Je zoekt er veel te veel achter.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn ook synoniemen, je kunt ze door elkaar gebruiken.
Maar als het om zelfmoordenaars gaat die in Afghanistan tegen de regering/ISAF vechten, dan noemen we ze terroristen, als ze in Syrië tegen Assad vechten commando's.
Het eerste heeft een veel negatievere klank dan het tweede.
Ooit wel eens de moeite genomen navraag te doen bij de NOS om dit soort levensgrote vraagstukken aan de kaak te stellen?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat de NOS niet weet wat het effect is van bijvoorbeeld het gebruik van het woord 'zelfmoordterrorist' in de ene context en 'zelfmoordcommando' in de andere. Toevallig doen ze dat ook altijd op de juiste manier.
Er moet dan toch tenminste iemand daar zijn die zich hiervan bewust is.
Natuurlijk niet. Want dan bestaat de kans dat het complot dat in het brein van Lodewijk zorgvuldig vorm heeft gekregen, als een kaartenhuis in elkaar flikkert.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 09:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ooit wel eens de moeite genomen navraag te doen bij de NOS om dit soort levensgrote vraagstukken aan de kaak te stellen?
Nee hoor. De NOS zal zeggen dat het niet waar is en hij zal hier komen roepen, dat ze het natuurlijk ontkennen, maar dat het duidelijk te zien is, dat.... enzovoort enzovoort. Het gaan vragen heeft dus helemaal geen zin.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Want dan bestaat dat de kans dat het complot dat in het brein van Lodewijk zorgvuldig vorm heeft gekregen, als een kaartenhuis in elkaar flikkert.
Ik moet altijd wel lachen om het rare beeld dat mensen hebben van de media. De NOS is - onder druk van de overheid, uiteraard - de Nederlandse breinen aan het infecteren met politiek correcte gedachten. En de private media zijn natuurlijk geen haar beter. Die worden bestuurd door schimmige figuren in rokerige vergaderkamers die tot op de letter de inhoud van alle uitgaven bepalen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. De NOS zal zeggen dat het niet waar is en hij zal hier komen roepen, dat ze het natuurlijk ontkennen, maar dat het duidelijk te zien is, dat.... enzovoort enzovoort. Het gaan vragen heeft dus helemaal geen zin.
Ja, ja. Nee, jij wordt natuurlijk door al die conglomeraten betaald om dat te zeggen, zodat mensen niet weten, dat het gebeurt!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet altijd wel lachen om het rare beeld dat mensen hebben van de media. De NOS is - onder druk van de overheid, uiteraard - de Nederlandse breinen aan het infecteren met politiek correcte gedachten. En de private media zijn natuurlijk geen haar beter. Die worden bestuurd door schimmige figuren in rokerige vergaderkamers die tot op de letter de inhoud van alle uitgaven bepalen.
In werkelijkheid zitten overal in Nederland clubjes pannenkoeken te vergaderen over wat ze nou weer gaan brengen, zonder dat een achterliggende agenda ook maar een rol speelt.
Tot op zekere hoogte zal dat inderdaad een rol spelen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:25 schreef Igen het volgende:
Ook al is het geen overheidsingrijpen, dan nog kan er wel een bepaalde cultuur tussen de NOS-medewerkers onderling zijn.
Wat ik hierboven al aangaf: in de ogen van bepaalde FOK!kers is er al sprake van een doordachte slinkse spin als de nieuwslezeres niet verkondigt dat alle vluchtelingen gelukszoekende parasieten zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:25 schreef LXIV het volgende:
Ik zeg nergens dat het een complot is. Ik zeg alleen dat de spin die aan bepaalde onderwerpen gegeven wordt me opvalt. Die spin wordt trouwens net zo goed bij de VARA of de Telegraaf gegeven. Objectiviteit is feitelijk onmogelijk. Alleen de selectie al wat je niet vertelt en wat wel is al sturend. Maar los van het feit dat objectiviteit onmogelijk is, moet er wel naar gestreefd worden. De vraaag is of de NOS daar voldoende haar best voor doet.
Dat is niet erg, maar als ze Putin op televisie laten zien en zeggen dat hij de pers niet te woord wou staan omtrent de Krim terwijl later blijkt dat hij dat uitgebreid heeft gedaan en ze hebben geknipt en geplakt met de beelden is het wel een kwalijke zaak. Dan kan je niet zeggen dat het onbewust gebeurt en je er niet zoveel achter moet zoeken.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik hierboven al aangaf: in de ogen van bepaalde FOK!kers is er al sprake van een doordachte slinkse spin als de nieuwslezeres niet verkondigt dat alle vluchtelingen gelukszoekende parasieten zijn.
Oh ja, ik was even vergeten dat de NOS van hun kijkers Rusland-haters probeert te maken.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:26 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Dat is niet erg, maar als ze Putin op televisie laten zien en zeggen dat hij de pers niet te woord wou staan omtrent de Krim terwijl later blijkt dat hij dat uitgebreid heeft gedaan en ze hebben geknipt en geplakt met de beelden is het wel een kwalijke zaak. Dan kan je niet zeggen dat het onbewust gebeurt en je er niet zoveel achter moet zoeken.
Als je al twijfelde was dit een mooi stukje bewijs van de inzet van propaganda op onze staatszender inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh ja, ik was even vergeten dat de NOS van hun kijkers Rusland-haters probeert te maken.
Wat de NOS omtrent asielzoekers heeft laten zien is gewoonweg lachwekkend.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik hierboven al aangaf: in de ogen van bepaalde FOK!kers is er al sprake van een doordachte slinkse spin als de nieuwslezeres niet verkondigt dat alle vluchtelingen gelukszoekende parasieten zijn.
Jij geeft natuurlijk de voorkeur aan een Geenstijl-benadering. Een voice-over die verklaart dat de docent hierheen komt om te profiteren van ons riante sociale vangnet en onze vrouwen aan te randen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat de NOS omtrent asielzoekers heeft laten zien is gewoonweg lachwekkend.
Neem het filmpje over asielzoekers die bij Apeldoorners thuis aten. De NOS noemt elke asielzoeker een vluchteling, terwijl dat natuurlijk maar de vraag is, in hoeverre moest iemand echt vrezen voor zijn leven? Asielzoekers zijn het allemaal, mensen op zoek naar asiel.
Er is een vluchteling die zegt gevlucht te zijn uit Damascus voor zijn veiligheid, en nu zijn gezin over wil laten komen om ook veilig te zijn. Dan vraag ik me af waar zijn gezin nu is, heeft hij zijn gezin in een onveilige situatie achtergelaten? Daarbij lijkt mij Damascus nog de bij de meest veilige delen van Syrië horen.
Voor de rest zegt de voice-over: ''Van natuurkundedocent aan de universiteit van Aleppo tot vluchteling in Apeldoorn. De reis door Europa was zwaar voor Khaled Sabouni.''
De NOS moet het altijd even benadrukken als een asielzoeker hogeropgeleid is, wat de overige tien mannen hebben gedaan wordt niet vermeld.
Reageer jij ook nog wel eens inhoudelijk. Of zijn het louter insinuaties?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij geeft natuurlijk de voorkeur aan een Geenstijl-benadering. Een voice-over die verklaart dat de docent hierheen komt om te profiteren van ons riante sociale vangnet en onze vrouwen aan te randen.
Oprechte vraag. Ik ben het namelijk met je eens dat de NOS in dat opzicht kiest voor een bepaalde benadering. De omroep zet vluchtelingen in de meeste repo's neer als mensen die hulp nodig hebben. Ze portretteren als halve criminelen die ons geld komen stelen, doet de NOS heel bewust niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Reageer jij ook nog wel eens inhoudelijk. Of zijn het louter insinuaties?
In een ander item hadden ze het ook al over een apotheker. Lijkt me niet dat het allemaal hogeropgeleiden zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oprechte vraag. Ik ben het namelijk met je eens dat de NOS in dat opzicht kiest voor een bepaalde benadering. De omroep zet vluchtelingen in de meeste repo's neer als mensen die hulp nodig hebben. Ze portretteren als halve criminelen die ons geld komen stelen, doet de NOS heel bewust niet.
Aan de andere kant meld de NOS het gewoon als er ongeregeldheden zijn geweest in asielzoekercentra en ook werd later uitgebreid melding gemaakt van de praktijken in Keulen. En terecht.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In een ander item hadden ze het ook al over een apotheker. Lijkt me niet dat het allemaal hogeropgeleiden zijn.
Geenstijl is natuurlijk eenzijdig, maar laat wel een andere kant van het verhaal zien. Ik vond het goed toen ze aan asielzoekers vroegen wat ze vonden van gelijke rechten voor vrouwen en homoseksualiteit. Ze waren niet negatief over Nederlandse vrouwen, maar homoseksualiteit leverde kotsgebaren en een vuist in beeld op.
Er zijn gewoon veel vraagtekens bij deze hele asielcrisis te plaatsen. Hoe kijkt een asielzoeker tegen homoseksuelen of joden aan? Grote groepen asielzoekers zullen uiteindelijk hier mogen blijven, lijkt me tamelijk belangrijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aan de andere kant meld de NOS het gewoon als er ongeregeldheden zijn geweest in asielzoekercentra en ook werd later uitgebreid melding gemaakt van de praktijken in Keulen. En terecht.
Maar ik snap wel dat de NOS geen items maakt die als doel hebben om asielzoekers weg te zetten als homohaters.
Een nieuwsmedium heeft in mijn optiek ook een zekere maatschappelijke verantwoordelijkheid. Natuurlijk is het zaak om de feiten te vermelden. Dus wanneer asielzoekers ergens lopen te knokken of als ze vrouwen lastigvallen in het zwembad, dan moet dat gewoon worden gemeld.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn gewoon veel vraagtekens bij deze hele asielcrisis te plaatsen. Hoe kijkt een asielzoeker tegen homoseksuelen of joden aan? Grote groepen asielzoekers zullen uiteindelijk hier mogen blijven, lijkt me tamelijk belangrijk.
Daarbij is het natuurlijk vreemd, in grote delen van Syrië is oorlog, maar als een asielzoeker een paar duizend kilometer verderop in een land aan weet te kloppen mag hij daar blijven. Is dat rechtvaardig? Of zouden we moeten stellen dat iedereen geholpen moet worden, dicht bij huis dus?
De NOS maakt vooral feel-good-items over vluchtelingen. Mensen die graag de taal willen leren, lieve kindertjes en hoogopgeleide ouders. Ja, gelukkig laat men het zien als er ergens een azc op stelten staat of grote groepen asielzoekers aan het aanranden slaan.
Ik vind dat de NOS betrouwbaar en objectief moet zijn. Items over vluchtelingen worden in een mal gestopt. Het moet vooral positief, want stel je voor dat Nederlanders wel eens ongerust zouden kunnen worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een nieuwsmedium heeft in mijn optiek ook een zekere maatschappelijke verantwoordelijkheid. Natuurlijk is het zaak om de feiten te vermelden. Dus wanneer asielzoekers ergens lopen te knokken of als ze vrouwen lastigvallen in het zwembad, dan moet dat gewoon worden gemeld.
Ook hoeven we niet onder stoelen of banken te steken dat sommige vluchtelingen er andere normen en waarden op nahouden. Dat doet de overheid ook niet. Daarom wordt ook gesproken over speciale integratiecursussen voor asielzoekers.
Maar om nou vluchtelingen op te zoeken die nog niets hebben gedaan behalve hier binnenkomen, en ze dan neer te zetten als homohaters, daar zie ik het nut niet van in. Net zoals ik het fout vind als nieuwsmedia hun publiek bestoken met louter negatieve items over asielzoekers. Ten eerste is dat net zo goed gekleurde journalistiek, maar wat ook nog meespeelt is dat sommige mensen niet om kunnen gaan met zulk nieuws. Die nemen enkel dat soort items tot zich en ontwikkelen een intense haat voor vluchtelingen, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Zoals ik al aangaf: de NOS maakt ook gewoon melding van de minder plezierige kanten van de vluchtelingencrisis. Ik heb van het eveneens met belastinggeld gefinancierde PowNed nooit een soft item gezien over asielzoekers. Maar daar hoor ik je niet over, want dat past natuurlijk in je straatje.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind dat de NOS betrouwbaar en objectief moet zijn. Items over vluchtelingen worden in een mal gestopt. Het moet vooral positief, want stel je voor dat Nederlanders wel eens ongerust zouden kunnen worden.
Sommige vluchtelingen houden er andere normen en waarden op na? Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat de meerderheid van de asielzoekers uit islamitische landen niets moet hebben van homoseksuelen of joden. Als je dat negeert, maar wel positieve items schiet, maak je gewoon politiek gekleurd nieuws. Wat dat betreft verschilt de werkwijze maar weinig van de Russische televisie.
Bij Powned zag je ook dat deze 'vluchtelingen' zelf maar al te graag hun verhaal wilden doen. Ze zijn zeker niet neergezet als homohaters, dat deden ze zelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |