abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_162301610



Naam: Football Club Twente
Bijnamen: De Tukkers, The Reds
Opgericht: 1 juli 1965 (fusie tussen SC Enschede en Enschedese Boys)
Plaats: Enschede
Stadion: De Grolsch Veste
Complex: FC Twente-trainingscentrum te Hengelo (OV)
Capaciteit: 30.205
Voorzitter: -
Tech. Directeur: Ted van Leeuwen
Alg. Directeur: -
Trainer/Coach: René Hake (interim)
Topscorer: Blaise Nkufo (114)
Hoofdsponsor: Webprint.nl
Begroting: ¤ 36 miljoen (2015-2016)
Competitie: Eredivisie

quote:
FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.

Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
http://www.fctwente.net/
http://www.vakp.nl
http://www.fctwente.nl
http://www.thuisbijfctwente.nl
http://www.twentefans.nl
http://www.fctwente.tv
http://www.twenteinsite.nl




Selectie 2015/2016:



quote:
1 Marsman, Nick (NED) Keeper
13 Plattel, Timo (NED) Keeper
16 Drommel, Joël (NED) Keeper
20 Stevens, Sonny (NED) Keeper

3 Uvini, Bruno (BRA) Verdediger
4 Katsikas, Giorgos (GRI) Verdediger
5 Schilder, Robert (NED) Verdediger
15 Andersen, Joachim (DEN) Verdediger
17 Ter Avest, Hidde (NED) Verdediger
25 Bijen, Peet (NED) Verdediger
28 Van der Lely, Jeroen (NED) Verdediger

8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
10 Ziyech, Hakim (NED) Middenvelder
12 Hölscher, Tim (DUI) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
22 Mokotjo, Kamohelo (ZAF) Middenvelder
23 Van der Heyden, Jelle (NED) Middenvelder

7 Ede, Chinedu (DUI), Aanvaller
9 Børven, Torgeir (NOR) Aanvaller
11 Agyepong, Thomas (GHA) Aanvaller
18 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
19 Oosterwijk, Jari (NED) Aanvaller
26 Da Cruz, Alessio (NED) Aanvaller
27 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller
?? El Azzouzi, Zakaria (NED) Aanvaller
Openingspost is hier terug te vinden
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162302024
Doodvonnis voor de club dit en dat weet de KNVB (van oostveen, die dit al maanden in zn kop had) maar al te goed. Ratten. En maar doen alsof ze FCT een handreiking doen. OM TE KOTSEN!
pi_162302106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:16 schreef Stefanovich het volgende:
Doodvonnis voor de club dit en dat weet de KNVB (van oostveen, die dit al maanden in zn kop had) maar al te goed. Ratten. En maar doen alsof ze FCT een handreiking doen. OM TE KOTSEN!
Twente hoeft geen nieuwe licentie aan te vragen hoor. Dan blijft het gewoon bij intrekken licentie.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:18:49 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162302130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:16 schreef Stefanovich het volgende:
Doodvonnis voor de club dit en dat weet de KNVB (van oostveen, die dit al maanden in zn kop had) maar al te goed. Ratten. En maar doen alsof ze FCT een handreiking doen. OM TE KOTSEN!
Ja, het is allemaal één groot complot.

Dat de licentiecommissie in het gesprek van december zelfs weer is voorgelogen is allemaal de schuld van Bert van Oostveen, het westen en die verschrikkelijke KNVB.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162302357
OP gaarne aanpassen, competitie onjuist
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 19:23:33 #6
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162302379
Gitzwarte dag.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:24:04 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162302414
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:16 schreef Stefanovich het volgende:
Doodvonnis voor de club dit en dat weet de KNVB (van oostveen, die dit al maanden in zn kop had) maar al te goed. Ratten. En maar doen alsof ze FCT een handreiking doen. OM TE KOTSEN!
Hij heeft wel gelijk gehad over het zwaard van Damocles maar hij werd niet zo serieus genomen
pi_162302466
Jajaaaa de buitenstaanders vinden allemaal dat we niet moeten janken als FCT supporter :W

Onder het mom van een eerlijke en transparante competitie moeten wij eruit volgens de KNVB, laat ze dan ook maar eens alle boeken en kasten bij de andere clubs opentrekken.....dan spreek ik jullie wel weer :X
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 19:25:28 #9
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162302497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:23 schreef Loveless85 het volgende:
OP gaarne aanpassen, competitie onjuist
Nog niet.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_162302526
Sterkte ermee, Twente fans.
pi_162302653
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:24 schreef Stefanovich het volgende:
Jajaaaa de buitenstaanders vinden allemaal dat we niet moeten janken als FCT supporter :W

Onder het mom van een eerlijke en transparante competitie moeten wij eruit volgens de KNVB, laat ze dan ook maar eens alle boeken en kasten bij de andere clubs opentrekken.....dan spreek ik jullie wel weer :X
Dat gebeurd toch ook bij veel clubs? Er staan zoveel clubs in categorie 1 en 2.

Punt is vooral dat al die andere clubs de KNVB niet voorliegen (blijkbaar), en zo ja, dan wacht hen een net zo zware straf.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162302681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat gebeurd toch ook bij veel clubs? Er staan zoveel clubs in categorie 1 en 2.

Punt is vooral dat al die andere clubs de KNVB niet voorliegen (blijkbaar), en zo ja, dan wacht hen een net zo zware straf.
Ik heb het over dieper graven, zoals bij FCT (terecht) gebeurd is.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:29:23 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162302690
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat gebeurd toch ook bij veel clubs? Er staan zoveel clubs in categorie 1 en 2.

Punt is vooral dat al die andere clubs de KNVB niet voorliegen (blijkbaar), en zo ja, dan wacht hen een net zo zware straf.
Dat laatste punt daar gaat het juist om en niet 1 keer maar tig keer, dat Twente nog profvoetbal mag spelen is al een wonder
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:29:56 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162302710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat gebeurd toch ook bij veel clubs? Er staan zoveel clubs in categorie 1 en 2.

Punt is vooral dat al die andere clubs de KNVB niet voorliegen (blijkbaar), en zo ja, dan wacht hen een net zo zware straf.
En dan nog zijn ze een keer of 40-45 weggekomen met het doelbewust misleiden van de boel. Het houdt een keer op natuurlijk.

En ik stel deze vraag nu voor de derde keer, maar welke beleidsbepalers waren er bij het gesprek van 15 december? Want vooral zij krijgen nu de schuld van de licentiecommissie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162302733
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:16 schreef Stefanovich het volgende:
Doodvonnis voor de club dit en dat weet de KNVB (van oostveen, die dit al maanden in zn kop had) maar al te goed. Ratten. En maar doen alsof ze FCT een handreiking doen. OM TE KOTSEN!
Prima joh, grote bakkes? Trekt de KNVB gelijk de licentie in en is je club in 1 klap dood, mazzel pik :W
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162302740
Waarschijnlijk Aldo vd Laan en Gerald Vd Belt...
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:30:43 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162302744
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:29 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ik heb het over dieper graven, zoals bij FCT (terecht) gebeurd is.
Er is helemaal niet dieper gegraven. Er is keer op keer geconstateerd dat Twente onjuiste informatie doorspeelde naar de licentiecommissie/KNVB.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162302770
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:29 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ik heb het over dieper graven, zoals bij FCT (terecht) gebeurd is.
Andere clubs liegen de KNVB niet voor, keer op keer op keer. Twente wel, tot het criminele af. Boeten zal je :W
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162302781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:30 schreef Stefanovich het volgende:
Waarschijnlijk Aldo vd Laan en Gerald Vd Belt...
Onee Aldo was toen al opgestapt natuurijk.
pi_162302871
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Andere clubs liegen de KNVB niet voor, keer op keer op keer. Twente wel, tot het criminele af. Boeten zal je :W
Die staatssteun aan PSV dan? :') FIOD Affaire bij Feyenoord...
Doe niet zo naief.
pi_162302973
De rechter mag gaan beoordelen of FCT werkelijk aan de voorwaarden heeft voldaan om licentie te behouden of niet. Dit besluit van de KNVB is subjectief, natte vingerwerk onder druk van alle aasgieren in de eredivisie. Wat een schijtcompetitie en bond ook, sluit me nog liever aan bij de 2e bundesliga.
pi_162302989
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:33 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Die staatssteun aan PSV dan? :') FIOD Affaire bij Feyenoord...
Doe niet zo naief.
Totaal niet te vergelijken natuurlijk.

Staatssteun aan PSV was schijnbaar toegestaan, en Feyenoord heeft de KNVB nooit foutief ingelicht.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:36:28 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162302991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:33 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Die staatssteun aan PSV dan? :') FIOD Affaire bij Feyenoord...
Doe niet zo naief.
Bij PSV ging het om een garantselling. Je weet wel, een zelfde soort garantstelling als dat FC Twente nu probeert te krijgen van Enschede.

Voor die FIOD affaire is Feyenoord vrijgesproken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162303032
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:36 schreef Stefanovich het volgende:
De rechter mag gaan beoordelen of FCT werkelijk aan de voorwaarden heeft voldaan om licentie te behouden of niet. Dit besluit van de KNVB is subjectief, natte vingerwerk onder druk van alle aasgieren in de eredivisie. Wat een schijtcompetitie en bond ook, sluit me nog liever aan bij de 2e bundesliga.
Precies, en die zal tot de conclusie komen dat het intrekken van de licentie volledig gegrond / onderbouwd is.

Het meteen toekennen van een nieuwe licentie is dat echter niet.

Wees dus blij dat de KNVB je überhaupt tegemoet komt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162303063
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Totaal niet te vergelijken natuurlijk.

Staatssteun aan PSV was schijnbaar toegestaan, en Feyenoord heeft de KNVB nooit foutief ingelicht.
Ik mag die vergelijking niet maken, maar anderen maken wel continu de vergelijking tussen FCT, Veendam, Wageningen, Haarlem.... Los daarvan, denk dat Twente best sterk staat juridisch gezien. Wordt interessant. Hoop dat de hele competitie er door vertraagd en van naar de kloten gaat.
pi_162303076
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies, en die zal tot de conclusie komen dat het intrekken van de licentie volledig gegrond / onderbouwd is.

Het meteen toekennen van een nieuwe licentie is dat echter niet.

Wees dus blij dat de KNVB je überhaupt tegemoet komt.
Ondankbare honden zijn het. Beter geven ze geen nieuwe licentie, weg met die club, toedels.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:39:00 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162303102
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ondankbare honden zijn het. Beter geven ze geen nieuwe licentie, weg met die club, toedels.
Dat gaat ook gewoon gebeuren als Twente in beroep gaat. Ze mogen echt heel blij zijn dat de licentiecommissie zo coulant is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:39:54 #28
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_162303139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:38 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ik mag die vergelijking niet maken, maar anderen maken wel continu de vergelijking tussen FCT, Veendam, Wageningen, Haarlem.... Los daarvan, denk dat Twente best sterk staat juridisch gezien. Wordt interessant. Hoop dat de hele competitie er door vertraagd en van naar de kloten gaat.
De andere clubs in de eredivisie hebben al genoeg last gehad van FC Twente.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_162303247
Lekker procederen tot we een ons wegen. Val allemaal kapot. :W
pi_162303268
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:16 schreef Stefanovich het volgende:
Doodvonnis voor de club dit en dat weet de KNVB (van oostveen, die dit al maanden in zn kop had) maar al te goed. Ratten. En maar doen alsof ze FCT een handreiking doen. OM TE KOTSEN!
Het ligt natuurlijk niet aan Twente zelf :O
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:44:29 #31
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162303361
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Bij PSV ging het om een garantselling. Je weet wel, een zelfde soort garantstelling als dat FC Twente nu probeert te krijgen van Enschede.

Voor die FIOD affaire is Feyenoord vrijgesproken.
Het ging vooral over een verkoop bij PSV. Totaal andere situatie.
pi_162303366
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:42 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Het ligt natuurlijk niet aan Twente zelf :O
Tuurlijk ligt het wel aan FC Twente zelf. Maar niet aan de supporters. En ook niet aan de club an zich, maar aan de beleidsbepalers (van toen, geen idee of er nu nog mensen zitten die ook verantwoordelijk zijn).
pi_162303392
Zijn een aantal spelers niet transfervrij met een degradatie?
pi_162303408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Tuurlijk ligt het wel aan FC Twente zelf. Maar niet aan de supporters. En ook niet aan de club an zich, maar aan de beleidsbepalers (van toen, geen idee of er nu nog mensen zitten die ook verantwoordelijk zijn).
Voor de fans is het sneu, maar dat gekanker van ze op de KNVB mag wel eens afgelopen zijn. Ze hebben zichzelf in deze positie gebracht. Joop was eerst ook de held. Toen liepen ze er allemaal achteraan.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:45:40 #35
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162303410
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef Doublepain het volgende:
Zijn een aantal spelers niet transfervrij met een degradatie?
Dat zou helemaal de doodsteek zijn.
pi_162303412
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat gaat ook gewoon gebeuren als Twente in beroep gaat. Ze mogen echt heel blij zijn dat de licentiecommissie zo coulant is.
Ik zou er groot voorstander van zijn. Hoe de club vandaag heeft gereageerd is werkelijk te gek voor woorden. Het geeft tevens aan dat de huidige mensen ook niet in staat zullen zijn op een transparante en eerlijke wijze de club te besturen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162303416
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:42 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Het ligt natuurlijk niet aan Twente zelf :O
Ah de eerste pauper. Beste dag van je leven dit of niet. Dik feest vanavond in Almelo. Totdat jullie je realiseren dat je zonder de rivaliteit met Twente niks voorstelt en jullie hele identiteit daarvan afgeleid is.
pi_162303426
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef Doublepain het volgende:
Zijn een aantal spelers niet transfervrij met een degradatie?
Dat zal afhangen van clausules in het contract. Lijkt me niet dat veel spelers dat hebben (zoiets spreek je af indien het heel realistisch is, en ondanks alle puinzooi was dat bij het afsluiten van veel contracten niet echt realistisch).
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:46:43 #39
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162303457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ah de eerste pauper. Beste dag van je leven dit of niet. Dik feest vanavond in Almelo. Tot dat jullie je realiseren dat je zonder de rivaliteit met Twente niks voorstelt en jullie hele identiteit daarvan afgeleid is.
Man, doe eens rustig. Gun die Heracles supporters ook eens een keer wat lol.
pi_162303469
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ah de eerste pauper. Beste dag van je leven dit of niet. Dik feest vanavond in Almelo. Tot dat jullie je realiseren dat je zonder de rivaliteit met Twente niks voorstelt en jullie hele identiteit daarvan afgeleid is.
Volgens mij zit het diep he? Het boeit mij eigenlijk niet zoveel, maar zoals ik al zei het ligt nooit aan Twente zelf _O_ Trouwens een club met fans zoals die van jullie anderen pauper noemen is helemaal lachwekkend. Vak P is het afvoer putje van Nederland.
pi_162303486
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef Doublepain het volgende:
Zijn een aantal spelers niet transfervrij met een degradatie?
Nu kunnen we eindelijk Tapia voor een prikkie kopen.. Oh wacht ;( ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162303522
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Voor de fans is het sneu, maar dat gekanker van ze op de KNVB mag wel eens afgelopen zijn. Ze hebben zichzelf in deze positie gebracht. Joop was eerst ook de held. Toen liepen ze er allemaal achteraan.
Gekanker op de KNVB kan er wat mij betreft niet genoeg zijn. En ja, ze liepen erachter aan, zoals ze in Almelo achter Smit aanlopen (die het prima doet, gekke ouwe deurwaarder) en zoals we in de jaren '90 achter van den Herik aanliepen in Rotterdam, etc etc.

Ik ben het gewoon niet eens met hoe die licentie commissie beoordeelt en straft. Mijn inziens hoort een club pas op te houden met bestaan indien er geen andere uitweg meer is. Nu houd Twente niet op met bestaan, maar dat is wat mij betreft een logisch gevolg. Ik denk echt niet dat ze het nog een jaar volhouden zo.
pi_162303531
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat zal afhangen van clausules in het contract. Lijkt me niet dat veel spelers dat hebben (zoiets spreek je af indien het heel realistisch is, en ondanks alle puinzooi was dat bij het afsluiten van veel contracten niet echt realistisch).
Ik dacht dat zoiets standaard werd opgenomen in het contract, vooral in de situatie van Twente de afgelopen 2 jaar
pi_162303557
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:48 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik dacht dat zoiets standaard werd opgenomen in het contract, vooral in de situatie van Twente de afgelopen 2 jaar
Oh dat zou kunnen, dat wist ik niet :).
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:49:13 #45
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162303562
http://www.knvb.nl/downlo(...)ecommissie-fc-twente

Volgens mij heeft echt geen enkele Twentesupporter dit stuk nog gelezen. En dan met name puntje 4 en 10. Stuitend dat de KNVB nog steeds de schuld krijgt.

Helemaal omdat de licentiecommissie volledig los staat van de KNVB :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162303587
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gekanker op de KNVB kan er wat mij betreft niet genoeg zijn. En ja, ze liepen erachter aan, zoals ze in Almelo achter Smit aanlopen (die het prima doet, gekke ouwe deurwaarder) en zoals we in de jaren '90 achter van den Herik aanliepen in Rotterdam, etc etc.

Ik ben het gewoon niet eens met hoe die licentie commissie beoordeelt en straft. Mijn inziens hoort een club pas op te houden met bestaan indien er geen andere uitweg meer is. Nu houd Twente niet op met bestaan, maar dat is wat mij betreft een logisch gevolg. Ik denk echt niet dat ze het nog een jaar volhouden zo.
Had van mij ook niet gehoeven, maar ik snap het wel. Ze hebben willens en wetens bedrog gepleegd.
pi_162303589
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Voor de fans is het sneu, maar dat gekanker van ze op de KNVB mag wel eens afgelopen zijn. Ze hebben zichzelf in deze positie gebracht. Joop was eerst ook de held. Toen liepen ze er allemaal achteraan.
Dit. De plannen van Ome Joop werden al heel lang, ook tijdens de succesvolle jaren, door een aantal volgers erg in twijfel getrokken en geen supporter die het geloofde.

Twente-supporters hebben dit luchtkasteel zelf gewild, dan ook niet janken als het leegloopt.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:49:56 #48
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_162303593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ah de eerste pauper. Beste dag van je leven dit of niet. Dik feest vanavond in Almelo. Totdat jullie je realiseren dat je zonder de rivaliteit met Twente niks voorstelt en jullie hele identiteit daarvan afgeleid is.
mad
Ik ben inmiddels overleden.
pi_162303620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gekanker op de KNVB kan er wat mij betreft niet genoeg zijn. En ja, ze liepen erachter aan, zoals ze in Almelo achter Smit aanlopen (die het prima doet, gekke ouwe deurwaarder) en zoals we in de jaren '90 achter van den Herik aanliepen in Rotterdam, etc etc.

Ik ben het gewoon niet eens met hoe die licentie commissie beoordeelt en straft. Mijn inziens hoort een club pas op te houden met bestaan indien er geen andere uitweg meer is. Nu houd Twente niet op met bestaan, maar dat is wat mij betreft een logisch gevolg. Ik denk echt niet dat ze het nog een jaar volhouden zo.
Inderdaad. Mooi gezegd. Genoeg draagvlak hier maar het wordt wel een heel dun draadje zo. Hopelijk is er bij Wessels ook een snaar geraakt en houdt hij ons in leven. Heb net trouwens m'n jaarkaart verlengd ^O^
pi_162303665
Twente! *O*
Twente! *O*
Twente! *O*
I feel kinda Locrian today
pi_162303677
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:50 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Inderdaad. Mooi gezegd. Genoeg draagvlak hier maar het wordt wel een heel dun draadje zo. Hopelijk is er bij Wessels ook een snaar geraakt en houdt hij ons in leven. Heb net trouwens m'n jaarkaart verlengd ^O^
Plaats genoeg lijkt me
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162303678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:50 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Inderdaad. Mooi gezegd. Genoeg draagvlak hier maar het wordt wel een heel dun draadje zo. Hopelijk is er bij Wessels ook een snaar geraakt en houdt hij ons in leven. Heb net trouwens m'n jaarkaart verlengd ^O^
Goed zo :). Hopelijk doen er dat meer bij jullie.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:52:47 #53
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162303708
En geloof maar dat de uitspraak van de licentiecommissie juridisch voldoende dichtgetimmerd is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162303768
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef Caland het volgende:
En geloof maar dat de uitspraak van de licentiecommissie juridisch voldoende dichtgetimmerd is.
Dat zal vast ja. Toch vind ik het wel interessant óf dat werkelijk zo is. Benieuwd waar eventuele advocaten mee gaan komen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:54:50 #55
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162303799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef Caland het volgende:
En geloof maar dat de uitspraak van de licentiecommissie juridisch voldoende dichtgetimmerd is.
Als Feyenoord-supporter moet je als geen ander weten dat juridische procedures niet de sterkste kant van de KNVB is.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:54:58 #56
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162303808
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat zal vast ja. Toch vind ik het wel interessant óf dat werkelijk zo is. Benieuwd waar eventuele advocaten mee gaan komen.
quote:
1. Het voorgaande betekent dat als sanctie resteert het intrekken van de licentie op grond van artikel 12 lid 2, aanhef en onder c van het Licentiereglement.

De handelwijze van FC Twente en de daaruit voortvloeiende overtredingen van het Licentiereglement die na het Decemberbesluit naar buiten zijn gekomen en het patroon van stelselmatig niet-integer handelen van FC Twente dat daaruit blijkt, rechtvaardigen de intrekking van de licentie van FC Twente naar het oordeel van de licentiecommissie ten volle.

Ten overvloede merkt de licentiecommissie op dat als zij op 15 december 2015 had geweten wat zij nu weet, waarbij geldt dat de reikwijdte van het stelselmatig niet-integer handelen op dat moment haar voorstellingsvermogen te boven ging, zij zonder twijfel de licentie al op dat
moment onvoorwaardelijk zou hebben ingetrokken.
Hier zeggen ze eigenlijk gewoon ga in beroep en je kan amateurvoetbal spelen. Ok doei.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162303857
Inmiddels lopen ze in Enschede weer te rellen met camera mannen
pi_162303884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat zal vast ja. Toch vind ik het wel interessant óf dat werkelijk zo is. Benieuwd waar eventuele advocaten mee gaan komen.
De gegeven coulantie zal ook als sneeuw voor de zon verdwijnen als Twente een hoger beroep aantekent, en dan hebben ze een veel groter probleem.

Denk dat het roepen om een advocaat meer voor de bühne bedoeld is.
pi_162303938
Kut KNVB. Genoeg aanleiding voor intrekken licentie, maar op basis van het harde werk de laatste maanden de club een tweede kans gunnen in de JL. Terwijl RBC ten onder ging om tonnen en niet eens, na een eerder verzoek vanuit de club, in de hoofdklasse mocht starten.

Te triest voor woorden.
pi_162303942
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:54 schreef Caland het volgende:

[..]

[..]

Hier zeggen ze eigenlijk gewoon ga in beroep en je kan amateurvoetbal spelen. Ok doei.
Ze kunnen zoveel zeggen, ik zou het wel onderzoeken :).

Doet me denken aan Gudde die ooit zei dat een kort geding geen kans van slagen had om een wedstrijd door te laten gaan ondanks politie stakingen, terwijl er in de jaren ervoor 2 keer eenzelfde situaties waren waarbij de rechter bij een kort geding wél eiste dat de wedstrijd door zou gaan.
pi_162304005
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:41 schreef Stefanovich het volgende:
Lekker procederen tot we een ons wegen. Val allemaal kapot. :W
Jij komt er wel in het leven Stefan.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:58:46 #62
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162304013
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:57 schreef Fargo het volgende:
Kut KNVB. Genoeg aanleiding voor intrekken licentie, maar op basis van het harde werk de laatste maanden de club een tweede kans gunnen in de JL. Terwijl RBC ten onder ging om tonnen en niet eens, na een eerder verzoek vanuit de club, in de hoofdklasse mocht starten.

Te triest voor woorden.
RBC :')
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:59:20 #63
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162304030
Ik snap ook echt niet waarom de heren Twentebestuurders in december niet gewoon alles op tafel hebben gegooid. Ze wisten dat er onderzoek kwam naar de Doyen-deal en aanverwante zaken en dan nog de boel proberen te verzwijgen. Echt te kansloos voor woorden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162304039
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:58 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Jij komt er wel in het leven Stefan.
Beetje respect voor onze internet hooligan.
pi_162304075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:59 schreef Caland het volgende:
Ik snap ook echt niet waarom de heren Twentebestuurders in december niet gewoon alles op tafel hebben gegooid. Ze wisten dat er onderzoek kwam naar de Doyen-deal en aanverwante zaken en dan nog de boel proberen te verzwijgen. Echt te kansloos voor woorden.
Daar begrijp ik ook echt helemaal niets van nee. Zal vast voortkomen uit angst voor ofzo, maar kom op zeg.
pi_162304120
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Daar begrijp ik ook echt helemaal niets van nee. Zal vast voortkomen uit angst voor ofzo, maar kom op zeg.
Of een soort misplaatste arrogantie: 'Zo ver zal de KNVB vast niet durven te gaan.'
BFF met GGMM
pi_162304184
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:01 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Of een soort misplaatste arrogantie: 'Zo ver zal de KNVB vast niet durven te gaan.'
Kan ook ja. Snap het niet echt. Had toen echt het idee dat ze compleet met de billen bloot *wouden* gaan. En het dan niet doen :').
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:03:21 #69
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162304222
Niet alleen FC Twente gaat een advocaat aan het werk zetten:

quote:
FC Twente wordt mogelijk teruggezet naar de Jupiler League. De clubs uit de eerste divisie zijn niet blij met het voorstel van de licentiecommissie van de KNVB. Volgens Go Ahead Eagles-voorzitter Edwin Lugt is de naderende degradatie van FC Twente niet in het belang van de clubs uit die Jupiler League.

"De KNVB MOET haar besluit inzake de aangepaste P/D-regeling herzien. Anders wordt NAC-Willem II om des keizers baards gespeeld", zegt Lugt op Twitter. "Geweldig dat de CED (Coöperatie Eerste Divisie, red.) het besluit van de KNVB omtrent de aangepast P/D-regeling onderschreef. Wat een schande. Morgen CED vergadering. De KNVB betreedt eigen reglementen met voeten. Haar geloofwaardigheid staat ter discussie. Wij overwegen juridische stappen. De licentiecommissie had bij FC Twente twee opties: definitief intrekken licentie of behoud Eredivisie. Het tweede had simpelweg moeten gebeuren."

Ook in Breda is kwaad gereageerd na het nieuws van vandaag. NAC Breda speelt morgen en zondag de derby tegen Willem II met als inzet een plek in de Eredivisie. Willem II lijkt door het besluit om FC Twente terug te zetten echter al zeker van nog een jaar in de Eredivisie. "Hele rare situatie", reageert NAC-trainer Marinus Dijkhuizen tegenover BN DeStem. "Oplossing slaat nergens op, voordeel eredivisieclubs. Ook een bizarre timing. Een dag voor de finale van de nacompetitie. Voor ons verandert er niks, maar neemt wel alle glans weg."
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:05:01 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162304243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:59 schreef Caland het volgende:
Ik snap ook echt niet waarom de heren Twentebestuurders in december niet gewoon alles op tafel hebben gegooid. Ze wisten dat er onderzoek kwam naar de Doyen-deal en aanverwante zaken en dan nog de boel proberen te verzwijgen. Echt te kansloos voor woorden.
Ik weet niet of die van der Laan er nog bij was maar die had nog andere belangen op dat moment en wie weet anderen ook
pi_162304247
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:49 schreef Caland het volgende:
http://www.knvb.nl/downlo(...)ecommissie-fc-twente

Volgens mij heeft echt geen enkele Twentesupporter dit stuk nog gelezen. En dan met name puntje 4 en 10. Stuitend dat de KNVB nog steeds de schuld krijgt.

Helemaal omdat de licentiecommissie volledig los staat van de KNVB :')
De tering, wat een verhaal. Effe volledig posten:

1. Uit het Rapport-Knüppe en uit de andere feiten die bekend zijn geworden, en die hiervoor
beknopt zijn weergegeven, volgt dat FC Twente een niet-integere organisatie was. Dat
gold zowel voor haar interne reilen en zeilen als voor haar externe handelen. Intern week
de zeggenschaps- en beslissingsstructuur af van de formeel kenbare statutaire structuur.
Belangrijke besluiten werden in een informeel vergadercircuit door een of enkele
statutaire functionarissen genomen. In lang niet alle gevallen waren andere statutaire
functionarissen (volledig) op de hoogte van deze besluiten en de achtergrond daarvan.
De toezichthoudende en de uitvoerende functies liepen door elkaar. Toezichthouders en
bestuurders hadden mede belangen als financier. Het is niet vanzelfsprekend dat de
belangen van FC Twente en de persoonlijke belangen als financier in alle gevallen
parallel liepen. Op werknemers van FC Twente is vanuit de top van de organisatie grote
druk uitgeoefend. Die druk was zodanig dat sommige werknemers daarbij de integriteit
van hun handelen uit het oog verloren. Zo zijn opdrachten van (individuele leden van) het
bestuur uitgevoerd om schijncontracten op te stellen en aan te gaan, om de
licentiecommissie onvolledig en onjuist te informeren en om bestanden van een computer
te wissen. De interne gang van zaken – die zonder omhaal van woorden frauduleus
genoemd kan worden – heeft geleid tot een onverantwoorde interne bedrijfsvoering van
FC Twente.

2. De niet-integere interne organisatie van FC Twente heeft zich ook extern gemanifesteerd.
De licentiecommissie heeft met stijgende verbazing kennisgenomen van hetgeen in de
afgelopen periode naar buiten is gekomen. Het licentiesysteem is door FC Twente
herhaaldelijk, bewust en systematisch met voeten getreden en de licentiecommissie is
herhaaldelijk opzettelijk en doelbewust misleid. Die handelwijze ondermijnt het
functioneren van het licentiesysteem, draagt bij aan oneerlijke concurrentie tussen
betaaldvoetbalclubs, leidt tot inkomsten voor FC Twente die niet genoten zouden zijn als
de gang van zaken eerlijk was geweest (bijv. televisiegelden), leidt tot transfers, mogelijk
ten nadele van andere betaaldvoetbalclubs, die bij een integere handelwijze geen
doorgang zouden hebben gevonden. De risicovolle en onverantwoorde interne
bedrijfsvoering van FC Twente heeft bovendien geleid tot benadeling van schuldeisers.
FC Twente heeft niet alleen haar eigen belangen ernstig geschaad en haar voortbestaan
in de waagschaal gesteld, maar ook de belangen van haar schuldeisers (waaronder de
gemeente Enschede), van andere clubs, de KNVB en de reputatie van het Nederlandse
voetbal. Zij heeft bovendien met deze handelwijze het vertrouwen van haar supporters
beschaamd.
Reikwijdte van de huidige besluitvorming

3. De licentiecommissie heeft in het Decemberbesluit onder meer de licentie van FC Twente
ingevolge artikel 12 lid 2, aanhef en onder c, van het Licentiereglement voorwaardelijk
ingetrokken. Aan dit besluit lag ten grondslag de ernstige misleiding van de
licentiecommissie in de kwestie-Doyen voor zover aan de licentiecommissie bekend op
het moment van besluitvorming. De licentiecommissie heeft op dat moment overwogen
om de licentie onvoorwaardelijk in te trekken. Zij kwam echter uiteindelijk tot het oordeel
dat dit toen niet goed mogelijk was omdat het op 15 december 2015 opleggen van een
sanctie in de vorm van een onvoorwaardelijke intrekking van de licentie, zonder verder
onderzoek, uit een oogpunt van zorgvuldigheid – gegeven de toen nog weinig
vaststaande feiten op dat ogenblik – niet of nauwelijks te onderbouwen was. Daarbij
roept de licentiecommissie het volgende in herinnering. Ten tijde van het bekend worden
van de kwestie Doyen waren FC Twente en de gemeente Enschede in een vergevorderd
stadium om de gemeente een garantie van EUR 32 miljoen te laten stellen voor de
herfinanciering van de Grolsch Veste. Een noodzakelijk definitief besluit hiertoe door de
gemeente kon uitsluitend worden genomen als er nog voor het einde van het
kalenderjaar 2015 uitzicht was op het behoud van de licentie. Wegens de toen voor de
licentiecommissie beperkt beschikbare informatie over de kwestie-Doyen en het nog niet
op de hoogte zijn van alle later opgekomen onregelmatigheden is gekozen voor een
voorwaardelijke intrekking van de licentie omdat toen het voortbestaan van FC Twente op
het spel stond en zowel de gemeente Enschede als FC Twente op een spoedige
besluitvorming aandrong ter voorkoming van discontinuïteit halverwege de competitie.

4. De licentiecommissie heeft thans de taak om te bezien a) in hoeverre FC Twente heeft
voldaan aan de voorwaarden die zij heeft gesteld aan de voorwaardelijke intrekking van
de licentie en wat het gevolg daarvan is voor definitieve intrekking van de licentie op
basis van het Decemberbesluit en b) wat de gevolgen voor FC Twente moeten zijn voor
de nadien nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties Tadic, Corona en
Engelaar. Ook in die – op 15 december 2015 voor de licentiecommissie nog onbekende –
kwesties is sprake geweest van opzettelijke en doelbewuste misleiding van de
licentiecommissie door FC Twente. De licentiecommissie merkt in dit verband hier al vast
op dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen FC Twente al wel bekend was
bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het overleg op 10 december 2015
slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een uitspraak is gedaan (‘mogelijk
meer onregelmatigheden’).
(a) Voorwaardelijke intrekking van de licentie bij besluit van 15 december 2015

5. De licentiecommissie heeft met positief advies van de centrale spelersraad in het
Decemberbesluit onder punt E, de licentie van FC Twente ingetrokken, tenzij FC Twente:
a. volledige medewerking verleent aan een door de licentiecommissie voor
rekening van FC Twente op te dragen onderzoek naar
i. de betrokkenheid van een ieder binnen de organisatie van FC Twente
en de aan haar gelieerde entiteiten (onder meer Stichting FC Twente ’65
en Future Capitalinvestments B.V.), al dan niet belast (geweest) met
bestuurlijke of toezichthoudende verantwoordelijkheid, teneinde die
personen te weren van enigerlei bestuurlijke, toezichthoudende,
financiële en organisatorische toekomstige bemoeienis met FC Twente
of de aan haar gelieerde entiteiten; en
ii. de bestuursstructuur en bestuurlijke organisatie van FC Twente en de
aan haar gelieerde entiteiten (onder meer Stichting FC Twente ’65 en
Future Capitalinvestments B.V.) teneinde tot aanbevelingen te komen
om die structuur en organisatie te verbeteren,
een en ander zodat de geconstateerde misstanden in de toekomst kunnen worden
voorkomen;
b. de uit voormeld onderzoek voortvloeiende aanbevelingen onvoorwaardelijk en
binnen het door de licentiecommissie vastgestelde tijdpad aanvaardt en
implementeert. Hierbij is het streven om het onderzoek te laten plaatsvinden in
januari/februari 2016 en de implementatie in beginsel voltooid te hebben per 1
mei 2016. Over de precieze onderzoeksopdracht en de aan te trekken
onderzoeker(s) vindt overleg plaats tussen de licentiecommissie en de
gemeente Enschede;
c. gedurende drie seizoenen afziet van het deelnemen aan een Europese
competitie, ingaande seizoen 2016/17 en eindigende na afloop van seizoen
3
2018/19 en onherroepelijk toezegt voor deze seizoenen (2016/’17, 2017/’18 en
2018/’19) geen UEFA licentie te zullen aanvragen;
d. met de onder a., b. en c. genoemde voorwaarden (en het onvoorwaardelijk
voldoen daaraan) akkoord gaat en dit schriftelijk bevestigt aan de
licentiecommissie uiterlijk één dag na dagtekening van de onderhavige brief.”

6. De licentiecommissie constateert dat FC Twente de onderdelen van het Decemberbesluit
onder punt E.a-d als volgt is nagekomen:
a. FC Twente heeft meegewerkt aan het onderzoek door de heer Knüppe;
b. FC Twente heeft blijkens de aangeleverde informatie op 29 april 2016 en de nadien
op 9 mei 2016 aanvullende informatie de aanbevelingen uit het Rapport-Knüppe
zoveel mogelijk overgenomen en aangekondigd het bestuurlijke
reorganisatieproces onverminderd voort te zetten bij behoud van de licentie;
c. Op 15 december 2015 heeft FC Twente toegezegd geen UEFA licentie te zullen
aanvragen tot en met seizoen 2018/’19;
d. De schriftelijke bevestiging door FC Twente van een en ander is op 15 december
2015 gegeven.

7. Uit het voorgaande volgt dat FC Twente heeft voldaan aan de voorwaarden die de
licentiecommissie in het Decemberbesluit heeft gesteld ter voorkoming van intrekking van
de licentie van FC Twente. Dat betekent dat de licentie van FC Twente op grond van het
Decemberbesluit niet is ingetrokken.
(b) Gevolgen van de na 15 december 2015 naar buiten gekomen informatie

8. De licentiecommissie staat thans voor de vraag wat de gevolgen voor FC Twente moeten
zijn van de na 15 december 2015 nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties
Tadic, Corona en Engelaar. Zoals hiervoor opgemerkt is ook in die – op 15 december
2015 voor de licentiecommissie nog onbekende – kwesties sprake geweest van
opzettelijke en doelbewuste misleiding van de licentiecommissie door FC Twente.
Eveneens is hiervoor opgemerkt dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen
FC Twente al bekend was bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het
overleg op 10 december 2015 slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een
uitspraak is gedaan (‘mogelijk meer onregelmatigheden’). De licentiecommissie rekent
FC Twente ook zwaar aan dat functionarissen van FC Twente nog op 30 december 2015
een bespreking voerden over de kwestie Tadic, terwijl de licentiecommissie op dat
moment in het ongewisse was over deze kwestie.

9. De licentiecommissie is van oordeel dat ook de handelwijze van FC Twente zoals die
blijkt uit de na 15 december 2015 naar buiten gekomen informatie in de kwesties Tadic,
Corona en Engelaar een sanctie rechtvaardigen. Het Licentiereglement biedt twee
mogelijkheden: een geldboete (met een maximum van EUR 45.250,- per overtreding) of
de intrekking van de licentie. Op dit moment is het (nog) niet mogelijk als sanctie op te
leggen het plaatsen in de naast lagere competitie met ingang van het eerstvolgende
seizoen.

10. De informatie over de handelwijze van FC Twente en de daaruit voortvloeiende
overtredingen van het Licentiereglement die na het Decemberbesluit nog naar buiten is
gekomen, duidt – meer dan de licentiecommissie ten tijde van dat besluit had kunnen
voorzien – op een stelselmatige, opzettelijk misleidende handelwijze van FC Twente om
het licentiesysteem te omzeilen en de licentiecommissie om de tuin te leiden. Het was –
zogezegd – een onderdeel van haar bedrijfsvoering. Daarbij deinsden FC Twente en haar
functionarissen er niet voor terug om overeenkomsten te vervalsen, te werken met
onjuiste facturen en misleidende informatie te verstrekken aan de licentiecommissie. In
het licht van al hetgeen thans bekend is, kan geconcludeerd worden dat de kwestie
Doyen niet een incident is geweest, maar paste in een patroon van stelselmatig nietinteger
handelen van FC Twente. De licentiecommissie vindt dat de ernst van de feiten
die na 15 december 2015 naar buiten zijn gekomen, zich in de op te leggen sanctie moet
weerspiegelen. Daarbij kent zij ook betekenis toe aan het feit dat na 15 december 2015
pas duidelijk is geworden hoe stelselmatig het patroon van opzettelijke schending van het
licentiesysteem en misleiding van de licentiecommissie is geweest. Zij acht het opleggen
van een maximale boete van EUR 45.250,- voor deze feiten en in deze omstandigheden
een zodanig disproportioneel lichte sanctie dat het opleggen van deze sanctie afbreuk
zou doen aan de status van het licentiesysteem binnen het betaalde voetbal, de naleving
van het Licentiereglement in het algemeen en de positie van de licentiecommissie
daarbinnen in het bijzonder.

11. Het voorgaande betekent dat als sanctie resteert het intrekken van de licentie op grond
van artikel 12 lid 2, aanhef en onder c van het Licentiereglement. De handelwijze van FC
Twente en de daaruit voortvloeiende overtredingen van het Licentiereglement die na het
Decemberbesluit naar buiten zijn gekomen en het patroon van stelselmatig niet-integer
handelen van FC Twente dat daaruit blijkt, rechtvaardigen de intrekking van de licentie
van FC Twente naar het oordeel van de licentiecommissie ten volle. Ten overvloede
merkt de licentiecommissie op dat als zij op 15 december 2015 had geweten wat zij nu
weet, waarbij geldt dat de reikwijdte van het stelselmatig niet-integer handelen op dat
moment haar voorstellingsvermogen te boven ging, zij zonder twijfel de licentie al op dat
moment onvoorwaardelijk zou hebben ingetrokken.

12. Bij het voorgaande merkt de licentiecommissie op dat zij er niet aan voorbij kan gaan dat
er inmiddels vijf maanden zijn verstreken en dat FC Twente in die periode veel ten goede
heeft veranderd. De licentiecommissie wijst er in dat verband op dat alle functionarissen
die hebben bijgedragen aan het hiervoor omschreven niet-integere handelen het veld
hebben geruimd, dat FC Twente een nieuwe bestuursstructuur heeft opgetuigd, dat de
gemeente Enschede zich achter de club heeft geschaard en deze financieel ruimte heeft
gegeven om zich opnieuw te financieren, dat een akkoord is gesloten met alle betrokken
crediteuren en oud-functionarissen, dat nieuwe financiers uit het regionale bedrijfsleven
zijn gevonden die vertrouwen hebben in een (nieuwe) toekomst van FC Twente, dat FC
Twente een regeling heeft getroffen met de ECV ten behoeve van de andere
eredivisieclubs die door de handelwijze van FC Twente in ieder geval sportief, maar
mogelijk ook financieel gedupeerd zijn en dat de supporters van FC Twente zich
onvoorwaardelijk achter de club en deze hervormingen hebben geschaard.

13. Waar aan de ene kant de gang van zaken bij FC Twente in het verleden naar het oordeel
van de licentiecommissie zonder meer een onvoorwaardelijke intrekking van de licentie
rechtvaardigt, heeft zij aan de andere kant oog voor hetgeen ten goede is veranderd bij
FC Twente. In dit verband valt te voorzien dat onvoorwaardelijke intrekking van de licentie
op dit moment tot disproportionele gevolgen zal leiden. Het is niet ondenkbaar dat
onvoorwaardelijke intrekking zal leiden tot een déconfiture van FC Twente omdat de
nieuwe financiers afhaken, tot het onbetaald blijven van een groot aantal schuldeisers, tot
het verdwijnen van een betaaldvoetbalclub met een belangrijke functie in de regio en tot
aanzienlijke extra maatschappelijke schade. Dat FC Twente een zware sanctie over
zichzelf heeft afgeroepen voor haar handelwijze in het verleden, neemt niet weg dat de
licentiecommissie beseft dat dergelijke gevolgen voor FC Twente, haar werknemers, haar
financiers, haar supporters en het betaald voetbal in de regio, desastreus kunnen zijn.

14. Nu een boete naar het oordeel van de licentiecommissie een niet te rechtvaardigen,
lichte sanctie is voor hetgeen zich in het verleden heeft voorgedaan bij FC Twente en het
onvoorwaardelijk intrekken van de licentie naar het oordeel van de licentiecommissie
voor het verleden recht doet aan de ernst van de feiten, maar voor de toekomst
disproportioneel zou kunnen uitwerken, ziet de licentiecommissie een oplossing door wel
de zwaarst mogelijke en door de feiten gerechtvaardigde sanctie op te leggen voor de
handelwijze van FC Twente, te weten onvoorwaardelijke intrekking van de licentie, maar
tegelijkertijd de disproportionele gevolgen daarvan te beperken door toekenning van een
KNVB licentie tot deelname aan de Jupiler league.

15. De licentiecommissie komt tot deze toekenning door een redelijke toepassing van het
Licentiereglement en met overeenkomstige toepassing van art. 7 van het
Licentiereglement. Hierbij overweegt de licentiecommissie dat FC Twente door uitvoering
te geven aan de voorwaarden van het Decemberbesluit te kennen heeft gegeven in
aanmerking te willen blijven komen voor een licentie die recht geeft op deelname aan een
betaaldvoetbalcompetitie. Naar het oordeel van de licentiecommissie voldoet FC Twente
voor de toekomst aan alle relevante licentie-eisen om aan die competitie deel te mogen
nemen.

16. De licentiecommissie is van oordeel dat de combinatie van de sanctie en de beperking
van de gevolgen daarvan door hernieuwde toelating het meeste recht doet aan de feiten.
Zij sanctioneert op passende en proportionele wijze het handelen van FC Twente in het
verleden en doet tegelijkertijd recht aan de gerechtvaardigde belangen van FC Twente,
haar werknemers, financiers en supporters voor de toekomst. Een gevolg van de
hernieuwde toelating is dat de licentiecommissie FC Twente op grond van art. 2 lid 1,
onder d, Licentiereglement opnieuw zal indelen in een categorie op basis van het FRS.

17. De licentiecommissie is zich ervan bewust dat zij met deze combinatie van een sanctie
en een licentietoekenning de grenzen van het Licentiereglement heeft opgezocht. Ten
overvloede wijst de licentiecommissie erop dat zij, gesteld voor de keuze, hetzij alleen
een boete, hetzij alleen een onvoorwaardelijke intrekking van de licentie, voor dit laatste
zou hebben gekozen. Weliswaar zou dat leiden tot een naar haar oordeel met het oog op
de gevolgen disproportionele sanctie, maar de rechtvaardiging van die keuze zou daarin
zijn gelegen dat FC Twente het risico van die disproportionele sanctie door haar
handelwijze over zich zelf heeft afgeroepen.
Tot besluit

18. In hoeverre de gedragingen van individuen tot tuchtrechtelijke, civielrechtelijke of
strafrechtelijke consequenties moeten leiden of voor FC Twente fiscale gevolgen kunnen
hebben, staat niet ter beoordeling van de licentiecommissie.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162304514
Ik snap de timing overigens óók niet. Waarom vandaag, zoals die Dijkhuizen ook zegt; waarom een dag voor de finales in de playoffs? Dit besluit had toch ook vorige week gemaakt kunnen worden? Je kan mij niet wijsmaken dat ze de afgelopen anderhalve week na het kampioenschap van PSV iets beters te doen hadden dan dit? Lijkt me top prioriteit. Dan had ik er zelfs voor gekozen om er mee te wachten tot na die finales. Dan had Willem II gewoon nog een wedstrijd gehad die er toe deed, en had je naderhand de plekjes kunnen verdelen qua promotie/degradatie.
pi_162304609
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

FOXReport :o
RBC altijd lastig
pi_162304615
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:04 schreef Scrummie het volgende:
Niet alleen FC Twente gaat een advocaat aan het werk zetten:

[..]

En terecht. De KNVB maakt er wéér een puinhoop van. Ik heb haast nog meer vertrouwen in het bestuur van FC Twente dan aan de KNVB
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162304690
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef eight het volgende:

[..]

En terecht. De KNVB maakt er wéér een puinhoop van. Ik heb haast nog meer vertrouwen in het bestuur van FC Twente dan aan de KNVB
Hm. Jacobs (rajah, dat is dan de directie..). Nee, dank u :P. Maar verder heb je gelijk.
pi_162304794
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

RBC :')
Goed inhoudelijk punt ook. Maar ja, had ik dat mogen verwachten?
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:17:38 #78
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_162304846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef eight het volgende:

[..]

En terecht. De KNVB maakt er wéér een puinhoop van. Ik heb haast nog meer vertrouwen in het bestuur van FC Twente dan aan de KNVB
OostveenBert twitterde op maandag 21-04-2014 om 12:31:21 @ kritiek prima, maar ik ga aangifte tegen u doen. reageer retweet
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 20:21:10 #79
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162305019
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:17 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

OostveenBert twitterde op maandag 21-04-2014 om 12:31:21 @ kritiek prima, maar ik ga aangifte tegen u doen. reageer retweet
:')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:21:17 #80
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162305023
Verkeerdentopic
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162305100
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef eight het volgende:

[..]

En terecht. De KNVB maakt er wéér een puinhoop van. Ik heb haast nog meer vertrouwen in het bestuur van FC Twente dan aan de KNVB
Dat de Jupiler League ligt te janken vind ik echt onzinnig.

Op welke juridische grond willen zij dat doen en wat voor schade lijden zij eronder dan?

Zij krijgen vermoedelijk een sterkere ploeg in de Jupiler League natuurlijk, maar bij Twente zal toch een complete leegloop ontstaan dat ik Twente niet op voorhand als absolute titelfavoriet in de JL zou beschouwen volgend seizoen (en misschien zelfs de komende seizoenen).

Wat die gasten van de Jupiler League clubs dus eigenlijk zeggen is dat FC Twente maar compleet hun licentie had moeten verliezen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162305179
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat de Jupiler League ligt te janken vind ik echt onzinnig.

Op welke juridische grond willen zij dat doen en wat voor schade lijden zij eronder dan?

Zij krijgen vermoedelijk een sterkere ploeg in de Jupiler League natuurlijk, maar bij Twente zal toch een complete leegloop ontstaan dat ik Twente niet op voorhand als absolute titelfavoriet in de JL zou beschouwen volgend seizoen (en misschien zelfs de komende seizoenen).

Wat die gasten van de Jupiler League clubs dus eigenlijk zeggen is dat FC Twente maar compleet hun licentie had moeten verliezen.
Die voorzitter van fucking Den Bosch klaagde zelfs. :') Alsof die ooit bovenin meedoen man man man
pi_162305319
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:05 schreef eight het volgende:

[..]

De tering, wat een verhaal. Effe volledig posten:

1. Uit het Rapport-Knüppe en uit de andere feiten die bekend zijn geworden, en die hiervoor
beknopt zijn weergegeven, volgt dat FC Twente een niet-integere organisatie was. Dat
gold zowel voor haar interne reilen en zeilen als voor haar externe handelen. Intern week
de zeggenschaps- en beslissingsstructuur af van de formeel kenbare statutaire structuur.
Belangrijke besluiten werden in een informeel vergadercircuit door een of enkele
statutaire functionarissen genomen. In lang niet alle gevallen waren andere statutaire
functionarissen (volledig) op de hoogte van deze besluiten en de achtergrond daarvan.
De toezichthoudende en de uitvoerende functies liepen door elkaar. Toezichthouders en
bestuurders hadden mede belangen als financier. Het is niet vanzelfsprekend dat de
belangen van FC Twente en de persoonlijke belangen als financier in alle gevallen
parallel liepen. Op werknemers van FC Twente is vanuit de top van de organisatie grote
druk uitgeoefend. Die druk was zodanig dat sommige werknemers daarbij de integriteit
van hun handelen uit het oog verloren. Zo zijn opdrachten van (individuele leden van) het
bestuur uitgevoerd om schijncontracten op te stellen en aan te gaan, om de
licentiecommissie onvolledig en onjuist te informeren en om bestanden van een computer
te wissen. De interne gang van zaken – die zonder omhaal van woorden frauduleus
genoemd kan worden – heeft geleid tot een onverantwoorde interne bedrijfsvoering van
FC Twente.

2. De niet-integere interne organisatie van FC Twente heeft zich ook extern gemanifesteerd.
De licentiecommissie heeft met stijgende verbazing kennisgenomen van hetgeen in de
afgelopen periode naar buiten is gekomen. Het licentiesysteem is door FC Twente
herhaaldelijk, bewust en systematisch met voeten getreden en de licentiecommissie is
herhaaldelijk opzettelijk en doelbewust misleid. Die handelwijze ondermijnt het
functioneren van het licentiesysteem, draagt bij aan oneerlijke concurrentie tussen
betaaldvoetbalclubs, leidt tot inkomsten voor FC Twente die niet genoten zouden zijn als
de gang van zaken eerlijk was geweest (bijv. televisiegelden), leidt tot transfers, mogelijk
ten nadele van andere betaaldvoetbalclubs, die bij een integere handelwijze geen
doorgang zouden hebben gevonden. De risicovolle en onverantwoorde interne
bedrijfsvoering van FC Twente heeft bovendien geleid tot benadeling van schuldeisers.
FC Twente heeft niet alleen haar eigen belangen ernstig geschaad en haar voortbestaan
in de waagschaal gesteld, maar ook de belangen van haar schuldeisers (waaronder de
gemeente Enschede), van andere clubs, de KNVB en de reputatie van het Nederlandse
voetbal. Zij heeft bovendien met deze handelwijze het vertrouwen van haar supporters
beschaamd.
Reikwijdte van de huidige besluitvorming

3. De licentiecommissie heeft in het Decemberbesluit onder meer de licentie van FC Twente
ingevolge artikel 12 lid 2, aanhef en onder c, van het Licentiereglement voorwaardelijk
ingetrokken. Aan dit besluit lag ten grondslag de ernstige misleiding van de
licentiecommissie in de kwestie-Doyen voor zover aan de licentiecommissie bekend op
het moment van besluitvorming. De licentiecommissie heeft op dat moment overwogen
om de licentie onvoorwaardelijk in te trekken. Zij kwam echter uiteindelijk tot het oordeel
dat dit toen niet goed mogelijk was omdat het op 15 december 2015 opleggen van een
sanctie in de vorm van een onvoorwaardelijke intrekking van de licentie, zonder verder
onderzoek, uit een oogpunt van zorgvuldigheid – gegeven de toen nog weinig
vaststaande feiten op dat ogenblik – niet of nauwelijks te onderbouwen was. Daarbij
roept de licentiecommissie het volgende in herinnering. Ten tijde van het bekend worden
van de kwestie Doyen waren FC Twente en de gemeente Enschede in een vergevorderd
stadium om de gemeente een garantie van EUR 32 miljoen te laten stellen voor de
herfinanciering van de Grolsch Veste. Een noodzakelijk definitief besluit hiertoe door de
gemeente kon uitsluitend worden genomen als er nog voor het einde van het
kalenderjaar 2015 uitzicht was op het behoud van de licentie. Wegens de toen voor de
licentiecommissie beperkt beschikbare informatie over de kwestie-Doyen en het nog niet
op de hoogte zijn van alle later opgekomen onregelmatigheden is gekozen voor een
voorwaardelijke intrekking van de licentie omdat toen het voortbestaan van FC Twente op
het spel stond en zowel de gemeente Enschede als FC Twente op een spoedige
besluitvorming aandrong ter voorkoming van discontinuïteit halverwege de competitie.

4. De licentiecommissie heeft thans de taak om te bezien a) in hoeverre FC Twente heeft
voldaan aan de voorwaarden die zij heeft gesteld aan de voorwaardelijke intrekking van
de licentie en wat het gevolg daarvan is voor definitieve intrekking van de licentie op
basis van het Decemberbesluit en b) wat de gevolgen voor FC Twente moeten zijn voor
de nadien nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties Tadic, Corona en
Engelaar. Ook in die – op 15 december 2015 voor de licentiecommissie nog onbekende –
kwesties is sprake geweest van opzettelijke en doelbewuste misleiding van de
licentiecommissie door FC Twente. De licentiecommissie merkt in dit verband hier al vast
op dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen FC Twente al wel bekend was
bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het overleg op 10 december 2015
slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een uitspraak is gedaan (‘mogelijk
meer onregelmatigheden’).
(a) Voorwaardelijke intrekking van de licentie bij besluit van 15 december 2015

5. De licentiecommissie heeft met positief advies van de centrale spelersraad in het
Decemberbesluit onder punt E, de licentie van FC Twente ingetrokken, tenzij FC Twente:
a. volledige medewerking verleent aan een door de licentiecommissie voor
rekening van FC Twente op te dragen onderzoek naar
i. de betrokkenheid van een ieder binnen de organisatie van FC Twente
en de aan haar gelieerde entiteiten (onder meer Stichting FC Twente ’65
en Future Capitalinvestments B.V.), al dan niet belast (geweest) met
bestuurlijke of toezichthoudende verantwoordelijkheid, teneinde die
personen te weren van enigerlei bestuurlijke, toezichthoudende,
financiële en organisatorische toekomstige bemoeienis met FC Twente
of de aan haar gelieerde entiteiten; en
ii. de bestuursstructuur en bestuurlijke organisatie van FC Twente en de
aan haar gelieerde entiteiten (onder meer Stichting FC Twente ’65 en
Future Capitalinvestments B.V.) teneinde tot aanbevelingen te komen
om die structuur en organisatie te verbeteren,
een en ander zodat de geconstateerde misstanden in de toekomst kunnen worden
voorkomen;
b. de uit voormeld onderzoek voortvloeiende aanbevelingen onvoorwaardelijk en
binnen het door de licentiecommissie vastgestelde tijdpad aanvaardt en
implementeert. Hierbij is het streven om het onderzoek te laten plaatsvinden in
januari/februari 2016 en de implementatie in beginsel voltooid te hebben per 1
mei 2016. Over de precieze onderzoeksopdracht en de aan te trekken
onderzoeker(s) vindt overleg plaats tussen de licentiecommissie en de
gemeente Enschede;
c. gedurende drie seizoenen afziet van het deelnemen aan een Europese
competitie, ingaande seizoen 2016/17 en eindigende na afloop van seizoen
3
2018/19 en onherroepelijk toezegt voor deze seizoenen (2016/’17, 2017/’18 en
2018/’19) geen UEFA licentie te zullen aanvragen;
d. met de onder a., b. en c. genoemde voorwaarden (en het onvoorwaardelijk
voldoen daaraan) akkoord gaat en dit schriftelijk bevestigt aan de
licentiecommissie uiterlijk één dag na dagtekening van de onderhavige brief.”

6. De licentiecommissie constateert dat FC Twente de onderdelen van het Decemberbesluit
onder punt E.a-d als volgt is nagekomen:
a. FC Twente heeft meegewerkt aan het onderzoek door de heer Knüppe;
b. FC Twente heeft blijkens de aangeleverde informatie op 29 april 2016 en de nadien
op 9 mei 2016 aanvullende informatie de aanbevelingen uit het Rapport-Knüppe
zoveel mogelijk overgenomen en aangekondigd het bestuurlijke
reorganisatieproces onverminderd voort te zetten bij behoud van de licentie;
c. Op 15 december 2015 heeft FC Twente toegezegd geen UEFA licentie te zullen
aanvragen tot en met seizoen 2018/’19;
d. De schriftelijke bevestiging door FC Twente van een en ander is op 15 december
2015 gegeven.

7. Uit het voorgaande volgt dat FC Twente heeft voldaan aan de voorwaarden die de
licentiecommissie in het Decemberbesluit heeft gesteld ter voorkoming van intrekking van
de licentie van FC Twente. Dat betekent dat de licentie van FC Twente op grond van het
Decemberbesluit niet is ingetrokken.
(b) Gevolgen van de na 15 december 2015 naar buiten gekomen informatie

8. De licentiecommissie staat thans voor de vraag wat de gevolgen voor FC Twente moeten
zijn van de na 15 december 2015 nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties
Tadic, Corona en Engelaar. Zoals hiervoor opgemerkt is ook in die – op 15 december
2015 voor de licentiecommissie nog onbekende – kwesties sprake geweest van
opzettelijke en doelbewuste misleiding van de licentiecommissie door FC Twente.
Eveneens is hiervoor opgemerkt dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen
FC Twente al bekend was bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het
overleg op 10 december 2015 slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een
uitspraak is gedaan (‘mogelijk meer onregelmatigheden’). De licentiecommissie rekent
FC Twente ook zwaar aan dat functionarissen van FC Twente nog op 30 december 2015
een bespreking voerden over de kwestie Tadic, terwijl de licentiecommissie op dat
moment in het ongewisse was over deze kwestie.

9. De licentiecommissie is van oordeel dat ook de handelwijze van FC Twente zoals die
blijkt uit de na 15 december 2015 naar buiten gekomen informatie in de kwesties Tadic,
Corona en Engelaar een sanctie rechtvaardigen. Het Licentiereglement biedt twee
mogelijkheden: een geldboete (met een maximum van EUR 45.250,- per overtreding) of
de intrekking van de licentie. Op dit moment is het (nog) niet mogelijk als sanctie op te
leggen het plaatsen in de naast lagere competitie met ingang van het eerstvolgende
seizoen.

10. De informatie over de handelwijze van FC Twente en de daaruit voortvloeiende
overtredingen van het Licentiereglement die na het Decemberbesluit nog naar buiten is
gekomen, duidt – meer dan de licentiecommissie ten tijde van dat besluit had kunnen
voorzien – op een stelselmatige, opzettelijk misleidende handelwijze van FC Twente om
het licentiesysteem te omzeilen en de licentiecommissie om de tuin te leiden. Het was –
zogezegd – een onderdeel van haar bedrijfsvoering. Daarbij deinsden FC Twente en haar
functionarissen er niet voor terug om overeenkomsten te vervalsen, te werken met
onjuiste facturen en misleidende informatie te verstrekken aan de licentiecommissie. In
het licht van al hetgeen thans bekend is, kan geconcludeerd worden dat de kwestie
Doyen niet een incident is geweest, maar paste in een patroon van stelselmatig nietinteger
handelen van FC Twente. De licentiecommissie vindt dat de ernst van de feiten
die na 15 december 2015 naar buiten zijn gekomen, zich in de op te leggen sanctie moet
weerspiegelen. Daarbij kent zij ook betekenis toe aan het feit dat na 15 december 2015
pas duidelijk is geworden hoe stelselmatig het patroon van opzettelijke schending van het
licentiesysteem en misleiding van de licentiecommissie is geweest. Zij acht het opleggen
van een maximale boete van EUR 45.250,- voor deze feiten en in deze omstandigheden
een zodanig disproportioneel lichte sanctie dat het opleggen van deze sanctie afbreuk
zou doen aan de status van het licentiesysteem binnen het betaalde voetbal, de naleving
van het Licentiereglement in het algemeen en de positie van de licentiecommissie
daarbinnen in het bijzonder.

11. Het voorgaande betekent dat als sanctie resteert het intrekken van de licentie op grond
van artikel 12 lid 2, aanhef en onder c van het Licentiereglement. De handelwijze van FC
Twente en de daaruit voortvloeiende overtredingen van het Licentiereglement die na het
Decemberbesluit naar buiten zijn gekomen en het patroon van stelselmatig niet-integer
handelen van FC Twente dat daaruit blijkt, rechtvaardigen de intrekking van de licentie
van FC Twente naar het oordeel van de licentiecommissie ten volle. Ten overvloede
merkt de licentiecommissie op dat als zij op 15 december 2015 had geweten wat zij nu
weet, waarbij geldt dat de reikwijdte van het stelselmatig niet-integer handelen op dat
moment haar voorstellingsvermogen te boven ging, zij zonder twijfel de licentie al op dat
moment onvoorwaardelijk zou hebben ingetrokken.

12. Bij het voorgaande merkt de licentiecommissie op dat zij er niet aan voorbij kan gaan dat
er inmiddels vijf maanden zijn verstreken en dat FC Twente in die periode veel ten goede
heeft veranderd. De licentiecommissie wijst er in dat verband op dat alle functionarissen
die hebben bijgedragen aan het hiervoor omschreven niet-integere handelen het veld
hebben geruimd, dat FC Twente een nieuwe bestuursstructuur heeft opgetuigd, dat de
gemeente Enschede zich achter de club heeft geschaard en deze financieel ruimte heeft
gegeven om zich opnieuw te financieren, dat een akkoord is gesloten met alle betrokken
crediteuren en oud-functionarissen, dat nieuwe financiers uit het regionale bedrijfsleven
zijn gevonden die vertrouwen hebben in een (nieuwe) toekomst van FC Twente, dat FC
Twente een regeling heeft getroffen met de ECV ten behoeve van de andere
eredivisieclubs die door de handelwijze van FC Twente in ieder geval sportief, maar
mogelijk ook financieel gedupeerd zijn en dat de supporters van FC Twente zich
onvoorwaardelijk achter de club en deze hervormingen hebben geschaard.

13. Waar aan de ene kant de gang van zaken bij FC Twente in het verleden naar het oordeel
van de licentiecommissie zonder meer een onvoorwaardelijke intrekking van de licentie
rechtvaardigt, heeft zij aan de andere kant oog voor hetgeen ten goede is veranderd bij
FC Twente. In dit verband valt te voorzien dat onvoorwaardelijke intrekking van de licentie
op dit moment tot disproportionele gevolgen zal leiden. Het is niet ondenkbaar dat
onvoorwaardelijke intrekking zal leiden tot een déconfiture van FC Twente omdat de
nieuwe financiers afhaken, tot het onbetaald blijven van een groot aantal schuldeisers, tot
het verdwijnen van een betaaldvoetbalclub met een belangrijke functie in de regio en tot
aanzienlijke extra maatschappelijke schade. Dat FC Twente een zware sanctie over
zichzelf heeft afgeroepen voor haar handelwijze in het verleden, neemt niet weg dat de
licentiecommissie beseft dat dergelijke gevolgen voor FC Twente, haar werknemers, haar
financiers, haar supporters en het betaald voetbal in de regio, desastreus kunnen zijn.

14. Nu een boete naar het oordeel van de licentiecommissie een niet te rechtvaardigen,
lichte sanctie is voor hetgeen zich in het verleden heeft voorgedaan bij FC Twente en het
onvoorwaardelijk intrekken van de licentie naar het oordeel van de licentiecommissie
voor het verleden recht doet aan de ernst van de feiten, maar voor de toekomst
disproportioneel zou kunnen uitwerken, ziet de licentiecommissie een oplossing door wel
de zwaarst mogelijke en door de feiten gerechtvaardigde sanctie op te leggen voor de
handelwijze van FC Twente, te weten onvoorwaardelijke intrekking van de licentie, maar
tegelijkertijd de disproportionele gevolgen daarvan te beperken door toekenning van een
KNVB licentie tot deelname aan de Jupiler league.

15. De licentiecommissie komt tot deze toekenning door een redelijke toepassing van het
Licentiereglement en met overeenkomstige toepassing van art. 7 van het
Licentiereglement. Hierbij overweegt de licentiecommissie dat FC Twente door uitvoering
te geven aan de voorwaarden van het Decemberbesluit te kennen heeft gegeven in
aanmerking te willen blijven komen voor een licentie die recht geeft op deelname aan een
betaaldvoetbalcompetitie. Naar het oordeel van de licentiecommissie voldoet FC Twente
voor de toekomst aan alle relevante licentie-eisen om aan die competitie deel te mogen
nemen.

16. De licentiecommissie is van oordeel dat de combinatie van de sanctie en de beperking
van de gevolgen daarvan door hernieuwde toelating het meeste recht doet aan de feiten.
Zij sanctioneert op passende en proportionele wijze het handelen van FC Twente in het
verleden en doet tegelijkertijd recht aan de gerechtvaardigde belangen van FC Twente,
haar werknemers, financiers en supporters voor de toekomst. Een gevolg van de
hernieuwde toelating is dat de licentiecommissie FC Twente op grond van art. 2 lid 1,
onder d, Licentiereglement opnieuw zal indelen in een categorie op basis van het FRS.

17. De licentiecommissie is zich ervan bewust dat zij met deze combinatie van een sanctie
en een licentietoekenning de grenzen van het Licentiereglement heeft opgezocht. Ten
overvloede wijst de licentiecommissie erop dat zij, gesteld voor de keuze, hetzij alleen
een boete, hetzij alleen een onvoorwaardelijke intrekking van de licentie, voor dit laatste
zou hebben gekozen. Weliswaar zou dat leiden tot een naar haar oordeel met het oog op
de gevolgen disproportionele sanctie, maar de rechtvaardiging van die keuze zou daarin
zijn gelegen dat FC Twente het risico van die disproportionele sanctie door haar
handelwijze over zich zelf heeft afgeroepen.
Tot besluit

18. In hoeverre de gedragingen van individuen tot tuchtrechtelijke, civielrechtelijke of
strafrechtelijke consequenties moeten leiden of voor FC Twente fiscale gevolgen kunnen
hebben, staat niet ter beoordeling van de licentiecommissie.
Dit ga ik toch niet allemaal lezen joh.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_162305482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat de Jupiler League ligt te janken vind ik echt onzinnig.

Op welke juridische grond willen zij dat doen en wat voor schade lijden zij eronder dan?

Zij krijgen vermoedelijk een sterkere ploeg in de Jupiler League natuurlijk, maar bij Twente zal toch een complete leegloop ontstaan dat ik Twente niet op voorhand als absolute titelfavoriet in de JL zou beschouwen volgend seizoen (en misschien zelfs de komende seizoenen).

Wat die gasten van de Jupiler League clubs dus eigenlijk zeggen is dat FC Twente maar compleet hun licentie had moeten verliezen.
De kritiek is terecht. De begrotingen van clubs in JL zijn om te janken, daar gaat FC Twente met gemak overheen (ondanks een leegloop).

Kijk eens naar een club als VVV. Ze worden 2e met slechts 4 punten achterstand op de nr 1.
In elk andere land zou dit voldoende zijn om rechtstreeks te promoveren, behalve in Nederland.
Die club krijgt straks sowieso straks qua begroting FC Twente & Cambuur boven zich.

De JL is competitie waar je niet kunt degraderen en gelijktijdig zeer lastig kunt promoveren. Dat is puur vanwege KNVB beleid. Dat is toch geen competitie meer te noemen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:32:54 #86
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162305528
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:28 schreef superniger het volgende:

[..]

Dit ga ik toch niet allemaal lezen joh.
Eigenlijk zeggen ze gewoon:

De criminelen van Twente zijn heeeel stout geweest en volgens het reglement moeten we nu hun licentie intrekken. Maar omdat we dat zielig vinden en ze kei hun best doen, hebben we schijt aan onze reglementen en verzinnen we met een hoop gekunstel een andere straf.
pi_162305646
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:31 schreef eight het volgende:

[..]

De kritiek is terecht. De begrotingen van clubs in JL zijn om te janken, daar gaat FC Twente met gemak overheen (ondanks een leegloop).

Kijk eens naar een club als VVV. Ze worden 2e met slechts 4 punten achterstand op de nr 1.
In elk andere land zou dit voldoende zijn om rechtstreeks te promoveren, behalve in Nederland.
Die club krijgt straks sowieso straks qua begroting FC Twente & Cambuur boven zich.

De JL is competitie waar je niet kunt degraderen en gelijktijdig zeer lastig kunt promoveren. Dat is puur vanwege KNVB beleid. Dat is toch geen competitie meer te noemen?
Dan moeten die clubs zelf zorgen dat ze beter worden.

Afgelopen seizoen beschouwde iedereen NAC Breda als de torenhoge favoriet voor de titel in de Jupiler League, en je ziet wat daarvan is gekomen. Geen enkele periodetitel voor hen en met pijn en moeite nog net 3e geworden, een paar punten boven nr 4 FC Eindhoven.

Zo zijn er veel meer voorbeelden; zie GAE, RKC Waalwijk enz. voorbeelden te over waarbij 'favorieten' totaal wegvielen in de JL.

Kortom, men moet niet op voorhand al lopen janken dat men op voorhand al kansloos is als Twente in de JL komt.

Tenzij men eigenlijk vindt dat de licentie van FC Twente zou moeten worden ingetrokken natuurlijk. Maar je maakt je niet populair met zo'n standpunt als club. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162305748
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:32 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Eigenlijk zeggen ze gewoon:

De criminelen van Twente zijn heeeel stout geweest en volgens het reglement moeten we nu hun licentie intrekken. Maar omdat we dat zielig vinden en ze kei hun best doen, hebben we schijt aan onze reglementen en verzinnen we met een hoop gekunstel een andere straf.
Hoop gekunstel? Enige 'gekunstel' is dat ze een nieuwe licentie aan mogen vragen.
pi_162305982
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan moeten die clubs zelf zorgen dat ze beter worden.

Afgelopen seizoen beschouwde iedereen NAC Breda als de torenhoge favoriet voor de titel in de Jupiler League, en je ziet wat daarvan is gekomen. Geen enkele periodetitel voor hen en met pijn en moeite nog net 3e geworden, een paar punten boven nr 4 FC Eindhoven.

Zo zijn er veel meer voorbeelden; zie GAE, RKC Waalwijk enz. voorbeelden te over waarbij 'favorieten' totaal wegvielen in de JL.

Kortom, men moet niet op voorhand al lopen janken dat men op voorhand al kansloos is als Twente in de JL komt.

Tenzij men eigenlijk vindt dat de licentie van FC Twente zou moeten worden ingetrokken natuurlijk. Maar je maakt je niet populair met zo'n standpunt als club. :P
Het is gewoon wanbeleid van de KNVB. De JL is goddomme de enige competitie ter wereld waar je niet kunt degraderen, hoe slecht je ook bent. Een club hoeft slechts 1 goede serie goed te spelen om in aanmerking te komen voor de nacompetitie, waardoor de kans groter wordt dat niet de sterkste club promoveert. Die clubs zie je dan ook meestal weer snel degraderen.

Zolang het maar aan 3 pijlers van de KNVB voldoet (ingewikkeld, onlogisch en onbegrijpelijk) vinden ze het in Zeist wel best.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 20:45:09 #90
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162306021
FC Twente heeft verschillende boetes en driemaal drie punten aftrek gehad, een complete reorganisatie doorgemaakt en de geëiste cijfers weliswaar na uitstel netjes ingeleverd. Bovendien heeft zij overige eredivisieclubs financieel gecompenseerd. Het intrekken van de licentie zou dus niet alleen disproportioneel zwaar zijn maar gezien de gemaakte vooruitgang bovendien, net als de te licht bevonden boete, compleet onnodig. Dat de licentiecommissie nu een constructie bedenkt die volgens haar eigen licentiereglement helemaal niet mogelijk is, is helemaal vreemd.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162306058
Lekker rellen straks in Zeist!!!
FR1908
pi_162306141
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:45 schreef Kreator het volgende:
FC Twente heeft verschillende boetes en driemaal drie punten aftrek gehad, een complete reorganisatie doorgemaakt en de geëiste cijfers weliswaar na uitstel netjes ingeleverd. Bovendien heeft zij overige eredivisieclubs financieel gecompenseerd. Het intrekken van de licentie zou dus niet alleen disproportioneel zwaar zijn maar gezien de gemaakte vooruitgang bovendien, net als de te licht bevonden boete, compleet onnodig. Dat de licentiecommissie nu een constructie bedenkt die volgens haar eigen licentiereglement helemaal niet mogelijk is, is helemaal vreemd.
Precies, en ondanks al die sancties waarna het FC Twente toch duidelijk had moeten zijn, heeft FC Twente alsnog de KNVB foutief ingelicht op 15 december 2015 en kwamen er nog lijken uit de kast.

Dan houdt het een keer op hé.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162306331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:45 schreef Kreator het volgende:
FC Twente heeft verschillende boetes en driemaal drie punten aftrek gehad, een complete reorganisatie doorgemaakt en de geëiste cijfers weliswaar na uitstel netjes ingeleverd. Bovendien heeft zij overige eredivisieclubs financieel gecompenseerd. Het intrekken van de licentie zou dus niet alleen disproportioneel zwaar zijn maar gezien de gemaakte vooruitgang bovendien, net als de te licht bevonden boete, compleet onnodig. Dat de licentiecommissie nu een constructie bedenkt die volgens haar eigen licentiereglement helemaal niet mogelijk is, is helemaal vreemd.
Enerzijds is de club te licht gestraft (omdat ze in december informatie achterhielden). Bovendien blijken ook de huidige bestuurders totaal ongeschikt en niet integer te zijn. Het moet een keer ophouden.

Anderzijds is het voor de sterkte en attractiviteit van de competitie wel beter als Twente in de Eredivisie speelt. Het Nederlands voetbal verliest, dat is 1 ding wat zeker is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 20:53:44 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162306372
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies, en ondanks al die sancties waarna het FC Twente toch duidelijk had moeten zijn, heeft FC Twente alsnog de KNVB foutief ingelicht op 15 december 2015 en kwamen er nog lijken uit de kast.

Dan houdt het een keer op hé.
Welke lijken? Hier is helemaal niets over bekend verder. Er wordt van alles geroepen, maar ik zie weinig feiten.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162306408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies, en ondanks al die sancties waarna het FC Twente toch duidelijk had moeten zijn, heeft FC Twente alsnog de KNVB foutief ingelicht op 15 december 2015 en kwamen er nog lijken uit de kast.

Dan houdt het een keer op hé.
Dat zal ook de doorslag hebben gegeven. De vervangen bestuurders waren ook niet integer.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162306464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:54 schreef eight het volgende:

[..]

Dat zal ook de doorslag hebben gegeven. De vervangen bestuurders waren ook niet integer.
Uiteindelijk is het achterhouden van die informatie dus best slim geweest. Ze worden nu beloond :').
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 20:56:13 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162306471
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:52 schreef eight het volgende:

[..]

Enerzijds is de club te licht gestraft (omdat ze in december informatie achterhielden). Bovendien blijken ook de huidige bestuurders totaal ongeschikt en niet integer te zijn. Het moet een keer ophouden.

Anderzijds is het voor de sterkte en attractiviteit van de competitie wel beter als Twente in de Eredivisie speelt. Het Nederlands voetbal verliest, dat is 1 ding wat zeker is.
Ik vraag me af hoeveel het huidige bestuur te verwijten valt dat er in het verleden gesjoemeld is. Die wisten waarschijnlijk ook van niks.

En idd. Ik snap de blijdschap van velen dan ook niet. Ajax mag van mij 20 jaar 16e worden maar ik gun ,e geen faillisement.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162306516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:45 schreef Kreator het volgende:
FC Twente heeft verschillende boetes en driemaal drie punten aftrek gehad, een complete reorganisatie doorgemaakt en de geëiste cijfers weliswaar na uitstel netjes ingeleverd. Bovendien heeft zij overige eredivisieclubs financieel gecompenseerd. Het intrekken van de licentie zou dus niet alleen disproportioneel zwaar zijn maar gezien de gemaakte vooruitgang bovendien, net als de te licht bevonden boete, compleet onnodig. Dat de licentiecommissie nu een constructie bedenkt die volgens haar eigen licentiereglement helemaal niet mogelijk is, is helemaal vreemd.
Om vervolgens inderdaad te melden dat het intrekken van de licentie een te zware straf is, maar op het einde wel dreigen dat ze geen probleem hebben om eventueel en te zware sanctie toe te passen wanneer Twente in beroep mocht gaan en de genomen beslissing herzien moet worden.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:00:52 #100
141482 Q.
JurassiQ
pi_162306653
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

En idd. Ik snap de blijdschap van velen dan ook niet. Ajax mag van mij 20 jaar 16e worden maar ik gun ,e geen faillisement.
Nee, inderdaad. Dan krijg je een club als Cambuur ipv Twente in de Eredivisie. Daar wordt de competitie echt niet beter van hoor.
For great justice!
pi_162306657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het achterhouden van die informatie dus best slim geweest. Ze worden nu beloond :').
Misschien was dat wel de minst slechtste optie, maar dan hebben de huidige bestuurders zichzelf opgeofferd. Ergens geloof ik daar niet, want ze weten vooraf al dat ze publiekelijk hard worden aangepakt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 21:01:52 #102
8781 crew  Frutsel
pi_162306701
quote:
FIOD start strafrechtelijk onderzoek naar FC Twente

De FIOD is onder leiding van het Functioneel Parket een strafrechtelijk onderzoek gestart naar vermoedelijke fraude bij spelerstransfers van FC Twente. Dat bevestigt Openbaar Ministerie desgevraagd aan Telesport/De Telegraaf.

Twente werd woensdag door de tuchtcommissie van de KNVB teruggezet naar de Jupiler League, maar krijgt dus mogelijk nog meer tikken om de oren.

De FIOD is de opsporingsdienst van de Belastingdienst, die forse boetes kan opleggen en kan besluiten tot een naheffing van het niet betaalde bedrag.

FC Twente kreeg eerder al een boete van 170.000 euro opgelegd door de FIFA. Ook de KNVB raakte de club uit het oosten al eens in de portemonnee.
pi_162306758
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

En idd. Ik snap de blijdschap van velen dan ook niet. Ajax mag van mij 20 jaar 16e worden maar ik gun ,e geen faillisement.
Haha ja dat zeg je nu. Roomser dan de paus dit.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:03:25 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162306765
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Welke lijken? Hier is helemaal niets over bekend verder. Er wordt van alles geroepen, maar ik zie weinig feiten.
Het rapport van de LC is boven je gepost. Als je het niet helemaal snapt mag je het best (netjes) vragen hoor :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162306804
Sliske is ook verontwaardigd:
quote:
"Dit doet enorm veel pijn", aldus Rutten, die in het verleden speler en trainer van FC Twente was. "FC Twente is, als je kijkt naar de historie, toch de nummer vier van Nederland. Ik kijk sec naar het sportieve aspect en dan zie ik dat Twente erg hard gestraft is. En dan komt ook dit er nog bovenop."

Rutten snapt niet dat de Nederlandse voetbalbond (KNVB) tot deze straf heeft kunnen komen en noemt het onbegrijpelijk. "De KNVB heeft gegoocheld, wat balletjes in de lucht gegooid en toen zijn ze tot deze oplossing gekomen. Mijn eerste reactie is primair dat ik het niet begrijp, maar misschien besef ik morgen pas echt dat de club de licentie ook kwijt had kunnen raken."

Het 'nieuwe' FC Twente zal dus op basis van de ingezette weg in de Jupiler League moeten spelen. "Door die bril bekijken wij het hier in het oosten nog niet", aldus Rutten. "Dit doet op dit moment vooral heel veel pijn. Maar ik ben een positief mens en denk ik dat het volk achter de club zal blijven staan. We moeten toch verder." Rutten over FC Twente: "KNVB heeft gegoocheld"
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 21:05:20 #106
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162306845
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Het rapport van de LC is boven je gepost. Als je het niet helemaal snapt mag je het best (netjes) vragen hoor :)
Niet gezien, zit op de tablet en ben op vakantie. Had ik je best (netjes) willen vertellen.


Zo kan het ook:
Wij zijn voor ons ADO en niet voor FC Twente! Maar via deze weg willen wij onze collega supporters in Enschede steunen.

Het is erg triest als je favoriete voetbalclub degradeert omdat er op 'kantoor' fouten zijn gemaakt. Het voetbalhart blijft als supporters en dit is een zeer pijnlijke dag in ons voetballand.

LIKE om onze collega supporters in Enschede te steunen!
Delen = Fijn!

KNVB, Bedankt! Een totale chaos in ons hoogste voetbaldivisie!

Via ADO Fan Community
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:06:27 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162306886
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Niet gezien, zit op de tablet en ben op vakantie. Had ik je best (netjes) willen vertellen.


Zo kan het ook:
Wij zijn voor ons ADO en niet voor FC Twente! Maar via deze weg willen wij onze collega supporters in Enschede steunen.

Het is erg triest als je favoriete voetbalclub degradeert omdat er op 'kantoor' fouten zijn gemaakt. Het voetbalhart blijft als supporters en dit is een zeer pijnlijke dag in ons voetballand.

LIKE om onze collega supporters in Enschede te steunen!
Delen = Fijn!

KNVB, Bedankt! Een totale chaos in ons hoogste voetbaldivisie!

Via ADO Fan Community
Gedeeld
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162306922
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Niet gezien, zit op de tablet en ben op vakantie. Had ik je best (netjes) willen vertellen.

Zo kan het ook:
Wij zijn voor ons ADO en niet voor FC Twente! Maar via deze weg willen wij onze collega supporters in Enschede steunen.

Het is erg triest als je favoriete voetbalclub degradeert omdat er op 'kantoor' fouten zijn gemaakt. Het voetbalhart blijft als supporters en dit is een zeer pijnlijke dag in ons voetballand.

LIKE om onze collega supporters in Enschede te steunen!
Delen = Fijn!

KNVB, Bedankt! Een totale chaos in ons hoogste voetbaldivisie!

Via ADO Fan Community
Ja, erg vervelend voor jullie. Neemt niet weg dat het nog best netjes is, je had ook een Rangers FC verhaal kunnen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2016 21:07:33 ]
pi_162306925
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Gedeeld
Like
pi_162306927
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:16 schreef Stefanovich het volgende:
Doodvonnis voor de club dit en dat weet de KNVB (van oostveen, die dit al maanden in zn kop had) maar al te goed. Ratten. En maar doen alsof ze FCT een handreiking doen. OM TE KOTSEN!
gerechtigheid gezien de misstanden aldaar.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:08:32 #111
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_162306959
Wat had er dan moeten gebeuren volgens de fc twente supporters?


"Niet meer doen he!" vanuit de KNVB en het daarbij laten?
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_162307009
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:24 schreef Stefanovich het volgende:
Jajaaaa de buitenstaanders vinden allemaal dat we niet moeten janken als FCT supporter :W

Onder het mom van een eerlijke en transparante competitie moeten wij eruit volgens de KNVB, laat ze dan ook maar eens alle boeken en kasten bij de andere clubs opentrekken.....dan spreek ik jullie wel weer :X
Geen enkele andere club met dit soort wantoestanden.
pi_162307077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ah de eerste pauper. Beste dag van je leven dit of niet. Dik feest vanavond in Almelo. Totdat jullie je realiseren dat je zonder de rivaliteit met Twente niks voorstelt en jullie hele identiteit daarvan afgeleid is.
mad
pi_162307117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:24 schreef Stefanovich het volgende:
Jajaaaa de buitenstaanders vinden allemaal dat we niet moeten janken als FCT supporter :W

Onder het mom van een eerlijke en transparante competitie moeten wij eruit volgens de KNVB, laat ze dan ook maar eens alle boeken en kasten bij de andere clubs opentrekken.....dan spreek ik jullie wel weer :X
Natuurlijk moet je wel janken, maar je moet het niet goed praten.
pi_162307220
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:08 schreef Rabieluh het volgende:
Wat had er dan moeten gebeuren volgens de fc twente supporters?


"Niet meer doen he!" vanuit de KNVB en het daarbij laten?
Naja het is wel een lul verhaal van de KNVB natuurlijk. Ze wilden Twente gewoon laten degraderen maar dat is volgens de reglementen (nog) niet mogelijk. De proflicentie intrekken vonden ze zelf ook te zwaar, en een boete vonden ze dan te licht. Dus zijn ze zelf met een creatieve oplossing op de proppen gekomen waarbij de licentie wordt afgenomen en direct weer teruggegeven wordt.

Ergens loopt dit verhaal gewoon mank. Niet dat wij er hier in dit topic iets aan gaan veranderen, dus ik wacht gewoon rustig af en leg me er bij neer. Je ziet in dit topic overdreven reacties beide kanten op, en weinig nuance. Maar dat is FOK! :)
pi_162307263
Wanneer vond eigenlijk de eerste frauduleuze handeling plaats? Dadelijk moet ze ook nog de landstitel van 2010 inleveren. Wie werd er dat jaar 2de?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162307286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:59 schreef Caland het volgende:
Ik snap ook echt niet waarom de heren Twentebestuurders in december niet gewoon alles op tafel hebben gegooid. Ze wisten dat er onderzoek kwam naar de Doyen-deal en aanverwante zaken en dan nog de boel proberen te verzwijgen. Echt te kansloos voor woorden.
Waarom liegen topmensen van Volkswagen?

Omdat ze de korte termijn waarin ze winst hebben (rust in de tent) overschatten en de teringzooi die het op lange termijn oplevert onderschatten.

Toevallig zijn Twente en Volkswagen ook nog eens allebei Duits.
pi_162307351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:15 schreef eight het volgende:
Wanneer vond eigenlijk de eerste frauduleuze handeling plaats? Dadelijk moet ze ook nog de landstitel van 2010 inleveren. Wie werd er dat jaar 2de?
Is dit een serieuze vraag? Wat als er dan een ander was gedegradeerd dat seizoen?
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 21:17:24 #119
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162307363
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:08 schreef Rabieluh het volgende:
Wat had er dan moeten gebeuren volgens de fc twente supporters?


"Niet meer doen he!" vanuit de KNVB en het daarbij laten?
Na alle vorige straffen (3x punten aftrek en diverse boetes) was het wel een keer leuk geweest om met een schone lei (in de eredivisie) door te kunnen.
Maar dat is helaas niet gebeurd. Dan is dit het hoogst haalbar denk ik. Wel doodzonde.

Die boete had ik zelf ook te licht gevonden. Maar deze straf is waarschijnlijk gewoon een doodvonnis, gezien de financiele situatie. Dus dan is het is wel extreem zwaar.

Er is niet echt een goede oplossing, vandaar dit typisch hollandse beleid.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162307474
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:08 schreef Rabieluh het volgende:
Wat had er dan moeten gebeuren volgens de fc twente supporters?


"Niet meer doen he!" vanuit de KNVB en het daarbij laten?
De verantwoordelijken straffen. Niet de club. Als de baas van Schiphol miljoenen verduistert, wil jij toch ook gewoon met het vliegtuig naar de Canarische Eilanden kunnen gaan?
pi_162307478
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:17 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Is dit een serieuze vraag? Wat als er dan een ander was gedegradeerd dat seizoen?
Het gaat om de gewonnen prijzen. Een degradatie van 5 jaar terug kun je niet meer ongedaan maken. Het is in het voetbal wel vaker voorgekomen dat landstitels werden afgenomen. Bij Juventus bijvoorbeeld.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:21:26 #122
39793 Moody
el moody
pi_162307547
Dubbel gevoel. Ons clubje verdient een straf en is al flink gestraft.

Het verzwijgen van dingen zelfs na het akkoord met de KNVB is oorzaak dat dit heeft kunnen gebeuren, dus eigenlijk ook weer eigen schuld? We moeten ook wel realistisch blijven.

Daarbij moeten ze wel soortgelijke vergrijpen in de toekomst ook met deze straffen beantwoorden en daar ben ik erg benieuwd naar. In het verleden is dat namelijk niet gebeurd.

Neemt niet weg dat dit de doodsteek zou kunnen zijn voor Twente. Als de gemeente afhaakt (kan ik me niet voorstellen), is het voorbij. Sponsoren en supporters zullen achter de club blijven staan en zelfs in de JL verwacht ik 18-20.000 man per wedstrijd. En hopelijk staat Wessels garant wanneer het echt mis dreigt te gaan, anders zie ik het somber in.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:22:01 #123
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162307574
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Na alle vorige straffen (3x punten aftrek en diverse boetes) was het wel een keer leuk geweest om met een schone lei (in de eredivisie) door te kunnen.
Maar dat is helaas niet gebeurd. Dan is dit het hoogst haalbar denk ik. Wel doodzonde.

Die boete had ik zelf ook te licht gevonden. Maar deze straf is waarschijnlijk gewoon een doodvonnis, gezien de financiele situatie. Dus dan is het is wel extreem zwaar.

Er is niet echt een goede oplossing, vandaar dit typisch hollandse beleid.
Wel een keer leuk geweest :')

Ze hadden die licentie af moeten pakken voor al die wantoestanden wees blij dat je überhaupt nog een kans krijgt
pi_162307587
tubantia twitterde op woensdag 18-05-2016 om 21:20:46 FIOD onderzoekt fraude transfers FC Twente https://t.co/0JgIFG1Ny7 reageer retweet
pi_162307592
quote:
3s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Dan krijg je een club als Cambuur ipv Twente in de Eredivisie. Daar wordt de competitie echt niet beter van hoor.
De eredivisie wordt inderdaad beter van frauderende teringlijers die televisiegelden wegjatten bij de clubs die daar wel rechtmatige eigenaren van zijn.
pi_162307596
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Wel een keer leuk geweest :')

Ze hadden die licentie af moeten pakken voor al die wantoestanden wees blij dat je überhaupt nog een kans krijgt
Zeg je dit omdat ze überhaupt iets hebben gedaan wat niet mocht, of omdat het zoveel was?
pi_162307648
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:21 schreef Moody het volgende:
Dubbel gevoel. Ons clubje verdient een straf en is al flink gestraft.

Het verzwijgen van dingen zelfs na het akkoord met de KNVB is oorzaak dat dit heeft kunnen gebeuren, dus eigenlijk ook weer eigen schuld? We moeten ook wel realistisch blijven.

Neemt niet weg dat dit de doodsteek zou kunnen zijn voor Twente. Als de gemeente afhaakt (kan ik me niet voorstellen), is het voorbij. Sponsoren en supporters zullen achter de club blijven staan en zelfs in de JL verwacht ik 18-20.000 man per wedstrijd. En hopelijk staat Wessels garant wanneer het echt mis dreigt te gaan, anders zie ik het somber in.
Denk je dat de sponsoren echt trouw blijven aan Twente? Ik kan mij toch voorstellen dat nu ook voor hun de maat vol is en vertrekken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 21:24:37 #128
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162307693
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:


wees blij dat je überhaupt nog een kans krijgt
Ik ben niet blij, nee. Heel gek, ik weet het.

En die kans is maar de vraag. Faillisement is waarschijnlijker.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162307698
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:19 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

De verantwoordelijken straffen. Niet de club. Als de baas van Schiphol miljoenen verduistert, wil jij toch ook gewoon met het vliegtuig naar de Canarische Eilanden kunnen gaan?
Als Schiphol miljoenen misbruikt en daarmee een illegale betere positie verkrijgt ten opzichte van andere eerlijke vliegvelden, hoop ik op exact dezelfde uitkomst.
pi_162307739
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:23 schreef eight het volgende:

[..]

Denk je dat de sponsoren echt trouw blijven aan Twente? Ik kan mij toch voorstellen dat nu ook voor hun de maat vol is en vertrekken.
de vele successupporters lopen ook massaal weg.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:25:49 #131
39793 Moody
el moody
pi_162307746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:23 schreef eight het volgende:

[..]

Denk je dat de sponsoren echt trouw blijven aan Twente? Ik kan mij toch voorstellen dat nu ook voor hun de maat vol is en vertrekken.
Niet alle, wel veel. De inkomsten zullen hoe dan ook minder worden. De uitgaven ook, omdat er enkel nog "voordelige" spelers bij Twente willen spelen. Grootste last zal het stadion en het hele personeelsbestand worden.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162307762
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ben niet blij, nee. Heel gek, ik weet het.

En die kans is maar de vraag. Faillisement is waarschijnlijker.
Een faillissement dat op geen enkele wijze de KNVB verweten kan worden.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:27:04 #133
39793 Moody
el moody
pi_162307790
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:25 schreef TVKijkert het volgende:

[..]

de vele successupporters lopen ook massaal weg.
Er zijn niet zoveel successupporters. De meeste die er nu zitten, stonden al op de wachtlijst voor het kampioenschap. Daarbij spelen ze al 2 jaar grote bagger en zitten er nog gemiddeld 26.500
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162307793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:22 schreef Houtenbeen het volgende:
tubantia twitterde op woensdag 18-05-2016 om 21:20:46 FIOD onderzoekt fraude transfers FC Twente https://t.co/0JgIFG1Ny7 reageer retweet
Bedankt Hans
pi_162307795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:21 schreef Moody het volgende:
Dubbel gevoel. Ons clubje verdient een straf en is al flink gestraft.
Twente is natuurlijk tot nu toe helemaal niet zo flink bestraft.

Vrijwel iedereen was er over eens dat die geldboetes en die paar punten aftrek niets voorstelden. :')

Maar ik ben ook van mening dat het intrekken van de licentie te zwaar gestraft zou zijn, maar daar heeft FC Twente het wel helemaal zelf naar gemaakt. Dat valt niemand anders te verwijten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 21:27:13 #136
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162307798
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:24 schreef TVKijkert het volgende:

[..]

Als Schiphol miljoenen misbruikt en daarmee een illegale betere positie verkrijgt ten opzichte van andere eerlijke vliegvelden, hoop ik op exact dezelfde uitkomst.
5x straffen en dan alleen in de benelux vliegen? Klinkt as een solide plan.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162307814
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:27 schreef TVKijkert het volgende:

[..]

Bedankt Hans
Graag gedaan :W
pi_162307819
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:27 schreef Moody het volgende:

[..]

Er zijn niet zoveel successupporters. De meeste die er nu zitten, stonden al op de wachtlijst voor het kampioenschap. Daarbij spelen ze al 2 jaar grote bagger en zitten er nog gemiddeld 26.500
En hoeveel minder is dat al dan vorige jaren? ;) ;) ;)
pi_162307851
quote:
6s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

5x straffen en dan alleen in de benelux vliegen? Klinkt as een solide plan.
Vijf keer straffen en dan afschaffen die handel. Uit dat licht. Kansen verspeeld: u doet niet meer mee.
pi_162307880
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Twente is natuurlijk tot nu toe helemaal niet zo flink bestraft.

Vrijwel iedereen was er over eens dat die geldboetes en die paar punten aftrek niets voorstelden. :')

Maar ik ben ook van mening dat het intrekken van de licentie te zwaar gestraft zou zijn, maar daar heeft FC Twente het wel helemaal zelf naar gemaakt. Dat valt niemand anders te verwijten.
Nouja, ik weet niet of het mijn rode bril is maar uitsluiting van europees voetbal vond ik wel een behoorlijke (terechte) straf.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 21:29:11 #141
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162307897
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:26 schreef TVKijkert het volgende:

[..]

Een faillissement dat op geen enkele wijze de KNVB verweten kan worden.
Dat zeg ik ook niet. Maar een degradatie is wel een schop in de goede richting. Tis net als met Ajax... de scheids kan wel een beetje helpen, maar uiteindelijk moet je zelf van de Graafschap winnen.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162307912
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:28 schreef TVKijkert het volgende:

[..]

Vijf keer straffen en dan afschaffen die handel. Uit dat licht. Kansen verspeeld: u doet niet meer mee.
Fijn he dat er toch nog iemand op jou reageert :P
pi_162307939
Ik vraag mij af wat Twente dan had verwacht. Het hele seizoen was al ter sprake gekomen dat FC Twente in zwaar onweer zit, Licenties zouden worden ingetrokken, over twee seizoenen zijn er al 9 wedstrijd punten ingeleverd en nu hoor je het bestuur dat ze het niet zagen aankomen. Drie jaar of misschien wel langer had FC Twente de tijd om er iets aan te doen, waarom laat je het er dan altijd weer op aankomen. Ik vind dat gewoon stom, wel drie keer gewaarschuwd met puntenaftrek, dan kun je wachten op een mokerslag als de zaakjes dan nog steeds niet op orde zijn.
pi_162307961
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:25 schreef Moody het volgende:

[..]

Niet alle, wel veel. De inkomsten zullen hoe dan ook minder worden. De uitgaven ook, omdat er enkel nog "voordelige" spelers bij Twente willen spelen. Grootste last zal het stadion en het hele personeelsbestand worden.
Maar de spelers die nu kunnen vertrekken (vanwege degradatie clausule) gaan waarschijnlijk met verlies de deur uit. Als er in de boekhouding een minimale marktwaarde is vastgesteld dan gaat dit ook nog flink doorwerken.

Het personeel kan een nieuwe reorganisatie tegemoet zien.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:30:36 #145
39793 Moody
el moody
pi_162307963
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:27 schreef TVKijkert het volgende:

[..]

En hoeveel minder is dat al dan vorige jaren? ;) ;) ;)
2.500 minder dan de jaren vanaf 2010/2011
In de jaren 2007-2010 zijn ze van 13.500 naar 30.000 gestegen, dus veel "successupporters" zitten nog steeds op hetzelfde stoeltje.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162307983
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:28 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Nouja, ik weet niet of het mijn rode bril is maar uitsluiting van europees voetbal vond ik wel een behoorlijke (terechte) straf.
Minimale straf.
pi_162308004
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:30 schreef Moody het volgende:

[..]

2.500 minder dan de jaren vanaf 2010/2011
In de jaren 2007-2010 zijn ze van 13.500 naar 30.000 gestegen, dus veel "successupporters" zitten nog steeds op hetzelfde stoeltje.
die stijging 13,500 naar 30,000 had alles te maken met het opkomende Twente.

Jullie gaan dik terug naar 12500
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 21:32:00 #148
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162308014
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:30 schreef Moody het volgende:

[..]

2.500 minder dan de jaren vanaf 2010/2011
In de jaren 2007-2010 zijn ze van 13.500 naar 30.000 gestegen, dus veel "successupporters" zitten nog steeds op hetzelfde stoeltje.
Joh, wat raar als je stadion flink uitgebreid wordt.

"Weet je wat? We hebben plek voor 30.000 man, maar we laten maar 13.500 man het stadion in komen. Omdat dingen enzo."
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_162308028
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:30 schreef Moody het volgende:

[..]

2.500 minder dan de jaren vanaf 2010/2011
In de jaren 2007-2010 zijn ze van 13.500 naar 30.000 gestegen, dus veel "successupporters" zitten nog steeds op hetzelfde stoeltje.
Benieuwd hoeveel er nu weg gaan blijven ;(
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:32:47 #150
39793 Moody
el moody
pi_162308041
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:31 schreef TVKijkert het volgende:

[..]

Minimale straf.
Valt tegen.
Het zal vrijwel elke speler die enige ambitie heeft zich er van weerhouden om naar Twente te gaan.
Dat betekent dat je niet kan bouwen aan een team dat enige betekenis kan spelen op welk vlak dan ook. Dat werkt de inkomsten ook enorm tegen. Laat staan de mogelijkheid om winst te genereren aan spelersverkopen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162308047
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Joh, wat raar als je stadion flink uitgebreid wordt.

"Weet je wat? We hebben plek voor 30.000 man, maar we laten maar 13.500 man het stadion in komen. Omdat dingen enzo."
:P Hangmatjes overal, het zou wel wat hebben.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 21:33:01 #152
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162308057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:30 schreef eight het volgende:

[..]

Maar de spelers die nu kunnen vertrekken (vanwege degradatie clausule) gaan waarschijnlijk met verlies de deur uit. Als er in de boekhouding een minimale marktwaarde is vastgesteld dan gaat dit ook nog flink doorwerken.

Het personeel kan een nieuwe reorganisatie tegemoet zien.
Dat beetje personeel dat er nog zit kan op zoek naar een nieuwe baan. Hoe langer ik erover nadenk, hoe kleiner ik de kans acht dat ze volgend jaar nog bestaan.
Enige redding kan zijn dzt ze het risico nemen om in beroep te gaan. Dan is het 50/50.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162308087
quote:
9s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat beetje personeel dat er nog zit kan op zoek naar een nieuwe baan. Hoe langer ik erover nadenk, hoe kleiner ik de kans acht dat ze volgend jaar nog bestaan.
Enige redding kan zijn dzt ze het risico nemen om in beroep te gaan. Dan is het 50/50.
In beroep gaan is zelfmoord.
Brutal. Fucking. Metal.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 21:35:12 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162308128
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

In beroep gaan is zelfmoord.
Jupiler league ook. Financieel gezien. Dikke schulden, jeweets.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:35:14 #155
39793 Moody
el moody
pi_162308130
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Joh, wat raar als je stadion flink uitgebreid wordt.

"Weet je wat? We hebben plek voor 30.000 man, maar we laten maar 13.500 man het stadion in komen. Omdat dingen enzo."
Euh nee, toeschouwersaantallen zijn gestegen. Simpelweg omdat er duizenden op de wachtlijst stonden toen er 13.500 plekken waren en nog meer toen ze al naar 17.000 en 24.000 waren uitgebreid. Stadion was in de mindere jaren ook vrijwel uitverkocht. Maar goed dat zijn feiten van het verleden, laten we afwachten hoe het zal zijn in de JL.
Maar ik kan me niet voorstellen dat er opeens maar 12.500 man zal zitten. Zo wel, dan klopt de stelling over successupporters.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162308131
Trouwens wel grappig dat straks Cambuur misschien nog in de eredivisie mag blijven spelen, wie had dat ooit gedacht _O-
pi_162308137
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:28 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Nouja, ik weet niet of het mijn rode bril is maar uitsluiting van europees voetbal vond ik wel een behoorlijke (terechte) straf.
Dat is toch geen straf joh. Twente speelt daar toch niet om de komende 3 jaar. Ook niet als ze in de eredivisie waren gebleven
pi_162308138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:32 schreef Moody het volgende:

[..]

Valt tegen.
Het zal vrijwel elke speler die enige ambitie heeft zich er van weerhouden om naar Twente te gaan.
Dat betekent dat je niet kan bouwen aan een team dat enige betekenis kan spelen op welk vlak dan ook. Dat werkt de inkomsten ook enorm tegen. Laat staan de mogelijkheid om winst te genereren aan spelersverkopen.
Gelukkig heeft Twente dat kenmerk van niet interessant voor dat soort spelers jarenlang gecompenseerd met illegaal geld. Zo rolt Twente.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:36:08 #159
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_162308158
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

In beroep gaan is zelfmoord.
Dat las ik ook uit het stuk van de licentiecommissie, dan nemen ze gelijk de licentie in.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_162308181
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:35 schreef MakkieR het volgende:
Trouwens wel grappig dat straks Cambuur misschien nog in de eredivisie mag blijven spelen, wie had dat ooit gedacht _O-
Bert van Oostveen
pi_162308189
quote:
9s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat beetje personeel dat er nog zit kan op zoek naar een nieuwe baan. Hoe langer ik erover nadenk, hoe kleiner ik de kans acht dat ze volgend jaar nog bestaan.
Enige redding kan zijn dzt ze het risico nemen om in beroep te gaan. Dan is het 50/50.
Overduidelijk aangetoonde moordenaars die in beroep gaan worden per definitie harder gestraft.

Hoe zou t voor Twente gaan? :)
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:37:11 #162
39793 Moody
el moody
pi_162308204
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:35 schreef TVKijkert het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Twente dat kenmerk van niet interessant voor dat soort spelers jarenlang gecompenseerd met illegaal geld. Zo rolt Twente.
Tja en AZ kocht spelers met het geld van een bewezen en veroordeelde oplichter. En zo zullen er nog wel een paar boefjes de deel uit hebben gemaakt van het betaalde voetbal. Het meeste zal niet zijn uitgelekt.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162308220
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ben niet blij, nee. Heel gek, ik weet het.

En die kans is maar de vraag. Faillisement is waarschijnlijker.
Prima, die club heeft geen bestaansrecht meer na vijf jaar fraude en wanpraktijken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162308236
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:36 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Bert van Oostveen
Ik ben best wel benieuwd hoe Cambuur supporters dit nieuws lezen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 21:38:05 #165
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162308242
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:35 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat is toch geen straf joh. Twente speelt daar toch niet om de komende 3 jaar. Ook niet als ze in de eredivisie waren gebleven
Niet mee eens. Geen speler van betekenis wil naar een club die niet in europa mag spelen.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162308283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik ben best wel benieuwd hoe Cambuur supporters dit nieuws lezen.
Tsjah, ik neem ze niks kwalijk als ze er blij mee zijn.
pi_162308286
quote:
9s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat beetje personeel dat er nog zit kan op zoek naar een nieuwe baan. Hoe langer ik erover nadenk, hoe kleiner ik de kans acht dat ze volgend jaar nog bestaan.
Enige redding kan zijn dzt ze het risico nemen om in beroep te gaan. Dan is het 50/50.
Ik kan het mij niet voorstellen dat ze failliet gaan, daarvoor is het stadion te nieuw en de achterban te groot. Het bedrijfsleven, gemeente en de schuldeisers gaan dit wel voorkomen.
Dat zag je destijds ook bij Feijenoord.

Maar ik verwacht niet dat de gifbeker al leeg is. Ik denk dat het wel een flinke tijd gaat duren voordat Twente hiervan herstelt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 mei 2016 @ 21:39:30 #168
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_162308298
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Prima, die club heeft geen bestaansrecht meer na vijf jaar fraude en wanpraktijken.
Bedankt, Hans.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_162308340
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Niet mee eens. Geen speler van betekenis wil naar een club die niet in europa mag spelen.
Jullie hebben geen cent te makken, die straf was een Fopstraf.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162308370
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:39 schreef eight het volgende:

[..]

Ik kan het mij niet voorstellen dat ze failliet gaan, daarvoor is het stadion te nieuw en de achterban te groot. Het bedrijfsleven, gemeente en de schuldeisers gaan dit wel voorkomen.
Dat zag je destijds ook bij Feijenoord.

Maar ik verwacht niet dat de gifbeker al leeg is. Ik denk dat het wel een flinke tijd gaat duren voordat Twente hiervan herstelt.
Jaartje of 20 denk. Prima toch, in Twente schreeuwde men om een kampioenschap, dit zijn de consequenties waar iedereen toen al voor waarschuwde.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162308388
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:39 schreef eight het volgende:

[..]

Ik kan het mij niet voorstellen dat ze failliet gaan, daarvoor is het stadion te nieuw en de achterban te groot. Het bedrijfsleven, gemeente en de schuldeisers gaan dit wel voorkomen.
Dat zag je destijds ook bij Feijenoord.

Maar ik verwacht niet dat de gifbeker al leeg is. Ik denk dat het wel een flinke tijd gaat duren voordat Twente hiervan herstelt.
Het vervelende is dat er maar geen streep onder komt. Als alle kaarten op tafel liggen dan kan je daar op reageren en plannen maar wanneer er elke keer zaken op tafel komen waar je zelf geen weet van hebt of invloed op hebt..
pi_162308405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:35 schreef MakkieR het volgende:
Trouwens wel grappig dat straks Cambuur misschien nog in de eredivisie mag blijven spelen, wie had dat ooit gedacht _O-
Daar is niets grappigs aan, maar dieptriest. Bertje spoort niet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:42:37 #173
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_162308424
Tja, heel raar dit. Aan ene kant terecht, maar wat een ontzettend kutmoment im dit bekend te maken.

Arme arme supporters ;(
Als Tilburger ben ik een klein beetje opgelucht.. Maar dit gun je niemand. Kut knvb enzo.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:42:59 #174
39793 Moody
el moody
pi_162308443
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jaartje of 20 denk. Prima toch, in Twente schreeuwde men om een kampioenschap, dit zijn de consequenties waar iedereen toen al voor waarschuwde.
Je roept maar wat. De problemen waar we het nu over hebben zijn begonnen na de 3-1 tegen Ajax, toen ze in de laatste speelronde voor de 2e keer kampioen konden worden. Speelden ze toen gelijk, dan zag het er nu anders uit. Overigens misschien nog wel slechter, omdat Munsterman dan waarschijnlijk Messi had willen kopen :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:43:30 #175
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_162308461
Welnee, Twente is volgend jaar wel terug
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:45:16 #176
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162308533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:39 schreef eight het volgende:

[..]

Ik kan het mij niet voorstellen dat ze failliet gaan, daarvoor is het stadion te nieuw en de achterban te groot. Het bedrijfsleven, gemeente en de schuldeisers gaan dit wel voorkomen.
Dat zag je destijds ook bij Feijenoord.

Maar ik verwacht niet dat de gifbeker al leeg is. Ik denk dat het wel een flinke tijd gaat duren voordat Twente hiervan herstelt.
Gemeente, bedrijfsleven en schuldeisers gaan het alleen voorkomen als ze zelf nagenoeg geen risico lopen om hun investering niet terug te zien. Dat is nu niet het geval.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:46:11 #177
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162308569
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:41 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Het vervelende is dat er maar geen streep onder komt. Als alle kaarten op tafel liggen dan kan je daar op reageren en plannen maar wanneer er elke keer zaken op tafel komen waar je zelf geen weet van hebt of invloed op hebt..
Dat is het punt. Ze hadden er wel weet van maar verzwegen het.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162308617
FIOD gaat ook de transfers toetsen
pi_162308733
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:47 schreef Loveless85 het volgende:
FIOD gaat ook de transfers toetsen
Kan er nog wel bij
pi_162308747
Misschien kunnen ze Interpol er ook bij halen?
pi_162308749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:43 schreef Parafernalia het volgende:
Welnee, Twente is volgend jaar wel terug
Dat geloof ik niet zomaar.

Dat denkt men vaak bij echte Eredivisieclubs die desondanks toch degraderen, en maar zelden blijkt dat het geval.

NAC Breda zou ook moeiteloos weer promoveren bijvoorbeeld.

Nu is FC Twente wel een club van een andere statuur, maar ik verwacht dat FC Twente het komend seizoen voornamelijk van eigen jeugd zal moeten hebben en na een complete leegloop maar weinig versterkingen kan halen, en dan waarschijnlijk alleen huurspelers.

Kortom, ik zie het best gebeuren dat FC Twente zomaar 3 jaar of meer in de Jupiler League verblijft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162308754
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:41 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Het vervelende is dat er maar geen streep onder komt. Als alle kaarten op tafel liggen dan kan je daar op reageren en plannen maar wanneer er elke keer zaken op tafel komen waar je zelf geen weet van hebt of invloed op hebt..
Inderdaad. Nu dat waarschijnlijk derden moeten bijspringen zul je zien dat wat je beschrijft gaat meespelen. Niemand steekt graag geld in projecten die onzeker zijn. Dus gaan ze weer extra eisen stellen zoals meer zeggenschap, hoge doorverkoop percentages, etc waardoor FC Twente op korte termijn geholpen wordt, maar op lange termijn inlevert waardoor het herstel weer langer duurt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:50:54 #183
39793 Moody
el moody
pi_162308801
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Gemeente, bedrijfsleven en schuldeisers gaan het alleen voorkomen als ze zelf nagenoeg geen risico lopen om hun investering niet terug te zien. Dat is nu niet het geval.
Gemeente heeft het grootste probleem, omdat ze nu het stadion in bezit hebben. Zonder voetbalclub (of club die in het amateurvoetbal moet spelen), zullen ze jarenlang grote verliezen gaan draaien op het stadion.

Nog een probleem; ze kunnen Munsterman en v/d Laan niet meer persoonlijk aansprakelijk stellen omdat ze akkoord zijn gegaan met crediteurenakkoord. (was blijkbaar een vereiste van de heren)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162308803
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:49 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Kan er nog wel bij
Strafrechtelijk onderzoek gestart notabene. Bekertje was echt nog niet leeg
pi_162308910
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Niet mee eens. Geen speler van betekenis wil naar een club die niet in europa mag spelen.
Die komen sowieso niet naar Nederland. Uitgezonderd Ajax en PSV
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:54:23 #186
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162308954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:50 schreef Moody het volgende:

[..]

Gemeente heeft het grootste probleem, omdat ze nu het stadion in bezit hebben. Zonder voetbalclub (of club die in het amateurvoetbal moet spelen), zullen ze jarenlang grote verliezen gaan draaien op het stadion.

Nog een probleem; ze kunnen Munsterman en v/d Laan niet meer persoonlijk aansprakelijk stellen omdat ze akkoord zijn gegaan met crediteurenakkoord. (was blijkbaar een vereiste van de heren)
Gewoon een mooi pretpark van maken, of een wanbeleidmuseum.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162309012
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Strafrechtelijk onderzoek gestart notabene. Bekertje was echt nog niet leeg
Zullen ze wel alle reden toe hebben. Munstermannetje heeft iedereen meegekregen in zijn waanzin.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162309027
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Gemeente, bedrijfsleven en schuldeisers gaan het alleen voorkomen als ze zelf nagenoeg geen risico lopen om hun investering niet terug te zien. Dat is nu niet het geval.
De club staat met de rug tegen de muur en gaan op een gegeven moment ook instemmen met slechte voorwaarden. Zou me niets verbazen als daar straks een chinees voor de deur staat met een heleboel beloftes.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162309171
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Strafrechtelijk onderzoek gestart notabene. Bekertje was echt nog niet leeg
Naar de club of de bestuurders?
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 22:01:03 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162309192
Misschien kan deze in de OP.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162309213
quote:
9s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:01 schreef onlogisch het volgende:
Misschien kan deze in de OP.

[ afbeelding ]
Origineel
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:02:45 #192
141482 Q.
JurassiQ
pi_162309247
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kortom, ik zie het best gebeuren dat FC Twente zomaar 3 jaar of meer in de Jupiler League verblijft.
Na 1,5 jaar JL is de club failliet. Die schulden vallen niet meer af te betalen met de inkomsten van de JL.
For great justice!
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:05:33 #193
39793 Moody
el moody
pi_162309376
quote:
3s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:02 schreef Q. het volgende:

[..]

Na 1,5 jaar JL is de club failliet. Die schulden vallen niet meer af te betalen met de inkomsten van de JL.
Twente is nu al technisch failliet. Garantstellingen houden ze nog in leven.
Door voetballen in de JL zal de schuld oplopen en moeten er meer garantstellingen komen.

Dit is gewoon de doodsteek voor zowel de club Twente als de gemeente Enschede, welke een zeer moeilijke beslissing moet gaan nemen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:16:56 #195
39793 Moody
el moody
pi_162309959
quote:
Was gelukt, want PSV was failliet geweest als Eindhoven niet zogenaamd de grond had gekocht.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162310022
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:16 schreef Moody het volgende:

[..]

Was gelukt, want PSV was failliet geweest als Eindhoven niet zogenaamd de grond had gekocht.
Nog steeds een grote bek ,ongelofelijk !

Wat hoop ik dat jullie failliet gaan.

23#
pi_162310249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:18 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nog steeds een grote bek ,ongelofelijk !

Wat hoop ik dat jullie failliet gaan.

23#
Rot op te trollen joh kneus.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:22:44 #198
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_162310256
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:54 schreef Caland het volgende:

of een wanbeleidmuseum.
Die bestaat toch al? Alleen noemen ze het anders. Het Maasgebouw of zoiets.
Ik ben inmiddels overleden.
pi_162310280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:18 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nog steeds een grote bek ,ongelofelijk !

Wat hoop ik dat jullie failliet gaan.

23#
Ik wist niet dat één gebruiker zoveel aids kon produceren.
pi_162310317
quote:
9s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:22 schreef Pascalus het volgende:

[..]

Die bestaat toch al? Alleen noemen ze het anders. Het Maasgebouw of zoiets.
Sow
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:24:24 #201
39793 Moody
el moody
pi_162310326
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:18 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nog steeds een grote bek ,ongelofelijk !

Wat hoop ik dat jullie failliet gaan.

23#
Dat is toch een feit?
Als de gemeente Enschede met een grote zak geld aan zou komen, waren de problemen ook opgelost.

Zowel Ajax, PSV en Feyenoord hebben weleens op hun gat geleden. Als er maar genoeg geld in een regio is, worden gaten gedicht en gaat men vrolijk verder. Als andere clubs op hun gat liggen en geen zak met vrijblijvend geld krijgen, is dat niet het moment om hoog van de toren te blijven imo.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:25:58 #202
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162310393
quote:
Daar staat een belangrijk zinnetje in:
"Feyenoord en Ajax zullen wij qua verzorgingsgebied nooit kunnen evenaren. Maar wat PSV heeft bereikt, moet ons ook lukken. Wij roepen nergens weerstand op. "
Daar maakt hij een fout. Zodra je gaat winnen roep je namelijk wel weerstand op. Daarom zijn clubs als bijvoorbeeld Ajax en Bayern ook meteen de meest gehate clubs bij de supporters van de andere clubs. Dat is het lot van het succes.

Maar het gaat verder.
We hebben het over voetbal. Fanatieke fans van Ajax, Feyenoord en PSV zitten tot in de allerhoogste geledingen van de maatschappij. Nu de successen van Twente 'gestolen' blijken te zijn (vergelijk het met doping) is het voor die fans die toevallig bij de KNVB, bij de FIOD of bij het OM werken ook bijltjesdag geworden. Wraak is zoet.
Wie dit leest is gek
pi_162310465
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:24 schreef Moody het volgende:

[..]

Dat is toch een feit?
Als de gemeente Enschede met een grote zak geld aan zou komen, waren de problemen ook opgelost.

Zowel Ajax, PSV en Feyenoord hebben weleens op hun gat geleden. Als er maar genoeg geld in een regio is, worden gaten gedicht en gaat men vrolijk verder. Als andere clubs op hun gat liggen en geen zak met vrijblijvend geld krijgen, is dat niet het moment om hoog van de toren te blijven imo.
32 miljoen aan garantstellingen is niet genoeg?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162310583
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Daar staat een belangrijk zinnetje in:
"Feyenoord en Ajax zullen wij qua verzorgingsgebied nooit kunnen evenaren. Maar wat PSV heeft bereikt, moet ons ook lukken. Wij roepen nergens weerstand op. "
Daar maakt hij een fout. Zodra je gaat winnen roep je namelijk wel weerstand op. Daarom zijn clubs als bijvoorbeeld Ajax en Bayern ook meteen de meest gehate clubs bij de supporters van de andere clubs. Dat is het lot van het succes.

Maar het gaat verder.
We hebben het over voetbal. Fanatieke fans van Ajax, Feyenoord en PSV zitten tot in de allerhoogste geledingen van de maatschappij. Nu de successen van Twente 'gestolen' blijken te zijn (vergelijk het met doping) is het voor die fans die toevallig bij de KNVB, bij de FIOD of bij het OM werken ook bijltjesdag geworden. Wraak is zoet.
Twente is dan ook geen PSV Ajax of Feyenoord maar een provincieclubs wat dacht bij de top te horen na hun 1e behaalde kampioenschap.

Jullie grootsheidswaanzin en grote bek heeft jullie genekt.
Daarom respect voor AZ en hun supporters die altijd bescheiden zijn gebleven!
pi_162310695
We love you Munsterman we do ^O^

Ik hoop dat ze die kale oplichter Jan van Halst ook ff van ze bed lichten oO/
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:32:06 #206
39793 Moody
el moody
pi_162310739
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

32 miljoen aan garantstellingen is niet genoeg?
Totaal geen vergelijk toch.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162310774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:24 schreef Moody het volgende:

[..]

Dat is toch een feit?
Als de gemeente Enschede met een grote zak geld aan zou komen, waren de problemen ook opgelost.

Zowel Ajax, PSV en Feyenoord hebben weleens op hun gat geleden. Als er maar genoeg geld in een regio is, worden gaten gedicht en gaat men vrolijk verder. Als andere clubs op hun gat liggen en geen zak met vrijblijvend geld krijgen, is dat niet het moment om hoog van de toren te blijven imo.
De top3 moet je niet te vergelijken met jullie omhoog gevallen provincieclubs.
pi_162310818
Een voordeel, FC Twente heeft nu wel reële kansen op het kampioenschap _O-
pi_162310860
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:16 schreef Moody het volgende:

[..]

Was gelukt, want PSV was failliet geweest als Eindhoven niet zogenaamd de grond had gekocht.
Als je zijn citaat leest, klopt het wel. Het gaat puur om verzorgingsgebied/locatie van de fans. PSV zit vrijwel alleen rond Eindhoven en in Limburg. Zo'n grootte heeft Twente gewoon (bijna) gehaald en staat redelijk los van de financiële wanpraktijken van nu.
pi_162310916
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:34 schreef Adames het volgende:

[..]

[..]

Als je zijn citaat leest, klopt het wel. Het gaat puur om verzorgingsgebied/locatie van de fans. PSV zit vrijwel alleen rond Eindhoven en in Limburg. Zo'n grootte heeft Twente gewoon (bijna) gehaald en staat redelijk los van de financiële wanpraktijken van nu.
Natuurlijk :')
pi_162310929
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:33 schreef MakkieR het volgende:
Een voordeel, FC Twente heeft nu wel reële kansen op het kampioenschap _O-
Beter halen ze Munsterman weer terug hij is de enige die Twente kan redden van de ondergang samen met die kale _O-
pi_162310971
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Daar staat een belangrijk zinnetje in:
"Feyenoord en Ajax zullen wij qua verzorgingsgebied nooit kunnen evenaren. Maar wat PSV heeft bereikt, moet ons ook lukken. Wij roepen nergens weerstand op. "
Daar maakt hij een fout. Zodra je gaat winnen roep je namelijk wel weerstand op. Daarom zijn clubs als bijvoorbeeld Ajax en Bayern ook meteen de meest gehate clubs bij de supporters van de andere clubs. Dat is het lot van het succes.
Ajax roept vooral weerstand op vanwege hun gedragen. Op het veld liggen ze continu op de grond, buiten het veld klagen ze over van alles en nog wat, maar zelden over zichzelf.
En dan heb je ook nog dat nare NOS clubje, dat nu al tig jaar het voor elkaar krijgt om samenvattingen zo gekleurd mogelijk weer te geven.

Die combinatie zorgt voor haat.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162311036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:50 schreef Moody het volgende:

[..]

Nog een probleem; ze kunnen Munsterman en v/d Laan niet meer persoonlijk aansprakelijk stellen omdat ze akkoord zijn gegaan met crediteurenakkoord. (was blijkbaar een vereiste van de heren)
De licentiecommissie is vooral gevallen op de leugens afgelopen december, daar kan je deze heren niet voor aansprakelijk stellen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:38:25 #214
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162311072
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Twente is dan ook geen PSV Ajax of Feyenoord maar een provincieclubs wat dacht bij de top te horen na hun 1e behaalde kampioenschap.

Jullie grootsheidswaanzin en grote bek heeft jullie genekt.
Daarom respect voor AZ en hun supporters die altijd bescheiden zijn gebleven!
Ik constateer slechts hoe het werkt als je succes hebt.
Ik ben geen Twentefan maar Ajacied.
Desondanks heb ik geen hekel aan Feyenoord maar wel aan hun verachtelijke supporters.
Bij FC Twente is het net andersom. PSV vergelijkbaar met Philips en staatsteun. Maar Ajacieden en Feyenoorders zitten overal. Ook bij de Fiod
Wie dit leest is gek
pi_162311118
Munsterman en Karel Aalberts schijnen de zelfde moeder te hebben :Y
pi_162311140
KNVB mag van mij dit wel vaker doen dan die stomme geldboetes waar toch geen enkele club gehoor aan geeft.
pi_162311182
Twente had overigens gratis kaartjes beloofd aan de uitsupporters van eredivisieclubs.
Dat gaat nu niet meer door.
Ik ben benieuwd hoe Twente hun gaat compenseren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162311193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:34 schreef Adames het volgende:

[..]


[..]

Als je zijn citaat leest, klopt het wel. Het gaat puur om verzorgingsgebied/locatie van de fans. PSV zit vrijwel alleen rond Eindhoven en in Limburg. Zo'n grootte heeft Twente gewoon (bijna) gehaald en staat redelijk los van de financiële wanpraktijken van nu.
Dan had je wel nog eerst ruim 20 kampioenschappen moeten halen om de derde club te worden. Daarnaast had PSV natuurlijk Philips. Op termijn had Twente misschien de derde club kunnen worden maar dat had nooit op heel korte termijn kunnen gaan gebeuren.
pi_162311218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:40 schreef eight het volgende:
Twente had overigens gratis kaartjes beloofd aan de uitsupporters van eredivisieclubs.
Dat gaat nu niet meer door.
Ik ben benieuwd hoe Twente hun gaat compenseren.
Uhh, niet?
pi_162311270
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:40 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Dan had je wel nog eerst ruim 20 kampioenschappen moeten halen om de derde club te worden. Daarnaast had PSV natuurlijk Philips. Op termijn had Twente misschien de derde club kunnen worden maar dat had nooit op heel korte termijn kunnen gaan gebeuren.
Zijn opmerking ging puur over de supporters die de wedstrijden bezochten. Niet over financieel of
sportief succes.

Waarom zit ik Lambiek hier te verdedigen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:42:41 #221
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162311307
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:36 schreef eight het volgende:

[..]

Ajax roept vooral weerstand op vanwege hun gedragen. Op het veld liggen ze continu op de grond, buiten het veld klagen ze over van alles en nog wat, maar zelden over zichzelf.
En dan heb je ook nog dat nare NOS clubje, dat nu al tig jaar het voor elkaar krijgt om samenvattingen zo gekleurd mogelijk weer te geven.

Die combinatie zorgt voor haat.
Dat zie je verkeerd. Wij zijn de beste.
Maar terug naar Twente: volgens wat lokale figuren op TV-oost is de degradatie van Twente een zegen voor de club. Nu kunnen ze blijven winnen en daarmee hun supporters vasthouden.
Over een jaar kunnen ze al kampioen zijn. Zie NEC
Wie dit leest is gek
pi_162311317
Volgend seizoen 1800 man op de tribune 1 voordeel je bent wel meteen af van al die gloryhunters :Y

Zoals J. Cruijf zei elk nadeel heeft zijn voordeel _O_
pi_162311330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:41 schreef Adames het volgende:

[..]

Zijn opmerking ging puur over de supporters die de wedstrijden bezochten. Niet over financieel of
sportief succes.

Waarom zit ik Lambiek hier te verdedigen.
Ook daar twijfel ik aan. Supporters kwamen en masse na de successen. Die vaste schare heeft PSV natuurlijk al. Vandaar dat ik aangeef dat de termijn waarop het zou kunnen lukken heel lang is.
pi_162311334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:40 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Uhh, niet?
ho ho. Worden we nu alweer besodemieterd? De bedoelingen van deze sancties is dat jullie hiervan een keer lering van trekken
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162311466
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:43 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ook daar twijfel ik aan. Supporters kwamen en masse na de successen. Die vaste schare heeft PSV natuurlijk al. Vandaar dat ik aangeef dat de termijn waarop het zou kunnen lukken heel lang is.
Natuurlijk komen er meer supporters kijken wanneer er succes is en het stadion wordt uitgebreid.
Het begrip successupporter wordt steeds ruimer blijkbaar.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:48:00 #226
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162311496
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:43 schreef cofox het volgende:
Volgend seizoen 1800 man op de tribune 1 voordeel je bent wel meteen af van al die gloryhunters :Y

Zoals J. Cruijf zei elk nadeel heeft zijn voordeel _O_
Dom. Gloryhunters is nou precies waar een club het van moet hebben. Gloryhunters kopen kaartjes en leveren nieuw sponsorgeld. Je wilt succes als profclub om extra inkomsten te krijgen.
De fanatieke aanhang daarentegen kost alleen geld. Beveiliging, boetes, rellen, etc.
Wie dit leest is gek
pi_162311545
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:47 schreef eight het volgende:

[..]

Natuurlijk komen er meer supporters kijken wanneer er succes is en het stadion wordt uitgebreid.
Het begrip successupporter wordt steeds ruimer blijkbaar.
Maar daarom zou het ook heel lang duren alvorens ze überhaupt de derde club van Nederland zouden kunnen worden.
pi_162311562
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:48 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dom. Gloryhunters is nou precies waar een club het van moet hebben. Gloryhunters kopen kaartjes en leveren nieuw sponsorgeld. Je ilt succes als profclub om extra inkomsten te krijgen.
De fanatieke aanhang daarentegen kost alleen geld. Beveiliging, boetes, rellen, etc.
Die gloryhunters van Twente zitten volgend seizoen in een shirtje van Heracles op de tribunes in Almelo :W
pi_162311621
quote:
16s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:49 schreef cofox het volgende:

[..]

Die gloryhunters van Twente zitten volgend seizoen in een shirtje van Heracles op de tribunes in Almelo :W
Denk het niet
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:51:06 #230
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162311625
quote:
16s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:49 schreef cofox het volgende:

[..]

Die gloryhunters van Twente zitten volgend seizoen in een shirtje van Heracles op de tribunes in Almelo :W
En daar is Heracles blij mee want met die inkomsten lokken ze de grootste talenten van de FC Twente-jeugd naar Almelo.
Wie dit leest is gek
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:52:19 #231
39793 Moody
el moody
pi_162311671
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:49 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Maar daarom zou het ook heel lang duren alvorens ze überhaupt de derde club van Nederland zouden kunnen worden.
Was dat ooit het doel dan? Ik zit er vrij dichtbij en ik dacht altijd dat "we" probeerden te strijden om dichterbij de top te kunnen komen. Twente is al de 4e club van Nederland op vele gebieden (resultaten vanaf de start van de Eredivisie, aantal supporters etc.), dus mega-ambitieus was het ook weer niet.

Toen Munsterman met "de beste 30 van Europa" kwam aanzetten, vond ik het als supporter niet meer geloofwaardig. Toen kreeg hij het te hoog in zijn bol.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162311713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:50 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Denk het niet
Ik denk het 100% wel, ik weet dat veel Twente boys toen van ajax zijn overgestapt naar FC Twente. Nu het ook zo slecht gaat met ajax zullen veel overstappen naar Heracles :')
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:56:17 #233
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162311814
quote:
4s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:53 schreef cofox het volgende:

[..]

Ik denk het 100% wel, ik weet dat veel Twente boys toen van ajax zijn overgestapt naar FC Twente. Nu het ook zo slecht gaat met ajax zullen veel overstappen naar Heracles :')
Je hebt wel gelijk dat je in de Juup niet snel nieuwe jonge supporters aantrekt. De wedstrijden worden na middernacht uitgezonden.

Bezoekersaantallen van NEC en Roda na hun entré in de juup


Dus dat kan nog wel eens meevallen met de inkomsten, mits het maar één jaar is.
NAC is nu al boos met deze extra concurrentie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nieuwschierig op 18-05-2016 23:04:55 ]
Wie dit leest is gek
pi_162312221
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:52 schreef Moody het volgende:

[..]

Was dat ooit het doel dan? Ik zit er vrij dichtbij en ik dacht altijd dat "we" probeerden te strijden om dichterbij de top te kunnen komen. Twente is al de 4e club van Nederland op vele gebieden (resultaten vanaf de start van de Eredivisie, aantal supporters etc.), dus mega-ambitieus was het ook weer niet.

Toen Munsterman met "de beste 30 van Europa" kwam aanzetten, vond ik het als supporter niet meer geloofwaardig. Toen kreeg hij het te hoog in zijn bol.
Ik zag net een link waar dat werd omschreven als doel.
pi_162312228
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk dat je in de Juup niet snel nieuwe jonge supporters aantrekt. De wedstrijden worden na middernacht uitgezonden.

Bezoekersaantallen van NEC en Roda na hun entréé in de juup
[ afbeelding ]

Dus dat kan nog wel eens meevallen met de inkomsten, mits het maar één jaar is.
NAC is nu al boos met deze extra concurrentie.

Het eerste jaar valt meestal wel mee. Tussen 12000 en 14000 lijkt mij wel reëel voor Twente
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:08:27 #236
39793 Moody
el moody
pi_162312282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:06 schreef eight het volgende:

[..]

Het eerste jaar valt meestal wel mee. Tussen 12000 en 14000 lijkt mij wel reëel voor Twente
Als NAC er 16.000 kan krijgen, mag Twente blij zijn met 12.000. Dat snap ik niet zo goed.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162312348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:08 schreef Moody het volgende:

[..]

Als NAC er 16.000 kan krijgen, mag Twente blij zijn met 12.000. Dat snap ik niet zo goed.
NAC zit op 16000 gemiddeld per wedstrijd? Of alleen met de nacompetitie?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:11:30 #238
39793 Moody
el moody
pi_162312385
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:10 schreef eight het volgende:

[..]

NAC zit op 16000 gemiddeld per wedstrijd? Of alleen met de nacompetitie?
Geen idee. Maar Twente van 27.500 per wedstrijd naar 12.000? Dat zou inderdaad nieuws zijn.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162312425
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:11 schreef Moody het volgende:

[..]

Geen idee. Maar Twente van 27.500 per wedstrijd naar 12.000? Dat zou inderdaad nieuws zijn.
Halvering lijkt mij zeker reëel.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 mei 2016 @ 23:12:44 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_162312427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:10 schreef eight het volgende:

[..]

NAC zit op 16000 gemiddeld per wedstrijd? Of alleen met de nacompetitie?
13.959 gemiddeld in Breda, volgens wiki
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:14:07 #241
39793 Moody
el moody
pi_162312493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:12 schreef eight het volgende:

[..]

Halvering lijkt mij zeker reëel.
Omdat precies?

Van geweldig spel naar bagger spel heeft de club in 3 jaar tijd 2000-3000 stoeltjes gekost.

Ik denk dat er wel 18-20.000 blijven hangen. Ik in ieder geval wel. Vrijwel iedereen die ik ken is voornemens te verlengen. De meeste wachten nog ff omdat er nog niets zeker is nu.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162312548
NAC heeft volgens mij wel trouwere en fanatiekere supporters dan FC Twente. Maar FC Twente heeft weer een groter bereik qua omgeving. FC Twente bedient zo ongeveer de gehele provincie, terwijl NAC alleen (een gedeelte van) West-Brabant bedient.

Maar mogelijk komt FC Twente wel nog tot 16.000 tot 18.000 supporters in de Jupiler League. Dan is het stadion zo'n 60% gevuld volgens mij?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162312628
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:14 schreef Moody het volgende:

[..]

Omdat precies?

Van geweldig spel naar bagger spel heeft de club in 3 jaar tijd 2000-3000 stoeltjes gekost.

Ik denk dat er wel 18-20.000 blijven hangen. Ik in ieder geval wel. Vrijwel iedereen die ik ken is voornemens te verlengen. De meeste wachten nog ff omdat er nog niets zeker is nu.
Ik kan mij voorstellen dat veel supporters wel even klaar zijn met Twente.
We gaan het zien.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:21:26 #244
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162312738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:52 schreef Moody het volgende:

[..]

Was dat ooit het doel dan? Ik zit er vrij dichtbij en ik dacht altijd dat "we" probeerden te strijden om dichterbij de top te kunnen komen. Twente is al de 4e club van Nederland op vele gebieden (resultaten vanaf de start van de Eredivisie, aantal supporters etc.), dus mega-ambitieus was het ook weer niet.

Toen Munsterman met "de beste 30 van Europa" kwam aanzetten, vond ik het als supporter niet meer geloofwaardig. Toen kreeg hij het te hoog in zijn bol.
Niemand geeft een neuk om wie de vierde, vijfde of zesde club van Nederland is em datwist Munsterman ook. Munsterman wilde een structurele topclub in Nederland neerzetten. Dat is van begin af aan een luchtkasteel geweest.

Hij heeft vaak genoeg aangegeven dat Twente dat 'nog niet was'. Maar het moest het wel worden. Je kunt sowieso geen top 30 van Europa worden zonder in Nederland bij de absolute top te horen.
pi_162312766
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:17 schreef eight het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat veel supporters wel even klaar zijn met Twente.
We gaan het zien.
Ik ben er sowieso klaar mee jaren lang lekker aan competitievervalsing doen :r

Als de KNVB echt ballen heeft dan trekken ze de landstitel van FC Twente met terugwerkende kracht in :7
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:22:54 #246
39793 Moody
el moody
pi_162312789
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:15 schreef Tomatenboer het volgende:
NAC heeft volgens mij wel trouwere en fanatiekere supporters dan FC Twente. Maar FC Twente heeft weer een groter bereik qua omgeving. FC Twente bedient zo ongeveer de gehele provincie, terwijl NAC alleen (een gedeelte van) West-Brabant bedient.

Maar mogelijk komt FC Twente wel nog tot 16.000 tot 18.000 supporters in de Jupiler League. Dan is het stadion zo'n 60% gevuld volgens mij?
Breda en Enschede zijn vrijwel even groot, dus daar kan het niet aan liggen.

De clubs zijn ook niet echt te vergelijken. Ik ken NAC ook als eerste-divisieclub met een opleving tot tijdelijke toptopper. Twente is veel constanter geweest: http://www.eredivisiestats.nl/eeuwigestand.php
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162312868
quote:
8s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:22 schreef cofox het volgende:

[..]

Ik ben er sowieso klaar mee jaren lang lekker aan competitievervalsing doen :r

Als de KNVB echt ballen heeft dan trekken ze de landstitel van FC Twente met terugwerkende kracht in :7
:')

Je komt lichtelijk mad over
pi_162312873
Laten we niet vergeten dat FC Twente Ziyech bewust voor de neus van Feyenoord heeft weggekaapt, wetende dat dit destijds tegen de regels van de KNVB was en de sanctie (een boete) voor lief nam.

Wie weet waar Feyenoord had gestaan met Ziyech wel in de gelederen en waar FC Twente had gestaan zonder Ziyech. Dat is slechts één voorbeeld van verstorende effecten in de competitie door onrechtmatig handelen van FC Twente.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162312898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Laten we niet vergeten dat FC Twente Ziyech bewust voor de neus van Feyenoord heeft weggekaapt, wetende dat dit destijds tegen de regels van de KNVB was en de sanctie (een boete) voor lief nam.

Wie weet waar Feyenoord had gestaan met Ziyech wel in de gelederen en waar FC Twente had gestaan zonder Ziyech. Dat is slechts één voorbeeld van verstorende effecten in de competitie door onrechtmatig handelen van FC Twente.
Zonder Ziyech waren we al gedegradeerd
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:26:32 #250
39793 Moody
el moody
pi_162312927
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:25 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Zonder Ziyech waren we al gedegradeerd
En hadden we minder schulden gehad omdat de loonkosten flink lager waren.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:26:45 #251
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162312941
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Laten we niet vergeten dat FC Twente Ziyech bewust voor de neus van Feyenoord heeft weggekaapt, wetende dat dit destijds tegen de regels van de KNVB was en de sanctie (een boete) voor lief nam.

Wie weet waar Feyenoord had gestaan met Ziyech wel in de gelederen en waar FC Twente had gestaan zonder Ziyech. Dat is slechts één voorbeeld van verstorende effecten in de competitie door onrechtmatig handelen van FC Twente.
Volgens mij schets je de situatie 'Ziyech' nu toch echt niet helemaal zoals het was.
pi_162312954
Ziyech koos expliciet voor Twente
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:27:28 #253
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162312961
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:26 schreef Moody het volgende:

[..]

En hadden we minder schulden gehad omdat de loonkosten flink lager waren.
Op die tientallen miljoenen maakt een miljoentje of 2 weinig verschil.
pi_162312966
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Volgens mij schets je de situatie 'Ziyech' nu toch echt niet helemaal zoals het was.
Je bedoelt dat de keuze vanuit Ziyech kwam?

Maar Ziyech had die keuze natuurlijk niet gehad als FC Twente zich niet had gemengd in de transferstrijd. Dan ben ik er redelijk van overtuigd dat hij nu voor Feyenoord had gespeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:28:48 #255
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162313010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de keuze vanuit Ziyech kwam?

Maar Ziyech had die keuze natuurlijk niet gehad als FC Twente had moeten afhaken in de transferstrijd.
Ziyech had daarvoor al besloten niet naar Feyenoord te gaan omdat ze hem niet op 10 wilde laten spelen. Bovendien weet je helemaal niet welke andere clubs er nog meer interesse hadden.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:29:23 #256
39793 Moody
el moody
pi_162313032
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:27 schreef Ties02 het volgende:
Ziyech koos expliciet voor Twente
Wel onder valse voorwaarden.
Het is niet koosjer geweest, daar ben ik van overtuigd.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162313037
Hey maar jullie hebben wel mooi Tapia gehaald!
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:30:47 #258
39793 Moody
el moody
pi_162313079
Ziyech is de grote winnaar, want hij kan nu gaan cashen in het buitenland. Als hij voor Feyenoord had gespeeld, had Feyenoord minstens 30 miljoen kunnen vragen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162313080
Het is voor de Twente-supporters jammer dat de clubleiding er zo'n zootje van gemaakt heeft destijds.. Toen ze kampioen werden was er nog niks aan de hand, maar het keerpunt was denk ik het op het nippertje mislopen van de titel in 2011. Vanaf dat moment had men voorzichtiger moeten gaan handelen op financieel gebied, maar Munsterman & Co hadden megalomane trekjes en wilden koste wat het kost aanhaken bij de top in Nederland. Het blijft apart dat volwassen mensen die in het bedrijfsleven hun sporen hebben verdiend, opeens een waas voor hun ogen krijgen als ze de baas zijn bij een voetbalclub.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:32:02 #260
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162313123
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:29 schreef Moody het volgende:

[..]

Wel onder valse voorwaarden.
Het is niet koosjer geweest, daar ben ik van overtuigd.
Zijn zaakwaarnemer heeft aangegeven dat hij bij Feyenoord veel meer zou gaan verdienen dan hij uiteindelijk bij Twente kreeg. Hij koos voor het sportieve.
pi_162313144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:30 schreef Moody het volgende:
Ziyech is de grote winnaar, want hij kan nu gaan cashen in het buitenland. Als hij voor Feyenoord had gespeeld, had Feyenoord minstens 30 miljoen kunnen vragen.
Nee dat geloof ik niet. Dan had hij ook maar maximaal 15 tot 20 miljoen opgeleverd (als hij net zo zou hebben gepresteerd als dat hij bij Twente heeft gedaan, want dat weet je ook niet zeker).

Maar nu loopt Ziyech voor een schijntje weg bij Twente verwacht ik. Waarvan ook nog eens zo'n 40% naar investeerders verdwijnt volgens mij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:32:59 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162313161
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:32 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zijn zaakwaarnemer heeft aangegeven dat hij bij Feyenoord veel meer zou gaan verdienen dan hij uiteindelijk bij Twente kreeg. Hij koos voor het sportieve.
Haha ja, dat zal best.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_162313185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is voor de Twente-supporters jammer dat de clubleiding er zo'n zootje van gemaakt heeft destijds.. Toen ze kampioen werden was er nog niks aan de hand, maar het keerpunt was denk ik het op het nippertje mislopen van de titel in 2011. Vanaf dat moment had men voorzichtiger moeten gaan handelen op financieel gebied, maar Munsterman & Co hadden megalomane trekjes en wilden koste wat het kost aanhaken bij de top in Nederland. Het blijft apart dat volwassen mensen die in het bedrijfsleven hun sporen hebben verdiend, opeens een waas voor hun ogen krijgen als ze de baas zijn bij een voetbalclub.
Ik was in het uitvak aanwezig toen bij Ajax - Twente op de laatste speeldag, zit me nog steeds dwars dat we het toen hebben verspeeld
pi_162313212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Laten we niet vergeten dat FC Twente Ziyech bewust voor de neus van Feyenoord heeft weggekaapt, wetende dat dit destijds tegen de regels van de KNVB was en de sanctie (een boete) voor lief nam.

Wie weet waar Feyenoord had gestaan met Ziyech wel in de gelederen en waar FC Twente had gestaan zonder Ziyech. Dat is slechts één voorbeeld van verstorende effecten in de competitie door onrechtmatig handelen van FC Twente.
Die boete was ook schandelijk, (40-)45 duizend euro. _O-

Dat was voor mij wel het punt dat ik hoopte dat ze er aan onderdoor gingen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:34:21 #265
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162313213
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:29 schreef Moody het volgende:

[..]

Wel onder valse voorwaarden.
Het is niet koosjer geweest, daar ben ik van overtuigd.
Er is hem beloofd dat Twente weer wilde gaan concurreren om de titel ( :D :') ) en er zal onder de tafel vast weer genoeg betaald zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:34:23 #266
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162313217
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:32 schreef Caland het volgende:

[..]

Haha ja, dat zal best.
Sorry ik had er een smiley bij moeten zetten. Feit blijft dat ze hem bij Feyenoord op de flank wilde, omdat de grote Immers natuurlijk een veel betere '10' is
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:34:28 #267
39793 Moody
el moody
pi_162313221
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:32 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zijn zaakwaarnemer heeft aangegeven dat hij bij Feyenoord veel meer zou gaan verdienen dan hij uiteindelijk bij Twente kreeg. Hij koos voor het sportieve.
Jawel, maar hij had verwacht dat er voor de eerste 4 plekken gespeeld zou worden en wellicht in Europa had kunnen spelen. Het "sportieve aspect" is juist hetgeen dat niet eerlijk is gebracht.
Nogmaals, hoe dan ook een goede keuze van Ziyech, omdat hij nu aan zet is.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162313245
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Sorry ik had er een smiley bij moeten zetten. Feit blijft dat ze hem bij Feyenoord op de flank wilde, omdat de grote Immers natuurlijk een veel betere '10' is
Uh, nee.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:36:10 #269
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162313285
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Uh, nee.
Dan niet joh. Dan geloof je wat anders.

:')
pi_162313323
quote:
8s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:22 schreef cofox het volgende:

[..]

Ik ben er sowieso klaar mee jaren lang lekker aan competitievervalsing doen :r

Als de KNVB echt ballen heeft dan trekken ze de landstitel van FC Twente met terugwerkende kracht in :7
Doe maar niet. Ajax werd dat jaar 2de...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162313346
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dan niet joh. Dan geloof je wat anders.

:')
Dat is natuurlijk geen feit. Dat was een gerucht, de wereld in geholpen (mogelijk door zijn zaakwaarnemer?) om te verklaren waarom hij voor Twente koos, maar dit hoeft natuurlijk niet persé de waarheid te zijn.

Er is hem alleen geen vaste basisplaats beloofd als ik de verhalen moet geloven, en dat is natuurlijk ook volkomen terecht. Je moet nooit iemand een basisplaats beloven. Ook niet bij FC Twente.

Maar goed, feit blijft dat hij nu waarschijnlijk bij Feyenoord had gespeeld als FC Twente integer had gehandeld. Dan had zijn carrière er heel anders uit gezien, evenals de eindposities van Feyenoord en FC Twente (van FC Twente ben ik daar van overtuigd, ik denk niet dat Ziyech Feyenoord eigenhandig naar een kampioenschap zou hebben geholpen).

Maar het geeft in ieder geval aan hoe verstorend niet integer handelen van clubs kan zijn op een competitie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162313361
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:30 schreef Moody het volgende:
Ziyech is de grote winnaar, want hij kan nu gaan cashen in het buitenland. Als hij voor Feyenoord had gespeeld, had Feyenoord minstens 30 miljoen kunnen vragen.
Jaartje JL zou goed voor hem zijn
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_162313548
quote:
9s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:33 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik was in het uitvak aanwezig toen bij Ajax - Twente op de laatste speeldag, zit me nog steeds dwars dat we het toen hebben verspeeld
Kan ik me voorstellen. Twente heeft ook een paar jaar uitstekend gepresteerd in Europa. Dat Nederland nu al jaren weinig punten haalt in Europa komt mede doordat Twente is weggevallen. Desondanks vind ik degradatie een passende straf.. ik hoop voor jullie dat Twente niet failliet gaat en dan komt het in de toekomst wel weer goed.. Juventus en AC Milan zijn ooit ook teruggezet.. dat soort clubs komen altijd terug.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:43:58 #274
39793 Moody
el moody
pi_162313562
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar goed, feit blijft dat hij nu waarschijnlijk bij Feyenoord had gespeeld als FC Twente integer had gehandeld. Dan had zijn carrière er heel anders uit gezien, evenals de eindposities van Feyenoord en FC Twente (van FC Twente ben ik daar van overtuigd, ik denk niet dat Ziyech Feyenoord eigenhandig naar een kampioenschap zou hebben geholpen).
Hij kon nu in de luwte de beste speler van de eredivisie worden bij Twente. En straks voor een schijntje verkassen naar een mooie club in het buitenland.

Hoe had zijn carrière er uit gezien wanneer hij naar Feyenoord was gegaan dan?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162313620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:43 schreef Moody het volgende:

[..]

Hoe had zijn carrière er uit gezien wanneer hij naar Feyenoord was gegaan dan?
Dat weet je niet.. misschien heeft hij wel niet het karakter om voor Feyenoord te spelen en was hij net al veel anderen door het ijs gezakt. Vond zijn keuze voor Twente wat lafjes
pi_162313675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:43 schreef Moody het volgende:

[..]

Hij kon nu in de luwte de beste speler van de eredivisie worden bij Twente. En straks voor een schijntje verkassen naar een mooie club in het buitenland.

Hoe had zijn carrière er uit gezien wanneer hij naar Feyenoord was gegaan dan?
Dat kun je nooit helemaal met zekerheid zeggen, maar als hij net zo zou hebben gefunctioneerd als bij Twente zou het een dragende speler zijn geweest bij Feyenoord, zou hij Europees voetbal hebben gespeeld, en zou hij waarschijnlijk naar een grotere club kunnen transfereren dan nu het geval is. Maar nogmaals, dat kun je nooit met zekerheid zeggen omdat om onverklaarbare redenen talenten ten onder gaan bij clubs als Ajax, PSV en Feyenoord.

Wat dat betreft is zijn keuze voor FC Twente een 'veiligere' keuze geweest inderdaad.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162313798
Weet iemand wanneer dat standbeeld van Munstergod wordt onthuld bij de Grolsch Veste ik zou er graag bij willen zijn met de boys van Vak P ^O^
pi_162314031
Zijn de prijzen al bekend gemaakt voor de seizoenskaarten voor het nieuwe seizoen?

Altijd handig zou een skybox om je rommel uit de garage in op te slaan bij Twente ben je per maand nog goedkoper uit dan bij Citybox ^O^
pi_162314065
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:43 schreef eight het volgende:

[..]

ho ho. Worden we nu alweer besodemieterd? De bedoelingen van deze sancties is dat jullie hiervan een keer lering van trekken
Van een kale kip kun je niet plukken, dat weet je toch?
pi_162314081
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:52 schreef cofox het volgende:
Weet iemand wanneer dat standbeeld van Munstergod wordt onthuld bij de Grolsch Veste ik zou er graag bij willen zijn met de boys van Vak P ^O^
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:00 schreef cofox het volgende:
Zijn de prijzen al bekend gemaakt voor de seizoenskaarten voor het nieuwe seizoen?

Altijd handig zou een skybox om je rommel uit de garage in op te slaan bij Twente ben je per maand nog goedkoper uit dan bij Citybox ^O^
Ja leuk allemaal, moet jij nog niet naar bed internethooligan?
pi_162314130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:02 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[..]

Ja leuk allemaal, moet jij nog niet naar bed internethooligan?
Doe is ff rustig joh je hoeft niet meteen zo agressief te doen :')
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:05:59 #283
39793 Moody
el moody
pi_162314164
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:00 schreef cofox het volgende:
Zijn de prijzen al bekend gemaakt voor de seizoenskaarten voor het nieuwe seizoen?

Altijd handig zou een skybox om je rommel uit de garage in op te slaan bij Twente ben je per maand nog goedkoper uit dan bij Citybox ^O^
Jij bent 15 denk ik. Net oud genoeg om zo laat op te mogen blijven, maar te jong om te snappen dat je jezelf op deze manier voor lul zet. Aanvallen is geen probleem, maar inhoudelijk zeg je niets. Binnenkort weer een nieuwe username aanmaken en weer opnieuw beginnen toch?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162314226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:05 schreef Moody het volgende:

[..]

Jij bent 15 denk ik. Net oud genoeg om zo laat op te mogen blijven, maar te jong om te snappen dat je jezelf op deze manier voor lul zet. Binnenkort weer een nieuwe username aanmaken en weer opnieuw beginnen toch?
Ga lekker bij Munsterman en die kale klagen dan je frustraties hier op andere af te reageren :r
pi_162314239
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:43 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Twente heeft ook een paar jaar uitstekend gepresteerd in Europa. Dat Nederland nu al jaren weinig punten haalt in Europa komt mede doordat Twente is weggevallen. Desondanks vind ik degradatie een passende straf.. ik hoop voor jullie dat Twente niet failliet gaat en dan komt het in de toekomst wel weer goed.. Juventus en AC Milan zijn ooit ook teruggezet.. dat soort clubs komen altijd terug.
Je kan Juve toch niet vergelijken met Twente :D
pi_162314339
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:08 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Je kan Juve toch niet vergelijken met Twente :D
Ik bedoel dat clubs die in hun land een behoorlijke grootte hebben, altijd wel weer terugkomen. Het zijn de kleintjes die altijd definitief de lul zijn..Veendam, RBC etc.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:12:24 #287
39793 Moody
el moody
pi_162314346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:08 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Je kan Juve toch niet vergelijken met Twente :D
Nu aan jullie de beurt om punten in Europa te pakken ^O^
Als Twente supporter ben ik trots op Heracles.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162314368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat clubs die in hun land een behoorlijke grootte hebben, altijd wel weer terugkomen. Het zijn de kleintjes die altijd definitief de lul zijn..Veendam, RBC etc.
Dat klopt. Twente zal ook wel terugkomen alleen zullen ze nooit meer die club van 4-5 jaar geleden worden wat Juve natuurlijk wel kon.
pi_162314379
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:12 schreef Moody het volgende:

[..]

Nu aan jullie de beurt om punten in Europa te pakken ^O^
Als Twente supporter ben ik trots op Heracles.
O+
Mooi om te horen
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:15:01 #290
39793 Moody
el moody
pi_162314410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:13 schreef hafcfan het volgende:

[..]

O+
Mooi om te horen
Ik ken echt geen Twente supporter die een hekel heeft aan Heracles.

Andersom is het wel een dingetje heb ik begrepen :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_162314414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat clubs die in hun land een behoorlijke grootte hebben, altijd wel weer terugkomen. Het zijn de kleintjes die altijd definitief de lul zijn..Veendam, RBC etc.
Twente stelt niks voor heeft niet zo'n rijke geschiedenis als Juve de gloryhunters zullen nu massaal overstappen naar Heracles :Y

Zeker als ze het niet lukt om in het eerste jaar Goudengids divisie te promoveren naar de ptt telecompetitie :W

Volgend jaar met 1800 man op de tribune :7
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 00:17:48 #292
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162314479
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:13 schreef hafcfan het volgende:

[..]

O+
Mooi om te horen
Liever ons kleine broertje in de EL dan die ratten van Utreg.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 00:18:26 #293
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162314495
quote:
4s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:15 schreef cofox het volgende:

[..]

Twente stelt niks voor heeft niet zo'n rijke geschiedenis als Juve de gloryhunters zullen nu massaal overstappen naar Heracles :Y

Zeker als ze het niet lukt om in het eerste jaar Goudengids divisie te promoveren naar de ptt telecompetitie :W

Volgend jaar met 1800 man op de tribune :7
Sow, jouw streampje is nog trager dan de mijne :D Hoe is het leven in 1983?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_162314566
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:15 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik ken echt geen Twente supporter die een hekel heeft aan Heracles.

Andersom is het wel een dingetje heb ik begrepen :P
Komt vooral door die onterechte arrogantie. Er zijn er bij Twente echt wat gaan geloven dat ze een topclub waren waardoor ze walgelijk denigrerend deden over 'clubjes' als Heracles en Pec. Maar inmiddels zijn dat gewoon normale eredivisie clubs terwijl Twente echt niks meer heeft op dit moment. Dan snap ik heel goed dat iedereen nu even geniet van deze taferelen, want nu pas beseffen die arrogante lui pas waar ze in beland zijn.
pi_162314586
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Liever ons kleine broertje in de EL dan die ratten van Utreg.
Kleine broer tijd is wel voorbij nu :P. Misschien kunnen we nog wel shoppen bij jullie deze zomer.
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 00:22:43 #296
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162314588
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:21 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Komt vooral door die onterechte arrogantie. Er zijn er bij Twente echt wat gaan geloven dat ze een topclub waren waardoor ze walgelijk denigrerend deden over 'clubjes' als Heracles en Pec. Maar inmiddels zijn dat gewoon normale eredivisie clubs terwijl Twente echt niks meer heeft op dit moment. Dan snap ik heel goed dat iedereen nu even geniet van deze taferelen, want nu pas beseffen die arrogante lui pas waar ze in beland zijn.
Twente is de "eeuwige" nummer 4 van Nederland en won veel vaker wel dan niet van Heracles (en PEC en andere kleine clubs), dan kun je zoiets wel verwachten :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 00:22:59 #297
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162314595
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:22 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Kleine broer tijd is wel voorbij nu :P. Misschien kunnen we nog wel shoppen bij jullie deze zomer.
Eén zwaluw maakt nog geen zomer ;)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_162314653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Eén zwaluw maakt nog geen zomer ;)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :Y
pi_162314719
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Twente is de "eeuwige" nummer 4 van Nederland en won veel vaker wel dan niet van Heracles (en PEC en andere kleine clubs), dan kun je zoiets wel verwachten :P
Mwah er is bij de meeste echt geen greintje respect voor eigenlijk al jarenlang de best presterende Twentse club
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')