abonnement Unibet Coolblue
pi_161406127
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:30 schreef -Phineas- het volgende:
Ik werk op Schiphol.. en ik zie best vaak (hoewel.. niet zoveel als de 747, 787 en de 737 natuurlijk) de 727's langsgaan hoor.. of ben ik gek? Het toestel dat ik best vaak zie heeft in ieder geval ook 3 motoren en een t-staart. Wist voor 90% zeker dat het een 727 was maar zou me zomaar kunnen vergissen (weet niet zo extreem veel in vergelijking met anderen :P)
Je bedoelt denk ik dan de zakenjets zoals de Dassault Falcon's.
  woensdag 13 april 2016 @ 19:51:11 #252
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161406651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zou de D-ABMB geweest kunnen zijn, die gaat als PH-CDH voor Corendon Dutch Airlines vliegen.
Dank
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 13 april 2016 @ 20:01:17 #253
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_161406985
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:49 schreef XL het volgende:
Ik zag vandaag tussen 11:10 en 11:25 een toestel in airberlin-livery vanaf schiphol vertrekken. Weet iemand waarom? AB vliegt toch niet vanaf Schiphol.
Ze hadden een of andere charter vandaag.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:28 schreef Irritatie100 het volgende:
en dat cijfers mee deden in NL wist ik eigenlijk ook niet :@
Regi's met cijfers zijn voor (motor)zwevers. Cijfer/letter combinaties zijn volgens mij van die vliegende grasmaaiers (ultralights).
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_161411220
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:41 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus is de order van Air Austral voor 2 A380's nu eindelijk officieel kwijt, maar heeft een order voor 2 van een undisclosed buyer erbij.
En die order van 2 A380 toestellen komt van ...*trommelgeroffel*...Emirates.
Surprise, surprise...

Hiermee komt hun totale order op 142 A380 toestellen waarvan er tot nu toe 75 geleverd zijn.
Airbus zal wel blij zijn met de orders, want de twee genoemde toestellen zijn namelijk de Skymark toestellen.
Die twee werden begin 2014 gebouwd na een order van 6 toestellen maar de order werd in juli dat jaar door Airbus geannuleerd. Sindsdien staan ze in Toulouse.

Deze twee zullen de two-class indeling krijgen met 58 business en 557 economy-stoelen wat een totaal van 615 stoelen maakt; het meest aantal stoelen in een vliegtuig dat er is.
De twee zullen in Q4 van 2017 geleverd worden en gaan dus niet naar Iran Air of All Nippon Airways wat ook als gerucht rondging.

Grappig is overigens dat Emirates zélf het constant over nieuwe toestellen heeft. :P

Beide toestellen eerder dit jaar:
pi_161428552
Ik vroeg me af wat zou het voor eindhoven airport betekenen als ze het millitaire gedeelte zouden verplaatsen? Zou dat grote verlichting geven?

Ik weet dat het een theoretisch geval is omdat ze nu gaan beginnen aan het mcee
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161431095
De Lockheed Martin F-35 Lightning II (JSF) komt eind mei naar Nederland.
Is overigens NIET de eerste keer dat de F-35 buiten de VS komt.

Vandaag heeft de Koninklijke Luchtmacht dit bevestigd aan de Volkskrant.

De F-35 naar Nederland
quote:
Het lijkt erop dat niets de komst van de F-35 nog in de weg staat. De voorbereidingen zijn in elk geval in volle gang. Volgens de huidige planning vertrekt het jachtvliegtuig eind mei vanaf de Amerikaanse Edward Air Force Base naar Nederland om hier 3 weken te blijven.

Voordat de F-35 de oversteek naar Europa maakt, landt het toestel nog op Pax River Naval Base in Washington. Vervolgens begeleiden 2 KDC-10-transportvliegtuigen de F-35 en tanken het toestel onderweg in de lucht bij.

Belevingsvluchten
Dat de F-35 naar Nederland komt, heeft alles te maken met de zogenoemde belevingsvluchten in de omgeving van de Vliegbases Leeuwarden en Volkel. In 2019 arriveren de eerste F-35’s op de Friese basis, in 2022 op de Brabantse.
Minister Jeanine Hennis Plasschaert van Defensie beloofde februari vorig jaar tijdens bijeenkomsten met de omgeving van beide luchtmachtlocaties de F-35 in mei/juni 2016 tijdelijk naar Nederland te halen. Via de belevingsvluchten kunnen omwonenden het geluid van de F-16 en de F-35 ervaren en vergelijken. Het NLR doet de metingen rond beide vliegbases, gevolgd door een eerste onderzoek naar de ervaringen.

Luchtmachtdagen
In het 3-weken durende verblijf van de F-35 vallen ook de Luchtmachtdagen. Daarom kan het publiek het toestel static zien op 10 en 11 juni op Vliegbasis Leeuwarden.
Als deze inderdaad (vliegend) te zien is op de Luchtmachtdagen, dan mag je je krukje nu wel alvast klaarzetten, me dunkt...



Ook mooi:

Fokker krijgt eigen monument op Schiphol-Oost
quote:
Fokker krijgt een eigen monument. In 2018 wordt op Schiphol Oost een gedenkteken neergezet waarin een echte staart van een Fokker 70 is verwerkt. Dan ook zet KLM, na bijna honderd jaar, zijn laatste Fokker aan de kant.

Het monument komt op het Stationsplein van Schiphol-Oost, vlakbij de plek waar de allereerste Fokkers van KLM, de Fokker FII, in augustus 1920 wegvlogen. De plek is ook op een steenworp afstand van de locatie waar de Fokker-fabrieken stonden.
KLM nam in 1920 haar eerste toestel in bezit; een Fokker F.II; de relatie Fokker-KLM haalt dus nét de 100 jaar niet.
Ter vergelijking; de relatie (McDonnell) Douglas-KLM duurde 80 jaar; van 1934 met de DC-2 tot en met 2014 met de MD-11.

160404 PH-WXC F70 KLM (no titles) by mzunguwamap, on Flickr

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 14-04-2016 23:02:53 ]
  donderdag 14 april 2016 @ 21:49:40 #257
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161433767
Hoe gaat het eigenlijk met Rekkof? :X
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:41:32 #258
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161443550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:57 schreef Iemand91 het volgende:
Grappig is overigens dat Emirates zélf het constant over nieuwe toestellen heeft. :P
Het zijn toch ook nieuwe toestellen? Het is niet zo dat ze al eerder gevlogen hebben.

Ik verbaas me er wel over dat het nog ruim een jaar duurt om ze af te bouwen, ze lijken toch wel in vergevorderd stadium te zijn.
So we just called him Fred
pi_161444687
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:41 schreef FredvZ het volgende:
Het zijn toch ook nieuwe toestellen? Het is niet zo dat ze al eerder gevlogen hebben.
Ik ga hier maar niet op in; elders hierover al een discussie over gevoerd waar het denk ik op neerkwam dat we verschillende definities van het woord 'nieuw' hadden.
quote:
Ik verbaas me er wel over dat het nog ruim een jaar duurt om ze af te bouwen, ze lijken toch wel in vergevorderd stadium te zijn.
Ik weet niet in hoeverre staat ze precies zijn, maar er zit geen interieur in, geen motoren.
Omdat ze zijn gebouwd naar de specs van Skymark zullen Airbus/Emirates ook wel aangepaste manieren moeten vinden om ze nu (om) te bouwen naar de eisen van Emirates en ze zullen ergens in de productielijn gedrukt moeten worden.

Op zich vindt ik een jaar hiervoor niet eens zo heel erg lang.
pi_161445615




De 1e A350-1000;)
pi_161450140
Eens kijken of AF-KL nog orders gaat omzetten naar deze lange versie.
--
pi_161480637
Vertrekt morgen om 15:20 uur naar Keulen (CGN).

160413 VP-BPZ B721 Peter Nygärd by mzunguwamap, on Flickr

Aangezien de laatste keer dat een Boeing 727 naar Amsterdam schijnbaar ruim achtenhalf jaar geleden was;
ergens in rond kerst 2025 weer een keer? :+

En onderstaande dame landt over zo'n 2 uur op Schiphol vanuit Tenerife. Vliegt voor TUI.
Vertrekt morgen rond 14:30 uur (voor zover nu bekend)

EC-MIA by MAS Munich Aviation Spotter, on Flickr
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 23:52:54 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161481196
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:17 schreef inkjet het volgende:
Eens kijken of AF-KL nog orders gaat omzetten naar deze lange versie.
Ik hoop het. Blauw zal goed staan op deze kist.

Wie zei dat laatst hier ook al weer, dat de 787 bij KLM iets voor kortere duur was en er ooit a330neo's zouden komen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 17 april 2016 @ 00:00:15 #264
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161481384
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:29 schreef Iemand91 het volgende:
En onderstaande dame landt over zo'n 2 uur op Schiphol vanuit Tenerife. Vliegt voor TUI.
Vertrekt morgen rond 14:30 uur (voor zover nu bekend)

[ link | afbeelding ]EC-MIA by MAS Munich Aviation Spotter, on Flickr
Vervangt de PH-TFL. Dat verklaart precies waarom online stoelreserveringen bij TUI momenteel in elk geval voor long haul niet mogelijk zijn.

Voor de reizigers naar Tenerife is het allemaal minder prettig, die vertrekken pas morgen:


[ Bericht 5% gewijzigd door Fred op 17-04-2016 12:34:36 ]
So we just called him Fred
  zondag 17 april 2016 @ 12:11:07 #265
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161489118
Het bevestigt maar weer eens dat ik Tour Operators per definitie onbetrouwbaar vind in het nakomen van de aangekondigde vertrek- en aankomsttijden. De reden dus dat ik al mijn vluchten slechts bij (redelijk) betrouwbare luchtvaartmaatschappijen regel, en dan uit principe nog het liefst bij die, die geen enkele boekings- of credit card toeslag rekenen (KLM = ¤ 17,50 :r )
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 17 april 2016 @ 12:48:17 #266
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161490078
TUI doet maar beperkt aan lijnvluchten en voor charters mag je als airline nu eenmaal heel flexibel omgaan met de vertrek en aankomsttijden.

Hier speelt ook wel een beetje pech mee: een van de wide-bodies (PH-OYI) is in onderhoud.
So we just called him Fred
  zondag 17 april 2016 @ 19:19:40 #267
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_161502267
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De cijfers 0-9 doen trouwens ook mee, en die kunnen zelfs in 4 posities voorkomen: bijv. PH-1234. Dat is samen met 3x A-Z 27500 mogelijkheden. (dan is zonder gecombineerd gebruik van cijfers en letters in dezelfde registratie (PH-AB12 e.d. zouden voor nog eens 20.000 mogelijkheden zorgen)

Edit: gecombineerd kan dus blijkbaar wel in de eerste drie posities. Dus bijna 50.000 mogelijkheden :D
In het Nederlandse luchtvaartregister hebben motorvliegtuigen, uitgezonderd MLA's en TMG's, altijd 3 letters, bv. PH-BUF.
Luchtballonnen hebben ook 3 letters: bv. PH-ADA.
MLA's (MicroLight Aircraft) doen het met cijfer-letter-cijfer, bv. PH-4G3.
Zwevers en TMG's (Touring Motor Glider) hebben 3 of 4 cijfers, bv. PH-985 of PH-1432.

Registraties worden na doorhaling 30 jaar niet opnieuw uitgegeven.
Bovenstaande geldt voor alle in Nederland geregistreerde civiele toestellen.

Militaire toestellen hebben geen civiele registratie.
Tegenwoordig is het bijna altijd een letter die gelijk is voor alle toestellen van dat type, gevolgd door 3 cijfers, bv. J212 (F16) of T235 (KDC10).
Vroeger werden ook wel 4 cijfers gebruikt, bv. K3001 (NF5a) en D8051 (F104G).
pi_161503683
Documentary about the development of the Boeing 747 jumbo jet. The 747 was a game changer, the airliner that revolutionised mass, cheap air travel. But the first wide-bodied plane was originally intended as a stopgap to Boeing's now-abandoned supersonic jet. This is the remarkable untold story of the jumbo, a billion-dollar gamble that pushed 1960s technology to the limits to create one of the world's most recognisable planes.

Nu 20:00 op de BBC2
  maandag 18 april 2016 @ 17:09:50 #269
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_161525604
gister in antalya een opstijgen geannuleerd van corendon vliegtuig de piloot zij dat het lampje van "reverse thrust" bleef branden (weet niet of ik het nu goed zeg) de technische dienst had het na een uur verholpen, wij moesten in het vliegtuig blijven zitten.

het ging om de Boeing 737-800 TC-TJS van corendon airlines, degene die ze hebben overgenomen van south china airlines, vluchtnummer CAI 027 gister geland was wel spanned dat annuleren van een opstijgen.

kleine opmerking ik ben 2.00 meter en toen de tv'tje naar beneden ging kreeg ik dat ding tegen me harses aan ;( dus ik moest raar zitten anders zat ik met me kop tegen dat ding aan ;(

was even vergeten hoe mooi het is als je in een vliegtuig zit en het is helder weer dat je alles beneden zo prachtig kan zien.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 18 april 2016 @ 18:33:40 #270
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161527505
KLM-AF schijnt interesse te hebben in Air Europa, een prijsvechter die binnen Europa en naar de Caribbean vliegt.

Zouden ze dan toch spijt hebben gekregen van het stoppen van de vluchten van Martinair?
Of wordt dit de volgende prijsvechter die ze om zeep gaan helpen?

Want van Transavia wilde ze toch ook juist af?
So we just called him Fred
  maandag 18 april 2016 @ 18:44:17 #271
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161527868
Een A350-1000 heeft dus een bogie met 6 banden waar de 358 er 4 heeft(259t vs. 308t).

Een A340-200/300 kregen er een set in het midden. :{


woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_161528264
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:33 schreef FredvZ het volgende:
KLM-AF schijnt interesse te hebben in Air Europa, een prijsvechter die binnen Europa en naar de Caribbean vliegt.

Zouden ze dan toch spijt hebben gekregen van het stoppen van de vluchten van Martinair?
Of wordt dit de volgende prijsvechter die ze om zeep gaan helpen?

Want van Transavia wilde ze toch ook juist af?
Kwestie van kopen voordat de concurrentie dat doet.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_161528350
Wat is beter op een vlucht van amsterdam naar london, klm cityhopper of b.a? Uiteraard in de b class.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161528800
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2016 18:44 schreef Woods het volgende:
Een A350-1000 heeft dus een bogie met 6 banden waar de 358 er 4 heeft(259t vs. 308t).

Een A340-200/300 kregen er een set in het midden. :{


[ afbeelding ]
Zomaar een leuk weetje, een A330 heeft ook al ruimte + ophanging voor mid body landing gear.
pi_161530378
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:57 schreef Merode32 het volgende:
Wat is beter op een vlucht van amsterdam naar london, klm cityhopper of b.a? Uiteraard in de b class.
Als je voorin mag zitten zou ik KLM zelf nemen. Dan heb je niemand naast je zitten omdat de middle seats leeg blijven. Maar ja, op dat kleine stukje is het misschien niet helemaal nodig.
--
  maandag 18 april 2016 @ 20:06:12 #276
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161530687
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:33 schreef FredvZ het volgende:
KLM-AF schijnt interesse te hebben in Air Europa, een prijsvechter die binnen Europa en naar de Caribbean vliegt.
Vliegen ook op Zuid Amerika en ik ben véél tevredener over AirEuropa (UX) dan over KLeM :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161535417
Nu ik toch aan het vragen ben bestaan er vliegvelde waar bij de aviobrug op verschillende hoogtes zit? Zodat je rechtstreeks vanaf de bovenste etage van een a380 kan uitstappen? Moest laatste van boven naar beneden met een trolly laptoptas om uit te kunnen stappen daar moet toch iets op verzonnen worden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  maandag 18 april 2016 @ 22:22:21 #278
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161536229
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:05 schreef Merode32 het volgende:
Nu ik toch aan het vragen ben bestaan er vliegvelde waar bij de aviobrug op verschillende hoogtes zit? Zodat je rechtstreeks vanaf de bovenste etage van een a380 kan uitstappen? Moest laatste van boven naar beneden met een trolly laptoptas om uit te kunnen stappen daar moet toch iets op verzonnen worden.
Zoiets?


woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_161536406
quote:
99s.gif Op maandag 18 april 2016 22:22 schreef Woods het volgende:

[..]

Zoiets?


[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.thyssenkrupp.com%2Fapp%2Fonlinespecial%2Fcontent%2FINGENI_E_URKUNST_2%2Fingeni_e_urkunst_b02.png&f=1]afbeelding[/url] ]
Perfect als ze dat nu ook eens snel op frankfurt installeren dan ben ik heel blij.

Man man met je bagage naar onder moeten sjouwen en dan tussen het economy volk terecht komen die tijdens de landing al naast hun stoel staan, daar wordt je niet vrolijk van.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161536576
Als je zoiets bedoelt heb je er vele:

Frankfurt:



Los Angeles:

pi_161536836
Hmm toen ik er was, was alleen de onderkant asngesloten. :( :(
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161537205
Is trouwens wel een heerlijk rijtje; A340-600, 747-8, A380 en 747-400. O+
pi_161537254
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 19:57 schreef inkjet het volgende:

[..]

Als je voorin mag zitten zou ik KLM zelf nemen. Dan heb je niemand naast je zitten omdat de middle seats leeg blijven. Maar ja, op dat kleine stukje is het misschien niet helemaal nodig.
Heb je met BA ook, dat zijn gewoon economy stoelen met de middelste stoel geblokkeerd. Best wel ruk. ;( Alleen nog wat beter eten en meer tier points. Kun je beter economy boeken en dan stoelen bij de uitgang reserveren.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator maandag 18 april 2016 @ 22:44:21 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161537289
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:42 schreef Iemand91 het volgende:
Is trouwens wel een heerlijk rijtje; A340-600, 747-8, A380 en 747-400. O+
Inderdaad een verdomd fijn rijtje
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161537774
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:33 schreef FredvZ het volgende:
KLM-AF schijnt interesse te hebben in Air Europa, een prijsvechter die binnen Europa en naar de Caribbean vliegt.

Zouden ze dan toch spijt hebben gekregen van het stoppen van de vluchten van Martinair?
Of wordt dit de volgende prijsvechter die ze om zeep gaan helpen?

Want van Transavia wilde ze toch ook juist af?
Tsja, je kan als Airline natuurlijk aan klantbinding doen door reizigers een Fijne ervaring aan boord te geven. Of door mensen voor lage prijzen van a naar b te vliegen. Of je dwingt mensen naar je toe te komen door concurrenten op te kopen, om deze dan de nek om te draaien.
Dat laatste is hoe de klm te werk gaat.
pi_161538495
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:25 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Perfect als ze dat nu ook eens snel op frankfurt installeren dan ben ik heel blij.

Man man met je bagage naar onder moeten sjouwen en dan tussen het economy volk terecht komen die tijdens de landing al naast hun stoel staan, daar wordt je niet vrolijk van.
Meid toch.
  maandag 18 april 2016 @ 23:17:42 #287
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_161538563
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 23:15 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Meid toch.
Echt hé, man man man.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator maandag 18 april 2016 @ 23:32:55 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161539057
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:25 schreef Merode32 het volgende:

en dan tussen het economy volk terecht komen
Niet met een privéjet reizen :{w
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161542544
Ik ben wat aan het opruimen en kwam wat luchtvaartboeken tegen die ik al jaren niet meer bekeken heb. Ik dacht misschien heeft iemand hier interesse.

Gratis uiteraard. Ophalen of tegen vergoeding van de postzegels.
Er volgen er waarschijnlijk nog meer.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_161543161
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:25 schreef Merode32 het volgende:
Man man met je bagage naar onder moeten sjouwen en dan tussen het economy volk terecht komen die tijdens de landing al naast hun stoel staan, daar wordt je niet vrolijk van.
Jezus man, je mag een keer van je baas bizniz class vliegen (of was het gewoon een opup?) en je voelt je meteen verheven boven de klasse waar je in zou zitten als je zelf moest betalen?

Of ben je toch zo consequent en vlieg je ook biz als het van je eigen centjes moet?

En indirect biz vliegen ipv direct premium economy, ik weet eigenlijk niet wat beter is, vind het dat omvliegen niet echt waard..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_161546317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:37 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Jezus man, je mag een keer van je baas bizniz class vliegen (of was het gewoon een opup?) en je voelt je meteen verheven boven de klasse waar je in zou zitten als je zelf moest betalen?

Of ben je toch zo consequent en vlieg je ook biz als het van je eigen centjes moet?

En indirect biz vliegen ipv direct premium economy, ik weet eigenlijk niet wat beter is, vind het dat omvliegen niet echt waard..
Ik ben mijn eigen baas, dus mijn opdrachtgever betaald in principe mijn bizz ticket.

Ik heb niks tegen economy dat soort mensen moeten ook mee.

Maar dat soort gasten springen op zodra er een wiel aan de grond is, iedereen gaat vervolgens zijn handbagage pakken, vervolgens gaan ze zich in rijen opstellen bij de deur(die nog niet bij de gate was) krijsen de kinderen, roepen een stel hollanders waarom het zo kankerlang moet duren.

Vervolgens wordt de slurf aangekoppeld, deuren gaan open en het hele volk stroomt naar buiten, veel duuw en trek werk, de complete trap wordt geblokkeerd en de hele bizz class mag maar wachten totdat het economy volk is uitgestapt want niemand laat je er tussen.

In de bizz class hebben mensen gewoon meer fatsoen, ze wachten totdat de kist stil staat, je gaag niet onnodig de gangpaden blokkeren, je laat je medereiziger misschien een keertje voor, dat soort dingen mis ik in de economy.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161546556
Doe gewoon wat minder stoer erover bedoelen de meesten te zeggen hier, want als je hier moet vragen hoe het werkt met een A380 en de mogelijkheden aan de gates op de luchthavens zal het met je frequent flyer punten wel meevallen. Zelfde als je geklaag over op een roltrap moeten staan met je trolley ri. / uit het vliegtuig, terwijl er op zoveel luchthavens split-level gates / gatehuizen zijn om juist de aankomst en vertrek stromen efficient gescheiden te houden...

Je niet gedragen in een vliegtuig is overigens een vrij terechte klacht. Maar dit heeft niet eens zoveel te maken met hoeveel mensen betalen voor hun tickets... Ik vind namelijk ook dat sommige mensen zich in business vrij onbehoorlijk gedragen ri. crew bijvoorbeeld, niet alsof je je ineens als een hork moet gaan gedragen als je wat meer geld neerlegt (of in 90% van de gevallen je baas of opdrachtgever neerlegt).

On-topic: zaterdag vlieg ik voor het eerst vanaf BRU, benieuwd of het er nog een ravage is na de aanslagen of dat het alweer enigszins loopt. Toch nog kort geleden eigenlijk...
Jack does it in real time...
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:38:04 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161546822
Ik heb nog nooit gevolgen met een maatschappij die economy passagiers niet tegenhoudt, tot alle business class passagiers zijn uitgestapt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:40:08 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161546897
Maar goed, ik heb dan ook nog nooit gevlogen met een maatschappij waar de business class passagiers meer fatsoen hebben dan economy.

edit: TRV / Met welke airlines heb jij allemaal gevlogen #3

[ Bericht 18% gewijzigd door XL op 19-04-2016 12:51:55 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_161548044
De derde Airbus A330-200 van KLM vertrekt vandaag.

Om 14:30 vertrekt AP-BMJ naar Karachi. Dit toestel ging hiervoor door het leven als PH-AOI.
Dit toestel 24 januari 2007 voor het eerst met testregistratie F-WWYR en werd op 26 februari dat jaar aan KLM geleverd. KLM leasde het toestel van International Lease Finance Corporation (ILFC)
Ze droeg de naam "Plaza de la Independencia - Madrid".
Op 3-4 januari 2016 vloog het haar laatste commerciële vlucht voor KLM als KL624 van Atlanta naar Amsterdam waar het om 05:25 arriveerde.




De vierde en laatste A330-200 die Shaheen Air van KLM zal overnemen is PH-AOK.
Zij voerde op 26-27 maart haar laatste vlucht uit voor KLM als KL678 van Calgary naar Amsterdam.
Als het goed is wordt zij deze week in hangar 14 gespoten in de Shaheen livery.
pi_161548959
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:38 schreef XL het volgende:
Ik heb nog nooit gevolgen met een maatschappij die economy passagiers niet tegenhoudt, tot alle business class passagiers zijn uitgestapt.
Dat zei ik niet he, de crew van emirates deed zich echt wel moeite om ons voor te laten, maar die stonden begeven moment ook maar verontschuldigend te kijken.

Zowiezo lijkt het alsof de emirates ervaring verschilt van crew tot crew, die ene keer is het excellent dan de andere keer is het net voldoende.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen werk heb waarbij ik maandelijks met emirates mag vliegen, dus ik ben niet de grootste ervaringsdeskundige.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161549025
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:30 schreef DeeBee het volgende:
Zelfde als je geklaag over op een roltrap moeten staan met je trolley ri. / uit het vliegtuig, terwijl er op zoveel luchthavens split-level gates / gatehuizen zijn om juist de aankomst en vertrek stromen efficient gescheiden te houden...

Jij verwart mij toch echt met iemand anders, daar heb ik nooit over geklaagt, ik zou niet weten waarom.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 19 april 2016 @ 14:00:45 #299
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_161549333
Het moraal van dit verhaal; Nederlanders zijn gewoon asociale lui die zich niet kunnen gedragen als het op vliegen aankomt.
  dinsdag 19 april 2016 @ 14:28:29 #300
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_161549904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:00 schreef airportmadness het volgende:
Het moraal van dit verhaal; Nederlanders zijn gewoon asociale lui die zich niet kunnen gedragen als het op vliegen aankomt.
Dan moeten ze inderdaad interessant doen en denken ze overal alles over te weten en doen net alsof ze 50 vluchten per jaar maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')