Klopt. Nu richting Amsterdamquote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:05 schreef Sandrvich het volgende:
Kreeg de indruk hier in Den Haag dat ze langs de kustlijn gingen vervolgens.
Hier boven Amsterdam, zelfs 2 rondjes, maar dat had ik niet op beeldquote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:18 schreef Gezicht het volgende:
JSF zojuist recht over m'n kop in Breda. Mooi man
quote:
quote:Piloten van luchtvaartmaatschappij Easyjet die Schiphol als uitvalsbasis hebben, dreigen met protest- en stakingsacties in de komende weken. Hierdoor kunnen vluchten van de prijsvechter uitvallen of vertraging oplopen, zei voorzitter Steven Verhagen van de vliegervakbond VNV woensdag.
De VNV vindt dat de circa zeventig piloten die op Nederlandse arbeidscontracten voor Easyjet vliegen te veel vlieguren per maand moeten maken voor het salaris dat zij krijgen. Daarnaast zijn zaken als doorbetaling bij ziekte niet geregeld en is de pensioenbijdrage onder de maat.
bron?quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:19 schreef DeeBee het volgende:
Hard moeten werken voor je geld is de grootste nachtmerrie van de VNV ja.
Dat is natuurlijk een retorische vraag, dus beetje flauw.quote:
Meer verantwoordelijkheid, meer bijscholing en een hogere studieschuld. Bovendien ben je regelmatig van huis.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:13 schreef Woods het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen waarom piloten perse meer betaald moeten krijgen dan bijv. een buschauffeur of machinist. 90% wordt door de automatische piloot uitgevoerd. Maar bijv. het pay-to-fly systeem is wel het andere uiterste.
Verantwoordelijk vind ik zelf minder valide dan de andere. Een buschauffeur en machinist dragen ook een dergelijke verantwoordelijk. Een vliegtuig hoort normaal op te stijgen en landen, dat als het misgaat het echt goed misgaat doet daar niets aan onder.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meer verantwoordelijkheid, meer bijscholing en een hogere studieschuld. Bovendien ben je regelmatig van huis.
Ik denk dat het met de tijd wel zal veranderen, maatschappijen zitten nu in luxe positie dat er veel aanbod is van piloten. Door de huidige situatie zal er met den duur wel weer een tekort ontstaan omdat niet veel mensen de investering zullen doen. Het meest waarschijnlijk is dat de lonen relatief laag blijven maar dat de maatschappijen een groter deel zullen gaan financieren..quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:42 schreef NewHorizon het volgende:
Een van de problemen is dat de opleiding een enorme investering is, en een uitzicht op een salaris van maximaal 75.000 euro gaat leiden tot een tekort aan piloten en dus tot lagere kwaliteit.
Dat 90% van een vlucht door een automatische piloot wordt uitgevoerd doet daar weinig aan af, aangezien je niet alleen voor je vliegvaardigheid betaald wordt. Zeker een gezagvoerder niet.
Op technisch vlak zie ik veel gebruik van een autopilot overigens eerder als reden om juist meer vliegvaardige piloten aan te nemen, maar goed.
Dat valt an sich mee, zeker kijkend naar ervaren personeel.quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat het met de tijd wel zal veranderen, maatschappijen zitten nu in luxe positie dat er veel aanbod is van piloten.
Mjah het blijft een moeilijke markt, ik werk zelf indirect voor de luchtvaart, en daar is nog meer veranderdquote:Op woensdag 8 juni 2016 17:29 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat valt an sich mee, zeker kijkend naar ervaren personeel.
Zo zie je onder andere bij Emirates een flinke leegloop van gezagvoerders.
Wat dat betreft zijn hoge de lonen ook resultaat van marktwerking (al zijn de lonen bij Emirates erg hoog, maar daar is het werkklimaat dan weer dramatisch).
Airlines die zelf de opleiding financieren zie je eigenlijk bijna niet, omdat ze de risico's niet willen lopen. Wellicht dat het in de toekomst gaat veranderen, de tijd zal het leren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |