De afgebeelde KDC-10 is wel in Leeuwarden geland, de ander is doorgevlogen naar home base Eindhoven.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:20 schreef derLudolf het volgende:
Waarom is die kdc10 niet in Leeuwarden geland?
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-05-2016 om 00:05:30PHOTO First look at the A350-1000 as it rolls out of the hanger at Toulouse https://t.co/PbC3eqbL2d - @NewsHazbail reageer retweet
Lijkt wel net zo'n lange sigaar als de a340-600quote:Op woensdag 25 mei 2016 01:11 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-05-2016 om 00:05:30PHOTO First look at the A350-1000 as it rolls out of the hanger at Toulouse https://t.co/PbC3eqbL2d - @NewsHazbail reageer retweet
Wat een vette kist!
Is ook maar een metertje of 2 korter geloof ik, maar hij heeft in de -1000 variant inderdaad wel wat weg van een A340.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lijkt wel net zo'n lange sigaar als de a340-600
quote:A chat in the TROOPER room backstage in Cape Town signalled a 48 hour maelstrom for several committed individuals to pull off a dramatic air-to-air photo shoot of Ed Force One over the stunning backdrop of Table Mountain.
Professional photographer & journalist David ‘Devo’ Oosthuizen was explaining just how excited he was at the opportunity to photograph Maiden on stage that night in his home country of South Africa when he casually mentioned his collaboration with Cape Town Aviation photographer Justin De Reuck could result in the ultimate photo of what is fast becoming the most photographed Boeing 747 in the world!!
After several phone calls a planning meeting with (most importantly) Capt. Bruce Dickinson, his colleagues on the flight deck and the pilot of the Piper Seneca II that would shadow us was pulled together and the logistics were worked out for capturing the flight to Johannesburg the next day.
Justin’s team took the doors off their plane for better visibility and comms were set up with Bruce & the flight deck on Ed Force One
FlightRadar24 quickly asked what was happening to flight CCC666 as it was mapped it circling Table Mountain more than once en route to Jo’burg.
Now we can reveal the photo that was taken that day along with a shot of all the people (& the plane) involved in making a little bit of history on the back of Maiden’s first trip to South Africa in 21 years and indelibly stamped Bruce’s first ever visit to the country. “The photos look stunning”, agreed Bruce viewing them on the ground in Jo'burg ahead of the show at Carnival Lawns, “it was a great experience for me & the flight deck! Obviously the most important element was safety and we conducted a very thorough briefing the night prior to the flight with all the integral parties. I was very happy to have 3 crew on the flight deck with me - one who had comms with the Seneca & then 3 pairs of eyes to look at every angle! I have to tell you that I can’t take any credit for the piloting of manuevres as auto-pilot was engaged throughout the shoot and the bank angle never exceeded 30 degrees at any point! Add to that we were both in touch with Cape Town Radar at all times. It was very professional from start to finish and was a real thrill for me. Next time I’m down there though I want the guys to see if that Lightning is still operating – I’d love to fly that & have Justin & David capture it!”.
quote:Ground Control! L-R Captain Magnus Magnusson (Air Atlanta), pilot Andre Groenewald (CFI Cape Town Flight Training Centre), Justin De Reuck (aviation photographer), Bruce(!), David ‘Devo’ Oosthuizen (photographer & photo-journalist)
Dat hebben we eerder gezien:quote:Op woensdag 25 mei 2016 01:11 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-05-2016 om 00:05:30PHOTO First look at the A350-1000 as it rolls out of the hanger at Toulouse https://t.co/PbC3eqbL2d - @NewsHazbail reageer retweet
Wat een vette kist!
quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:25 schreef Mikey92 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De 1e A350-1000;)
Benieuwd naar de Flightradar24 beelden. Iemand die ze kan vinden?quote:'Spionagevliegtuig bracht vlucht KLM in gevaar'
Een KLM-vlucht die onderweg was van Tokio naar Amsterdam zou vorige week in gevaar zijn gekomen door een Amerikaans spionagevliegtuig. Dat meldt het Russische ministerie van defensie.
De KLM bevestigt alleen dat de betreffende vlucht boven de Japanse Zee op verzoek van de luchtverkeersleiding korte tijd op een andere hoogte moest vliegen, zo meldt EenVandaag. Op de website Flightradar24 is daarnaast te zien dat de vlucht voor de kust van Rusland een scherpe bocht maakte om even later weer in de richting van Rusland af te buigen.
Rusland wordt er regelmatig van beschuldigd het Europese vliegverkeer in gevaar te brengen door zonder transponder boven internationale wateren te vliegen. Rusland beweert dat westerse landen dat ook doen.
Update: Het zou deze vlucht moeten zijn. Boven de Japanse Zee.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:12 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Benieuwd naar de Flightradar24 beelden. Iemand die ze kan vinden?
https://www.flightradar24.com/data/flights/kl862/#9c9545fquote:Volgens Rusland brengt Amerika passagiers van commerciële vluchten in gevaar door te vliegen zonder transponder.
Bron: luchtvaartnieuws.quote:'Extra vliegveld nabij Schiphol'
AMSTERDAM - Er komt nog een vliegveld in de Haarlemmermeer als onderdeel van grote broer Schiphol. Deze nieuwe terminal krijgt de naam 'West' en moet Schiphol Centrum samen met de nieuwe luchthaven in Lelystad na 2030 ontlasten. Dat verklaart de luchthaven tegenover De Telegraaf. De luchthaven zou tegenover de ochtendkrant ook hebben gesproken over de aanleg van een zevende baan.
Ook het ministerie van Infrastructuur bevestigt het scenario tegenover de krant. Schiphol West zou tussen de A4 en A5 komen als "stadsgerichte terminal." De groeiplannen tonen aan dat de luchthaven sterk groeit. Alleen een extra luchthaven in Lelystad erbij lijkt niet voldoende.
Voordat de plannen van de stadsterminal worden gerealiseerd, moet eerst Lelystad Airport klaar zijn als overloopluchthaven en moeten de nieuwe A terminal en Pier op Schiphol Centrum gereed zijn.
De zevende baan komt, als deze wordt aangelegd, parallel aan de Kaagbaan te liggen.
Die site dat zich 'luchtvaartnieuws' durft te noemen stelt mij met de dag meer teleur zeg...quote:
En dit dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:49 schreef Piles het volgende:
Waarom is dit opeens nieuws? Die plannen zijn al jaren oud...
Volgens mij is het grote probleem met die banen de beperkte geluidscapaciteit. Zeker de Buitenveldert baan heeft weinig 'capaciteit' als ik het goed begrijp, vanwege de approach over Amsterdam / Amstelveen voornamelijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:22 schreef derLudolf het volgende:
Kunnen ze moet meer gebruik van maken van de Buitenveldert of Aalsmeerbaan? Volgens Wiki zijn dit secundaire banen namelijk
Gaat om HL7534, een 777-300 (non-ER) met Pratt & Whitney PW4098 motoren.quote:TOKIO - Op de luchthaven Tokio Haneda hebben 319 passagiers een Boeing 777 van Korean Air op de startbaan moeten verlaten vanwege een motorbrand. Het toestel was bezig met de take-off roll voor de vlucht naar Seoul Incheon toen het probleem zich voordeed. Op videobeelden is te zien dat vlammen uit de motor slaan.
De passagiers verlieten het toestel daarom met behulp van de emergency slides. De brandweer was er snel bij om de brand te blussen. Alle passagiers bleven ongedeerd tijdens de evacuatie, meldt Kyodo News. De schade aan de motor lijkt aanzienlijk.
Wordt denk ik wel een een kleine uitdaging om hem in je achtertuin te gekrijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:47 schreef LintuxCx het volgende:
Maar hey, met het gebrek aan A340s op Schiphol, zin in een A340 in je achtertuin? http://www.ebay.com/itm/272254846486 (Die verkoper heeft leuke listings trouwens, ook nog een ouwe VS 747!)
Maatschappij #5 die met de 787 op Schiphol vliegt. (KLM en TUI niet meegerekend)quote:Op zondag 29 mei 2016 17:47 schreef Iemand91 het volgende:
En een nieuwe maatschappij voor Amsterdam. Vanaf vandaag vliegt de maatschappij driemaal per week (aanwezig op Schiphol op maandag, donderdag en zaterdag) naar Amsterdam.
De vluchten worden overigens uitgevoerd met de Boeing 787-8. Voor morgen staat N966AM ingepland:
Was dat dat geintje van die lekkere milf van de postcodekanjer en dat relletje met Unicef?quote:Op maandag 30 mei 2016 12:23 schreef buzz1291 het volgende:
Zouden die Mexicanen inmiddels al over het Adios Amigos grapje heen zijn?
Ze moeten ook zo nu en dan wel het gras/zand in.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:16 schreef derLudolf het volgende:
Waarom rijden die gasten Touaregs en Amaroks eigenlijk? Bang dat ze wegzakken in het asfalt?
Op FCO zag ik ze volgens met een Hummer rijden
Nee die op dat gele info bord van Schiphol bij het laatste WK voetbal, zo uit het hoofd. Maar de details heb ik ook niet meer.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Was dat dat geintje van die lekkere milf van de postcodekanjer en dat relletje met Unicef?
quote:Op maandag 30 mei 2016 12:28 schreef buzz1291 het volgende:
Nee die op dat gele info bord van Schiphol bij het laatste WK voetbal, zo uit het hoofd. Maar de details heb ik ook niet meer.
quote:De F-35 maakt morgen een uitgebreide rondvlucht langs typisch Nederlandse bezienswaardigheden en de belangrijkste luchtmachtlocaties. Zo doet het nieuwe jachtvliegtuig de Deltawerken, de molens van Kinderdijk en het centrum van Amsterdam aan.
Boven al die markante plekken wordt het gevechtstoestel gefotografeerd vanuit een meevliegende F-16. De vlucht is daarnaast het eerste moment dat het grote publiek kan kennismaken met de F-35. Het toestel komt over op een hoogte van zo’n 1.200 voet (400 meter). Bij de luchtmachtbases is dit lager. Ook de vliegsnelheid is relatief laag.
Luchtmachtdagen
De 2 F-35’s blijven nog 2 weken in Nederland voordat ze terugvliegen naar Amerika. De toestellen zijn daar gestationeerd voor trainings- en testdoeleinden. In Nederland zijn de gevechtsvliegtuigen nog van dichtbij te zien op de Luchtmachtdagen op Vliegbasis Leeuwarden, 10 en 11 juni.
Eens kijken of ik een uurtje eerder van mijn werk kan. Dan kan ik hem in eindhoven zien.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:42 schreef Iemand91 het volgende:
F-35 maakt rondvlucht boven Nederland
[..]
[ afbeelding ]
Héél misschien net te zien vanaf hier. Leg de camera i.i.g. klaar.
En als die er toch niet zijn, verstoppen we ze in de laadruimte:quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nooit geweten dat er nog 'verborgen kamers' in lange afstandsvliegtuigen waren.
Hoe wordt die vanuit het vliegtuig bereikt dan?quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:03 schreef OEM het volgende:
[..]
En als die er toch niet zijn, verstoppen we ze in de laadruimte:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)37203.jpg]afbeelding[/url] ]
Weet niet zeker, maar wat ik zo lees: vanuit de cockpit een trappetje naar beneden, naar achteren lopen, deurtje naar de laadruimte, en dan sta je of naar die crewruimte of naar twee cargo containers te kijkenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende:
Hoe wordt die vanuit het vliegtuig bereikt dan?
Genoeg ruimte blijkbaar:quote:En zit er serieus zoveel ruimte onder?Hoeveel ruimte wordt dit bagage ingenomen en hoeveel door vracht?
Je moet wel bedenken dat je in de cargoruimte niet rechtop kunt lopen hè.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende:
En zit er serieus zoveel ruimte onder?Hoeveel ruimte wordt dit bagage ingenomen en hoeveel door vracht?
twitter:Kon_Luchtmacht twitterde op donderdag 02-06-2016 om 14:33:27De #F35naarNL rondvlucht gaat niet door i.v.m. het laaghangende wolkendek. Blijf ons volgen voor de nieuwe datum! https://t.co/ER1TnxPlYg reageer retweet
Enig idee of er mogelijkheden zijn om een foto te maken? Ben geen vliegtuigspotter, maar zou deze toch heel graag op de foto willen zetten.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:30 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Ed Force One komt naar Nederland voor hun concert in het Gelredome in Arnhem.
6 juni (volgende week maandag) komt de 747 naar Amsterdam waar het om 15:45 uur zou moeten landen vanuit Wenen.
Vertrek op donderdag 9 juni om 14:00 uur naar Parijs.
Het toestel komt hier op het vrachtplatform te staan.
Hier staan spottersplekken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:08 schreef Kyran het volgende:
Enig idee of er mogelijkheden zijn om een foto te maken? Ben geen vliegtuigspotter, maar zou deze toch heel graag op de foto willen zetten.
Is er een uitkijkpunt in de buurt ofzo (total noob, excuses).
Hij staat er een aantal dagen, dus je hebt de tijd.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:31 schreef Kyran het volgende:
Dank uIk ga eens kijken of ik iets eerder weg kan uit werk
en anders iets later op de dag maar langs.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
Zurich; 1 juni 2016. Iron Maiden met de 747-400; daarvoor de toestellen van Angela Merkel en François Hollande.![]()
Die 787 vlucht van UA tussen SFO en SIN moet wel echt goede tarieven hebben om te slagen, want qua conform vlieg je toch veel beter Singapore Airlines met een tussenstop?quote:Op donderdag 2 juni 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Malaysia Airlines zal hun 6 Airbus A380 toestellen in juni 2018 uit de vloot halen waarmee ze dan net geen 6 jaar hebben gevlogen.
Vanaf april 2017 wordt de vloot teruggebracht naar 5 toestellen; een voor een gaan ze in groot onderhoud tot 2018. Een 747-400 (9M-MPP) is onlangs weer in de vloot opgenomen voor backup.
De A380 wordt ingezet op de twee dagelijkse vluchten naar Londen Heathrow en pelgrimsvluchten.
Eind 2017 ontvangt de maatschappij haar eerste A350-toestellen. In totaal gaat het om 6 A350-900's die de A380's gaan vervangen; afgelopen maand werden 2 opties omgezet in 2 orders.
Vier van deze toestellen worden in gezet op de twee dagelijkse vluchten naar Londen; de overige 2 voor kortere routes in Azië (Auckland en Tokio worden genoemd) en backup voor de toestellen die naar Londen worden ingezet; de maatschappij vind de A380 te groot voor de vluchten naar Londen maar kan momenteel niet anders omdat ze geen ander toestel hebben die deze vluchten kan uitvoeren.
De maatschappij wil geen verschillende toestellen inzetten op de route naar Londen, dus er wordt gewacht totdat ze er vier hebben ontvangen voordat deze route geheel wordt omgezet naar de A350.
Tot die tijd zullen de A350's worden ingezet op korte routes in Azië om te wennen aan het nieuwe toestel.
Om die reden worden de A380's ook niet een op een worden uitgefaseerd met elke nieuwe A350.
Een eerdere poging om twee A380's van de hand te doen in 2015 werd geen succes; over ongeveer een jaar proberen ze het nog een keer.
[ afbeelding ]
En bijna 8 uur geleden is vlucht UA1 vertrokken uit San Francisco op weg naar Singapore. Ze zal er in totaal zo'n 15 en een half uur over doen. Hier te volgen: https://www.flightradar24.com/UAL1/9e59856
Men vertrok in SFO op woensdag 1 juni om 23:19 uur plaatselijke tijd; men komt 2 dagen later aan in Singapore op vrijdag 3 juni 05:52 uur.
De huidige vlucht lijkt er haast bij te hebben; want in de planning staat een vluchttijd van 16:20 uur naar Singapore en 15:30 uur richting San Francisco.
Deze vlucht:
- De langste non-stop 787 vlucht ter wereld qua afstand (13.593 kilometer)
- De langste non-stop vlucht van een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij.
- De op een na langste non-stop vlucht van een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij ooit
(na de opgeheven Atlanta - Mumbai van Delta Airlines tussen november 2008 en oktober 2009)
- De op twee na langste non-stop vlucht ter wereld (in afstand gemeten; na Dubai-Auckland en Sydney-Dallas)
- De enige non-stop vlucht tussen Singapore en de VS. (tot Singapore in 2018 met de A3500-900ULR naar Newark en Los Angeles gaat vliegen)
De 787 voor vertrek (de Singapore 777 daarachter gaat via Hong Kong naar Singapore):
[ afbeelding ]
UA vliegt zo'n 20% goedkoper dan SA voor de directe vlucht.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die 787 vlucht van UA tussen SFO en SIN moet wel echt goede tarieven hebben om te slagen, want qua conform vlieg je toch veel beter Singapore Airlines met een tussenstop?
bron: http://nos.nl/artikel/210(...)edehandsje-zijn.htmlquote:Schultz had onlangs een privévliegtuig van een Indiase zakenman op het oog, maar van een bod is het niet gekomen, meldde het AD vanmorgen over de Airbus met 22 zitplaatsen, een bar, douche en slaapkamer. De eigenaar, Vijay Mallya, wordt vervolgd voor een belastingschuld. "En ik ga geen vliegtuig kopen waar later beslag op wordt gelegd. Dat is niet verstandig."
Een gebruikt toestel is voor het kabinet geen enkel probleem. "We willen een veilig en goed vliegtuig. Dat hoeft niet per se een nieuw toestel te zijn", zegt Schultz. Vicepremier Asscher zei op de wekelijkse persconferentie dat het kabinet netjes met geld omgaat. "Als je de kans krijgt een tweedehandsje te kopen, moet je dat altijd doen."
quote:The service tax department is set to auction defunct Kingfisher Airlines chairman Vijay Mallya’s luxury Airbus A319 to recover part of dues of over Rs 800 crore. The department hopes to raise Rs 150 crore from the auction. - See more at: http://indianexpress.com/(...)sthash.63U7hjD8.dpuf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |