twitter:Joostbakkerr twitterde op woensdag 18-05-2016 om 14:39:39BREKEND NIEUWS: FC TWENTE DEGRADEERT UIT DE EREDIVISIE. WORDT OM 1700 UUR BEKENDGEMAAKT. reageer retweet
En Cambuur dan?quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:34 schreef hhh38 het volgende:
Ik zou nu de verliezers van de komende promotie/degradatiewedstrijden tegen elkaar laten spelen om de laatste plek. Dan heb je niet dat risico op competitievervalsing bij NAC-Willem II
Rest de vraag wat "Gedurende het seizoen" inhoudt.quote:Artikel 14 - Terugtrekken uit de competitie
1. Het terugtrekken van een elftal door een betaaldvoetbalorganisatie uit de competitie gedurende een seizoen heeft tot gevolg dat:
a. alle door dat elftal gespeelde wedstrijden als niet gespeeld worden beschouwd;
b. dat geen rekening wordt gehouden met eventueel in mindering gebrachte winstpunten tengevolge van het niet opkomen tegen
het teruggetrokken elftal;
c. het wederom deelnemen aan een volgende competitie alleen kan geschieden met toestemming van het bestuur betaald
voetbal, dat daaraan voorwaarden kan verbinden.
2. Het terugtrekken van een elftal tijdens de competitie tast de verkregen rechten van andere elftallen niet aan.
3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel is van overeenkomstige toepassing indien ingevolge het Licentiereglement de licentie van
de betaaldvoetbalorganisatie vervalt.
Het lijkt me dat ze in dit geval de licentie gewoon na het seizoen gaan intrekken.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:39 schreef NewHorizon het volgende:
Nog even gezocht in het Reglement Betaald Voetbal:
[..]
Rest de vraag wat "Gedurende het seizoen" inhoudt.
Dat is heus wel voorbij tegen de tijd dat er een definitief besluit wordt genomenquote:Op woensdag 18 mei 2016 18:39 schreef NewHorizon het volgende:
Nog even gezocht in het Reglement Betaald Voetbal:
[..]
Rest de vraag wat "Gedurende het seizoen" inhoudt.
Krijg je waarschijnlijk wel meer TV gelden dan in de eredivsie.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als FC Twente zou ik vragen om bij de Duitse voetbalbond aan te sluiten. Laat ze beginnen in 3.Liga
quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als FC Twente zou ik vragen om bij de Duitse voetbalbond aan te sluiten. Laat ze beginnen in 3.Liga
Ik denk dat FC Twente nog voor de start van de jupiler league definitief failliet is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
Tenzij je voldoende sjoemelt met je cijfers om maximale gelden binnen te kunnen halen natuurlijk.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:47 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Krijg je waarschijnlijk wel meer TV gelden dan in de eredivsie.
Hele rel in de 3e liga omdat er zo'n sterke NL club bij komt...quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:47 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Krijg je waarschijnlijk wel meer TV gelden dan in de eredivsie.
Want er is ook zoveel voordeel uitgekomen, volgens mij was het al een dalende lijn. Daarnaast valt niet te voorspellen wat het effect is van een miljoen meer of minder. of twee.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:48 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Tenzij je voldoende sjoemelt met je cijfers om maximale gelden binnen te kunnen halen natuurlijk.
Barney.gifquote:Op woensdag 18 mei 2016 18:48 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Tenzij je voldoende sjoemelt met je cijfers om maximale gelden binnen te kunnen halen natuurlijk.
Sie gehen allen;quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hele rel in de 3e liga omdat er zo'n sterke NL club bij komt...
Wat een genot zou dat zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat FC Twente nog voor de start van de jupiler league definitief failliet is.
Periode titels.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat een genot zou dat zijn.
Maar eigenlijk gun ik die tukkers een seizoen Juup. En dat ze het dan net niet halen om kampioen te worden
En dan het jaar erop failliet gaan vlak voor het einde van het seizoen terwijl ze nr 1 staan. Dat zou nog meer genot zijn!quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maar eigenlijk gun ik die tukkers een seizoen Juup. En dat ze het dan net niet halen om kampioen te worden
Uit pure leedvermaak lekker JL gaan kijken om Twente te zien ploeteren, godverdomme wat geweldigquote:Op woensdag 18 mei 2016 18:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat moet ook wel als je eigen club ook niets waarmaaktquote:Op woensdag 18 mei 2016 18:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Uit pure leedvermaak lekker JL gaan kijken om Twente te zien ploeteren, godverdomme wat geweldig
In een lege, echoënde Grolsch Vestequote:Op woensdag 18 mei 2016 18:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Uit pure leedvermaak lekker JL gaan kijken om Twente te zien ploeteren, godverdomme wat geweldig
Fox sportsquote:Op woensdag 18 mei 2016 18:54 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
In een lege, echoënde Grolsch Veste![]()
Genot, puur genot.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:54 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
In een lege, echoënde Grolsch Veste![]()
Precies, de KNVB brengt het alleen iet wat ongelukkig. In december vorig jaar had je het al kwijt moeten zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:57 schreef Gutmensch het volgende:
Twente moet niet miepen, ze hadden de licentie ook helemaal kunnen intrekken.
En in feite doen ze dat ook, met de aantekening dat Twente direct een nieuwe licentie aan mag vragen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:57 schreef Gutmensch het volgende:
Twente moet niet miepen, ze hadden de licentie ook helemaal kunnen intrekken.
RBC/Veendam/AGOVV hebben het veel zwaarder gehad, inderdaad. Ik krijg jeuk op elke plek van dat verongelijkte gejank van Twentefans.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:00 schreef DuTank het volgende:
Op het forum van FC Twente ook
Eentje zegt dat dit de slechtst denkbare oplossing is. Gast, wees blij dat je club nog bestaat
Die lui moeten hun arrogante teringmuil houden en blij zijn dat ze bij gratie van de KNVB nog iets hebben om naar toe te gaan op de vrijdagavond. Idioten.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:00 schreef DuTank het volgende:
Op het forum van FC Twente ook
Eentje zegt dat dit de slechtst denkbare oplossing is. Gast, wees blij dat je club nog bestaat
Willem IIquote:Op woensdag 18 mei 2016 19:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Belachelijk besluit trouwens dat Willem II nu ineens in de eredivisie zou kunnen blijven
Waarom is het in december niet gebeurd en nu wel?quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:58 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Precies, de KNVB brengt het alleen iet wat ongelukkig. In december vorig jaar had je het al kwijt moeten zijn.
Omdat er na december weer nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen waar de heren bestuurders die bij dat gesprek in december ook gewoon vanaf wisten.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom is het in december niet gebeurd en nu wel?
Er zijn eisen gesteld aan het nieuwe bestuur en als ik een heel korte samenvatting op de radio goed begrepen heb dan voldoet Twente daar aan.
Twente heeft vanalles achtergehouden en de commissie misleid in de decembergesprekken. Dat is afgelopen maanden bekend geworden en dit besluit is daar een gevolg van.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn eisen gesteld aan het nieuwe bestuur en als ik een heel korte samenvatting op de radio goed begrepen heb dan voldoet Twente daar aan.
http://www.knvb.nl/downlo(...)ecommissie-fc-twentequote:Op woensdag 18 mei 2016 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hahahaha, jij neemt het forum duidelijk iets te serieus. Tikkeltje aandoenlijk wel.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat is dan ook de enige manier om je miezerige leven te leven, met je slappe ruggengraat. Vies mannetje.
Dat blijven ze sowieso toch? Of ze verliezen de play-offs en dan hebben we volgend jaar NAC en Willem II. Of ze winnen de play-offs en dan naaien ze NAC, wat echt geweldig zou zijnquote:Op woensdag 18 mei 2016 19:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Belachelijk besluit trouwens dat Willem II nu ineens in de eredivisie zou kunnen blijven
Ik zat huilend te eten.quote:
Die loopt altijd achter dus het zal nog wel even duren voordat hij erachter komt dat Twente degradeert.quote:
Ik vind het raar. Maar goed, het is mijn club niet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:18 schreef DuTank het volgende:
[..]
Dat blijven ze sowieso toch? Of ze verliezen de play-offs en dan hebben we volgend jaar NAC en Willem II. Of ze winnen de play-offs en dan naaien ze NAC, wat echt geweldig zou zijn.
quote:
Ik geloof er niets van dat jij huilend zat te eten. At je uien ofzo?quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]Ik zit hier sinds een uur of 4 mee te lezen en soms te posten.
Soms.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat jij huilend zat te eten. At je uien ofzo?
Zou me niks verbazen als Twente ergens karig in de grijze middenmoot eindigt omdat het merendeel van de spelers uit de jeugd moet gaan komenquote:Op woensdag 18 mei 2016 19:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Kop op ouwe reus. Almere City uit is ook een mooie trip
Daar doen we het voor.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Je hebt wel ineens het grootste stadion van de Juup.
Precies. In dat geval blijf je nog járen in de Jupiler League.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als Twente ergens karig in de grijze middenmoot eindigt omdat het merendeel van de spelers uit de jeugd moet gaan komen
Nee joh, die koopt de gemeente wel, net als bij PSV. Gelijke behandeling enzo.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies. In dat geval blijf je nog járen in de Jupiler League.
Al wordt dat grote stadion dan wel een molensteen om je nek.
De gemeente Eindhoven liep nagenoeg geen risico. Dat is hier wel anders.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:27 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Nee joh, die koopt de gemeente wel, net als bij PSV. Gelijke behandeling enzo.
t gaat meer om de staatssteun, een kwestie die nu bij europa onder een vergrootglas ligt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:28 schreef Caland het volgende:
[..]
De gemeente Eindhoven liep nagenoeg geen risico. Dat is hier wel anders.
Daarnaast heeft Enschede al een (voorwaardelijke) garantstelling afgegeven.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:28 schreef Caland het volgende:
[..]
De gemeente Eindhoven liep nagenoeg geen risico. Dat is hier wel anders.
Dan gaan we een mooi feest bouwen natuurlijkquote:Op woensdag 18 mei 2016 19:18 schreef DuTank het volgende:
[..]
Dat blijven ze sowieso toch? Of ze verliezen de play-offs en dan hebben we volgend jaar NAC en Willem II. Of ze winnen de play-offs en dan naaien ze NAC, wat echt geweldig zou zijn.
Valt wel mee. Denk dat een NAC of Willem II volgend seizoen meer mogelijkheden had gehad in de juup dan een nagenoeg failliet Twente.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:16 schreef Arcee het volgende:
Is dit niet nadelig voor de clubs uit de Eerste Divisie? Die krijgen er nu een grote concurrent bij voor het kampioenschap.
twitter:FOXSportsnl twitterde op woensdag 18-05-2016 om 20:19:26.@Brug17: "Die garantstelling die de Gemeente heeft afgegeven is vastgesteld op de Eredivisie" #fctwente https://t.co/l7TaXR6ksc reageer retweet
RIP Twentequote:Op woensdag 18 mei 2016 20:22 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:FOXSportsnl twitterde op woensdag 18-05-2016 om 20:19:26.@Brug17: "Die garantstelling die de Gemeente heeft afgegeven is vastgesteld op de Eredivisie" #fctwente https://t.co/l7TaXR6ksc reageer retweet
Ja leuk, wrijf het nog maar een keer inquote:Op woensdag 18 mei 2016 20:21 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zou de eredivisie er trouwens hebben uitgezien dit seizoen zonder Twente
Weet iemand of dit het artikel 7 is waar de KNVB het over heeft?quote:Artikel 7 - Aanvraag KNVB licentie
1. De aanvraag voor een KNVB licentie dient uiterlijk op 1 mei voorafgaande aan het seizoen waarin de aanvrager wil deelnemen aan het betaald voetbal te zijn ingediend. De KNVB licentie kan alleen worden aangevraagd door rechtspersonen als bedoeld in artikel 6 lid 2 onder a onder 1 en 2 van de Statuten, die overeenkomstig de van toepassing zijnde regelgeving op basis van sportieve gronden het recht hebben te promoveren vanuit de sectie amateurvoetbal naar de sectie betaald voetbal. Een KNVB licentie kan slechts ingaan per de eerste dag van een seizoen.
2. Bij de aanvraag dienen de navolgende bescheiden te worden overgelegd:
a. eenbusinessplandattenminsteeentechnisch,eencommercieeleneenfinancieeldeeldientteomvatten.Inhetfinanciële
gedeelte dienen in ieder geval opgenomen te zijn:
i) de beoogde beginbalanspositie; en
ii) een beoogde sluitende meerjaren exploitatie- en liquiditeitsbegroting.
Het financiële gedeelte van het businessplan dient te zijn voorzien van een onderzoeksrapport van een accountant (RA of AA met certificerende bevoegdheid overeenkomstig het gestelde in artikel 2:393 BW).
b. eenaccommodatiebeschrijving;en
c. een veiligheidsplan.
3. Indien de aanvraag aan de in lid 1 en 2 beschreven vereisten voldoet, wordt de aanvragende organisatie in een door de
licentiecommissie goed te keuren begeleidingstraject opgenomen. Het bepaalde in artikel 11 lid 5 van dit reglement is op het begeleidingstraject van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat het moment waarop wordt beoordeeld of aan de licentie-eisen is voldaan, in het begeleidingstraject dient te zijn opgenomen. Indien gedurende de periode van het begeleidingstraject wordt vastgesteld dat de organisatie op de daarin opgenomen meetpunten niet voldoet aan daarvoor in het begeleidingstraject gestelde vereisten, wordt het begeleidingstraject zo mogelijk bijgesteld, of anders afgebroken. Geen beroep is mogelijk tegen een besluit van de licentiecommissie om het begeleidingstraject bij te stellen of af te breken.
4. Het bestuur betaald voetbal is, gehoord de licentiecommissie, bevoegd om de vereisten genoemd in dit artikel nader in een richtlijn uit te werken.
Triesttwitter:chrisklomp twitterde op woensdag 18-05-2016 om 20:28:42ME zou onderweg zijn naar Zeist om hoofdkantoor KNVB te beschermen. reageer retweet
Met scherp schieten op die idioten.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:30 schreef Houtenbeen het volgende:
Triesttwitter:chrisklomp twitterde op woensdag 18-05-2016 om 20:28:42ME zou onderweg zijn naar Zeist om hoofdkantoor KNVB te beschermen. reageer retweet
quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:30 schreef Houtenbeen het volgende:
Das voor de vergadering van GroenLinkstwitter:RonaldCamstra twitterde op woensdag 18-05-2016 om 20:23:32De algemene ledenvergadering van GroenLinks Zeist gaat van start, dit keer in het prachtige pand van De Wittenberg https://t.co/0hJMBCFAXk reageer retweet
Jep, dat is het.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet iemand of dit het artikel 7 is waar de KNVB het over heeft?
Moet er wel aanleiding voor zijn. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:30 schreef Houtenbeen het volgende:
Snap jij het dan? Ik kan daar niet uithalen hoe ze zich op dat artikel beroepen en dan dit volgtquote:
Reden;quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Snap jij het dan? Ik kan daar niet uithalen hoe ze zich op dat artikel beroepen en dan dit volgt.
Licentie wordt ingetrokken, daarna mogen ze een nieuwe licentie aanvragen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Snap jij het dan? Ik kan daar niet uithalen hoe ze zich op dat artikel beroepen en dan dit volgt.
Voor 1 mei. Dat kan niet echt meer.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:39 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Licentie wordt ingetrokken, daarna mogen ze een nieuwe licentie aanvragen.
Dat geven ze zelf ook toe:quote:
enquote:De licentiecommissie komt tot deze toekenning door een redelijke toepassing van het
Licentiereglement en met overeenkomstige toepassing van art. 7 van het
Licentiereglement.
quote:De licentiecommissie is zich ervan bewust dat zij met deze combinatie van een sanctie
en een licentietoekenning de grenzen van het Licentiereglement heeft opgezocht. Ten
overvloede wijst de licentiecommissie erop dat zij, gesteld voor de keuze, hetzij alleen
een boete, hetzij alleen een onvoorwaardelijke intrekking van de licentie, voor dit laatste
zou hebben gekozen.
Ah oke. Duidelijk, thanks.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat geven ze zelf ook toe:
[..]
en
[..]
Wel met de taxi of bus? Anders mogen ze geen bier zuipen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:37 schreef Houtenbeen het volgende:
'Harde kern FC Twente op weg naar Zeist'
Een club die jarenlang boven hun stand heeft geleefd en derhalve andere Eredivisieclubs heeft benadeeld is ook niet goed voor de Eredivisie.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:51 schreef Kreator het volgende:
Ik snap die blijdschap hier niet. Dit is slecht voor de eredivisie, hoe je het ook bekijkt en aan welke kant je ook staat. Rivaliteit is goed, een club de dood wensen is een beetje jammer.
Ik vind het in elk geval een zeer zware straf. Terecht of niet.
Als boven je stand leven de maatstaf is, dan zouden meer clubs niet meer welkom zijn in de eredivisie. Ik kan me AZ herinneren met boefje Scheringa, Feyenoord met tientallen miljoenen schuld, PSV dat dankzij de gemeente net niet failliet ging.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een club die jarenlang boven hun stand heeft geleefd en derhalve andere Eredivisieclubs heeft benadeeld is ook niet goed voor de Eredivisie.
Misschien blijkt de komst van een andere club in de Eredivisie uiteindelijk wel beter voor de Eredivisie (zo is de komst van PEC Zwolle enkele jaren geleden ook buitengewoon waardevol gebleken).
Ze hebben een hoop dingen verzwegen in de gesprekken in december. Dat is uitgekomen de laatste maanden.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:55 schreef Moody het volgende:
Ik begrijp de straf niet goed. De aanleiding was de Doyen-deal lees ik. Daar is Twente al voor gestraft. Daarbij zijn er meerdere clubs die met Doyen dealen, gaan ze die clubs nu ook doorlichten?
Het is me nog niet duidelijk of ze nu niet dubbel gestraft worden voor hetzelfde vergrijp.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ze hebben een hoop dingen verzwegen in de gesprekken in december. Dat is uitgekomen de laatste maanden.
quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:21 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Valt toch allemaal wel mee geloof ik? Of je moet vallen over die ludieke plaatjes...quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:51 schreef Kreator het volgende:
Ik snap die blijdschap hier niet. Dit is slecht voor de eredivisie, hoe je het ook bekijkt en aan welke kant je ook staat. Rivaliteit is goed, een club de dood wensen is een beetje jammer.
Ik vind het in elk geval een zeer zware straf. Terecht of niet.
Dat worden ze niet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is me nog niet duidelijk of ze nu niet dubbel gestraft worden voor hetzelfde vergrijp.
Nee die ludieke plaatjes zijn wel leuk. Grapje moet kunnen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Valt toch allemaal wel mee geloof ik? Of je moet vallen over die ludieke plaatjes...
In december is the de licentie voorwaardelijk ingetrokken. FC Twente heeft toen een akkoord gesloten waar in ze toe zegden zich aan een aantal regels te houden van de licentiecommissie.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:55 schreef Moody het volgende:
Ik begrijp de straf niet goed. De aanleiding was de Doyen-deal lees ik. Daar is Twente al voor gestraft. Daarbij zijn er meerdere clubs die met Doyen dealen, gaan ze die clubs nu ook doorlichten?
Dat was op 15 December. Op 10 December hebben ze bij FC Twente vergaderd over onregelmatigheden omtrent Tadic en ook op 30 December hebben ze daarover gesproken. Ze wisten dus dat er nog meer problemen waren maar kozen ervoor dat te verzwijgen. Daarmee verbraken ze de regels van het gesloten akkoord. Als de commissie dat had geweten in Januari was FC Twente meteen uit de competitie gezet.quote:De licentiecommissie heeft met positief advies van de centrale spelersraad in het
Decemberbesluit onder punt E, de licentie van FC Twente ingetrokken, tenzij FC Twente:
a. volledige medewerking verleent aan een door de licentiecommissie voor
rekening van FC Twente op te dragen onderzoek naar
i. de betrokkenheid van een ieder binnen de organisatie van FC Twente
en de aan haar gelieerde entiteiten (onder meer Stichting FC Twente ’65
en Future Capitalinvestments B.V.), al dan niet belast (geweest) met
bestuurlijke of toezichthoudende verantwoordelijkheid, teneinde die
personen te weren van enigerlei bestuurlijke, toezichthoudende,
financiële en organisatorische toekomstige bemoeienis met FC Twente
of de aan haar gelieerde entiteiten; en
ii. de bestuursstructuur en bestuurlijke organisatie van FC Twente en de
aan haar gelieerde entiteiten (onder meer Stichting FC Twente ’65 en
Future Capitalinvestments B.V.) teneinde tot aanbevelingen te komen
om die structuur en organisatie te verbeteren,
een en ander zodat de geconstateerde misstanden in de toekomst kunnen worden
voorkomen;
b. de uit voormeld onderzoek voortvloeiende aanbevelingen onvoorwaardelijk en
binnen het door de licentiecommissie vastgestelde tijdpad aanvaardt en
implementeert. Hierbij is het streven om het onderzoek te laten plaatsvinden in
januari/februari 2016 en de implementatie in beginsel voltooid te hebben per 1
mei 2016. Over de precieze onderzoeksopdracht en de aan te trekken
onderzoeker(s) vindt overleg plaats tussen de licentiecommissie en de
gemeente Enschede;
c. gedurende drie seizoenen afziet van het deelnemen aan een Europese
competitie, ingaande seizoen 2016/17 en eindigende na afloop van seizoen
3
2018/19 en onherroepelijk toezegt voor deze seizoenen (2016/’17, 2017/’18 en
2018/’19) geen UEFA licentie te zullen aanvragen;
d. met de onder a., b. en c. genoemde voorwaarden (en het onvoorwaardelijk
voldoen daaraan) akkoord gaat en dit schriftelijk bevestigt aan de
licentiecommissie uiterlijk één dag na dagtekening van de onderhavige brief.”
Iets met een ezel en een steenquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:14 schreef Tweek het volgende:
[..]
In december is the de licentie voorwaardelijk ingetrokken. FC Twente heeft toen een akkoord gesloten waar in ze toe zegden zich aan een aantal regels te houden van de licentiecommissie.
[..]
Dat was op 15 December. Op 10 December hebben ze bij FC Twente vergaderd over onregelmatigheden omtrent Tadic en ook op 30 December hebben ze daarover gesproken. Ze wisten dus dat er nog meer problemen waren maar kozen ervoor dat te verzwijgen. Daarmee verbraken ze de regels van het gesloten akkoord. Als de commissie dat had geweten in Januari was FC Twente meteen uit de competitie gezet.
Ze worden dus niet twee keer voor het zelfde gestraft. Ze worden gestraft omdat ze nog een keer de fout ingingen.
Ok, als dat waar is, is dat zeer dom. Dat was de reden waarom Van de Belt opeens "ziek" was toch?quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:14 schreef Tweek het volgende:
[..]
In december is the de licentie voorwaardelijk ingetrokken. FC Twente heeft toen een akkoord gesloten waar in ze toe zegden zich aan een aantal regels te houden van de licentiecommissie.
[..]
Dat was op 15 December. Op 10 December hebben ze bij FC Twente vergaderd over onregelmatigheden omtrent Tadic en ook op 30 December hebben ze daarover gesproken. Ze wisten dus dat er nog meer problemen waren maar kozen ervoor dat te verzwijgen. Daarmee verbraken ze de regels van het gesloten akkoord. Als de commissie dat had geweten in Januari was FC Twente meteen uit de competitie gezet.
Ze worden dus niet twee keer voor het zelfde gestraft. Ze worden gestraft omdat ze nog een keer de fout ingingen.
Ik kan niet in de boeken kijken bij Twente maar ik verwacht dat het idd een enorme inspanning gaat vergen om de club niet om te laten vallen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:13 schreef Moody het volgende:
Als de vorige straffen al niet de doodsteek waren, zal dit het wel zijn. Als 1 of 2 grote sponsoren afhaken, ligt een faillissement op de loer.
Die zijn allang voorbij the point of no return joh. Voor het starten van de competitie zijn die failliet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kan niet in de boeken kijken bij Twente maar ik verwacht dat het idd een enorme inspanning gaat vergen om de club niet om te laten vallen.
De gemeente Enschede wilde wel garant staan voor de ¤ 32.000.000 schuld. Maar dat was gebaseerd op eredivisiebehoud. Nu dat niet meer het geval is verwacht ik weinig goeds voor twente.quote:
twitter:tubantia twitterde op woensdag 18-05-2016 om 21:20:46FIOD onderzoekt fraude transfers FC Twente https://t.co/0JgIFG1Ny7 reageer retweet
Dat is niet waar. Eredivisiebehoud is geen eis geweest, wel licentiebehoud.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De gemeente Enschede wilde wel garant staan voor de ¤ 32.000.000 schuld. Maar dat was gebaseerd op eredivisiebehoud. Nu dat niet meer het geval is verwacht ik weinig goeds voor twente.
quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:tubantia twitterde op woensdag 18-05-2016 om 21:20:46FIOD onderzoekt fraude transfers FC Twente https://t.co/0JgIFG1Ny7 reageer retweet
In feite wordt nu de licentie ook ingetrokken.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Eredivisiebehoud is geen eis geweest, wel licentiebehoud.
Is anders. Juventus heeft grote schenkingen ontvangen en sponsoren hebben flink bijgelegd. Daarbij is het in Italie geoorloofd om tientallen of honderden miljoenen schuld te hebben, vorderingen noemen ze dat.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:00 schreef WethouderHekking het volgende:
Triest hoor, meen ik serieus.
Maar net als het met Juventus goed is gekomen, zal het ook met Twente goed komen.
Hahah ja inderdaadquote:Op woensdag 18 mei 2016 20:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan gaan we een mooi feest bouwen natuurlijk
http://www.vi.nl/nieuws/k(...)deel-over-twente.htmquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:24 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben benieuwd of dit gevolgen heeft voor het kampioenschap.
Of zijn de Fok!-reglementenconnoisseurs daar al uit?
Ja maar toch.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Is anders. Juventus heeft grote schenkingen ontvangen en sponsoren hebben flink bijgelegd. Daarbij is het in Italie geoorloofd om tientallen of honderden miljoenen schuld te hebben, vorderingen noemen ze dat.
Twente speelt helaas ook niet in Eindhoven, waar ze met een gigantische zak geld het wanbeleid gladstrijken. Ze moeten (ook wel terecht) hun eigen schulden afbetalen, wat vrijwel onmogelijk gaat worden als ze in de JL komen te spelen.
Laatste optie is zo'n Rus zoals bij Vitesse of Chinees zoals bij Ado binnen te laten, maar dan is de club sowieso niet meer te herkennen. Dan liever bij de amateurs beginnen en opnieuw bouwen aan een gezonde club.
Ik neem aan dat Ajax dat ook niet zou willen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:24 schreef Sloggi het volgende:
Nee. Is na de competitie bepaald, dus geen terugwerkende kracht.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:24 schreef Sloggi het volgende:
Zo zie je maar, elk nadeel heb z,n voordeel.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:28 schreef Ivy_Mike het volgende:
Ach ja... op een dag drink je geen Grolsch meer...maar Jupiler!
Dit vind ik een zeer matige constructie. Cambuur is 18e geworden, die moeten gewoon degraderen. Laat de verliezende twee clubs van de promotie-degradiefinales gewoon een beslissende pot in de Kuip spelen voor de laatste plek.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:27 schreef DuTank het volgende:
[..]
Nee. Is na de competitie bepaald, dus geen terugwerkende kracht.
Wel is het volgende het geval. Willem II blijft sowieso. Mochten zij NAC verslaan dan blijft De Graafschap ook, ondanks de uitslag in hun playoffs. Mochten zij ook winnen, dan blijft zelfs Cambuur er in.
Ik heb passages uit het competitiereglement gezien die in strijd zijn met deze uitspraken. Dus ik ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:26 schreef Sked het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/nieuws/k(...)deel-over-twente.htm
Nee hoor. Twente eindigt nu in principe als laatste. Cambuur als 17e. Alleen kunnen ze nu die play-offs niet meer omgooien.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit vind ik een zeer matige constructie. Cambuur is 18e geworden, die moeten gewoon degraderen. Laat de verliezende twee clubs van de promotie-degradiefinales gewoon een beslissende pot in de Kuip spelen voor de laatste plek.
De competitie is nog bezig m.i. aangezien de play-offs nog bezig zijn. Deze tellen mee voor het eindklassement. Los daarvan heb ik begrepen dat de regel is tijdens de competitie of binnen 30 dagen na het einde, maar dat kan ik even niet opzoeken omdat ik mobiel zit.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:27 schreef DuTank het volgende:
[..]
Nee. Is na de competitie bepaald, dus geen terugwerkende kracht.
Wel is het volgende het geval. Willem II blijft sowieso. Mochten zij NAC verslaan dan blijft De Graafschap ook, ondanks de uitslag in hun playoffs. Mochten zij ook winnen, dan blijft zelfs Cambuur er in.
Ik snap dat het zo werkt, maar dat werkt competitievervalsing in de play-offs in de hand. Sowieso onzin dat de nummer 17 in Nederland niet rechtstreeks degradeert.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:32 schreef DuTank het volgende:
[..]
Nee hoor. Twente eindigt nu in principe als laatste. Cambuur als 17e. Alleen kunnen ze nu die play-offs niet meer omgooien.
Dat bepaald helemaal de eindstand niet hoor. Heracles eindigt niet opeens boven AZ als zij over die twee wedstrijden winnen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De competitie is nog bezig m.i. aangezien de play-offs nog bezig zijn. Deze tellen mee voor het eindklassement. Los daarvan heb ik begrepen dat de regel is tijdens de competitie of binnen 30 dagen na het einde, maar dat kan ik even niet opzoeken omdat ik mobiel zit.
Het enige wat ze dan hadden kunnen doen was het na de play-offs bepalen. Maar volgens mij is dit nu zo de meest logische gang van zaken. Door die scenario's verschuiven die clubs telkens een plekje omhoog. Met als gevolg dat Cambuur dikke mazzel kan hebben door in de Eredivisie te blijven, zonder nacompetitie.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik snap dat het zo werkt, maar dat werkt competitievervalsing in de play-offs in de hand. Sowieso onzin dat de nummer 17 in Nederland niet rechtstreeks degradeert.
Dit heb je nu al vijf keer geroepen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:40 schreef cofox het volgende:
Ik ben zo blij eindelijk gerechtigheid Munsterman we love you
Ik begrijp dat je gefrustreerd bent en je machteloos voelt maar jullie moeten wel hand in eigen boezem steken. Jullie zijn als een stel blinde ezels in polonaise achter Munsterclown en die kale aangelopenquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit heb je nu al vijf keer geroepen.
Ga eens lekker slapen, morgen om 6u moet je weer containers lossen op de maasvlakte.
Volgens jaar naar Helmond sporttt hahahquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit heb je nu al vijf keer geroepen.
Ga eens lekker slapen, morgen om 6u moet je weer containers lossen op de maasvlakte.
Ben je er ook weer vriendquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Cofox is in tha house
OMGGGGGG ER LOPEN DEN HAAG HOOLIGANS IN ZEIST. WAAROM VERSTOREN HUNNIE ALTIJD DE BOEL.
IK STA OM DE HOEK EN ER IS NET EEN CAFE KORT EN KLEIN GESLAGEN DOOR DEN HAAG HOOLIGANS. IK SNAP ECHT NIET WAT ZE HIER DOEN??????
Ik denk dat het een complot is van de KNVB zij hebben FC Den Haag hooligans ingehuurd om FC Twente kapot te makenquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Heb je al Den Haag hooligans gespot in Zeist?
quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:01 schreef cofox het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot is van de KNVB zij hebben FC Den Haag hooligans ingehuurd om FC Twente kapot te maken
Volgens Johan Derksen een paar weken geleden nog twee andere Eredivisieclubs. Als hij nu niet man en paard gaat noemen, dan is hij maar een slappe lul.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:55 schreef Moody het volgende:
Het gaat niet eens echt om de Doyen-deal. Het gaat om het bewust achterhouden van informatie uit die deal.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:12 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens Johan Derksen een paar weken geleden nog twee andere Eredivisieclubs. Als hij nu niet man en paard gaat noemen, dan is hij maar een slappe lul.
Ik denk het niet.. De KNVB kan namelijk ook nog besluiten om de licentie helemaal in te trekken en ik vraag me af of Twente dat risico wil nemenquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb passages uit het competitiereglement gezien die in strijd zijn met deze uitspraken. Dus ik ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt.
Twente komt hier niet meer onderuit tenzij Munstergod nog een troef achter de hand heeftquote:Op woensdag 18 mei 2016 23:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.. De KNVB kan namelijk ook nog besluiten om de licentie helemaal in te trekken en ik vraag me af of Twente dat risico wil nemen
Munstermanquote:Op donderdag 19 mei 2016 00:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ah, die teringdebiel van een cofox komt z'n bakkes ook nog even laten zien
Ik zou in beroep gaan. In Italië is het terugzetten naar een lagere divisie ook terug gedraaid omdat het reglementair niet kon (Fiorentina).quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.. De KNVB kan namelijk ook nog besluiten om de licentie helemaal in te trekken en ik vraag me af of Twente dat risico wil nemen
In Almelo gaan ze stuk van het lachenquote:Op donderdag 19 mei 2016 01:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Nog een dingetje, die hele garantie van 32 miljoen van de gemeente is nu helemaal niet zeker. Voorwaarde was dat de licentie niet ingetrokken mocht worden.
Nu zitten ze aan een nieuwe licentie, maar verwacht de gemeente dat na 2 jaar Jupiler league het financieel wel over is. Ik verwacht dat er nu een nieuwe risico analyse gemaakt wordt.
Het gaat de gemeente alleen maar om die lening van 17mil, dat is publiek geld dat ze weer terug willen. Mocht die 32mil garantie niet voldoende zekerheid geven dat FC Twente op de rails komt dan kan het wel eens helemaal afgelopen zijn.
Ik wacht nog steeds op dat standbeeld van Munstergodquote:Op donderdag 19 mei 2016 01:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Blaaskaken krijgen hun verdiende loon... Met hun verhalen over de derde club van Nederland.
Ik niet.quote:
Kloten voor FC Groningen. Die moesten op het einde nog serieus aan de bak om playoffs te halen. Ze zouden dan ook Heracles zijn ontlopen en veel meer kansen hebben gehad tegen Utrechtquote:Op woensdag 18 mei 2016 20:21 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Licentie is 1, maar het zou me niks verbazen als er met de berekeningen omtrent de garantstelling en (bijvoorbeeld) ook de schulden structurering rekening is gehouden met het eredivisieschap, en dus de navenante TV rechten die significant hoger zijn in de eredivisie dan de eerste divisie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 01:24 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Nog een dingetje, die hele garantie van 32 miljoen van de gemeente is nu helemaal niet zeker. Voorwaarde was dat de licentie niet ingetrokken mocht worden.
Nu zitten ze aan een nieuwe licentie, maar verwacht de gemeente dat na 2 jaar Jupiler league het financieel wel over is. Ik verwacht dat er nu een nieuwe risico analyse gemaakt wordt.
Het gaat de gemeente alleen maar om die lening van 17mil, dat is publiek geld dat ze weer terug willen. Mocht die 32mil garantie niet voldoende zekerheid geven dat FC Twente op de rails komt dan kan het wel eens helemaal afgelopen zijn.
Twente is zeker geen Veendam of RBC. Doe clubs speelden namelijk níet vals!quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:26 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Ja maar toch.
Twente is geen Juve, maar zeker geen Veendam of RBC Roosendaal.
Maar het gaat een zware strijd worden.
Heel onterechte beslissing vind ik dit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:09 schreef GwaiLow het volgende:
Dit is uiteraard de enige juiste beslissing van de KNVB. Wat wel erg laf en zwak is is dat de KNVB niet alle punten van alle 34 wedstrijden van FC Twente uit de ranglijst haalt. Dat is en blijft een schandaal.
Nee. Willem II voetbalt nergens om.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:32 schreef TLC het volgende:
Dus eigenlijk voetbalt Go Ahead nu voor de kat zijn viool ?
Een stuk of 100 zou terecht zijn ja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Heel onterechte beslissing vind ik dit.
Ik vind de enige juiste methode om een club te straffen, is punten bij het begin van de volgende competitie in aftrek brengen, zoals in de Bundesliga 1 en 2 wel eens gebeurt.
quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:47 schreef cofox het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je gefrustreerd bent en je machteloos voelt maar jullie moeten wel hand in eigen boezem steken. Jullie zijn als een stel blinde ezels in polonaise achter Munsterclown en die kale aangelopen
Lekker fuckin boeiend gasten, ik ben helemaal geen Twente supporter, en het zal me dus aan m'n reet roesten of ze voortbestaan of niet. Maar al dat hersensloze volk wat dezelfde lege oneliners in tig topics komt strooien kan me ook gestolen worden.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Volgens jaar naar Helmond sporttt hahah
Ja pleur effe lekker op manquote:Op donderdag 19 mei 2016 07:09 schreef GwaiLow het volgende:
Dit is uiteraard de enige juiste beslissing van de KNVB. Wat wel erg laf en zwak is is dat de KNVB niet alle punten van alle 34 wedstrijden van FC Twente uit de ranglijst haalt. Dat is en blijft een schandaal.
Of had het gewoon opgelost met een beslissingswedstrijd tussen de twee verliezers van komende playoffronde op neutraal terrein. De grolsch veste ofzo, dat stadion wordt binnenkort toch niet meer gebruikt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:35 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja pleur effe lekker op man
Dit besluit wordt na de reguliere competitie gegeven. Dan zou je dus nu, ploegen die 9e/11e staan die een negatief resultaat hebben behaald tegen Twente en club van plek 6/8 die gewonnen hebben van Twente nog moeten switchen en de play-offs met de nieuwe teams moeten gaan spelen. Ik weet dat het zeer doet dat Ajax geen kampioen is, maar je post slaat nergens op.
Het domme van de KNVB is dat ze dit niet tussen het einde van speelronde 34 en begin van de play-offs hebben gedaan, dan zou Willem II nu niet uit rivaliteit NAC kunnen naaien, wat ze kunnen door, terwijl ze nergens voor spelen, toch volle bak te gaan. Als ik Willem II was zou ik NAC lekker laten winnen, dan heb je volgend jaar een derby en een vol huis. Met het besluit op dit moment wat nu is gekozen, naai je Eindhoven nog het meest want die hadden dan een walk-over gehad i.p.v. uitgeschakeld geweest door W2.
Goed punt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Of had het gewoon opgelost met een beslissingswedstrijd tussen de twee verliezers van komende playoffronde op neutraal terrein. De grolsch veste ofzo, dat stadion wordt binnenkort toch niet meer gebruikt.
Dan had er voor iedere club nog iets te winnen of verliezen geweest.
Voorziet het competitiereglement hier niet gewoon in?quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Of had het gewoon opgelost met een beslissingswedstrijd tussen de twee verliezers van komende playoffronde op neutraal terrein. De grolsch veste ofzo, dat stadion wordt binnenkort toch niet meer gebruikt.
Dan had er voor iedere club nog iets te winnen of verliezen geweest.
En dan gaat Twente succesvol in beroep en is Willem II alsnog gedegradeerdquote:Op donderdag 19 mei 2016 09:35 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja pleur effe lekker op man
Dit besluit wordt na de reguliere competitie gegeven. Dan zou je dus nu, ploegen die 9e/11e staan die een negatief resultaat hebben behaald tegen Twente en club van plek 6/8 die gewonnen hebben van Twente nog moeten switchen en de play-offs met de nieuwe teams moeten gaan spelen. Ik weet dat het zeer doet dat Ajax geen kampioen is, maar je post slaat nergens op.
Het domme van de KNVB is dat ze dit niet tussen het einde van speelronde 34 en begin van de play-offs hebben gedaan, dan zou Willem II nu niet uit rivaliteit NAC kunnen naaien, wat ze kunnen door, terwijl ze nergens voor spelen, toch volle bak te gaan. Als ik Willem II was zou ik NAC lekker laten winnen, dan heb je volgend jaar een derby en een vol huis. Met het besluit op dit moment wat nu is gekozen, naai je Eindhoven nog het meest want die hadden dan een walk-over gehad i.p.v. uitgeschakeld geweest door W2.
Ja dat risico blijf je sowieso houden.. Dat zou ook betekenen dat Cambuur als 17e de play-offs had moeten spelen. Wat dat betreft had de KNVB dit hele zooitje achteraf kunnen uitspreken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:08 schreef Sked het volgende:
[..]
En dan gaat Twente succesvol in beroep en is Willem II alsnog gedegradeerd![]()
1. Ajax: http://www.volkskrant.nl/(...)ugdspelers~a4259417/quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:12 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens Johan Derksen een paar weken geleden nog twee andere Eredivisieclubs. Als hij nu niet man en paard gaat noemen, dan is hij maar een slappe lul.
Dat dusquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:12 schreef Plasterk het volgende:
Echt waar, wat voor mensen zitten daar toch? Meest slechte timing en het verzinnen van eigen regels. Prutsers.
het wordt tijd dat de licentie van ene B. van Oostveen ingetrokken wordt!quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:12 schreef Plasterk het volgende:
Echt waar, wat voor mensen zitten daar toch? Meest slechte timing en het verzinnen van eigen regels. Prutsers.
Bert van Oostveen staat volledig los van de licentiecommissie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:13 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
het wordt tijd dat de licentie van ene B. van Oostveen ingetrokken wordt!
quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Voorziet het competitiereglement hier niet gewoon in?
http://downloadcentrum.kn(...)%20def.pdf?id=109945quote:Ingeval van het onherroepelijk verval van de licentie van een betaaldvoetbalorganisatie voor het einde van de reguliere competitie Eredivisie seizoen 2015/'16, die op dat moment met haar eerste team deelneemt aan de Eredivisie, zal het betreffende team uit de competitie worden genomen en niet meer op de ranglijst van de Eredivisie seizoen 2015/'16 worden opgenomen.
Als gevolg hiervan zal het team dat als laagste is geëindigd op de ranglijst na afloop van de reguliere competitie Eredivisie seizoen 2015/'16, niet rechtstreeks degraderen naar de Eerste Divisie seizoen 2016/‟17 maar tezamen met het team dat als één na laagste is geëindigd op de ranglijst na afloop van de reguliere competitie Eredivisie seizoen 2015/'16, deelnemen aan de play-off om promotie/degradatie.
Nee.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
http://downloadcentrum.kn(...)%20def.pdf?id=109945
Cambuur heeft dus recht op een plek in de play-offs.
Wat een clusterfuck dit.
De reguliere competitie is namelijk al afgelopen.quote:Ingeval van het onherroepelijk verval van de licentie van een betaaldvoetbalorganisatie voor het einde van de reguliere competitie
Je hebt gelijk. Dan lijkt het regelement niet in deze situatie te voorzien, nog mooier.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:18 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Nee.
[..]
De reguliere competitie is namelijk al afgelopen.
Bert van Oostveen staat overal los van. Vooral van de realitiet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Bert van Oostveen staat volledig los van de licentiecommissie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |