abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162247450
Ik heb al vele jaren de indruk dat de NOS een veel beter journaal zou kunnen maken maar de concrete aanleiding dat ik er maar eens over begin is een blunder die de NOS laatst maakte. Een journalist van de alom gerespecteerde BBC stelde een vraag aan Poetin over die MH17. Poetin reageerde maar hij gaf inhoudelijk geen antwoord, het bekende gemanipuleer wat mensen leren bij een cursusje omgaan met de media. De NOS besloot daarom om zijn reactie niet uit te zenden. Echter liet de NOS naadloos op het stellen van de vraag een weglopende Poetin zien, hiermee suggereerde de NOS dat Poetin helemaal niet reageerde.
Hier zijn twee verklaringen voor mogelijk:
• spinning/propaganda
• gebrek aan tijd voor item en het daarom halfslachtig doen, iets wat m.i. in dit geval een domme keuze zou zijn aangezien dit voor Nederlanders een belangrijk onderwerp is

Ook indien het tweede genoemde het motief was is het een onhandige actie maar het riep bij mij weer de vraag op of dat de kern van het probleem niet is dat de journaaluitzendingen te kort zijn (veel korte uitzendingen per dag, waarom niet 1 langere?), de NOS tegenwoordig te weinig tijd besteedt aan het echte nieuws - maar wel veel tijd verspillen met straatinterviewtjes (nieuwswaarde = 0) en de NOS zich teveel schuldig maakt aan dumbing down gedrag. Voor dat laatste ken ik geen Nederlandse vertaling. http://en.wikipedia.org/wiki/Dumbing_down
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162247462
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

Beste luxerobots, ik kan je verzekeren dat er vanuit de regering geen druk wordt uitgeoefend op de NOS. De redactie aldaar bepaalt helemaal zelf wat er wel en niet wordt gebracht qua nieuws en achtergronden.
  maandag 16 mei 2016 @ 16:57:37 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162247497
Ik crosspost even een andere pos uit een ander topic aangezien die ook hier relevant ist:

Laat ik het illustreren:

Welk scenario is realistischer?

De NOS zendt n.a.v onderzoeksjournalistiek een rapportage uit waarin blijkt dat de Staatssecretaris van OCW (Sander Dekker) de Kamer verkeerd heeft geïnformeerd m.b.t de financiering van het basisonderwijs. Dit heeft als gevolg dat het OCW met een begrotingstekort komt te zitten en flink moet gaan snijden in haar uitgaven en dat Dekker zijn functie kwijt is.

Of

De NRC plaatst n.a.v onderzoeksjournalistiek een artikel waarin bewezen wordt het Mediahuis gefraudeerd heeft met Europese subsidies. Hierdoor komt het voorbestaan van het Mediahuis in gevaar en wordt het bestuur gedwongen af te treden.

Het tweede scenario is onwaarschijnlijk. Het eerste scenario niet en de NOS staat er ook om bekend "een luis in de pels" te zijn van de Rijksoverheid. Dit heeft er alles mee te maken met dat de financiering van de NOS geborgd is door de Kamer (en niet door het ministerie en de bewindslieden) terwijl de financiering van de NRC (en het voorbestaan ervan) allerminst zeker is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162247726
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lees jij überhaupt wel wat ik schrijf?

Ik heb nooit beweerd dat de regering bewust druk uitoefent op de NOS.

Dit zei ik als eerste toen ik hier postte.

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:00 schreef luxerobots het volgende:

(...)

De NOS wordt betaald van belastinggeld, nogal logisch dat er een sfeer ontstaat waarbij de hand die hen voedt niet gebeten wordt. In hoeverre er bewust een politieke kleur aan de uitzendingen gegeven wordt weet ik niet. Men kan bang zijn voor bezuinigingen en onbewust hun politieke kleur hierop aanpassen. In het journalistieke wereldje zijn PvdA- en D66-stemmers dik oververtegenwoordigd, ik denk dat dit ook voor de redactie van de NOS geldt. Dan zal je dus ook een PvdA- en D66-toontje horen.

(...)

Ik heb diverse voorbeelden laten zien waarbij er duidelijk een politieke toon bij het NOS-journaal zat.

Dat kan echter ook te maken hebben met de bedrijfscultuur die ontstaan is en de medewerkers die er werken.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:11:34 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162247792
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Ik heb diverse voorbeelden laten zien, waarbij er duidelijk een politieke toon bij het NOS-journaal zat.

Dat kan echter ook te maken hebben met de bedrijfscultuur die ontstaan is en de medewerkers die er werken.
Stel je voor dat iedereen die bij de NOS werkt actief D66 lid is. Zonder partijlidmaatschap kom je daar niet binnen. Wat mij betreft mogen ze ook allemaal PVV aanhangers zijn.

De PvdA en de VVD zijn nu aan de macht en hebben een Kamermeerderheid. Is dat dan einde NOS of niet?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162247851
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Ik heb diverse voorbeelden laten zien, waarbij er duidelijk een politieke toon bij het NOS-journaal zat.

Je zoekt er gewoon teveel achter. Wanneer de VVD of zelfs de PVV een proefballonnetje lanceert, dan is dat ook gewoon nieuws. En nee, het voorstel wordt dan niet direct afgebrand door de NOS.
pi_162247853
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Stel je voor dat iedereen die bij de NOS werkt actief D66 lid is. Zonder partijlidmaatschap kom je daar niet binnen. Wat mij betreft mogen ze ook allemaal PVV aanhangers zijn.

De PvdA en de VVD zijn nu aan de macht en hebben een Kamermeerderheid. Is dat dan einde NOS of niet?
Als de PvdA-VVD-eenheidsworst er ergens niet uitkomt. Wordt er altijd bij D66 aangeklopt om alsnog een meerderheid te creëren. Inhoudelijk is D66 moeilijk echte oppositie te noemen.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:16:23 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162247889
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als de PvdA-VVD-eenheidsworst er ergens niet uitkomt. Wordt er altijd bij D66 aangeklopt om alsnog een meerderheid te creëren. Inhoudelijk is D66 moeilijk echte oppositie te noemen.
Dat zal allemaal wel: maar Pechtold staat nu goed in de peilingen en wil graag premier worden. Dat kan alleen als de VVD en de PvdA struikelen en weinig zetels krijgen.

Gaat de NOS dan Pechtold daarbij helpen?
--
pi_162247987
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel: maar Pechtold staat nu goed in de peilingen en wil graag premier worden. Dat kan alleen als de VVD en de PvdA struikelen en weinig zetels krijgen.

Gaat de NOS dan Pechtold daarbij helpen?
Zo goed staat Pechtold ook weer niet in de peilingen.

Dat is mijn hele punt ook niet. De NOS is ook niet 100% links/D66/PvdA of VVD. Het is (naar mijn mening en ik heb talloze voorbeelden) wel zo dat het programma overwegend links is en de items door een politiek correcte mal geduwd worden.
pi_162248057
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is mijn hele punt ook niet. De NOS is ook niet 100% links/D66/PvdA of VVD. Het is (naar mijn mening en ik heb talloze voorbeelden) wel zo dat het programma overwegend links is en de items door een politiek correcte mal geduwd worden.
En je vindt het prachtig, want zo te horen kijk je dagelijks.
pi_162248064
quote:

[..]

De NOS moet gewoon een beetje meer worden zoals Geenstijl? Weliswaar niet heel objectief, maar tenminste ook niet politiek correct.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:24:51 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162248071
quote:

[..]

Met "links" bedoel je dan dat zij wel eens een keertje een item hebben gemaakt waarin Wilders bekritiseerd werd?

Ik denk dat als je met de juiste bril op je zelfs nog in het Sinterklaasjournaal een neoliberaal, neokolonistisch complot kan zien om mensen van kleur te vernederen. Maar de kans bestaat ook dat "in the eye of the beholder" is. Mensen zien de politieke motieven die zij willen zien.
--
pi_162248126
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En je vindt het prachtig, want zo te horen kijk je dagelijks.
Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Als je het NOS journaal zo kut vindt, dan zap je toch gewoon weg? Ik kijk ook vrijwel nooit het journaal.
pi_162248153
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Als je het NOS journaal zo kut vindt, dan zap je toch gewoon weg? Ik kijk ook vrijwel nooit het journaal.
Soms is het nog best interessant. Ik ben er trouwens geen fan van, om er wel een oordeel over te hebben. Andere mensen weg te zetten, maar er vervolgens niet eens naar te kijken.
pi_162248172
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind geenstijl ook een vreselijke site. Ik zou wel erg sneu zijn als ik dagelijks daar kijk om mezelf boos te maken om de berichten die ze publiceren.
pi_162248198
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind geenstijl ook een vreselijke site. Ik zou wel erg sneu zijn als ik dagelijks daar kijk om mezelf boos te maken om de berichten die ze publiceren.
Ik kijk ook niet dagelijks naar de NOS. Soms een paar keer per week, soms een tijdje niet.
pi_162248377
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kijk ook niet dagelijks naar de NOS. Soms een paar keer per week, soms een tijdje niet.
Nou, maak een einde aan je ergernissen en kijk voortaan geen NOS journaal meer.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:56:34 #18
323401 Kijkertje
met filter
pi_162248632
Ik stel voor dat er dagelijks in dit topic gemeld wordt waar de NOS de fout in gaat en niet alleen de feiten meldt maar zich bedient van 'linkse' sentimenten :P

Edit: 'rechtse' sentimenten mogen natuurlijk ook
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 16 mei 2016 @ 19:25:06 #19
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162251169
Is er een website waar nieuwsstations worden gewaardeerd op onafhankelijkheid en hoe objectief ze zijn?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162251320
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:25 schreef Woods het volgende:
Is er een website waar nieuwsstations worden gewaardeerd op onafhankelijkheid en hoe objectief ze zijn?
Geen idee, maar ja, hoe objectief zijn die sites? Als de beheerder iemand in dienst heeft genomen die heeft gestemd is zo'n site al niet meer serieus te nemen natuurlijk.

Niet mijn mening,maar de doorsnee mening van de NOS-journaal walger die deze wijsheid vast door weet te trekken naar een dusdanige vergelijkingswebsite.
pi_162253495
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De NOS moet gewoon een beetje meer worden zoals Geenstijl? Weliswaar niet heel objectief, maar tenminste ook niet politiek correct.
Die gast in Brussel komt zowat klaar op camera iedere keer als hij het over zijn favoriete instituut mag hebben. Objectiviteit is leuk, maar dat hoef je niet te zoeken bij de NOS. Je zet dus een verkeerde stelling neer.
  maandag 16 mei 2016 @ 20:39:06 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162253567
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die gast in Brussel komt zowat klaar op camera iedere keer als hij het over zijn favoriete instituut mag hebben. Objectiviteit is leuk, maar dat hoef je niet te zoeken bij de NOS. Je zet dus een verkeerde stelling neer.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat sommige mensen zo geobsedeerd zijn door de EU dat elk bericht erover dat niet de EU gelijkstelt aan de Grote Satan gezien wordt als ophemelen van de EU en de boodschapper als een EU-bewieroker.

Terwijl die man daar gewoon zijn werk staat te doen en staat te vertellen wat voor nieuws er uit de EU gekomen is die dag.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_162253781
Ja, die NOS-verslaggever is in feite gewoon best objectief. Maar voor sommigen zijn alles leugens die in hun straatje passen "objectief".
pi_162253806
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat sommige mensen zo geobsedeerd zijn door de EU dat elk bericht erover dat niet de EU gelijkstelt aan de Grote Satan gezien wordt als ophemelen van de EU en de boodschapper als een EU-bewieroker.

Terwijl die man daar gewoon zijn werk staat te doen en staat te vertellen wat voor nieuws er uit de EU gekomen is die dag.
Hij zegt niet enkel de Europese commissie heeft X besloten om reden Y. Hij geeft vaak ook nog even aan dat het echt de enige optie was ondanks dat ik wel een rijtje politici kan opnoemen die het daar niet mee eens zijn. Dan kleur je het nieuws en de feiten in met je eigen wereldbeeld.
pi_162253882
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hij zegt niet enkel de Europese commissie heeft X besloten om reden Y. Hij geeft vaak ook nog even aan dat het echt de enige optie was ondanks dat ik wel een rijtje politici kan opnoemen die het daar niet mee eens zijn. Dan kleur je het nieuws en de feiten in met je eigen wereldbeeld.
Die politici doen ook alleen maar aan wensdenken.

Als hij bijv. zegt dat Nederland niet alleen maar kan eisen maar ook medestanders nodig heeft en daarvoor misschien ook eens een toegeving moet doen, dan is dat geen geilende eurofilie maar gewoon een feit (dat sommigen niet aanstaat).
pi_162253918
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zoiets als de Turkije-deal een laatste redmiddel noemen, terwijl we vluchtelingen ook gewoon dood hadden schieten. Dat idee?

Maar heb je ook voorbeelden. Ik kijk eigenlijk nooit naar het NOS journaal. Lees de hele dag door nieuwssites, dus dan is het journaal nogal overbodig.
pi_162254000
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Die politici doen ook alleen maar aan wensdenken.

Als hij bijv. zegt dat Nederland niet alleen maar kan eisen maar ook medestanders nodig heeft en daarvoor misschien ook eens een toegeving moet doen, dan is dat geen geilende eurofilie maar gewoon een feit (dat sommigen niet aanstaat).
De eindeloze redding van de banken Griekenland is zo'n mooi voorbeeld van wat die man als de enige optie zag. Langzaam zien we gebeuren dat dat niet het geval is.
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoiets als de Turkije-deal een laatste redmiddel noemen, terwijl we vluchtelingen ook gewoon dood hadden schieten. Dat idee?

Maar heb je ook voorbeelden. Ik kijk eigenlijk nooit naar het NOS journaal. Lees de hele dag door nieuwssites, dus dan is het journaal nogal overbodig.
Ik ben een jaar geleden afgehaakt en heb helaas geen beeldbank bijgehouden.
pi_162254049
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De eindeloze redding van de banken Griekenland is zo'n mooi voorbeeld van wat die man als de enige optie zag. Langzaam zien we gebeuren dat dat niet het geval is.

[..]

Ik ben een jaar geleden afgehaakt en heb helaas geen beeldbank bijgehouden.
Dus je lult maar gewoon wat?
  maandag 16 mei 2016 @ 21:05:18 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162254298
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb al vele jaren de indruk dat de NOS een veel beter journaal zou kunnen maken maar de concrete aanleiding dat ik er maar eens over begin is een blunder die de NOS laatst maakte. Een journalist van de alom gerespecteerde BBC stelde een vraag aan Poetin over die MH17. Poetin reageerde maar hij gaf inhoudelijk geen antwoord, het bekende gemanipuleer wat mensen leren bij een cursusje omgaan met de media. De NOS besloot daarom om zijn reactie niet uit te zenden. Echter liet de NOS naadloos op het stellen van de vraag een weglopende Poetin zien, hiermee suggereerde de NOS dat Poetin helemaal niet reageerde.
• spinning/propaganda
• gebrek aan tijd voor item en het daarom halfslachtig doen, iets wat m.i. in dit geval een domme keuze zou zijn aangezien dit voor Nederlanders een belangrijk onderwerp is

Ook indien het tweede genoemde het motief was is het een onhandige actie maar het riep bij mij weer de vraag op of dat de kern van het probleem niet is dat de journaaluitzendingen te kort zijn (veel korte uitzendingen per dag, waarom niet 1 langere?), de NOS tegenwoordig te weinig tijd besteedt aan het echte nieuws - maar wel veel tijd verspillen met straatinterviewtjes (nieuwswaarde = 0) en de NOS zich teveel schuldig maakt aan dumbing down gedrag. Voor dat laatste ken ik geen Nederlandse vertaling. http://en.wikipedia.org/wiki/Dumbing_down
Soortgelijk verhaal met die rebellen in de Oekraïne die zo gefilmd werden dat het leek alsof ze de bezittingen van de MH-17 inzittenden plunderden. Terwijl die rebel enkel een knuffeldier pakte om het te kussen en een kruis te maken.

Een tijd terug hadden in Syrië mensen zichzelf opgeblazen in een ziekenhuis. Op het NOS-journaal werd niet van zelfmoordterroristen (zoals gebruikelijk) gesproken, maar van zelfmoordcommando's.
Het gebruik van het ene woord vs het andere maakt echt enorm veel verschil.

Een gebrek aan competentie vind ik nog wel acceptabel. Manipulatie van het nieuws (en ik kan me niet voorstellen dat dit soort dingen niet opzettelijk gebeuren) niet. Ik denk dat de NOS bewust manipuleert.
The End Times are wild
pi_162255670
Vandaag was het Journaal in ieder geval weer een pareltje: zieke vakantiegangers in de Ardennen, archeologische vondsten in Israël, het feestje van een Engelse voetbalclub die al bijna een week kampioen is, en een weervrouw die een vestje aan moet doen van haar baas. Maar dat kan ook aan de komkommertijd liggen.
  maandag 16 mei 2016 @ 21:48:29 #31
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162255776
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Soortgelijk verhaal met die rebellen in de Oekraïne die zo gefilmd werden dat het leek alsof ze de bezittingen van de MH-17 inzittenden plunderden. Terwijl die rebel enkel een knuffeldier pakte om het te kussen en een kruis te maken.

Een tijd terug hadden in Syrië mensen zichzelf opgeblazen in een ziekenhuis. Op het NOS-journaal werd niet van zelfmoordterroristen (zoals gebruikelijk) gesproken, maar van zelfmoordcommando's.
Het gebruik van het ene woord vs het andere maakt echt enorm veel verschil.

Een gebrek aan competentie vind ik nog wel acceptabel. Manipulatie van het nieuws (en ik kan me niet voorstellen dat dit soort dingen niet opzettelijk gebeuren) niet. Ik denk dat de NOS bewust manipuleert.
Het lijkt erop, ik kan me niet voorstellen dat de medewerkers zoveel blunderen, zelfs als er een overmaat aan stagiaires rondloopt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 16 mei 2016 @ 22:02:40 #32
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162256264
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:45 schreef Vasilevski het volgende:
Vandaag was het Journaal in ieder geval weer een pareltje: zieke vakantiegangers in de Ardennen, archeologische vondsten in Israël, het feestje van een Engelse voetbalclub die al bijna een week kampioen is, en een weervrouw die een vestje aan moet doen van haar baas. Maar dat kan ook aan de komkommertijd liggen.
Dit terwijl er zoveel belangrijk nieuws is om aandacht aan te besteden: de voorverkiezingen in de USA (votersuppression, voterpurging, hoe het komt dat de twee kandidaten met zulke hoge unlikeabilityratings winnen...), de TTP en TTIP, de migrantencrisis (nogal een belangrijker onderwerp!), de oorlog in Syrië, de gevolgen van het drukken van geld door de Europese Centrale Bank waar geen waarde tegenover staat, privacywetgeving, versoepeling van visa voor Oekraïne en Turkije, Libië, alles wat Erdogan uitspookt, hoe we ons milieu verkloten, de vergrijzing, het Zika-virus ...
Als zelfs de kijkers al interessantere en meer relevante onderwerpen onderwerpen kunnen bedenken dan moet het voor mensen wiens beroep het is toch een fluitje van een cent zijn, zou je denken.

Laten we eens even een kijkje bij de buren nemen.
http://www.bbc.com/news
US backs arming of Libyan government
EU faces 'uprising' over migrant crisis
Cameron stands by Trump criticisms
India to 'divert rivers' to tackle drought
China ignores revolution anniversary
April breaks global temperature record
Scientists clone Zika for vaccine race
Iran arrests 'un-Islamic' online models
Boy injured in German asylum home brawl
Yemeni city bans weekday khat sales
Tanzania removes 10,000 'ghost workers'

Daar zit wat nieuws tussen wat specifiek voor de Engelsen interessant is maar er zitten meer dan genoeg internationale onderwerpen tussen die heel wat meer interessant en relevant zijn dan zieke vakantiegangers in de Ardennen (WTF, dat is niet eens regionaal nieuws) of het feestje van wat voetbalsupporters van een buitenlandse club die landskampioen is geworden.

Het probleem is dus niet dat het komkommertijd is, het probleem is dat de NOS stelselmatig weigert om het nieuws al te ingewikkeld te maken. In de woorden van Hans Laroes: "we stemmen het journaal af op de modale Nederlander, dus de doorsnee VMBO- + MBO-gediplomeerde". Nu is het natuurlijk prima als er voor deze groep mensen een nieuwsprogramma wordt gemaakt maar maak alsjeblieft ook een nieuwsprogramma wat wel voor pittige onderwerpen kiest, hier goede analyses op los laat etc.
We hebben al Jip- en Jannekenieuws met de verkorte versie van het journaal (vroeger op Nederland 3), we hebben al een Jip- en Jannekeversie in Nieuwsuur etc.
In Nederland is er niet zo'n nieuwsprogramma dus wijk ik maar uit naar buitenlandse nieuwsprogramma's, als ik er al naar kijk (ik haal het nieuws vooral van het internet), het RTL-nieuws doet het minder slecht dan het NOS-nieuws maar ook RTL moet voldoende kijkers trekken aangezien zij letterlijk X keer zo veel betaald krijgen per seconde reclamezendtijd bij X keer zo veel kijkers. Durf een programma te maken waar slechts 600 000 mensen naar kijken maar wat wel een 9 als waarderingscijfer krijgt in plaats van dat je voor hoge kijkcijfers gaat.
#NoDAPL
pi_162256387
Het is menselijk om op je werk onbewust te handelen naar overtuigingen die in privé als norm worden gezien. Daar er bij de NOS vooral mensen met eenzelfde wereldbeeld werken krijgt het nieuws vanzelf die kleur.

Waarom er überhaupt nog een PO is anno 2016 is mij een raadsel.
  maandag 16 mei 2016 @ 22:06:37 #34
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162256429
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:46 schreef Igen het volgende:
Ja, die NOS-verslaggever is in feite gewoon best objectief. Maar voor sommigen zijn alles leugens die in hun straatje passen "objectief".
Als ze niet objectief zijn, daar kan ik mee leven. Zolang ze maar professioneel zijn. Helaas ontbreekt het juist daaraan.
#NoDAPL
  maandag 16 mei 2016 @ 22:10:58 #35
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162256577
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:05 schreef Cracka-ass het volgende:
Het is menselijk om op je werk onbewust te handelen naar overtuigingen die in privé als norm worden gezien. Daar er bij de NOS vooral mensen met eenzelfde wereldbeeld werken krijgt het nieuws vanzelf die kleur.
Correct. Je kan het wel tot op zekere hoogte bestrijden door een voldoende diverse samenstelling (niet op functieniveau maar op politieke kleur, nationaliteit etc.) van je medewerkers te hebben. Het pijnlijke is dat ze dingen uit de context rukken (bewust of niet) en dat de kwaliteit volstrekt ondermaats is.

quote:
Waarom er überhaupt nog een PO is anno 2016 is mij een raadsel.
NPO, niet PO. Er zijn meer PO's. ;)
Ik heb de Nederlandse publieke omroep (bewust zo geschreven) altijd verdedigd, dat is heel erg moeilijk geworden voor mij sinds dat het zo duidelijk een staatsomroep is geworden. Ik wil terug een publieke omroep waarin politici het leven zuur wordt gemaakt, die de spot drijven met het gezag, waarin bedrijven kritisch worden lastig gevallen, waarin er diepgaande analyses worden gemaakt over actuele problemen, die als waakhond ons alert maakt op allerlei heikele kwesties voordat we het zelf al in de gaten hebben. Natuurlijk zijn er nog positieve uitzonderingen, zoals Lubach die ons op TTIP wees, maar die uitzonderingen worden steeds sporadischer.
De publieke omroep moet meer dan dat doen maar laten we daar eens mee beginnen.
#NoDAPL
  maandag 16 mei 2016 @ 22:28:06 #36
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162257223
Teunvandekeuken twitterde op maandag 16-05-2016 om 20:57:57 Is er ook een NOS Journaal voor volwassenen? reageer retweet

[ Bericht 19% gewijzigd door Woods op 16-05-2016 22:33:44 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162258761
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Correct. Je kan het wel tot op zekere hoogte bestrijden door een voldoende diverse samenstelling (niet op functieniveau maar op politieke kleur, nationaliteit etc.) van je medewerkers te hebben. Het pijnlijke is dat ze dingen uit de context rukken (bewust of niet) en dat de kwaliteit volstrekt ondermaats is.

[..]

NPO, niet PO. Er zijn meer PO's. ;)
Ik heb de Nederlandse publieke omroep (bewust zo geschreven) altijd verdedigd, dat is heel erg moeilijk geworden voor mij sinds dat het zo duidelijk een staatsomroep is geworden. Ik wil terug een publieke omroep waarin politici het leven zuur wordt gemaakt, die de spot drijven met het gezag, waarin bedrijven kritisch worden lastig gevallen, waarin er diepgaande analyses worden gemaakt over actuele problemen, die als waakhond ons alert maakt op allerlei heikele kwesties voordat we het zelf al in de gaten hebben. Natuurlijk zijn er nog positieve uitzonderingen, zoals Lubach die ons op TTIP wees, maar die uitzonderingen worden steeds sporadischer.
De publieke omroep moet meer dan dat doen maar laten we daar eens mee beginnen.
Je begint maar een eigen youtube kanaal met gelijkgestemden als je dat belangrijk vindt.
Ik zie anno 2016 geen enkele reden waarom daar belastinggeld heen moet. En veel ook nog.
  maandag 16 mei 2016 @ 23:27:51 #38
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162259183
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:12 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik zie anno 2016 geen enkele reden waarom daar belastinggeld heen moet. En veel ook nog.
Om het professioneel te kunnen doen. Dan moet je er wel voor zorgen dat de omroep onafhankelijk van de staat kan functioneren.
#NoDAPL
  maandag 16 mei 2016 @ 23:28:15 #39
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162259192
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:28 schreef Woods het volgende:
Teunvandekeuken twitterde op maandag 16-05-2016 om 20:57:57 Is er ook een NOS Journaal voor volwassenen? reageer retweet
Precies de juiste opmerking!
#NoDAPL
pi_162259290
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
• spinning/propaganda

Men is te vaak negatief. Daarnaast krijgt men steeds minder tijd.
pi_162259324
Lekker abonneren op een krant en de NOS links laten liggen, mannen.
pi_162259470
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker abonneren op een krant en de NOS links laten liggen, mannen.
Doe ik ook. Maar jij begon over het journaal.
pi_162259609
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Doe ik ook. Maar jij begon over het journaal.
Die OP is niet van mij. Dit is deel twee van een reeks.
pi_162259900
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die OP is niet van mij. Dit is deel twee van een reeks.
Okay.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 00:22:53 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162260480
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het lijkt erop, ik kan me niet voorstellen dat de medewerkers zoveel blunderen, zelfs als er een overmaat aan stagiaires rondloopt.
Nee, dat zijn geen blunders, dat is bewuste manipulatie.
The End Times are wild
pi_162260575
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag.
pi_162263051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zoekt er echt teveel achter. Geloof mij.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:24:44 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162263077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat de NOS niet weet wat het effect is van bijvoorbeeld het gebruik van het woord 'zelfmoordterrorist' in de ene context en 'zelfmoordcommando' in de andere. Toevallig doen ze dat ook altijd op de juiste manier.
Er moet dan toch tenminste iemand daar zijn die zich hiervan bewust is.
The End Times are wild
pi_162263096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat de NOS niet weet wat het effect is van bijvoorbeeld het gebruik van het woord 'zelfmoordterrorist' in de ene context en 'zelfmoordcommando' in de andere. Toevallig doen ze dat ook altijd op de juiste manier.
Je mag het heel knullig vinden, maar daar wordt nauwelijks over nagedacht. Sterker, ik denk dat de redactie die twee termen beschouwt als synoniemen (dat doe ik zelf namelijk ook).
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:28:44 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162263133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je mag het heel knullig vinden, maar daar wordt nauwelijks over nagedacht. Sterker, ik denk dat de redactie die twee termen beschouwt als synoniemen (dat doe ik zelf namelijk ook).
Het zijn ook synoniemen, je kunt ze door elkaar gebruiken.
Maar als het om zelfmoordenaars gaat die in Afghanistan tegen de regering/ISAF vechten, dan noemen we ze terroristen, als ze in Syrië tegen Assad vechten commando's.
Het eerste heeft een veel negatievere klank dan het tweede.
The End Times are wild
pi_162263182
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zijn ook synoniemen, je kunt ze door elkaar gebruiken.
Maar als het om zelfmoordenaars gaat die in Afghanistan tegen de regering/ISAF vechten, dan noemen we ze terroristen, als ze in Syrië tegen Assad vechten commando's.
Het eerste heeft een veel negatievere klank dan het tweede.
Je zoekt er veel te veel achter.

Tip van den dag: maak je toch niet zo vreselijk druk om alles.
pi_162263211
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ooit wel eens de moeite genomen navraag te doen bij de NOS om dit soort levensgrote vraagstukken aan de kaak te stellen?
pi_162263580
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ooit wel eens de moeite genomen navraag te doen bij de NOS om dit soort levensgrote vraagstukken aan de kaak te stellen?
Natuurlijk niet. Want dan bestaat de kans dat het complot dat in het brein van Lodewijk zorgvuldig vorm heeft gekregen, als een kaartenhuis in elkaar flikkert.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:01:04 #54
66444 Lord_Vetinari
pi_162263614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Want dan bestaat dat de kans dat het complot dat in het brein van Lodewijk zorgvuldig vorm heeft gekregen, als een kaartenhuis in elkaar flikkert.
Nee hoor. De NOS zal zeggen dat het niet waar is en hij zal hier komen roepen, dat ze het natuurlijk ontkennen, maar dat het duidelijk te zien is, dat.... enzovoort enzovoort. Het gaan vragen heeft dus helemaal geen zin.
pi_162263661
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor. De NOS zal zeggen dat het niet waar is en hij zal hier komen roepen, dat ze het natuurlijk ontkennen, maar dat het duidelijk te zien is, dat.... enzovoort enzovoort. Het gaan vragen heeft dus helemaal geen zin.
Ik moet altijd wel lachen om het rare beeld dat mensen hebben van de media. De NOS is - onder druk van de overheid, uiteraard - de Nederlandse breinen aan het infecteren met politiek correcte gedachten. En de private media zijn natuurlijk geen haar beter. Die worden bestuurd door schimmige figuren in rokerige vergaderkamers die tot op de letter de inhoud van alle uitgaven bepalen.

In werkelijkheid zitten overal in Nederland clubjes pannenkoeken te vergaderen over wat ze nou weer gaan brengen, zonder dat een achterliggende agenda ook maar een rol speelt.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:11:41 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_162263720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik moet altijd wel lachen om het rare beeld dat mensen hebben van de media. De NOS is - onder druk van de overheid, uiteraard - de Nederlandse breinen aan het infecteren met politiek correcte gedachten. En de private media zijn natuurlijk geen haar beter. Die worden bestuurd door schimmige figuren in rokerige vergaderkamers die tot op de letter de inhoud van alle uitgaven bepalen.

In werkelijkheid zitten overal in Nederland clubjes pannenkoeken te vergaderen over wat ze nou weer gaan brengen, zonder dat een achterliggende agenda ook maar een rol speelt.
Ja, ja. Nee, jij wordt natuurlijk door al die conglomeraten betaald om dat te zeggen, zodat mensen niet weten, dat het gebeurt!
pi_162263890
Ook al is het geen overheidsingrijpen, dan nog kan er wel een bepaalde cultuur tussen de NOS-medewerkers onderling zijn.
pi_162264274
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:25 schreef Igen het volgende:
Ook al is het geen overheidsingrijpen, dan nog kan er wel een bepaalde cultuur tussen de NOS-medewerkers onderling zijn.
Tot op zekere hoogte zal dat inderdaad een rol spelen.

Op FOK! wordt men echter al boos wanneer de NOS rept over vluchtelingen in plaats van asielzoekers, en als er teveel vrouwen en kinderen worden getoond in repo's over de vluchtelingencrisis.
pi_162265837
Het bestaan van een bepaalde cultuur op de werkvloer is bijna universeel, er is eigenlijk geen reden waarom dat bij de NOS anders zou zijn. Ze zeggen dat ze zich baseren op een vmbo/mbo-publiek, maar het lijkt er meer op dat ze zich baseren op de aannames die hoogopgeleiden maken over het niveau van vmbo'ers. Vroeger werd er nog enigszins geprobeerd om de laagopgeleiden te 'verheffen', nu nemen we gewoon aan dat ze debiel zijn en maken we debielen-tv voor ze.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:25:55 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162265865
Ik zeg nergens dat het een complot is. Ik zeg alleen dat de spin die aan bepaalde onderwerpen gegeven wordt me opvalt. Die spin wordt trouwens net zo goed bij de VARA of de Telegraaf gegeven. Objectiviteit is feitelijk onmogelijk. Alleen de selectie al wat je niet vertelt en wat wel is al sturend. Maar los van het feit dat objectiviteit onmogelijk is, moet er wel naar gestreefd worden. De vraaag is of de NOS daar voldoende haar best voor doet.
The End Times are wild
pi_162266141
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:25 schreef LXIV het volgende:
Ik zeg nergens dat het een complot is. Ik zeg alleen dat de spin die aan bepaalde onderwerpen gegeven wordt me opvalt. Die spin wordt trouwens net zo goed bij de VARA of de Telegraaf gegeven. Objectiviteit is feitelijk onmogelijk. Alleen de selectie al wat je niet vertelt en wat wel is al sturend. Maar los van het feit dat objectiviteit onmogelijk is, moet er wel naar gestreefd worden. De vraaag is of de NOS daar voldoende haar best voor doet.
Wat ik hierboven al aangaf: in de ogen van bepaalde FOK!kers is er al sprake van een doordachte slinkse spin als de nieuwslezeres niet verkondigt dat alle vluchtelingen gelukszoekende parasieten zijn.
pi_162267106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik hierboven al aangaf: in de ogen van bepaalde FOK!kers is er al sprake van een doordachte slinkse spin als de nieuwslezeres niet verkondigt dat alle vluchtelingen gelukszoekende parasieten zijn.
Dat is niet erg, maar als ze Putin op televisie laten zien en zeggen dat hij de pers niet te woord wou staan omtrent de Krim terwijl later blijkt dat hij dat uitgebreid heeft gedaan en ze hebben geknipt en geplakt met de beelden is het wel een kwalijke zaak. Dan kan je niet zeggen dat het onbewust gebeurt en je er niet zoveel achter moet zoeken.
pi_162267324
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:26 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat is niet erg, maar als ze Putin op televisie laten zien en zeggen dat hij de pers niet te woord wou staan omtrent de Krim terwijl later blijkt dat hij dat uitgebreid heeft gedaan en ze hebben geknipt en geplakt met de beelden is het wel een kwalijke zaak. Dan kan je niet zeggen dat het onbewust gebeurt en je er niet zoveel achter moet zoeken.
Oh ja, ik was even vergeten dat de NOS van hun kijkers Rusland-haters probeert te maken.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:40:33 #64
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162267506
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh ja, ik was even vergeten dat de NOS van hun kijkers Rusland-haters probeert te maken.
Als je al twijfelde was dit een mooi stukje bewijs van de inzet van propaganda op onze staatszender inderdaad.
pi_162267516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat de NOS omtrent asielzoekers heeft laten zien is gewoonweg lachwekkend.

Neem het filmpje over asielzoekers die bij Apeldoorners thuis aten. De NOS noemt elke asielzoeker een vluchteling, terwijl dat natuurlijk maar de vraag is, in hoeverre moest iemand echt vrezen voor zijn leven? Asielzoekers zijn het allemaal, mensen op zoek naar asiel.

Er is een vluchteling die zegt gevlucht te zijn uit Damascus voor zijn veiligheid, en nu zijn gezin over wil laten komen om ook veilig te zijn. Dan vraag ik me af waar zijn gezin nu is, heeft hij zijn gezin in een onveilige situatie achtergelaten? Daarbij lijkt mij Damascus nog de bij de meest veilige delen van Syrië horen.

Voor de rest zegt de voice-over: ''Van natuurkundedocent aan de universiteit van Aleppo tot vluchteling in Apeldoorn. De reis door Europa was zwaar voor Khaled Sabouni.''

De NOS moet het altijd even benadrukken als een asielzoeker hogeropgeleid is, wat de overige tien mannen hebben gedaan wordt niet vermeld.
pi_162267665
Ze hebben hun studio volgensmij ook al 50 jaar niet aangepast.
pi_162267702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat de NOS omtrent asielzoekers heeft laten zien is gewoonweg lachwekkend.

Neem het filmpje over asielzoekers die bij Apeldoorners thuis aten. De NOS noemt elke asielzoeker een vluchteling, terwijl dat natuurlijk maar de vraag is, in hoeverre moest iemand echt vrezen voor zijn leven? Asielzoekers zijn het allemaal, mensen op zoek naar asiel.

Er is een vluchteling die zegt gevlucht te zijn uit Damascus voor zijn veiligheid, en nu zijn gezin over wil laten komen om ook veilig te zijn. Dan vraag ik me af waar zijn gezin nu is, heeft hij zijn gezin in een onveilige situatie achtergelaten? Daarbij lijkt mij Damascus nog de bij de meest veilige delen van Syrië horen.

Voor de rest zegt de voice-over: ''Van natuurkundedocent aan de universiteit van Aleppo tot vluchteling in Apeldoorn. De reis door Europa was zwaar voor Khaled Sabouni.''

De NOS moet het altijd even benadrukken als een asielzoeker hogeropgeleid is, wat de overige tien mannen hebben gedaan wordt niet vermeld.
Jij geeft natuurlijk de voorkeur aan een Geenstijl-benadering. Een voice-over die verklaart dat de docent hierheen komt om te profiteren van ons riante sociale vangnet en onze vrouwen aan te randen.
pi_162267946
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij geeft natuurlijk de voorkeur aan een Geenstijl-benadering. Een voice-over die verklaart dat de docent hierheen komt om te profiteren van ons riante sociale vangnet en onze vrouwen aan te randen.
Reageer jij ook nog wel eens inhoudelijk. Of zijn het louter insinuaties?
pi_162268018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Reageer jij ook nog wel eens inhoudelijk. Of zijn het louter insinuaties?
Oprechte vraag. Ik ben het namelijk met je eens dat de NOS in dat opzicht kiest voor een bepaalde benadering. De omroep zet vluchtelingen in de meeste repo's neer als mensen die hulp nodig hebben. Ze portretteren als halve criminelen die ons geld komen stelen, doet de NOS heel bewust niet.
pi_162268495
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oprechte vraag. Ik ben het namelijk met je eens dat de NOS in dat opzicht kiest voor een bepaalde benadering. De omroep zet vluchtelingen in de meeste repo's neer als mensen die hulp nodig hebben. Ze portretteren als halve criminelen die ons geld komen stelen, doet de NOS heel bewust niet.
In een ander item hadden ze het ook al over een apotheker. Lijkt me niet dat het allemaal hogeropgeleiden zijn.

Geenstijl is natuurlijk eenzijdig, maar laat wel een andere kant van het verhaal zien. Ik vond het goed toen ze aan asielzoekers vroegen wat ze vonden van gelijke rechten voor vrouwen en homoseksualiteit. Ze waren niet negatief over Nederlandse vrouwen, maar homoseksualiteit leverde kotsgebaren en een vuist in beeld op.
pi_162268684
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In een ander item hadden ze het ook al over een apotheker. Lijkt me niet dat het allemaal hogeropgeleiden zijn.

Geenstijl is natuurlijk eenzijdig, maar laat wel een andere kant van het verhaal zien. Ik vond het goed toen ze aan asielzoekers vroegen wat ze vonden van gelijke rechten voor vrouwen en homoseksualiteit. Ze waren niet negatief over Nederlandse vrouwen, maar homoseksualiteit leverde kotsgebaren en een vuist in beeld op.
Aan de andere kant meld de NOS het gewoon als er ongeregeldheden zijn geweest in asielzoekercentra en ook werd later uitgebreid melding gemaakt van de praktijken in Keulen. En terecht.

Maar ik snap wel dat de NOS geen items maakt die als doel hebben om asielzoekers weg te zetten als homohaters.
pi_162269468
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aan de andere kant meld de NOS het gewoon als er ongeregeldheden zijn geweest in asielzoekercentra en ook werd later uitgebreid melding gemaakt van de praktijken in Keulen. En terecht.

Maar ik snap wel dat de NOS geen items maakt die als doel hebben om asielzoekers weg te zetten als homohaters.
Er zijn gewoon veel vraagtekens bij deze hele asielcrisis te plaatsen. Hoe kijkt een asielzoeker tegen homoseksuelen of joden aan? Grote groepen asielzoekers zullen uiteindelijk hier mogen blijven, lijkt me tamelijk belangrijk.

Daarbij is het natuurlijk vreemd, in grote delen van Syrië is oorlog, maar als een asielzoeker een paar duizend kilometer verderop in een land aan weet te kloppen mag hij daar blijven. Is dat rechtvaardig? Of zouden we moeten stellen dat iedereen geholpen moet worden, dicht bij huis dus?

De NOS maakt vooral feel-good-items over vluchtelingen. Mensen die graag de taal willen leren, lieve kindertjes en hoogopgeleide ouders. Ja, gelukkig laat men het zien als er ergens een azc op stelten staat of grote groepen asielzoekers aan het aanranden slaan.
pi_162269733
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er zijn gewoon veel vraagtekens bij deze hele asielcrisis te plaatsen. Hoe kijkt een asielzoeker tegen homoseksuelen of joden aan? Grote groepen asielzoekers zullen uiteindelijk hier mogen blijven, lijkt me tamelijk belangrijk.

Daarbij is het natuurlijk vreemd, in grote delen van Syrië is oorlog, maar als een asielzoeker een paar duizend kilometer verderop in een land aan weet te kloppen mag hij daar blijven. Is dat rechtvaardig? Of zouden we moeten stellen dat iedereen geholpen moet worden, dicht bij huis dus?

De NOS maakt vooral feel-good-items over vluchtelingen. Mensen die graag de taal willen leren, lieve kindertjes en hoogopgeleide ouders. Ja, gelukkig laat men het zien als er ergens een azc op stelten staat of grote groepen asielzoekers aan het aanranden slaan.
Een nieuwsmedium heeft in mijn optiek ook een zekere maatschappelijke verantwoordelijkheid. Natuurlijk is het zaak om de feiten te vermelden. Dus wanneer asielzoekers ergens lopen te knokken of als ze vrouwen lastigvallen in het zwembad, dan moet dat gewoon worden gemeld.

Ook hoeven we niet onder stoelen of banken te steken dat sommige vluchtelingen er andere normen en waarden op nahouden. Dat doet de overheid ook niet. Daarom wordt ook gesproken over speciale integratiecursussen voor asielzoekers.

Maar om nou vluchtelingen op te zoeken die nog niets hebben gedaan behalve hier binnenkomen, en ze dan neer te zetten als homohaters, daar zie ik het nut niet van in. Net zoals ik het fout vind als nieuwsmedia hun publiek bestoken met louter negatieve items over asielzoekers. Ten eerste is dat net zo goed gekleurde journalistiek, maar wat ook nog meespeelt is dat sommige mensen niet om kunnen gaan met zulk nieuws. Die nemen enkel dat soort items tot zich en ontwikkelen een intense haat voor vluchtelingen, met alle mogelijke gevolgen van dien.
pi_162269963
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een nieuwsmedium heeft in mijn optiek ook een zekere maatschappelijke verantwoordelijkheid. Natuurlijk is het zaak om de feiten te vermelden. Dus wanneer asielzoekers ergens lopen te knokken of als ze vrouwen lastigvallen in het zwembad, dan moet dat gewoon worden gemeld.

Ook hoeven we niet onder stoelen of banken te steken dat sommige vluchtelingen er andere normen en waarden op nahouden. Dat doet de overheid ook niet. Daarom wordt ook gesproken over speciale integratiecursussen voor asielzoekers.

Maar om nou vluchtelingen op te zoeken die nog niets hebben gedaan behalve hier binnenkomen, en ze dan neer te zetten als homohaters, daar zie ik het nut niet van in. Net zoals ik het fout vind als nieuwsmedia hun publiek bestoken met louter negatieve items over asielzoekers. Ten eerste is dat net zo goed gekleurde journalistiek, maar wat ook nog meespeelt is dat sommige mensen niet om kunnen gaan met zulk nieuws. Die nemen enkel dat soort items tot zich en ontwikkelen een intense haat voor vluchtelingen, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Ik vind dat de NOS betrouwbaar en objectief moet zijn. Items over vluchtelingen worden in een mal gestopt. Het moet vooral positief, want stel je voor dat Nederlanders wel eens ongerust zouden kunnen worden.

Sommige vluchtelingen houden er andere normen en waarden op na? Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de meerderheid van de asielzoekers uit islamitische landen niets moet hebben van homoseksuelen of joden. Als je dat negeert, maar wel positieve items schiet, maak je gewoon politiek gekleurd nieuws. Wat dat betreft verschilt de werkwijze maar weinig van de Russische televisie.

Bij Powned zag je ook dat deze 'vluchtelingen' zelf maar al te graag hun verhaal wilden doen. Ze zijn zeker niet neergezet als homohaters, dat deden ze zelf.
pi_162270029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind dat de NOS betrouwbaar en objectief moet zijn. Items over vluchtelingen worden in een mal gestopt. Het moet vooral positief, want stel je voor dat Nederlanders wel eens ongerust zouden kunnen worden.

Sommige vluchtelingen houden er andere normen en waarden op na? Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de meerderheid van de asielzoekers uit islamitische landen niets moet hebben van homoseksuelen of joden. Als je dat negeert, maar wel positieve items schiet, maak je gewoon politiek gekleurd nieuws. Wat dat betreft verschilt de werkwijze maar weinig van de Russische televisie.

Bij Powned zag je ook dat deze 'vluchtelingen' zelf maar al te graag hun verhaal wilden doen. Ze zijn zeker niet neergezet als homohaters, dat deden ze zelf.
Zoals ik al aangaf: de NOS maakt ook gewoon melding van de minder plezierige kanten van de vluchtelingencrisis. Ik heb van het eveneens met belastinggeld gefinancierde PowNed nooit een soft item gezien over asielzoekers. Maar daar hoor ik je niet over, want dat past natuurlijk in je straatje.
pi_162270055
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf: de NOS maakt ook gewoon melding van de minder plezierige kanten van de vluchtelingencrisis. Ik heb van het eveneens met belastinggeld gefinancierde PowNed nooit een soft item gezien over asielzoekers. Maar daar hoor ik je niet over, want dat past natuurlijk in je straatje.
Dat softe item hebben ze ook gemaakt, in datzelfde AZC van dat eerdere item.

Maar dat is door de andere pers natuurlijk niet breed uitgemeten.
pi_162270125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat softe item hebben ze ook gemaakt, in datzelfde AZC van dat eerdere item.

Maar dat is door de andere pers natuurlijk niet breed uitgemeten.
En zoals ik al aangaf, maakt de NOS ook gewoon melding van de nare kanten van de vluchtelingencrisis.

Maar goed, wat mij betreft wordt de PO opgeheven. Dan kan de consument zijn nieuws mooi bij private partijen gaan scoren.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:56:26 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162270938
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

GS gaat er prat op om niet objectief te zijn. De NOS suggereert wel objectiviteit. Dat maakt wel een verschil.
The End Times are wild
pi_162271124
NOS 'objectief'. Overduidelijk een linkse bolwerk. Ga toch weg. Staatsgesponsord, om mensen het linkse gedachtegoed bij te brengen. Dat probleem zie je ook op veel scholen trouwens. Linkse leraren die de kinderen doorspekken met die gedachtegoed.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:18:45 #80
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162271553
Ik vind het ook schandalig dat bij de NOS er wel steeds items zijn over armoedzaaiers die door een willekeurige bezuiniging hun zorgrekeningen niet meer kunnen betalen, terwijl er nooit in beeld gebracht wordt dat mensen dankzij die bezuiniging nu een paar tientjes per maand extra hebben om met 130 over de autoweg te karren.

Wat natuurlijk ook mee kan spelen is dat ellende vaak wel nieuws is en mensen die happy de peppy zijn niet. Mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt door een oorlog en vele tienduizenden kilometers aan de wandel moesten om enige vorm van bestaanszekerheid te herwinnen worden dus wel uitgebreid in beeld gebracht. Terwijl mensen die blij zijn dat zij dankzij de rekentoets van Sander Dekker eindelijk weer goed onderwijs kunnen genieten onderbelicht blijven.
--
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:20:12 #81
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_162271595
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De VARA wordt toch ook met belastinggeld gefinancierd? Ik zie je dit nergens vermelden.
Eigenlijk kan je in dit verband enkel Geenstijl/Powned vergelijken met bijvoorbeeld de VARA en de EO. Natuurlijk niet met de NPO.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_162271631
Ik denk dat we niet tot een eenduidig antwoord gaan komen op de vraag die in de TT gesteld wordt.
pi_162271642
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:18 schreef Ryon het volgende:
Ik vind het ook schandalig dat bij de NOS er wel steeds items zijn over armoedzaaiers die door een willekeurige bezuiniging hun zorgrekeningen niet meer kunnen betalen, terwijl er nooit in beeld gebracht wordt dat mensen dankzij die bezuiniging nu een paar tientjes per maand extra hebben om met 130 over de autoweg te karren.

Wat natuurlijk ook mee kan spelen is dat ellende vaak wel nieuws is en mensen die happy de peppy zijn niet. Mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt door een oorlog en vele tienduizenden kilometers aan de wandel moesten om enige vorm van bestaanszekerheid te herwinnen worden dus wel uitgebreid in beeld gebracht. Terwijl mensen die blij zijn dat zij dankzij de rekentoets van Sander Dekker eindelijk weer goed onderwijs kunnen genieten onderbelicht blijven.
Met 130 over de autoweg karren en dankzij de rekentoets van Sander Dekker eindelijk weer goed onderwijs?

Dit moet ironie zijn.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:24:39 #84
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162271691
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Met 130 over de autoweg karren en dankzij de rekentoets van Sander Dekker eindelijk weer goed onderwijs?

Dit moet ironie zijn.
Komt omdat je bent geïndoctrineerd door de linkse staatsmedia met hun "Lügenpresse" waardoor je niet doorhebt wat voor een goeds het rechtse VVD-beleid allemaal gebracht heeft.
--
pi_162271754
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De VARA wordt toch ook met belastinggeld gefinancierd? Ik zie je dit nergens vermelden.
Eigenlijk kan je in dit verband enkel Geenstijl/Powned vergelijken met bijvoorbeeld de VARA en de EO. Natuurlijk niet met de NPO.
De VARA is een van belastinggeld gefinancierde omroep, net zoals de NOS en PowNed dat zijn.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:28:10 #86
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162271767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:24 schreef Vasilevski het volgende:
Het bestaan van een bepaalde cultuur op de werkvloer is bijna universeel, er is eigenlijk geen reden waarom dat bij de NOS anders zou zijn. Ze zeggen dat ze zich baseren op een vmbo/mbo-publiek, maar het lijkt er meer op dat ze zich baseren op de aannames die hoogopgeleiden maken over het niveau van vmbo'ers. Vroeger werd er nog enigszins geprobeerd om de laagopgeleiden te 'verheffen', nu nemen we gewoon aan dat ze debiel zijn en maken we debielen-tv voor ze.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Veel academici (en hbo'ers) denken dat het "respectloos" is als een organisatie een uiting in begrijpelijk en toegankelijk Nederlands opstelt. Als er geen jargon, dure woorden of wetenschappelijk taalgebruik aan te pas komt dan "is het voor domme mensen bedoeld". Zij vinden dat een belediging voor hun intelligentie en "kinderachtig".

Het is juist erg respectvol om in je communicatie rekening te houden met toegankelijk en laagdrempelig taalgebruik. Heel erg veel uitingen (ookvan politici trouwens) kunnen veel toegankelijker gedaan worden zonder dat de kern van de uiting (de boodschap) verandert. Het is juist aan de NOS om daar een voortrekkersrol in te vervullen.
--
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:36:07 #87
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162271950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, maar dan beoordeel je nu een item (vol met feitelijke en onbevooroordeelde verslaggeving) op grond van je eigen referentiekader.

Jij hebt - net zoals veel andere Nederlanders - sterke opvattingen over islamitische vluchtelingen. Jij toetst eerst of wat er uitgezonden wordt past bij hoe jij het ziet en naar de wereld kijkt. Als de informatie overeenkomt (zoals bij Powned) dan klopt het, en als de informatie afwijkt dan wordt er vuil spel gespeeld.

Het is je goed recht om dat dan ook hardop te uiten. Maar de NOS moet er rekening mee houden dat heel Nederland vol zit met mensen met verschillende referentiekaders en wereldbeelden. Het is goed mogelijk dat katholieken een item over het seksueel misbruik in de kerk beschouwen als een grove belediging en zwartmaking van hun geloof. In hun beleving klopt dat ook. De pedopastoor die in beeld komt vinden zij niet representatief voor al die duizenden geestelijken die aan kinderen zitten. Dus een seculier complot.

Als de NOS over een dergelijk gevoelig onderwerp een item maakt moet zij niet teveel willen verplaatsen in die belevingswerelden. Het is juist de truc om in het item duidelijk de nieuwswaarde (waarom maken we dit item?) aan te tonen, en feitelijke, onpartijdige verslaggeving te doen. In de keuze voor het item en voor het opvoeren van de experts (waarom de katholieke kerk zwart maken en waarom wel hoogleraar X en niet Y?) kunnen politieke keuzes gezien worden (dat is gewoon niet anders als er keuzes gemaakt moeten worden), maar als je die kan verantwoorden (en dat doet de NOS ook i.t.t bijvoorbeeld Joop of Powned) dan is er weinig aan de hand.

Als jijzelf ook met meer afstand naar items zou kunnen kijken over een onderwerp dat jezelf aan het hart gaat (bijv vluchtelingen, de PVV of Ajax) dan valt het sneller op dat er gewoon goede journalistiek bedreven wordt. Ook als het getoonde beeld niet in jouw straatje of in jouw referentiekader past.
--
pi_162277169
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus je lult maar gewoon wat?
Het journaal is nou niet bepaald makkelijk doorzoekbaar. Dat weet jij ook dus heel je topic is eigenlijk onzin volgens deze post van jou. Slotje en klaar.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:41:22 #89
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_162279396
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De VARA is een van belastinggeld gefinancierde omroep, net zoals de NOS en PowNed dat zijn.
Er is toch duidelijk verschil tussen omroepen met leden en die zonder leden, ongeacht ze allemaal uit overheidsbudget worden gefinancierd.
pi_162279866
Welke burger die zichzelf ook maar enigszins serieus neemt kijkt er nou nog naar het NOS journaal?
Jaren geleden, toen Sacha de Boer eens tijdens de uitzending zei dat haar Braziliaans niet zo goed was, was het niveau al om te huilen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162280986
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom?
pi_162281590
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar dan beoordeel je nu een item (vol met feitelijke en onbevooroordeelde verslaggeving) op grond van je eigen referentiekader.
Feitelijke en onbevooroordeelde verslaggeving? Je ziet gewoon heel duidelijk een politieke kleur. Dat begint er al bij dat iedereen in dat filmpje vluchteling genoemd wordt. En dan een voice-over die het heeft over Khaled, de natuurkundedocent van de universiteit van Aleppo.

De NOS stopt zaken omtrent vluchtelingen gewoon in een politieke mal. In een ander item had de voice-over het over een apotheker uit Syrië. Als iemand apotheker of natuurkundedocent is, moet dat even vermeld worden, maar niet als Achmed timmerman of kapper is. Ik heb ook een item gezien waarbij het heel emotioneel vooral uit de hoek van de kinderen verteld werd.

quote:
Jij hebt - net zoals veel andere Nederlanders - sterke opvattingen over islamitische vluchtelingen. Jij toetst eerst of wat er uitgezonden wordt past bij hoe jij het ziet en naar de wereld kijkt. Als de informatie overeenkomt (zoals bij Powned) dan klopt het, en als de informatie afwijkt dan wordt er vuil spel gespeeld.
Het grappige was dat ik zelf helemaal niet over Powned begonnen was, dat was Koos. Ik ben zelf namelijk geen fan van Powned, vaak zijn ze gewoon uit op pesten en sarren in plaats van serieuze journalistiek. Maar de ruimte die zij gebruiken is m.i. wel ontstaan omdat de andere media (op tv) eenzijdig zijn.

Ik ga verder op je post niet eens in. Dat met die katholieke kerk ligt niet zo gevoelig als deze immigratiestroom. Daarnaast ben ik het gewoon duidelijk met je oneens dat de NOS goede journalistiek bedrijft.
  woensdag 18 mei 2016 @ 01:26:57 #93
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162286410
Wat me ook altijd opvalt bij De NOS-Journaalshow en De Nieuwsuurshow is dat ze altijd de meest zielige stem als voice-over gebruiken als het om vluchtelingen gaat.
pi_162286473
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er is toch duidelijk verschil tussen omroepen met leden en die zonder leden, ongeacht ze allemaal uit overheidsbudget worden gefinancierd.
Waar hoort powned/nieuws bij?
pi_162286479
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:57 schreef Njosnavelin het volgende:
Welke burger die zichzelf ook maar enigszins serieus neemt kijkt er nou nog naar het NOS journaal?
Jaren geleden, toen Sacha de Boer eens tijdens de uitzending zei dat haar Braziliaans niet zo goed was, was het niveau al om te huilen.
Mijn moeder.
  woensdag 18 mei 2016 @ 06:46:58 #96
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_162287108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 01:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waar hoort powned/nieuws bij?
Bij de omroepverenigingen. De omroepen met leden.
pi_162377035
Het NOS journaal wordt gecensureerd door staatssecretais Sander Dekkers van de VVD!!!!
  zaterdag 21 mei 2016 @ 12:57:44 #98
66444 Lord_Vetinari
pi_162377160
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:49 schreef juliusceasar het volgende:
Het NOS journaal wordt gecensureerd door staatssecretais Sander Dekkers van de VVD!!!!
Bron? En wat is een staatssecretais?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 13:25:50 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162377633
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:49 schreef juliusceasar het volgende:
Wie is Sander Dekkers :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:13:10 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162382372
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Veel academici (en hbo'ers) denken dat het "respectloos" is als een organisatie een uiting in begrijpelijk en toegankelijk Nederlands opstelt. Als er geen jargon, dure woorden of wetenschappelijk taalgebruik aan te pas komt dan "is het voor domme mensen bedoeld". Zij vinden dat een belediging voor hun intelligentie en "kinderachtig".

Het is juist erg respectvol om in je communicatie rekening te houden met toegankelijk en laagdrempelig taalgebruik. Heel erg veel uitingen (ookvan politici trouwens) kunnen veel toegankelijker gedaan worden zonder dat de kern van de uiting (de boodschap) verandert. Het is juist aan de NOS om daar een voortrekkersrol in te vervullen.
Te gemakkelijk! Het is geen probleem dat de NOS moeilijke woorden mijdt onder de voorwaarde dat je precies hetzelfde uitdrukt. Mijn keuze zou het niet zijn: niet omdat ik vind dat je moeilijke woorden moet gebruiken maar omdat je vaak met moeilijke woorden hetzelfde sneller kan zeggen. Maar goed, dat is geneuzel in de marge.
Een meer fundamenteel probleem is dat de NOS weigert om de diepte in te gaan. Ze zijn als de dood dat mensen wegzappen als ze eens meer dan een paar minuten aandacht besteden aan 1 onderwerp, als ze een goede analyse erop loslaten (als ze daar al toe in staat zijn) etc.
Dit heeft Hans Laroes trouwens ook hardop gezegd. Onder hem kwam de verjipenjannekisering van het NOS-journaal in een stroomversnelling.

Ik wil meer diepgang zien bij de NOS. We hebben al een kleuterjournaal waarbij je in 5 minuten tijd een overzichtje krijgt van wat nieuwsfeitjes en waarin er al meer aandacht wordt besteed aan luchtige onderwerpjes. Prima hoor, maar mag dan alsjeblieft het journaal voor volwassenen op volwassenen zijn afgestemd? Een serieus programma wat haar kijkers serieus neemt en wat dientengevolge veronderstelt dat de kijkers niet direct gaan zappen zo gauw het de diepte ingaat?
Een PO moet alle groepen dienen, momenteeel wordt de groep goed geïnformeerde en ietwat intelligentere en hogeropgeleide kijkers niet goed bediend, die andere groepen worden wel bediend. Nogmaals, dat die groepen worden bediend is prima en dat moet zo blijven maar bedien die andere groep ook.

Het is trouwens niet aan de NOS om een voortrekkersrol in eender wat te vervullen. Ze moeten gewoon hun werk doen: alle groepen van de samenleving bedienen met goede journalistiek. Misschien zijn de journalisten van de NOS er wel niet toe in staat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:24 schreef Vasilevski het volgende:
Eens. Dat getuigt niet van respect voor deze groep mensen.
#NoDAPL
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:15:16 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162382425
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron? En wat is een staatssecretais?
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 13:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Wie is Sander Dekkers :?
Kom op jongens, niet flauw doen.
#NoDAPL
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:25:18 #102
66444 Lord_Vetinari
pi_162382681
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Kom op jongens, niet flauw doen.
Hij begon!
  maandag 23 mei 2016 @ 05:44:32 #103
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162426290
Libische kustwacht onderschept 850 vluchtelingen op Middellandse Zee.
http://nos.nl/artikel/210(...)iddellandse-zee.html

Altijd lees je bij de NOS berichten als "800 vluchtelingen gered door Italiaanse kustwacht" maar nu dat de Libische kustwacht ze oppikt zijn ze opeens onderschept. Kennelijk speelt de richting waar de vluchtelingen heen gaan nadat ze opgepikt zijn een rol of er sprake is van redden of onderscheppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')