de toekomst gaat veranderen, de tijd zal het leren..
Mjah het blijft een moeilijke markt, ik werk zelf indirect voor de luchtvaart, en daar is nog meer veranderd ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')